BME honlap| Telefonkönyv | Oldaltérkép | HU | EN
2024. október 4. péntek   ·   2024/2025 I. félév 5. hete   ·   Félfogadási idő a mai napon: 08:00–12:00
Neptun üzemidő

00:00 – 04:00 rendes üzem

04:00 – 06:00 üzemszünet

06:00 – 24:00 rendes üzem

Az ettől való rendkívüli eltéréseket a hírek között jelentetjük meg.

NEPTUN HASZNÁLATA


Ha az alábbiakban sem talál megoldást a Neptun működésében tapasztalt problémájára, az ITT található elérhetőségeken tud segítséget kérni a Neptun Üzemeltetéstől. 

Hogyan tudok belépni a Neptun rendszerbe?

Első belépés: (Ha még nem volt a BME hallgatója):

    • „Azonosító”: az e-mailben kiküldött, illetve a felvételi határozatban is szereplő Neptun-kód.

    • „Jelszó”: az első, induló jelszó: NeEEEEHHNN, ahol az „Ne” után a születési dátuma következik, pl. aki 1987. június 5-én született, annál a jelszó: Ne19870605.

    • Fontos: Jelszavát az első belépéskor változtassa meg! A Neptunban használt jelszónak legalább 6 karakter hosszúnak kell lennie, tartalmaznia kell legalább egy darab kis- és nagybetűt, valamint egy számot és lehetőleg kerülje az ékezetes betűket és az Y, Z, 0 karaktereket, továbbá egyéb olyan személyes adatait, amit más is ismerhet. (Ha elfelejtette a jelszavát, az "Elfelejtettem a jelszavam" gombra kattintva, majd a felhasználónevet beírva az alapértelmezett e-mail címre küld levelet a rendszer az új jelszó beállításához. További belépési probléma esetén a KTH-ban, fogadási időben személyesen kérheti a jelszava megváltoztatását, vagy a neptun@bme.hu email címen kérheti a Neptun Üzemeltetés segítségét.)

Első belépés: (Ha már volt a BME hallgatója):

    • Az „Azonosító” és a „Jelszó” nem változott, azonos a korábbival. (A belépés után balra fent a Képzés menüpontra kattintva tud választani a képzései között.)

    • Ha (a felvételi határozatban) mégis új kódot kapott, kérjük, hogy saját érdekében ezt jelentse be a Neptunban (bármelyik kóddal belépve) a 055-ös kérvényen.

vissza

Nem tudok belépni a Neptunba, mi lehet az oka?

  • Ellenőrizze, hogy a böngészője alkalmas-e a 128 bites kódolás SSL oldalak kezelésére!

  • Ellenőrizze, hogy a böngészőjében engedélyezve vannak-e a COOKIE-k (sütik)!

  • Ha elsőéves és a felvételi értesítéssel kapott jelszót még nem változtatta meg (még nem lépett be a Neptunba korábban), akkor figyeljen arra, hogy a kis és nagybetűk különböznek a jelszóban, és arra, hogy a kis l (mint László) és a nagy I (mint Ilona) könnyen összekeverhető a nyomtatott szövegben.

  • Ha elfelejtette a jelszavát, az "Elfelejtettem a jelszavam" gombra kattintva, majd a felhasználónevet beírva az alapértelmezett e-mail címre küld levelet a rendszer az új jelszó beállításához. További belépési probléma esetén a KTH-ban, fogadási időben személyesen kérheti a jelszava megváltoztatását, vagy a neptun@bme.hu e-mail címen kérheti a Neptun Üzemeltetés segítségét.

vissza

Mi az a NEPTUN SSL tanúsítvány?

A NEPTUN-rendszer adatforgalmának titkosításához a TERENA Certificate Service (TCS) keretében kibocsátott tanúsítványt használunk. Bővebb információk a tanúsítványról a BME Intranet oldalain.

vissza

Hibásan működik a Neptun! Mit tegyek?

Ha azt tapasztalja, hogy hiányoznak "gombok", hiányos a menü, akkor nem a Neptun belépő képernyőképen ajánlott friss verziójú böngészővel próbálja használni a Neptunt. Nyissa meg a Neptun hallgatói  web-et a helyes verziójú, ajánlott böngészővel.

vissza

Miért nem kapok automatikus rendszerüzenetekről e-mail értesítést? 

A hallgatóknak lehetőségük van a rendszer által generált automatikus értesítéseket az alapértelmezett e-mail címükre is megkapni. A beállítás a Neptun-rendszer hallgatói/oktatói WEB-en belépve érhető el a felület bal oldalán található Üzenetek dobozban a Beállítások menüpont alatti Automatikus értesítések fülön. Itt a felhasználó üzenettípusonként tudja megadni, melyekről kér automatikus e-mail értesítést is.
A nagy számú kiküldött üzenet miatt egyes szolgáltatók a Neptun-rendszerből küldött leveleket a felhasználók SPAM mappájába helyezik. Javasoljuk a neptun@bme.hu címet vegye fel a postafiókjában a spam-szűrő kivételei közé.

vissza

Hogyan hosszabbítható meg a munkamenet?

