Neptun üzemidő
00:00 – 04:00 rendes üzem
04:00 – 06:00 üzemszünet
06:00 – 24:00 rendes üzem
Az ettől való rendkívüli eltéréseket a hírek között jelentetjük meg.
00:00 – 04:00 rendes üzem
04:00 – 06:00 üzemszünet
06:00 – 24:00 rendes üzem
Az ettől való rendkívüli eltéréseket a hírek között jelentetjük meg.
Csak személyesen intézhető ügyek:
A KTH-ban számos ügyet intézhet meghatalmazással. A meghatalmazáson a meghatalmazás célját pontosan meg kell adni (pl. oklevél átvétele).
Kétféle meghatalmazás fogadható el:
Minden olyan esetben, amikor a meghatalmazó nem tudja személyesen aláírni a meghatalmazását a „040_Dokumentum bemutatás” kérvény mellékleteként felcsatolva is be kell küldenie azt. A felcsatolt meghatalmazásnak már tartalmaznia kell a két tanú aláírását és adatait!
A meghatalmazott az esetlegesen e-mailen kapott, majd kinyomtatott meghatalmazást a KTH-ban leadja. A KTH munkatársa ezt összeveti a kérvény mellékleteként beadott dokumentummal. Amennyiben egyezik, akkor a papíron hozott meghatalmazást aláíratja a meghatalmazottal, és így fogadhatja el a meghatalmazást.
Kérjük, ha olyan kérdése van, amely egyéni, személyes jellegű (pl. beadott egy kérvényt, amire hosszú ideje nem kapott választ), írjon e-mail címünkre.
A KTH-ban az aulában két ügyfélhívó található. Az érintőképernyős készülékek menürendszere többszintű, a magyar nyelv kiválasztása után az alábbi menü pontok választhatók:
2018 szeptemberétől beiratkozott magyar állampolgárságú - aki magyarországi állandó vagy tartózkodási címmel rendelkezik - hallgatók személyi adatai (az okmányirodák által regisztrált anyakönyvi- és lakcímváltozások) folyamatosan átvezetésre kerülnek az SZL-rendszerben (SZL: személyiadat- és lakcímnyilvántartás). Majd átkerülnek az Oktatási Személyi Nyilvántartási Rendszeren (OSZNY) keresztül - mint közhiteles adat - a Neptun Tanulmányi Rendszerbe - születési név, viselt név, anyja neve, születési hely és a születés dátuma ill. az állandó és tartózkodási lakcím –, ezért a központi nyilvántartásból jövő adat esetén a hallgatónak nem kell bejelenteni a KTH felé a változást.
A Neptunban a hallgató Adatmódosítási kérelmet adhat be a személyazonosító igazolvány számának/útlevélszámának/vezetői engedély számának megváltozása miatt. A TAJ-szám és az Adóazonosító jel ügyfélfogadáson az ügyintéző által módosítható. A bankszámlaszámot és az Értesítési lakcímet a hallgató a Neptunban változtathatja.
Bankszámla szám változtatásnál kérjük ügyeljen arra, hogy a "régi" számlája ne szűnjön meg azonnal az új létrehozásakor, mivel a Neptun pénzügyi műveleteinél (pl. ösztöndíj kifizetése) gondot okozhat a "nem létező" számlaszám. (A "régi" számlaszám a Neptunból nem törölhető, ha már történt rá kifizetés.)
A nem a fenti csoportba tartozó hallgatóknál az okmányok eredetiségét és az adatok hitelességét személyes megjelenéskor vagy videochaten ellenőrzi a KTH munkatársa.
Magyarországi lakcímmel rendelkező hallgatók a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelőnél (NEAK) igényelhetnek TAJ-kártyát.
Magyarországi lakcímmel nem rendelkező hallgató, aki
Stipendium Hungaricum Ösztöndíjban részesül, vagy
viszonosság esetében külföldi államok kiküldötteinek gyermekeként tanulmányokat folytat, vagy
miniszteri ösztöndíjas ellátásban részesül, vagy
nemzetközi megállapodás alapján a küldő fél ösztöndíjával tanulmányokat folytató külföldi állampolgár, vagy
magyar állami ösztöndíjas képzésben, nappali rendszerű oktatás keretében részt vevő személy, aki a szomszédos államokban élő magyarokról szóló törvény hatálya alá tartozik
jogosult egészségügyi szolgáltatás igénybevételére.
Az a hallgató, aki nemzetközi biztosítási okmánnyal rendelkezik, annak alapján részesül egészségügyi ellátásban, így magyarországi TAJ-számot nem kell (és nem is lehet) igényelnie!
