4 kiemelt hírünk érkezett, kérjük, olvassa el figyelmesen. [ bezárás ]

Neptun üzemszünet - verziófrissítés (2018.07.25. szerda)

2018. július 20. péntek

2018. július 25-én (szerdán) verziófrissítésre kerül sor a NEPTUN rendszerben, így előreláthatólag 6:00 és 12:00 között nem lesz elérhető a NEPTUN.

A frissítés kötelező törvénykövetést, hibajavításokat, valamint a FIR-hez és Gólya importhoz is elengedhetetlen funkciófejlesztéseket tartalmaz.

A szokásosnál hosszabb üzemszünet azért szükséges, mert most kivételesen két nagy Neptun verziót lépünk: a 2018. tavaszit és a mostani frisset.

 

A verziófrissítés miatt a NEPTUN rendszer üzemideje július 25-én (szerdán) terv szerint így alakul:

00:00 - 04:00 rendes üzem

04:00 - 06:00 üzemszünet (mentés)

06:00 - 12:00 üzemszünet (frissítés telepítés)

12:00 - 24:00 rendes üzem

 

Megértésüket és türelmüket ezúton is köszönjük.

 

KTH Neptun Üzemeltetés

2018. július 20.

Félfogadás - szünet

2018. július 19. csütörtök

2018. július 25-én, szerdán a KTH informatikai rendszerének halaszthatatlan karbantartása miatt nem lesz félfogadás.

Megértésüket köszönjük!

Diákigazolvány igénylés

2018. július 17. kedd

Az Oktatási Hivataltól kapott tájékoztatás szerint "adattisztítás miatt" 2018. július 26 és augusztus 6 között nem lesz lehetőség:

  • diákigazolvány igénylés feladására;
  • diákigazolvány igazolás kiállítására.

Az igénylés, illetve a 066, 066sz kérvény a Neptun rendszerben ezen időszakban is leadható, de feldolgozásukra csak augusztus 6. után lesz lehetőségünk.


Megértésüket és türelmüket köszönjük!

KTH hallgatói hírlevél 2017/18/2 félévzárásról 2.

2018. június 26. kedd

Mielőtt a nyári szünidő kezdetét veszi, hírlevelünkben a félévzárást és a következő félév kezdését érintő néhány fontos időszakra és teendőre szeretnénk a figyelmét felhívni, valamint összefoglaltuk a 2017/18/2 félév tanulmányi eredményeinek megállapítását követő elbocsátásokkal és átsorolásokkal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat. Továbbá közlünk a nyári ügyintézést érintő információkat is.

A június utolsó napjaiban legfontosabb három hallgatói teendő és a hozzá kapcsolódó időszakok, határidők:

teendő, feladat

időszak vagy határidő

1. a 2017/18/2 félévre bejegyzett eredmények ellenőrzése, hiány esetén a tantárgyat oktató Tanszékkel történő egyeztetés

2018.06.27. 23:59 (a Tanszékek ezen időpontig tudnak jegyet beírni)

2.       bejelentkezés a 2018/19/1 félévre

2018.06.25. 06:00 – (2018.09.02. 23:59)

3.       előzetes tantárgy- és kurzusfelvétel a 2018/19/1 félévre

Mindenkinek:

2018.06.28. 18:00 – (2018.08.24. 12:00)

Kedvezményezetteknek:

  • tanulmányi eredmény/szakmai tevékenység alapján:

2018.06.28. 12:00-tól 15:50-ig

  • OMHV kitöltés alapján:

2018.06.28. 16:00-tól 17:50-ig


A teendőkkel kapcsolatos további tudnivalókról a hírlevél következő soraiban adunk tájékoztatást.


1. 2017/18/2 félévi bejegyzések ellenőrzése:

2. Bejelentkezés a 2018/19/1 félévre:

2.1. Időszaka, Neptun felülete, feltételei:

2.2. Amennyiben nem jelentkezik be:

2.3 Bejelentkezés visszavonása indokolás nélkül:

3. Előzetes tantárgy- és kurzusfelvétel a 2018/19/1 félévre:

3.1 A tantárgyfelvétellel kapcsolatos általános tudnivalók:

3.2 Előzetes és kedvezményes tantárgyfelvétel:

3.2.1 Az előzetes tantárgy- és kurzusfelvétel időszaka minden hallgató számára

3.2.2 A kedvezményes tantárgyfelvételi időszak:

4. Tanulmányi eredmények megállapítása, átsorolások, elbocsátások:

4.1. Átsorolások:

4.1.1. Átsorolás önköltséges képzésre tanulmányi eredmény alapján:

4.1.2. Átsorolás önköltséges képzésre támogatási idő lejárta alapján:

4.1.3. Átsorolás önköltséges/költségtérítéses képzésre hallgatói kérelem alapján:

4.1.4. Átsorolás önköltséges képzésről állami ösztöndíjas képzésre kérelem alapján:

4.2 Elbocsátások: 

4.2.1 Tanulmányi okból:

4.2.2 Saját kérésre:

5. Nyári ügyintézés a KTH-ban és egyéb tudnivalók:

5.1. Ügyfélfogadás nyáron:

5.2 Hallgatói jogviszony igazolás és teljesített tantárgyakról szóló igazolás kérése:

5.3 Diákigazolványt helyettesítő igazolás igénylése vidéki helyszínű szakmai gyakorlathoz: 

5.4 BME TVSZ változás augusztus 1-jétől:




1.    2017/18/2 félévi bejegyzések ellenőrzése:


A Tanszékek 2018. június 27-én éjfélig jegyezhetik be az eredményeket a Neptunba. A bejegyzéseket a Neptun hallgatói web Tanulmányok/Leckekönyv felületén ellenőrizheti. Amennyiben eltérést talál, június 27-ig közvetlenül a Tanszéken (oktatónál vagy a tanszéki adminisztrátornál) jelezheti, június 27-ét követően a 006 Jegyeltérés bejelentése Neptun kérvényen. A kérvény folyamatosan elérhető.

Amennyiben valamelyik tantárgyból megajánlott jegyet kapott és az még nem került bejegyzésre, szíveskedjék az oktatóval egyeztetni, hogyan kerül beírásra az elfogadott jegy (Önnek kell feljelentkeznie egy adott vizsgaalkalomra vagy a Tanszék jelentkezteti fel).


[vissza]


2.    Bejelentkezés a 2018/19/1 félévre:


2.1. Időszaka, Neptun felülete, feltételei:

  • időszaka: 2018. június 25. 06:00 – 2018. szeptember 2. 23:59

  • a Neptun hallgatói web Ügyintézés/Beiratkozás/Bejelentkezés felületén az adott félév kiválasztását követően a + (Lehetőségek) opción belül a Bejelentkezést kiválasztva, majd a Nyilatkozat - félév státuszáról feliratú ablakban az aktív vagy passzív lehetőség megjelölése után a Nyilatkozom gombra kattintva. A Neptun egy üzenőablakban visszajelez a bejelentkezés sikerességéről.

  • Minden képzésen, ahol jogviszonnyal rendelkezik, el kell végezni a bejelentkezést. A képzések között vál(asz)tani a Neptun ablak bal felső sarkában található Képzés menüpontra kattintva megjelenő Képzésválasztás ablakban tud.

  • Aktív félévre lejárt határidejű tartozás nélkül jelentkezhet be.

