2 kiemelt hírünk érkezett, kérjük, olvassa el figyelmesen. [ bezárás ]

Diákigazolvány érvényesítés, jogviszony igazolás

2019. február 1. péntek

A 2018/19 tavaszi félévre

  • február 5-től lehetséges:
    • hallgatói jogviszony igazolás átvétele sorszám nélkül az aulában lévő munkahelyen
    • akik korábban passzív féléven voltak, diákigazolvány érvényesítés, sorszámmal
  • február 11-től lehetséges diákigazolvány érvényesítés, sorszámmal

KTH hallgatói hírlevél 2018/19/2 félévkezdésről

2019. január 24. csütörtök

Kedves Hallgató!

 

Bár csak a napokban ért véget a vizsgaidőszak, 2019. január 30-án (szerdán!) már kezdődik a tavaszi félév regisztrációs időszaka, február 4-én pedig az oktatás.

Arról, hogy a félév kezdete előtt, a félév első napjaiban, valamint heteiben milyen időszakokra, határidőkre kell figyelemmel lennie és milyen adminisztrációs feladatok várnak Önre, hírlevelünkben adunk tájékoztatást.



1. 2018/19/2 félévi időszakok, határidők

2. 2018/19/1 félévi Neptun bejegyzések ellenőrzése

3. Félévre bejelentkezéssel, félévi státusszal kapcsolatos tudnivalók

3.1. Időszaka, Neptun felülete, feltételei

3.2. Amennyiben nem jelentkezik be

3.3. A 2018/19/2 félév hivatalból kerül passziválásra a KTH által

3.4. A 2018/19/2 félév utólagos aktiválása kérhető

3.5. Az aktív félévre tett bejelentkezés visszavonható

4. Tantárgyfelvétellel kapcsolatos tudnivalók

4.1. A tantárgyfelvétellel kapcsolatos általános tudnivalók:

4.2. Előzetes és kedvezményes tantárgyfelvétel

4.2.1. Az előzetes tantárgy- és kurzusfelvétel időszaka minden hallgató számára

4.2.2. A kedvezményes tantárgyfelvétel két időszaka

4.2.3. Végleges tantárgy- és kurzusfelvétel

4.2.4. Utólagos tantárgy- és kurzusfelvétel

4.2.5. Amennyiben többszöri vizsgázást, ill. tantárgyfelvételt követően sem teljesíti a tantárgyat

5. Költségtérítéses/önköltséges képzésben részt vevő hallgatóknak szóló információk

5.1. Költségtérítés/önköltség 1. részlet (alapdíj) kiírása, befizetése, esetleges kedvezmények

5.1.1. Az 1. részlet kiírása és fizetési határideje

5.1.2. Az 1. részlet és a felvett kreditek alapján fizetendő önköltség összege

5.1.3. Az 1. részlet fizetési határidejének módosítása, részletfizetés lehetősége

5.2. Költségtérítés/önköltség 2. részlet (felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítés/önköltség) kiírása, befizetése, esetleges kedvezmények

5.2.1. A 2. részlet kiírása és fizetési határideje

5.2.2. A 2. részlet csökkentésének kérelmezése, fizetési határidejének módosítása, részletfizetés lehetősége

5.3. Képzési szerződés aláírása és leadása a KTH-ban

6. Kedvezményes tanulmányi rend kérelmezésével kapcsolatos tudnivalók

7. Hallgatói jogviszony igazolás átvétele, diákigazolvány érvényesítése

8. 2018/19/2 félévben potenciálisan végző hallgatóknak szóló információk


1.       2018/19/2 félévi időszakok, határidők:


Mivel a félévkezdést meghatározó teendőkhöz kapcsolódó időszakok gyors egymásutánban követik egymást, először ezeket, és a félév további részében követendő időszakokat foglaljuk össze az alábbi táblázatban:

 

időszak, esemény, feladat neve

időtartam, határidő

bejelentkezési időszak

2019.01.23. 06:00 – 2019.02.03. 23:59

2018/19/1 félévi eredmények tanszékek általi beírásának határideje

2019.01.24. 23:59

2018/19/1 félév átlagolása a KTH által

2019.01.25. délelőtt

kedvezményes tantárgyfelvétel tanulmányi eredmény alapján az ÉÖK, ÉPK és KJK Karokon

2019.01.25. 12:00 – 15:50

kedvezményes tantárgyfelvétel OMHV kérdőív kitöltés alapján

2019.01.25. 16:00 – 17:50

előzetes tantárgy- és kurzusfelvételi időszak (minden hallgatónak minden tantárgyra)

2019.01.25. 18:00 – 2019.01.29. 12:00

költségtérítés/önköltség 1. részlet kiírása

2019.01.23.

regisztrációs időszak

2019.01.30. – 2019.02.01.

végleges tantárgy- és kurzusfelvételi időszak

2019.01.30. 18:00 – 2019.02.03. 23:59

az első tanítási nap

2019.02.04.

költségtérítés/önköltség 1. részlet fizetési határideje

2019.02.04. (azoknak, akik már az előző félévben is Diákhitel 2-ből fizették az önköltséget, 2019.04.15.)

szorgalmi időszak

2019.02.04. – 2019.05.17.

a bejelentkezés esetleges visszavonásának határideje

2019.03.14.

tavaszi szünet J

2019.03.18. – 2019.03.22.

felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítés/önköltség kiírása

legkésőbb 2019.03.20-ig

felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítés/önköltség fizetési határideje

várhatóan 2019.04.15.

szigorlatok felvételének, leadásának határideje

2019.05.05. 23:59

vizsgajelentkezési időszak

2019.05.14. 18:00 – 2019.06.24. 23:59

pótlási időszak

2019.05.20. – 2019.05.24.

vizsgaidőszak

2019.05.27. – 2019.06.24.

 
[vissza]

2.       2018/19/1 félévi Neptun bejegyzések ellenőrzése:


A Tanszékek 2019. január 24-én éjfélig jegyezhetik be az eredményeket a Neptunba. A bejegyzéseket a Neptun hallgatói web Tanulmányok/Leckekönyv felületén ellenőrizheti.
Amennyiben eltérést talál, január 24-ig közvetlenül a Tanszéken (oktatónál vagy a tanszéki adminisztrátornál) jelezheti, január 24-ét követően a 006 Jegyeltérés bejelentése Neptun kérvényen. A kérvény folyamatosan elérhető.

Amennyiben valamelyik tantárgyból megajánlott jegyet kapott és az még nem került bejegyzésre, szíveskedjék az oktatóval egyeztetni, hogyan kerül beírásra az elfogadott jegy (Önnek kell(ett volna) feljelentkeznie egy adott vizsgaalkalomra vagy a Tanszék jelentkezteti fel (határidőn túli jelentkeztetéssel).

[vissza]


3.       Félévre bejelentkezéssel, félévi státusszal kapcsolatos tudnivalók:

3.1. Időszaka, Neptun felülete, feltételei:

  • időszaka: 2019. január 23. 06:00 – 2019. február 3. 23:59

    A Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar alapképzésein a bejelentkezési időszak már január 16-án megnyílt, mivel a Kar a 400+ ösztöndíjhoz két nyelvi tantárgy esetében egyedi tárgyjelentkezési időszakot biztosított.  Mivel a tantárgyfelvétel csak a bejelentkezést követően lehetséges, ezért szükséges volt az időszak korábbi megnyitása. De erről csak az ősszel pályázatot benyújtott hallgatók lettek értesítve.
  • a Neptun hallgatói web Ügyintézés/Beiratkozás/Bejelentkezés felületén az adott félév kiválasztását követően a + (Lehetőségek) opción belül a Bejelentkezést kiválasztva, majd a Nyilatkozat - félév státuszáról feliratú ablakban az aktív vagy passzív lehetőség megjelölése után a Nyilatkozom gombra kattintva. A Neptun rendszerüzenetet küld a bejelentkezés sikerességéről.
  • Minden képzésen, ahol jogviszonnyal rendelkezik, el kell végezni a bejelentkezést. A képzések között vál(asz)tani a Neptun ablak bal felső sarkában található Képzés menüpontra kattintva megjelenő Képzésválasztás ablakban tud.
  • Aktív félévre lejárt határidejű tartozás nélkül jelentkezhet be.
  • Passzív félévre egybefüggően két félévben jelentkezhet be. Amennyiben egybefüggő két passzív félévet követően ismét passzív félévi státuszról szeretne nyilatkozni a Neptunban, a rendszer nem teszi lehetővé a bejelentkezést, és a következő hibaüzenetet jelzi vissza: „A bejelentkezés feltétele nem teljesült! A hallgatói jogviszony egybefüggő szüneteltetésének ideje nem lehet hosszabb, mint két félév. …”

    A hallgatói jogviszony egybefüggő szüneteltetésének két félévnél hosszabb időtartamát a hallgató kérelmére, különösen indokolt esetben a Kari Tanulmányi Bizottság engedélyezheti.

Kapcsolódó Neptun kérvény:

Kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

díjköteles (ha igen, különeljárási díj összege Ft-ban)

036B Kérelem a passzív félévek megengedett számának emelésére

2019.01.25. 06:00

2019.02.03. 23:59

nem

  • A BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzata alapján a passzív félévek összesített száma korlátozott az alábbiak szerint: alapképzésen 4, mesterképzésen 4, osztatlan képzésen 6 passzív féléve lehet összesen. Felhívjuk figyelmét, hogy a BME megszünteti a hallgatói jogviszonyát, ha a passzív féléveinek összesített száma elérte a szabályzat szerint engedélyezettet és a 2018/19/2 féléve ismét passzív félévnek minősülne, valamint nem rendelkezik engedéllyel a passzív félévek számának emelésére.

