2 kiemelt hírünk érkezett, kérjük, olvassa el figyelmesen. [ bezárás ]

KTH hallgatói hírlevél 2017/18/1 félévzárásról – vizsgajelentkezési-, pótlási- és vizsgaidőszak

2017. december 3. vasárnap

Kedves Hallgató!

2017. december 4-én 18 órakor indul a vizsgajelentkezés,

  • módosult a Térítési és Juttatási Szabályzat,
  • a késedelmes feladatleadásért és az összegző teljesítményértékelések második alkalommal történő pótlásáért fizetendő különeljárási díjak összege csökkent,
  • a késedelmes feladatleadásért és a díjköteles pótlásért fizetendő különeljárási díjak a pótlási időszakot követően kerülnek kiírásra a vizsgaidőszakra eső határidővel,
  • 2017. december 27-én 10:30-tól 2018. január 2-án 06:00-ig nem lesz lehetősége pénzügyi műveleteket végezni (pl. kiírt tételt befizetni) a Neptunban,

és még számtalan, a vizsgajelentkezési-, pótlási- és vizsgaidőszakokkal kapcsolatos fontos információ és tájékoztatás, valamint változás (VÁLTOZÁS!), amiket jelen hírlevelünkből megismerhet.

Bár a szorgalmi időszak vége felé és a vizsgaidőszak, valamint az ünnepek közeledtével egyre több a teendő és feladat, kérjük, szíveskedjen néhány percet szánni a hírlevél elolvasására. Amennyiben kérdése merül fel, forduljon bizalommal hozzánk elérhetőségeinken (elsősorban e-mailen: info@kth.bme.hu, vagy a KTH nyitvatartási idejében (http://www.kth.bme.hu/) személyesen, vagy a 463-4242 telefonszámon).


1. Időszakok

2. A pótlási időszakról (előírások, hallgatói teendők, változások)

2.1. Késedelmes feladatleadás

2.2. Szorgalmi időszakban végzett összegző teljesítményértékelések (zárthelyi dolgozatok) javítása, pótlása

3. A vizsgajelentkezésről

3.1. Vizsgára/szigorlatra jelentkezés/lejelentkezés lépései

3.2. Jelentkezés/lejelentkezés előző nap 12 óráig, kivéve egyedi jelentkezési időszakhoz kötött vizsgaalkalmak

3.3. Tartozás esetén nem jelentkezhet vizsgára

3.4. Vizsgázni érvényes aláírással lehet

3.5. Megajánlott jegy esetén is szükséges a vizsgajelentkezés

4. A vizsgaidőszakról

4.1. Javító- és ismétlő javító vizsgák

4.2. Vizsga előtt kötelező a személyazonosság igazolása

4.3. Vizsgáról távollét igazolása 8 napon belül a Tanszéken

4.4. Elbocsátás 6. elégtelen vizsgajegy megszerzése esetén

5. Aktuális Neptun kérvények

6. Egyéb információk

6.1. Gyűjtőszámlára utalás év végi rendje

6.2. Diákigazolványt helyettesítő igazolások igénylése

6.3. Szabályzatmódosítások

6.4. KTH év végi nyitva tartása

 


1. Időszakok:

időszak megnevezése

időszak kezdete

időszak vége

vizsgajelentkezési időszak

2017. december 4. 18:00

2018. január 22. 23:59

pótlási időszak

2017. december 11.

2017. december 15.

vizsgaidőszak

2017. december 18.

2018. január 22.


2. A pótlási időszakról (előírások, hallgatói teendők, változások):

A félévközi érdemjegy, a vizsgával záruló tantárgyak esetében pedig az aláírás megszerzése érdekében szükséges tanulmányi teljesítményértékelések javítására vagy pótlására a szorgalmi időszakot követően a pótlási időszakban kerülhet sor.


[vissza]

2.1. Késedelmes feladatleadás:

Amennyiben a tantárgykövetelmény lehetővé teszi, az otthon készített feladat, terv, hallgatói mű stb. a tantárgykövetelményben előírt határidő után késedelmesen beadható a pótlási időszak végéig. Az eredeti és az új leadási határidő között legalább egy hetet kell biztosítani. A késedelmes feladatleadásért (VÁLTOZÁS!) 2500 Ft összegű különeljárási díj fizetendő. A különeljárási díjat a tanszék adatszolgáltatása alapján a Dékáni Hivatal írja ki. A kirovandó különeljárási díjról már előre tájékozódhat, mivel a tanszékek feladatként rögzítik, ami a Neptun hallgatói web Tárgyak/Feladatok felületén látható az aktuális félévnél. A feladat valamennyi tantárgynál Késés miatt kiírandó különeljárási díjak száma néven látható. Különeljárási díj kirovására viszont csak akkor kerül sor, ha a tanszék a feladathoz eredményt rögzít, vagyis az eredmény oszlop kitöltötté válik. Amilyen szám az eredmény oszlopban rögzítésre kerül, annyiszor 2500 Ft különeljárási díj lesz fizetendő. A befizetési határidő a kirovást követő 15 nap. Amennyiben a tanszék által rögzített eredménnyel nem ért egyet, reklamációjával a különeljárási díj Neptunban való kiírását megelőzően a tanszékhez fordulhat. A Neptunban történő díjkiírást követően a kiírt tétel ellen a kiírást követő 15 napon belül a 007 Felszólalás fizetési kötelezettség kirovása ellen elektronikus kérvényen lesz lehetősége felszólalni. A kérvény a Pénzügyek/Befizetés felületen adható be az aktív státuszú tétel sorára állva és a + (Lehetőségek) közül a Kérvény leadása opciót kiválasztva.

