Neptun üzemidő
00:00 – 04:00 rendes üzem
04:00 – 06:00 üzemszünet
06:00 – 24:00 rendes üzem
Az ettől való rendkívüli eltéréseket a hírek között jelentetjük meg.
00:00 – 04:00 rendes üzem
04:00 – 06:00 üzemszünet
06:00 – 24:00 rendes üzem
Az ettől való rendkívüli eltéréseket a hírek között jelentetjük meg.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Csak személyesen intézhető ügyek:
Diákigazolvány
érvényesítés;
az "ideiglenes igazolvány" helyetti "igazolás" átvétele;
végleges igazolvány átvétele és érvényesítése
Személyes adattal kapcsolatos bejelentés
eredeti nyelvvizsga bizonyítvány bemutatás
okmánnyal igazolt adatváltozás (pl. névváltozás)
Valaminek az átvétele:
igazolás;
leckekönyv (ha megszűnt a hallgatói jogviszony)
Neptun jelszócsere
Kérjük, ha olyan kérdése van, amely egyéni, személyes jellegű (pl. beadott egy kérvényt, amire hosszú ideje nem kapott választ) írjon e-mail címünkre.
A hallgatók valamennyi eredményéről a tanszéken egy papír alapú nyilvántartást kell vezetni, és megőrizni. Az aláírások és (fél)évközi jegyek dokumentálására a kurzusnévsor, a vizsgaeredmények dokumentálására a vizsgalap, vagy más, annak megfelelő adattartalmú papír alapú bizonylat szolgál. E dokumentum alapján a tanszék köteles a korábban is érvényes határidővel beírni az eredményt a Neptunba. A határidő aláírásnál és félévközi jegynél a szorgalmi időszakot követő első hét utolsó munkanapja, illetve pótlás esetén a késve beadott feladat, illetve a pót zárthelyi értékelését követő második nap. Vizsgánál a határidő a megszerzést, illetve a kihirdetést követő második munkanap vége, de ez nem eshet a vizsgaidőszak utolsó napja utánra.
A hallgatók a Központi Tanulmányi Hivatalban -- amennyiben ezt igénylik, -- kikérhetnek egy ún. igazoló lapot, amely megfelel a leckekönyv adott féléves oldalainak. A saját biztonságuk érdekében erre az oktatókkal rávezettethetik az eredményeiket. Szóbeli vizsgán az eredményt a vizsgalapra és az igazolólapra (ha a hallgatónál van) azonnal ráírja az oktató, és szignálja. Félévközi jegynél, aláírásnál, írásbeli vizsgánál pedig a tanszékvezető köteles gondoskodni arról, hogy az igazoló lap leadását követő második munkanap végéig beírják, vagy megjelölhet hetente egy napot, amikor a 12 óráig leadott igazolólapokra a jegyet a következő munkanap 8 óráig beírják. A tanszék a következő félév regisztrációs hete után nem köteles a jegybeírásra. Az igazolólapot a hallgató megőrzi, nem adja le a félév végén a hivatalban. Az igazolólap, mivel nincs hitelesítve leckekönyv-kivonatként nem használható fel. A hallgatók a tanulmányi eredmények megállapítása után félévente egy leckekönyv-kivonatot igényelhetnek térítési díj nélkül.
Ha a tanszék késlekedik az eredmények Neptunba vitelével, vagy hibás eredményt írt be (pl. többször is beírta az elégtelent, nem megfelelő dátumsorrendben írta be az eredményeket, nem helyes osztályzatot írt be stb.), akkor ezt a hallgatók még időben, a vizsgaidőszakban a tanszéken jelezzék. A vizsgaidőszakot követő héten a KTH munkatársai a Neptunba írt eredmények alapján elvégzik az átlagolást, ekkor a megszerzett kreditek száma és a tanulmányi átlagok megjelennek.
A hallgatók a második oktatási hét végéig térítésmentesen (ezt követően díj fizetése ellenében) kifogással élhetnek a KTH-ban a Neptunba beírt bejegyzésekkel szemben. Erre elektronikusan, a Neptun rendszerben leadott kérvényen van lehetőség. A felszólalásoknál szükség lehet az oktatóval aláíratott igazolólapra. Az ösztöndíjak szempontjából jogvesztő határidő a második ösztöndíj-kifizetést követő 14. nap.
