2 kiemelt hírünk érkezett, kérjük, olvassa el figyelmesen. [ bezárás ]

Neptun üzemszünet 2018. szeptember 22-én (szombaton).

2018. szeptember 19. szerda

2018. szeptember 22-én (szombaton) adatbázis karbantartásra kerül sor a NEPTUN rendszerben, így előreláthatólag 6:00 és 14:00 között nem lesz elérhető a NEPTUN, és az azt használó szolgáltatások.

A NEPTUN rendszer üzemideje szeptember 22-én (szombaton) terv szerint így alakul:

00:00 - 04:00 rendes üzem

04:00 - 06:00 üzemszünet (mentés)

06:00 - 14:00 üzemszünet (adatbázis karbantartás)

14:00 - 24:00 rendes üzem

Megértésüket és türelmüket ezúton is köszönjük.

KTH Neptun Üzemeltetés

2018. szeptember 19.

KTH Hallgatói Hírlevél a 2018/19 őszi félév kezdésről

2018. augusztus 24. péntek

Kedves Hallgató!

 A sok napsütés és a magas hőmérséklet még a nyár jelenlétét jelzi, a nyárhoz kapcsolódó pihenést, kikapcsolódást és emlékeket idézi mindannyiunkban, napokon belül – augusztus 27-ével – viszont új regisztrációs időszak, vagyis új félév, ezáltal új tanév kezdődik.

Szeretettel köszöntjük felvett hallgatóinkat, és jószívvel üdvözöljük már jogviszonyban lévő hallgatóinkat is, Mindenkinek jó tanulást, szorgalmat és kitartást, valamint a Legjobbakat kívánva a félévre.

Annak érdekében, hogy a félévkezdést megkönnyítsük, hírlevelünkben összefoglaltuk az aktuális határidőket, időszakokat, teendőket és tudnivalókat, valamint a hírlevél elején néhány szabályzatmódosításra, változásra is felhívjuk a figyelmet.

Kérdés esetén továbbra is bizalommal fordulhat hozzánk a KTH információs e-mail címén (info@kth.bme.hu), valamint személyesen (a KTH honlapján (http://www.kth.bme.hu/) közzétett) ügyfélfogadási időben, illetve a (1) 463-42-42 telefonszámon is.


1. A legfontosabb változásokról röviden:

1.1 BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzat módosítása:

1.1.1. Adatkezeléssel kapcsolatos rendelkezések módosítása:

1.1.2. Tanulmányi teljesítményértékelések rögzítése a Neptunban:

1.1.3. Elismert kreditek figyelembevételének kérdése elbocsátásnál/átsorolásnál:

1.1.4. Célzott jelentkezés a laboratóriumi kurzusokra (mint lehetőség):

1.2 Új Rektori-Kancellári közös utasítás a Testnevelés kurzusainak meghirdetéséről:

1.3 Elbírált kérvény döntésének megtekintése új felületen:

2. A legfontosabb időszakok és határidők:

3. A legfontosabb tudnivalók bejelentkezésről és tantárgyfelvételről (amiről még nem írtunk)

3.1 a félévi bejelentkezésről és státuszról (aktív/passzív):

3.1.1 A 2018/19/1 félév hivatalból passziválásra kerül, …

3.1.2 A 2018/19/1 félév utólagos aktiválása …

3.1.3 Az aktív félévre tett bejelentkezés visszavonása …

3.2 a tantárgy- és kurzusfelvételről:

3.2.1 Végleges tantárgy- és kurzusfelvétel:

3.2.2.  Utólagos tantárgy- és kurzusfelvétel:

4. Költségtérítéses/önköltséges képzésben részt vevő hallgatóknak szóló információk:

4.1.Költségtérítés/önköltség 1. részlet (alapdíj) kiírása, befizetése, esetleges kedvezmények:

4.1.1 Az 1. részlet kiírása és fizetési határideje:

4.1.2 Az 1. részlet és a felvett kreditek alapján fizetendő önköltség összege:

4.1.3 Az 1. részlet fizetési határidejének módosítása, részletfizetés lehetősége:

4.2 Költségtérítés/önköltség 2. részlet (felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítés/önköltség) kiírása, befizetése, esetleges kedvezmények:

4.2.1 A 2. részlet kiírása és fizetési határideje:

4.2.2 A 2. részlet csökkentésének kérelmezése, fizetési határidejének módosítása, részletfizetés lehetősége:

4.3 Képzési szerződés aláírása és leadása a KTH-ban:

5. Kedvezményes tanulmányi rend:

6. Hallgatói jogviszony igazolás átvétele, diákigazolvány érvényesítése: 

 


1. A legfontosabb változásokról röviden:

1.1. BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzat módosítása:

2018. augusztus 1-jétől hatályos a BME módosított Tanulmányi és Vizsgaszabályzata (a továbbiakban: BME TVSZ). A szabályzat elérhető a KTH honlapján, <<itt>> 

[vissza]

1.1.1. Adatkezeléssel kapcsolatos rendelkezések módosítása:

A BME TVSZ módosítását egyrészt az adatkezeléssel kapcsolatos rendelkezések pontosítása, az újonnan hatályba lépő jogszabályi rendelkezésekkel kapcsolatos összehangolása indokolta, ugyanis az Európai Unió általános adatvédelmi rendelete, az ún. GDPR, valamint az ehhez kapcsolódó hazai jogszabály (az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény) szigorú szabályokat hoztak az adatok kezelésével és az adatbiztonsággal kapcsolatban.

  • A tanulmányi teljesítményértékelés eredménye, ide értve a félévközi, vizsga- és szigorlati érdemjegyet, nem nyilvános személyes adat, így személyesen vagy más olyan módon (a Neptun tanulmányi rendszerben célzottan) közölhetők a hallgatóval, hogy azt harmadik fél ne ismerhesse meg (lásd részletesen: 124. § (10); 127. § (1), (2), (3), (5) és (12) bekezdések;).

  • Az értelmező rendelkezések (lásd részletesen 231. §) közé felvételre kerültek az adatkezelő, az adatkezelés, a harmadik fél és a személyes adat fogalmak.

[vissza]


1.1.2. Tanulmányi teljesítményértékelések rögzítése a Neptunban:


A Tanszékek a tanulmányi teljesítményértékeléseket és azok ismétlésére, javítására vagy pótlására szolgáló lehetőségeket a Neptun erre szolgáló felületén rögzítik – amennyiben ez nem jár a Tanszék számára aránytalanul nagy erőforrás-felhasználással – a szorgalmi időszak második hetének végéig az időpont, típus, értékelési mód megadásával. A tanulmányi teljesítményértékelések, valamint az ismétlésre, javításra, pótlásra szolgáló lehetőségek a Neptun hallgatói web Tárgyak/Feladatok felületén lesznek láthatóak a félév kiválasztását követő listázással. A fentiekből adódóan a teljesítményértékelésekre jelentkezés módja is változni fog, amiről várhatóan a következő hírlevélben fogunk tájékoztatást adni. 

[vissza]

1.1.3. Elismert kreditek figyelembevételének kérdése elbocsátásnál/átsorolásnál:

A módosított szabályzat külön bekezdésben rendelkezik arról, hogy

  • a tanulmányi okból történő elbocsátásoknál az elismert (akkreditált) kreditek nem minősülnek a hallgató által megszerzett kreditnek (lásd részletesen: 64. § (3)), vagyis pl. nem számítanak bele az utolsó három aktív félévben megszerzendő 20 kreditbe, kivéve az EGT tagállamban külföldi részképzésben teljesített, majd elfogadtatott kreditek.

  • a tanulmányi eredmény alapú átsorolásnál az elismert (akkreditált) kreditek a hallgató által teljesített kreditnek minősülnek, feltéve, hogy azok elismerésére az átsorolás szempontjából vizsgált időszakban került sor (lásd részletesen: 74. § (2)).

[vissza]


1.1.4. Célzott jelentkezés a laboratóriumi kurzusokra (mint lehetőség):


A regisztrációs időszakot megelőzően a Tanszék a laboratóriumi gyakorlatok beosztását olyan módon teszi közzé, hogy a Neptunban a hallgató a tényleges kurzusra tudjon jelentkezni. Ha a kurzusjelentkezés nem célzottan történik, akkor a regisztrációs időszakot követően a Tanszék a hallgatót előzetes értesítés mellett a megfelelő kurzusra átjelentkezteti, ami nem okozhat a hallgató számára kurzusütközést (lásd részletesen: 101. § (10) és (11)).

[vissza]


1.2.
Új Rektori-Kancellári közös utasítás a Testnevelés kurzusainak meghirdetéséről:


Megjelent és 2018. július 1-jétől hatályos a Testnevelés kurzusainak meghirdetéséről szóló 7/2018. (VI. 29.) számú Rektori-Kancellári közös utasítás .


Az utasítás rendelkezése szerint a költség hozzájárulásos sportágak esetében a hallgató által fizetendő térítési díj 6000 Ft/félév összegre nőtt.

[vissza]

1.3. Elbírált kérvény döntésének megtekintése új felületen:


Amennyiben a döntéshozó az Ön által leadott Neptun kérvényt elbírálta és a kérvény döntése rögzítésre került, a Neptun hallgatói web Ügyintézés/Kérvények felület Leadott kérvények fülén a Döntés mezőben egy zöld színű pipa lesz látható, a részletes döntés szöveg pedig a kérvény során állva a + (Lehetőségek) opción belül a Döntés indokot kiválasztva megjelenő Döntés fejlécű ablakban megtekinthető. A kérvény lezárását követően rendszerüzenetben is értesítést kap a döntésről.