[vissza]

3.2. Amennyiben nem jelentkezik be, …

  • az első oktatási héten a KTH jelentkezteti be passzív félévre, ugyanis a BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzat (BME TVSZ) alapján ebben az esetben a félévet passzív félévként kell nyilvántartani.
  • Ha a félévre bejelentkezést egymást követően harmadik alkalommal mulasztja el, vagyis nem jelenti be sem tanulmányai folytatását, sem annak szüneteltetését, hallgatói jogviszonya a regisztrációs időszak utolsó napjával megszüntetésre kerül.
  • Hallgatói jogviszonya a bejelentkezési kötelezettségének elmulasztása miatt abban az esetben is megszüntetésre kerül, ha a hallgatói jogviszony szüneteltetésének két féléves időtartamát követően sem regisztrálja magát.

[vissza]

3.3. A 2018/19/2 félév hivatalból kerül passziválásra a KTH által, …

  • ha bejelentkezett aktív félévre és a tantárgya(ka)t is felvette, de a bejelentkezést követően lejárt határidejű fizetési kötelezettségét 2019. január 31-én 23:59-ig nem egyenlíti ki, ill. január 31-ig nem nyújt be a fizetés halasztására vonatkozó kérelmet, amit a Kari Tanulmányi Bizottság elfogad(ott).

    Felhívjuk a figyelmét, hogy halasztás csak az önköltség/költségtérítés típusú kiírásra kérhető, a BME TJSZ 30. § (3) bekezdése alapján a különeljárási (pl. tantárgyak ismételt felvételéért, vizsgáról távolmaradásért, második pótlásért vagy késedelmes feladatleadásért kiírt fizetési kötelezettségek) és a szolgáltatási díjak megfizetésére nem adható halasztás.
    Annak érdekében, hogy a tartozás miatti passziválást elkerülje, a KTH a bejelentkezési időszak előtt és az időszakban is többször automatikus rendszerüzenetben értesíti a lejárt/lejáró fizetési határidejű tartozásról és a tartozás nem rendezése esetén státuszának passzívra módosításáról.
    A tartozás ellenőrzésére a Neptun hallgatói web Pénzügyek/Befizetés felületén van lehetőség a Félévek mezőben a Minden félév, a Státusz mezőben az Aktív opciót választva, majd a Listázás gombra kattintva.
  • ha az önköltséges finanszírozású képzésre átsorolt hallgató a regisztrációs időszak végéig nem írja alá a képzési szerződést és nem adja le azt a KTH-ban, továbbá ezáltal nem nyilatkozik tanulmányai önköltséges formában történő folytatásáról. A képzési szerződések (2 példányban) 2019. február 4-én (hétfőn) ügyfélfogadási idő végéig (15:30-ig) adhatók le a KTH-ban.

[vissza]

3.4. A 2018/19/2 félév utólagos aktiválása kérhető, …

  • amennyiben a regisztrációs hetet követően bármilyen okból passzív a státusza, és eleget tesz az aktív félévre bejelentkezés minden feltételének.


Kapcsolódó Neptun kérvények:

Kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

díjköteles (ha igen, különeljárási díj összege Ft-ban)

102/1 Kérvény félév utólagos aktíválására

2019.02.04. 06:00

2019.02.17. 23:59

igen (5500 Ft)

102/2 Kérvény félév utólagos aktiválására DIÁKHITEL szerződés alapján

2019.02.04. 06:00

2019.02.17. 23:59

igen (5500 Ft)

 

A kérvényt csak akkor tudja leadni, ha a szükséges fedezet rendelkezésre áll a gyűjtőszámláján. A fizetendő különeljárási díj a kérvény leadásakor automatikusan kiírásra kerül és a kérvény leadásával egyidőben kell megfizetni.

[vissza]

3.5. Az aktív félévre tett bejelentkezés visszavonható,

  • 2019. március 14-ig külön indokolás nélkül.

Kapcsolódó Neptun kérvény:

Kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

díjköteles (ha igen, különeljárási díj összege Ft-ban)

031/A Bejelentkezés visszavonása

2019.02.04. 06:00

2019.03.14. 23:59

nem

 

  • 2019. március 15-től 2019. június 24-ig csak rendkívüli, a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 45. § (2) bekezdésében foglalt esetekben (szülés, baleset, betegség, vagy más, önhibán kívüli váratlan ok).

Kapcsolódó Neptun kérvény:

Kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

díjköteles (ha igen, különeljárási díj összege Ft-ban)

031 Utólagos passzív félév kérése

2019.03.15. 06:00

2019.06.24. 23:59

nem

 

A váratlan ok igazolására szolgáló dokumentumot csatolni szükséges a kérelemhez. A kérelemben döntést hozó Kari Tanulmányi Bizottság döntésében rendelkezik a hallgató által esetlegesen befizetett költségtérítés, illetve önköltség, valamint a hallgató részére kifizetett ösztöndíjak és egyéb juttatások visszafizetésének mértékéről és módjáról is.


4.       Tantárgyfelvétellel kapcsolatos tudnivalók:

4.1. A tantárgyfelvétellel kapcsolatos általános tudnivalók:

  • A tantárgyfelvételhez a Neptun hallgatói web Tárgyak/Tárgyfelvétel felületén a Csak a meghirdetett tárgyak jelölőnégyzet bepipálását követően a féléveknél a 2018/19/2 félévet kiválasztva, a tárgytípusnál a mintatanterv tárgyait bejelölve, majd a mintatantervek közül a megfelelőt kiválasztva listázhatók a meghirdetett tantárgyak. A + (Lehetőségek) közül a Tárgy adatok opciót kiválasztva megjelennek a meghirdetett kurzusok. A felvenni kívánt kurzusok kiválasztása után a Mentés gombra kattintva felvételre kerül a tantárgy a megjelölt kurzusokkal.

    A tantárgyleadáshoz a Tárgyak/Felvett tárgyak felületen a 2018/19/2 félévre felvett tantárgyak listázását követően a leadni kívánt tantárgynál a + (Lehetőségek) opción belül a Tárgyleadást választjuk.
  • A tantárgyfelvételhez előzetesen be kell jelentkezni aktív félévre, nem lehet lejárt határidejű tartozása és a tantárgy felvételi követelményét, esetlegesen a kurzushoz beállított követelményt is teljesíteni szükséges. A kurzushoz beállított jelentkezési követelményt az alábbiak szerint nézheti meg: a Tárgyak/Tárgyfelvétel felületen kiválasztott tantárgy sorára állva a + (Lehetőségek) közül a Tárgy adatok opciót kiválasztva megjeleníthetők a meghirdetett kurzusok, majd adott kurzusra kattintva a Kurzus adatok ablak Alapadatok fülén az Előkövetelmény mezőben látszik a jelentkezési követelmény (pl. a tantárgyat oktató Tanszék ebben a mezőben állítja be feltételként, hogy adott kurzust csak adott specializáció hallgatói vehetnek fel). 
  • A kurzusok Megjegyzés mezőjét is javasolt ellenőrizni, mivel a tanszékek a kurzus Megjegyzés mezőjében is közölhetnek a tantárgyfelvételt érintő információkat (pl. adott gyakorlati kurzust milyen kurzuskódú laborkurzussal együttesen kell felvenni, a létszám nem emelhető a terem kapacitása miatt, stb.).
  • Vizsgakurzusra jelentkezés előtt szíveskedjék ellenőrizni az aláírás érvényességét. Vizsgajeggyel záruló tantárgy aláírása általában a megszerzés félévében és az azt követő hat félévben érvényes, de a tantárgykövetelmény rendelkezhet ettől eltérően. Ha a tantárgykövetelmény nem tartalmaz eltérő rendelkezést, akkor a 2018/19/2 félévben a 2015/16/2 félévben, vagy azután megszerzett aláírások lesznek érvényesek.
  • Amennyiben a hallgató több szakon (képzésen) is folytat tanulmányokat, az adott szak mintatantervéhez tartozó kurzusokat a másik szak (képzés) irányából kizárólag az anyakar és a másik érintett kar Kari Tanulmányi Bizottságának együttes engedélye alapján veheti fel. Az ilyen irányú kérelem a 999 A felsorolt kérvényfajtákba nem foglalható kérések Neptun kérvényen nyújtható be.
  • Sikertelen tantárgyfelvétel esetén
    • a tantárgyat oktató Tanszéktől szíveskedjék segítséget kérni, ha kurzuslétszám bővítése szükséges.
    • problémáját Neptun kérvényen jelezheti, ha a tantárgy végleges követelményének teljesítése ellenére a rendszer nem teszi lehetővé a tantárgyfelvételt.


Kapcsolódó Neptun kérvény:

Kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

díjköteles (ha igen, különeljárási díj összege Ft-ban)

017 Kivizsgálási kérelem sikertelen tantárgy-felvétel miatt

2019.01.25. 12:00

2019.02.03. 23:59

nem

    • a neptun@bme.hu címre küldött levélben tudja jelezni, ha a Neptun működési hibája okozza a tantárgyfelvétel sikertelenségét. Ebben az esetben szíveskedjék leveléhez pl. a hibaüzenetet tartalmazó képernyőképet is csatolni.
  • A 2012. szeptember 1-jétől hallgatói jogviszonyt létesített hallgatóknak a korábbi félévekben felvett, de nem teljesített tantárgyak ismételt felvétele esetén 4500 Ft különeljárási díjat kell fizetniük kurzusonként. A különeljárási díj 2019. március 15-ig kerül kiírásra 15 napos fizetési határidővel. Nem díjkötelesek azok a kurzusok, amelyek nem igényelnek oktatási erőforrást, így a szakmai gyakorlat, a szigorlat, és TVSZ 34. § (8) bekezdés c) pont szerinti vizsgakurzus (a laboratóriumi gyakorlat típusú kurzussal rendelkező, félévközi érdemjeggyel záruló tantárgy vizsgakurzusa).
  • A 2012. szeptember 1-je előtt jogviszonyt létesített hallgatók a tantárgy 2018/19/1 félévi nem teljesítéséért fizetnek különeljárási díjat, aminek mértéke szintén 4500 Ft kurzusonként. A tétel kiírása az ismételt felvételért fizetendő különeljárási díjjal azonosan történik.
  • A korábban legalább elégséges (2) eredménnyel teljesített tantárgy javító célú ismételt felvétele is kérelembeadáshoz, valamint különeljárási díj megfizetéséhez kötött.


