BME honlap| Telefonkönyv | Oldaltérkép | HU | EN
2020. április 1. szerda   ·   2019/2020 II. félév 9. hete   ·   Ma nincs félfogadás
Légy naprakész!
Hallgatói app
Neptun üzemidő

00:00 – 04:00 rendes üzem

04:00 – 06:00 üzemszünet

06:00 – 24:00 rendes üzem

Az ettől való rendkívüli eltéréseket a hírek között jelentetjük meg.

A KTH működése a rendkívüli helyzetben - hallgatóknak

2020. március 24. kedd

A Központi Tanulmányi Hivatal működése a rendkívüli helyzetben – Tájékoztató a BME hallgatóinak

aktualizálva 2020.03.23.


Kedves Hallgató!

Ebben a folyamatosan frissített hírben foglaljuk össze a rendkívüli helyzetben a KTH ügyintézésében, működésében bekövetkezett, a HALLGATÓKAT ÉRINTŐ információkat.

Kérjük, kísérjék figyelemmel a változásokat!

Ügyfélfogadás:

A hallgatói ügyfélfogadás 2020.03.12-től határozatlan ideig megszűnt.

Ügyintézés:

Az adminisztrációs feladatokat a KTH munkatársai döntően távmunka végzéssel látják el, csak a legszükségesebb esetben, ügyeleti rendben végeznek a hivatalban munkát.

A dokumentumokat (digitálisan aláírva, vagy pecséttel, aláírással hitelesítve) küldjük el elektronikusan az ügyben érintetteknek, illetve töltjük fel a Neptunban az adott kérvényhez, vagy hivatalos bejegyzéshez.

Fontos, hogy a hallgatók a Neptunban tartsák karban elérhetőségüket, leginkább email címüket.

Telefonos felvilágosítás:

Kérjük, hogy csak a legszükségesebb esetben hívják az alábbi telefonszámokat. Általános kérdésekben először tájékozódjanak a KTH és a BME honlapján, saját ügyben emailben kereshetik az ügyintézőjüket. Nevét a Neptun hallgatói web Tanulmányok/Képzés adatok felületén találja meg. Email címéről a honlap Magunkról/Munkatársak felületen tájékozódhat. Munkatársaink vonalas, vagy mobil telefonon keresztül korlátozottan elérhetőek.

A hívható [mellékek] H-P 8-16 óráig:

  • hallgatói és általános titkársági tájékoztatás: 4242
  • angol hallgatók felvilágosítása: 3898
  • az informatikai rendszer fenntartásával kapcsolatos problémák bejelentése (rendszergazdák): 4140
  • az informatikai rendszerek (elsősorban a Neptun) support hívószáma: 3444

A hívószámok:

  • vezetékes irányból: +36-1-463-[mellék]
  • mobil irányból: +36-30-759-[mellék]

Papír alapú dokumentumok érkeztetése:

A  titkárság hetente kétszer érkezteti a postán beküldött anyagokat, ezért is hosszabb átfutási időre kell számítani.

Diákigazolvány, közlekedési kedvezmények:

A diákigazolványok érvényesítése jelenleg nem lehetséges, de a vonatkozó kormányrendelet alapján ezek is a rendkívüli helyzet megszüntetése utáni 15. napon járnak le. Információink szerint az eredeti aláírást és pecsétet nem tartalmazó jogviszony igazolásokat elfogadják a közlekedési szolgáltatók. Az (elveszett diákigazolványt helyettesítő, illetve a féléváthallgatáson itt levő külföldi hallgatók) ideiglenes diákigazolvány igényléseit a jogviszony igazolásoknál leírt módon készítjük el.

Jogviszony (és egyéb) igazolás:

A normál hallgatói jogviszony igazolást is a „027 Különleges igazolás kérése” Neptun kérvényen kell igényelni. Az elkészített (digitálisan vagy hagyományos módon) hitelesített igazolás képét a kérvényhez mellékletként visszatöltjük, amit a hallgató kinyomtathat, vagy a gépére, a telefonjára letöltheti. A normál igazolás díjmentes, de a speciális igazolás és a normál igazolás postázása 500 Ft-os szolgáltatási díj köteles.

Tekintettel a rendkívüli helyzetre, (az ITM által többször megerősítetteknek megfelelően) valamennyi államigazgatási szervnél el kell fogadják az elektronikus példányt.