[vissza]

   2. A legfontosabb időszakok és határidők:

időszak, esemény, feladat neve

időtartam, határidő

bejelentkezési időszak

2018.06.25. 06:00 – 2018.09.02. 23:59

előzetes tantárgy- és kurzusfelvételi időszak

2018.06.28. 18:00 – 2018.08.24. 12:00

regisztrációs időszak

2018.08.27. – 2018.08.31.

végleges tantárgy- és kurzusfelvételi időszak

2018.08.27. 18:00 – 2018.09.02. 23:59

az első tanítási nap (páratlan oktatási hét)

2018.09.03.

a 2017/18/2 félév újraátlagolása és lezárása

2018.09.01. és 2018.09.07. között

költségtérítés/önköltség 1. részlet fizetési határideje

2018.09.03. (azoknak, akik már az előző félévben is Diákhitel 2–ből fizették az önköltséget, a fizetési határidő 2018.11.15.)

szorgalmi időszak

2018.09.03. – 2018.12.07.

a bejelentkezés esetleges visszavonásának határideje

2018.10.14.

felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítés/önköltség kiírása

várhatóan 2018.10.15-ig

felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítés/önköltség fizetési határideje

várhatóan 2018.11.15.

szigorlatok felvételének/leadásának időszaka a végleges tantárgyfelvételi időszakot követően

2018.09.03. 06:00 – 2018.11.25. 23:59

vizsgajelentkezési időszak

2018.12.04. 18:00 – 2019.01.22. 23:59

pótlási időszak

2018.12.10. – 2018.12.14.

vizsgaidőszak

2018.12.17. – 2019.01.22.


[vissza]

3.       A legfontosabb tudnivalók bejelentkezésről és tantárgyfelvételről (amiről még nem írtunk) …


A 2017/18/2 félévzárásról szóló 2. hallgatói hírlevélben már részletesen írtunk a félévre bejelentkezés, a bejelentkezés elmulasztás, a bejelentkezés indoklás nélküli visszavonása
(http://www.kth.bme.hu/hivatal/hirdetmenyek/aktualis/1841/#Bejelentk) és a tantárgy- és kurzusfelvétel, a sikertelen tantárgyjelentkezés, valamint az ismételt tantárgyfelvétel általános tudnivalóiról (http://www.kth.bme.hu/hivatal/hirdetmenyek/aktualis/1841/#elozetes_taegyfel). Amennyiben még nem tette, kérjük, szíveskedjék elolvasni előző hírlevelünket is. Jelen hírlevélben az ott leírt tájékoztatást szeretnénk az aktuális teendőkkel és információkkal kiegészíteni.

[vissza]

3.1. a félévi bejelentkezésről és státuszról (aktív/passzív):

3.1.1.       A 2018/19/1 félév hivatalból passziválásra kerül, …

  • ha 2018. szeptember 2-án éjfélig nem jelentkezik be. A BME TVSZ alapján a bejelentkezés elmulasztása esetén a félévet passzív félévként kell nyilvántartani, az első oktatási héten a KTH jelentkezteti be passzív félévre.

  • amennyiben bejelentkezett aktív félévre és a tantárgya(ka)t is felvette, de a bejelentkezést követően lejárt határidejű fizetési kötelezettségét 2018. augusztus 30-án 23:59-ig nem egyenlíti ki, ill. augusztus 30-ig nem nyújt be a fizetés halasztására vonatkozó kérelmet, amit a Kari Tanulmányi Bizottság elfogad(ott). Ebben az esetben is a KTH módosítja passzívra a státuszát.
    Felhívjuk a figyelmét, hogy halasztás csak az önköltség/költségtérítés típusú kiírásra kérhető, a BME Térítési és Juttatási Szabályzat (a továbbiakban: BME TJSZ) 30. § (3) bekezdése alapján a különeljárási és a szolgáltatási díjak megfizetése alól nem adható halasztás.
    Annak érdekében, hogy a tartozás miatti passziválást elkerülje, a KTH a bejelentkezési időszakban többször automatikus rendszerüzenetben értesíti a lejárt/lejáró fizetési határidejű tartozásról és a tartozás nem rendezése esetén státuszának passzívra módosításáról. A tartozás ellenőrzésére a Neptun hallgatói web Pénzügyek/Befizetés felületén van lehetőség a Félévek mezőben a Minden félév, a Státusz mezőben az Aktív opciót választva, majd a Listázás gombra kattintva.
  • ha az önköltséges finanszírozású képzésre átsorolt hallgató a regisztrációs időszak végéig nem írja alá a képzési szerződést és nem adja le azt a KTH-ban, továbbá ezáltal nem nyilatkozik tanulmányai önköltséges formában történő folytatásáról.

[vissza]

3.1.2.       A 2018/19/1 félév utólagos aktiválása …

  • 2018. szeptember 16. 23:59-ig kérhető a díjköteles 102/1 Kérvény félév utólagos aktíválására vagy 102/2 Kérvény félév utólagos aktiválására DIÁKHITEL szerződés alapján Neptun kérvényeken, ha az aktív félévre történő bejelentkezés minden feltételének eleget tesz;

  • a fizetendő különeljárási díj mértéke 5500 Ft. A kérvényt – a többi díjköteles kérvénnyel azonosan – csak akkor tudja leadni, ha a szükséges fedezet (5500 Ft) rendelkezésre áll a gyűjtőszámláján.

[vissza]

3.1.3.       Az aktív félévre tett bejelentkezés visszavonása …

  • 2018. október 14-ig külön indokolás nélkül a 031/A Bejelentkezés visszavonása Neptun kérvény beadásával lehetséges. A bejelentkezés visszavonása esetén a félév passzív félévnek minősül.

  • 2018. október 15-től 2019. január 22-ig csak rendkívüli, a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 45. § (2) bekezdésében foglalt esetekben (szülés, baleset, betegség, vagy más, önhibán kívüli váratlan ok) a 031 Utólagos passzív félév kérése Neptun kérvényen. A váratlan ok igazolására szolgáló dokumentumot csatolni szükséges a kérelemhez, ill. a dokumentum eredeti példányát – amennyiben azt a Kari Tanulmányi Bizottság kéri – be kell mutatni. A kérelemben döntést hozó Kari Tanulmányi Bizottság döntésében rendelkezik a hallgató által esetlegesen befizetett költségtérítés, illetve önköltség, valamint a hallgató részére kifizetett ösztöndíjak és egyéb juttatások visszafizetésének mértékéről és módjáról is. 

[vissza]

3.2. a tantárgy- és kurzusfelvételről:

3.2.1.       Végleges tantárgy- és kurzusfelvétel:

  • Az előzetes tantárgy- és kurzusfelvételi időszak 2018. augusztus 24-én délben lezárul. Rövid szünetet követően augusztus 27-én 18 órától lesz ismét lehetőség a tantárgyfelvételre. Órarendjét véglegesíteni szeptember 2-án 23:59-ig tudja.
    Ha már az előzetes tantárgyfelvételi időszakban felvette a tantárgyait, akkor ebben az időszakban csak a tantárgyfelvétel ellenőrzése szükséges.
  • A potenciális záróvizsgázóknak javasolt ellenőrizniük, hogy a félévre felvett tantárgyak teljesítése esetén rendelkezni fognak-e a félév végén a képzésen előírt kreditszámmal, valamennyi tantárgy- és vizsgakövetelmény teljesítésre kerül-e, ill. amennyiben szakmai gyakorlatot kell teljesíteni a képzésen, a teljesítés igazolásához szükséges aláírás bejegyzéséhez felvették-e a Szakmai gyakorlat tantárgyat.
  • A kurzusok indítását érintő szabályzati rendelkezések:  A tantárgy kurzusát el kell indítani,
    • ha a) az előzetes tantárgyfelvételi időszak végén az arra jelentkezők száma a meghirdetésekor előírt minimumot eléri vagy meghaladja

    • vagy b) a kurzus kötelező tantárgynak a mintatanterv szerinti félévében meghirdetett olyan kurzusa, melynek felvétele és teljesítése a tantárgy teljesítése érdekében kötelező és arra legalább egy hallgató jelentkezett. Ha egy kurzuson a jelentkezők száma nem éri el a tanszék által meghirdetett minimumot, vagy a kurzus nem kötelezően teljesítendő tantárgy kurzusa, akkor a tanszék dönthet úgy, hogy a kurzus nem indul, vagy a kurzus indulásáról későbbre halaszthatja a döntést. Amennyiben a kurzus a tanszék döntése alapján nem indul el, a tanszéki adminisztrátor törli a hallgatókat a kurzusról, és a tantárgyról, majd a hallgatókat Neptun üzenetben valamint e-mailben értesíti a törlésről. Amennyiben a kurzus indításáról a tanszék a regisztrációs héten később hoz döntést, a hallgatókat a döntés elhalasztásáról értesíti. A halasztott döntés legkésőbbi időpontja a regisztrációs időszak utolsó előtti munkanap 14:00 óra. A tanszék a kurzusról lejelentkezést korlátozhatja, amennyiben a hallgatókat erről előzetesen tájékoztatja.

  • Amennyiben a kurzus várólistáján vannak jelentkezők, úgy
    • a) a mintatanterv szerint az adott félévben kötelezően meghirdetendő tantárgy esetében a kurzuslétszám(ok) emelésével vagy új kurzus(ok) indításával minden olyan hallgató számára lehetővé kell tenni a tantárgy kurzusainak felvételét, akik esetében ezt a mintatanterv előírja,

    • b) kötelezően választható, illetve szabadon választható tantárgyak esetében a Tanszék szabadon dönt a kurzuslétszámok emeléséről, illetve új kurzusok indításáról.

[vissza]

3.2.2.  Utólagos tantárgy- és kurzusfelvétel:

  • a 018 Utólagos tantárgyfelvételi / tantárgytörlési kérelem (NEM SAJÁT HIBÁBÓL !) Neptun kérvényen kérelmezhető 2018. szeptember 3-án reggel 6 órától szeptember 10-én 23:59-ig, ha a kérvény beadásának indoka valamilyen adminisztratív/tanszéki hiba (pl. az elfogadott tantárgyai még nem kerültek átvezetésre/akkreditálásra, vagy az előkövetelményként meghatározott tantárgyból a 2017/18/2 félévi eredménye nem került bejegyzésre a Neptunba, stb.). A kérelem díjmentes.