Kapcsolódó Neptun kérvény:

Kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

díjköteles (ha igen, különeljárási díj összege Ft-ban)

008 Kérelem ismételt tárgyfelvételre/javító célú újrateljesítésre korábban már teljesített tárgyból

2019.01.14. 08:00

2019.02.03. 23:59

igen (4500 Ft)


A kérvényt csak akkor tudja leadni, ha a szükséges fedezet rendelkezésre áll a gyűjtőszámláján.
A fizetendő különeljárási díj a kérvény leadásakor automatikusan kiírásra kerül és a kérvény leadásával egyidőben kell megfizetni.

A kérvényt a Kari Tanulmányi Bizottság bírálja el. A kérvény elfogadása esetén a 2018/19/2 félévre tényleges tantárgyfelvétel nem történik, a KTH az engedélyről határozatot állít ki, amit a hallgatónak a tantárgyat oktató Tanszéken le kell adnia. A félév végén a Tanszék az eredményt a határozaton rögzíti és megküldi a KTH-nak. Javítás esetén az eredmény a tantárgy eredeti teljesítésének félévére kerül bejegyzésre. A javító célú ismételt tantárgyfelvétel során az érintett tantárgyból korábban megszerzett kredit nem vehető el, továbbá a korábbi és az új eredmény közül a hallgató számára kedvezőbbet kell figyelembe venni. Amennyiben nem teljesíti, vagy rosszabb eredménnyel teljesíti a tantárgyat, korábbi eredménye marad érvényben. Ugyanazon tantárgy esetében legfeljebb egy alkalommal élhet a hallgató a javító célú ismételt tantárgyfelvétel lehetőségével. Javító céllal tantárgyat felvenni a teljes tanulmányi idő alatt legfeljebb az oklevél megszerzéséhez szükséges kreditmennyiség – felfelé kerekített – tíz százalékáig lehet.

[vissza]


4.2.
Előzetes és kedvezményes tantárgyfelvétel:

4.2.1.       Az előzetes tantárgy- és kurzusfelvétel időszaka minden hallgató számára

2019. január 25-én 18 órától 2019. január 29-én 12 óráig tart.

4.2.2.       A kedvezményes tantárgyfelvétel két időszaka:

Első  időszakban: 2019. január 25-én 12:00 és 15:50 között

az Építőmérnöki, Építészmérnöki, Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karok Tanulmányi Bizottságai által a tanulmányi eredmény alapján vagy a tanulmányi eredmény és/vagy szakmai tevékenység alapján kedvezményben részesített hallgatók vehetik fel azokat a tantárgyakat, amiket más Karok hallgatói nem vehetnek fel.

A kedvezményben részesítéshez Karonként az alábbi feltételek teljesítése szükséges:

az Építőmérnöki Karon

az Építészmérnöki Karon

a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karon

azokat a BSc-s és MSc-s hallgatókat részesíti a KTB kedvezményben, akiknek a 2018/19/1 félévet követően a halmozott súlyozott tanulmányi átlaga (kumulált átlaga) legalább 3,50.

azokat a BSc-s és osztatlan képzéses hallgatókat részesíti a KTB kedvezményben, akiknek a 2018/19/1 félévet követően a halmozott súlyozott tanulmányi átlaga (kumulált átlaga) legalább 3,70.

azokat a hallgatókat részesíti a KTB kedvezményben, akiknek a 2018/19/1 félévi kreditindexe (ösztöndíjindexe) legalább 3,90, vagy a TDK eredmény, a szakkollégiumban vagy a Formula Racing Team-ben végzett tevékenység alapján a Kari Tanulmányi Bizottság által meghatározott hallgatói csoportba tartoznak.

 

Második időszakban: 2019. január 25-én 16:00 és 17:50 között

az a hallgató vehet fel tantárgyat,

  • akinek a 2018/19/1 félévi  tanulmányi státusza aktív, és a félévben minden, az OMHV szabályzat szerint kitölthető kérdőívét kitöltötte,
  • akinek 2018/19/1 félévi tanulmányi státusza aktív, és nem volt előző félévi OMHV kérdőíve,
  • akinek 2018/19/1 félévi tanulmányi státusza passzív.

A kitöltendő OMHV kérdőívek a Neptun hallgatói web Ügyintézés/Kérdőívek felületén érhetőek el. Az OMHV kérdőívek kitöltöttsége az Információ/Lekérdezések/Információk felületen ellenőrizhető a Lekérdezések közül az OHV_kérdőíveim_száma lekérdezést kiválasztva, majd a Listázás gombra kattintva. A lekérdezés futtatásával megkapja eredményül, mennyi kitöltött, még kitölthető, ill. vizsgaidőszak után tölthető és nem tölthető kérdőíve van.

Amennyiben a hallgató minden tölthető kérdőívet kitölt, de marad nem tölthető kérdőíve (mert pl. a tantárgyat nem teljesítette), akkor is jogosult lesz a kedvezményes tantárgyfelvételre.

A kedvezményes tantárgyfelvételre jogosult hallgatókat a KTH január 25-én délelőtt Neptun üzenetben értesíti.

[vissza]

4.2.3.       Végleges tantárgy- és kurzusfelvétel:

  • Az előzetes tantárgy- és kurzusfelvételi időszak 2019. január 29-én délben lezárul. Rövid szünetet követően – már másnap – január 30-án 18 órától ismét lehetőség lesz a tantárgyfelvételre. Órarendjét véglegesíteni február 3-án 23:59-ig tudja.
    Ha már az előzetes tantárgyfelvételi időszakban felvette a tantárgyait, akkor ebben az időszakban csak a tantárgyfelvétel ellenőrzése szükséges.
  • A kurzusok indítását érintő szabályzati rendelkezések:  A tantárgy kurzusát el kell indítani, ha

a) az előzetes tantárgyfelvételi időszak végén az arra jelentkezők száma a meghirdetésekor előírt minimumot eléri vagy meghaladja, vagy

b) a kurzus kötelező tantárgynak a mintatanterv szerinti félévében meghirdetett olyan kurzusa, melynek felvétele és teljesítése a tantárgy teljesítése érdekében kötelező és arra legalább egy hallgató jelentkezett.

Ha egy kurzuson a jelentkezők száma nem éri el a tanszék által meghirdetett minimumot, vagy a kurzus nem kötelezően teljesítendő tantárgy kurzusa, akkor a tanszék dönthet úgy, hogy a kurzus nem indul, vagy a kurzus indulásáról későbbre halaszthatja a döntést. Amennyiben a kurzus a tanszék döntése alapján nem indul el, a tanszéki adminisztrátor törli a hallgatókat a kurzusról, és a tantárgyról, majd a hallgatókat Neptun üzenetben valamint e-mailben értesíti a törlésről. (Amennyiben a tantárgyról nem jelentkeztetné le a Tanszék, szíveskedjen a tantárgyleadást elvégezni, vagy azt kezdeményezni.) Amennyiben a kurzus indításáról a tanszék a regisztrációs héten később hoz döntést, a hallgatókat a döntés elhalasztásáról értesíti. A halasztott döntés legkésőbbi időpontja a regisztrációs időszak utolsó előtti munkanap 14:00 óra.

A tanszék a kurzusról lejelentkezést korlátozhatja, amennyiben a hallgatókat erről előzetesen tájékoztatja.

  • Amennyiben a kurzus várólistáján vannak jelentkezők, úgy

a) a mintatanterv szerint az adott félévben kötelezően meghirdetendő tantárgy esetében a kurzuslétszám(ok) emelésével vagy új kurzus(ok) indításával minden olyan hallgató számára lehetővé kell tenni a tantárgy kurzusainak felvételét, akik esetében ezt a mintatanterv előírja,

b) kötelezően választható, illetve szabadon választható tantárgyak esetében a Tanszék szabadon dönt a kurzuslétszámok emeléséről, illetve új kurzusok indításáról.

[vissza]



4.2.4. Utólagos tantárgy- és kurzusfelvétel:

Kapcsolódó Neptun kérvények:

Kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

díjköteles (ha igen, különeljárási díj összege Ft-ban)

018 Utólagos tantárgyfelvételi / tantárgytörlési kérelem (NEM SAJÁT HIBÁBÓL !)

2019.02.04. 06:00

2019.02.11. 23:59

nem

019 Utólagos tantárgyfelvételi / tantárgytörlési kérelem (SAJÁT HIBÁBÓL)

2019.02.04. 06:00

2019.02.11. 23:59

5500 Ft/felvett kurzus

Egy kurzus díja a kérvény leadásakor automatikusan kiírásra kerül, majd a KTH a felvett/leadott tantárgy kurzusainak számától függően további 5500 Ft összegű különeljárási díja(ka)t fog kiírni a feldolgozás során.

A 018 sz. Neptun kérvény beadása javasolt, amennyiben a kérvény beadásának indoka valamilyen adminisztratív/tanszéki hiba (pl. az elfogadott tantárgyai még nem kerültek átvezetésre/akkreditálásra, vagy a 2018/19/1 félévi eredménye nem került bejegyzésre a Neptunba, stb.).

A 019 sz. Neptun kérvény beadása szükséges, ha pl. elmulasztotta a tantárgyfelvételt, ill. -leadást, vagy korábbi tartozás miatt a regisztrációs hét végéig nem tudta felvenni a tantárgyait és passzív félévre jelentkezett/jelentkeztették be, de a 102/1 vagy 102/2 sz. Neptun kérvényen kérelmezte a félév aktiválását, stb. A kérvényt csak akkor tudja leadni, ha a szükséges fedezet rendelkezésre áll a gyűjtőszámláján. A fizetendő különeljárási díj a kérvény leadásakor automatikusan kiírásra kerül és a kérvény leadásával egyidőben kell megfizetni.