[vissza]

2.2. Szorgalmi időszakban végzett összegző teljesítményértékelések (zárthelyi dolgozatok) javítása, pótlása:

A tanszék által javításra, ill. pótlásra meghatározott első alkalom igénybevételére a kurzust felvett minden hallgató díjmentesen jogosult, ha a tantárgykövetelményben, illetve BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzatban előírt jelenléti követelményeket teljesítette.

Amennyiben a tantárgykövetelmény lehetőséget biztosít, a hallgató a szorgalmi időszakban végzett összegző teljesítményértékelést második alkalommal is pótolhatja, ill. javíthatja. Az összegző teljesítményértékelések második pótlási és javítási lehetőségével akkor élhet a hallgató, ha a teljesítményértékelésen vagy annak első alkalommal meghirdetett pótlási vagy javítási lehetőségén részt vett.

A tanszék abban az esetben köteles a második pótlási, illetve javítási lehetőséget biztosítani, ha a korábbi összegző teljesítményértékelések során a hallgatók legalább egyharmada nem szerzett „Aláírva” aláírás bejegyzést vagy elégtelentől különböző félévközi érdemjegyet.

A tanszék a második pótlási/javítási lehetőséget a Neptunban ún. „Díjköteles pótlás” típusú vizsgaalkalomként írja ki, amire a vizsgákkal azonos módon a Vizsgák/Vizsgajelentkezés felületen jelentkezhet.

A második pótlás díjköteles, vagyis második pótlás esetén (VÁLTOZÁS!) 4500 Ft összegű különeljárási díjat kell fizetnie. (VÁLTOZÁS!) A fizetendő különeljárási díj a KTH által kerül kiírásra 15 napos fizetési határidővel.

Mivel a fizetési határidő a vizsgaidőszakra fog esni és tartozás esetén nem tud vizsgára jelentkezni, ill. a vizsgarendjét sem tudja módosítani, ezért amennyiben díjköteles pótláson vesz részt, javasoljuk, előre gondoskodjék a pótlásért fizetendő különeljárási díj gyűjtőszámlára utalásáról. Kérjük, hogy a gyűjtőszámlára utalás során legyen figyelemmel arra, hogy az év végén az utalás rendje módosul és a 2017. december 21-ig (munkaidőben) elutalt összegeket tudják érkeztetni az idei évben a gyűjtőszámlájára, továbbá 2017. december 27-én 10:30-tól 2018. január 2-án 06:00-ig nem fog tudni pénzügyi műveletet végezni a Neptunban, így pl. kiírt tételét sem tudja teljesíteni. A gyűjtőszámlára utalás év végi rendjéről bővebb tájékoztatást a 6. Egyéb információk c. bekezdésben olvashat.

Javasoljuk továbbá, hogy amennyiben a pótláson mégsem vesz részt, szíveskedjék a pótlási alkalomról a Neptunban lejelentkezni. Ha nem jelentkezik le, kiírásra kerül a különeljárási díj, ami csak a 007 Felszólalás fizetési kötelezettség kirovása ellen elektronikus kérvény benyújtása által és a tanszékkel történt egyeztetést követően lesz törölhető.

[vissza]


 

3. A vizsgajelentkezésről:

3.1. Vizsgára/szigorlatra jelentkezés/lejelentkezés lépései:

A Neptun hallgatói web Vizsgák/Vizsgajelentkezés felülete szolgál a vizsgára/szigorlatra való jelentkezésre. A 2017/18/1 félév és a tantárgy kiválasztását követően a Vizsgák listázása gombra kattintva jelennek meg a meghirdetett vizsgaalkalmak. A megfelelő vizsgaalkalom kiválasztása után a sor végén található + (Lehetőségek) közül a Jelentkezés opciót választva tehető meg a jelentkezés. Ugyanezen a felületen lehetséges a korábban felvett vizsga leadása, amennyiben a + (Lehetőségeknél) a Leadás opciót választjuk.

Az adott tantárgyból korábbi és a jelenlegi félévben elért valamennyi eredménye egyben megtekinthető, ha a vizsga sorában a tantárgy előtti + ikonra kattint.

