Neptun üzemidő
00:00 – 04:00 rendes üzem
04:00 – 06:00 üzemszünet
06:00 – 24:00 rendes üzem
Az ettől való rendkívüli eltéréseket a hírek között jelentetjük meg.
00:00 – 04:00 rendes üzem
04:00 – 06:00 üzemszünet
06:00 – 24:00 rendes üzem
Az ettől való rendkívüli eltéréseket a hírek között jelentetjük meg.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Csak személyesen intézhető ügyek:
Diákigazolvány
érvényesítés;
az "ideiglenes igazolvány" helyetti "igazolás" átvétele;
végleges igazolvány átvétele és érvényesítése
Személyes adattal kapcsolatos bejelentés
eredeti nyelvvizsga bizonyítvány bemutatás
okmánnyal igazolt adatváltozás (pl. névváltozás)
Valaminek az átvétele:
igazolás;
leckekönyv (ha megszűnt a hallgatói jogviszony)
Neptun jelszócsere
Kérjük, ha olyan kérdése van, amely egyéni, személyes jellegű (pl. beadott egy kérvényt, amire hosszú ideje nem kapott választ) írjon e-mail címünkre.
A hallgatók valamennyi eredményéről a tanszéken egy papír alapú nyilvántartást kell vezetni, és megőrizni. Az aláírások és (fél)évközi jegyek dokumentálására a kurzusnévsor, a vizsgaeredmények dokumentálására a vizsgalap, vagy más, annak megfelelő adattartalmú papír alapú bizonylat szolgál. E dokumentum alapján a tanszék köteles a korábban is érvényes határidővel beírni az eredményt a Neptunba. A határidő aláírásnál és félévközi jegynél a szorgalmi időszakot követő első hét utolsó munkanapja, illetve pótlás esetén a késve beadott feladat, illetve a pót zárthelyi értékelését követő második nap. Vizsgánál a határidő a megszerzést, illetve a kihirdetést követő második munkanap vége, de ez nem eshet a vizsgaidőszak utolsó napja utánra.
A hallgatók a Központi Tanulmányi Hivatalban -- amennyiben ezt igénylik, -- kikérhetnek egy ún. igazoló lapot, amely megfelel a leckekönyv adott féléves oldalainak. A saját biztonságuk érdekében erre az oktatókkal rávezettethetik az eredményeiket. Szóbeli vizsgán az eredményt a vizsgalapra és az igazolólapra (ha a hallgatónál van) azonnal ráírja az oktató, és szignálja. Félévközi jegynél, aláírásnál, írásbeli vizsgánál pedig a tanszékvezető köteles gondoskodni arról, hogy az igazoló lap leadását követő második munkanap végéig beírják, vagy megjelölhet hetente egy napot, amikor a 12 óráig leadott igazolólapokra a jegyet a következő munkanap 8 óráig beírják. A tanszék a következő félév regisztrációs hete után nem köteles a jegybeírásra. Az igazolólapot a hallgató megőrzi, nem adja le a félév végén a hivatalban. Az igazolólap, mivel nincs hitelesítve leckekönyv-kivonatként nem használható fel. A hallgatók a tanulmányi eredmények megállapítása után félévente egy leckekönyv-kivonatot igényelhetnek térítési díj nélkül.
Ha a tanszék késlekedik az eredmények Neptunba vitelével, vagy hibás eredményt írt be (pl. többször is beírta az elégtelent, nem megfelelő dátumsorrendben írta be az eredményeket, nem helyes osztályzatot írt be stb.), akkor ezt a hallgatók még időben, a vizsgaidőszakban a tanszéken jelezzék. A vizsgaidőszakot követő héten a KTH munkatársai a Neptunba írt eredmények alapján elvégzik az átlagolást, ekkor a megszerzett kreditek száma és a tanulmányi átlagok megjelennek.
