Neptun üzemidő
00:00 – 04:00 rendes üzem
04:00 – 06:00 üzemszünet
06:00 – 24:00 rendes üzem
Az ettől való rendkívüli eltéréseket a hírek között jelentetjük meg.
00:00 – 04:00 rendes üzem
04:00 – 06:00 üzemszünet
06:00 – 24:00 rendes üzem
Az ettől való rendkívüli eltéréseket a hírek között jelentetjük meg.
Az oldal elavult, archív adatokat tartalmazhat!
2024. július 24. szerda
A hallgatói adminisztrációval foglalkozó Központi Tanulmányi Hivatal (KTH) köszönti a 2024/2025-ös tanév őszi félévére felvett hallgatóinkat!
Várhatóan 2024. augusztus 5-ig megtörténik a felvettek adatainak konvertálása a Neptun (tanulmányi) rendszerébe. A használatához szükséges Neptun-kódot és a Neptun belépéshez szükséges további információkat a konvertálás után e-mailben küldjük ki.
Amennyiben a fenti időpontig nem kapott e-mailt, kérjük, ellenőrizze spam fiókját is, ha ott sem találja, jelezze a kth-info@bme.hu e-mail címen.
Amennyiben nem kíván beiratkozni a 2024/25/1 félévben felvételt nyert képzésére (a jelenleg jogviszonyos képzésükkel azonos képzésre felvételt nyert hallgatók esetében is), kérjük, az alábbi Neptun-kérvény leadásával jelezze: "034 Beiratkozási szándékról történő lemondás". (2024.07.29.-től elérhető.)
A BME 2024/2025-ös Tanulmányi Tájékoztatójába gyűjtöttük össze a képzésekről, a tanulmányi adminisztrációról és az egyetemi szolgáltatásokról szóló legfontosabb információkat.
Adóazonosító jel, bankszámlaszám beszerzése
A beiratkozási lap letöltésének, hitelesítésének és beküldésének folyamata
Beiratkozáson bemutatandó dokumentumok
Oktatás, tantárgyfelvétel frissítve
Felmérő dolgozatok frissítve
Legfontosabb események frissítve
Korábban teljesített tantárgyak elismerése frissítve
A beiratkozáshoz (szaktól és költségviselési formától függetlenül) szüksége van az adóazonosító jelére és saját bankszámlára! Ha ezekkel még nem rendelkezik, az adóazonosító jelet a NAV (lakhely szerinti) ügyfélszolgálatánál lehet igényelni, illetve bármelyik bankban lehet bankszámlát nyitni.
A BME-n a Neptun-rendszerrel végezzük az oktatás tanulmányi és pénzügyi adminisztrációját. A belépés a KTH portál jobb oldali hasábján, a „Neptun belépés” felirat alatt, a „Hallgatóknak” feliratra kattintva lehetséges. Neptun
(Ha elfelejtette a jelszavát, az "Elfelejtettem a jelszavam" gombra kattintva, majd a felhasználónevet beírva az alapértelmezett e-mail címre küld levelet a rendszer az új jelszó beállításához. További belépési probléma esetén a KTH-ban, fogadási időben személyesen kérheti a jelszava megváltoztatását, vagy a neptun@bme.hu email címen kérheti a Neptun Üzemeltetés segítségét.)
Ellenőriznie kell (az Oktatási Hivatal felvételi rendszeréből átvett, vagy korábbról a Neptunban szereplő) személyes adatait, szükség esetén ezek módosítását és kiegészítését el kell végeznie.
Módosítható adatok vagy jóváhagyást igénylő adatok köréről ITT talál információt.
Fontos: Egyes személyes adatok módosítása a hallgatói weben nem végezhető el, mivel azoknak egyezniük kell a személyi adat- és lakcímnyilvántartásban szereplő adatokkal. A kinyomtatandó beiratkozási lapra az aktuálisan Neptunban szereplő adatok kerülnek.