[vissza]

3.2. Jelentkezés/lejelentkezés előző nap 12 óráig, kivéve egyedi jelentkezési időszakhoz kötött vizsgaalkalmak:

Vizsgaalkalomra jelentkezni, a jelentkezést visszavonni a vizsgát megelőző nap 12:00 órájáig kizárólag a Neptunon keresztül lehet.

Szigorlat szóbeli részvizsgájához, továbbá a Tanszék által a szorgalmi vagy pótlási időszakra esetlegesen előrehozott vizsgaalkalomhoz a Tanszék egyedi vizsgajelentkezési időszakot állíthat be, mely legkorábban a vizsga/szigorlat kezdete előtt hetvenkét órával érhet véget. Ha a Tanszék egy vizsgaalkalomhoz (pl. szigorlat, előrehozott vizsga) egyedi vizsgajelentkezési időszakot állít be, akkor az időszak a Neptun hallgatói web Vizsgák/Vizsgajelentkezés felületén az adott tantárgy vizsgaalkalmának sorára állva a + (Lehetőségek) felületen a Vizsga adatok opciót kiválasztva megjelenő Vizsga adatok ablak Alapadatok fülén az Egyedi vizsgajelentkezési időszak kezdete és vége mezőkben tekinthető meg.

[vissza]

3.3. Tartozás esetén nem jelentkezhet vizsgára:

Lejárt határidejű tartozás esetén nem jelentkezhet vizsgára. Esetleges tartozását a Neptun hallgatói web Pénzügyek/Befizetés és Visszafizetés felületein ellenőrizheti a Minden félév és az Aktív státuszú szűrések beállítását követő listázással.

[vissza]

3.4. Vizsgázni érvényes aláírással lehet:

A vizsgával záruló tantárgyaknál a vizsgára bocsáthatóság feltétele az „Aláírva” aláírás bejegyzés megszerzése a szorgalmi vagy legkésőbb a pótlási időszak végéig. Szigorlatot az a hallgató tehet, aki a mintatantervben előírt előzetes feltételeket teljesítette és a szigorlathoz rendelt tantárgyak kreditjét megszerezte.

Vizsgajeggyel záruló tantárgy aláírása általában a megszerzés félévében és az azt követő hat félévben érvényes. A 2017/18/1 félévben a 2014/15/1 félévben, vagy azután megszerzett aláírások érvényesek. A BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzat 114. § (5) bekezdése lehetővé teszi, hogy a tantárgykövetelmény az érvényesség tekintetében a fentiektől eltérően rendelkezzen. A korábban megszerzett aláírás csak a Kari Tanulmányi Bizottság külön engedélye esetén vehető figyelembe a vizsgajelentkezésnél.

Aláírás megtagadása esetén az esetlegesen felvett vizsgáról Önnek kell lejelentkeznie, mert a lejelentkezés elmulasztása esetén az igazolatlan távolmaradásért 5500 Ft összegű különeljárási díjat kell fizetnie.

[vissza]

3.5. Megajánlott jegy esetén is szükséges a vizsgajelentkezés:

Amennyiben vizsgával záruló tantárgyból megajánlott jegyet kap, szíveskedjék a tantárgyat oktató tanszékkel vagy az oktatóval egyeztetni, hogyan kerül bejegyzésre az eredménye. Az eredmény beírásához Önnek kell feljelentkeznie egy előre meghatározott vizsgaalkalomra vagy a tanszéki adminisztrátor jelentkezteti fel és írja be az eredményét. Vizsgajelentkezés hiányában a tanszék nem fogja tudni beírni az eredményt a Neptunba.

[vissza]


4. A vizsgaidőszakról:

4.1. Javító- és ismétlő javító vizsgák:

Adott félévben egy tantárgyból tehető vizsgák száma nincs korlátozva. Az ugyanabból a tantárgyból 2016. szeptember 1-jétől tett harmadik és további vizsga (szigorlat) díjköteles. A különeljárási díj mértéke 4500 Ft.

A harmadik, ill. a további vizsgáért (szigorlatért) fizetendő különeljárási díjakat a KTH fogja kiírni (VÁLTOZÁS!) a vizsga eredmény beírását követő munkanapon 3 napos befizetési határidővel.

A Tanszék egyes vizsga- és szigorlati alkalmakat eleve javító, ill. ismétlő javító vizsgaalkalomként jelölhet meg, amelyre történő jelentkezés során előnyben részesíthetők az adott vizsgaidőszakban korábban sikertelen vizsgát/szigorlatot tett vagy a sikeres vizsgájukat/szigorlatukat javítani szándékozó hallgatók.

Megfelelően indokolt kérés esetén a javítóvizsga, ill. az ismételt javítóvizsga más oktató vagy bizottság előtt tehető le. A kérelmet a tantárgyat oktató tanszék vezetőjéhez, ha a tanszékvezető is érintett a vizsgáztatásban, akkor a dékánhoz lehet benyújtani legkésőbb a vizsga kezdete előtt 3 munkanappal.

