1 kiemelt hírünk érkezett, kérjük, olvassa el figyelmesen. [ bezárás ]

KTH hallgatói hírlevél 2016/17/2 félévzárásról 1. – vizsgajelentkezési-, pótlási- és vizsgaidőszak

2017. május 5. péntek

Kedves Hallgató!

Hírlevelünkben a vizsgajelentkezési-, pótlási- és vizsgaidőszakkal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókról adunk tájékoztatást, aminek keretében

  • közöljük az időszakok pontos időtartamát;
  • összefoglaljuk azokat az eljárásbeli változásokat, amiket a hallgatók által fizetendő egyéb díjakról szóló 4/2017. (1. 16.) számú Kancellári Utasítás hatálybalépése vezetett be;
  • megemlítjük a teljesség igénye nélkül az időszakokat érintő szabályzati előírásokat;
  • felsoroljuk az aktuális Neptun kérvényeket, ill. ehhez kapcsolódóan szólunk az egyes kérvényeket érintő változásokról;
  • továbbá hírt adunk egyéb félévzárással kapcsolatos információkról is.

A változásokra (VÁLTOZÁS!) a hírlevél soraiban külön is felhívjuk a figyelmet.

Egyik lényeges változás, hogy az összegző teljesítményértékelés második alkalommal történő pótlására, javítására (pót-pót zh) csak akkor tud jelentkezni, ha a Neptun hallgatói web Pénzügyek/Befizetés felületén a második pótlásért fizetendő 5500 Ft összegű különeljárási díjat saját magának előre kiírja és befizeti.További  változás, hogy a második pótláshoz ún. Díjköteles pótlás típusú vizsgára kell feljelentkeznie. A tétel kiírás – befizetés – vizsgajelentkezés folyamatáról részletes leírást talál a 2. A pótlási időszakról (előírások, hallgatói teendők, változások): c. bekezdésben, valamint a lépéseket egy másfél perces videón is megtekintheti a KTH honlapjánJavasoljuk, legyen figyelemmel gyűjtőszámlája egyenlegére is annak érdekében, hogy a szükséges fedezet mindig rendelkezésére álljon.

Tartalomjegyzék

1. Az időszakok

2. A pótlási időszakról (előírások, hallgatói teendők, változások)

Késedelmes feladatleadás

Szorgalmi időszakban végzett összegző teljesítményértékelések (zárthelyi dolgozatok) javítása, pótlása

Tétel kiírás lépései - a második pótlásért fizetendő különeljárási díj kiírása példáján

3. A vizsgajelentkezésről

Vizsgára/szigorlatra jelentkezés/lejelentkezés lépései

Tartozás esetén nem jelentkezhet vizsgára

Vizsgázni érvényes aláírással lehet

Megajánlott jegy esetén is szükséges a vizsgajelentkezés

4. A vizsgaidőszakról

Javító- és ismétlő javító vizsgák

Vizsga előtt kötelező a személyazonosság igazolása

Vizsgáról távollét igazolása 8 napon belül a Tanszéken

Halasztott vizsga

Elbocsátás 6. elégtelen vizsgajegy megszerzése esetén

5. Aktuális Neptun kérvények, változások egyes kérvények beadásában

 

1. Az időszakok:

időszak megnevezése

időszak kezdete

időszak vége

vizsgajelentkezési időszak

2017. május 8. 18:00

2017. június 19. 23:59

pótlási időszak

2017. május 15.

2017. május 19.

vizsgaidőszak

2017. május 22.

2017. június 19.

[vissza] 

2. A pótlási időszakról (előírások, hallgatói teendők, változások):

A félévközi érdemjegy, a vizsgával záruló tantárgyak esetében pedig az aláírás megszerzése érdekében szükséges tanulmányi teljesítményértékelések javítására vagy pótlására a szorgalmi időszakot követően a pótlási időszakban kerülhet sor.

 

Késedelmes feladatleadás:

Amennyiben a tantárgykövetelmény lehetővé teszi, az otthon készített feladat, terv, hallgatói mű, stb. a tantárgykövetelményben előírt határidő után késedelmesen beadható a pótlási időszak végéig. Az eredeti és az új leadási határidő között legalább egy hetet kell biztosítani. A késedelmes feladatleadásért különeljárási díjat kell fizetni. A hallgatók által fizetendő egyéb díjakról szóló 4/2017. (1. 16.) számú Kancellári Utasítás előírásai szerint a fizetendő különeljárási díj összege (VÁLTOZÁS!) 3200 Ft. A különeljárási díjat a tanszék adatszolgáltatása alapján a Dékáni Hivatal írja ki (VÁLTOZÁS!) a késedelmes teljesítést követő 8 napon belül. A kirovandó különeljárási díjról már előre tájékozódhat, mivel a tanszékek feladatként rögzítik, ami a Neptun hallgatói web Tárgyak/Feladatok felületén látható az aktuális félévnél. A feladat valamennyi tantárgynál Késés miatt kiírandó különeljárási díjak száma néven látható. Különeljárási díj kirovására viszont csak akkor kerül sor, ha a tanszék a feladathoz eredményt rögzít, vagyis az eredmény oszlop kitöltötté válik. Amilyen szám az eredmény oszlopban rögzítésre kerül, annyiszor 3200 Ft különeljárási díj lesz fizetendő. (VÁLTOZÁS!) A befizetési határidő a kirovást követő 15 nap. Amennyiben a tanszék által rögzített eredménnyel nem ért egyet, reklamációjával a különeljárási díj Neptunban való kiírását megelőzően a tanszékhez fordulhat. A Neptunban történő díjkiírást követően a kiírt tétel ellen a kiírást követő 15 napon belül a 007 Felszólalás fizetési kötelezettség kirovása ellen elektronikus kérvényen lesz lehetősége felszólalni. (VÁLTOZÁS!) A kérvény 2017. május 8-tól az Ügyintézés/Kérvények/Kitölthető kérvények felület helyett a Pénzügyek/Befizetés felületen adható be. A kérvény beadásával kapcsolatos további tájékoztatást olvashat a 5. Aktuális Neptun kérvények, változások egyes kérvények beadásában: c. bekezdésben.  

[vissza] 

Szorgalmi időszakban végzett összegző teljesítményértékelések (zárthelyi dolgozatok) javítása, pótlása:

A tanszék által javításra, ill. pótlásra meghatározott első alkalom igénybevételére a kurzust felvett minden hallgató díjmentesen jogosult, ha a tantárgykövetelményben, illetve BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzatban előírt jelenléti követelményeket teljesítette.

Amennyiben a tantárgykövetelmény lehetőséget biztosít, a hallgató a szorgalmi időszakban végzett összegző teljesítményértékelést második alkalommal is pótolhatja, ill. javíthatja. Az összegző teljesítményértékelések második pótlási és javítási lehetőségével akkor élhet a hallgató, ha a teljesítményértékelésen vagy annak első alkalommal meghirdetett pótlási vagy javítási lehetőségén részt vett.

A második pótlás ún. díjköteles pótlás, vagyis különeljárási díj megfizetéséhez kötött, a pótlás teljesítésére a vizsgaidőszak első hetének harmadik napjáig (2017. május 24-ig) van mód.

A tanszék abban az esetben köteles a második pótlási, illetve javítási lehetőséget biztosítani, ha a korábbi összegző teljesítményértékelések során a hallgatók legalább egyharmada nem szerzett „Aláírva” aláírás bejegyzést vagy elégtelentől különböző félévközi érdemjegyet.

(TÖBB VÁLTOZÁS!) A tanszékek a második pótlási/javítási lehetőséget a Neptunban „Díjköteles pótlás” típusú vizsgaalkalomként írják ki, amire a vizsgákkal azonos módon a Vizsgák/Vizsgajelentkezés felületen kell jelentkezni. Az előre megfizetendő különeljárási díjat a hallgató saját magának írja ki a Neptunban. A különeljárási díj összege a hallgatók által fizetendő egyéb díjakról szóló 4/2017. (1. 16.) számú Kancellári Utasítás 1. § (1) a) pontja előírása szerint 5500 Ft. A különeljárási díjat a pótlásra jelentkezésig kell megfizetni. Amennyiben a díjfizetés nem történik meg előzetesen, a hallgató nem kezdheti meg a pótlást, ill. a javítást, továbbá azok nem értékelhetőek.

[vissza] 

Tétel kiírás lépései - a második pótlásért fizetendő különeljárási díj kiírása példáján:

A hallgató saját magának a hallgatói Neptun web Pénzügyek/Befizetés felületen a Műveletek közül a Tétel kiírás gombra kattintva tud díjat kiírni. A megjelenő Kiírt tétel létrehozása nevű ablakban a legördülő listából először a fizetési jogcímet kell kiválasztaniami a második pótlás esetében Szolgáltatás jogcím. A jogcím kiválasztását követően jelennek meg a további mezők, amiket a második pótlás érdekében történő tételkiíráshoz az alábbiak szerint töltünk ki: a Félévek: mezőben a 2016/17/2 félévet, a Szolgáltatás típusa: mezőben a Teljesítményértékelés második pótlása, javítása opciót, a Tárgyak: mezőben pedig azt a tantárgyat kell a legördülő mezőből kiválasztani, amiből igénybe szeretné venni a második pótlási alkalmat. Ha minden mező megfelelően beállításra került, akkor a Tétel létrehozása gombra kattintva történik meg a tétel kiírása. A kiírás sikerességéről Siker nevű ablakban kapunk visszajelzést.