Beiratkozáskor fontos ellenőrizni, hogy a korábbi felsőfokú tanulmányai során felhasznált támogatási idő megfelelően van-e nyilvántartva a FIR-ben. Eltérés esetén a megfelelő igazoló dokumentummal fel kell keresnie a lejelentést küldő felsőoktatási intézmény tanulmányi hivatalát/osztályát, mivel a hibát vagy a hiányosságot ott tudják javítani. Az ellenőrzést a magyarorszag.hu portálon az Ügyfélkapu szolgáltatás segítségével tudja megtenni.
Minden hallgató be van osztva egy tanulmányi ügyintézőhöz, aki a tanulmányai során kezeli a hallgató kérvényeit, tanulmányi ügyeit. Ügyintézőjét a Neptun-rendszerbe belépve a Tanulmányok ➥ Képzés adatok menüpontban, elérhetőségét a KTH honlapján találja.
A Neptunba belépve az Ügyintézés ➥ Beiratkozás ➥ Bejelentkezés felületen a Beiratkozási/Bejelentkezési kérelmek közül az adott félév kiválasztását követően a + (Lehetőségek) opción belül a Beiratkozást kiválasztva, majd a Nyilatkozat - félév státuszáról feliratú ablakban az aktív vagy passzív lehetőség megjelölése után a Nyilatkozom gombra kattintva. A Neptun rendszerüzenetet küld a bejelentkezés sikerességéről.
A Gazdaság- és Társadalomtudományi Karon (továbbiakban: GTK) a bejelentkezés feltétele a tűz- és munkavédelmi anyag megismerése. A „700_BME GTK Tűz- és munkavédelmi továbbképzés” kérvény leadásával lehetséges.
Fontos: A BME szabályai szerint "évhalasztásra" nincs lehetősége, de arra igen, hogy a beiratkozást követően a létrejött hallgatói jogviszonyát (egybefüggően legfeljebb két félévig) akár azonnal szüneteltesse, azaz passzív félévre jelentkezzen be.
A beiratkozás minden a 2024/25/1-es félévben felvett vagy átvett hallgatónak a "100 Beiratkozási kérelem" kérvény leadásával történik!
Elektronikusan is hitelesíthető a beiratkozási lap (és a nyilatkozat/képzési szerződés) az AVDH (Azonosításra Visszavezetett Dokumentum Hitelesítés) szolgáltatás segítségével, ezáltal a hallgatók többsége online beiratkozhat, a "100 Beiratkozási kérelem" kérvény mellékleteként is leadható a KTH-nak. Az AVDH Ügyfélkapu regisztrációval használható, és az így hitelesített dokumentumok teljes bizonyító erejű magánokiratnak minősülnek.
A "100 Beiratkozási kérelem" kérvény 2024.07.29-től érhető el.
Az állami ösztöndíjról és önköltségről bővebben a Költségviselési forma menüpontban talál információkat.
Felhívjuk a figyelmét, hogy az állami ösztöndíjas képzésre iratkozó hallgató a nyilatkozat hitelesítésével nyilatkozik az állami ösztöndíjas képzés törvényben előírt feltételeinek vállalásáról. Amennyiben állami ösztöndíjas képzésre lett felvéve, de önköltséges státuszban kíván beiratkozni, a beiratkozási lap letöltése előtt kérje átsorolását önköltséges pénzügyi státuszra a "012_Átsorolási kérelem önköltséges pénzügyi státuszba" kérvény leadásával, és csak a pénzügyi státuszának módosulása után töltse le és hitelesítse a beiratkozási lapot!
Az állami ösztöndíjról és önköltségről bővebben a Költségviselési forma menüpontban talál információkat.