A hallgató kérése alapján az adott vizsgaidőszakban ismétlő javítóvizsgának minősülő vizsgát (3. vizsgát) legalább kéttagú bizottság előtt kell letenni.

[vissza]

4.2. Vizsga előtt kötelező a személyazonosság igazolása:

A vizsga előtt az oktató köteles ellenőrizni a hallgató személyazonosságát, ami bármely, személyazonosság igazolására alkalmas arcképes okmánnyal (személyazonosító igazolvány, vezetői engedély, útlevél) vagy diákigazolvánnyal igazolható.

[vissza]

4.3. Vizsgáról távollét igazolása 8 napon belül a Tanszéken:

A tanulmányi rendszerben felvett vizsgán/szigorlaton köteles megjelenni. Amennyiben nem jelenik meg, tudása nem értékelhető és a tanszék „Nem jelent meg” bejegyzést tesz a Neptunban. Ebben az esetben a Vizsgák/Felvett vizsgák felületen a Megjelent oszlopban egy piros színű X jelet fog látni. A felvett vizsgáról/szigorlatról való távollétet 8 napon belül kell személyesen, írásban, elektronikusan vagy meghatalmazott útján a tanszéknél igazolnia. Amennyiben a tanszék a kérést elutasítja, a Kari Tanulmányi Bizottság dönthet az igazolás elfogadásáról. A tanszék elutasítása esetén kérését a KTB-hez a Neptun hallgatói web Ügyintézés/Kérvények/Kitölthető kérvények felületén elérhető 052 Vizsgáról távollét igazolása kérvényen nyújthatja be.

Amennyiben a vizsgáról távolmaradás igazolatlannak minősül, 5500 Ft különeljárási díjat kell fizetnie. A különeljárási díjat a KTH fogja kiírni 15 napos befizetési határidővel.

[vissza]

4.4. Elbocsátás 6. elégtelen vizsgajegy megszerzése esetén:

A BME egyoldalú elbocsátó nyilatkozattal megszünteti a hallgatói jogviszonyát, ha azonos tantárgyból 2012. szeptember 1-jét követően tett sikertelen (=elégtelen eredményű) vizsgáinak (szigorlatainak), javító- és ismétlő javító vizsgáinak (szigorlatainak) összesített száma eléri a hatot (vagyis a Neptunban 6 db elégtelen jegy került beírásra vizsgás tantárgyból vagy szigorlatból). Az elbocsátás törvényi előírás, ezért az elbocsátás alól méltányossági alapon sem lehet felmentést kapni. Felhívjuk figyelmét, hogy a 6. elégtelent követően újabb vizsgán esetlegesen megszerzett érvényes osztályzat sem jelent felmentést az elbocsájtás alól, jogorvoslati alapot sem teremt.

[vissza]


5. Aktuális Neptun kérvények:

kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

egyéb tudnivaló

011 Átvételi kérelem

2017.12.04. 06:00

2018.01.30. 23:59 A megjelölt időpont a szabályzat szerinti legkésőbbi időpont, javasolt a kérelmet 2018. január közepéig benyújtani, hogy a következő félév időben előkészíthető legyen.

Amennyiben a megpályázott képzésre átvételnél feltétel alkalmassági vizsgán való részvétel, a kérvényt a vizsga napját megelőző 10. napig be kell adni.

012/B Átsorolási kérelem költségtérítéses/önköltséges pénzügyi státuszba

2017.12.06. 06:00

2018.01.22. 23:59

 

015/2 Képzési idő hosszabbítási kérelem (2x idő)

2018.01.02. 06:00

2018.01.22. 23:59

A kérvény azoknak a hallgatóknak szól, akiknek a tanulmányaik befejezésére rendelkezésre álló idő (a képzési idő kétszerese, ill. 2016 szeptembere előtti képzésváltás/átvétel esetén a Kari Tanulmányi Bizottság által meghatározott határidő) a jelenlegi félév végén lejár, de nem sikerül abszolutóriumot szerezniük és a TVSZ 64.§ (1) a) pontja alapján elbocsátásra kerülnének. A kérvény benyújtásával a félév végi elbocsátást megelőzően kérelmezhetik a képzési idő meghosszabbítását.

024/A Tárgyekvivalencia vizsgálat, ha erre épülő tárgyat kíván felvenni

2017.12.05. 06:00

2018.01.21. 23:59

A kérvényhez elektronikus mellékletként kötelező csatolni a KTH honlap (www.kth.bme.hu) E-ügyintézés/Intézmény, szak változtatás (átvétel), tantárgy befogadás felületéről letöltött Excel sablon alapján elkészített tantárgy befogadási táblázatot Excel fájlként. Nem a BME-n teljesített tantárgy esetén mellékelni szükséges a tantárgy teljesítését igazoló hiteles dokumentumot, valamint a teljesített tantárgy programját, vagy web-es elérhetőségét. A Gazdaság- és Társadalomtudományi Karos hallgatóknak a tárgyekvivalencia kérvényhez további mellékletet szükséges csatolniuk, amiről a kérvényben találnak részletes tájékoztatást. 