  • a 019 Utólagos tantárgyfelvételi / tantárgytörlési kérelem (SAJÁT HIBÁBÓL) Neptun kérvényen kérelmezhető 2018. szeptember 3-án reggel 6 órától szeptember 10-én 23:59-ig, ha pl. elmulasztotta a tantárgyfelvételt, ill. -leadást, vagy korábbi tartozás miatt a regisztrációs hét végéig nem tudta felvenni a tantárgyait és passzív félévre jelentkezett/jelentkeztették be, de a 102/1 vagy 102/2 sz. Neptun kérvényen kérelmezte a félév aktiválását, stb. A kérelem díjköteles, az utólagos felvételért vagy leadásért kurzusonként 5500 Ft különeljárási díj fizetendő,  amiből egy kurzus díja (5500 Ft) a kérvény leadásakor automatikusan kiírásra kerül, majd a KTH a felvett/leadott tantárgy kurzusainak számától függően további 5500 Ft összegű különeljárási díja(ka)t fog kiírni a feldolgozás során.  A kérvényt csak akkor tudja leadni, ha a szükséges fedezet (egy kurzus díjaként 5500 Ft) rendelkezésre áll a gyűjtőszámláján.

  • Nem kell Neptun kérvényt beadnia
    ,
    • ha a regisztrációs időszak után kurzuscserét szeretne. Kérését írásban a tantárgyat oktató Tanszéken szíveskedjék benyújtani.

    •  ha a kurzus várólistáján maradt, vagy ha a tantárgy párhuzamos előkövetelményét nem teljesítette. Ezekben az esetekben az első oktatási hét első munkanapján a Tanszék tanulmányi adminisztrátora törli a tantárgy- és kurzusjelentkezést. Kérjük, szíveskedjék ellenőrizni, hogy a felvett tantárgyról is törlésre kerül-e. Amennyiben a tantárgyról nem törlik, szíveskedjék azt a tanszéki adminisztráción jelezni.

    • ha szigorlatot szeretne felvenni vagy leadni, mivel azt 2018. november 25-én 23:59-ig saját maga megteheti.

    • ha van felvett tantárgya és a státusza pl. hivatalból történő passziválás miatt 2018. szeptember 16-át követően is passzív marad, és nem kérte a félév utólagos aktiválását. Ebben az esetben a KTH központilag törli a tantárgyfelvételeit (kivéve az elismert tantárgyakat).

[vissza]

   4. Költségtérítéses/önköltséges képzésben részt vevő hallgatóknak szóló információk:

4.1. Költségtérítés/önköltség 1. részlet (alapdíj) kiírása, befizetése, esetleges kedvezmények:

4.1.1.       Az 1. részlet kiírása és fizetési határideje:

  • A költségtérítéses/önköltséges képzésben részt vevő, valamint a 2018/19/1 félévtől költségtérítéses/önköltséges képzésre átsorolt hallgatóknak 2018. augusztus 7-én kiírásra került a költségtérítés/önköltség 1. részlete 2018. szeptember 3-i fizetési határidővel.

  • Azoknak a hallgatóknak, akik már az előző félévben is Diákhitel 2-ből fizették az önköltséget, 2018. november 15-i fizetési határidővel írta ki a KTH az alapdíjat.

  • Azoknak a hallgatóknak, akiknek valamilyen okból (pl. mert két azonos képzéskódú képzésük van és még nem nyilatkoztak, melyik képzésen folytatják tanulmányaikat) még nem került kiírásra az 1. részlet, vagy a regisztrációs időszak után az első oktatási héten vagy a felvett kreditek alapján fizetendő önköltséggel együtt csak októberben kerül kiírásra az önköltség 1. részlete.

[vissza]

4.1.2.       Az 1. részlet és a felvett kreditek alapján fizetendő önköltség összege:


A fizetendő költségtérítés/önköltség összege a KTH honlap GY.I.K. (gyakran ismétlődő kérdések) felület Pénzügyek/Mennyi költségtérítést kell fizetnem? menüpontján belül a 2018/2019 tanév alatti Költségtérítés-önköltség táblázat (http://www.kth.bme.hu/document/2062/original/Koltsegterites_adattabla_2018_19_tanev.pdf) alapján kerül meghatározásra. A táblázatban a képzés és a beiratkozás éve alapján nézhető meg a fizetendő költség(ek) összege.

[vissza]

4.1.3.       Az 1. részlet fizetési határidejének módosítása, részletfizetés lehetősége:

 

A költségtérítés/önköltség 1. részletéből csökkentés, kedvezmény nem adható, fizetési határidő módosítása vagy részletfizetés viszont kérelmezhető.

Kapcsolódó Neptun kérvények:

Kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

díjköteles (ha igen, különeljárási díj összege Ft-ban)

101/1 Kérelem költségtérítés/önköltség befizetési határidejének módosítására.

2018.08.22. 06:00

2018.11.14. 23:59

nem

101/2 Kérelem DIÁKHITELBŐL fedezendő tétel befizetési határidejének a módosítására

2018.08.22. 06:00

2018.12.31. 23:59

nem


Felhívjuk figyelmét, hogy fizetési határidő módosítást, valamint részletfizetést csak még nem lejárt fizetési kötelezettség esetén lehet igénybe venni.

[vissza]

4.2. Költségtérítés/önköltség 2. részlet (felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítés/önköltség) kiírása, befizetése, esetleges kedvezmények:

4.2.1.       A 2. részlet kiírása és fizetési határideje:

A felvett kreditek alapján fizetendő önköltség, vagyis a 2. részlet várhatóan 2018. október 15-ig kerül kiírásra 2018. november 15-i fizetési határidővel.

4.2.2.       A 2. részlet csökkentésének kérelmezése, fizetési határidejének módosítása, részletfizetés lehetősége:

                       Kapcsolódó Neptun kérvények:

Kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

díjköteles (ha igen, szolgáltatási díj összege Ft-ban)

010/A Költségtérítés/önköltség csökkentés kérelem személyes okokból

2018.08.27. 06:00

2018.09.16. 23:59

nem


Felhívjuk figyelmét, hogy költségtérítés-/önköltségcsökkentést csak a 010/A sz. Neptun kérvényen kérelmezhet 2018. szeptember 16-ig. A díjköteles 010/B Határidőn túli költségtérítés/önköltség csökkentés kérelem személyes okokból Neptun kérvény megszűnt.  

  • A 010/A Neptun kérvény elfogadása esetén a Kari Tanulmányi Bizottság döntése szerinti kedvezményben részesül a hallgató. Kedvezményt kiemelkedő tanulmányi eredmény, vagy a szociális helyzete alapján kaphat. Az önköltség (költségtérítés) csökkentés iránti kérelmek egységes kezeléséről és az adható kedvezményekről általában külön Kari szabályzat rendelkezik, ami elérhető a Karok honlapján. A tanulmányi eredmény a Neptun alapján ellenőrizhető, a szociális helyzetet igazolni szükséges. Az igazolásokkal kapcsolatban a Kari Hallgatói Képviseletek tudnak tájékoztatást adni.

  • A költségtérítéses és az önköltséges finanszírozású hallgatók vizsgakurzus felvételekor automatikusan kedvezményben részesülnek, az adott tantárgy kreditalapon kalkulált önköltségi díjának 25%-át kell a tantárgyra megfizetniük. Kérvényt nem kell beadni, a kedvezmény alanyi jogon jár.
  • Kedvezmény esetén a fizetendő költségtérítés/önköltség már a kedvezménnyel csökkentett összeggel kerül kiírásra.

  • A felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítés/önköltség tekintetében 2018. november 14-ig kérhető fizetési határidő módosítás vagy részletfizetés a 101/1 sz. Neptun kérvényen.

[vissza]

4.3. Képzési szerződés aláírása és leadása a KTH-ban:

A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény rendelkezése alapján az önköltség (költségtérítés) fizetése mellett folytatott képzés tekintetében hallgatói képzési szerződést kell kötni. A 2018/19/1 félévtől önköltséges képzésre felvett vagy önköltséges képzésre átsorolt hallgatók a képzési szerződést saját maguk nyomtatják ki 2 példányban a hallgatói Neptun web Információ/Általános nyomtatványok felületén a Képzési szerződés önköltséges hallgatók részére nyomtatványt kiválasztva és a sorvégi + (Lehetőségek) közül a Nyomtatásra kattintva. A rendszer pdf-ben generálja le a képzési szerződést, ami megnyitást követően nyomtatható. A kinyomtatott képzési szerződést elolvasást és aláírást követően a felvetteknek a beiratkozáson, az átsorolt hallgatóknak legkésőbb a regisztrációs időszak végéig ügyfélfogadási időben a KTH (R. ép. aulában található) információs pultjánál vagy a sorszámkiadó automatán Egyéb menüpontot választva a KTH-ban kell leadniuk. Amennyiben a képzési szerződés leadását elmulasztja, akkor az aktív félévre bejelentkezését érvénytelenítik, vagyis státuszát passzívra módosítják (lásd még 3.1.1. bekezdés).

[vissza]

  5. Kedvezményes tanulmányi rend:

  • a 022 Kedvezményes tanulmányi rend iránti kérelem Neptun kérvényen kérelmezhető a beadási indoktól függően az alábbi határidőkkel:
    • a regisztrációs hét végéig (2018. szeptember 2. 23:59) adható be az alábbi indokok esetében:

      • kiemelkedő tanulmányi eredmény, illetve tehetséggondozási programban való részvétel,
      • párhuzamos képzésben – ide értve a nemzetközi csereprogramokat, mobilitási programokat és más ösztöndíjas képzéseket is – való részvétel,

      • folyamatosan jó tanulmányi eredmény mellett végzett kiemelkedő szakmai tevékenység, illetve közösségi tevékenység vagy közfeladat ellátása,

      • országos szintű, aktív élsportolói tevékenység,

    • a félév során bármikor beadható az alábbi indokok esetében:

      • szülés, illetve gyermekgondozás, továbbá szülési szabadság,

      • szociális, illetve egészségügyi helyzet megváltozása.