  • Passzív félévre egybefüggően két félévben jelentkezhet be. Amennyiben egybefüggő két passzív félévet követően ismét passzív félévi státuszról szeretne nyilatkozni a Neptunban, a rendszer nem teszi lehetővé a bejelentkezést, és a következő hibaüzenetet jelzi vissza: „A bejelentkezés feltétele nem teljesült! A hallgatói jogviszony egybefüggő szüneteltetésének ideje nem lehet hosszabb, mint két félév. …”

    A hallgatói jogviszony egybefüggő szüneteltetésének két félévnél hosszabb időtartamát a hallgató kérelmére, különösen indokolt esetben a Kari Tanulmányi Bizottság engedélyezheti.

Kapcsolódó Neptun kérvény:

Kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

díjköteles (ha igen, különeljárási díj összege Ft-ban)

036B Kérelem a passzív félévek megengedett számának emelésére

2018.06.26. 06:00

2018.09.02. 23:59

nem

 

  • A BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzata alapján a passzív félévek összesített száma korlátozott az alábbiak szerint: alapképzésen 4, mesterképzésen 4, osztatlan képzésen 6 passzív féléve lehet összesen. Felhívjuk figyelmét, hogy a BME megszünteti a hallgatói jogviszonyát, ha a passzív féléveinek összesített száma elérte a szabályzat szerint engedélyezettet és a 2018/19/1 féléve ismét passzív félévnek minősülne, valamint nem rendelkezik engedéllyel a passzív félévek számának emelésére.

[vissza]

2.2. Amennyiben nem jelentkezik be:

  • az első oktatási héten a KTH jelentkezteti be passzív félévre, ugyanis a BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzat (BME TVSZ) alapján ebben az esetben a félévet passzív félévként kell nyilvántartani.

  • Ha a félévre bejelentkezést egymást követően harmadik alkalommal mulasztja el, vagyis nem jelenti be sem tanulmányai folytatását, sem annak szüneteltetését, hallgatói jogviszonya a regisztrációs időszak utolsó napjával megszüntetésre kerül.

  • Hallgatói jogviszonya a bejelentkezési kötelezettségének elmulasztása miatt abban az esetben is megszüntetésre kerül, ha a hallgató a hallgatói jogviszony szüneteltetésének két féléves időtartamát követően sem regisztrálja magát.

[vissza]



2.3. 
 Bejelentkezés visszavonása indokolás nélkül:

A 2018/19/1 félévben 2018. október 14-ig lesz lehetősége az aktív félévre bejelentkezését külön indokolás nélkül visszavonni úgy, hogy ne keletkezzen az adott félévre a magyar állami (rész)ösztöndíjjal támogatott képzés feltételeinek vállalásából következő vagy önköltséges képzésben részvétel esetén a képzési szerződésben foglalt kötelezettség.

Kapcsolódó Neptun kérvény:

Kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

díjköteles (ha igen, különeljárási díj összege Ft-ban)

031/A Bejelentkezés visszavonása

2018.09.03. 06:00

2018.10.14. 23:59

nem

[vissza]




3.     
Előzetes tantárgy- és kurzusfelvétel a 2018/19/1 félévre:


3.1.
A tantárgyfelvétellel kapcsolatos általános tudnivalók:

  • A tantárgyfelvételhez a Neptun hallgatói web Tárgyak/Tárgyfelvétel felületén a Csak a meghirdetett tárgyak jelölőnégyzet bepipálását követően a féléveknél a 2018/19/1 félévet kiválasztva, a tárgytípusnál a mintatanterv tárgyait bejelölve, majd a mintatantervek közül a megfelelőt kiválasztva listázhatóak a meghirdetett tantárgyak. A + (Lehetőségek) közül a Tárgy adatok opciót kiválasztva megjelennek a meghirdetett kurzusok. A felvenni kívánt kurzusok kiválasztása után a Mentés gombra kattintva felvételre kerül a tantárgy a megjelölt kurzusokkal.

    A tantárgyleadáshoz a Tárgyak/Felvett tárgyak felületen a 2018/19/1 félévre felvett tantárgyak listázását követően a leadni kívánt tantárgynál a + (Lehetőségek) opción belül a Tárgyleadást választjuk.

  • A tantárgyfelvételhez előzetesen be kell jelentkezni aktív félévre, nem lehet lejárt határidejű tartozása és a tantárgy felvételi követelményét, esetlegesen a kurzushoz beállított követelményt is teljesíteni szükséges. A kurzushoz beállított jelentkezési követelményt az alábbiak szerint nézheti meg: a Tárgyak/Tárgyfelvétel felületen kiválasztott tantárgy sorára állva a + (Lehetőségek) közül a Tárgy adatok opciót kiválasztva megjeleníthetők a meghirdetett kurzusok, majd adott kurzusra kattintva a Kurzus adatok ablak Alapadatok fülén az Előkövetelmény mezőben látszik a jelentkezési követelmény (pl. a tantárgyat oktató Tanszék ebben a mezőben állítja be feltételként, hogy adott kurzust csak adott specializáció hallgatói vehetnek fel). 

  • A kurzusok Megjegyzés mezőjét is javasolt ellenőrizni, mivel a tanszékek a kurzus Megjegyzés mezőjében is közölhetnek a tantárgyfelvételt érintő információkat (pl. adott gyakorlati kurzust milyen kurzuskódú laborkurzussal együttesen kell felvenni, a létszám nem emelhető a terem kapacitása miatt, stb.).

  • Vizsgakurzusra jelentkezés előtt szíveskedjék ellenőrizni az aláírás érvényességét. Vizsgajeggyel záruló tantárgy aláírása általában a megszerzés félévében és az azt követő hat félévben érvényes, de a tantárgykövetelmény rendelkezhet ettől eltérően. Ha a tantárgykövetelmény nem tartalmaz eltérő rendelkezést, akkor a 2018/19/1 félévben a 2015/16/1 félévben, vagy azután megszerzett aláírások lesznek érvényesek.

  • Amennyiben a hallgató több szakon (képzésen) is folytat tanulmányokat, az adott szak mintatantervéhez tartozó kurzusokat a másik szak (képzés) irányából kizárólag az anyakar és a másik érintett kar Kari Tanulmányi Bizottságának együttes engedélye alapján veheti fel. Az ilyen irányú kérelem a 999 A felsorolt kérvényfajtákba nem foglalható kérések Neptun kérvényen nyújtható be.

  • Sikertelen tantárgyfelvétel esetén


    • a tantárgyat oktató Tanszéktől szíveskedjék segítséget kérni, ha kurzuslétszám bővítése szükséges.

    • problémáját Neptun kérvényen jelezheti, ha a tantárgy végleges követelményének teljesítése ellenére a rendszer nem teszi lehetővé a tantárgyfelvételt.


Kapcsolódó Neptun kérvény:

Kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

díjköteles (ha igen, különeljárási díj összege Ft-ban)

017 Kivizsgálási kérelem sikertelen tantárgy-felvétel miatt

2018.06.28. 12:00

2018.09.02. 23:59

nem

    • a neptun@bme.hu címre küldött levélben tudja jelezni, ha a Neptun működési hibája okozza a tantárgyfelvétel sikertelenségét. Ebben az esetben szíveskedjék leveléhez pl. a hibaüzenetet tartalmazó képernyőképet is csatolni.