Nem kell Neptun kérvényt beadnia,

  • ha a regisztrációs időszak után kurzuscserét szeretne. Kérését írásban a tantárgyat oktató Tanszéken szíveskedjék benyújtani.
  • ha a kurzus várólistáján maradt, vagy ha a tantárgy párhuzamos előkövetelményét nem teljesítette. Ezekben az esetekben az első oktatási hét első munkanapján a Tanszék tanulmányi adminisztrátora törli a tantárgy- és kurzusjelentkezést
  •  ha szigorlatot szeretne felvenni vagy leadni 2019. május 5-ig, hiszen ezt addig Ön is megteheti.
  • ha van felvett tantárgya és a státusza pl. hivatalból történő passziválás miatt 2019. február 17-ét követően is passzív marad, és nem kérte a félév utólagos aktiválását. Ebben az esetben a KTH központilag törli a tantárgyfelvételeit.

[vissza]

4.2.5. Amennyiben többszöri vizsgázást, ill. tantárgyfelvételt követően sem teljesíti a tantárgyat:

A tantárgyak felvétele során érdemes figyelemmel lenni a BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzat azon rendelkezésére, hogy az Egyetem tanulmányi okból történő elbocsátással megszünteti a hallgatói jogviszonyát az adott félév vizsgaidőszakának utolsó napjával, ha azonos szakon, képzésen belül ugyanazon tantárgy kreditpontját 2015. szeptember 1-jét követően hatszori tantárgyfelvétel után sem szerzi meg (BME TVSZ 64. § (1) c)). Ez a szabály csak a kredites (évközi jegyes, vizsgás) tantárgyakra vonatkozik, a 0 kredites szigorlatokra például nem.

A tantárgyak teljesítéséhez kapcsolódóan megemlítendő, hogy szintén elbocsátással jár, ha azonos szakon, képzésen belül ugyanazon tantárgyból a 2012. szeptember 1-jét követően tett sikertelen [elégtelen eredményű] vizsgáinak (szigorlatainak), javító- és ismétlő javító vizsgáinak (szigorlatainak) összesített száma eléri a hatot (BME TVSZ 64. § (1) b)). Ez a szabály a vizsgás tantárgyakra, valamint a szigorlatokra vonatkozik. Sikertelennek az a vizsga, szigorlat számít, amihez elégtelen (1) jegyet rögzít(ett) a tanszék. A vizsgáról távolmaradás nem számít bele a sikertelen vizsgák számába.

 

[vissza]

5.       Költségtérítéses/önköltséges képzésben részt vevő hallgatóknak szóló információk:

5.1. Költségtérítés/önköltség 1. részlet (alapdíj) kiírása, befizetése, esetleges kedvezmények:

5.1.1.       Az 1. részlet kiírása és fizetési határideje:

  • A költségtérítéses/önköltséges képzésben részt vevő, valamint a 2018/19/2 félévtől költségtérítéses/önköltséges képzésre átsorolt hallgatóknak 2019. január 23-án kiírásra került a költségtérítés/önköltség 1. részlete 2019. február 4-i fizetési határidővel. A 2018/19/2 félévtől felvetteknek január 29-én írja ki a KTH az 1. részletet.  
  • Azoknak a hallgatóknak, akik már az előző félévben is Diákhitel 2-ből fizették az önköltséget, 2019. április 15-i fizetési határidővel írta ki a KTH az alapdíjat.

5.1.2.       Az 1. részlet és a felvett kreditek alapján fizetendő önköltség összege:

A fizetendő költségtérítés/önköltség összege a KTH honlap GY.I.K. (gyakran ismétlődő kérdések) felület Pénzügyek/Mennyi költségtérítést kell fizetnem? menüpontján belül a 2018/2019 tanév alatti Költségtérítés-önköltség táblázat (http://www.kth.bme.hu/document/2062/original/Koltsegterites_adattabla_2018_19_tanev.pdf) alapján kerül meghatározásra. A táblázatban a képzés és a beiratkozás éve alapján nézhető meg a fizetendő költség(ek) összege.

[vissza]

5.1.3.       Az 1. részlet fizetési határidejének módosítása, részletfizetés lehetősége:

A költségtérítés/önköltség 1. részletéből csökkentés, kedvezmény nem adható, fizetési határidő módosítása vagy részletfizetés viszont kérelmezhető.

Kapcsolódó Neptun kérvények:

Kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

díjköteles (ha igen, különeljárási díj összege Ft-ban)

101/1 Kérelem költségtérítés/önköltség befizetési határidejének módosítására.

2019.01.25. 06:00

2019.04.14. 23:59

nem

101/2 Kérelem DIÁKHITELBŐL fedezendő tétel befizetési határidejének a módosítására

már elérhető

2019.07.01. 23:59

nem

Felhívjuk figyelmét, hogy fizetési határidő módosítást, valamint részletfizetést csak még nem lejárt fizetési kötelezettség esetén lehet igénybe venni.

[vissza]

5.2. Költségtérítés/önköltség 2. részlet (felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítés/önköltség) kiírása, befizetése, esetleges kedvezmények:

5.2.1.       A 2. részlet kiírása és fizetési határideje:

A felvett kreditek alapján fizetendő önköltség, vagyis a 2. részlet várhatóan 2019. március 20-ig kerül kiírásra 2019. április 15-i fizetési határidővel.

[vissza]

5.2.2.       A 2. részlet csökkentésének kérelmezése, fizetési határidejének módosítása, részletfizetés lehetősége:

                       Kapcsolódó Neptun kérvények:

Kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

díjköteles (ha igen, szolgáltatási díj összege Ft-ban)

010/A Költségtérítés/önköltség csökkentés kérelem személyes okokból

2019.01.28. 06:00

2019.02.17. 23:59

nem

Felhívjuk figyelmét, hogy költségtérítés-/önköltségcsökkentést csak a 010/A sz. Neptun kérvényen kérelmezhet.

A 010/A Neptun kérvény elfogadása esetén a Kari Tanulmányi Bizottság döntése szerinti kedvezményben részesül a hallgató. Kedvezményt kiemelkedő tanulmányi eredmény, vagy a szociális helyzete alapján kaphat. Az önköltség (költségtérítés) csökkentés iránti kérelmek egységes kezeléséről és az adható kedvezményekről általában külön Kari szabályzat rendelkezik, ami elérhető a Karok honlapján. A tanulmányi eredmény a Neptun alapján ellenőrizhető, a szociális helyzetet igazolni szükséges. Az igazolásokkal kapcsolatban a Kari Hallgatói Képviseletek tudnak tájékoztatást adni.

A költségtérítéses és az önköltséges finanszírozású hallgatók vizsgakurzus felvételekor automatikusan kedvezményben részesülnek, az adott tantárgy kreditalapon kalkulált önköltségi díjának 25%-át kell a tantárgyra megfizetniük. Kérvényt nem kell beadni, a kedvezmény alanyi jogon jár.

Kedvezmény esetén a fizetendő költségtérítés/önköltség már a kedvezménnyel csökkentett összeggel kerül kiírásra.

A felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítés/önköltség tekintetében 2019. április 14-ig kérhető fizetési határidő módosítás vagy részletfizetés a 101/1 sz. Neptun kérvényen.

[vissza]

5.3. Képzési szerződés aláírása és leadása a KTH-ban:

A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény rendelkezése alapján az önköltség (költségtérítés) fizetése mellett folytatott képzés tekintetében hallgatói képzési szerződést kell kötni. A 2018/19/2 félévtől önköltséges képzésre felvett vagy önköltséges képzésre átsorolt hallgatók a képzési szerződést saját maguk nyomtatják ki 2 példányban a hallgatói Neptun web Információ/Általános nyomtatványok felületén a Képzési szerződés önköltséges hallgatók részére nyomtatványt kiválasztva és a sorvégi + (Lehetőségek) közül a Nyomtatásra kattintva. A rendszer pdf-ben generálja le a képzési szerződést, ami megnyitást követően nyomtatható. A kinyomtatott képzési szerződést elolvasást és aláírást követően a felvetteknek a beiratkozáson, az átsorolt hallgatóknak a regisztrációs időszak végéig, legkésőbb 2019. február 4-én az ügyfélfogadási idő végéig a KTH (R. ép. aulában található) információs pultjánál vagy a sorszámkiadó automatán Egyéb menüpontot választva kell leadniuk a KTH-ban. Amennyiben a képzési szerződés leadását elmulasztja, akkor a most felvett hallgatókkal a BME nem létesít hallgatói jogviszonyt (nem iratkozhat be), a most átsorolt hallgatóknak az aktív félévre bejelentkezését érvénytelenítik, vagyis státuszát passzívra módosítják (lásd még 3.3. bekezdés).

[vissza]

6.       Kedvezményes tanulmányi rend kérelmezésével kapcsolatos tudnivalók:

Kapcsolódó Neptun kérvény:

kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

díjköteles (ha igen, különeljárási díj összege Ft-ban)

022 Kedvezményes tanulmányi rend iránti kérelem

a kérvény folyamatosan elérhető, a beadási határidőről szóló tájékoztatást lásd az alábbiakban

nem

 

A kedvezményes tanulmányi rend a beadási indoktól függően az alábbi határidőkkel kérelmezhető:

a regisztrációs hét végéig (2019. február 3. 23:59) adható be az alábbi indokok esetében:

  • kiemelkedő tanulmányi eredmény, illetve tehetséggondozási programban való részvétel,
  • párhuzamos képzésben – ide értve a nemzetközi csereprogramokat, mobilitási programokat és más ösztöndíjas képzéseket is – való részvétel,
  • folyamatosan jó tanulmányi eredmény mellett végzett kiemelkedő szakmai tevékenység, illetve közösségi tevékenység vagy közfeladat ellátása,
  • országos szintű, aktív élsportolói tevékenység,

 

a félév során bármikor beadható az alábbi indokok esetében:

  • szülés, illetve gyermekgondozás, továbbá szülési szabadság,
  • szociális, illetve egészségügyi helyzet megváltozása.