  • A kérelemhez kötelezően csatolandó egy Excel fájl, amiben a hallgató megadja a kedvezménnyel érintett tantárgyak nevét, tárgykódját és a kedvezmény típusát. További mellékletként csatolandó a kérelemben megadott indokot alátámasztó dokumentum. A benyújtandó igazolásokat részletesen a BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzat 131. § (3) bekezdése tartalmazza.

  • A kérelemről a Kari Tanulmányi Bizottság (KTB) dönt. A KTB engedélyét a KTH határozatban rögzíti. A határozat ügyfélfogadási időben vehető át a KTH R. épület aulájában található iratkiadójában.

  • A hallgató a kedvezményes tanulmányi rendről kapott engedélyről és az abban foglaltakról köteles az érintett tantárgyak és kurzusok oktatóit tizenöt napon belül tájékoztatni, valamint a követelmények egyéni teljesítési módját és ütemezését előzetesen egyeztetni. A tájékoztatás és egyeztetés elmulasztása esetén a kedvezmény nem érvényesíthető. Az egyeztetés módjában Karonként eltérés lehet, amiről előzetesen a Kari Hallgatói Képviseleteknél tájékozódhat.


[vissza]

6.       Hallgatói jogviszony igazolás átvétele, diákigazolvány érvényesítése:

  • Hallgatói jogviszony igazolást a 2018/19/1 félévről előreláthatólag 2018. szeptember 4-től kérhet megnövelt ügyfélfogadási időben az R. épület aulájában az információs pultnál található munkahelyeken, amennyiben a bejelentkezési kötelezettségének a regisztrációs hét végéig eleget tesz.  

  • A 2017/18/2 félévi diákigazolvány matricák 2018. október 31-ig érvényesek. A 2018/19/1 félévi érvényesítés kezdetéről honlapunkon (http://www.kth.bme.hu/) tájékoztatjuk. Azok számára, akik a 2017/18/2 félévben passzív féléven voltak, és a 2018/19/1 félévben aktív félévre jelentkeznek be, várhatóan 2018. szeptember 4-től lesz lehetséges a diákigazolvány érvényesítése.

  • Az újonnan megrendelt diákigazolványok átvételéről Neptun üzenetben és e-mailben értesítjük az érintett hallgatókat.

[vissza] 


Sikeres félévkezdést és félévet kívánunk!

Központi Tanulmányi Hivatal

 

BME Központi Tanulmányi Hivatal

Cím: 1111 Budapest, Műegyetem rkp. 7-9., R épület földszint   ·   : 1521 Budapest Pf. 91.   ·   :   ·   Kapcsolat
flag-hu
2018. szeptember 20. csütörtök   ·   2018/2019/1 félév 4. hete   ·   Hivatal félfogadási idő a mai napon: 12:00–15:30

Szervezeti és Működési Szabályzat


11/2013. (06. 21.) számú Rektori Utasítás a nem kari átfogó szervezeti egységek szervezeti és működési szabályzatairól 4. sz. melléklet:

A BME Szervezeti Felépítés és Működési Rend 4. § (4) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján a Rektor a Központi Tanulmányi Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatát az alábbiak szerint rendeli el:

  

I. Általános rendelkezések

1.§

A Központi Tanulmányi Hivatal

 

(1)          A Központi Tanulmányi Hivatal (a továbbiakban: KTH) a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (a továbbiakban: Egyetem) Szervezeti Felépítés és Működési Rend 8.§ (2) bekezdésében meghatározott, az oktatást és kutatást szolgáltatásaival közvetlenül támogató átfogó szervezeti egysége.

(2)          A KTH Szervezeti és Működési Szabályzatának hatálya kiterjed a KTH által foglalkoztatottakra, valamint a KTH tárgyi eszközeire, továbbá az ezekkel kapcsolatos tevékenységekre.

(3)          A KTH

                        a) neve:

-       Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem,

     Központi Tanulmányi Hivatal (BME KTH)

-       Budapest University of Technology and Economics,

     Central Academic Office (BME CAO)

-       Technische und Wirtschaftswissenschaftliche Universität Budapest,

     Zentrales Studienamt (BME ZSA)

                        b) címe: H-1111 Budapest, Műegyetem rkp. 7-9.

                        c) levelezési címe: Budapest, 1521 Pf. 91.

 

2.§

A KTH feladatai

 

(1)          A KTH az egyetemi, főiskolai képzésen és kiegészítő alapképzésben, az alapképzésben (BSc/BA), a mesterképzésben (MSc/MA) és az osztatlan képzésben (a továbbiakban graduális képzésben) részt vevő hallgatókkal kapcsolatos tanulmányi ügyviteli ügyekért felelős szervezeti egység,

a)            kezeli a felvételre jelentkezők, a hallgatók és a végzettek személyi adatait, nyilvántartja felvételi és tanulmányi eredményeiket,

b)            tanulmányokhoz kapcsolódó okmányokat és igazolásokat készít, ad ki, és tart nyilván,

c)            teljesíti az oktatással kapcsolatos, az Egyetemet terhelő adatszolgáltatási kötelezettségeket, az Egyetem szervezeti egységei, valamint más, jogszabályban erre feljogosított szervezetek, intézmények számára,

d)            szakmailag támogatja az oktatást érintő feladatokkal kapcsolatos egyetemi szintű döntéseket, segíti a döntések adminisztratív végrehajtását, megszervezését, egyetemi szintű koordinálását, a végrehajtás eredményének összefoglalását, értékelését,

e)            tanácsaival, ajánlásaival segíti a karok és más szervezeti egységek oktatási feladatainak összehangolását,

f)              koordinálja a hallgatói információs rendszerrel összefüggő egyetemi szintű feladatokat,

g)            gondozza a hatáskörébe utalt szabályzatokat, ellátja az Oktatási Bizottság, a Tudományos Bizottság, az Egyetemi Habilitációs és Doktori Tanács titkársági feladatait,

h)            végzi az egyetemi tudományos minősítésekkel - doktori/PhD, mester/DLA és habilitációs ügyekkel – kapcsolatos egyetemi szintű adminisztratív tevékenységet,

i)               koordinálja a hallgatói mobilitással összefüggő döntés-előkészítési, oktatásszervezési, ügyviteli feladatokat,

j)               intézi a tudományos diákköri tevékenység egyetemi szintű ügyeit,

k)             intézi az Egyetem nemzetközi kapcsolataival összefüggő szervezési, feladatokat

l)               üzemelteti a fenti tevékenységeket kiszolgáló információs rendszereket, és koordinálja az azzal összefüggő egyetemi szintű feladatokat.

(2)          A KTH – a karokkal folytatott külön együttműködés keretében – részt vehet a szakirányú továbbképzés és a doktori képzés adminisztrációjában is. A karok – a KTH-val folytatott külön együttműködés keretében – részt vesznek a magyar nyelvű képzésekre félévesnél rövidebb részképzésre határon túlról érkező magyar nemzetiségű hallgatók adminisztrációjában.

(3)          A KTH a Diákközponttal együttműködik különösen a külföldi hallgatók beilleszkedésének elősegítésében, a külföldi hallgatók számára nyújtott speciális integrációs szolgáltatások szervezésében.

(4)          A KTH feladata a graduális képzésre jelentkezettek felvételi és átvételi eljárása során:

a)            a jelentkezők adatainak ellenőrzése, a mesterképzésre jelentkezőknél rögzítése, a vonatkozó jogszabályok alapján,

b)            a karokkal történt megállapodás alapján közreműködés a felvételi vizsgák megszervezésében, az eredmények rögzítése és közzététele,

c)            a pontszámítás ellenőrzése, listák készítése ,

d)            a jelentkezők értesítése a felvételi döntésről,

e)            közreműködés a jogorvoslati kérelmek elbírálásában.

(5)          A KTH feladata a graduális képzésben részt vevők hallgatói jogviszonya létesítésekor, illetve idején:

a)            a felvett hallgatók tájékoztatásának, beiratkozásának, tantárgyfelvételének koordinálása,

b)            az ideiglenes diákigazolványok dokumentált kiadása a hallgatók számára, gondoskodás az érvényesítésükről, pótlásukról,

c)            a hallgatói jogviszony megszűntekor a leckekönyvek dokumentált kiadása,

d)            törzskönyv és névmutató készítése, a személyi anyagok kialakítása,

e)            hallgatói jogviszonnyal kapcsolatos igazolások kiadása,

f)              a hallgatók tanulmányi munkája mutatószámainak megállapítása, törzskönyvezés,

g)            a hallgatók tanulmányi előmenetelének Neptunon keresztüli ellenőrzése,

h)            az (egyéni) hallgatói tanulmányi és vizsgaügyekben a kérelmek fogadása, adatszolgáltatás a döntéshozóknak, a döntések utáni adminisztráció,

i)               a hallgatók KTH hatáskörébe utalt fizetési kötelezettségének megállapítása, kirovása és ellenőrzése a vonatkozó szabályzatok alapján,

j)               közreműködés az Egyetemmel szemben tartozó hallgatókkal, volt hallgatókkal szembeni eljárásokban, a KTH hatáskörébe utalt eljárások lefolytatása,

k)              a KTH hatáskörébe utalt adatszolgáltatásokat teljesíti.