A munkamenet lejárta előtt 5 perccel figyelmeztető üzenet jön a webes felületeken, mely tájékoztatja a felhasználót, hogy mennyi ideje van még hátra, amíg a program automatikusan be nem zárja magát. Az előugró ablakban az idő-visszaszámlálás mellett megjelenik egy kérdés, hogy kívánja-e meghosszabbítani a munkamenetet. A 'Rendben' gombra kattintva a felhasználó ezt jóváhagyhatja, ilyenkor újra indul a munkamenet. Amennyiben nem szeretné meghosszabbítani, úgy a 'Mégsem' gombra kattintva a program egyből kijelentkezik.

vissza

Hogyan tudom módosítani a személyes adataimat?

A személyes adatokat a Neptunba belépve a Saját adatok/Személyes adatok menüpont alatt lehet megadni, módosítani.

Az 'Adatmódosítás' gombra kattintva megadható/módosítható a TAJ-szám és az adóazonosító. A magyar állampolgársággal és magyarországi lakóhellyel rendelkező hallgatók (SZL-es személyek) ún. 4T adatai (név/anyja neve/születési hely/születési idő) a hallgató által nem módosíthatók, esetükben az adatkezelő a személyiadat- és lakcímnyilvántartás alapján tartja nyilván. A nyilvántartásba történt adatváltozás 2 héten belül (kérelem nélkül) automatikusan módosításra kerül a Neptunban.

Az Okmányok fülön az 'Új felvétel' gombra kattintva rögzíthető új okmányának adatai, mely a magyar állampolgársággal és magyarországi lakóhellyel rendelkező hallgatók esetében az ügyintéző általi jóváhagyás után jelennek meg az okmányok között. Külföldi állampolgárok esetében az okmány bemutatása (ügyfélfogadás, kamerás egyeztetés) után kerül elfogadásra ügyintéző által.

Kötelező feltölteni:

  • személyazonosító igazolvány vagy vezetői engedély vagy útlevél

  • nemzetközi biztosítási okmány (amennyiben nem rendelkezik TAJ-kártyával).

Az elérhetőségek a Saját adatok/Elérhetőségek felületen adhatók meg. A hallgató által szerkeszthető adatok: cím/értesítési cím, e-mail címek, telefonszámok.

A bankszámlaszámot az ITT leírtak szerint tudja módosítani.

Leadott adatmódosítási kérelmek és azok státusza a Saját adatok/Adatmódosítások felületen tekinthetők meg. Amennyiben a hallgató olyan adatot ad meg, amelyet okmánnyal kell igazolni, az igazolásig nem kerül elfogadásra. Személyazonosító igazolvány, vezetői engedély vagy útlevél esetében hatósági nyilvántartásban történő ellenőrzés alapján kerülnek jóváhagyásra a kérelmek. A 60 napnál régebbi, nem igazolt adatmódosítások automatikusan elutasításra kerülnek.

vissza

Milyen személyes adatokat kötelező megadnom a Neptunban?

Beiratkozáskor szüksége van az adóazonosító jelére, TAJ-számára és saját bankszámlára. Ha ezekkel még nem rendelkezik, az adóazonosító jelet a NAV (lakhely szerinti) ügyfélszolgálatánál lehet igényelni, illetve bármelyik bankban lehet bankszámlát nyitni.
A szomszédos államokban élő magyar és/vagy külföldi hallgatóknak, akik nem rendelkeznek magyarországi lakóhellyel (állandó lakcímmel), TAJ-kártya igényelhető a tájékoztató szerint ITT.

vissza

Miért nem fogadja el a program a beadandó kérvényemet vagy a kérvénymellékletemet?

A méret meghaladja a korlátokat, .JPG és .TIF fájljai max. 500 Kbyte méretűek legyenek.

vissza

Hogyan tudom kinyomtatni a sportközpontba belépő kártyámat?

A BME Sportközpont belépésre jogosító kártyát a Hallgatói WEB oldalról tudja nyomtatni: Információ/Általános nyomtatványok menüponton "Sportközpont belépő" sor végén "+" jelre, majd a "Nyomtatás" feliratra kattintva. 
Képes illusztrációt ITT talál.
Bővebben, képernyőképekkel bemutatott lépéseket ITT tudja megnézni.

vissza

Miért lehet eltérés a féléves tanulmányi átlagban/kreditben?

Amennyibe eltérést tapasztal a féléves tanulmányi átlaga, illetve a megszerzett kredit kapcsán, az a következő átlagoláskor, de legkésőbb a félév zárásakor frissülni fog.
Ha nem jelennek meg a félévre vonatkozó adatok a felületen, a félév zárásakor láthatóvá fognak válni.

vissza