A hallgatók a második oktatási hét végéig térítésmentesen (ezt követően díj fizetése ellenében) kifogással élhetnek a KTH-ban a Neptunba beírt bejegyzésekkel szemben. Erre elektronikusan, a Neptun rendszerben leadott kérvényen van lehetőség. A felszólalásoknál szükség lehet az oktatóval aláíratott igazolólapra. Az ösztöndíjak szempontjából jogvesztő határidő a második ösztöndíj-kifizetést követő 14. nap.
A KTH-ban az aulában kettő, a folyosón egy ügyfélhívó található. Az érintőképernyős készülékek menü rendszere több szintű, a magyar nyelv kiválasztása után az alábbi menük pontok vannak:
Jelenleg sorszám nélkül, az aulában lévő munkahelyen vehető át
Adatváltozás bejelentésére a Neptun használható. Abban az esetben, ha olyan adat változik, amelyről anyakönyvi kivonatat is készül (pl. név változás), akkor az eredeti okmányt be kell mutatni a KTH-ban.
Bankszámla szám változtatásnál kérjük ügyeljen arra, hogy a "régi" számlája ne szűnjön meg azonnal az új létrehozásakor, mivel a Neptun pénzügyi műveleteinél (pl. ösztöndíj kifizetés) gondot okozhat a "nem létező" számlaszám. (A "régi" számlaszám a Neptunból nem törölhető, ha már történt rá kifizetés)
Magyarországi lakcímmel rendelkező hallgatók a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelőnél (NEAK) igényelhetnek TAJ kártyát.
Magyarországi lakcímmel nem rendelkező hallgató, aki
jogosult egészségügyi szolgáltatás igénybevételére.
Az a hallgató, aki nemzetközi biztosítási okmánnyal rendelkezik, annak alapján részesül egészségügyi ellátásban, így magyarországi TAJ számot nem kell (és nem is lehet) igényelnie.
Magyarországi lakcímmel nem rendelkező hallgatók a jogosultság igénybevételéhez szükséges teendőiket (TAJ szám igénylése) egyénileg a KTH-ban tudják egyeztetni.
Amit az egyeztetésre hozniuk kell:
amennyiben rendelkezik vele:
(Ellenőrizhető, rögzíthető: itt)
Az egyetem által kiadott meghatalmazást, mellyel a TAJ kártya igényelhető, a regisztrációs hetet követő tizedik munkanaptól állítunk ki a KTH-ban, ügyfélfogadási időben (Szebeny-Cirkos Edina, 2-es szoba – az ügyfélhívón nem kell gombot nyomni).
Tbj. 16. § (1) i) pontja értelmében egészségügyi szolgáltatásra jogosultság csak a sikeres TAJ szám igénylése, és annak a tanulmányi rendszerben történő rögzítése, valamint a megfelelő tanulmányi jogviszony FIR jelentése után válik érvényessé.
Azok a hallgatók, akiknek jogviszonyát a Hivatal annak ellenére, hogy a Tbj. 16. § (1) i) pontja értelmében egészségügyi szolgáltatásra jogosultak, nem, vagy nem a megfelelő időszakra jelentette az OEP felé, jogosultságukat a hallgatói jogviszonyukról kiállított igazolás vagy a diákigazolvány bemutatásával okirati bizonyítási eljárást kezdeményezve igazolhatják az egészségbiztosító szerv felé mindaddig, ameddig a Hivatal a kérdéses jogosultság jelentését nem pótolja.