  • A 2012. szeptember 1-jétől hallgatói jogviszonyt létesített hallgatóknak a korábbi félévekben felvett, de nem teljesített tantárgyak ismételt felvétele esetén 4500 Ft különeljárási díjat kell fizetniük kurzusonként. A különeljárási díj 2018. október 15-ig kerül kiírásra 15 napos fizetési határidővel. Nem díjkötelesek azok a kurzusok, amelyek nem igényelnek oktatási erőforrást, így a szakmai gyakorlat, a szigorlat, és TVSZ 34. § (8) bekezdés c) pont szerinti vizsgakurzus (a laboratóriumi gyakorlat típusú kurzussal rendelkező, félévközi érdemjeggyel záruló tantárgy vizsgakurzusa).

  • A korábban legalább elégséges (2) eredménnyel teljesített tantárgy javító célú ismételt felvétele is kérelembeadáshoz, valamint különeljárási díj megfizetéséhez kötött.


Kapcsolódó Neptun kérvény:

Kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

díjköteles (ha igen, különeljárási díj összege Ft-ban)

008 Kérelem ismételt tárgyfelvételre/javító célú újrateljesítésre korábban már teljesített tárgyból

2018.06.28. 06:00

2018.09.02. 23:59

igen

(4500 Ft)


A különeljárási díj a kérvény leadásakor aznapi befizetési határidővel kerül kiírásra, és a kérvény mindaddig Befizetésre vár státuszú marad, amíg a különeljárási díj befizetése nem történik meg. Az ügyintéző a befizetés megtörténtéig nem is látja a kérvényt. A kiírt tétel befizetését követően kerül a kérvény az ügyintézőhöz, és lesz a státusza Ügyintézés alatt. A kérvényt a Kari Tanulmányi Bizottság bírálja el. A kérvény elfogadása esetén a 2018/19/1 félévre tényleges tantárgyfelvétel nem történik, a KTH az engedélyről határozatot állít ki, amit a hallgatónak a tantárgyat oktató Tanszéken le kell adnia. A félév végén a Tanszék az eredményt a határozaton rögzíti és megküldi a KTH-nak. Javítás esetén az eredmény a tantárgy eredeti teljesítésének félévére kerül bejegyzésre. A javító célú ismételt tantárgyfelvétel során az érintett tantárgyból korábban megszerzett kredit nem vehető el, továbbá a korábbi és az új eredmény közül a hallgató számára kedvezőbbet kell figyelembe venni. Amennyiben nem teljesíti, vagy rosszabb eredménnyel teljesíti a tantárgyat, korábbi eredménye marad érvényben. Ugyanazon tantárgy esetében legfeljebb egy alkalommal élhet a hallgató a javító célú ismételt tantárgyfelvétel lehetőségével. Javító céllal tantárgyat felvenni a teljes tanulmányi idő alatt legfeljebb az oklevél megszerzéséhez szükséges kreditmennyiség – felfelé kerekített – tíz százalékáig lehet.

[vissza]


3.2.
 Előzetes és kedvezményes tantárgyfelvétel:

3.2.1.       Az előzetes tantárgy- és kurzusfelvétel időszaka minden hallgató számára


2018. június 28-án 18 órától 2018. augusztus 24-én 12 óráig tart.


3.2.2.      
A kedvezményes tantárgyfelvételi időszak:


két részidőszakból áll
az alábbiak szerint:

1.      2018. június 28-án 12:00 és 15:50 között

az Építőmérnöki, Építészmérnöki, Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karok Tanulmányi Bizottságai által a tanulmányi eredmény alapján vagy a tanulmányi eredmény és/vagy szakmai tevékenység alapján kedvezményben részesített hallgatók vehetik fel azokat a tantárgyakat, amiket más Karok hallgatói nem vehetnek fel.

A kedvezményben részesítéshez Karonként az alábbi feltételek teljesítése szükséges:

az Építőmérnöki Karon

az Építészmérnöki Karon

a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karon

azokat a BSc-s és MSc-s hallgatókat részesíti a KTB kedvezményben, akiknek a 2017/18/2 félévet követően a halmozott súlyozott tanulmányi átlaga (kumulált átlaga) legalább 3,50.

azokat a BSc-s és osztatlan képzéses hallgatókat részesíti a KTB kedvezményben, akiknek a 2017/18/2 félévet követően a halmozott súlyozott tanulmányi átlaga (kumulált átlaga) legalább 3,70.

azokat a hallgatókat részesíti a KTB kedvezményben, akiknek a 2017/18/2 félévi kreditindexe (ösztöndíjindexe) legalább 3,90, vagy a TDK eredmény, a szakkollégiumban vagy a Formula Racing Team-ben végzett tevékenység alapján a Kari Tanulmányi Bizottság által meghatározott hallgatói csoportba tartoznak.



2.     
2018. június 28-án 16:00 és 17:50 között


az a hallgató vehet fel tantárgyat,

  • akinek 2017/18/2 félévi  tanulmányi státusza aktív, és a félévben minden, az OMHV szabályzat szerint kitölthető kérdőívét kitöltötte,

  • akinek 2017/18/2 félévi tanulmányi státusza aktív, és nem volt előző félévi OMHV kérdőíve,

  • akinek 2017/18/2 félévi tanulmányi státusza passzív.

A kitöltendő OMHV kérdőívek a Neptun hallgatói web Ügyintézés/Kérdőívek felületén érhetőek el. Az OHV kérdőívek kitöltöttsége az Információ/Lekérdezések/Információk felületen ellenőrizhető a Lekérdezések közül az OHV_kérdőíveim_száma lekérdezést kiválasztva, majd a Listázás gombra kattintva. A lekérdezés futtatásával megkapja eredményül, mennyi kitöltött, még kitölthető, ill. vizsgaidőszak után tölthető és nem tölthető kérdőíve van.

Amennyiben a hallgató minden tölthető kérdőívet kitölt, de marad nem tölthető kérdőíve (mert pl. a tantárgyat nem teljesítette), akkor is jogosult lesz a kedvezményes tantárgyfelvételre.

Az Építőmérnöki Kar hallgatóinak a meghosszabbított vizsgaidőszak miatt minden vizsgás tantárgyból (abból is, amiből csak aláírást szereztek), ki kell tölteniük az OMHV kérdőívet, hogy részt tudjanak venni a kedvezményes tantárgyfelvételben.   

A kedvezményes tantárgyfelvételre jogosult hallgatókat a KTH 2018. június 28-án délelőtt Neptun üzenetben értesíti.

[vissza]



4. Tanulmányi eredmények megállapítása, átsorolások, elbocsátások:

A KTH munkatársai június 28-án elvégzik a 2017/18/2 félév átlagolását, aminek segítségével megállapítják a féléves és kumulált tanulmányi eredményeket, és előre láthatólag a július 2-i héten a Neptun tanulmányi rendszerben küldött üzenetben, majd az értesítési, ennek hiányában állandó lakcímre küldött határozatban értesítik az átsorolásban és a tanulmányi okból történő elbocsátásban érintett hallgatókat. Fellebbezni a határozatban leírtak szerint lesz lehetőség. A fellebbezéssel és a jogorvoslati eljárással kapcsolatos tudnivalókat a nyár folyamán a KTH honlap Hirdetmények felületén tesszük közzé.

 

4.1.        Átsorolások:


4.1.1.     Átsorolás önköltséges képzésre tanulmányi eredmény alapján:


A KTH honlap Szabályzatok felületén elérhető a tanulmányi teljesítményhez tartozó átsorolási szabályok rendjéről szóló tájékoztató,  ami a 2012. szeptember 1-jétől jogviszonyt létesített hallgatók tekintetében tartalmazza az átsorolási szabályokat a felvétel tanéve szerinti bontásban. A tájékoztató részletesen ismerteti a jogszabályi előírásokat és azok változásait, továbbá példákkal is magyarázza az előírásokat.