Részletes AVDH használati útmutató
Az ügyfélkapuval nem rendelkező hallgatóink vagy azon hallgatók számára, akik nem kívánnak élni az elektronikus beiratkozás lehetőségével, továbbra is biztosítjuk a személyes ügyintézést. Ebben az esetben a 100_Beiratkozási kérelem kérvényben jelölje be a személyes iratkozásra vonatkozó igényét, és a kérvény mellékleteként töltse fel a kinyomtatott, kézzel aláírt beiratkozási lap, valamint állami ösztöndíjról szóló nyilatkozat VAGY képzési szerződés szkennelt példányát. A kérvény leadását követően a minél előbb fáradjon be a KTH-ba (fogadási időben) az aláírt dokumentumok 2-2 példányával.
Kérjük, hogy a gördülékeny ügyintézés érdekében kérvényét indítsa el minél korábban, de legkésőbb 2024. augusztus 29-én éjfélig!
Csak a 100_Beiratkozási kérelem kérvényben személyes iratkozást megjelölt vagy dokumentumot bemutató hallgatóknak!
A személyes iratkozást megjelölőknek a beiratkozás, és a dokumentumok bemutatása folyamatos ügyfélfogadási időben a 100-as kérvény leadása után, helyszín KTH Iratkiadó ablaka (R-épület, Aula), határideje a 2024. augusztus 29-e ügyfélfogadási időpont vége!
A felvételi rendszerbe feltöltött dokumentumok jelentős része közhiteles adatként kerül áttöltésre a Neptun Tanulmányi Rendszerbe, így ezeket nem szükséges személyesen bemutatnia a hallgatóknak. Az Önre vonatkozó, személyesen bemutatandó dokumentumokról a "100_Beiratkozási kérelem" kérvényben tud részletesen tájékozódni a „Beiratkozás véglegesítéséhez szükséges bemutatandó dokumentumok” résznél felsorolva. Kérjük, hogy a felsorolt, végzettséget igazoló érettségi bizonyítványának/oklevelének eredeti példányát és másolatát hozza magával, és a Beiratkozás helye és ideje részben megjelölt időpontban mutassa be.
Az AVDH-val hitelesített beiratkozási lapot és nyilatkozatot/képzési szerződést a dokumentum bemutatáshoz nem szükséges kinyomtatni, csak a kérelem mellé felcsatolni!
Amennyiben nem adja le a regisztrációs hét végéig, 2024. augusztus 29-én éjfélig a 100_Beiratkozási kérelem kérvényt a fent megjelölt mellékletekkel, a BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzata alapján már csak 5.500 Ft különeljárási díj befizetése után iratkozhat be. (A különeljárási díjat a kérvény elfogadó döntésű lezárása után kerül kiírásra.)
Frissítve!
Előzetes tantárgy- és kurzusfelvételi időszak |
2024.08.22. 18:00 – 2024.09.04. 11:59 |
Végleges tantárgy- és kurzusfelvételi időszak |
2024.09.06. 18:00 – 2024.09.08. 11:59 |
Az „órarend szerinti” oktatás a nappali tagozaton 2024. szeptember 2-án kezdődik. További információt olvashat a félévkezdésről szóló KTH Hírlevélben. A nem nappali munkarendes (tagozatos) hallgatók a Tanulmányi Tájékoztatóban, illetve a kari tájékoztatókon kapnak tájékoztatást.
Az Építőmérnöki Kar (a szintfelmérő után a reghéten), a Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kar, a Villamosmérnöki és Informatikai Kar, valamint a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar esetében a BME-s múlttal nem rendelkező felvett alapképzéses hallgatóknak a Kar központi tárgyfelvétellel veszi fel a tantárgyakat. A tárgyfelvétel csak abban az esetben végrehajtható, ha előtte a hallgató a 2024/25-es tanév őszi félévére aktív státusszal bejelentkezik, ezért kérjük a bejelentkezését 2024. augusztus 14-én éjfélig hajtsa végre!