A kiírt tétel a Pénzügyek/Befizetés felületen a Befizetés fülön a Befizetendő kiírt tételek között jelenik meg. A tétel neve a Szolgáltatás típusa: mezőben kiválasztott díjtípus (pl. Teljesítményértékelés második pótlása, javítása) lesz. A tétel megjelenítéséhez javasolt ugyanezen a felületen a Szűréseknél a Félévek: mezőben a 2016/17/2 félévet vagy a Minden félév opciót, a Státusz: mezőben az Aktív opciót bejelölni, majd a Listázás gombra kattintani.

A tétel befizetése a már ismert módon történik, vagyis a tétel sorára állva a sor végi jelölőnégyzettel a befizetendő tételt kijelölve a Befizet gombra kattintunk, majd a rendszer által küldött kérdést (Biztosan befizeti?) az Igen gombra kattintva nyugtázzuk. Az Igen gombra kattintást követően megjelenő 2.) Befizetés típusa - Kiírt tétel befizetés felületen ellenőrizzük a Gyűjtőszámlás fizetés kiválasztását, majd ismét a Befizet gombra kattintunk. A sikeres befizetést a Siker feliratú ablak jelzi, valamint a tétel státusza Aktívról Teljesítettre változik.

A hallgató a saját maga által kiírt és még teljesítetlen (=Aktív státuszú) tételeket tudja törölni. A törléshez a tétel sorára állva a sorvégi jelölőnégyzettel a tételt kijelölve a Törlés gombra kell kattintani. A rendszer rákérdez, hogy biztosan töröljük-e a tételt, majd az Igen gomb megnyomását követően Siker feliratú ablakban jelzi vissza a törlés megtörténtét. A tétel a törlést követően Törölt státusszal jeleníthető meg a Pénzügyek/Befizetés felületen.

A Tanszék által kiírt Díjköteles pótlás típusú vizsgaalkalomra a Neptun hallgatói web Vizsgák/Vizsgajelentkezés felületén jelentkezhet, ha a vizsga sora végén a +(Lehetőségek) opción belül a Jelentkezés opcióra kattint. A sikeres jelentkezésről a jelentkezést követő felugró ablakban kap visszajelzést. A sikeres jelentkezésnek feltétele az előzőleg befizetett különeljárási díj.

Ahogyan a bevezető sorokban jeleztük, a folyamat áttekintését a Neptun Üzemeltetés által készített videó is segíti, ami letölthető <<innen>> 

 [vissza]

 

3. A vizsgajelentkezésről:

Vizsgára/szigorlatra jelentkezés/lejelentkezés lépései:

Neptun hallgatói web Vizsgák/Vizsgajelentkezés felülete szolgál a vizsgára/szigorlatra való jelentkezésre. A 2016/17/2 félév és a tantárgy kiválasztását követően a Vizsgák listázása gombra kattintva jelennek meg a meghirdetett vizsgaalkalmak. A megfelelő vizsgaalkalom kiválasztása után a sor végén található + (Lehetőségek) közül a Jelentkezés opciót választva tehető meg a jelentkezés. Ugyanezen a felületen lehetséges a korábban felvett vizsga leadása, amennyiben a + (Lehetőségeknél) a Leadás opciót választjuk.

Az adott tantárgyból korábbi és a jelenlegi félévben elért valamennyi eredménye egyben megtekinthető, ha a vizsga sorában a tantárgy előtti + ikonra kattint.

Jelentkezés/lejelentkezés előző nap 12 óráig, kivéve egyedi jelentkezési időszakhoz kötött vizsgaalkalmak:

Vizsgaalkalomra jelentkezni, a jelentkezést visszavonni a vizsgát megelőző nap 12:00 órájáig kizárólag a Neptunon keresztül lehet.

Szigorlat szóbeli részvizsgájához, továbbá a Tanszék által a szorgalmi vagy pótlási időszakra esetlegesen előrehozott vizsgaalkalomhoz a Tanszék egyedi vizsgajelentkezési időszakot állíthat be, mely legkorábban a vizsga/szigorlat kezdete előtt hetvenkét órával érhet véget. Ha a Tanszék egy vizsgaalkalomhoz (pl. szigorlat, előrehozott vizsga) egyedi vizsgajelentkezési időszakot állít be, akkor az időszak a Neptun hallgatói web Vizsgák/Vizsgajelentkezés felületénaz adott tantárgy vizsgaalkalmának sorára állva a + (Lehetőségek) felületen a Vizsga adatok  opciót kiválasztva megjelenőVizsga adatok ablak Alapadatok fülén az Egyedi vizsgajelentkezési időszak kezdete és vége mezőkben tekinthető meg.