A KTH-ban az aulában kettő, a folyosón egy ügyfélhívó található. Az érintőképernyős készülékek menü rendszere több szintű, a magyar nyelv kiválasztása után az alábbi menük pontok vannak:
Jelenleg sorszám nélkül, az aulában lévő munkahelyen vehető át
Adatváltozás bejelentésére a Neptun használható. Abban az esetben, ha olyan adat változik, amelyről anyakönyvi kivonatat is készül (pl. név változás), akkor az eredeti okmányt be kell mutatni a KTH-ban.
Bankszámla szám változtatásnál kérjük ügyeljen arra, hogy a "régi" számlája ne szűnjön meg azonnal az új létrehozásakor, mivel a Neptun pénzügyi műveleteinél (pl. ösztöndíj kifizetés) gondot okozhat a "nem létező" számlaszám. (A "régi" számlaszám a Neptunból nem törölhető, ha már történt rá kifizetés)
Magyarországi lakcímmel rendelkező hallgatók a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelőnél (NEAK) igényelhetnek TAJ kártyát.
Magyarországi lakcímmel nem rendelkező hallgató, aki
jogosult egészségügyi szolgáltatás igénybevételére.
Az a hallgató, aki nemzetközi biztosítási okmánnyal rendelkezik, annak alapján részesül egészségügyi ellátásban, így magyarországi TAJ számot nem kell (és nem is lehet) igényelnie.
Magyarországi lakcímmel nem rendelkező hallgatók a jogosultság igénybevételéhez szükséges teendőiket (TAJ szám igénylése) egyénileg a KTH-ban tudják egyeztetni.
Amit az egyeztetésre hozniuk kell:
amennyiben rendelkezik vele:
Az egyetem által kiadott meghatalmazást, mellyel a TAJ kártya igényelhető, a regisztrációs hetet követő tizedik munkanaptól állítunk ki a KTH-ban, ügyfélfogadási időben (Szebeny-Cirkos Edina, 2-es szoba – az ügyfélhívón nem kell gombot nyomni).
Tbj. 16. § (1) i) pontja értelmében egészségügyi szolgáltatásra jogosultság csak a sikeres TAJ szám igénylése, és annak a tanulmányi rendszerben történő rögzítése, valamint a megfelelő tanulmányi jogviszony FIR jelentése után válik érvényessé.
Azok a hallgatók, akiknek jogviszonyát a Hivatal annak ellenére, hogy a Tbj. 16. § (1) i) pontja értelmében egészségügyi szolgáltatásra jogosultak, nem, vagy nem a megfelelő időszakra jelentette az OEP felé, jogosultságukat a hallgatói jogviszonyukról kiállított igazolás vagy a diákigazolvány bemutatásával okirati bizonyítási eljárást kezdeményezve igazolhatják az egészségbiztosító szerv felé mindaddig, ameddig a Hivatal a kérdéses jogosultság jelentését nem pótolja.