Legtöbb alapszakon az elsőéves hallgatóknak a regisztrációs héten vagy a szemeszter elején egy általános ismeretfelmérésen, ún. bemeneti komplex kompetenciamérésen kell részt venniük, amely az egyetemi tanulmányokhoz szükséges középiskolai ismeretek szintjét vizsgálja, főként a matematikai képességek és készségek szintjét hivatott meghatározni. Ezzel az a célunk, hogy a hallgatóink számára leginkább megfelelő kurzusokat javasolhassunk. A teszt megírására várhatóan a regisztrációs héten vagy az első oktatási héten kerül sor.
Frissítve!
Egyes karokon a teszt eredménye, valamint a felvételibe beszámító középiskolai eredmények alapján készül javaslat a hallgatók számára, hogy bizonyos tantárgyakból, elsősorban matematikából, milyen szintű kurzust célszerű választaniuk. A tesztre külön készülni nem szükséges, azonban, ha valaki szeretne gyakorolni, arra többféle lehetőséget biztosítunk. A középiskolai matematikai ismeretek gyakorlására, ingyenes regisztrációt követően, igénybe vehető a BME Alfa interaktív gyakorlófelület.
A Villamosmérnöki és Informatikai Kar a regisztrációs héten fizikából is felmérő dolgozatot irat, ennek dátuma 2024. augusztus 27. (kedd) 9-10h között. (Gyülekezés 8h-8h15 között a Schönherz Kollégium előtt, innen a felügyelő seniorok kísérik a termekbe fix beosztás szerint a diákokat.) A pontos időpontot és a helyszíneket a Kar honlapján és a regisztrációs hét első napi gólyaprogramjain közöljük. (Erre a felmérőre személyazonosító okmányt, zsebszámológépet, okostelefont, papírt és íróeszközt kell hoznia, a felkészüléshez segítség és további részletek találhatók a BME VIK honlapon. A felmérőt okostelefonjuk segítségével elektronikus rendszerben írják, aki még nem regisztrált a BME vezetéknélküli hálózatára, annak mobil internet hozzáférésre lesz szüksége. Okostelefon vagy mobilnet hiányában a felmérőt – korlátozott számban – az egyetem egyik vizsgatermében is meg tudják írni.) A helyszínekre felsőbb éves hallgatók kísérik az elsőéveseket fix beosztás szerint.
A biomérnöki és vegyészmérnöki alapszakos hallgatók kémia szintfelmérőjének időpontja és helye: 2024. augusztus 28. (szerda) 9:00 - tól (Q épület I. terem (vegyészmérnökök) és I. épület IB028. terem (biomérnökök és környezetmérnökök). Cím: Budapest, 1117 Magyar Tudósok körútja 2. A helyszíneket a Kar honlapján is közöljük. (Erre a felmérőre személyazonosító okmányt, zsebszámológépet, papírt és íróeszközt kell hoznia.) További részletek a Kar honlapján: BME Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kar)
Frissítve!
Időszak, esemény, feladat neve |
Időtartam, határidő |
Előzetes tantárgy- és kurzusfelvételi időszak |
2024.08.22. 18:00 – 2024.09.04. 11:59 |
Regisztrációs időszak |
2024.09.26. – 2024.08.29. |
Végleges tantárgy- és kurzusfelvételi időszak |
2024.09.06. 18:00 – 2024.09.08. 11:59 |
Első tanítási nap (páratlan oktatási hét) |
2024.09.02. |
Önköltségi alapdíj kiírása |
regisztrációs hétig, 30 napos fizetési határidővel |
Szorgalmi időszak |
2024.09.02. – 2024.12.06. |
Önköltségi kreditdíj kiírása |
legkésőbb október 20-ig, 30 napos fizetési határidővel |
Szigorlatok felvételének/leadásának időszaka a végleges tantárgyfelvételi időszakot követően |
2024.09.02. 06:00 – 2024.11.24. 23:59 |
Vizsgajelentkezési időszak |
2024.12.03. 18:00 – 2025.01.24. 23:59 |
Pótlási időszak |
2024.12.09. – 2024.12.13. |
Vizsgaidőszak |
2024.12.16. – 2025.01.24. |
Amennyiben sajátos nevelési igényű (SNI) diák volt a középiskolában, a felsőoktatásban is részesülhet tanulmányi kedvezményekben, valamint igénybe vehet bizonyos ingyenes szolgáltatásokat. Ez azonban nem automatikus, hanem regisztrációhoz kötött. A regisztrációval kapcsolatban itt tájékozódhat: ÉSZI (Értékesítési és Szolgáltatási Igazgatóság).