[vissza] 

Tartozás esetén nem jelentkezhet vizsgára:

Lejárt határidejű tartozás esetén nem jelentkezhet vizsgára. Esetleges tartozását a Neptun hallgatói web Pénzügyek/Befizetés és Visszafizetés felületein ellenőrizheti a Minden félév és az Aktív státuszú szűrések beállítását követő listázással.

[vissza] 

Vizsgázni érvényes aláírással lehet:

A vizsgával záruló tantárgyaknál a vizsgára bocsáthatóság feltétele az „Aláírva” aláírás bejegyzés megszerzése a szorgalmi vagy legkésőbb a pótlási időszak végéig. Szigorlatot az a hallgató tehet, aki a mintatantervben előírt előzetes feltételeket teljesítette és a szigorlathoz rendelt tantárgyak kreditjét megszerezte.

Vizsgajeggyel záruló tantárgy aláírásáltalában a megszerzés félévében és az azt követő hat félévben érvényes. A 2016/17/2 félévben a 2013/14/2 félévben, vagy azután megszerzett aláírások érvényesekA BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzat 114. § (5) bekezdése lehetővé teszi, hogy a tantárgykövetelmény az érvényesség tekintetében a fentiektől eltérően rendelkezzen. A korábban megszerzett aláírás csak a Kari Tanulmányi Bizottság külön engedélye esetén vehető figyelembe a vizsgajelentkezésnél.

Aláírás megtagadása esetén az esetlegesen felvett vizsgáról Önnek kell lejelentkeznie, mert a lejelentkezés elmulasztása esetén az igazolatlan távolmaradásért (VÁLTOZÁS!) 5500 Ft összegű különeljárási díjat kell fizetnie.

[vissza] 

Megajánlott jegy esetén is szükséges a vizsgajelentkezés:

Amennyiben vizsgával záruló tantárgyból megajánlott jegyet kap, szíveskedjék a tantárgyat oktató tanszékkel vagy az oktatóval egyeztetni, hogyan kerül bejegyzésre az eredménye. Az eredmény beírásához Önnek kell feljelentkeznie egy előre meghatározott vizsgaalkalomra vagy a tanszéki adminisztrátor jelentkezteti fel és írja be az eredményét. Vizsgajelentkezés hiányában a tanszék nem fogja tudni beírni az eredményt a Neptunba.

[vissza] 

4. A vizsgaidőszakról:

Javító- és ismétlő javító vizsgák:

Adott félévben egy tantárgyból tehető vizsgák száma nincs korlátozva. A 2016. szeptember 1-jétől ugyanabból a tantárgyból tett harmadik és további vizsga (szigorlat) azonban díjköteles. A különeljárási díj mértéke 4500 Ft. Figyelem! Ha Ön az őszi félévben egy tantárgyból kétszer sikertelenül vizsgázott, akkor már az első tavaszi vizsgája is díjköteles!

A 2016/17/2 félévben a harmadik, ill. további vizsgáért (szigorlatért) fizetendő különeljárási díjakat a KTH fogja kiírni a vizsgaidőszak első három hetében legalább hetente történő ellenőrzést követően, majd a vizsgaidőszak hátralevő részében naponta ellenőrizve a vizsgák számát. A tétel befizetésére 3 nap fog rendelkezésre állni.

A Tanszék egyes vizsga- és szigorlati alkalmakat eleve javító, ill. ismétlő javító vizsgaalkalomként jelölhet meg, amelyre történő jelentkezés során előnyben részesíthetők az adott vizsgaidőszakban korábban sikertelen vizsgát/szigorlatot tett vagy a sikeres vizsgájukat/szigorlatukat javítani szándékozó hallgatók.

Megfelelően indokolt kérés esetén a javítóvizsga, ill. az ismételt javítóvizsga más oktató vagy bizottság előtt tehető le. A kérelmet a tantárgyat oktató tanszék vezetőjéhez, ha a tanszékvezető is érintett a vizsgáztatásban, akkor a dékánhoz lehet benyújtani legkésőbb a vizsga kezdete előtt 3 munkanappal.

A hallgató kérése alapján az adott vizsgaidőszakban ismétlő javítóvizsgának minősülő vizsgát (3. vizsgát) legalább kéttagú bizottság előtt kell letenni.

[vissza] 

Vizsga előtt kötelező a személyazonosság igazolása:

A vizsga előtt az oktató köteles ellenőrizni a hallgató személyazonosságát, ami bármely, személyazonosság igazolására alkalmas arcképes okmánnyal (személyazonosító igazolvány, vezetői engedély, útlevél) vagy diákigazolvánnyal igazolható.