Magyarországi lakcímmel nem rendelkező hallgatók TAJ-kártya igénylése a felsőoktatási intézmény feladata amennyiben határon túli, külföldön élő magyar állampolgárok.
Igényléshez szükséges dokumentumok (BME KTH ügyfélfogadásán adhatók le „R” épület Aula)
A 2019. évi CXXII. A társadalombiztosítás ellátásaira jogosultakról, valamint ezen ellátások fedezetéről szóló törvény 22.§ (1) ie) pontja értelmében egészségügyi szolgáltatásra jogosultság csak a sikeres TAJ-szám igénylése, és annak a tanulmányi rendszerben történő rögzítése, valamint a megfelelő tanulmányi jogviszony FIR jelentése után válik érvényessé.
Azok a hallgatók, akik a Tbj. 22. § (1) bekezdés ic)-ie) pontja értelmében egészségügyi szolgáltatásra jogosultak lennének, azonban jogviszonyukat az Oktatási Hivatal nem, vagy nem a megfelelő időszakra jelentette a NEAK felé, jogosultságukat a Tbj. 69. § (2) bekezdése alapján az érvényes diákigazolvány vagy a hallgatói jogviszonyukról kiállított igazolás bemutatásával okirati bizonyítási eljárást kezdeményezve igazolhatják az egészségbiztosító szerv felé mindaddig, ameddig az Oktatási Hivatal a hiányzó jelentést nem pótolja.
A jogviszony igazolás az alábbiakat tartalmazza:
A Neptunban megnézhetők a Tanulmányok ➥ Tanulmányi átlagok menüben a megfelelő félév előtti ’+’ kinyitásával azok az "Extra mezők", amik a félév átlagolásakor számítódnak és töltődnek. (Az átlagolás általában a félév lezárása után történik, egy-egy jegy beírása után nem, mivel nem automatikus. Az Ex1 … Ex4 és Ex6, Ex7 mezők az átlagolásnál kerülnek feltöltésre, a többi időszakonként egyéb lekérdezések és számítások eredményeképpen.)
A Saját adatok ➥ Személyes adatok extra mezői között az ingyenesen felvehető nyelvi egységekkel kapcsolatosak az alábbiak:
A KTH honlapján a Tanulmányi Tájékoztató menüpont Korábbi tanévek tájékoztatói almenüpontján elérhetők a korábbi tanévek Tanulmányi Tájékoztatói.
A jogviszony vége a Neptunban a Tanulmányok ➥ Képzés adatok: Befejezés időpontja menüpontnál látható.
A kimeneti nyelvvizsga-követelmény megszűnéséről és az oklevélkiadás feltételeiről szóló tájékoztató szövege az alábbi linken érhető el: TÁJÉKOZTATÓ
A felsőoktatási törvény 2022. decemberi módosítása megszüntette az oklevél megszerzéséhez előírt nyelvvizsga-kötelezettséget. Az új szabályok szerint végbizonyítványt (abszolutóriumot) az a hallgató szerezhet – és ebből adódóan záróvizsgát is csak a hallgató tehet –, aki idegen szaknyelvi kompetenciákkal rendelkezik (bővebben).
A Neptunban a „027 Igazolás kérése” kérvényt kell elindítani. Irat típusa: Oklevél másolat, Egyéb észrevételhez legyen szíves beleírni: Elektronikusan aláírt Oklevél igénylése.
Oklevélmelléklet elektronikus aláírással nem igényelhető 2024 júniusa előtt végzett hallgatóknak!
2024 júniusa után végzett hallgatók az elektronikusan kiállított oklevélmelléklet a Neptun-rendszerből tölthető le az Információ/Dokumentumok menüpont alatt található „Hitelesített dokumentumok” lapfülről.
Másolat igényléséhez a Neptunban a „027 Igazolás kérése” kérvényt kell elindítani, beállítva az oklevél másolat/oklevélmelléklet-másolat kérését.
Oklevél másolat igénylése:
A hatályos az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény alapján a felsőoktatási intézmények által kiállított oklevélről készült másolat, másodlat kiállításáért nem kell közigazgatási hatósági eljárási illetéket fizetni.
Oklevélmelléklet-másolat igénylése:
Az oklevélmellékletet az Egyetem kizárólagosan időbélyegzővel és az Egyetem erre feljogosított vezetőjének elektronikus aláírásával ellátott elektronikus iratként állítja ki. Az elektronikusan kiállított oklevélmelléklet a Neptun-rendszerből tölthető le az Információ ➥ Dokumentumok menüpont alatt található „Hitelesített dokumentumok” lapfülről.