(6)          A KTH feladata az Egyetem által kiadott oklevelekkel, oklevélmellékletekkel kapcsolatban:

a)            az Egyetemen kiadott valamennyi oklevél nyilvántartása (törzskönyvezése),

b)            a KTH adatkezelésében lévő hallgatók záróvizsga jegyzőkönyveinek nyilvántartása, megőrzése, az okleveleik elkészítése, az átadás dokumentálása,

c)            az oklevélmellékletek elkészítése, az átadás dokumentálása,

d)            az oklevélmásolatok, -másodlatok, igazolások kiállítása,

e)            oklevelek és leckekönyvek fordíttatása,

f)              a jubileumi és a díszes oklevelek kiadásának intézése,

g)            tanácsadás oklevél ügyekben az Egyetem szervezeteinek,

h)            állásfoglalás oklevelek hitelessége tekintetében.

(7)          A KTH a vonatkozó szabályzatban leírtaknak megfelelően részt vesz az Egyetem tanulmányi ügyintézéssel foglalkozó munkatársainak oktatásában és a tanulmányi adminisztrációs feladatok végrehajtásának ellenőrzésében.

(8)          A KTH oktatásigazgatási feladatai:

a)            az Oktatási Dékánhelyettesekből álló testület munkájának koordinálása,

b)            a képzések létesítési, indítási dokumentációi kari kidolgozásának segítése,

c)            az oktatásra vonatkozó egyetemi szabályzatok (Képzési Kódex, TVSZ, Felvételi és Átvételi Szabályzat) és rektori utasítások kidolgozása, jóváhagyásuk előtti egyeztetése, a szabályzatok alkalmazásának koordinálása. A tanulmányi ügyrendre vonatkozó rektori utasítások kidolgozása, jóváhagyásuk előtti egyeztetése, ezek alkalmazásának koordinálása. Igény szerinti közreműködés a Térítések Juttatások Szabályzat térítésekre vonatkozó részének kidolgozásában.

d)            a Szenátus Oktatási Bizottsága titkársági teendőinek ellátása, a képzési programhoz kapcsolódó szenátusi anyagok véleményezése,

e)            a BME oktatását érintő jogszabályok kidolgozásának figyelemmel kísérése, a tervezetek véleményezése,

f)              kapcsolattartás külső szervezetekkel: EMMI, Oktatási Hivatal, MRK Műszaki Tudományok Bizottsága, más bizottságai, más hazai felsőoktatási intézmények oktatásszervezéssel foglalkozó egységei, nemzetközi szervezetek, külföldi felsőoktatási intézmények oktatásszervezéssel foglalkozó egységei

g)            a hazai és nemzetközi felsőoktatás szervezésére vonatkozó kutatások, tendenciák, figyelemmel kísérése,

h)            a karok oktatási feladatai összehangolásának segítése tanácsadással, ajánlásokkal.

i)               a képzések létesítési, indítási dokumentációinak benyújtása az illetékes hivatalhoz,

j)               a az iskolarendszerű képzések nyilvántartása, az ezzel kapcsolatos adatszolgáltatás,

k)             a karok magyar és idegen nyelvű oktatását érintő marketing és PR tevékenységének segítése.

(9)          A KTH feladata a tudományos tevékenység adminisztrációjában

a)            végzi az egyetemi tudományos minősítésekkel – doktori/PhD, mester/DLA, habilitációs ügyek – kapcsolatos adminisztratív tevékenységet,

b)            intézi a tudományos diákköri tevékenység egyetemi szintű adminisztratív ügyeit,

c)            végzi a tudományos diákkörökkel, demonstrátorokkal kapcsolatos egyetemi szabályozáshoz tartozó, valamint a Doktori és Habilitációs Szabályzattal összefüggő ügyviteli feladatokat,

d)            ellátja az Egyetemi Habilitációs és Doktori Tanács, a Tudományos Bizottság titkársági feladatait,

e)            együttműködik az egyetem szervezeti egységeivel, valamint az az ODT, a fenntartó, más a tudományos tevékenység adminisztrációjában érintett állami szerv illetékes szervezeti egységeivel.

(10)      A KTH feladata a nemzetközi tevékenység adminisztrációjában

a)            Jogi és gazdasági szempontból előkészíti, illetve rendszeresen felülvizsgálja az összegyetemi szempontból stratégiai fontosságú, nemzetközi együttműködéseket, szerződéseket,

b)            a stratégiai döntések végrehajtására szervezi a külföldi egyetemekkel kötendő megállapodásokat és munkatervek kidolgozását, mind az oktatási, mind a tudományos területen,

c)            nyilvántartja az átfogó szervezeti egységek által gondozott együttműködési megállapodásokat, szerződéseket, szakmai segítséget nyújt az átfogó szervezeti egységek közvetlen kapcsolatainak előkészítéséhez és ápolásához,

d)            eleget tesz az Egyetem nemzetközi tevékenységekből adódó tájékoztatási, adatszolgáltatási kötelezettségeinek,

e)            a külföldi kapcsolatokkal összefüggő minden fontosabb hírről – a KTH honlapján - rendszeresen tájékoztatja az egyetem közvéleményét,

f)              intézi a rektor képviseletében kiutazók külföldi útjait, illetve a rektor külföldi vendégeinek fogadásait,

g)            ellátja az Egyetemnek, mint intézménynek a nemzetközi szervezetekbe történő belépésével és tagságával ráháruló központi, más szervezeti egység hatáskörébe nem tartozó feladatokat,

h)            együttműködik a nemzetközi területen tevékenykedő egyetemi szervezeti egységekkel, kapcsolatot tart különösen a dékáni hivatalokkal, a hallgatói külügyi testülettel, a magyar és külföldi külképviseletekkel, a Külügyminisztériummal, a felügyeletet ellátó minisztériummal, a társegyetemekkel,

i)               koordinálja és ellátja az idegen nyelven folytatott teljes idejű és részképzésben részt vevő külföldi hallgatókkal, valamint a magyar hallgatók külföldi részképzéseinek előkészítésével, a hallgatói és az oktatói mobilitással összefüggő döntés-előkészítési, ügyviteli feladatokat, valamint az érdekeltek tájékoztatását. Ennek keretében kapcsolatot tart, – amennyiben szükséges, szerződést köt – a magyar és a nemzetközi szervezetekkel, intézményekkel, ügynökségekkel, a BME honlapján, papír és elektronikus adathordozó kiadványokon, oktatási vásárokon keresztül tájékoztatja az érdekelteket a a BME képzési kínálatáról, pályázatokat nyújt be, és azok teljesítéséről beszámol.

(11)      A KTH feladata a tanulmányi, a tudományos és a nemzetközi tevékenység adminisztrációját kiszolgáló egyetemi szoftverek (Neptun.net tanulmányi és pénzügyi rendszer, Poszeidon iktató és irattári rendszer, Gólya felvételi rendszer) és a KTH honlapjának üzemeltetésével kapcsolatban:

a)            javaslattétel a rendszerekkel kapcsolatos egyetemi eszköz- és szoftverbeszerzésre, a hatáskörébe tartozó beszerzések lebonyolítása, az Egyetem képviselete a szerződés megkötése és teljesítése kapcsán;

b)            kapcsolattartás a programok fejlesztőivel és a felhasználókkal,

c)            új verziók – felhasználói, és szükség szerint egyéb teszteket követő – szerződések szerinti átvétele, a változások és a mindenkor aktuális specifikációk regisztrálása, közzététele a felhasználók számára,

d)            a rendszerparaméterek és a BME felhasználók jogosultságainak beállítása,

e)            rendszeres napi mentés, archiválás, az üzemeltetés adminisztrációja,

f)              tájékoztatók készítése, a kezelés oktatása,

g)            közreműködés a hallgatói be- és kifizetések intézésében, a más szervezeti egység hatáskörébe nem utalt ezzel kapcsolatos feladatok ellátása,

h)            a gyűjtőszámlára történő hallgatói átutalások rögzítése a Neptunban, a gyűjtőszámla egyenleg egyeztetése a bankkal.

i)               A KTH honlapjának, valamint a központi egyetemi honlap oktatással, nemzetközi kapcsolatokkal, tudományos kutatással, felvételivel foglalkozó részeinek gondozása,

(12)      A KTH által folytatott tevékenységek államháztartási szakfeladatrend szerinti megjelölése:

 

181300 nyomdai előkészítő tevékenység,

581100 könyvkiadás,

581400 folyóirat, időszaki kiadvány kiadása,

620100 számítógépes programozás,

620200 információ-technológiai szaktanácsadás,

620900 egyéb információ-technológiai szolgáltatás,

631100 adatfeldolgozás, web-hoszting szolgáltatás,

702100 PR, kommunikáció,

702200 üzletviteli, egyéb vezetési tanácsadás,

732000 piac-, közvélemény-kutatás,

743000 fordítás, tolmácsolás,

855935 szakmai továbbképzések

855937 M.n.s. egyéb felnőttoktatás

910122 könyvtári, állomány feltárása megőrzése, védelme

 

 

II. A KTH vezetése, szervezeti felépítése

3.§

A KTH vezetése

 

(1)          A KTH-t igazgató vezeti. A KTH önálló szervezeti egységekre nem tagozódik, a szervezetét alkotó csoportok mátrix-modellben működnek. Az egyes csoportok munkatársai együttműködnek a feladatok végrehajtásában.

(2)          Az igazgató munkáját két igazgatóhelyettes segíti. A szakmai igazgatóhelyettes felügyeli a szakmai tevékenységet, az üzemeltetési igazgatóhelyettes a napi működéshez kapcsolódó feladatokat irányítja. A rektor a KTH egyik alkalmazottjának „nemzetközi igazgató” címet adományoz, aki a Nemzetközi-tudományos és oktatásigazgatási Csoport munkáját irányítja, munkáltatója a rektor.

(3)          A csoportvezető feladat- és hatáskörére a csoport feladat- és tevékenységi körében – a szervezeti egység vezetőkre megállapított szabályokat kell alkalmazni, az alábbi kivételekkel:

– külön erre irányuló felhatalmazás hiányában kötelezettségvállalási és utalványozási jogkör nem illeti meg

– a csoportok tagjai tekintetében munkairányítói jogokat gyakorol.”