A kérelemhez kötelezően csatolandó egy Excel fájl, amiben a hallgató megadja a kedvezménnyel érintett tantárgyak nevét, tárgykódját és a kedvezmény típusát. További mellékletként csatolandó a kérelemben megadott indokot alátámasztó dokumentum. A benyújtandó igazolásokat részletesen a BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzat 131. § (3) bekezdése tartalmazza.

A kérelemről a Kari Tanulmányi Bizottság (KTB) dönt. A KTB engedélyét a KTH határozatban rögzíti. A határozat ügyfélfogadási időben vehető át a KTH R. épület aulájában található iratkiadójában.

A hallgató a kedvezményes tanulmányi rendről kapott engedélyről és az abban foglaltakról köteles az érintett tantárgyak és kurzusok oktatóit tizenöt napon belül tájékoztatni, valamint a követelmények egyéni teljesítési módját és ütemezését előzetesen egyeztetni. A tájékoztatás és egyeztetés elmulasztása esetén a kedvezmény nem érvényesíthető. Az egyeztetés módjában Karonként eltérés lehet, amiről előzetesen a Kari Hallgatói Képviseleteknél tájékozódhat.

[vissza]

7.       Hallgatói jogviszony igazolás átvétele, diákigazolvány érvényesítése:

A 2018/19/2 félévről hallgatói jogviszony igazolást előreláthatólag 2019. február 5-től kérhet megnövelt ügyfélfogadási időben az R. épület aulájában az információs pultnál található munkahelyeken, amennyiben a bejelentkezési kötelezettségének a regisztrációs hét végéig eleget tesz. 

A 2018/19/1 félévi diákigazolvány matricák 2019. március 31-ig érvényesek. A 2018/19/2 félévi érvényesítés kezdetéről honlapunkon (http://www.kth.bme.hu/) tájékoztatjuk. Azok számára, akik a 2018/19/1 félévben passzív féléven voltak, és a 2018/19/2 félévben aktív félévre jelentkeznek be, várhatóan 2019. február 5-től lesz lehetséges a diákigazolvány érvényesítése.

[vissza]

8.       2018/19/2 félévben potenciálisan végző hallgatóknak szóló információk:

  • A tantárgyfelvételi időszakban javasolt ellenőrizni, hogy a félévre felvett tantárgyak teljesítése esetén rendelkezni fog-e a félév végén a képzésen előírt kreditszámmal, valamennyi tantárgy- és vizsgakövetelmény teljesítésre kerül-e, ill. amennyiben szakmai gyakorlatot kell teljesíteni a képzésen, a teljesítés igazolásához szükséges aláírás bejegyzéséhez felvette-e, ill. korábbi félévben teljesítette-e a Szakmai gyakorlat tantárgyat.
    • Amennyiben még nem rendelkezik az oklevélhez szükséges, a képzési és kimeneti követelményekben meghatározott nyelvvizsgával és a nyelvvizsga letételét az utolsó félévben a záróvizsga előtt tervezi, javasoljuk a nyelvvizsgára jelentkezésnél figyelemmel lenni arra, hogy a nyelvvizsga letételét igazoló nyomdai úton előállított – keményfedeles – nyelvvizsga-bizonyítványok kiállítására és a nyelvvizsgaközpont általi hitelesítésére legkésőbb a vizsgától számított 60. napig kerül sor. A KTH csak az oklevélhez szükséges nyelvvizsga-bizonyítvány bemutatását követően tudja kiállítani Önnek azt az oklevél-igazolás formanyomtatványt, amely igazolja, hogy teljesítette a záróvizsgáit és rendelkezik az oklevél kiállításához szükséges nyelvvizsga-bizonyítvánnyal, vagyis az oklevél kiállítása folyamatban van. Az oklevél kiállítására és kiadására pedig a nyelvvizsga-bizonyítvány bemutatásától számított 30 napon belül kerül sor. A 2019. évi általános felsőoktatási felvételi eljárásban a felvételi jelentkezéshez benyújtandó dokumentumok feltöltésének határideje 2019. július 10., vagyis mesterképzésre jelentkezés esetén ezen határidőig kell feltöltenie a felvételi jelentkezéshez a KTH által kiállítandó oklevéligazolást, és a felvételi jelentkezésnél az ügyintézés során megadni a nyelvvizsga-bizonyítvány adatait (nyelvvizsga nyelve, foka, típusa, bizonyítvány száma, anyakönyvi száma, kiállításának dátuma).

Lényeges, hogy a nyelvvizsgaközpont vagy nyelvvizsgahely igazolása a sikeres nyelvvizsgáról nem fogadható el nyelvvizsga-bizonyítványként, továbbá az Oktatási Hivatal Nyelvvizsgáztatási Akkreditációs Központ a bizonyítvány nyomtatása előtt nem állít ki sikeres nyelvvizsgáról szóló igazolást.


Amennyiben a hírlevélben leírtakkal kapcsolatban, vagy egyéb kérdése merül fel, készséggel állunk rendelkezésre elérhetőségeinken:

  • e-mailben: info@kth.bme.hu;
  • telefonon: +36-1-463-4242;
  • személyes ügyfélfogadás során: 1111 Budapest, Műegyetem rkp. 7-9., R épület földszintjén a KTH-ban a honlapon (http://www.kth.bme.hu/) közzétett ügyfélfogadási időben.

 

Jó tanulást és minden jót kívánnak a KTH munkatársai!

BME Központi Tanulmányi Hivatal

Cím: 1111 Budapest, Műegyetem rkp. 7-9., R épület földszint   ·   : 1521 Budapest Pf. 91.   ·   :   ·   Kapcsolat
flag-hu
2019. február 17. vasárnap   ·   2018/2019/2 félév 3. hete   ·   Ma nincs félfogadás

Gyakran ismétlődő kérdések (Ügyintézési tudnivalók)


KTH Ügyintézés

Hogyan kérhető

Diákigazolvány

Pénzügyek

Ha itt nem találta, akkor érdemes ezt is megnézni: Neptun GYIK

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mikor kell SZEMÉLYESEN bejönni a KTH-ba?

[vissza]

Csak személyesen intézhető ügyek:

  • Diákigazolvány

    • érvényesítés;

    • az "ideiglenes igazolvány" helyetti "igazolás" átvétele;

    • végleges igazolvány átvétele és érvényesítése

Személyes adattal kapcsolatos bejelentés

  • Igazolás "hozott" űrlapra
  • eredeti nyelvvizsga bizonyítvány bemutatás

  • okmánnyal igazolt adatváltozás (pl. névváltozás)

  • Valaminek az átvétele:

    • igazolás;

    • leckekönyv (ha megszűnt a hallgatói jogviszony)

  • Neptun jelszócsere

Kérjük, ha olyan kérdése van, amely egyéni, személyes jellegű (pl. beadott egy kérvényt, amire hosszú ideje nem kapott választ) írjon e-mail címünkre.

Mit kell tudni a leckekönyvek kezeléséről? 

[vissza]

A hallgatók valamennyi eredményéről a tanszéken egy papír alapú nyilvántartást kell vezetni, és megőrizni. Az aláírások és (fél)évközi jegyek dokumentálására a kurzusnévsor, a vizsgaeredmények dokumentálására a vizsgalap, vagy más, annak megfelelő adattartalmú papír alapú bizonylat szolgál. E dokumentum alapján a tanszék köteles a korábban is érvényes határidővel beírni az eredményt a Neptunba. A határidő aláírásnál és félévközi jegynél a szorgalmi időszakot követő első hét utolsó munkanapja, illetve pótlás esetén a késve beadott feladat, illetve a pót zárthelyi értékelését követő második nap. Vizsgánál a határidő a megszerzést, illetve a kihirdetést követő második munkanap vége, de ez nem eshet a vizsgaidőszak utolsó napja utánra.

A hallgatók a Központi Tanulmányi Hivatalban -- amennyiben ezt igénylik, -- kikérhetnek egy ún. igazoló lapot, amely megfelel a leckekönyv adott féléves oldalainak. A saját biztonságuk érdekében erre az oktatókkal rávezettethetik az eredményeiket. Szóbeli vizsgán az eredményt a vizsgalapra és az igazolólapra (ha a hallgatónál van) azonnal ráírja az oktató, és szignálja. Félévközi jegynél, aláírásnál, írásbeli vizsgánál pedig a tanszékvezető köteles gondoskodni arról, hogy az igazoló lap leadását követő második munkanap végéig beírják, vagy megjelölhet hetente egy napot, amikor a 12 óráig leadott igazolólapokra a jegyet a következő munkanap 8 óráig beírják. A tanszék a következő félév regisztrációs hete után nem köteles a jegybeírásra. Az igazolólapot a hallgató megőrzi, nem adja le a félév végén a hivatalban. Az igazolólap, mivel nincs hitelesítve leckekönyv-kivonatként nem használható fel. A hallgatók a tanulmányi eredmények megállapítása után félévente egy leckekönyv-kivonatot igényelhetnek térítési díj nélkül.

Ha a tanszék késlekedik az eredmények Neptunba vitelével, vagy hibás eredményt írt be (pl. többször is beírta az elégtelent, nem megfelelő dátumsorrendben írta be az eredményeket, nem helyes osztályzatot írt be stb.), akkor ezt a hallgatók még időben, a vizsgaidőszakban a tanszéken jelezzék. A vizsgaidőszakot követő héten a KTH munkatársai a Neptunba írt eredmények alapján elvégzik az átlagolást, ekkor a megszerzett kreditek száma és a tanulmányi átlagok megjelennek.