Okirati bizonyítási eljárás
A jogviszony igazolás az alábbiakat tartalmazza:
a személyes adatokat:tanév, (aktuális) félév (első-utolsó hónap),
név, születési név,
születési hely, idő,
anyja neve,
állampolgárság,
lakhely,
hallgatói azonosító,
tanév, (aktuális) félév (első-utolsó hónap),
státusz (aktív vagy passzív),
a jogviszony létrejötte,
a jogviszony megszűnésének becsült időpontja,
a BME-n mely képzéseken folytat tanulmányokat
Tárgybefogadással kapcsolatos határidők (a Tanulmányi Ügyrend 100. pontja alapján)
A tantárgybefogadási kérelem (KKB) döntést NEM igényel | beadási határidő | |
aa. | a BME-n más szakon, vagy azonos szakon korábban azonos kódon teljesítette | reg.hét utolsó napja |
ab. | a BME-n más szakon, vagy azonos szakon korábban nem azonos kódon teljesítette, de szerepel a tárgyekvivalencia táblázatban | reg. hét utolsó napja |
ac. | nem a BME-n teljesítette, de szerepel a tárgyekvivalencia táblázatban | reg.hét utolsó napja |
A tantárgybefogadási kérelem (KKB) dontést igényel | ||
ba. | a helyettesítő, vagy szabadon választható tárgyat az adott képzésre történő beiratkozását megelőzően teljesítette | a beiratkozás napja előtti 14. nap |
bb. | a helyettesítő tárgyat a jelenlegi képzésének ideje alatt, párhuzamos képzésben, vagy vendéghallgatóként, de NEM részképzésben már teljesítette és ráépülő tárgyat kíván felvenni az adott félévben | a ráépülő tárgy tervezett felvételének félévét megelőző 14. nap |
bc | a helyettesítő tárgyat a jelenlegi képzésének ideje alatt, párhuzamos képzésben, vagy vendéghallgatóként, de NEM részképzésben már teljesítette és NEM kíván ráépülő tárgyat felvenni az adott félévben | a reg. hetet követő hét utolsó munkanapja |
bd | a helyettesítő tárgyként befogadtatni kívánt tárgyat még nem teljesítette, az adott félévben máshol, de nem részképzésben kívánja teljesíteni és az ösztöndíjindexébe szeretné beszámíttatni, azaz a tárgy előzetes befogadtatását kéri | a tárgy tervezett felvételének félévét megelőző szorgalmi időszak utolsó napja |
be | részképzési kérelem részeként előzetes tantárgy befogadtatást kér | a részképzési kérelem benyújtásakor |
bf | az engedélyezett részképzésben teljesített tárgy befogadtatását kéri | a részképzés befejezés, ill. a tárgy eredményének megérkezése után 1 héten belül |
Az egyes kérvényekhez csatolandó dokumentumok NEM BME-s tárgy teljesítés esetén:
leckekönyv fénymásolat,
vagy leckekönyv-kivonat,
vagy kreditigazolás
tantárgyprogram,
valamennyi b, típusú kérelem beadásakor az elfogadtatni kívánt tárgy felelősének véleménye
A Neptunban megnézhetők a Tanulmányok >> Tanulmányi átlagok menüben a megfelelő félév előtti ’+’ kinyitásával azok az "Extra mezők", amik a félév átlagolásakor számítódnak és töltődnek. (Az átlagolás általában a félév lezárása után történik, egy-egy jegy beírása után nem, mivel nem automatikus. Az Ex1 … Ex4 és Ex6, Ex7 mezők az átlagolásnál kerülnek feltöltésre, a többi időszakonként egyéb lekérdezések és számítások eredményeképpen.)
A Saját adatok >> Személyes adatok extra mezői között az ingyenesen felvehető nyelvi egységekkel kapcsolatosak az alábbiak:
2015/2016 tanév
2014/2015 tanév
2013/2014 tanév
Igazolás a záróvizsgáról
A jogviszony vége a Neptunban a Tanulmányok >> Képzés adatok >> Befejezés időpontja-nál látható
Oklevél átvétel
Az előírt nyelvvizsga a sikeres záróvizsga után lett meg – nyelvvizsga bemutatása
Oklevél / oklevélmelléklet másodlat igénylése
A KTH honlapján megtalálható megrendelőlapokon kérhető oklevél (1. számú melléklet) ill. oklevélmelléklet (2. számú melléklet) másodlat. Másodlat igénylése esetén a megrendelő lapon nyilatkozni kell a másodlat igénylésének okáról (pl. az eredeti dokumentum elvesztéséről, megrongálódásáról stb.). A másodlat elkészítése szolgáltatási díj megfizetése után lehetséges. Oklevél/oklevélmelléklet másodlat igénylése az oklevel@kth.bme.hu email címre elküldött e-mailen történik a kitöltött megrendelőlap (nyilatkozat) felcsatolásával. A válasz e-mailben megkapott utalási információk alapján a költség befizetése, és a befizetési bizonylat visszaküldése után kezdődik a másodlat elkészítése. Az oklevél másodlat kiadásához 2.000Ft-os illetékbélyeg szükséges, mely a megrendelő által megküldött és a KTH által kinyomtatott megrendelőlapra kerül ráragasztásra a másodlat átvételekor. Oklevélmelléklet másodlat igénylésekor csak a megrendelőlap kitöltése és bemutatása szükséges (nem illetékbélyeg köteles eljárás). A másodlat átvétele személyesen vagy meghatalmazott útján a KTH-ban fogadási időben "Oklevél ügyek végzetteknek" sorszámmal lehetséges.