Az oklevélmelléklet papír alapú hiteles iratként is igényelhető a 027-es kérvényben, melyet az igénylő a KTH félfogadási idejében tud átvenni.
Oklevél/oklevélmelléklet-másodlatot abban az esetben állítunk ki, ha az eredeti dokumentum elveszett, megrongálódott. A kérelmezőnek az igénylés okáról nyilatkoznia szükséges – ekkor az eredeti oklevél/oklevélmelléklet érvénytelenítésre kerül.
Másodlat igényléséhez a Neptunban a „027 Igazolás kérése” kérvényt kell elindítani, beállítva az oklevél másodlat/oklevélmelléklet másodlat kérését.
Oklevél másodlat igénylése:
A hatályos az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény alapján a felsőoktatási intézmények által kiállított oklevélről készült másolat, másodlat kiállításáért nem kell közigazgatási hatósági eljárási illetéket fizetni.
Oklevélmelléklet-másodlat igénylése:
A másodlat átvétele személyesen vagy meghatalmazott útján a KTH-ban fogadási időben lehetséges.
Az oklevél/oklevélmelléklet másodlat kb. 5-6 hét alatt készül el, az eredeti dokumentum szövegével kerül kiállításra, de a ma érvényben lévő oklevél/oklevélmelléklet-nyomtatványra.
Amennyiben sikertelen a belépése a Neptunba - mert nem emlékszik a Neptun kódjára/jelszavára, vagy ezidáig nem volt Neptun hozzáférése -, akkor hozzáférést kell kezdeményeznie. Ehhez a neptun@bme.hu címen tud időpontot kérni. Elfelejtett jelszó esetén az "Elfelejtettem a jelszavam" gombra kattintva, majd a felhasználónevet beírva az alapértelmezett e-mail címre küld levelet a rendszer az új jelszó beállításához.
A Központi Tanulmányi Hivatalban díszes oklevél igényelhető. Erre lehetősége van mindazoknak a végzett hallgatóknak, akik a BME bármely karán, szakán (kivéve a szakirányú továbbképzésen) oklevelet szereztek a 2021-es évtől kezdődően, és azt előzetesen megrendelik. (Jelenleg a 2021 év előtt, illetve szakirányú továbbképzésen végzetteknek nincs lehetősége díszes oklevél igénylésére.)
Díszes oklevél a „127_Díszes Oklevél rendelése” kérvénnyel igényelhető a Neptun Tanulmányi Rendszerben! A kérvény csak „Diplomát szerzett” státuszban adható be.
Egy kérvénnyel 1 db díszes oklevél igényelhető.
2024-ben már csak a szeptember 10-ig beadott és befizetett „127_Díszes Oklevél rendelése” kérvények feldolgozása és a díszes oklevél gyártása lehetséges. Következő nyomtatás 2025 februárjában várható.
A díszes oklevél megrendelésével kapcsolatosan a következő információkat adjuk közre:
Ügyintézés során igénybe vehető szolgáltatások és megrendelhető szolgáltatások árjegyzéke
„Oklevéladat igazolás és továbbításhoz hozzájáruló nyilatkozat” a Dokumentumtárban található. Az űrlapot ki kell tölteni és (az Ügyfélkapu+ vagy a Digitális Állampolgárság szolgáltatásban ingyenesen elérhető) elektronikus aláírással hitelesített dokumentumként elküldeni a BME részére.
Abban a különleges esetben – külföldi hallgató, aki nem rendelkezik ügyfélkapuval – ha az űrlapot nem tudja elektronikus aláírással hitelesíteni, akkor a „040_Dokumentum bemutatás” kérvényen keresztül lehetősége nyílik ezen dokumentum leadására a kérvény mellékletként történő felcsatolással.
Érdeklődni lehet:
Személyesen (fogadási időben) a KTH Oklevél Csoportnál (R épület földszint 6-os szoba), telefonon vagy e-mailben (a számla kiállításáról, illetve az átutalás menetéről is itt kaphat felvilágosítást):
A "szokásos" adattartalmú jogviszony-igazolás, megszűnt jogviszony-igazolás fogadási időben (díjmentesen) átvehető sorszám húzásával az aulában.
Általános vagy megszűnt jogviszony-igazolás 027-es kérvénnyel is kérhető. A kiállított, elektronikusan aláírt igazolás a kérvény mellékleteként kerül felcsatolásra, amely a hallgató számára letölthető, nyomtatható. A szolgáltatás ingyenes. Amennyiben postai úton kéri annak kiküldését, belföldön 2 000 Ft, külföldi cím esetén 6 000 Ft postaköltség kerül kiírásra.