[vissza] 

Vizsgáról távollét igazolása 8 napon belül a Tanszéken:

A tanulmányi rendszerben felvett vizsgán/szigorlaton köteles megjelenni. Amennyiben nem jelenik meg, tudása nem értékelhető és a tanszék „Nem jelent meg” bejegyzést tesz a Neptunban. Ebben az esetben a Vizsgák/Felvett vizsgák felületen a Megjelent oszlopban egy piros színű X jelet fog látni. A felvett vizsgáról/szigorlatról való távollétet 8 napon belül kell személyesen, írásban, elektronikusan vagy meghatalmazott útján a tanszéknél igazolniaAmennyiben a tanszék a kérést elutasítja, a Kari Tanulmányi Bizottság dönthet az igazolás elfogadásáról. A tanszék elutasítása esetén kérését a KTB-hez a Neptun hallgatói web Ügyintézés/Kérvények/Kitölthető kérvények felületén elérhető 052 Vizsgáról távollét igazolása kérvényen nyújthatja be.

Amennyiben a vizsgáról távolmaradás igazolatlannak minősül(VÁLTOZÁS!) 5500 Ft különeljárási díjat kell fizetnie. A különeljárási díjat utólagos ellenőrzés alapján a KTH írja ki. 

[vissza] 

Halasztott vizsga:

A hallgató a 013 Kérelem vizsgaidőszakon túli vizsgára Neptun kérvényen benyújtott kérelmére, különösen indokolt esetben, a Kari Tanulmányi Bizottság döntése alapján a vizsgaidőszakot követően – legkésőbb a következő félév kezdetéig – tehet ún. halasztott vizsgát. A kérelemben megfogalmazott indoklást igazolással szükséges alátámasztani. A kérelem elfogadása esetén az engedélyről a KTH határozatot állít ki. A határozatot a tantárgyat oktató tanszéken be kell mutatni, a halasztott vizsga időpontját a tanszékkel egyeztetni kell. A halasztott vizsga időpontját a tanszék írja ki a Neptunban, a vizsgára a Neptun hallgatói weben jelentkezhet.

[vissza] 

Elbocsátás 6. elégtelen vizsgajegy megszerzése esetén:

A BME egyoldalú elbocsátó nyilatkozattal megszünteti a hallgatói jogviszonyát, ha azonos tantárgyból 2012. szeptember 1-jét követően tett sikertelen (=elégtelen eredményű) vizsgáinak (szigorlatainak), javító- és ismétlő javító vizsgáinak (szigorlatainak) összesített száma eléri a hatot (vagyis a Neptunban 6 db elégtelen jegy került beírásra vizsgás tantárgyból vagy szigorlatból). Az elbocsátás törvényi előírás, ezért az elbocsátás alól méltányossági alapon sem lehet felmentést kapni. Felhívjuk figyelmét, hogy a 6. elégtelent követően esetlegesen megszerzett érvényes osztályzat sem jelent felmentést az elbocsájtás alól, jogorvoslati alapot sem teremt.

[vissza] 

 

5. Aktuális Neptun kérvények, változások egyes kérvények beadásában:

kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

egyéb tudnivaló

011 Átvételi kérelem

2017.04.10. 06:00

2017.08.31. 23:59 A megjelölt időpont a szabályzat szerinti legkésőbbi időpont, javasolt a kérelmet június végéig benyújtani, hogy a következő félév időben előkészíthető legyen.

Amennyiben a megpályázott képzésre átvételnél feltétel alkalmassági vizsgán való részvétel, a kérvényt a vizsga napját megelőző 10. napig be kell adni.

012/B Átsorolási kérelem költségtérítéses/önköltséges pénzügyi státuszba

2017.05.22. 06:00

2017.07.28. 23:59

 

013 Kérelem vizsgaidőszakon túli vizsgára

2017.06.16. 06:00

2017.06.21. 23:59

 

015/2 Képzési idő hosszabbítási kérelem (2x idő)

2017.05.22. 06:00

2017.06.19. 23:59

A kérvény azoknak a hallgatóknak szól, akiknek a tanulmányaik befejezésére rendelkezésre álló idő (a képzési idő kétszerese, ill. képzésváltás/átvétel esetén a Kari Tanulmányi Bizottság által meghatározott határidő) a jelenlegi félév végén lejár, de nem sikerül abszolutóriumot szerezniük és a TVSZ 64.§ (1) a) pontja alapján elbocsátásra kerülnének. A kérvény benyújtásával a félév végi elbocsátást megelőzően kérelmezhetik a képzési idő meghosszabbítását.

024/A Tárgyekvivalencia vizsgálat, ha erre épülő tárgyat kíván felvenni

2017.05.08. 06:00

2017.08.18. 23:59

A kérvényhez elektronikus mellékletként kötelező csatolni a KTH honlap (www.kth.bme.hu) E-ügyintézés/Intézmény, szak változtatás (átvétel), tantárgy befogadás felületéről letöltött Excel sablon alapján elkészített tantárgy befogadási táblázatot Excel fájlként. Nem a BME-n teljesített tantárgy esetén mellékelni szükséges a tantárgy teljesítését igazoló hiteles dokumentumot, valamint a teljesített tantárgy programját, vagy web-es elérhetőségét. A Gazdaság- és Társadalomtudományi Karos hallgatóknak a tárgyekvivalencia kérvényhez további mellékletet szükséges csatolniuk, amiről a kérvényben találnak részletes tájékoztatást. 