Oklevél / oklevélmelléklet másolat igénylése
Másolat készítés a KTH-ban fogadási időben "Oklevél ügyek végzetteknek" sorszámmal lehetséges, szolgáltatási díj befizetése mellett. (Kizárólag készpénzes befizetésre van lehetőség!)
Figyelem! Az oklevél másolat elkészítése 2.000Ft-os illetékbélyeg és kitöltött oklevél másolat megrendelőlap (3. számú melléklet) leadásához kötött. Oklevél másolat kizárólag az eredeti oklevélről készíthető.
Oklevélmelléklet másolat igénylésekor csak a megrendelőlap (4. számú melléklet) kitöltése szükséges (nem illetékbélyeg köteles eljárás). Oklevél melléklet másolat kizárólag az eredeti oklevél mellékletről készíthető.
Díszes oklevél igénylése
Az Egyetem vezetése úgy döntött, hogy díszes oklevelet ad mindazoknak a végzett hallgatóinak, akik a BME bármely karán, szakán oklevelet szereztek, és azt előzetesen megrendelik.
A díszes oklevél megrendelésével kapcsolatosan a következő információkat adjuk közre:
Érdeklődni lehet:
személyesen (fogadási időben) a KTH Oklevél Csoportnál (R épület földszint 6-os szoba), telefonon vagy
e-mailben (a számla kiállításáról illetve az átutalás menetéről is itt kaphat felvilágosítást):
A "szokásos" adattartalmú jogviszony igazolás (az aktuális félévről) fogadási időben (díjmentesen) azonnal átvehető sorszám nélkül az aulában.
(A szorgalmi időszakon kívül, vagy indokolt esetben, ha az alábbiak szerint kéri, és jelzi a kérvényen, akkor a Neptunban megadott magyarországi címére postán küldjük a "szokásos" igazolást is.)
A szokásostól eltérő adattartalmú igazolás a Neptunban küldött (027-es számú) elektronikus űrlapon rendelhető meg.
Az űrlapon a következő adatokat kell megadni:
Név, Neptun kód,
kar, képzés,
milyen adat (ok) legyen(ek) az igazoláson,
milyen nyelvű (magyar vagy angol) legyen az igazolás (jelenleg csak ezeken a nyelveken tudunk igazolást kiadni),
példányszám, ha egynél több kell.
Ez a szolgáltatás díjköteles:
magyar nyelvű igazolás 500 Ft;
angol nyelvű igazolás 1000 Ft, további példányonként 100 Ft.
Az igazolás elkészítésének feltétele a szolgáltatási díj befizetése.
Az űrlap beérkezését követően a KTH munkatársa a Neptunban kiírja a szolgáltatási díjat. Ennek befizetését követően az elkészült igazolás a KTH-ban az aulában lévő munkahelyen vehető át, általában két munkanap múlva. Ha a kérvénybe beírta, akkor a szolgáltatási díj befizetés után történik a postázás.
A tanulmányi eredményeiről (nem hitelesített) másolat a Neptunban a Tanulmányok/Leckekönyv menüpont "Leckekönyv nyomtatási előkép" gombjával, "Leckekönyv HWEB" néven érhető el, nyomtatható ki.
Amennyiben a leckekönyvéről, a tanulmányi eredményeiről másolatra, igazolásra van szüksége és nincs lejárt tartozása, a tanulmányi státuszától függően az alábbiak szerint kérheti:
A Neptunban elektronikusan kért dokumentumok elkészültük (a kérvény lezárása) után a KTH-ban az aulában lévő munkahelyen vehetők át.