[vissza]

4.1.2.     Átsorolás önköltséges képzésre támogatási idő lejárta alapján:

A Felsőoktatási Információs Rendszerben (a továbbiakban: FIR-ben), valamint a Neptunban nyilvántartott adatok alapján kerül megállapításra a hallgatók által felhasznált állami ösztöndíjas/államilag támogatott félévek száma. A KTH az átsorolást a jogszabályi előírások alapján hivatalból végzi el. A támogatási idő lejárta miatt azok a hallgatók kerülnek átsorolásra önköltséges/költségtérítéses képzésre, akiknek a 2017/18/2 félév végén lejár a 12 féléves egyéni, vagy az adott képzéshez rendelkezésre álló (képzési idő+2 félév) támogatási ideje.

A támogatási időt a másik felsőoktatási intézményben felhasznált félévek is csökkenthetik, ezért a https://ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok/fir.html oldalon javasolt utánanézni az egyes felsőoktatási intézményekben nyilvántartott felhasznált féléveknek.

Felhívjuk a figyelmet, hogy az adott képzéshez rendelkezésre álló támogatási időbe bele kell számítani az előző azonos képzésen elhasznált támogatási időt is.

[vissza]

4.1.3.     Átsorolás önköltséges/költségtérítéses képzésre hallgatói kérelem alapján:


Ha a 2018/19/1 félévtől önköltséges/költségtérítéses költségviselési formában szeretné tanulmányait folytatni
(például azért, mert a mesterképzésen szeretne több állami támogatású félévet igénybe venni), kérését 2018. július 31-ig nyújthatja be a 012/B Átsorolási kérelem költségtérítéses/önköltséges pénzügyi státuszba Neptun kérvényen. A besorolás legalább egy tanév időtartamra szól és a visszasorolásra csak a tanulmányi eredmény alapján történő átsorolásnál előírtak szerint lesz lehetőség.

4.1.4. Átsorolás önköltséges képzésről állami ösztöndíjas képzésre kérelem alapján:


A BME az állami ösztöndíjas megüresedett helyekre – az önköltséges hallgatók ilyen irányú kérelme esetén – a legjobb teljesítményt elérő, azonos szakon tanuló önköltséges hallgatókat a tanulmányi teljesítményük alapján rangsorolva átsorolja. Az átsorolásban (visszasorolásban) érintett hallgatókat a KTH Neptun üzenetben és postai úton küldött határozatban értesíti. A visszasorolás kérelem alapján történik. A kérelem nem Neptun kérvényként, hanem a hallgatói Neptun web Ügyintézés/Átsorolási kérelem felületén adható le várhatóan július első napjaitól július 31-ig. Az említett felületen egy ún. Átsorolás kérése gombra kell majd kattintani.

[vissza]

4.2.   Elbocsátások: 

4.2.1.       Tanulmányi okból:

A BME a 2017/18/2 félév tanulmányi eredményeinek megállapítását követően tanulmányi okból az alábbi indokok alapján szüntetheti meg hallgatói jogviszonyát egyoldalú nyilatkozattal:

  • Amennyiben a képzési és kimeneti követelményekben meghatározott képzési idő kétszerese lejár és nem szerez végbizonyítványt (abszolutóriumot). A végbizonyítvány megszerzésére rendelkezésre álló határidő a Neptun hallgatói web Tanulmányok/Képzés adatok felületén is megtekinthető a Várható befejezés mezőben.

  • Amennyiben azonos képzésen, azonos tantárgyból 2012. szeptember 1-jét követően tett sikertelen vizsgáinak/szigorlatainak, javító- és ismétlő javító vizsgáinak/szigorlatainak összesített száma eléri a hatot. Sikertelen vizsgának azt a vizsgát kell tekinteni, amit a hallgató megkísérel teljesíteni, de elégtelen (1) jegyet kap. A 6 elégtelen miatti elbocsátás jogszabályi előírás, ezért az elbocsátás alól méltányossági alapon sem lehet felmentést kapni.

  • Amennyiben ugyanazon tantárgy kreditpontját 2015. szeptember 1-jét követően hatszori tantárgyfelvétel után sem szerzi meg.

  • Amennyiben 2015. október 1-je után létesített hallgatói jogviszonyt alapképzésben vagy osztatlan képzésben, és halmozott súlyozott tanulmányi átlaga a beiratkozást követő negyedik aktív félév végén nem éri el a 2,25 értéket. (A halmozott súlyozott tanulmányi átlag a Neptun hallgatói web Tanulmányok/Tanulmányi átlagok felületén a 2017/18/2 félévnél a Kumulált súlyozott tanulmányi átlag mezőben bejegyzett érték.)

  • Amennyiben 2015. október 1-je után létesített hallgatói jogviszonyt mesterképzésben és a halmozott súlyozott tanulmányi átlaga a beiratkozást követő második aktív félév végén nem éri el a 2,50 értéket.  

  • Amennyiben 2015. október 1-je után létesített hallgatói jogviszonyt és az utolsó három aktív félévében nem szerzett legalább 20 kreditet, feltéve, hogy nem vett részt külföldi részképzésben, amelyben folytatott tanulmányai a BME-n beszámíthatók, vagy az adott képzésre újra felvételt nyert és a beiratkozástól számított első három aktív félévében nem szerzett legalább 10 kreditet, feltéve, hogy nem vett részt külföldi részképzésben, amelyben folytatott tanulmányai a BME-n beszámíthatók.

A tanulmányi okból elbocsátásra kerülő hallgatók jogviszonya, amennyiben a hallgatói jogviszony megszüntetéséről hozott döntés véglegessé válik, 2018. június 25-én fog megszűnni.

[vissza]

4.2.2.       Saját kérésre:

Amennyiben a hallgató saját maga szeretné a hallgatói jogviszonyát megszüntetni (pl. mert másik képzésre vagy másik intézménybe nyert felvételt, vagy átvették másik intézménybe, vagy átsorolták önköltséges képzésre és önköltséges képzésben nem kívánja a tanulmányait folytatni, stb.), kérését a 032 Elbocsájtás saját kérésre Neptun kérvényen nyújthatja be. A kérvény folyamatosan elérhető.

Az átvétel kivételével hallgatói jogviszonya a bejelentés napján, vagyis a kérvényleadás napján fog megszűnni. Átvétel esetén az átvevő felsőoktatási intézményben létrejött hallgatói jogviszony kezdetét megelőző nappal szüntetjük meg hallgatói jogviszonyát. Az átvevő intézmény egyebekben köteles értesíteni a BME-t az átvételéről, és az értesítésben megjelölni a hallgatói jogviszonyának kezdetét.

Hallgatói jogviszonya megszűnéséről a Neptunban bejegyzett értesítési címére, annak hiányában állandó lakcímére küldött határozatban értesítjük.

A BME-vel esetlegesen fennálló tartozását rendezni szükséges. Amennyiben tartozása van, annak ténye a határozatban rögzítésre kerül.

Az elbocsátó határozat kézhezvételét követően a teljesített tantárgyakat igazoló törzslap-kivonat a 028/B Törzslap-kivonat kérése végzett hallgatóknak Neptun kérvényen igényelhető. Egy példány ingyenes, a további példányokért 500 Ft szolgáltatási díj fizetendő. A törzslap-kivonat átvételének módjáról a kérvény lezárásakor küldött Neptun üzenetben értesül.

