1 kiemelt hírünk érkezett, kérjük, olvassa el figyelmesen. [ bezárás ]

Köszöntjük felvett hallgatóinkat!

2017. július 26. szerda

A hallgatói adminisztrációval foglalkozó Központi Tanulmányi Hivatal (KTH) köszönti a 2017/2018-as tanév őszi félévére felvett hallgatóinkat!


Megtörtént a felvettek adatainak konvertálása a Neptun (tanulmányi) rendszerbe. A használathoz szükséges Neptun kódot emailben küldtük ki a felvételi eljárásban megadott címre. Az írásos felvételi határozatot, mely ugyancsak tartalmazza a Neptun kódot, postáztuk. 


A beiratkozásig tartó időszak teendőit külön foglaltuk össze, itt található a Neptun "induló" jelszava is.


A BME 2017/2018-as Tanulmányi Tájékoztatójába össze­gyűjtöttük a BME-ről, a képzésről, a beiratkozásról szóló információ­kat.

  • Az Egyetem me­nüpont alatt általános, hosszabb távra szóló információkat adunk közre. Eb­ben a részben helyez­tük el a BME „Mába érő tegnapok” című reprezentatív kiadványát, amelyet Németh József professzor úr szíves engedélyével teszünk közzé.

  • Tanulmányok kezdetén menüpontban az első félévet megelőző beiratkozáshoz, a Neptun tanulmányi és pénzügyi rendszer használa­tához, a tanév időbeosztásához kap­csolódó általános információk vannak.

  • Tanulmányokhoz résznél találja a kapcsolódó szabályzatok felsorolását, jelenleg hatályos szövegüket, illetve a nyelvok­tatásról, a testnevelésről, a sportolási lehetőségekről készült tájékoz­tatókat.

  • Karonként külön összeállítás készült a képzésről, az órarendről, a tantárgyfelvételről.

  • Hallgatói élet címszó alatt érhető el a "Csatlakozó" kiadvány, mely tartalmazza többek között a szociális ösztöndíjra, a hallgatói szolgáltatásokra, a gólyatáborokra vonatkozó információkat. 

A Tájékoztató a képre kattintva érhető el:

BME Tanulmányi Tájékoztató 2017/2018

BME Központi Tanulmányi Hivatal

Cím: 1111 Budapest, Műegyetem rkp. 7-9., R épület 117.   ·   : 1521 Budapest Pf. 91.   ·   :   ·   Kapcsolat
flag-hu
2017. augusztus 21. hétfő   ·   2017 nyár 10. hete   ·   Ma nincs félfogadás

Neptun GYIK (Gyakran Ismétlődő Kérdések)


Általános

Nem tudok belépni a Neptunba

NEPTUN SSL tanusítvány használata

Hiányos menü, hiányzó gombok, hibás neptun működés

Automatikus rendszerüzenetek nem jelennek meg

Meghosszabbítható munkamenet

Hogyan tudom módosítani a személyes adataimat?

Beadandó kérvényét vagy a kérvénymellékletet nem fogadja el a program

Beiratkozás, tárgyfelvétel, vizsgajelentkezés

Hogyan tudok beiratkozni?

Nem sikerül a kurzus, illetve tárgyfelvétel

Nem sikerül a vizsgajelentkezés

Várólista

Képzésváltás

Gyűjtőszámla, pénzügyek

Nem érkezett meg a pénzem a gyűjtőszámlámra

Hogyan tudok pénzt utalni a gyűjtőszámlámra?

Hogyan tudok pénzt visszautalni a számlámra?

Hogyan tudok számlát kérni

Bankszámlaszám csere

Ha itt nem találta, akkor érdemes ezt is megnézni: KTH GYIK

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nem tudok belépni a Neptunba

[vissza]

  • Ellenőrizze, hogy a böngészője alkalmas-e a 128 bites kódolás SSL oldalak kezelésére!

  • Ellenőrizze, hogy a böngészőjében engedélyezve vannak-e a COOKIE-k (sütik)

  • Ha elsőéves és a felvételi értesítéssel kapott jelszót még nem változtatta meg (még nem lépett be a Neptunba korábban), akkor figyeljen arra, hogy a kis és nagybetűk különböznek a jelszóban, és arra, hogy a kis l (mint László) és a nagy I (mint Ilona) könnyen összekeverhető a nyomtatott szövegben.

  • Ha elfelejtette a jelszavát, akkor a KTH-ban, fogadási időben személyesen kérheti a jelszava megváltoztatását.