024/B Tárgyekvivalencia vizsgálat, ha nem kíván erre épülő tárgyat felvenni

2017.05.08. 06:00

2017.09.01. 23:59

025 Kérelem tantárgyak átvezetésére a BME-n teljesített azonos kódú tantárgyak esetén.

2017.05.08. 06:00

2017.09.01. 23:59

A 025 sz. kérvényben kérelmezhető a vizsgás tantárgyból megszerzett érvényes aláírás átvezetése is. Az aláírás átvezetése esetén az adott félévre a tantárgy vizsgakurzussal felvételre kerül.

031 Utólagos passzív félév kérése

2017.03.20. 06:00

2017.06.19. 23:59

A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 45. § (2) bekezdése alapján különösen indokolt esetben adható be, vagyis ha „a hallgató a hallgatói jogviszonyból eredő kötelezettségeinek szülés, továbbá baleset, betegség vagy más váratlan ok miatt, önhibáján kívül nem tud eleget tenni.” A kérvény indoklását igazolással kell alátámasztani.

052 Vizsgáról távollét igazolása

2017.05.22. 06:00

2017.06.27. 23:59

A kérvényt csak abban az esetben kell benyújtania, ha a vizsgáról távolmaradását a Tanszéken már igazolta, és a Tanszék az igazolást elutasította. Amennyiben pl. betegség miatt nem tudott megjelenni a vizsgán, a betegségről szóló igazolást kötelező a kérvényhez mellékletként csatolni.

 

A pénzügyi kérvényekről – a 007 és 070 sz. Neptun kérvények beadása változik

A kiírt tételek elleni felszólalásra szolgáló 007 Felszólalás fizetési kötelezettség kirovása ellen és kollégiumi díj elleni felszólalásra alkalmazott 070-KOLL  Felszólalás kollégiumi fizetési kötelezettség kirovása ellen Neptun kérvények 2017. május 8-tól ún. pénzügyi kérvényként működnek és az Ügyintézés/Kérvények/Kitölthető kérvények felület helyett a Pénzügyek/Befizetés felületen lesznek elérhetőek. A pénzügyi kérvények segítségével közvetlenül egy adott kiíráshoz kapcsolódóan, a kiírás adataira vonatkozóan lesz lehetősége kérvényt leadni. A kérvény a hallgatói Neptun web Pénzügyek/Befizetés felületén a befizetendő kiírt tétel sorára állva a + (Lehetőségek) közül a Kérvény leadása opciót választva jelenik meg. A kérvény megnyitását követően a kitöltés a már ismert módon történik, a kérvény a Kérvény leadása gombra kattintva adható le.  A sikeres leadásról egy ablakban megjelenő Neptun üzenetben kap visszajelzést, majd a Neptun visszalép a Pénzügyek/Befizetések felületre. A leadott kérvény a többi kérvénnyel azonos módon az Ügyintézés/Kérvények/Leadott kérvények felületen lesz látható. A pénzügyi kérvények csak aktív státuszú (=még be nem fizetett) tételekhez kapcsolódóan nyújthatóak be.

[vissza] 

A 2017/18/1 félévre bejelentkezéssel és előzetes tantárgyfelvétellel kapcsolatban a következő hírlevélben adunk tájékoztatást.

Felmerülő kérdéseivel bizalommal fordulhat hozzánk elektronikus levélcímünkön: info@kth.bme.hu

Eredményes vizsgaidőszakot kívánva üdvözlik a KTH munkatársai!

BME Központi Tanulmányi Hivatal

Cím: 1111 Budapest, Műegyetem rkp. 7-9., R épület földszint   ·   : 1521 Budapest Pf. 91.   ·   :   ·   Kapcsolat
flag-hu
2017. május 28. vasárnap   ·   2016/2017/2 félév 17. hete   ·   Ma nincs félfogadás

Elérhetőségek, fogadási idő


FELHÍVÁS az Erasmus+ programban külföldi résztanulmányokra és szakmai gyakorlatra pályázó hallgatók szociális alapú kiegészítő pénzügyi támogatására 2017/2018-as tanév

Igénybejelentő lap (azok számára, akik nem BME rendszeres vagy rendkívüli szociális támogatást igazoltatnak)

Igénybejelentő lap - a BME-n rendszeres vagy rendkívüli szociális támogatásban részesülők részére - HAMAROSAN elérhető!