A hallgatók a második oktatási hét végéig térítésmentesen (ezt követően díj fizetése ellenében) kifogással élhetnek a KTH-ban a Neptunba beírt bejegyzésekkel szemben. Erre elektronikusan, a Neptun rendszerben leadott kérvényen van lehetőség. A felszólalásoknál szükség lehet az oktatóval aláíratott igazolólapra. Az ösztöndíjak szempontjából jogvesztő határidő a második ösztöndíj-kifizetést követő 14. nap.

Milyen menü pontok vannak az ügyfélhívón?         

[vissza]

A KTH-ban az aulában kettő, a folyosón egy ügyfélhívó található. Az érintőképernyős készülékek menü rendszere több szintű, a magyar nyelv kiválasztása után az alábbi menük pontok vannak:

  • Diákigazolvány érvényesítés 
  • Diákigazolvány ügyintézés 
  • Okelvél ügyek végzetteknek (pl. oklevél átvétel)
  • Adatváltozás bejelentés (pl. név változás, nyelvvizsga bizonyítvány bemutatás)
  • Diákhitel
  • Külföldi részképzés (kiutazással, pályázattal kapcsolatos ügyintézés)
  • Egyéb

Jelenleg sorszám nélkül, az aulában lévő munkahelyen vehető át

  • a hallgatói jogviszony igazolás az aktuális félévről;
  • igazolás a sikeres záróvizsgáról;
  • igazolás "hozott" nyomtatványra az aktuális félévről;
  • megrendelt igazolás (pl. különleges, diákigazolvány helyetti stb.);
  • megrendelt irat (pl. leckekönyv másolat stb.)

 

Hogyan jelenthetem be az adataim megváltozását?         

[vissza]


Adatváltozás bejelentésére a Neptun használható. Abban az esetben, ha olyan adat változik, amelyről anyakönyvi kivonatat is készül (pl. név változás), akkor az eredeti okmányt be kell mutatni a KTH-ban.

Bankszámla szám változtatásnál kérjük ügyeljen arra, hogy a "régi" számlája ne szűnjön meg azonnal az új létrehozásakor, mivel a Neptun pénzügyi műveleteinél (pl. ösztöndíj kifizetés) gondot okozhat a "nem létező" számlaszám. (A "régi" számlaszám a Neptunból nem törölhető, ha már történt rá kifizetés)

Milyen adatokat tartalmaz a hallgatói jogviszony igazolás?         

[vissza]

A jogviszony igazolás az alábbiakat tartalmazza:

  • a személyes adatokat:tanév, (aktuális) félév (első-utolsó hónap),

    • név, születési név,

    • születési hely, idő,

    • anyja neve,

    • állampolgárság,

    • lakhely,

    • hallgatói azonosító,

  • tanév, (aktuális) félév (első-utolsó hónap),

  • státusz (aktív vagy passzív),

  • a jogviszony létrejötte,

  • a jogviszony megszűnésének becsült időpontja,

  • a BME-n mely képzéseken folytat tanulmányokat

Milyen határidővel kérhető tárgybefogadás?

[vissza]

Tárgybefogadással kapcsolatos határidők (a Tanulmányi Ügyrend 100. pontja alapján)

A tantárgybefogadási kérelem (KKB) döntést NEM igényel beadási határidő
aa. a BME-n más szakon, vagy azonos szakon korábban azonos kódon teljesítette reg.hét utolsó napja
ab. a BME-n más szakon, vagy azonos szakon korábban nem azonos kódon teljesítette, de szerepel a tárgyekvivalencia táblázatban reg. hét utolsó napja
ac. nem a BME-n teljesítette, de szerepel a tárgyekvivalencia táblázatban reg.hét utolsó napja
A tantárgybefogadási kérelem (KKB) dontést igényel
ba. a helyettesítő, vagy szabadon választható tárgyat az adott képzésre történő beiratkozását megelőzően teljesítette a beiratkozás napja előtti 14. nap
bb. a helyettesítő tárgyat a jelenlegi képzésének ideje alatt, párhuzamos képzésben, vagy vendéghallgatóként, de NEM részképzésben már teljesítette és ráépülő tárgyat kíván felvenni az adott félévben a ráépülő tárgy tervezett felvételének félévét megelőző 14. nap
bc a helyettesítő tárgyat a jelenlegi képzésének ideje alatt, párhuzamos képzésben, vagy vendéghallgatóként, de NEM részképzésben már teljesítette és NEM kíván ráépülő tárgyat felvenni az adott félévben a reg. hetet követő hét utolsó munkanapja
bd a helyettesítő tárgyként befogadtatni kívánt tárgyat még nem teljesítette, az adott félévben máshol, de nem részképzésben kívánja teljesíteni és az ösztöndíjindexébe szeretné beszámíttatni, azaz a tárgy előzetes befogadtatását kéri a tárgy tervezett felvételének félévét megelőző szorgalmi időszak utolsó napja
be részképzési kérelem részeként előzetes tantárgy befogadtatást kér a részképzési kérelem benyújtásakor
bf az engedélyezett részképzésben teljesített tárgy befogadtatását kéri a részképzés befejezés, ill. a tárgy eredményének megérkezése után 1 héten belül


Az egyes kérvényekhez csatolandó dokumentumok NEM BME-s tárgy teljesítés esetén:

  • leckekönyv fénymásolat,

  • vagy leckekönyv-kivonat,

  • vagy kreditigazolás

  • tantárgyprogram,

  • valamennyi b, típusú kérelem beadásakor az elfogadtatni kívánt tárgy felelősének véleménye

Milyen adatok találhatók a Neptunban az "extra mezők"-ben? 

[vissza]

A Neptunban megnézhetők a Tanulmányok >> Tanulmányi átlagok menüben a megfelelő félév előtti ’+’ kinyitásával azok az "Extra mezők", amik a félév átlagolásakor számítódnak és töltődnek. (Az átlagolás általában a félév lezárása után történik, egy-egy jegy beírása után nem, mivel nem automatikus. Az Ex1 … Ex4 és Ex6, Ex7 mezők az átlagolásnál kerülnek feltöltésre, a többi időszakonként egyéb lekérdezések és számítások eredményeképpen.) 

  • Ex1: ut_félév_telj_kredit: (ez az ösztöndíj indexbe beszámító teljesített kreditek száma, ami az alapja az ösztöndíjindexnek, teljesítményindexnek, korrigált kreditindexnek, …)
  • Ex2: út_2 félév telj_kredit: (mint az előző, de az utolsó két aktív félévét összesíti, ezzel számol pl. az összesített korrigált kreditindex, ezek is csak az ösztöndíjindexbe beszámító kreditek)
  • Ex3: EPK zárószig_átlag: (csak az EPK Karon, a zárószigorlatok átlaga, amit a diploma minősítéshez használunk)
  • Ex4: Szig_átlag: (azoknál a hallgatóknál fontos, ahol a diploma minősítés tartalmazza a szigorlati eredményeik átlagát)
  • Ex5: Első tárgyfelv_kredit (2012.9.1. óta): (a 110%-os különeljárási díjhoz használjuk, a köt/kötvál. kreditek becslése alapján töltjük, és ha a hallgató nyilatkozik, hogy ténylegesen mennyi, akkor az alapján, a KTB ellenőrzését követően felülírjuk)
  • Ex6: max 1-es vizsga db (2012.9.1. óta egy tárgyból): a 6 elégtelen miatti elbocsátáshoz információ a hallgatóknak – hogy mennyi az adott félévig a legtöbb egyesük egy adott tárgyból)
  • Ex7: nyelvi köv.teljesítve: (0 - ha nincs meg a kimeneti követelmények szerinti nyelvvizsga, vagyis nem kaphat diplomát, hacsak nincs felmentése, 1 - ha kaphat)
  • Ex8: telj_index x 100: (a hallgató teljesítményindexének 100-szorosa, amelyik Karon számítjuk; azért a 100-szorosa, mert a KHK-k 4 tizedes értékre kérik megadni, de ezek a mezők még csak 2 tizedesre tárolják a beleírt értékeket)
  • Ex9: elismert kredit (2013.9.1.óta 1.tárgyfelv): (a 110%-os különeljárási díjhoz használt érték, csak a 2013 nyári TVSZ óta, és csak a 2012.9.1-től kezdett hallgatók esetében nem kell figyelembe venni az első tantárgyfelvételek között az elismert krediteket)
  • Ex10: utolsó két aktív félév halmozott súlyozott tanulmányi átlaga (az átsorolásnál a rendelet szerinti átlaggal kerül összehasonlításra)

A Saját adatok >> Személyes adatok extra mezői között az ingyenesen felvehető nyelvi egységekkel kapcsolatosak az alábbiak: 

  • Extra15: tartalmazza a 17/2009 R.U. szerinti hatályosságot, ki számít ezelőttinek, ki ez utáninak a nyelvi egységek számát illetően.
  • Extra17: Alapszinten még rendelkezésre álló ingyenes nyelvi egysége száma
  • Extra18: Mesterszinten még rendelkezésre álló ingyenes nyelvi egysége száma
  • Extra19: Doktori szinten még rendelkezésre álló ingyenes nyelvi egysége száma
  • Extra20: Osztatlan szinten még rendelkezésre álló ingyenes nyelvi egysége száma
  • Extra21: Összesen még rendelkezésre álló ingyenes nyelvi egysége száma
  • Extra22: a fenti adatok melyik félévi tantárgyfelvételhez állnak még rendelkezésre

Hol érhetők el a korábbi, a felvételi után kapott tanulmányi tájékoztatók?         

[vissza]

2018/2019 tanév

2017/2018 tanév

2016/2017 tanév

2015/2016 tanév
2014/2015 tanév
2013/2014 tanév

2012/2013 tanév

Végzés után (igazolás a záróvizsgáról, oklevél átvétel, díszes oklevél stb.)         