NEPTUN SSL tanusítvány használata

[vissza]

A NEPTUN rendszer adatforgalmának titkosításához a TERENA Certificate Service (TCS) keretében kibocsátott tanúsítványt használunk. Bővebb információk a tanúsítványról a BME Intranet oldalain

Hiányos menü, hiányzó gombok, hibás neptun működés

[vissza]

Nem a neptun belépő képernyőképen ajánlott friss verziójú böngészővel próbálja használni a neptunt. Nyissa meg a neptun hallgatói  web-et a helyes verziójú, ajánlott böngészővel.

Automatikus rendszerüzenetek nem jelennek meg

[vissza]

Az Üzenetek – Beállítások - Automatikus értesítések fülön be kell pipálni azokat az üzenettípusokat, amelyekről kér automatikus üzenetet. SMS küldés jelenleg a BME-n nincs, csak e-mail.

Meghosszabbítható munkamenet

[vissza]

A munkamenet lejárta előtt 5 perccel figyelmeztető üzenet jön a webes felületeken, mely tájékoztatja a felhasználót, hogy mennyi ideje van még hátra, amíg a program automatikusan be nem zárja magát. Az előugró ablakban az idő visszaszámlálás mellett megjelenik egy kérdés, hogy kívánja-e meghosszabbítani a munkamenetet. A 'Rendben' gombra kattintva a felhasználó ezt jóváhagyhatja, ilyenkor újra indul a munkamenet. Amennyiben nem szeretné meghosszabbítani, úgy a 'Mégsem' gombra kattintva a program egyből kijelentkezik.

Hogyan tudom módosítani a személyes adataimat?

[vissza]

A személyes adatokat a Neptunba belépve a Saját adatok/Alapadatok módosítása menüpont alat lehet megadni, módosítani. A módosításokat a jobb oldali hasáb (ott ahol az adatokat is megadta) alján a "Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy adataim megfelelnek a valóságnak" szöveg alatt a "Módosítás elküldése" gombbal lehet rögzíteni.

Abban az esetben, ha olyan adat változik, amelyről anyakönyvi kivonatat is készül (pl. névváltozás), akkor az eredeti okmányt be kell mutatni a KTH-ban.

Beadandó kérvényét vagy a kérvénymellékletet nem fogadja el a program

[vissza]

A méret meghaladja a korlátokat, .JPG és .TIF fájljai max 500 Kbyte méretűek legyenek.

Hogyan tudok beiratkozni?

[vissza]

A Tanulmányok menüpont alatt található Beiratkozás menüre kell kattintani. Az ekkor megjelenő felületen az összes eddigi félév látható, amelyikre már beiratkozott a hallgató, és ezen a felületen iratkozhat az új, aktuális félévére.
Az első oszlopban látja a képzés megnevezését. Ha több képzése van, akkor figyelje, hogy melyikre kíván beiratkozni!
A kiválasztott sorban a Beiratkozás gombra kell kattintani, az itt megjelenő felületen nyilatkozhat, hogy Aktív vagy Passzív félévre kíván beiratkozni. Miután kiválasztotta a megfelelőt a Nyilatkozom gombbal tudja érvényesíteni a választását.

Beiratkozni csak beiratkozási időszakban lehet. Ez az időszak az előzetes tárgyfelvétel előtt néhány nappal kezdődik és a regisztrációs hét végéig tart.

Nézze meg, hogy nincs-e lejárt határidejű, aktív státuszú befizetési kötelezettsége a neptunban a Pénzügyek - Befizetés menüponton a Minden félévet kiválasztva, vagy nincs-e aktív státuszú ösztöndíj visszafizetési kötelezettsége.

Nem sikerül a kurzus, illetve tárgyfelvétel

[vissza]

A tárgyaknak, illetve a kurzusoknak lehet előkövetelményük, amelyet a neptun vizsgál, és ha nem teljesítette azokat, nem engedi a tárgy felvételét.
A tárgy előkövetelménye látható a Tárgyfelvétel menüpontban az adott tárgy kiválasztása után a Lehetőségek – Tárgyadatok - Alapadatok fülön.
A kurzusoknak is lehet előkövetelményük, ilyen pl. hogy csak bizonyos képzéskódú hallgatók vehetik fel azokat, vagy csak azok, akiknek nincs a tárgyból aláírásuk, stb. A kurzusok előkövetelményei a hallgatói neptunban még nem láthatók, de a Támpont irodában (R. ép. fszt.), vagy a tárgyat gondozó tanszéken felvilágosítással szolgálnak erről.
Aktív státuszú, lejárt határidejű befizetési kötelezettség is megakaszthatja a tárgyfelvételt. Ezek lekérdezésénél mindig a Minden félév-et válassza ki, ne csak az utolsót. Ellenőrizze, nincs-e ösztöndíj visszafizetési kötelezettsége.