Az elvégzett tantárgyakról tárgyleírás (tematik) az egyetemi belső munkamegosztás szerint a tantárgyakat oktató tanszékeken, illetve a dékáni hivatalokban kérhető. Ha elektronkiusan is elegendő, akkor általában a kari honlapokon, illetve a Tanulmányi Tájékoztatóban érhető el.
2017. augusztus 1-től amennyiben a leckekönyvéről, a tanulmányi eredményeiről angol nyelvű igazolásra van szüksége és nincs lejárt tartozása, akkor aktív/passzív státusz esetén fogadási időben az ügyfélhívón "Igazolás kérése a tanulmányi eredményekről" sorszámmal kérheti és azonnal átveheti.
Német nyelvre a leckeköny fordítást átmenetileg nem tudjuk vállalni.
A regisztrációs héten kérhető költségtérítés kedvezmény, a Neptun rendszerben lévő űrlapon, három esetben: A Térítési és Juttatási Szabályzat alapján
"az a költségtérítéses hallgató, aki egy tantárgyból annak ismételt felvételekor érvényes aláírással rendelkezik és ezt beiratkozáskor jelzi, ezen tantárgyra az adott képzésben meghatározott költségtérítés harmadát fizeti";
"a költségtérítés összegét, a költségtérítés alóli mentesség, kedvezmény eseteit, a kedvezmény mértékét és a mentességben, kedvezményben részesülők számát, valamint a költségtérítés befizetésének határidejét a dékán határozza meg."
A felsőoktatási intézmények TGYÁS, GYES, GYED, GYNT ellátásban részesülő hallgatóinak biztosított kedvezményekről a 2007. augusztus 1-től hatályos, 2007. szeptember 12-től módosult, a felsőoktatásban részt vevő hallgatók juttatásairól és az általuk fizetendő egyes térítésekről szóló 51/2007.(III.26.) Korm. rendelet 36. §. (1) bekezdése rendelkezik. Ennek megfelelően azok a hallgatók mentesíthetők, akiknek hallgatói jogviszonya 2006. december 31-e előtt költségtérítéses képzésben jött létre és 2007. augusztus 1-e előtt valamelyik félév első napján GYES-ben-, GYED-ben, stb. részesültek, és ennek alapján már ténylegesen mentesültek a költségtérítés megfizetése alól konkrét szakon, szakképzésen és az aktuális, jelenlegi félév (oktatási időszak) első napján is GYES-en, GYED-en, stb vannak ezen konkrét szakon, szakképzésen folytatott tanulmányaik mellett. Az előbbiekben megfogalmazott feltételek betartása mellett azok a hallgatók is szerepeltethetők az OKM felé küldendő adatszolgáltatásban, akiknek a hallgatói jogviszonya a felsőoktatásról szóló 2005. évi CXXXIX. Törvény 50. §. (2) bekezdésében meghatározott esetek (pl. szülés) miatt a fent meghatározott időszak alatt (2006. december 31. és 2007. augusztus 1. között bármikor) szünetelt és e miatt ténylegesen nem mentesültek a költségtérítés megfizetése alól, ám amennyiben nem szünetelt volna a hallgatói jogviszony a rendkívüli eseményre hivatkozással, úgy egyébként mentesültek volna. A jogosultságot megfelelően igazolni kell! Az igazolás dátumának nagyobbnak kell lennie, mint az aktuális félév első napja. Az igazolás és kérelem leadásának legvégső határideje a regisztrációs és az azt követő hét első napja, félfogadási idő vége. A határidő lejárta után benyújtott kérelmek esetében a szolgáltatási díj mértéke a 17/2007.(12.12.) Rektori utasítás szerinti szolgáltatási díj fizetendő. Az Oktatási és Kulturális Minisztériumhoz elküldött adatszolgáltatási kötelezettségünk teljesítését követően a kedvezményt nem áll módunkban érvényesíteni.
Utólagos tantárgyfelvételre és leadásra vonatkozó kérelmet a második oktatási hét első napjáig lehet leadni.