Amennyiben másik intézménybe felvétel miatt kéri a hallgatói jogviszonya megszüntetését, ahol tantárgy befogadási kérelemhez a teljesített tantárgyak programját/tematikáját is csatolni szükséges, a tantárgyi adatlapok hitelesítését a Dékáni Hivatalban kérheti. A tantárgyi adatlapok általában a tantárgyat oktató Tanszék honlapjáról vagy a Kari honlapról tölthetők le.

Amennyiben a BME másik képzésére vagy másik intézménybe felvétel miatt szeretné megszüntetni hallgatói jogviszonyát, és állami ösztöndíjasként osztott (BSc/BA vagy MSc/MA) képzésen legalább 2, osztatlan képzésen legalább 3 aktív félévet igénybe vett, valamint a felvétellel létrejött új képzésre beiratkozik, javasoljuk, különösen ügyeljen rá, hogy régi képzésén a hallgatói jogviszonya az új hallgatói jogviszony létesítése előtt szűnjön meg, mert az Oktatási Hivatal csak ebben az esetben tudja a régi és az új képzést összevonni, és így nem keletkezik visszafizetési kötelezettsége az oklevélszerzési határidő nem teljesítése miatt a régi képzésen.

[vissza]


5.      Nyári ügyintézés a KTH-ban és egyéb tudnivalók:

5.1. Ügyfélfogadás nyáron:

A KTH nyáron is nyitva tart, de az ügyfélfogadási idő a szorgalmi- és vizsgaidőszakban megszokottól eltérhet. Az adott napi ügyfélfogadási időről honlapunkon (http://www.kth.bme.hu/) tájékozódhat. A nyáron is bizalommal fordulhat hozzánk ügyfélfogadási időben személyesen vagy információs e-mail címünkre (info@kth.bme.hu) küldött levélben. A legfontosabb információkat honlapunkon is közzé tesszük.

5.2.   Hallgatói jogviszony igazolás és teljesített tantárgyakról szóló igazolás kérése:


Hallgatói jogviszony igazolás a 2017/18/2 félévről

  • személyesen a KTH R. ép. aulában található iratkiadójában kérhető ügyfélfogadási időben;

  • postai úton a 027 Különleges igazolás kérése Neptun kérvény benyújtásával. Postai kiküldés igénylése esetén kérjük, szíveskedjék a Neptunban rögzített értesítési/állandó lakcímét ellenőrizni. A postai kiküldés 500 Ft szolgáltatási díj megfizetéséhez kötött.


Tanulmányi teljesítményekről szóló igazolás
ügyfélfogadási időben az ügyfélhívón "Igazolás kérése a tanulmányi eredményekről" sorszámot választva kérhető. 3 példányig ingyenes és azonnal átvehető. Angol nyelvű példány igénylésére is lehetőség van 3 példányig szintén díjmentesen.

[vissza]

5.3.   Diákigazolványt helyettesítő igazolás igénylése vidéki helyszínű szakmai gyakorlathoz: 

Amennyiben nyári szakmai gyakorlatát nem budapesti helyszínen tölti, felhívjuk a figyelmét a 066sz Vidéki helyszínű oktatás, szakmai gyakorlat miatti igazolás kérése Neptun kérvényen igényelhető igazolásra, amely birtokában a diákigazolvánnyal azonos kedvezményt vehet igénybe a lakhelye és a szakmai gyakorlat helyszíne között.

[vissza]

5.4.   BME TVSZ változás augusztus 1-jétől:

2018. augusztus 1-jétől módosul a BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzata. A módosított szabályzat elérhető a KTH honlap Szabályzatok (http://www.kth.bme.hu/hivatal/szabalyzatok/) felületén. A változásokról a várhatóan augusztus második felében megjelenő hírlevélben adunk tájékoztatást.

[vissza]

A nyárra kellemes kikapcsolódást és jó pihenést kívánnak a KTH munkatársai!

 

 

 

 

 

 

BME Központi Tanulmányi Hivatal

Cím: 1111 Budapest, Műegyetem rkp. 7-9., R épület földszint   ·   : 1521 Budapest Pf. 91.   ·   :   ·   Kapcsolat
flag-hu
2018. július 22. vasárnap   ·   2018 nyár 4. hete   ·   Ma nincs félfogadás

Szervezeti és Működési Szabályzat


11/2013. (06. 21.) számú Rektori Utasítás a nem kari átfogó szervezeti egységek szervezeti és működési szabályzatairól 4. sz. melléklet:

A BME Szervezeti Felépítés és Működési Rend 4. § (4) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján a Rektor a Központi Tanulmányi Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatát az alábbiak szerint rendeli el:

  

I. Általános rendelkezések

1.§

A Központi Tanulmányi Hivatal

 

(1)          A Központi Tanulmányi Hivatal (a továbbiakban: KTH) a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (a továbbiakban: Egyetem) Szervezeti Felépítés és Működési Rend 8.§ (2) bekezdésében meghatározott, az oktatást és kutatást szolgáltatásaival közvetlenül támogató átfogó szervezeti egysége.

(2)          A KTH Szervezeti és Működési Szabályzatának hatálya kiterjed a KTH által foglalkoztatottakra, valamint a KTH tárgyi eszközeire, továbbá az ezekkel kapcsolatos tevékenységekre.

(3)          A KTH

                        a) neve:

-       Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem,

     Központi Tanulmányi Hivatal (BME KTH)

-       Budapest University of Technology and Economics,

     Central Academic Office (BME CAO)

-       Technische und Wirtschaftswissenschaftliche Universität Budapest,

     Zentrales Studienamt (BME ZSA)

                        b) címe: H-1111 Budapest, Műegyetem rkp. 7-9.

                        c) levelezési címe: Budapest, 1521 Pf. 91.

 

2.§

A KTH feladatai

 

(1)          A KTH az egyetemi, főiskolai képzésen és kiegészítő alapképzésben, az alapképzésben (BSc/BA), a mesterképzésben (MSc/MA) és az osztatlan képzésben (a továbbiakban graduális képzésben) részt vevő hallgatókkal kapcsolatos tanulmányi ügyviteli ügyekért felelős szervezeti egység,

a)            kezeli a felvételre jelentkezők, a hallgatók és a végzettek személyi adatait, nyilvántartja felvételi és tanulmányi eredményeiket,

b)            tanulmányokhoz kapcsolódó okmányokat és igazolásokat készít, ad ki, és tart nyilván,

c)            teljesíti az oktatással kapcsolatos, az Egyetemet terhelő adatszolgáltatási kötelezettségeket, az Egyetem szervezeti egységei, valamint más, jogszabályban erre feljogosított szervezetek, intézmények számára,

d)            szakmailag támogatja az oktatást érintő feladatokkal kapcsolatos egyetemi szintű döntéseket, segíti a döntések adminisztratív végrehajtását, megszervezését, egyetemi szintű koordinálását, a végrehajtás eredményének összefoglalását, értékelését,

e)            tanácsaival, ajánlásaival segíti a karok és más szervezeti egységek oktatási feladatainak összehangolását,

f)              koordinálja a hallgatói információs rendszerrel összefüggő egyetemi szintű feladatokat,

g)            gondozza a hatáskörébe utalt szabályzatokat, ellátja az Oktatási Bizottság, a Tudományos Bizottság, az Egyetemi Habilitációs és Doktori Tanács titkársági feladatait,

h)            végzi az egyetemi tudományos minősítésekkel - doktori/PhD, mester/DLA és habilitációs ügyekkel – kapcsolatos egyetemi szintű adminisztratív tevékenységet,

i)               koordinálja a hallgatói mobilitással összefüggő döntés-előkészítési, oktatásszervezési, ügyviteli feladatokat,

j)               intézi a tudományos diákköri tevékenység egyetemi szintű ügyeit,

k)             intézi az Egyetem nemzetközi kapcsolataival összefüggő szervezési, feladatokat

l)               üzemelteti a fenti tevékenységeket kiszolgáló információs rendszereket, és koordinálja az azzal összefüggő egyetemi szintű feladatokat.

