1 kiemelt hírünk érkezett, kérjük, olvassa el figyelmesen. [ bezárás ]

Neptun üzemszünet - Adatbázis konfiguráció módosítás (2017.10.20 - 21.)

2017. október 13. péntek

Jelentős adatbázis konfiguráció módosítás miatt 2017. október 20. (péntek) 16:00 és 21-e (szombat) 18:00 óra között NEPTUN üzemszünet lesz.

A leállás idején a NEPTUN rendszer, a neptunos autentikációt (egyetem szerte) használó alkalmazások, a KTH POSZEIDON környezet, továbbá a NEPTUN - MGR interfész nem lesznek elérhetőek.

A NEPTUN / KTH POSZEIDON üzemideje 2017. október 20-21-én előreláthatóan az alábbiak szerint alakul:

2017.10.20. 00:00 - 04:00 rendes üzem

2017.10.20. 04:00 - 06:00 üzemszünet (mentés)

2017.10.20. 06:00 - 16:00 rendes üzem

2017.10.20. 16:00 - 24:00 üzemszünet (karbantartás)

2017.10.21. 00:00 - 18:00 üzemszünet (karbantartás)

2017.10.21. 18:00 - 24:00 rendes üzem


Kérjük a felhasználókat, hogy a szolgáltatásainkat igénylő munkáikat eszerint ütemezzék!

Megértésüket és türelmüket ezúton is köszönjük.


BME KTH Informatikai Csoport (Neptun Üzemeltetés)


Budapest, 2017.10.13.

BME Központi Tanulmányi Hivatal

Cím: 1111 Budapest, Műegyetem rkp. 7-9., R épület 117.   ·   : 1521 Budapest Pf. 91.   ·   :   ·   Kapcsolat
flag-hu
2017. október 21. szombat   ·   2017/2018/1 félév 8. hete   ·   Ma nincs félfogadás

A Neptun rendszer


A Neptun rendszert a felsőoktatási intézmények használják tanulmányi, pénzügyi, oktatásszervezési feladataik adminisztrálására, adatkommunikációra a FIR és OEP felé, valamint az oktatással kapcsolatos tevékenységek elvégzéséhez.

A neptun különböző modulokból épül fel, ezek a modulok egy felhasználói csoport vagy tevékenységi kör köré vannak szervezve. A modulok közül a Hallgatói és Oktatói modult WEB-ről lehet használni, a Neptun további moduljai kliens gépeken futnak a karokon, tanszékeken, a Központi Tanulmányi Hivatalban stb.

A neptunban az adatokhoz való hozzáférést egy jogosultsági hierarchia határoz meg, amelyet az egyes szervezeti egységek vezetői kérnek meg dolgozóik számára. A BME-re felvételt nyert hallgató a Gólya felvételi rendszerből Neptunba konvertálással egy időben, illetve egyedi felvétel esetén a képzéshez rendeléssel válik a rendszer használójává.

Az iratkozott hallgató az interneten tudja intézni ügyeit: a neptunban található tárgyleírások és mintatantervek alapján felveheti tárgyait, láthatja órarendjét, vizsgákra jelentkezhet, megtervezheti, ellenőrizheti tanulmányi előmenetelét. Oktatóinak munkáját véleményezheti a félév végén. Láthatja befizetési kötelezettségeit, és a gyűjtőszámla használatával befizetheti azokat. Kollégiumi díjait is a neptunban rendezheti, ösztöndíj kifizetése, diákhitel kérelme is a Neptunban intéződik. Ügyes-bajos dolgait kérvények beadásával rendezheti szintén az internetről, az egyes kérvényeknél azt is figyelemmel kísérheti, hol tart az ügyintézés. Iratai részben a neptunban, részben a neptunnal közös adatbázison dolgozó Poszeidon iktatási rendszerben tárolódnak elektronikusan hozzáférhetően.

Az oktatók a Neptun segítségével az interneten keresztül tartják a hallgatóval a kapcsolatot: tájékoztató leveleket küldhetnek hallgatói csoportoknak, évközi feladatokat, beszámolókat írhatnak ki a neptunban, amelyeknek értékelését a hallgató láthatja, vizsgalistákon adminisztrálhatják a hallgatók eredményeit, láthatják a hallgatók visszajelzéseit oktatói munkájukról. A kliensben a tanszékek elkészíthetik a kurzusajánlataikat órarendekbe illesztve a tantervmintáknak megfelelően, szabályozhatják a tárgyfelvétel menetét akár egyedi időszakok beállításával.

A karokon és a Központi Tanulmányi Hivatalban kliens gépeken adminisztrálják a hallgató minden tanüggyel összefüggő tevékenységét. Az aktív, végzett illetve tanulmányaikat megszakított  hallgatók egyaránt megtalálhatók a rendszerben, jelenleg közel 100000 hallgató. Adataikról, tanulmányi státuszukról folyamatosan jelentés készül a FIR-nek, OEP-nek.  Ezeken túl a Neptunban saját lekérdező felületen lehet egyedi lekérdezéseket megszerkeszteni és futtatni, illetve elküldeni adott felhasználóknak a neptun adattábláival, azok kapcsolatainak feltételekkel történő megadásával.

A sokrétű feladatok végrehajtásánál a tárgyakkreditációtól az ekvivalencia vizsgálatig, a tantervminták előállításától a szakirányra jelentkeztetésig és besorolásig, tanulmányi követelmények teljesítésének vizsgálatától az oktatói terhelések méréséig a Neptun rendszerre támaszkodik a BME.

A hallgatók tanulmányaik végeztével záróvizsgát tesznek, amelynek szervezése valamint az elektronikus index alapján történő oklevél és oklevélmelléklet kiadása is a Neptunból történik.