024/B Tárgyekvivalencia vizsgálat, ha nem kíván erre épülő tárgyat felvenni

2017.12.05. 06:00

2018.02.02. 23:59

025 Kérelem tantárgyak átvezetésére a BME-n teljesített azonos kódú tantárgyak esetén.

2017.12.05. 06:00

2018.02.02. 23:59

A 025 sz. kérvényben kérelmezhető a vizsgás tantárgyból megszerzett érvényes aláírás átvezetése is. Az aláírás átvezetése esetén az adott félévre a tantárgy vizsgakurzussal felvételre kerül.

031 Utólagos passzív félév kérése

2017.10.16. 06:00

2018.01.26. 23:59

A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 45. § (2) bekezdése alapján különösen indokolt esetben adható be, vagyis ha „a hallgató a hallgatói jogviszonyból eredő kötelezettségeinek szülés, továbbá baleset, betegség vagy más váratlan ok miatt, önhibáján kívül nem tud eleget tenni.” A kérvény indoklását igazolással kell alátámasztani.

052 Vizsgáról távollét igazolása

2017.12.18. 06:00

2018.01.30. 23:59

A kérvényt csak abban az esetben kell benyújtania, ha a vizsgáról távolmaradását a Tanszéken már igazolta, és a Tanszék az igazolást elutasította. Amennyiben pl. betegség miatt nem tudott megjelenni a vizsgán, a betegségről szóló igazolást kötelező a kérvényhez mellékletként csatolni.

[vissza] 



6. Egyéb információk:

6.1. Gyűjtőszámlára utalás év végi rendje:

A BME gyűjtőszámlára utalt összege(ke)t 2017. év végéig december 22-ig naponta (reggel 9 óráig) lesz lehetőségünk érkeztetni a gyűjtőszámlára. Az ünnepek alatti egyetemi munkarend miatt szünetel a gyűjtőszámla kezelés. December 22-ét követően legközelebb 2017. december 27-én reggel végezzük az elutalt összegek gyűjtőszámlára érkeztetését.

Pénzügytechnikai okokból 2017. december 27. délelőtt 10:30 órától 2018. január 2. reggel 06:00 óráig a Neptun Hallgatói Web alkalmazásban le lesznek tiltva a pénzügyi műveletek. Ezen időszakban nem lehet kiírt tételt teljesíteni a Neptunban!

Ebből következően 2017. december 27-én 08:00 és 10:30 között, majd pedig csak 2018. január 2. reggel 06:00 órától lesz lehetősége a hallgatóknak, hogy a BME gyűjtőszámlájára utalt összegekből teljesítsék kiírt tételeiket a Neptunban.

[vissza]

6.2. Diákigazolványt helyettesítő igazolások igénylése:

A 066 és 067 számú Neptun kérvényeken 2017. december 20-ig igényelt diákigazolványt helyettesítő igazolások kiállítására van lehetőség az idei évben. Amennyiben a már korábban kiállított igazolásának érvényessége 2017. december 20. és 2018. január 2. között jár le, szíveskedjék az új igazolás kiállítására vonatkozó kérését a fenti határidőig a Neptun Ügyintézés/Kérvények/Kitölthető kérvények felületen leadni. Az elkészült igazolások december 21-én és 22-én ügyfélfogadási időben még átvehetőek lesznek az R. ép. aulájában található iratkiadóban (információnál).

[vissza]

6.3. Szabályzatmódosítások:

Módosult a Térítési és Juttatási Szabályzat (a továbbiakban: TJSZ). Az új szabályzat 2017. november 28-tól hatályos és a Hallgatói Szolgáltatási Igazgatóság (https://hszi.bme.hu/) honlapján (lesz) elérhető. Az új TJSZ 4. számú mellékletét képezi a hallgatók által fizetendő egyéb díjak szabályozása. Az egyéb díjakat összefoglaló táblázat rövidesen elérhető lesz a KTH honlap Szabályzatok (http://www.kth.bme.hu/hivatal/szabalyzatok/) felületén.

2017. november 17-től hatályos a nyelvoktatás különös szabályairól és díjairól szóló 17/2009. (08.29.) Rektori Utasítás módosításáról kiadott 25/2017. (XI.17.) Rektori-Kancellári közös Utasítás. Az utasítás elérhető az Idegen Nyelvi Központ honlapján: http://inyk.bme.hu/wp-content/uploads/2016/08/25-2017-Rektori-Kancellári-Utasítás-Nyelvoktatás.pdf

A kiadott szabályozás alapján a KTH aktualizálta a nyelvi egységek egyenlegét, ami megtekinthető a Neptun hallgatói web Saját adatok/Személyes adatok felületén. További tájékoztatás olvasható honlapunkon (http://www.kth.bme.hu/hivatal/hirdetmenyek/aktualis/1801/).