(2)          A KTH – a karokkal folytatott külön együttműködés keretében – részt vehet a szakirányú továbbképzés és a doktori képzés adminisztrációjában is. A karok – a KTH-val folytatott külön együttműködés keretében – részt vesznek a magyar nyelvű képzésekre félévesnél rövidebb részképzésre határon túlról érkező magyar nemzetiségű hallgatók adminisztrációjában.

(3)          A KTH a Diákközponttal együttműködik különösen a külföldi hallgatók beilleszkedésének elősegítésében, a külföldi hallgatók számára nyújtott speciális integrációs szolgáltatások szervezésében.

(4)          A KTH feladata a graduális képzésre jelentkezettek felvételi és átvételi eljárása során:

a)            a jelentkezők adatainak ellenőrzése, a mesterképzésre jelentkezőknél rögzítése, a vonatkozó jogszabályok alapján,

b)            a karokkal történt megállapodás alapján közreműködés a felvételi vizsgák megszervezésében, az eredmények rögzítése és közzététele,

c)            a pontszámítás ellenőrzése, listák készítése ,

d)            a jelentkezők értesítése a felvételi döntésről,

e)            közreműködés a jogorvoslati kérelmek elbírálásában.

(5)          A KTH feladata a graduális képzésben részt vevők hallgatói jogviszonya létesítésekor, illetve idején:

a)            a felvett hallgatók tájékoztatásának, beiratkozásának, tantárgyfelvételének koordinálása,

b)            az ideiglenes diákigazolványok dokumentált kiadása a hallgatók számára, gondoskodás az érvényesítésükről, pótlásukról,

c)            a hallgatói jogviszony megszűntekor a leckekönyvek dokumentált kiadása,

d)            törzskönyv és névmutató készítése, a személyi anyagok kialakítása,

e)            hallgatói jogviszonnyal kapcsolatos igazolások kiadása,

f)              a hallgatók tanulmányi munkája mutatószámainak megállapítása, törzskönyvezés,

g)            a hallgatók tanulmányi előmenetelének Neptunon keresztüli ellenőrzése,

h)            az (egyéni) hallgatói tanulmányi és vizsgaügyekben a kérelmek fogadása, adatszolgáltatás a döntéshozóknak, a döntések utáni adminisztráció,

i)               a hallgatók KTH hatáskörébe utalt fizetési kötelezettségének megállapítása, kirovása és ellenőrzése a vonatkozó szabályzatok alapján,

j)               közreműködés az Egyetemmel szemben tartozó hallgatókkal, volt hallgatókkal szembeni eljárásokban, a KTH hatáskörébe utalt eljárások lefolytatása,

k)              a KTH hatáskörébe utalt adatszolgáltatásokat teljesíti.

(6)          A KTH feladata az Egyetem által kiadott oklevelekkel, oklevélmellékletekkel kapcsolatban:

a)            az Egyetemen kiadott valamennyi oklevél nyilvántartása (törzskönyvezése),

b)            a KTH adatkezelésében lévő hallgatók záróvizsga jegyzőkönyveinek nyilvántartása, megőrzése, az okleveleik elkészítése, az átadás dokumentálása,

c)            az oklevélmellékletek elkészítése, az átadás dokumentálása,

d)            az oklevélmásolatok, -másodlatok, igazolások kiállítása,

e)            oklevelek és leckekönyvek fordíttatása,

f)              a jubileumi és a díszes oklevelek kiadásának intézése,

g)            tanácsadás oklevél ügyekben az Egyetem szervezeteinek,

h)            állásfoglalás oklevelek hitelessége tekintetében.

(7)          A KTH a vonatkozó szabályzatban leírtaknak megfelelően részt vesz az Egyetem tanulmányi ügyintézéssel foglalkozó munkatársainak oktatásában és a tanulmányi adminisztrációs feladatok végrehajtásának ellenőrzésében.

(8)          A KTH oktatásigazgatási feladatai:

a)            az Oktatási Dékánhelyettesekből álló testület munkájának koordinálása,

b)            a képzések létesítési, indítási dokumentációi kari kidolgozásának segítése,

c)            az oktatásra vonatkozó egyetemi szabályzatok (Képzési Kódex, TVSZ, Felvételi és Átvételi Szabályzat) és rektori utasítások kidolgozása, jóváhagyásuk előtti egyeztetése, a szabályzatok alkalmazásának koordinálása. A tanulmányi ügyrendre vonatkozó rektori utasítások kidolgozása, jóváhagyásuk előtti egyeztetése, ezek alkalmazásának koordinálása. Igény szerinti közreműködés a Térítések Juttatások Szabályzat térítésekre vonatkozó részének kidolgozásában.

d)            a Szenátus Oktatási Bizottsága titkársági teendőinek ellátása, a képzési programhoz kapcsolódó szenátusi anyagok véleményezése,

e)            a BME oktatását érintő jogszabályok kidolgozásának figyelemmel kísérése, a tervezetek véleményezése,

f)              kapcsolattartás külső szervezetekkel: EMMI, Oktatási Hivatal, MRK Műszaki Tudományok Bizottsága, más bizottságai, más hazai felsőoktatási intézmények oktatásszervezéssel foglalkozó egységei, nemzetközi szervezetek, külföldi felsőoktatási intézmények oktatásszervezéssel foglalkozó egységei

g)            a hazai és nemzetközi felsőoktatás szervezésére vonatkozó kutatások, tendenciák, figyelemmel kísérése,

h)            a karok oktatási feladatai összehangolásának segítése tanácsadással, ajánlásokkal.

i)               a képzések létesítési, indítási dokumentációinak benyújtása az illetékes hivatalhoz,

j)               a az iskolarendszerű képzések nyilvántartása, az ezzel kapcsolatos adatszolgáltatás,

k)             a karok magyar és idegen nyelvű oktatását érintő marketing és PR tevékenységének segítése.

(9)          A KTH feladata a tudományos tevékenység adminisztrációjában

a)            végzi az egyetemi tudományos minősítésekkel – doktori/PhD, mester/DLA, habilitációs ügyek – kapcsolatos adminisztratív tevékenységet,

b)            intézi a tudományos diákköri tevékenység egyetemi szintű adminisztratív ügyeit,

c)            végzi a tudományos diákkörökkel, demonstrátorokkal kapcsolatos egyetemi szabályozáshoz tartozó, valamint a Doktori és Habilitációs Szabályzattal összefüggő ügyviteli feladatokat,

d)            ellátja az Egyetemi Habilitációs és Doktori Tanács, a Tudományos Bizottság titkársági feladatait,

e)            együttműködik az egyetem szervezeti egységeivel, valamint az az ODT, a fenntartó, más a tudományos tevékenység adminisztrációjában érintett állami szerv illetékes szervezeti egységeivel.