Nem sikerül a vizsgajelentkezés

[vissza]

Ha nem tud vizsgára jelentkezni, mert a program azt írja ki, hogy nincs vizsgajelentkezési időszak, akkor nézze meg, jó félévet választott-e ki? Ha a félév jó, tehát nem az a gond, akkor nézze meg a Vizsgák menüpont alatt az adott tárgynál a Lehetőségek – Vizsgaadatok - Alapadatok fülön az Egyedi vizsgajelentkezési időszak kezdetét-végét.

Ha nem tud vizsgára jelentkezni, mert a program azt írja ki, hogy nem teljesült a vizsgajelentkezési feltétel, akkor nézze meg, hogy nincs-e lejárt határidejű aktív státuszú befizetési kötelezettsége a neptunban a Pénzügyek - Befizetés menüponton a Minden félévet kiválasztva, vagy nincs-e aktív státuszú ösztöndíj visszafizetési kötelezettsége.

Várólista

[vissza]

Ha várólistán maradt a szorgalmi időszak második hete után is, akkor fel kell keresnie a tanszéki adminisztrátort, hogy letörlik-e kurzusról vagy a kurzus létszámának emelésével véglegesítik-e a kurzuson? Ugyanis ha a státusza várólistás marad, nem tud majd vizsgára jelentkezni a félév végén.

Képzésváltás

[vissza]

Ha nem a megfelelő képzésén áll – pl. nem tud tárgyat felvenni, iratkozni, mert egy korábbi képzésén áll, ahol nem aktív már a státusza – akkor a képernyő bal felső sarkában a Képzés feliratra kattintva majd a legördülő menüből tudja megfelelő képzését kiválasztani.

Nem érkezett meg a pénzem a gyűjtőszámlámra

[vissza]

  • Ha nem NK-neptun kód formában töltötte ki a közlemény mezőt, akkor az utalása nem rendelhető a gyűjtőszámlájához, így a beutalt pénze 1 héten belül visszafordul arra a számlára, melyről Ön elutalta

  • Sajnos néhány netbakos utalásnál a bank egyéb karakterekkel egészíti ki a közlemény rovatot és így nehéz a cél gyűjtőszámla azonosítása. Ezért előfordulhat, hogy ilyen esetekben is vissza lesz fordítva a pénz.

  • Az utalások időtartama kb. 3 munkanap.

Hogyan tudok pénzt visszautalni a számlámra?

[vissza]

A gyűjtőszámlán lévő pénzt bármikor vissza lehet utalni bármely a Neptunban megadott számlára. (Saját adatok/Bankszámlaszámok)
Ezt a Neptunban a Pénzügyek-Tranzakciós lista menüpontot kiválasztva lehet megtenni.

A Szűrések alatt >> Félév: minden félév, Fizetési típusok >> utalás a gyüjtőszámlára, Gyüjtőszámla: ####
Ekkor megjelenik a Visszautalás gomb, amire kattintva lehet a gyüjtőszámláról pénzt visszautalni.

A legkisebb visszautalható összeg 100 Ft.

A visszautalások hosszú időt vesznek igénybe, mert be kell várni a megfelelő nagyságú összeget, ezért az is előfordulhat, hogy a visszautalástól számított második héten érkezik csak meg a pénz a célszámlára.

Hogyan tudok számlát kérni

[vissza]

Alap információk <<itt>>

Kötelező a befizető szervezethez bankszámlaszám megadása. Továbbá: ha a befizető szervezet adószámában a két kötőjel között 4-es érték van (bankoknál pl. 10308024-4-44), akkor ez azt jelenti, hogy a neptunban meg kell adni egy csoportos adószámot is, amit a befizető szervezettől kell kérni, akinek a számla kiállításra kerül majd. Ez a csoportos adószám olyan, hogy a két kötőjel között 5-ös érték szerepel (pl.: 103080024-5-42)

Bankszámlaszám csere

[vissza]

A Neptun naplózza a műveletek, ezért ha a bankszámlaszámát cserélni akarja, akkor nem tudja megtenni, hogy a régit törli, azután az újat felviszi, mert a régi bankszámlaszámnak is meg kell maradnia.

A helyes műveleti sorrend:
Pénzügyek – Beállítások – Számlaszámok - Új bankszámlaszám: itt fel kell venni az új, érvényes bankszámlaszámot, majd menteni. Ezután ezen az új, helyes bankszámlaszámon állva Lehetőségek - Legyen alapértelmezett-et kiválasztva az utólag felvitt bankszámlaszám lesz az alapértelmezett.

Ha a régi, érvénytelen bankszámlaszámára történt ösztöndíj kifizetés, amit nem kapott meg, akkor az „A” épület V. emeletén kell kérnie, hogy ismételten küldjék el a pénzt a helyes bankszámlaszámmal.