BME Központi Tanulmányi Hivatal

Cím: 1111 Budapest, Műegyetem rkp. 7-9., R épület földszint   ·   : 1521 Budapest Pf. 91.   ·   :   ·   Kapcsolat
flag-hu
2019. június 19. szerda   ·   2018/2019/2 félév 21. hete   ·   Hivatal félfogadási idő a mai napon: 08:00–17:00, 12:00–15:30

Az oldal elavult, archív adatokat tartalmazhat!

Az adókedvezmény igénybevételére jogosító igazolások kiadása

2004. december 16-án megjelent hivatkozott APEH tájékoztató előírja, hogy az egyetemi adatszolgáltatásnak azt is tartalmazni kell, hogy a hallgató a saját részére kiállított igazolást halasztottan kívánja --e igénybe venni. Ezért a hallgatóknak csak abban az esetben adható ki igazolás, ha a NEPTUN-ban a kedvezményezett megadásánál bejelölte, hogy "Adóigazolást kér" ill. szükség esetén "Halasztott igénybevétel". Ha saját részére kéri az igazolást, az adott befizetéshez tartozó "Befizető adatai" lapot saját adataival kell kitölteni. Azokra a befizetésekre, amelyekre a "Befizető adatai" lap nincs kitöltve, vagy a hallgató illetve  befizető adóazonosító jele hibás esetleg hiányzik nem lehet igazolást kiadni!

A hallgatóknak a "Pénzügyi ügyrend" 68.2.3. pontja szerint 2004 december 31.-ig meg kell adni a kedvezményezett adatait. A december 16 -- i APEH tájékoztató miatt megváltozott helyzetre való tekintettel a határidőt kivételesen 2005 január 23 -- ra módosítjuk.

A NEPTUN üzemeltetés 2005 január 24-én 8 órakor kérdezi le a befizetési adatokat és e  lekérdezés alapján állítja ki az igazolásokat. A Befizető megadásával kapcsolatban felmerült esetleges technikai problémákat a neptun@bme.hu címen lehet jelezni 2005 január 19 -ig.

Az igazolást az SzJA törvény:

-         a 36.§ alá tartozók esetében a NEPTUN Üzemeltetés 2005 január 27.-ig készíti el és adja át  a Központi Tanulmányi Hivatalnak az igazolásokat, ahol gondoskodnak a postázásról;

-         a 36/A. § alá tartozó, kiegészítő és másoddiplomás alapképzésben résztvevők esetében a NEPTUN Üzemeltetés 2005 január 27.-ig készíti el és adja át  a Központi Tanulmányi Hivatalnak az igazolásokat, ahol gondoskodnak a hallgatóknak történő postázásról, ha a képzésről szóló szerződést megkötő szervezeti egység a szerződés megkötéséről a NEPTUN üzemeltetést 2005 január 21-ig értesíti. Ezeknél a hallgatóknál további feltétele az igazolás kiadásának, hogy az adott képzésre szóló felnőttképzési szerződés legyen megkötve.

-         a 36/A. § alá tartozó más esetekben a felnőttképzési díj összegéről az igazolást annak a szervezeti egységnek kell kiállítania és a magánszemélynek átadnia, vagy postáznia, amely a képzésről szóló szerződést megkötötte. Az adóazonosító jel hiánya vagy pontatlansága esetén az adóbevallásban a kedvezményezett adatait nem tudja az Egyetem az APEH-hez továbbítani A befizetett tandíjról, illetve a felnőttképzés díjáról kiállított (beleértve az év közben kiadottakat is) a 2004. évi adókedvezményre jogosító igazolásokról az APEH felé történő adatszolgáltatásnak az Egyetem csak úgy tud eleget tenni az előírt (2005. január 31.) határidőre, ha a (másolatban mellékelt) 2004 K 65 sz. nyomtatvány adattartalmát

-         a NEPTUN Üzemeltetés és

-         a felnőttképzés folytató szervezet/gazdálkodó egységek legkésőbb január 27-ig elektronikus úton a GMF Gazdasági Osztályának átadják.

 

« Vissza