(4)          Az oktatási rektorhelyettes munkairányítói jogot gyakorol a Nemzetközi-tudományos és oktatásigazgatási Csoport oktatásigazgatási ügyekkel foglalkozó foglalkoztatottja felett.

 

4. §

A KTH szervezeti felépítése

(1)          A KTH felépítése:

a)            Titkársági és Irattári Csoport

b)            Szakértői Csoport

c)            Előadói Csoport

d)            Informatikai Csoport

e)            Nemzetközi-tudományos és oktatásigazgatási Csoport

f)              Gazdasági Csoport

 

(2)          Az Informatikai Csoportot és a Titkársági és Irattári Csoportot a KTH igazgató által kinevezett csoportvezető irányítja,.

(3)          A KTH igazgató felelőssége, feladat- és hatásköre:

a)            az igazgató felelős a KTH jogszabályok és egyetemi szabályzatok szerinti működéséért,

b)            irányítja az önállóan gazdálkodó szervezeti egység szakmai munkáját és gazdálkodását,

c)            figyelemmel kíséri a felsőoktatásra vonatkozó jogszabályok, az egyetemi szabályozások változását, meghatározza az ebből adódó feladatokat, indokolt esetben javaslatot tesz a rektornak a jogszabályok, szabályzatok változtatásának kezdeményezésére, gondoskodik a vonatkozó egyetemi rendelkezések végrehajtásáról,

d)            gondoskodik a belső szabályozások elkészítéséről,

e)            elkészíti a KTH éves költségvetésének tervét és az előző évi források felhasználásáról szóló beszámolót, biztosítja a KTH kezelésében lévő tárgyi eszközök optimális kihasználását,

f)              felelős a KTH kezelésében lévő vagyontárgyak védelméért és megőrzéséért,

g)            képviseli a KTH-t az egyetemi és kari szervezetekben, valamint Egyetemen kívüli fórumokon,

h)            munkairányítói jogokat gyakorol a Gazdasági Csoportban.

(4)          A szakmai munkát irányító igazgatóhelyettes főbb feladatai:

a)            meghatározza a hallgatói adatkezelési feladatok végrehajtásának módját,

b)            felügyeli a Szakértői, az Előadói és az Informatikai Csoportok tevékenységét,

c)            gondoskodik az alkalmazottak megfelelő képzéséről,

d)            koordinál az üzemeltetést irányító igazgatóhelyettessel a munkaszervezés tekintetében,

e)            az igazgató megbízása alapján helyettesíti az igazgatót távolléte, illetve akadályoztatása esetén.

(5)          Az üzemeltetési igazgatóhelyettes főbb feladatai:

a)            irányítja a hallgatói adatkezelést, az ügyfelek kiszolgálását, és az információfogadást és -szolgáltatást,

b)            az Előadói és a Szakértői Csoport alkalmazottjai tekintetében gyakorolja a munkairányítói jogot,

c)            az igazgató megbízása alapján helyettesíti az igazgatót távolléte, illetve akadályoztatása esetén.

(6)   A nemzetközi igazgató főbb feladatai:

a)     koordinálja a KTH nemzetközi ügyekkel kapcsolatos tevékenységét,

b)     kapcsolatot tart a nemzetközi ügyekben érintett dékánhelyettesekkel, egyetemi vezetőkkel, állami szervekkel,

c)     figyelemmel kíséri a Nemzetközi-tudományos és oktatásigazgatási Csoport által kiszolgált testületekkel, vezetőkkel kapcsolatos munkát,

d)     összehangolja a Nemzetközi-tudományos és oktatásigazgatási Csoporton belüli szervezetek közötti munkát, szervezi a feladatok megosztását, a kapcsolatok kialakítását,

e)     munkairányítói jogot gyakorol a Nemzetközi-tudományos és oktatásigazgatási Csoport munkatársai felett.

(6)          A Titkársági és Irattári Csoport elsődleges feladata a KTH működésével összefüggő kiszolgálói tevékenység. Ennek részeként kezeli és irattározza a KTH működésével kapcsolatos iratokat, beszerzi a szükséges nyomtatványokat, eszközöket, az előírásoknak megfelelő nyilvántartást vezet a bélyegzőkről, a szigorú számadású nyomtatványokról, a költségvetési keretekről, a KTH leltári eszközeiről. Vezeti a hallgatók törzskönyveit, nyilvántartja az Egyetemen kiadott valamennyi oklevelet, elkészítteti az okleveleket, díszes okleveleket, oklevélmásolatokat, -másodlatokat, a korábbi hallgatókkal kapcsolatban igazolásokat állít ki, szükség esetén az okleveleket és a leckekönyveket fordíttatja, elkészítteti a jubileumi okleveleket, tanácsot ad és állást foglal oklevél ügyekben.

(7)          A Szakértői Csoport tagjai a KTH tevékenységi körébe tartozó egy, vagy több terület szakértői, akik képesek alapvetően a terület oktatására, az ezzel kapcsolatos ügyviteli teendők megszervezésére, az igazgatóhelyettes segítésére az előadók munkájának irányításában, a nem rendszeresen ismétlődő feladatok ellátására. A szakértők szükség esetén az előadók munkakörébe tartozó feladatokat is ellátnak.

(8)          Az Előadói Csoport fő feladata a tanulmányi adminisztráció rendszeresen ismétlődő feladatainak ellátása, ideértve az idegen nyelvű képzésben részt vevő hallgatókat is. Az előadók a feladatuk végrehajtásához szükséges mélységben ismerik a KTH ügyviteli tevékenységét. Elsődleges feladatuk az ügyfelek kiszolgálása, az ő felelősségi körükben lévő hallgatók adatainak rögzítése, ellenőrzése, nyilvántartások vezetése. Munkájukat az igazgatóhelyettes és a szakértők szakmai irányításával végzik.

(9)          Az Informatikai Csoportjának elsődleges feladata a tanulmányi adminisztrációt és a tudományos és nemzetközi tevékenységet kiszolgáló egyetemi szoftverek, valamint a KTH szervereinek, honlapjának és ügyfélhívó rendszerének üzemeltetése.

(10)      A Nemzetközi-tudományos és oktatásigazgatási Csoport alapvető feladatait a jelen szabályzatban (2. § (7), (8), (9) bekezdések) felsorolt nemzetközi-tudományos adminisztrációs és szolgáltató tevékenységek adják.

(11)      A Gazdasági Csoport feladata a KTH munkaügyi adatainak nyilvántartása, a kinevezések, megbízási szerződések, a munkaügyi bejelentések elkészítése, a KTH költségvetési tervének előkészítése, a kiadások nyomonkövetése, a beszámoló jelentések előkészítése.

 

 

 

III. A KTH-ban őrzött bélyegzők használata és kezelése

5. §

A KTH-ban őrzött bélyegzők használata

 

(1)          A KTH birtokában lévő bélyegzők lenyomata:

          a) a kimenő levelekhez, a leckekönyvi bejegyzésekhez és a magyar nyelvű igazolásokhoz használt sorszámozott bélyegzők:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         

 

b) az idegen nyelvű igazolásokhoz használt sorszámozott bélyegzők:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

            c) okmányokhoz használt bélyegző:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(2)          A bélyegzők darabszámát és használatának rendjét az Iratkezelési Szabályzat tartalmazza.

 

 

6. §

A KTH-ban őrzött bélyegzők kezelése

 

(1)          A hallgatói adatkezeléshez használt sorszámozott bélyegzőket az előadók és a szakértők kezelik és őrzik.

(2)          Az okmányokhoz használt bélyegzőket Titkársági és Irattári Csoport iktatást és iratkezelést végző dolgozója (távollétében a helyettesítésével megbízott dolgozó) kezeli és őrzi.

(3)          A bélyegzőkről a megbízott dolgozó nyilvántartást vezet, és azokat évente egyszer leltározza. A bélyegző elvesztése esetén a jogszabályi előírások szerint kell eljárni.

(4)          A Szabályzatot a KTH gondozza.

 

 

 

 

 

 


Korábbi, már nem hatályos SzMSz
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem

Központi Tanulmányi Hivatal

Szervezeti és Működési Szabályzat

 Elfogadta a BME Szenátusa a 2009.április 27-i ülésén.

Hatályba lép 2009. május 1-jén.

 

A BME Szenátusa az Egyetem Szervezeti Felépítés és Működési Rend 4.§ (4) bekezdése alapján a Központi Tanulmányi Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatát az alábbiak szerint fogadja el:

 

I. Általános rendelkezések

1.§

A Központi Tanulmányi Hivatal

(1)          A Központi Tanulmányi Hivatal (a továbbiakban: KTH) a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (a továbbiakban: Egyetem) Szervezeti Felépítés és Működési Rendje 9.§ (2) bekezdésében meghatározott, az oktatást és tudományos kutatást közvetlenül (szolgáltatásaival) támogató, átfogó szervezeti egysége.

(2)          A KTH Szervezeti és Működési Szabályzatának hatálya kiterjed a KTH által foglalkoztatottakra, valamint a KTH tárgyi eszközeire, továbbá az ezekkel kapcsolatos tevékenységekre.

(3)          A KTH

                        a) neve:

-       Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem,

         Központi Tanulmányi Hivatal (BME KTH)

-       Budapest University of Technology and Economics,

         Central Study Office (BME CSO)

-       Technische und Wirtschaftswissenschaftliche Universität Budapest,

         Zentrales Studienamt (BME ZSA)

                        b) székhelye: H-1111 Budapest, Műegyetem rkp. 7-9.

                        c) levelezési címe: Budapest, 1521 Pf. 91.