Az elektronikusan aláírt igazolást letölteni, kinyomtatni a „Leadott kérvények” tabulátorfülön az adott kérvény sor végén + jelre kattintva, „Kérvénymelléklet” lehetőséget választva, a felugró ablakban a „Fájl letöltése” feliratra kattintva van lehetőség.
(A szorgalmi időszakon kívül, vagy indokolt esetben, ha az alábbiak szerint kéri, és jelzi a kérvényen, akkor a Neptunban megadott magyarországi címére postán küldjük a "szokásos" igazolást is.)
A szokásostól eltérő adattartalmú igazolás a Neptunban küldött (027-es számú) elektronikus űrlapon rendelhető meg.
Az alább felsorolt esetekben kérhet különleges igazolást:
Az űrlapon a következő adatokat kell megadni:
milyen adat (ok) legyen(ek) az igazoláson,
milyen nyelvű (magyar vagy angol) legyen az igazolás (jelenleg csak ezeken a nyelveken tudunk igazolást kiadni),
példányszám, ha egynél több kell.
Ez a szolgáltatás díjköteles:
magyar nyelvű igazolás 2 000 Ft,
angol nyelvű igazolás 2 000 Ft.
Az igazolás elkészítésének feltétele a szolgáltatási díj befizetése.
A szolgáltatás díja a kérvény leadását követően kerül kiírásra a Neptun rendszerben. Ennek befizetését követően az elkészült igazolás a KTH-ban az aulában lévő munkahelyen vehető át, általában két munkanap múlva. Ha a kérvénybe beírta, akkor a szolgáltatási díj befizetés után történik a postázás.
A családok ügyintézésének egyszerűsítésével összefüggő egyes törvények módosításáról szóló 2023. évi XXVIII. törvény, 2023. szeptember 1. napjától hatályos változása, hogy a hatósági és egyéb ügyekben a hallgatói jogviszony érvényes diákigazolvánnyal vagy az azt helyettesítő OKTIG rendszerből kiállított QR kódos igazolással (ideiglenes diákigazolvány) igazolható.
Jogviszonyigazolás ezekben az ügyekben kivezetésre kerül.
Továbbiakban nem csak az utazási és kereskedelmi kedvezményeket igénybe vevő hallgatóknak kell diákigazolványt igényelni, hanem minden olyan személynek, aki az alábbiakban felsorolt szolgáltatásokat igénybe kívánja venni.
Érvényes diákigazolvánnyal igazolható ügytípusok részletes listája, az alábbi felületen érhető el.
További információk a rendelettel összefüggésben ITT található.
A hallgató kérhet meghatározott időszakra vonatkozó tanulmányairól igazolást magyar/angol nyelven (027-es kérvényben ill. fogadáson) - "Igazolás féléves tanulmányokról":
A 87/2015 VHr. 36. § (11) alapján: „Azon hallgató részére, akinek a felsőoktatási intézmény leckekönyvet ad ki, hitelesített törzslap-kivonatot nem kell kiadni.” Mivel a BME-n 2009-től nem adunk ki fekete indexet – a 027-es kérvényben csak az a hallgató kérhet törzslap kivonatot, aki 2009 január után felvett.
2009 előtt végzett hallgatóknak:
A tanulmányi eredményeiről (nem hitelesített) másolat a Neptunban a Tanulmányok/Leckekönyv menüpont "Leckekönyv nyomtatási előkép" gombjával, "Leckekönyv HWEB" néven érhető el, nyomtatható ki.
Amennyiben a leckekönyvéről, a tanulmányi eredményeiről igazolásra van szüksége (összes félévről) és nincs lejárt tartozása, a tanulmányi státuszától függetlenül az alábbiak szerint kérhet "Törzslap kivonatot" magyar/angol nyelven:
Teljesítési lap nyomtatvány
A hallgatói felületen a Vizsgák ➥ Felvett vizsgák menüpontban tölthető le a Teljesítési lap nevű nyomtatvány.
A kiválasztott vizsga sorának végén a + jelre felugró menüben a „Vizsga adatok” lehetőséget kell választani, majd megnyomni a „Vizsga bizonylat nyomtatása” gombot.
A kiválasztandó nyomtatvány neve Teljesítési lap. A „Teljesítési lap” egy adott tárgyra vonatkozó dokumentum és nem feleltethető meg a féléves adatokkal, mely az „Igazolás féléves tanulmányokról” dokumentum igénylésével kérhető.
Az elvégzett tantárgyakról tárgyleírás (tematika) az egyetemi belső munkamegosztás szerint a tantárgyakat oktató tanszékeken, illetve a dékáni hivatalokban kérhető. Ha elektronkiusan is elegendő, akkor általában a kari honlapokon érhető el.