BME honlap| Telefonkönyv | Oldaltérkép | HU | EN
2025. február 11. kedd   ·   2024/2025 II. félév 3. hete   ·   Félfogadási idő a mai napon: 11:00–15:00
Neptun üzemidő

00:00 – 04:00 rendes üzem

04:00 – 06:00 üzemszünet

06:00 – 24:00 rendes üzem

Az ettől való rendkívüli eltéréseket a hírek között jelentetjük meg.

Bemutatkozás

Az egyetemi polgárok többsége Neptun Üzemeltetés néven ismer minket. Hivatalosan viszont a Központi Tanulmányi Hivatal (KTH) Fejlesztési és Üzemeltetési Osztályának 8 kollégája vagyunk. Feladatunk két fő tevékenységi körre oszlik.

 

Egyrészt a BME-n mi üzemeltetjük a Neptun Egységes Tanulmányi Rendszert. Ez jelenti:

  • Neptun jogosultságok adminisztrációját,
  • az új Neptun verziók megismerését, előzetes tesztelését, bevezetését,
  • saját tapasztalatok és felhasználói visszajelzések alapján a Neptun hibák regisztrálását, továbbítását a Neptun fejlesztőjének, a megjött javítások tesztelését, majd élesítését,
  • Neptunnal kapcsolatos egyéb felhasználói javaslatok, ötletek összegyűjtését és továbbítását a fejlesztőnek,
  • a tanulmányi szakértők által megfogalmazott tanulmányi folyamatok Neptun rendszerbeli specifikálását és megvalósítását,
  • a törvényi változásokkal kapcsolatos Neptun változások figyelését, kezelését,
  • kapcsolódó rendszerek, pl. Műegyetemi Gazdálkodási Rendszer (SAP), Felsőoktatási Információs Rendszer (FIR), Moodle illesztési feladatainak koordinálását/kivitelezését,
  • Neptun pénzügyek (ki- és befizetések) intézését,
  • számos speciális Neptun-modul (például: OHV Oktatók Hallgatói Véleményezése) üzemeltetését,
  • Neptunból való lekérdezések, kimutatások, statisztikák készítését,
  • egyetemi Neptun felhasználók (adminisztrátorok, oktatók, hallgatók) folyamatos támogatását, időnkénti oktatását.

 

Másik nagy tevékenységi körünk a Neptun-rendszer számítástechnikai infrastruktúrájának üzemeltetése az Informatikai Igazgatóság IT Üzemeltetési és Telekommunikációs Osztályának kollégáival közösen. Ide tartozik:

  • adatbázisok menedzselése,
  • adatok mentése, archiválása,
  • KTH ügyfélhívó rendszerének üzemeltetése,
  • rendszer időszakos nagyobb terheléséhez igazodó rendszerkonfigurálások,
  • KTH- és Neptun-portál üzemeltetése,
  • felhasználók, tartomány adminisztrációja,
  • számítógépes hálózat menedzselése,
  • szerverek telepítése, karbantartása, üzemeltetése,
  • IT infrastruktúra fejlesztésének tervezése, bonyolítása.

 

Munkánkat igyekszünk legjobb tudásunk szerint, alaposan, mindenki megelégedésére végezni. Az ezzel kapcsolatos észrevételeket, javító szándékú ötleteket szívesen vesszük elérhetőségeink valamelyikén.