Okirati bizonyítási eljárás
A jogviszony igazolás az alábbiakat tartalmazza:
a személyes adatokat:tanév, (aktuális) félév (első-utolsó hónap),
név, születési név,
születési hely, idő,
anyja neve,
lakhely,
hallgatói azonosító,
tanév, (aktuális) félév (első-utolsó hónap),
státusz (aktív vagy passzív),
a jogviszony létrejötte,
a jogviszony megszűnésének becsült időpontja,
a BME-n mely képzéseken folytat tanulmányokat
Tárgybefogadással kapcsolatos határidők (a Tanulmányi Ügyrend 100. pontja alapján)
A tantárgybefogadási kérelem (KKB) döntést NEM igényel | beadási határidő | |
aa. | a BME-n más szakon, vagy azonos szakon korábban azonos kódon teljesítette | reg.hét utolsó napja |
ab. | a BME-n más szakon, vagy azonos szakon korábban nem azonos kódon teljesítette, de szerepel a tárgyekvivalencia táblázatban | reg. hét utolsó napja |
ac. | nem a BME-n teljesítette, de szerepel a tárgyekvivalencia táblázatban | reg.hét utolsó napja |
A tantárgybefogadási kérelem (KKB) dontést igényel | ||
ba. | a helyettesítő, vagy szabadon választható tárgyat az adott képzésre történő beiratkozását megelőzően teljesítette | a beiratkozás napja előtti 14. nap |
bb. | a helyettesítő tárgyat a jelenlegi képzésének ideje alatt, párhuzamos képzésben, vagy vendéghallgatóként, de NEM részképzésben már teljesítette és ráépülő tárgyat kíván felvenni az adott félévben | a ráépülő tárgy tervezett felvételének félévét megelőző 14. nap |
bc | a helyettesítő tárgyat a jelenlegi képzésének ideje alatt, párhuzamos képzésben, vagy vendéghallgatóként, de NEM részképzésben már teljesítette és NEM kíván ráépülő tárgyat felvenni az adott félévben | a reg. hetet követő hét utolsó munkanapja |
bd | a helyettesítő tárgyként befogadtatni kívánt tárgyat még nem teljesítette, az adott félévben máshol, de nem részképzésben kívánja teljesíteni és az ösztöndíjindexébe szeretné beszámíttatni, azaz a tárgy előzetes befogadtatását kéri | a tárgy tervezett felvételének félévét megelőző szorgalmi időszak utolsó napja |
be | részképzési kérelem részeként előzetes tantárgy befogadtatást kér | a részképzési kérelem benyújtásakor |
bf | az engedélyezett részképzésben teljesített tárgy befogadtatását kéri | a részképzés befejezés, ill. a tárgy eredményének megérkezése után 1 héten belül |
Az egyes kérvényekhez csatolandó dokumentumok NEM BME-s tárgy teljesítés esetén:
leckekönyv fénymásolat,
vagy leckekönyv-kivonat,
vagy kreditigazolás
tantárgyprogram,
valamennyi b, típusú kérelem beadásakor az elfogadtatni kívánt tárgy felelősének véleménye
A Neptunban megnézhetők a Tanulmányok >> Tanulmányi átlagok menüben a megfelelő félév előtti ’+’ kinyitásával azok az "Extra mezők", amik a félév átlagolásakor számítódnak és töltődnek. (Az átlagolás általában a félév lezárása után történik, egy-egy jegy beírása után nem, mivel nem automatikus. Az Ex1 … Ex4 és Ex6, Ex7 mezők az átlagolásnál kerülnek feltöltésre, a többi időszakonként egyéb lekérdezések és számítások eredményeképpen.)
A Saját adatok >> Személyes adatok extra mezői között az ingyenesen felvehető nyelvi egységekkel kapcsolatosak az alábbiak:
2015/2016 tanév
2014/2015 tanév
2013/2014 tanév
Igazolás a záróvizsgáról
A jogviszony vége a Neptunban a Tanulmányok >> Képzés adatok >> Befejezés időpontja-nál látható
Oklevél átvétel
Az előírt nyelvvizsga a sikeres záróvizsga után lett meg – nyelvvizsga bemutatása
Oklevél / oklevélmelléklet másodlat igénylése
Másodlat igényléséhez a Neptunban a „027 Igazolás kérése” kérvényt kell elindítani, beállítva az oklevél másodlat/ oklevélmelléklet másodlat kérését. A kérvény mellékleteként a megrendelő lapot csatolni kell. (1. számú melléklet) ill. oklevélmelléklet másodlat igénylése (2. számú melléklet).