[vissza]

Igazolás a záróvizsgáról

  • Ha a Neptunban a Tanulmányok >> Képzés adatok >> Státusz = "Diplomát szerzett" (vagy: "Záróvizsgát tett, nyelvvizsga hiányzik"), akkor  a KTH-ban fogadási időben az aulában lévő munkahelyen azonnal átvehető az igazolás

A jogviszony vége a Neptunban a Tanulmányok >> Képzés adatok >> Befejezés időpontja-nál látható

 

Oklevél átvétel

  • Ha a Neptunban a Tanulmányok >> Képzés adatok >> Státusz = "Diplomát szerzett" lesz, akkor ezt követően kb. 30 nap az oklevél elkészítése.
  • Az elkészült oklevél átvehető
    • a KTH-ban fogadási időben "oklevél ügyek végzetteknek" sorszámmal  (személyesen, vagy meghatalmazással, kérjük, mielőtt jönne. előzetesen érdeklődjön az oklevel@kth.bme.hu címen),
    • a dékáni hivatalok által szervezett ünnepségen (itt általában lehetőség van a KTH-ban korábban átvett oklevél "ünnepélyes" átvételére is, ez ügyben a dékáni hivatalok tudnak segíteni),
    • az oklevél postai úton küldésére (biztonsági okok miatt) nincs lehetőségünk.

Az előírt nyelvvizsga a sikeres záróvizsga után lett meg

  • Az eredeti nyelvvizsga bizonyítványt kell bemutatni fogadási időben a KTH-ban. Ez megtehető személyesen, illetve más is hozhatja, meghatalmazás nélkül.
  • Igazolást az oklevélről ezt követően lehet átvenni.
  • Az oklevél elkészítése kb. 30 nap.

 

Az Egyetem vezetése úgy döntött, hogy díszes oklevelet ad mindazoknak a végzett hallgatóinak, akik a BME bármely karán, szakán oklevelet szereztek, és azt előzetesen megrendelik. Az oklevél díszítésénél cél volt, hogy olyan motívum jelenjen meg, amely fellelhető az Egyetem valamelyik épületén. 


A díszes oklevél megrendelésével kapcsolatosan a következő információkat adjuk közre:

  • mérete: fekvő formátumú (315×420 mm);
  • anyaga: fehér vagy vajszínű kreatív papír;
  • az oklevél díszes hengerben kerül átadásra;
  • az ára 15.000 Ft, amelyet egy összegben, a megrendeléskor átutalással kell befizetni;
  • Az elkészíttetés ideje: kb. 4 hét, az elkészülésről e-mailben vagy telefonon kap értesítést ügyintézőnktől;
  • átvétel: személyesen vagy meghatalmazott útján, a KTH-ban fogadási időben „oklevél ügyek végzetteknek” sorszámmal.


Érdeklődni lehet:

személyesen (fogadási időben) a KTH Oklevél Csoportnál (R épület földszint 6-os szoba), telefonon vagy e-mailben (a számla kiállításáról illetve az átutalás menetéről is itt kaphat felvilágosítást):

 


Elveszett oklevél pótlása, igazolás a régebben kiadott oklevélről, érdeklődés oklevéllel kapcsolatban:




Hallgatói jogviszony igazolás, különleges igazolás         

[vissza]

A "szokásos" adattartalmú jogviszony igazolás (az aktuális félévről) fogadási időben (díjmentesen) azonnal átvehető sorszám nélkül az aulában.

(A szorgalmi  időszakon kívül, vagy indokolt esetben, ha az alábbiak szerint kéri, és jelzi a kérvényen, akkor a Neptunban megadott magyarországi címére postán küldjük a "szokásos"  igazolást is.)

A szokásostól eltérő adattartalmú igazolás a Neptunban küldött (027-es számú) elektronikus űrlapon rendelhető meg.

Az űrlapon a következő adatokat kell megadni:

  • Név, Neptun kód,

  • kar, képzés,

  • milyen adat (ok) legyen(ek) az igazoláson,

  • milyen nyelvű (magyar vagy angol) legyen az igazolás (jelenleg csak ezeken a nyelveken tudunk igazolást kiadni),

  • példányszám, ha egynél több kell.

Ez a szolgáltatás díjköteles:

  • magyar nyelvű igazolás 500 Ft;

  • angol nyelvű igazolás 1000 Ft, további példányonként 100 Ft.

Az igazolás elkészítésének feltétele a szolgáltatási díj befizetése.

Az űrlap beérkezését követően a KTH munkatársa a Neptunban kiírja a szolgáltatási díjat. Ennek befizetését követően az elkészült igazolás a KTH-ban az aulában lévő munkahelyen vehető át, általában két munkanap múlva. Ha a kérvénybe beírta, akkor a szolgáltatási díj befizetés után történik a postázás.

Leckekönyv másolat, igazolás a tanulmányi eredményekről         

[vissza]

A tanulmányi eredményeiről (nem hitelesített) másolat a Neptunban a Tanulmányok/Leckekönyv menüpont "Leckekönyv nyomtatási előkép" gombjával, "Leckekönyv HWEB" néven érhető el, nyomtatható ki.

Amennyiben a leckekönyvéről, a tanulmányi eredményeiről másolatra, igazolásra van szüksége és nincs lejárt tartozása, a tanulmányi státuszától függően az alábbiak szerint kérheti:

  • aktív/passzív státusz
    • fogadási időben az ügyfélhívón "Igazolás kérése a tanulmányi eredményekről" sorszámmal kérheti;
  • elbocsátott státusz:
    • az írásos határozatban leírtak szerint vehető át a hitelesített törzslap kivonat;
  • abszolvált/záróvizsgát tett státusz:
    • a hitelesítettt törzslap kivonat a Neptunban leadott 028/B kérvényen kérhető magyar nyelven;
    • angol nyelven a Neptunban leadott 028/A kérvényen kérhető leckekönyv másolat
  • diplomát szerzett státusz
    • oklevélmelléklet magyar és angol nyelven: kötelezően kiadandó, általában fogadási időben a KTH-ban oklevél ügyek sorszámmal vehető át;
    • hitelesített törzslap-kivonat: a Neptunban leadott 028/B kérvényen kérhető;

A Neptunban elektronikusan kért dokumentumok elkészültük (a kérvény lezárása) után a KTH-ban az aulában lévő munkahelyen vehetők át.



Tantárgy tematika, tantárgyleírás         

[vissza]

Az elvégzett tantárgyakról tárgyleírás (tematik) az egyetemi belső munkamegosztás szerint a tantárgyakat oktató tanszékeken, illetve a dékáni hivatalokban kérhető. Ha elektronkiusan is elegendő, akkor általában a kari honlapokon, illetve a Tanulmányi Tájékoztatóban érhető el.

Leckekönyv fordítás         

[vissza]

2017. augusztus 1-től amennyiben a leckekönyvéről, a tanulmányi eredményeiről angol nyelvű igazolásra van szüksége és nincs lejárt tartozása, akkor aktív/passzív státusz esetén fogadási időben az ügyfélhívón "Igazolás kérése a tanulmányi eredményekről" sorszámmal kérheti és azonnal átveheti.

Német nyelvre a leckeköny fordítást átmenetileg nem tudjuk vállalni.


Költségtérítés kedvezmény         

[vissza]

A regisztrációs héten kérhető költségtérítés kedvezmény, a Neptun rendszerben lévő űrlapon, három esetben:  A Térítési és Juttatási Szabályzat alapján

  • "az a költségtérítéses hallgató, aki egy tantárgyból annak ismételt felvételekor érvényes aláírással rendelkezik és ezt beiratkozáskor jelzi, ezen tantárgyra az adott képzésben meghatározott költségtérítés harmadát fizeti";

  • "a költségtérítés összegét, a költségtérítés alóli mentesség, kedvezmény eseteit, a kedvezmény mértékét és a mentességben, kedvezményben részesülők számát, valamint a költségtérítés befizetésének határidejét a dékán határozza meg."

  • A felsőoktatási intézmények TGYÁS, GYES, GYED, GYNT ellátásban részesülő hallgatóinak biztosított kedvezményekről a 2007. augusztus 1-től hatályos, 2007. szeptember 12-től módosult, a felsőoktatásban részt vevő hallgatók juttatásairól és az általuk fizetendő egyes térítésekről szóló 51/2007.(III.26.) Korm. rendelet 36. §. (1) bekezdése rendelkezik. Ennek megfelelően azok a hallgatók mentesíthetők, akiknek hallgatói jogviszonya 2006. december 31-e előtt költségtérítéses képzésben jött létre és 2007. augusztus 1-e előtt valamelyik félév első napján GYES-ben-, GYED-ben, stb. részesültek, és ennek alapján már ténylegesen mentesültek a költségtérítés megfizetése alól konkrét szakon, szakképzésen és az aktuális, jelenlegi félév (oktatási időszak) első napján is GYES-en, GYED-en, stb vannak ezen konkrét szakon, szakképzésen folytatott tanulmányaik mellett. Az előbbiekben megfogalmazott feltételek betartása mellett azok a hallgatók is szerepeltethetők az OKM felé küldendő adatszolgáltatásban, akiknek a hallgatói jogviszonya a felsőoktatásról szóló 2005. évi CXXXIX. Törvény 50. §. (2) bekezdésében meghatározott esetek (pl. szülés) miatt a fent meghatározott időszak alatt (2006. december 31. és 2007. augusztus 1. között bármikor) szünetelt és e miatt ténylegesen nem mentesültek a költségtérítés megfizetése alól, ám amennyiben nem szünetelt volna a hallgatói jogviszony a rendkívüli eseményre hivatkozással, úgy egyébként mentesültek volna. A jogosultságot megfelelően igazolni kell!  Az igazolás dátumának nagyobbnak kell lennie, mint az aktuális félév első napja. Az igazolás és kérelem leadásának legvégső határideje a regisztrációs és az azt követő hét első napja, félfogadási idő vége. A határidő lejárta után benyújtott kérelmek esetében a szolgáltatási díj mértéke a 17/2007.(12.12.) Rektori utasítás szerinti szolgáltatási díj fizetendő. Az Oktatási és Kulturális Minisztériumhoz elküldött adatszolgáltatási kötelezettségünk teljesítését követően a kedvezményt nem áll módunkban érvényesíteni.