A tantárgyfelvételt érintő legfontosabb változásokról készült összefoglaló elérhető az Idegen Nyelvi Központ honlapján: http://inyk.bme.hu/oktatas/hallgatoi-nyelvoktatas/targyfelvetel

[vissza]

6.4. KTH év végi nyitva tartása:

A KTH ügyfélfogadási rendje 2017. december 22-ig a szokásos rend szerint alakul. Az adott napi ügyfélfogadási időről a honlapunkon tájékozódhat. A 2017. december 23. és 2018. január 1. közötti időszakban zárva tartunk. Az újévben január 2-án 12 órától lesz először ügyfélfogadás.

[vissza]

Eredményes vizsgaidőszakot és Áldott, Békés, Boldog Karácsonyt kívánnak a KTH munkatársai!

 

Véradás

2017. november 24. péntek

Veradas 2017

BME Központi Tanulmányi Hivatal

Cím: 1111 Budapest, Műegyetem rkp. 7-9., R épület földszint   ·   : 1521 Budapest Pf. 91.   ·   :   ·   Kapcsolat
flag-hu
2017. december 13. szerda   ·   2017/2018/1 félév 16. hete   ·   Hivatal félfogadási idő a mai napon: 08:00–17:00, 12:00–15:30

Gyakran Ismételt Kérdések nyertes pályázók részére


A végleges eredmények alapján ösztöndíjat nyertem. Mi a teendőm ezek után?

A nyertes pályázóknak kétirányú teendői vannak: a külföldi fogadó egyetem felé jelentkezés és a BME Erasmus Iroda felé történő adminisztráció az ösztöndíj-fizetéssel és az Erasmus státusszal kapcsolatban.

Az első és legfontosabb feladat megnézni a fogadóegyetem jelentkezési információt - elsősorban a jelentkezési határidőt - a honlapjukon.  Fontos tudni, hogy az Erasmus Iroda csak a nyertesek nominációját küldi el a fogadó intézmény számára. Minden más, a fogadóegyetemre történő jelentkezéssel kapcsolatos teendő a nyertes feladata.

TEENDŐK ITTHON

 

Milyen papírokat kell leadnom a BME Erasmus Irodának és mi ennek a határideje?

A leadandó dokumentumokat őszi féléves kezdés esetén 2013. június 1-ig kell eljuttatni az Erasmus Irodának. A leadandó dokumentumok:

  1. alapadatok szerződéskötéshez

  2. nyilatkozat (korábban igénybe vett Erasmus lehetőségről)

  3. támogatási szerződés (sárgán kiemelt részek kitöltése után EMAILen küldendő az Erasmus Iroda email címére)

  4. EU TB kártya másolata

  5. learning agreement (mindkét intézmény által aláírva kérjük beadni, lehetőség szerint a fenti határidőig, de legkésőbb november 15-ig)

1-4. pontban felsorolt dokumentumok leadása feltétele az ösztöndíj utalás megkezdésének, ezért az, aki a fenti határidőig nem teljesíti, számoljon azzal, hogy ösztöndíja késve kerülhet kifizetésre.

A fent felsorolt dokumentumok a Dokumentumtárból tölthetők le.

Az EU TB kártya Budapesten a Teve utcai kirendeltségen vagy a Fejér Lipót utcai kirendeltségen igényelhető magyar TB kártya bemutatásával. Bővebben az EU TB kártyáról.

A támogatási szerződéssel kapcsolatos tudnivalók:

  1. Az adatait pontosan úgy adja meg, ahogyan a számlavezető bankjánál van nyilvántartva. Csak magyarországi banknál vezetett, saját névre szóló, euró alapú deviza számlára tudunk Erasmus ösztöndíjat utalni.

  2. A kiutazás időtartamát napra pontosan kérjük megadni. Amennyiben nem biztos benne, kérjük, hogy nézze meg a fogadó intézmény honlapját (academic calendar) vagy kérdezze meg a fogadó intézmény kapcsolattartóját.

  3. A fogadó intézmény Erasmus kódját a megpályázható intézmények excel táblázatából vagy a pályázat részeként beadott Neptun kérvényből kérjük kimásolni.

  4. Amennyiben EILC pályázatot adott be, kérjük, hogy a szerződésben az erre vonatkozó, Ön részéről kitöltendő adatokat is adja meg, akkor is, ha még nem született döntés a beadott EILC pályázatával kapcsolatban.

 

TEENDŐK A FOGADÓ INTÉZMÉNNYEL KAPCSOLATBAN

 

A fogadó intézmény aláírást kér a kiküldendő dokumentumokra. Kivel kell ezeket aláíratnom?