Amennyiben sikertelen a belépése a Neptun felületre - mert nem emlékszik a Neptun kódjára/jelszavára vagy ezidáig nem volt Neptun hozzáférése - akkor hozzáférést kell kérni. Ehhez a neptun@kth.bme.hu címen tud időpontot kérni.
Oklevél/oklevélmelléklet másodlatot abban az esetben állítunk ki, ha az eredeti dokumentum elveszett, megrongálódott. A kérelmezőnek az igénylés okáról nyilatkoznia szükséges – ekkor az eredeti oklevél/oklevélmelléklet érvénytelenítésre kerül.
Az oklevél/oklevélmelléklet másodlat az eredeti dokumentum szövegével kerül kiállításra, de a ma érvényben lévő oklevél/oklevélmelléklet nyomtatványra.
A szolgáltatás díjköteles: 6000 Ft, ami a Neptunban kerül kiírásra. (Ott kell befizetni.)
Az oklevél/oklevélmelléklet kb. 3-4 hét alatt készül el. Az oklevél másodlat kiadásához 2.000Ft-os illetékbélyeg szükséges, mely a megrendelő által megküldött és a KTH által kinyomtatott megrendelőlapra kerül ráragasztásra a másodlat átvételekor.
Oklevélmelléklet másodlat igénylésekor csak a megrendelőlap kitöltése és bemutatása szükséges (nem illetékbélyeg köteles eljárás). A másodlat átvétele személyesen vagy meghatalmazott útján a KTH-ban fogadási időben lehetséges.
Illetékbélyeget a KTH nem jogosult forgalmazni, a Magyar Posta Zrt. hivatalaiban lehet beszerezni!
Oklevél / oklevélmelléklet másolat igénylése
Másolat igényléséhez a Neptunban a „027 Igazolás kérése” kérvényt kell elindítani, beállítva az oklevél másolat/oklevélmelléklet másolat kérését.
Az oklevél/oklevélmelléklet másolat elkészítése szolgáltatási díj köteles. A tétel – a darabszám függvényében – kiírásra kerül a Neptun rendszerben. A tétel teljesítése esetén van lehetősége a KTH fogadási idejében kérni a másolatot, mely időpontról a kérvény döntésében kap tájékoztatást. Kérjük a kérvény elfogadása előtt ne jöjjön a másolatért a KTH-ba.
Az oklevél másolat elkészítése 2.000 Ft-os illetékbélyeg és kitöltött oklevél másolat megrendelőlap (3. számú melléklet) leadásához kötött. Oklevél másolat kizárólag az eredeti oklevélről készíthető.
A másolás szolgáltatási díj köteles: Az oklevél másolat díja, egynyelven: 250 Ft, kétnyelvű: 500 Ft.
Illetékbélyeget a KTH nem jogosult forgalmazni, a Magyar Posta Zrt. hivatalaiban lehet beszerezni!
Oklevélmelléklet másolat igénylésekor csak a megrendelőlap (4. számú melléklet) kitöltése szükséges (nem illetékbélyeg köteles eljárás). Oklevélmelléklet másolat kizárólag az eredeti oklevélmellékletről készíthető.
A másolás szolgáltatási díj köteles: az oklevélmelléklet másolat díja egynyelven 1000 Ft, kétnyelvű: 2000 Ft.
Elektronikusan aláírt Oklevél igénylése
A Neptunban a „027 Igazolás kérése” kérvényt kell elindítani. Irat típusa: Oklevél másolat,
Egyéb észrevételhez legyen szíves beleírni: Elektronikusan aláírt Oklevél igénylése.
Oklevélmelléklet elektronikus aláírással nem igényelhető!
Díszes oklevél igénylése
A kialakult helyzetre való tekintettel az igénylés és a kiadás határozatlan ideig szünetel!
Az Egyetem vezetése úgy döntött, hogy díszes oklevelet ad mindazoknak a végzett hallgatóinak, akik a BME bármely karán, szakán oklevelet szereztek, és azt előzetesen megrendelik.