 

2.§

A KTH feladatai

(1)          A KTH

a)              a hagyományos egyetemi, főiskolai képzésen és kiegészítő alapképzésben, az alapképzésben (BSc/BA), a mesterképzésben (MSc/MA) és az osztatlan képzésben (a továbbiakban graduális képzésben) résztvevő hallgatók tanulmányi adminisztrációját intézi,

b)             szakmailag támogatja a Szenátus és a Gazdasági Tanács hatáskörébe tartozó, valamint a rektor hatásköréhez tartozó, oktatást érintő feladatokkal kapcsolatos egyetemi szintű döntéseket, segíti a döntések adminisztratív végrehajtását, megszervezését, egyetemi szintű koordinálását, a végrehajtás eredményének összefoglalását, értékelését,

c)             tanácsaival, ajánlásaival segíti a karok és más szervezeti egységek oktatási feladatainak összehangolását,

d)             intézi a tudományos diákköri tevékenység egyetemi szintű ügyeit,

e)             koordinálja a hallgatói és oktatói mobilitással összefüggő döntés-előkészítési, oktatásszervezési, ügyviteli feladatokat,

f)               gondozza a hatáskörébe utalt szabályzatokat, ellátja az Oktatási Bizottság, a Tudományos Bizottság, a Tudományos Tanács titkársági feladatait,

g)             végzi az egyetemi tudományos minősítésekkel -- doktori/PhD, mester/DLA és habilitációs ügyekkel -- kapcsolatos egyetemi szintű adminisztratív tevékenységet, ellátja az Egyetemi Habilitációs Bizottság és Doktori Tanács titkársági feladatait,

h)             intézi az Egyetem nemzetközi kapcsolataival összefüggő központi szervezési, feladatokat,

i)               üzemelteti a fenti tevékenységeket kiszolgáló információs rendszereket, és koordinálja az azzal összefüggő egyetemi szintű feladatokat.

j)               végzi mindazon feladatokat, melyet egyetemi jogi, vagy más eszköz, valamint a rektor számára meghatároz.

 

(2)          A KTH — a karokkal folytatott külön együttműködés keretében — részt vehet a szakirányú továbbképzés és a doktori képzés adminisztrációjában is.

 

(3)          A KTH feladata a graduális képzésre jelentkezettek felvételi és átvételi eljárása során:

a)             a jelentkezők adatainak rögzítése a vonatkozó jogszabályok alapján,

b)             közreműködés a felvételi vizsgák megszervezésében, az eredmények rögzítése és közzététele,

c)             pontszámítás, listák készítése az Egyetem illetékes szervezeteinek,

d)             a jelentkezők értesítése a felvételi döntésről,

e)             a fellebbezések kezelése, döntés előkészítés az Egyetemi Felvételi Bizottság számára.

 

(4)          A KTH feladata a graduális képzésben résztvevők hallgatói jogviszonya létesítésekor, illetve idején:

a)             a felvett hallgatók tájékoztatásának, beiratkozásának, tantárgyfelvételének koordinálása,

b)             a diákigazolványok dokumentált kiadása a hallgatók számára, gondoskodás az érvényesítésükről, pótlásukról,

c)             a leckekönyvek dokumentált kiadása és begyűjtése,

d)             törzskönyv és névmutató készítése, a személyi anyagok kialakítása,

e)             hallgatói jogviszony igazolások kiadása,

f)              a hallgatók tantárgyfelvételének rögzítése, a leckekönyvek lezárása,

g)             a hallgatók tanulmányi eredményeinek megállapítása, törzskönyvezés,

h)             a hallgatók előmenetelének ellenőrzése a szabályzatok alapján,

i)               az (egyéni) hallgatói tanulmányi és vizsgaügyekben a kérelmek fogadása, adatszolgáltatás a döntéshozóknak, a döntések utáni adminisztráció,

j)               másodlagos utalványozói feladatok a hallgatói kifizetések során,

k)             a hallgatók fizetési kötelezettségének megállapítása, kirovása és ellenőrzése a vonatkozó szabályzatok alapján,

l)               az Egyetemmel szemben tartozó hallgatókkal, volt hallgatókkal szembeni eljárás,

m)           közreműködés az adóigazolások elkészítésében és azok dokumentált kiadása a hallgatók számára,

n)             részvétel a BME jogszabályok szerinti adatszolgáltatási kötelezettségének teljesítésében.

 

(5)          A KTH feladata az Egyetem által kiadott okiratokkal kapcsolatban:

a)             oklevél mintalapok készítése, őrzése, nyilvántartása (törzskönyvezése),

b)             az oklevelek, díszes oklevelek elkészítése, a kiosztás dokumentálása,

c)             oklevélmellékletek elkészítése, a kiosztás dokumentálása,

d)             oklevélmásolatok, -másodlatok, igazolások kiállítása,

e)             oklevelek és leckekönyvek fordíttatása,

f)               a jubileumi oklevelek kiadásának intézése,

g)             tanácsadás oklevél ügyekben az Egyetem szervezeteinek,

h)             állásfoglalás oklevelek hitelessége tekintetében.

 

(6)          A KTH a vonatkozó szabályzatban leírtaknak megfelelően részt vesz az Egyetem tanulmányi ügyintézéssel foglalkozó munkatársainak oktatásában és a tanulmányi adminisztrációs feladatok végrehajtásának ellenőrzésében.

 

(7)          A KTH oktatásigazgatási feladatai:

a)             az Oktatási Dékánhelyettesekből álló testület munkájának koordinálása,

b)             a képzések létesítési, indítási dokumentációi kari kidolgozásának segítése,

c)             az oktatásra vonatkozó egyetemi szabályozások (Képzési Kódex, TVSZ, Felvételi és Átvételi Szabályzat) és rektori utasítások kidolgozása, jóváhagyásuk előtti egyeztetése, a szabályzatok alkalmazásának koordinálása. A tanulmányi ügyrendre vonatkozó rektori utasítások kidolgozása, jóváhagyásuk előtti egyeztetése, ezek alkalmazásának koordinálása. Részvétel a Térítések Juttatások Szabályzat térítésekre vonatkozó részének kidolgozásában.

d)             a Szenátus Oktatási Bizottsága titkársági teendőinek ellátása, a képzési programhoz kapcsolódó szenátusi anyagok véleményezése,

e)             a BME oktatását érintő jogszabályok kidolgozásának figyelemmel kísérése, a tervezetek véleményezése,

f)               kapcsolattartás külső szervezetekkel: OKM, Oktatási Hivatal, MRK Műszaki Tudományok Bizottsága, NBB Képzési Albizottsága, más hazai felsőoktatási intézmények oktatásszervezéssel foglalkozó egységei, nemzetközi szervezetek, külföldi felsőoktatási intézmények oktatásszervezéssel foglalkozó egységei

g)             a hazai és nemzetközi felsőoktatás szervezésére vonatkozó kutatások, tendenciák, figyelemmel kísérése,

h)             a karok oktatási feladatai összehangolásának segítése tanácsadással, ajánlásokkal.

i)               a képzések létesítési, indítási dokumentációinak benyújtása az illetékes hivatalhoz,

j)               a képzések nyilvántartása, az ezzel kapcsolatos adatszolgáltatás,

k)             a karok magyar és idegen nyelvű oktatását érintő marketing és PR tevékenységének segítése.

 

(8)          A KTH feladata a tudományos tevékenység adminisztrációjában

a)             végzi az egyetemi tudományos minősítésekkel -- doktori/PhD, mester/DLA, habilitációs ügyek -- kapcsolatos adminisztratív tevékenységet,

b)             intézi a tudományos diákköri tevékenység egyetemi szintű adminisztratív ügyeit,

c)             végzi a tudományos diákkörökkel, demonstrátorokkal kapcsolatos egyetemi szabályozáshoz tartozó, valamint a Doktori és Habilitációs Szabályzattal összefüggő ügyviteli feladatokat,

d)             ellátja az Egyetemi Habilitációs Bizottság és Doktori Tanács, a Tudományos Bizottság, a Tudományos Tanács titkársági feladatait,

e)             együttműködik az egyetem szervezeti egységeivel, valamint az MTA, a MAB, az ODT, az OKM illetékes szervezeti egységeivel.

 

(9)          A KTH feladata a nemzetközi tevékenység adminisztrációjában

a)             Jogi és gazdasági szempontból előkészíti, illetve rendszeresen felülvizsgálja az összegyetemi szempontból stratégiai fontosságú, nemzetközi együttműködéseket, szerződéseket,

b)             a stratégiai döntések végrehajtására szervezi a külföldi egyetemekkel kötendő megállapodásokat és munkatervek kidolgozását,

c)             nyilvántartja az átfogó szervezeti egységek által gondozott együttműködési megállapodásokat, szerződéseket, szakmai segítséget nyújt az átfogó szervezeti egységek közvetlen kapcsolatainak előkészítéséhez és ápolásához,

d)             eleget tesz az Egyetem nemzetközi tevékenységekből adódó tájékoztatási, adatszolgáltatási kötelezettségeinek,

e)             a külföldi kapcsolatokkal összefüggő minden fontosabb hírről -- a KTH honlapján - a "Nemzetközi Hírlevél"-ben rendszeresen tájékoztatja az egyetem közvéleményét,

f)               intézi a rektor képviseletében kiutazók külföldi útjait, illetve a rektor vendégeinek fogadásait,

g)             ellátja az Egyetemnek, mint intézménynek a nemzetközi szervezetekbe történő belépésével és tagságával ráháruló központi feladatokat,

h)             együttműködik a nemzetközi területen tevékenykedő egyetemi szervezeti egységekkel, kapcsolatot tart különösen a dékáni hivatalokkal, a hallgatói külügyi testülettel, a magyar és külföldi külképviseletekkel, a Külügyminisztériummal, az Oktatási és Kulturális Minisztériummal, a társegyetemekkel,

i)               koordinálja a részképzésben résztvevő külföldi és magyar hallgatókkal, a hallgatói és az oktatói mobilitással összefüggő döntés-előkészítési, ügyviteli feladatokat, valamint az érdekeltek tájékoztatását.