A tanszéki/adminisztratív hibára hivatkozó kérelemről a kari Tanulmányi Bizottságok hoznak döntést. A döntés, illetve a hallgató elismert hibája miatt beadott kérvény alapján a KTH a tárgyfelvételt/tárgytörlést végrehajtja a Neptunban. A KTH külön értesítést a döntésről nem küld, a Neptunban tekinthető meg a döntés eredménye, legkésőbb a regisztrációs hetet követő harmadik hét végén. Tárgyfelvétel esetén a KTH ügyintézője az első szabad helyre veszi fel a tárgy kurzusát/kurzusait, ezért az űrlapon a felvenni kívánt kurzus(oka)t nem kell megjelölni, illetve a jelölést az ügyintéző nem veszi figyelembe, a kurzusmódosítást a tanszéken kell intézni.
Az oktatási igazolvány a Nemzeti Egységes Kártyarendszer (NEK) specifikációjának megfelelő igazolvány. Ennek egyik fajtája a diákigazolvány.
A 362/2011. (XII.30.) Korm. rendelet alapján a diákigazolvány (oktatási igazolvány) igénylés menete:
Tájékoztatás a diákigazolvány ügyintézéssel kapcsolatban:
Az ideiglenes diákigazolvány megszűnt, helyette egy igazolás kerül kiadásra:
Az igénylés menete megegyezik az előző két kérdésnél leírtakkal. Amit még tudni kell:
Az elveszett matrica pótlása a KTH-ban kérhető. Az oktatási igazolványokról szóló kormányrendelet szerint: "...A jogosult a matrica elvesztése esetén 3500 forintot köteles megfizetni..." A tételt az ügyintéző írja ki a Neptunban.
Az elveszett igazolvány helyetti igénylés menete megegyezik az előző kérdéseknél leírtakkal. Amit még tudni kell:
2016/17/2 félév 2012.08.15 után jogviszonyt kezdett hallgatók
2015/16/2 félév
2014/15/2 félév
2013/14/2 félév: 2012.08.15 előtti (FTV) és utáni (NFTV) hallgatók
2012/13/2 félév
2011/12/2 félév
2010/11/2 félév
2009/10/2 félév
A BME gyűjtőszámlára bármely banknál vezetett lakossági folyószámláról átutalható a szükséges fedezet.
Az átutalási megbízás kitöltésénél
FONTOS FIGYELMEZTETÉS!
A BME és a Diákhitel Központ (DK) között a hallgatói jogviszonnyal kapcsolatos adatok egyeztetése a Neptun rendszer segítségével történik. A BME semmiféle adatot nem továbbít, nem ad át, kizárólag a DK által feltett kérdésre válaszol.
Tapasztalataink szerint a jogviszony adatok visszaigazolásával kapcsolatban a következő esetekben fordulhat elő probléma:
Hibásan megadott, vagy a DK által hibásan rögzített képzés adatok:
Képzés név, képzés kód, mely a Neptunban, a "Tanulmányok" >> "képzés adatok"-nál található
befejezete a BSc-t és elkezdte az MSc-t
átvették másik képzésre
A képzéssel kapcsolatos adatai hibásak, hiányosak a Neptunban
Hibásan megadott, vagy a DK által hibásan rögzített személyes adatok:
Nem egyeznek a hivatalos okmányaiban szereplővel az adatai (név, születési név, anyuka név, születési dátum)
Változtak az adatai (pl. házasságkötés miatt a neve)
Hibás, vagy pontatlan a hallgatói azonosítója (a Neptunban a "Saját adatok" >> "Személyes adatok"-nál az "OM kód")
Megoldás:
Ha a Neptunban hiányos, vagy pontatlan az adat:
kérni kell az adatkezelőtől a javítást.
Ha a Neptunban rendben vannak az adatok:
kérni kell egy hallgatói jogviszony igazolást,
azt el kell juttatni a DK-nak és kérni kell az adatok javítását, pontosítását,
esetleg kérni kell a DK-t, hogy ismételten egyeztessen a BME-vel (ezt csak a DK kezdeményezheti, a hallgató, a BME nem.)