A díszes oklevél megrendelésével kapcsolatosan a következő információkat adjuk közre:
Személyes ügyintézés során igénybe vehető szolgáltatások és megrendelhető szolgáltatások árjegyzéke
Érdeklődni lehet:
személyesen (fogadási időben) a KTH Oklevél Csoportnál (R épület földszint 6-os szoba), telefonon vagy
e-mailben (a számla kiállításáról illetve az átutalás menetéről is itt kaphat felvilágosítást):
A "szokásos" adattartalmú jogviszony igazolás (az aktuális félévről) fogadási időben (díjmentesen) azonnal átvehető sorszám nélkül az aulában.
A rendkívüli helyzetre való tekintettel az általános jogviszonyigazolás is kérhető a 027-es kérvénnyel. A kiállított, elektronikusan aláírt igazolás a kérvény mellékleteként kerül felcsatolásra, amely a hallgató számára letölthető, nyomtatható. A szolgáltatás ingyenes. Amennyiben postai úton kéri annak kiküldését, 500 Ft postaköltség kerül kiírásra.
Az elektronikusan aláírt jogviszony igazolást letölteni, kinyomtatni a „Leadott kérvények” tabulátorfülön az adott kérvény sor végén + jelre kattintva, „Kérvénymelléklet” lehetőséget választva, a felugró ablakban a „Fájl letöltése” feliratra kattintva van lehetőség.
(A szorgalmi időszakon kívül, vagy indokolt esetben, ha az alábbiak szerint kéri, és jelzi a kérvényen, akkor a Neptunban megadott magyarországi címére postán küldjük a "szokásos" igazolást is.)
A szokásostól eltérő adattartalmú igazolás a Neptunban küldött (027-es számú) elektronikus űrlapon rendelhető meg.
Az űrlapon a következő adatokat kell megadni:
Név, Neptun kód,
kar, képzés,
milyen adat (ok) legyen(ek) az igazoláson,
milyen nyelvű (magyar vagy angol) legyen az igazolás (jelenleg csak ezeken a nyelveken tudunk igazolást kiadni),
példányszám, ha egynél több kell.
Ez a szolgáltatás díjköteles:
magyar nyelvű igazolás 500 Ft;
angol nyelvű igazolás 1000 Ft, további példányonként 100 Ft.
Az igazolás elkészítésének feltétele a szolgáltatási díj befizetése.
Az űrlap beérkezését követően a KTH munkatársa a Neptunban kiírja a szolgáltatási díjat. Ennek befizetését követően az elkészült igazolás a KTH-ban az aulában lévő munkahelyen vehető át, általában két munkanap múlva. Ha a kérvénybe beírta, akkor a szolgáltatási díj befizetés után történik a postázás.
A tanulmányi eredményeiről (nem hitelesített) másolat a Neptunban a Tanulmányok/Leckekönyv menüpont "Leckekönyv nyomtatási előkép" gombjával, "Leckekönyv HWEB" néven érhető el, nyomtatható ki.
Amennyiben a leckekönyvéről, a tanulmányi eredményeiről másolatra, igazolásra van szüksége és nincs lejárt tartozása, a tanulmányi státuszától függően az alábbiak szerint kérheti:
A Neptunban elektronikusan kért dokumentumok elkészültük (a kérvény lezárása) után a KTH-ban az aulában lévő munkahelyen vehetők át.
Az elvégzett tantárgyakról tárgyleírás (tematik) az egyetemi belső munkamegosztás szerint a tantárgyakat oktató tanszékeken, illetve a dékáni hivatalokban kérhető. Ha elektronkiusan is elegendő, akkor általában a kari honlapokon, illetve a Tanulmányi Tájékoztatóban érhető el.
2017. augusztus 1-től amennyiben a leckekönyvéről, a tanulmányi eredményeiről angol nyelvű igazolásra van szüksége és nincs lejárt tartozása, akkor aktív/passzív státusz esetén fogadási időben az ügyfélhívón "Igazolás kérése a tanulmányi eredményekről" sorszámmal kérheti és azonnal átveheti.
Német nyelvre a leckeköny fordítást átmenetileg nem tudjuk vállalni.