Utólagos tárgyfelvétel, tárgytörlés         

[vissza]

Utólagos tantárgyfelvételre és leadásra vonatkozó kérelmet a második oktatási hét első napjáig lehet leadni.

A tanszéki/adminisztratív hibára hivatkozó kérelemről a kari Tanulmányi Bizottságok hoznak döntést. A döntés, illetve a hallgató elismert hibája miatt beadott kérvény alapján a KTH a tárgyfelvételt/tárgytörlést végrehajtja a Neptunban. A KTH külön értesítést a döntésről nem küld, a Neptunban tekinthető meg a döntés eredménye, legkésőbb a regisztrációs hetet követő harmadik hét végén. Tárgyfelvétel esetén a KTH ügyintézője az első szabad helyre veszi fel a tárgy kurzusát/kurzusait, ezért az űrlapon a felvenni kívánt kurzus(oka)t nem kell megjelölni, illetve a jelölést az ügyintéző nem veszi figyelembe, a kurzusmódosítást a tanszéken kell intézni.

Mit kell tudni a diákigazolványról?

[vissza]

Az oktatási igazolvány a Nemzeti Egységes Kártyarendszer (NEK) specifikációjának megfelelő igazolvány. Ennek egyik fajtája a diákigazolvány.

Hogyan igényelhető állandó diákigazolvány?

[vissza]

A 362/2011. (XII.30.) Korm. rendelet alapján a diákigazolvány (oktatási igazolvány) igénylés menete: 

  • fénykép és aláírás -> okmányiroda, vinni kell:
    • születési anyakönyvi kivonat, vagy
    • más személyi azonosító okmány (személyi igazolvány, jogosítvány, útlevél)
    • és lakcímkártya;
  • az okmányirodában adnak egy adatlapot;
  • a Neptunban az igénylés elindítása (Ügyintézés >> Diákigazolvány igénylés >> Új felvétel);
  • FONTOS:
    • az okmányirodában kapott adatlapon lévő "NEK azonosító"-t kötőjelek nélkül kell beírni;
    • a cím a Neptunban megadottakból választható, azonosnak kell lennie a lakcímkártyán lévővel;
  • (ha másik intézményben is hallgató, akkor az ott igényelt igazolványhoz esetleg kérik a BME "nyomdai kódját": F04961)
  • az új igazolványt a KTH-ba küldik, megérkezéséről Neptun üzenetet kap, az átvételre a KTH-ban fogadási időben van lehetőség.

 

Tájékoztatás a diákigazolvány ügyintézéssel kapcsolatban:

Hogyan igényelhető ideiglenes diákigazolvány?                                                      

[vissza]

Az ideiglenes diákigazolvány megszűnt, helyette egy igazolás kerül kiadásra:

  • a végleges igazolvány igényléseket folyamatosan (elektronikusan) továbbítjuk az Oktatási Hivatalnak; 
  • ennek beérkezése és visszaigazolása után (a korábbi ideiglenes diákigazolványok helyett) a hallgató kérésére egy igazolást kell kiadnunk,
  • ez a Neptunban a 066-os űrlapon igényelhető az állandó diákiagzolvány igénylés leadásával egyidejűleg;
  • ha a kérvény státusza "elfogadással lezárva", akkor az igazolás fogadási időben az iratkiadóban (az aulában lévő munkahelyen) sorszám nélkül vehető át. (Az Oktatási Hivatal tájékoztatása szerint ennek felmutatásával megvásárolhatók a kedvezményes bérletek.)
  • ha a kiadott igazolás 60 napos érvényességi ideje lejár, akkor új igazolást kell kiadnunk (további 60 napos érvényességgel), ami a Neptunban a 066-os kérvényen kérhető (célszerű a korábbi igazolás lejárta előtt néhány nappal indítani a kérést)
  • ha a kiadott igazolás elveszett, vagy más okból (pl.: vidéken tartózkodás a vizsgaidőszak után) szükséges, akkor szintén a 066-os kérvényen lehet kérni a pótlást;
  • FONTOS: az ideiglenes igazolvány helyébe lépő igazolást (a KTH kívül álló okok miatt) nem tudjuk azonnal, a végleges igazolvány igénylésekor kiadni.

Most vettek fel, mit kell tudnom a diákigazolvány igénylésről?                                                      

[vissza]

Az igénylés menete megegyezik az előző két kérdésnél leírtakkal. Amit még tudni kell:

  • az állandó igazolvány igénylése elindítható a Neptunban, de elektronikusan továbbítani csak a beiratkozás, a félév kezdete után van lehetőségünk;
  • a Neptunban a 066-os űrlapon a diákigazolvány kiállításáról az igazolás szintén igényelhető, de ezt nincs lehetőségünk kiállítani, amíg az állandó igazolvány igénylése nem került feldolgozásra;
  • ha rendelkezik az előző tanévre érvényesített diákigazolvánnyal, vagy az azt helyettesítő igazolással, akkor az március/október 31-ig használható;
  • az új állandó diákigazolványt a KTH-ba küldik, az átvételről Neptun üzenetet fog kapni.


Elveszett az érvényesítő matrica, a diákigazolvány, mit kell tennem?                                                      

[vissza]

Az elveszett matrica pótlása a KTH-ban kérhető. Az oktatási igazolványokról szóló kormányrendelet szerint: "...A jogosult a matrica elvesztése esetén 3500 forintot köteles megfizetni..." A tételt az ügyintéző írja ki a Neptunban.

Az elveszett igazolvány helyetti igénylés menete megegyezik az előző kérdéseknél leírtakkal. Amit még tudni kell:

  • ha a korábbi igénylés NEK adatlapján az adatok (név, lakcím) nem változtak, akkor az is használható, nem kell új;
  • az elkészült igazolvány érvényesítésénél, ha az elveszett igazolvány érvényesítve volt az adott félévre, akkor (a matrica elvesztése miatt) 3500 Ft-ot kell fizetni, melyet az ügyintéző ír ki a Neptunban. 

Mennyi költségtérítést, önköltséget kell fizetnem?


[vissza]

Mennyi volt korábban az összesített korrigált kreditindex szak-csoportonkénti határéréke?

[vissza]

2016/17/2 félév 2012.08.15 után jogviszonyt kezdett hallgatók 
2015/16/2 félév
 
2014/15/2 félév
 
2013/14/2 félév
: 2012.08.15 előtti (FTV) és utáni (NFTV) hallgatók
2012/13/2 félév

2011/12/2 félév
2010/11/2 félév
2009/10/2 félév

Mit kell tudni a gyűjtőszámláról?

[vissza]

A BME gyűjtőszámlára bármely banknál vezetett lakossági folyószámláról átutalható a szükséges fedezet.

Az átutalási megbízás kitöltésénél

  • A jogosult neve:                  Neptun gyűjtő számla
  • A jogosult számlaszáma10032000 - 01425279 - 01120008
    • Külföldről történő utalás esetén: HU97 1003 2000 0142 5279 0112 0008
  • Megjegyzés: a hallgató Neptun kódja (hat jegyü alfanumerikus kód) NK-neptunkód formában

    Például, ha a Neptun kód A1B2C3, akkor a megjegyzés rovatba ez kerül: NK-A1B2C3


FONTOS FIGYELMEZTETÉS!

  • Ha a megjegyzés rovatban nem, vagy nem a megadott formában szerepel a Neptun kód, akkor az összeg visszautalásra kerül a befizető számlájára. (A BME Gyűjtőszámlán biztosított fedezet terhére teljesített befizetéseknél a "BEFIZETŐ" csak MAGÁNSZEMÉLY lehet (Adóazonosítója 8 - cal kezdődik).
  • A "BEFIZETŐ" nem kell hogy azonos legyen azzal, aki a fedezetet a gyűjtőszámlára átutalta.
  • A helyesen utalt összeget a hallgató 2-3 munkanapon belül látja a Neptun.Net-ben, és rendelkezhet felette.

Diákhitel - nem igazolta a BME a hallgatói jogviszonyomat         

[vissza]

A BME és a Diákhitel Központ (DK) között a hallgatói jogviszonnyal kapcsolatos adatok egyeztetése a Neptun rendszer segítségével történik. A BME semmiféle adatot nem továbbít, nem ad át, kizárólag a DK által feltett kérdésre válaszol.

 

Tapasztalataink szerint a jogviszony adatok visszaigazolásával kapcsolatban a következő esetekben fordulhat elő probléma:

  • Hibásan megadott, vagy a DK által hibásan rögzített képzés adatok:

    • Képzés név, képzés kód, mely a Neptunban, a "Tanulmányok" >> "képzés adatok"-nál található

    • Megváltozott a képzése
      • befejezete a BSc-t és elkezdte az MSc-t

      • átvették másik képzésre

    • A képzéssel kapcsolatos adatai hibásak, hiányosak a Neptunban

  • Hibásan megadott, vagy a DK által hibásan rögzített személyes adatok:

    • Nem egyeznek a hivatalos okmányaiban szereplővel az adatai (név, születési név, anyuka név, születési dátum)

    • Változtak az adatai (pl. házasságkötés miatt a neve)

    • Hibás, vagy pontatlan a hallgatói azonosítója (a Neptunban a "Saját adatok" >> "Személyes adatok"-nál az "OM kód")

Megoldás:

  • Ha a Neptunban hiányos, vagy pontatlan az adat:

    • kérni kell az adatkezelőtől a javítást.

  • Ha a Neptunban rendben vannak az adatok:

    • kérni kell egy hallgatói jogviszony igazolást,

    • azt el kell juttatni a DK-nak és kérni kell az adatok javítását, pontosítását,

    • esetleg kérni kell a DK-t, hogy ismételten egyeztessen a BME-vel (ezt csak a DK kezdeményezheti, a hallgató, a BME nem.)