Felhívás az Erasmus+ programban részt vevő fogyatékossággal élő vagy tartósan beteg hallgatók illetve munkatársak kiegészítő pénzügyi támogatására - 2017/2018-as tanév

Pályázati űrlap


Az Erasmus+ szakmai gyakorlat

2016-17-es Erasmus+ szakmai gyakorlatra a felhasználható keret kimerülése miatt 2017.04.10-ig lehet pályázni.

2017.04.01 - 04.10 közötti pályázók várólistára kerülnek.  Az ösztöndíjas státuszra való bekerülésről értesítést kapnak az érintett hallgatók.

2017-18-as Erasmus+ szakmai gyakorlati pályázati felhívás várhatóan 2017. júniusában kerül kiírásra.

Diploma utáni szakmai gyakorlatra továbbra is lehet jelentkezni minden hónap 1-15 között, szeptemberi kezdéssel.




A korábbi ösztöndíjasok által választott cégek listája itt olvasható!




Pályázatot visszamenőleges gyakorlati időre nem fogadunk el. 

A pályázatok feldolgozásának és elbírálásának ideje 45 nap.




Campus Mundi szakmai gyakorlatra folyamatosan lehet pályázatot benyújtani.

Intézményi jóváhagyás az Erasmus irodában kérhető fogadóórában.

Pályázatra jogosult hallgatók köre (kizárólag Campus Mundi ösztöndíj esetén): utolsó lezárt félév Kumulált Korrigált Kreditindexe legalább 4-es.





Szakmai gyakorlat pályázat a 2016/2017-es tanévre

1.            A pályázattípus célja

A gyakorlat egy másik program országban található vállalkozásnál, szervezetnél, felsőoktatási intézménynél eltöltött időszak. Célja, hogy segítséget nyújtson a közösségi munkaerőpiacon szükséges készségek elsajátításához és a fogadó ország gazdasági és társadalmi kultúrájának a megértéséhez. A fogadó vállalkozás a munkaerőpiacon vagy az oktatás, képzés vagy az ifjúság területén aktív privát vagy közintézmény lehet, Nemzeti Irodák és EU-szervek kivételével.


2.            A pályázásra jogosultak köre

Erasmus Charter for Higher Education tanúsítvánnyal rendelkező felsőoktatási   intézmények beiratkozott hallgatói. Szakmai gyakorlat ösztöndíjat aktív és passzív féléven is igénybe lehet venni.


3.            Támogatható tevékenységek

Felsőoktatási hallgatók szakmai gyakorlati mobilitása (2-12 hónap).  BME a mobilitást maximum 5 havi ösztöndíjjal támogatja.

Tanulmányok és szakmai gyakorlat kombinációja (hossza 3-12 hónap).  BME a mobilitást maximum 5 havi ösztöndíjjal támogatja.

 

4.            A programban részt vevő országok

Az Európai Unió tagállamai (Ausztria, Belgium, Bulgária, Ciprus, Csehország, Dánia, Egyesült Királyság, Észtország, Finnország, Franciaország, Görögország, Hollandia, Horvátország, Írország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Luxembourg, Magyarország, Málta, Németország, Olaszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Szlovákia, Szlovénia, Svédország).

Nem EU tagállamként a programban szintén részt vesz: Macedónia Volt Jugoszláv Köztársaság, Izland, Liechtenstein, Norvégia, Törökország.


5.            Pályázati feltételek

  • A hallgató magyar állampolgár, vagy oklevélszerzésre irányuló tanulmányokat folytat az intézményben.

  • A frissen diplomát szerzett hallgatók is részt vehetnek szakmai gyakorlaton a ZÁRÓVIZSGA utáni évben. Ebben az esetben a pályázatot a végzésük évében, még aktív hallgatói jogviszony alatt kell benyújtani. Friss diplomások ösztöndíj kerete korlátozott.

  • Hiánytalanul és határidőig leadott - az intézmény által meghirdetett - pályázat

  • A tanárasszisztensi mobilitás tevékenység is szakmai gyakorlatnak tekintendő.

  • A kiutazás feltétele, hogy a hallgató az intézményi elbíráláson megfelelt.

  • A hallgató nyelvi kompetenciáinak ellenőrzése megtörténik az Európai Bizottság által elvárt módon (on-line felmérés a kiválasztás után, illetve a hazaérkezés után).

  • A tanulmányi időszak kombinálható szakmai gyakorlattal. Az egyetlen időszak azt jelenti, hogy a szakmai gyakorlatnak ugyanazon fogadó felsőoktatási intézmény felügyelete alatt kell lezajlania, mint ahol a diák a tanulmányait végzi; a két tevékenységnek egymást követően kell lezajlania. A "kombinált időszakra" vonatkozó támogatási összegek megegyeznek a tanulmányi időszakra vonatkozó rátákkal.