(10)      A KTH feladata a nemzetközi tevékenység adminisztrációjában

a)            Jogi és gazdasági szempontból előkészíti, illetve rendszeresen felülvizsgálja az összegyetemi szempontból stratégiai fontosságú, nemzetközi együttműködéseket, szerződéseket,

b)            a stratégiai döntések végrehajtására szervezi a külföldi egyetemekkel kötendő megállapodásokat és munkatervek kidolgozását, mind az oktatási, mind a tudományos területen,

c)            nyilvántartja az átfogó szervezeti egységek által gondozott együttműködési megállapodásokat, szerződéseket, szakmai segítséget nyújt az átfogó szervezeti egységek közvetlen kapcsolatainak előkészítéséhez és ápolásához,

d)            eleget tesz az Egyetem nemzetközi tevékenységekből adódó tájékoztatási, adatszolgáltatási kötelezettségeinek,

e)            a külföldi kapcsolatokkal összefüggő minden fontosabb hírről – a KTH honlapján - rendszeresen tájékoztatja az egyetem közvéleményét,

f)              intézi a rektor képviseletében kiutazók külföldi útjait, illetve a rektor külföldi vendégeinek fogadásait,

g)            ellátja az Egyetemnek, mint intézménynek a nemzetközi szervezetekbe történő belépésével és tagságával ráháruló központi, más szervezeti egység hatáskörébe nem tartozó feladatokat,

h)            együttműködik a nemzetközi területen tevékenykedő egyetemi szervezeti egységekkel, kapcsolatot tart különösen a dékáni hivatalokkal, a hallgatói külügyi testülettel, a magyar és külföldi külképviseletekkel, a Külügyminisztériummal, a felügyeletet ellátó minisztériummal, a társegyetemekkel,

i)               koordinálja és ellátja az idegen nyelven folytatott teljes idejű és részképzésben részt vevő külföldi hallgatókkal, valamint a magyar hallgatók külföldi részképzéseinek előkészítésével, a hallgatói és az oktatói mobilitással összefüggő döntés-előkészítési, ügyviteli feladatokat, valamint az érdekeltek tájékoztatását. Ennek keretében kapcsolatot tart, – amennyiben szükséges, szerződést köt – a magyar és a nemzetközi szervezetekkel, intézményekkel, ügynökségekkel, a BME honlapján, papír és elektronikus adathordozó kiadványokon, oktatási vásárokon keresztül tájékoztatja az érdekelteket a a BME képzési kínálatáról, pályázatokat nyújt be, és azok teljesítéséről beszámol.

(11)      A KTH feladata a tanulmányi, a tudományos és a nemzetközi tevékenység adminisztrációját kiszolgáló egyetemi szoftverek (Neptun.net tanulmányi és pénzügyi rendszer, Poszeidon iktató és irattári rendszer, Gólya felvételi rendszer) és a KTH honlapjának üzemeltetésével kapcsolatban:

a)            javaslattétel a rendszerekkel kapcsolatos egyetemi eszköz- és szoftverbeszerzésre, a hatáskörébe tartozó beszerzések lebonyolítása, az Egyetem képviselete a szerződés megkötése és teljesítése kapcsán;

b)            kapcsolattartás a programok fejlesztőivel és a felhasználókkal,

c)            új verziók – felhasználói, és szükség szerint egyéb teszteket követő – szerződések szerinti átvétele, a változások és a mindenkor aktuális specifikációk regisztrálása, közzététele a felhasználók számára,

d)            a rendszerparaméterek és a BME felhasználók jogosultságainak beállítása,

e)            rendszeres napi mentés, archiválás, az üzemeltetés adminisztrációja,

f)              tájékoztatók készítése, a kezelés oktatása,

g)            közreműködés a hallgatói be- és kifizetések intézésében, a más szervezeti egység hatáskörébe nem utalt ezzel kapcsolatos feladatok ellátása,

h)            a gyűjtőszámlára történő hallgatói átutalások rögzítése a Neptunban, a gyűjtőszámla egyenleg egyeztetése a bankkal.

i)               A KTH honlapjának, valamint a központi egyetemi honlap oktatással, nemzetközi kapcsolatokkal, tudományos kutatással, felvételivel foglalkozó részeinek gondozása,

(12)      A KTH által folytatott tevékenységek államháztartási szakfeladatrend szerinti megjelölése:

 

181300 nyomdai előkészítő tevékenység,

581100 könyvkiadás,

581400 folyóirat, időszaki kiadvány kiadása,

620100 számítógépes programozás,

620200 információ-technológiai szaktanácsadás,

620900 egyéb információ-technológiai szolgáltatás,

631100 adatfeldolgozás, web-hoszting szolgáltatás,

702100 PR, kommunikáció,

702200 üzletviteli, egyéb vezetési tanácsadás,

732000 piac-, közvélemény-kutatás,

743000 fordítás, tolmácsolás,

855935 szakmai továbbképzések

855937 M.n.s. egyéb felnőttoktatás

910122 könyvtári, állomány feltárása megőrzése, védelme

 

 

II. A KTH vezetése, szervezeti felépítése

3.§

A KTH vezetése

 

(1)          A KTH-t igazgató vezeti. A KTH önálló szervezeti egységekre nem tagozódik, a szervezetét alkotó csoportok mátrix-modellben működnek. Az egyes csoportok munkatársai együttműködnek a feladatok végrehajtásában.

(2)          Az igazgató munkáját két igazgatóhelyettes segíti. A szakmai igazgatóhelyettes felügyeli a szakmai tevékenységet, az üzemeltetési igazgatóhelyettes a napi működéshez kapcsolódó feladatokat irányítja. A rektor a KTH egyik alkalmazottjának „nemzetközi igazgató” címet adományoz, aki a Nemzetközi-tudományos és oktatásigazgatási Csoport munkáját irányítja, munkáltatója a rektor.

(3)          A csoportvezető feladat- és hatáskörére a csoport feladat- és tevékenységi körében – a szervezeti egység vezetőkre megállapított szabályokat kell alkalmazni, az alábbi kivételekkel:

– külön erre irányuló felhatalmazás hiányában kötelezettségvállalási és utalványozási jogkör nem illeti meg

– a csoportok tagjai tekintetében munkairányítói jogokat gyakorol.”

(4)          Az oktatási rektorhelyettes munkairányítói jogot gyakorol a Nemzetközi-tudományos és oktatásigazgatási Csoport oktatásigazgatási ügyekkel foglalkozó foglalkoztatottja felett.

 

4. §

A KTH szervezeti felépítése

(1)          A KTH felépítése:

a)            Titkársági és Irattári Csoport

b)            Szakértői Csoport

c)            Előadói Csoport

d)            Informatikai Csoport

e)            Nemzetközi-tudományos és oktatásigazgatási Csoport

f)              Gazdasági Csoport

 

(2)          Az Informatikai Csoportot és a Titkársági és Irattári Csoportot a KTH igazgató által kinevezett csoportvezető irányítja,.

(3)          A KTH igazgató felelőssége, feladat- és hatásköre:

a)            az igazgató felelős a KTH jogszabályok és egyetemi szabályzatok szerinti működéséért,

b)            irányítja az önállóan gazdálkodó szervezeti egység szakmai munkáját és gazdálkodását,

c)            figyelemmel kíséri a felsőoktatásra vonatkozó jogszabályok, az egyetemi szabályozások változását, meghatározza az ebből adódó feladatokat, indokolt esetben javaslatot tesz a rektornak a jogszabályok, szabályzatok változtatásának kezdeményezésére, gondoskodik a vonatkozó egyetemi rendelkezések végrehajtásáról,

d)            gondoskodik a belső szabályozások elkészítéséről,

e)            elkészíti a KTH éves költségvetésének tervét és az előző évi források felhasználásáról szóló beszámolót, biztosítja a KTH kezelésében lévő tárgyi eszközök optimális kihasználását,

f)              felelős a KTH kezelésében lévő vagyontárgyak védelméért és megőrzéséért,

g)            képviseli a KTH-t az egyetemi és kari szervezetekben, valamint Egyetemen kívüli fórumokon,

h)            munkairányítói jogokat gyakorol a Gazdasági Csoportban.