A dokumentumokon különböző egyetemi aláírásokat kérhetnek. A legjellemzőbbek:

  • Institutional/academic coordinator: Dr. Moson Péter;

cím: Műegyetem rkp. 7-9. 1111 Budapest, Hungary. Tel.: +36 1 463 2237, fax: +36 1 463 2550, email: erasmus@kth.bme.hu

Ez esetben az Erasmus Irodában kell hagyni az aláírandó dokumentumot. Általában 2 nap alatt aláíratjuk ezeket a dokumentumokat, így a pénteken és hétfőn leadott dokumentum szerdára, a szerdán leadott dokumentum péntekre elkészül. Egyes esetekben – pl. mert az intézményi koordinátor külföldön képviseli a BME-t – az aláírás ennél tovább tarthat.

  • Departmental coordinator: az adott kar kari koordinátora.

Elérhetőségeik a honlapunkon találhatók.

  • Erasmus coordinator/International Office coordinator: Szenczi Anna

cím: Műegyetem rkp. 7-9. 1111 Budapest, Hungary. Tel.: +36 1 463 2237, fax: +36 1 463 2550, email: erasmus@kth.bme.hu.

Ebben az esetben fogadási időben azonnal aláírathatók a dokumentumok.

FONTOS! A learning agreement aláíratásának sorrendje: kari koordinátor, oktatási dékánhelyettes (csak BME nyomtatvány esetén), intézményi koordinátor.

A fogadó intézmény a saját learning agreement formáját kéri. Ilyenkor ki kell töltenem a BME learning agreement formanyomtatványát is?

Mivel a learning agreement tartalma központilag meghatározott, elfogadjuk a fogadó intézmény formuláját is, nem szükséges két dokumentumot kitölteni.

A learning agreementbe be kellene írnom a tárgykódot, de ilyet nem találtam a fogadó intézmény honlapján. Mit tegyek?

Nem minden intézmény használ tárgykódot, így a fenti esetben üresen lehet hagyni.

A fogadó intézmény jogviszony igazolást/transcript of recordsot kér tőlem a jelentkezéshez. Hol tudok ilyet kérni?

Ha a fogadó intézmény hiteles transcript of recordsot kér a kiutazás előtt a jelentkezéskor, azt a KTH-ban indexfordításként kell megrendelni. Kérjük, vegye figyelembe, hogy az indexfordítás elkészülte a Neptun kérvény elindításától, és a szolgáltatási díj befizetésétől számítva akár 2-3 munkanapot is igénybe vehet.

Amennyiben Ön rendelkezik BSc diplomával, a birtokában kell legyen az oklevélmelléklet a BSc tanulmányairól. Ez esetben csak az MSc képzésről kell igényelnie indexfordítást.

Angol/német nyelvű hallgatói jogviszony igazolás szintén a KTH-ban igényelhető a fentihez hasonló feltételekkel.

Minderről bővebben ITT olvashat.

A fogadó egyetem azt írja a honlapján, hogy a küldő egyetemnek kell kiküldenie a papírjaimat. Hogyan van erre lehetőség?

Miután a kiküldendő jelentkezési anyagot összeállította, kérjük, hogy hozza be az Erasmus Irodába.

A fogadó intézmény azt írta, hogy még nem kapta meg a nominációmat. Mi a teendőm?

Ebben az esetben haladéktalanul értesítsen minket emailen.

A jelentkezési határidő nagyon közeli, félő, hogy nem érnek ki a papírjaim addig. Mit tegyek?

Nagyon fontos, hogy a fogadó intézmények többsége a jelentkezési határidejét nagyon komolyan veszi.  Így mindenképpen kerülendő a fent leírt helyzet, ugyanis határidőn túl beérkezett jelentkezéseket nem kötelesek elfogadni. Ha mégis bekövetkezik, javasoljuk, hogy a teljes jelentkezési anyagot küldje ki a határidő előtt szkennelve emailen azzal megjegyzéssel, hogy már postára adta, de nem biztos benne, hogy megérkezik határidőre.

DIPLOMA/SZAKDOLGOZAT

 

Diplomamunkát/szakdolgozatot írok kint, amelynek kevesebb a kreditértéke, mint 21. Fel kell vennem plusz tárgyakat ahhoz, hogy a 21 kreditet teljesítsem?

Amennyiben a kinti diplomamunkát/szakdolgozat kreditértéke kevesebb, mint 21, nem kötelező további tárgyakkal kiegészíteni. Ebben az esetben elfogadjuk a kevesebb teljesített kreditet.

A diplomamunkát/szakdolgozatot be tudom fogadtatni itthon? Mi a teendőm ez esetben?

A diplomamunkát/szakdolgozatot általában nem lehet egyéb tárgyakhoz hasonlóan egyszerűen befogadtatni, hiszen ezeket a félév végén meg kell védeni.

Nagyon fontos, hogy aki diplomamunkát/szakdolgozatot ír az Erasmus féléve alatt, előzetesen és a félév alatt is folyamatos kapcsolatban legyen a BME konzulensével. Minden esetben a konzulenssel, tanszékkel egyeztetett módon kell eljárni. Kérjük, hogy annak is idejében járjon utána, hogy fel kell-e vennie itthon a regisztrációs héten a diplomamunka/szakdolgozat tárgyat.