  • Egy képzési ciklusban maximum 12 hónap összesített mobilitási időtartam lehetséges (akkor is, ha önfinanszírozó mobilitás).

  • A hallgatóval képzési megállapodás jön létre, ezt a megállapodást minden érintett félnek jóvá kell hagynia.

  • A küldő intézménynek teljes mértékben be kell számítania a külföldi szakmai gyakorlat időszakát.

  • A hallgatók a külföldön töltött időszak folyamán is jogosultak az anyaintézményüknél kapott tanulmányi ösztöndíjra vagy egyéb hitel folyósítására.

  • A gyakorlat legkorábban 2016. szeptember 1-jén kezdődhet és legkésőbb 2017. szeptember 30-ig tarthat.

  • Pályázatot visszamenőleges gyakorlati időre nem fogadunk el. A pályázat beadását követő hónap elseje lehet a gyakorlati időszak legkorábbi kezdőnapja.


6.            A támogatás mértéke

Magas megélhetési költségű országok 600 euró  / hó

(Franciaország (FR), Olaszország (IT), Egyesült Királyság (UK), Ausztria (AT), Finnország (FI), Svédország (SE), Dánia (DK), Írország (IE), Norvégia (NO), Liechtenstein (LI))  

Közepes megélhetési költségű országok 550 euró / hó

(Spanyolország (ES), Németország (DE), Törökország (TR), Hollandia (NL), Belgium (BE), Cseh Köztársaság (CZ), Portugália (PT), Görögország (GR), Szlovénia (SI), Horvátország (HR), Luxemburg (LU), Ciprus (CY), Izland (IS))          

Alacsonyabb megélhetési költségű országok 500 euró / hó

(Lengyelország (PL), Románia (RO), Litvánia (LT), Szlovákia (SK), Bulgária (BG), Lettország (LV), Észtország (EE), Málta (MT), Macedónia (MK)) 


7.           Pályázat tartalma

  • Kitöltött és a fogadó cég által aláírt képzési megállapodás (Learning agreement for traineeship) a pályázáskor a dokumentum első része (Before mobility) aláírva a pályázó és a fogadó cég által. ( A BME részéről az aláírás a leadást követően kerül rá)

  • Önéletrajz a fogadó vállalat munkanyelvén

  • Motivációs levél a fogadó vállalat munkanyelvén

  • + A Dokumentumtárban megtalálható dokumentumok: Alapadatok xls, Nyilatkozat kitöltve+aláírva, Támogatási szerződés - WORD formátumban, aláírás nélkül -, + Európai Egészségbiztosítási kártya (érvényesnek kell lennie a szakmai gyakorlat teljes időtartamára) szkennelve. A támogatási szerződéshez (az ösztöndíj utalásához) egy magyarországi banknál vezetett EUR alapú, saját névre szóló bankszámla megléte szükséges.

 

8.         Nyertes pályázat utólagos lemondása

A pályázaton nyertes hallgató, amennyiben nem tud kiutazni illetve nem kíván részt venni a mobilitásban, úgy haladéktalanul jeleznie kell lemondási szándékát az Erasmus Irodánál az erasmus@kth.bme.hu címen. Az e-mail tárgya: „Szakmai gyakorlat lemondása”.

Ösztöndíjat elnyert hallgató amennyiben a támogatási szerződése aláírását követően mond le a szakmai gyakorlatról, és a vis maior esetet nem tudja igazolni, úgy automatikusan kizárásra kerül a későbbi Erasmus+ szakmai gyakorlati pályázati lehetőségből.


A teljes pályázatot 1 db e-mailben kell elküldeni az erasmus@kth.bme.hu címre, az e-mail tárgya: NÉV_szakgyak;  NÉV_dipl.szakgyak.          

9.         Határidők

A 2016/2017-es tanévre szóló pályázatok leadására minden hónap 1. és 15. között van lehetőség (KTH szerver óra 24:00). A 15. után beérkezett pályázatokat nem vesszük figyelembe.


friss diplomások számára meghirdetett ösztöndíjra mindenképpen még aktív hallgatói jogviszony alatt kell pályázni, a legvégső határidők 2016/17 tanévben:

az őszi félév végén végzők esetén: 2017. január 27.

a tavaszi félévben végzők esetén: 2017. június 28.

A feltételek azonosak a szakmai gyakorlatéval.


10.        Hazaérkezés utáni teendők

Hazaérkezést követően a TELJES Learning agreement for Traineeship dokumentumot, minden fél által aláírva, szkennelt formában kell elküldeni az erasmus@kth.bme.hu email címre. FONTOS!! A dokumentum utolsó részén (After The Mobility) a kint tartózkodás időtartama, a fogadó cég aláírása és pecsétje nélkül a dokumentum nem érvényes!