SNI-s hallgatóként kollégiumi férőhelyre is pályázhat. Ha kérdése van, keresse meg mielőbb az esélyegyenlőségi koordinátort: Dobai Edit – dobai.edit@bme.hu
Csak a beiratkozás, bejelentkezés után a regisztrációs hét lezárását követően adhat ki hallgatói jogviszony-igazolást a KTH, előreláthatólag 2024. szeptember 2-től. A gyorsabb ügyintézés és a személyes kontaktus csökkentése érdekében javasoljuk az elektronikus ügyintézési lehetőségek használatát.
Egyben tájékoztatjuk az Oktatási Hivatal által megküldött, 2023. szeptember 1. napjától hatályos, családok ügyintézésének egyszerűsítésével kapcsolatos diákigazolványokat érintő rendelkezésekről.
A családok ügyintézésének egyszerűsítésével összefüggő egyes törvények módosításáról szóló 2023. évi XXVIII. törvény egyik lényeges változása, hogy a hatósági és egyéb ügyekben a tanköteles korú tanulóktól a tanulói jogviszony igazolása nem kérhető, a 16. életévüket betöltött tanulók, valamint hallgatók esetében a tanulói, hallgatói jogviszony érvényes diákigazolvánnyal vagy az azt helyettesítő OKTIG rendszerből kiállított QR kódos igazolással (ideiglenes diákigazolvány) igazolható. Az iskolalátogatási igazolás, a jogviszony-igazolás ezekben az ügyekben kivezetésre kerül.
Továbbiakban nem csak az utazási és kereskedelmi kedvezményeket igénybe vevő hallgatóknak kell diákigazolványt igényelni, hanem minden olyan személynek, aki az alábbiakban felsorolt szolgáltatásokat igénybe kívánja venni.
Érvényes diákigazolvánnyal igazolható ügytípusok részletes listája, az alábbi felületen érhető el. ITT
További információk a rendelettel összefüggésben ITT olvasható.
Diákigazolvány érvényessége 362/2011. (XII.30.) Oktatási igazolványokról kiadott Kormányrendelet 3. § (1) pontja alapján a diákigazolvány a felsőoktatásban legfeljebb a kiállítás napjától számított 9. év március 31-ig érvényes.
Részletes információ ITT olvasható.
A részletekért kattints ide.
Frissítve!
Lehetősége van arra, hogy korábbi felsőoktatási tanulmányai során teljesített tantárgyait befogadtassa a képzésbe.
A tantárgy befogadáshoz a Neptun-rendszerben (az „új” most kezdődő képzésén, képzésváltás a jobb felső sarokban a Névre kattintva érhető el) a Menü/Ügyintézés/Kérvények/Kérvény kitöltés menüpont alatt a "024/A Tantárgy átvezetési, elismerési kérvény" kérelmet kell beadnia.
Kérjük, hogy a gördülékeny ügyintézés érdekében (a ráépülős tárgyakat fel tudja venni) a kérvényét indítsa el azonnal, amint bekerül a Neptunba az új képzése.
Ha „újra felvételizett” ugyanarra a szakra, amelynek korábban hallgatója volt, akkor
Ha „újra felvételizett” más szakra, és nem szeretne párhuzamos tanulmányokat folytatni a korábbi és az új képzésen, hanem az új képzésre iratkozik be, akkor
Műegyetemi tanulmányaihoz sok sikert kívánunk!