EGYÉB ÁLTALÁNOS KÉRDÉSEK

 

Önfinanszírozó (label) státusszal nyertem Erasmus lehetőséget. Így is van teendőm?

A label státusz csak abban különbözik az ösztöndíjas státusztól, hogy ösztöndíj kifizetésre nem kerül sor. A label státuszt nyert hallgató ettől még Erasmus státuszú lesz, vagyis élvezi annak minden előnyét – többek között a tandíjmentességet a fogadó intézményben – illetve vállalnia kell az azzal járó kötelezettségeket.

Így tehát a fogadó egyetemre pontosan ugyanúgy kell jelentkezni, mint az ösztöndíjat nyert hallgatóknak, és a BME Erasmus Iroda felé is pontosan ugyanolyan teendői vannak.

Közbejött valami, és nem tudom igénybe venni az elnyert lehetőséget. Mi a teendőm?

Az őszi félévre ösztöndíjat nyert hallgatók 2013. július 1-ig mondhatják le következmények nélkül az elnyert ösztöndíjat. Az, aki ez után mondja le, és nem tudja hitelt érdemlően igazolni azt, hogy a kései lemondás önhibáján kívül következett be, kizárásra kerül minden, a jövőben meghirdetésre kerülő Erasmus pályázatból.

A lemondás minden esetben írásban kell történjen. Elfogadjuk az emailen történő lemondást is. Kérjük, hogy minden esetben indokolják az ösztöndíjról történő lemondást.

Amennyiben már jelentkezett a fogadó intézménybe, kérjük, hogy a lemondás tényét a kinti kapcsolattartóval is közölje.

Őszi félévre nyertem Erasmus lehetőséget, de időközben kiderült, hogy csak a tavaszi félévben tudnám igénybe venni. Van-e lehetőség áttenni a tavaszi félévre?

Igen, az elnyert őszi féléves lehetőséget át lehet tenni a tavaszi félévre. Ehhez mindösszesen egy emailt kell írnia az erasmus@kth.bme.hu email címre, melyben a kérés mellett feltünteti a nevét, Neptun kódját, az intézményt, ahova lehetőséget nyert.

A tavaszi félévre nyert lehetőséget azonban nem lehet áthelyezni a következő őszi félévre.

Kiderült, hogy az ország, ahova mennék, nagyon drága. Áttehetem máshova az elnyert helyet?

Sajnos erre a Rektori Utasítás nem ad lehetőséget. Ha valaki nem tudja vállalni a kinttartózkodással járó költségeket, akkor a Rektori Utasítás előírásait figyelembe véve lemondhatja a lehetőséget, vagy – amennyiben módjában áll a kinti megélhetés költségeit későbbre előteremteni - átteheti a tavaszi félévre.

Most derült ki, hogy mégsem azon a nyelven megy az oktatás, amelyen meghirdették. Áttehetem egy másik helyre az elnyert helyet?

Amennyiben az oktatás nyelve ismert volt a pályázás során, a hely módosítására nincs lehetőség. Amennyiben valóban a pályázást követően derült ez ki, kérjük, hogy vegye fel velünk a kapcsolatot egyeztetés végett.

Hány kreditet kell teljesítenem kint, és mi történik, ha nem sikerül?

Minimum 21 kreditet kell teljesíteni. Ez azt jelenti, hogy hazaérkezéskor a fogadó intézmény által kibocsátott transcript of recordsban ennyi kreditnek kell szerepelnie.

Amennyiben nem sikerül, a hallgatóval egyeztetve megvizsgáljuk a sikertelenség okát és indokolt esetben a kifizetett ösztöndíj arányos részét vissza kell fizetni.

Itthon is szeretnék tárgyakat teljesíteni a kinti félév alatt. Hogyan lehetséges ez?

Lehetőség van Kedvezményes tanulmányi rend kérvényezésére. Ennek menetéről kérjük tájékozódjanak a Támpont Irodában.

FOGALMAK

Mi az a nomináció?

A nomináció során küldjük el a fogadó intézmények részére a BME-n nyertes hallgatók adatait. Ezzel többek között igazoljuk a fogadó intézmények felé, hogy a nominált hallgató a megkötött kétoldalú Erasmus szerződés keretében utazik ki, így jogosult mindenre, amelyet az Erasmus státusz biztosít számára.

Mi az az EILC?

Erasmus Intensive Language Course. Erasmus támogatás keretében lehetősége van intenzív nyelvtanfolyam keretében kis nyelveket tanulni az Erasmus félévet megelőző időszakban (jellemzően egy hónap). Az EILC-re külön ösztöndíj jár, ezért pályázni kell rá, a pályázati felhívás és további részletek a honlapunkon olvashatók.

Mi az az ECTS?

Az ECTS (European Credit Transfer and Accumulation System) rendszerről bővebben ITT olvashat.

A BME osztályozási rendszer ECTS megfeleltetése (TVSz alapján) ITT található.