 

(10)      A KTH feladata a tanulmányi, a tudományos és a nemzetközi tevékenység adminisztrációját kiszolgáló egyetemi szoftverek (Neptun.net tanulmányi és pénzügyi rendszer, Gólya felvételi rendszer) és a KTH honlapjának üzemeltetésével kapcsolatban:

a)             javaslattétel a rendszerekkel kapcsolatos egyetemi eszközbeszerzésre,

b)             kapcsolattartás a programok fejlesztőivel és a felhasználókkal,

c)             új verziók átvétele, a változások regisztrálása, felhasználói teszt,

d)             a rendszerparaméterek és a BME felhasználók jogosultságainak beállítása,

e)             rendszeres mentés, archiválás, az üzemeltetés adminisztrációja,

f)               tájékoztatók készítése, a kezelés oktatása,

g)             közreműködés a hallgatói be- és kifizetések intézésében, az igazolások elkészítésében,

h)             a hallgatói átutalások fogadása, a gyűjtőszámla egyenleg egyeztetése a bankkal.

i)               A KTH honlapjának, valamint a központi egyetemi honlap oktatással, nemzetközi kapcsolatokkal, tudományos kutatással, felvételivel foglalkozó részeinek gondozása,

 

(11)      A KTH által folytatott tevékenységek TEÁOR számai:

                        8541 felső szintű, nem felsőfokú oktatás,

8542 felsőfokú oktatás,

6203 számítógép-üzemeltetés,

6311 adatfeldolgozás, web-hoszting szolgáltatás,

5811 könyvkiadás,

5814 folyóirat, időszaki kiadvány kiadása,

6201 számítógépes programozás,

6312 világháló- portál szolgáltatás,

9101 könyvtári, levéltári tevékenység,

5812 címtárak, levelezőjegyzékek kiadása,

1813 nyomdai előkészítő tevékenység,

1814 könyvkötés, kapcsolódó szolgáltatás,

6202 információ-technológiai szaktanácsadás,

6209 egyéb információ-technológiai szolgáltatás,

7320 piac-, közvélemény-kutatás,

7021 PR, kommunikáció,

7022 üzletviteli, egyéb vezetési tanácsadás,

8560 oktatást kiegészítő tevékenység,

7430 fordítás, tolmácsolás,

8211 összetett adminisztratív szolgáltatás,

8219 fénymásolás, egyéb irodai szolgáltatás,

 

II. A KTH vezetése, szervezeti felépítése

3.§

A KTH vezetése

 (1)(12)  A KTH-t igazgató vezeti. A KTH önálló szervezeti egységekre nem tagozódik, a szervezetét alkotó csoportok mátrix-modellben működnek. Az egyes csoportok munkatársai együttműködnek a feladatok végrehajtásában.

 

(2)(13)  Az igazgató munkáját két igazgatóhelyettes segíti. A szakmai igazgatóhelyettes felügyeli a szakmai tevékenységet, az üzemeltetési igazgatóhelyettes a napi működéshez kapcsolódó feladatokat irányítja.

 

4. §

A KTH szervezeti felépítése

(1)          A KTH felépítése:

a)             Titkársági és Irattári Csoport

b)             Szakértői Csoport

c)             Előadói Csoport

d)             Informatikai Csoport

e)             Nemzetközi-tudományos Csoport

f)               Oktatásigazgatási Csoport.

 

(2)          Az Informatikai Csoportot csoportvezető irányítja.

 

(3)          A KTH igazgató felelőssége, feladat- és hatásköre:

a) az igazgató felelős a KTH jogszabályok és egyetemi szabályzatok szerinti működéséért,

b) irányítja az önállóan gazdálkodó szervezeti egység szakmai munkáját és gazdálkodását,

c) figyelemmel kíséri a felsőoktatásra vonatkozó jogszabályok, az egyetemi szabályzatok változását, meghatározza az ebből adódó feladatokat, indokolt esetben javaslatot tesz a rektornak a jogszabályok, szabályzatok változtatásának kezdeményezésére, gondoskodik a vonatkozó egyetemi rendelkezések végrehajtásáról,

d) a rektori hatáskörű alkalmazottak kivételével gyakorolja a kinevezési és bérgazdálkodói jogokat a KTH alkalmazottai esetében,

e) gondoskodik a belső szabályozások és a munkaköri leírások elkészítéséről,

f) elkészíti a KTH éves költségvetésének tervét és az előző évi források felhasználásáról szóló beszámolót, biztosítja a KTH kezelésében lévő tárgyi eszközök optimális kihasználását,

g) felelős a KTH kezelésében lévő vagyontárgyak védelméért és megőrzéséért,

h) a rektori hatáskörű alkalmazottakkal megosztva képviseli a KTH-t az egyetemi és kari szervezetekben, valamint Egyetemen kívüli fórumokon,

i)  elkészíti és a rektor elé terjeszti a KTH éves beszámolóját,

j) előkészíti és levezeti a KTH munkaértekezleteit.

 

(4)          A szakmai munkát irányító igazgatóhelyettes főbb feladatai:

a)             meghatározza az egyes adatkezelési feladatok végrehajtásának módját,

b)             felügyeli a Csoportok tevékenységét,

c)             gondoskodik az alkalmazottak megfelelő képzéséről,

d)             koordinál az üzemeltetést irányító igazgatóhelyettessel a munkaszervezés tekintetében,

e)             az igazgató megbízása alapján helyettesíti az igazgatót távolléte, illetve akadályoztatása esetén.

 

(5)          Az üzemeltetési igazgatóhelyettes főbb feladatai:

a)             irányítja az adatkezelést, az ügyfelek kiszolgálását, és az információfogadást és -szolgáltatást,

b)             gyakorolja a munkairányítói jogot az alkalmazottak tekintetében,

c)             az igazgató megbízása alapján helyettesíti az igazgatót távolléte, illetve akadályoztatása esetén.

 

(6)          A Titkársági és Irattári Csoport elsődleges feladata a KTH működésével összefüggő kiszolgálói tevékenység. Kezeli és irattározza a KTH működésével kapcsolatos iratokat, beszerzi a szükséges nyomtatványokat, eszközöket, az előírásoknak megfelelő nyilvántartást vezet a bélyegzőkről, a szigorú számadású nyomtatványokról, a költségvetési keretekről, a KTH leltári eszközeiről, a dolgozók munkaügyi adatairól. Vezeti a hallgatók törzskönyveit, nyilvántartja az Egyetemen kiadott valamennyi oklevelet, elkészítteti az okleveleket, díszes okleveleket, oklevélmásolatokat, -másodlatokat, a korábbi hallgatókkal kapcsolatban igazolásokat állít ki, szükség esetén az okleveleket és a leckekönyveket fordíttatja, elkészítteti a jubileumi okleveleket, tanácsot ad és állást foglal oklevél ügyekben.

 

(7)          A Szakértői Csoport tagjai a KTH tevékenységi körébe tartozó egy, vagy több terület szakértői, akik képesek alapvetően a terület oktatására, az ezzel kapcsolatos ügyviteli teendők megszervezésére, az igazgatóhelyettes segítésére az előadók munkájának irányításában. A szakértők szükség esetén az előadók munkakörébe tartozó feladatokat is ellátnak.

 

(8)          Az Előadói Csoport fő feladata a tanulmányi adminisztráció rendszeresen ismétlődő feladatainak ellátása, ideértve az idegen nyelvű képzésben részt vevő hallgatókat is. Az előadók a végrehajtáshoz szükséges mélységben ismerik a KTH ügyviteli tevékenységét. Elsődleges feladatuk az ügyfelek kiszolgálása, az ő felelősségi körükben lévő hallgatók adatainak rögzítése, ellenőrzése, nyilvántartások vezetése. Munkájukat az igazgatóhelyettes és a szakértők szakmai irányításával végzik.

 

(9)          Az Informatikai Csoportjának elsődleges feladata a tanulmányi adminisztrációt és a tudományos és nemzetközi tevékenységet kiszolgáló egyetemi szoftverek, valamint a KTH szervereinek, honlapjának és ügyfélhívó rendszerének üzemeltetése.

 

(10)      A Nemzetközi-tudományos Csoport alapvető feladatait a jelen szabályzatban (2. § (8), (9) bekezdések) felsorolt nemzetközi-tudományos adminisztrációs tevékenységek adják.

 

(11)      Az Oktatásigazgatási Csoport fő feladatát a jelen szabályzatban felsorolt oktatásigazgatási és tudományos tevékenységet segítő feladatok (2. § (7) bekezdés) adják

 

III. A KTH-ban őrzött bélyegzők használata és kezelése

5. §

A KTH-ban őrzött bélyegzők használata

 

(1)          A KTH birtokában lévő bélyegzők lenyomata:

          a) a kimenő levelekhez, a leckekönyvi bejegyzésekhez és a magyar nyelvű igazolásokhoz használt sorszámozott bélyegzők:

          b) az idegen nyelvű igazolásokhoz használt sorszámozott bélyegzők:

          c) okmányokhoz használt bélyegző:

 

(2)          A bélyegzők darabszámát és használatának rendjét az Iratkezelési Szabályzat tartalmazza.

 

6. §

A KTH-ban őrzött bélyegzők kezelése

 (1)          A hallgatói adatkezeléshez használt sorszámozott bélyegzőket az előadók és a szakértők kezelik és őrzik.

(2)          Az okmányokhoz használt bélyegzőket Titkársági és Irattári Csoport iktatást és iratkezelést végző dolgozója (távollétében a helyettesítésével megbízott dolgozó) kezeli és őrzi.

(3)          A bélyegzőkről a megbízott dolgozó nyilvántartást vezet, és azokat évente egyszer leltározza. A bélyegző elvesztése esetén a jogszabályi előírások szerint kell eljárni.

 

4.§

Záró rendelkezések

 (1)          Az SzMSz-t a Szenátus 2009. április 27-i ülésén fogadta el, hatályba lép 2009. május 1-jén, egyidejűleg a 2007. július 1-jén hatályba lépett SzMSz hatályát veszti.

 

Budapest, 2009. április 27.

 

                                                                                                          Dr. Péceli Gábor

                                                                                                                  rektor