„088 COVID-19” Neptun kérvény:

Az ITM által előírtaknak megfelelően továbbra is működik a kérdőív és nyilatkozat „azoknak a személyeknek, akik olyan területen jártak, ahol a koronavírus közösségi terjedését igazolták; illetve azoknak, akik fertőzött személlyel kapcsolatba kerülhettek”. Kérjük, ha érintettek, ezt töltsék ki.

A kérvény okafogyottá vált, már nem érhető el.

Diákhitel:

Diákhitel szerződéskötés a KTH-ban jelenleg nem lehetséges, javasoljuk az ügyfélkapun keresztül történő szerződéskötést. Diákhitellel kapcsolatos további tájékoztatás a Diákhitel Központ honlapján olvasható. https://www.diakhitel.hu/

A nyelvtanulási hitel igényléséhez szükséges igazolást szintén a 027-es kérvényen kell igényelni, a kérvény megjegyzés mezőjébe a „NYELVTANULÁSI DIÁKHITEL” szöveg feltüntetését kérjük.

Egyéb ügyek:

Az ebben az időszakban szokásos elektronikus Neptun kérvények továbbra is beadhatók, azokat előkészítés után a Kari Tanulmányi Bizottságokhoz továbbítjuk. A döntést a hallgató szintén a tanulmányi rendszerben olvashatja, töltheti le.

Megszerzett nyelvvizsga bizonyítvány bemutatása az oklevél kibocsátásához:

A záróvizsgát tett, de az oklevél kibocsátásához szükséges nyelvvizsgát ezt követően teljesítő végzettek nyelvvizsga bizonyítványának bemutatása a személyes ügyfélfogadás újra indulásáig szünetel.

Ha az érintettek közül valakinek sürgős az oklevél megszerzésének a bizonyítása, az a saját kockázatára postán elküldheti az eredeti nyelvvizsga bizonyítványt a KTH címére. Ennek megérkezését követően a KTH munkatársai az oklevél kibocsáthatóságát megállapítják, annak törzskönyvi számot adnak, és elkészítik az oklevél megszerzéséről szóló (nem vészhelyzet esetén legfeljebb 30 napra érvényes) igazolást, amit hitelesítve az oklevél tulajdonosának emailen elküldenek. Ha mód van rá, az oklevelet el is készítik, de a dékáni aláírás időpontja előre nem látható. Elkészült oklevelet nem postázunk, az csak a vészhelyzet megszűnte után vehető át személyesen, vagy megbízott segítségével. Ekkor átvehető az eredeti nyelvvizsga bizonyítvány is, de kérésre (szintén a végzett kockázatára) postán elküldjük.

Oklevél, oklevél melléklet, törzslap kivonat:

Törzslap kivonatot, az elkészült oklevél, oklevél melléklet elektronikus képét, oklevél és oklevél melléklet másodlatot a végzett Neptunban szereplő hivatalos email címéről a oklevel@kth.bme.hu email címre küldött megkeresés alapján, (ha van), az előírt szolgáltatási díj kiírása és befizetése után elküldjük.

Számlaigénylés a hallgatók befizetési tételeire:

Nem változott: az átutalásos számlákat a NEPTUN-on keresztül, a saját névre szólókat a hallgatoi_szamlazas@kth.bme.hu címre küldött levélben lehet igényelni.

Változott: minden elkészült számlát elektronikusan (pdf) elküldünk a NEPTUN-ban szereplő e-mail címre, ÉS postai úton, a számlán szereplő címre (a borítékon a hallgató neve feltüntetve), egyszerű levélként (nem ajánlott, nem elsőbbségi). A postán kiküldött számlákat a KTH átvettnek tekinti, a kézbesítés biztonságáért felelősséget sajnos nem tudunk vállalni. Aki nem a számlán szereplő címre kéri a levelet, vagy változott az e-mail elérhetősége, az jelezze a hallgatoi_szamlazas@kth.bme.hu címre küldött levélben és írja át a Neptunban a helyes elérhetőséget.

Hallgatói számlázási ügyek: hallgatoi_szamlazas@kth.bme.hu

Tájékoztatás:

A hallgatókat és a BME alkalmazottait továbbra is a honlapon (https://kth.bme.hu/aktualitasok) tájékoztatjuk az ügyfélkiszolgálás rendjéről.

A koronavírussal kapcsolatos országos és BME intézkedésekről és a vonatkozó eljárásrendről a következő linkeken tájékozódhat:

www.nnk.gov.hu és www.bme.hu

« Vissza