(4)          A szakmai munkát irányító igazgatóhelyettes főbb feladatai:

a)            meghatározza a hallgatói adatkezelési feladatok végrehajtásának módját,

b)            felügyeli a Szakértői, az Előadói és az Informatikai Csoportok tevékenységét,

c)            gondoskodik az alkalmazottak megfelelő képzéséről,

d)            koordinál az üzemeltetést irányító igazgatóhelyettessel a munkaszervezés tekintetében,

e)            az igazgató megbízása alapján helyettesíti az igazgatót távolléte, illetve akadályoztatása esetén.

(5)          Az üzemeltetési igazgatóhelyettes főbb feladatai:

a)            irányítja a hallgatói adatkezelést, az ügyfelek kiszolgálását, és az információfogadást és -szolgáltatást,

b)            az Előadói és a Szakértői Csoport alkalmazottjai tekintetében gyakorolja a munkairányítói jogot,

c)            az igazgató megbízása alapján helyettesíti az igazgatót távolléte, illetve akadályoztatása esetén.

(6)   A nemzetközi igazgató főbb feladatai:

a)     koordinálja a KTH nemzetközi ügyekkel kapcsolatos tevékenységét,

b)     kapcsolatot tart a nemzetközi ügyekben érintett dékánhelyettesekkel, egyetemi vezetőkkel, állami szervekkel,

c)     figyelemmel kíséri a Nemzetközi-tudományos és oktatásigazgatási Csoport által kiszolgált testületekkel, vezetőkkel kapcsolatos munkát,

d)     összehangolja a Nemzetközi-tudományos és oktatásigazgatási Csoporton belüli szervezetek közötti munkát, szervezi a feladatok megosztását, a kapcsolatok kialakítását,

e)     munkairányítói jogot gyakorol a Nemzetközi-tudományos és oktatásigazgatási Csoport munkatársai felett.

(6)          A Titkársági és Irattári Csoport elsődleges feladata a KTH működésével összefüggő kiszolgálói tevékenység. Ennek részeként kezeli és irattározza a KTH működésével kapcsolatos iratokat, beszerzi a szükséges nyomtatványokat, eszközöket, az előírásoknak megfelelő nyilvántartást vezet a bélyegzőkről, a szigorú számadású nyomtatványokról, a költségvetési keretekről, a KTH leltári eszközeiről. Vezeti a hallgatók törzskönyveit, nyilvántartja az Egyetemen kiadott valamennyi oklevelet, elkészítteti az okleveleket, díszes okleveleket, oklevélmásolatokat, -másodlatokat, a korábbi hallgatókkal kapcsolatban igazolásokat állít ki, szükség esetén az okleveleket és a leckekönyveket fordíttatja, elkészítteti a jubileumi okleveleket, tanácsot ad és állást foglal oklevél ügyekben.

(7)          A Szakértői Csoport tagjai a KTH tevékenységi körébe tartozó egy, vagy több terület szakértői, akik képesek alapvetően a terület oktatására, az ezzel kapcsolatos ügyviteli teendők megszervezésére, az igazgatóhelyettes segítésére az előadók munkájának irányításában, a nem rendszeresen ismétlődő feladatok ellátására. A szakértők szükség esetén az előadók munkakörébe tartozó feladatokat is ellátnak.

(8)          Az Előadói Csoport fő feladata a tanulmányi adminisztráció rendszeresen ismétlődő feladatainak ellátása, ideértve az idegen nyelvű képzésben részt vevő hallgatókat is. Az előadók a feladatuk végrehajtásához szükséges mélységben ismerik a KTH ügyviteli tevékenységét. Elsődleges feladatuk az ügyfelek kiszolgálása, az ő felelősségi körükben lévő hallgatók adatainak rögzítése, ellenőrzése, nyilvántartások vezetése. Munkájukat az igazgatóhelyettes és a szakértők szakmai irányításával végzik.

(9)          Az Informatikai Csoportjának elsődleges feladata a tanulmányi adminisztrációt és a tudományos és nemzetközi tevékenységet kiszolgáló egyetemi szoftverek, valamint a KTH szervereinek, honlapjának és ügyfélhívó rendszerének üzemeltetése.

(10)      A Nemzetközi-tudományos és oktatásigazgatási Csoport alapvető feladatait a jelen szabályzatban (2. § (7), (8), (9) bekezdések) felsorolt nemzetközi-tudományos adminisztrációs és szolgáltató tevékenységek adják.

(11)      A Gazdasági Csoport feladata a KTH munkaügyi adatainak nyilvántartása, a kinevezések, megbízási szerződések, a munkaügyi bejelentések elkészítése, a KTH költségvetési tervének előkészítése, a kiadások nyomonkövetése, a beszámoló jelentések előkészítése.

 

 

 

III. A KTH-ban őrzött bélyegzők használata és kezelése

5. §

A KTH-ban őrzött bélyegzők használata

 

(1)          A KTH birtokában lévő bélyegzők lenyomata:

          a) a kimenő levelekhez, a leckekönyvi bejegyzésekhez és a magyar nyelvű igazolásokhoz használt sorszámozott bélyegzők:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         

 

b) az idegen nyelvű igazolásokhoz használt sorszámozott bélyegzők:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

            c) okmányokhoz használt bélyegző:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(2)          A bélyegzők darabszámát és használatának rendjét az Iratkezelési Szabályzat tartalmazza.

 

 

6. §

A KTH-ban őrzött bélyegzők kezelése

 

(1)          A hallgatói adatkezeléshez használt sorszámozott bélyegzőket az előadók és a szakértők kezelik és őrzik.

(2)          Az okmányokhoz használt bélyegzőket Titkársági és Irattári Csoport iktatást és iratkezelést végző dolgozója (távollétében a helyettesítésével megbízott dolgozó) kezeli és őrzi.

(3)          A bélyegzőkről a megbízott dolgozó nyilvántartást vezet, és azokat évente egyszer leltározza. A bélyegző elvesztése esetén a jogszabályi előírások szerint kell eljárni.

(4)          A Szabályzatot a KTH gondozza.

 

 

 

 

 

 


Korábbi, már nem hatályos SzMSz
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem

Központi Tanulmányi Hivatal

Szervezeti és Működési Szabályzat

 Elfogadta a BME Szenátusa a 2009.április 27-i ülésén.

Hatályba lép 2009. május 1-jén.

 

A BME Szenátusa az Egyetem Szervezeti Felépítés és Működési Rend 4.§ (4) bekezdése alapján a Központi Tanulmányi Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatát az alábbiak szerint fogadja el:

 

I. Általános rendelkezések

1.§

A Központi Tanulmányi Hivatal

(1)          A Központi Tanulmányi Hivatal (a továbbiakban: KTH) a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (a továbbiakban: Egyetem) Szervezeti Felépítés és Működési Rendje 9.§ (2) bekezdésében meghatározott, az oktatást és tudományos kutatást közvetlenül (szolgáltatásaival) támogató, átfogó szervezeti egysége.

(2)          A KTH Szervezeti és Működési Szabályzatának hatálya kiterjed a KTH által foglalkoztatottakra, valamint a KTH tárgyi eszközeire, továbbá az ezekkel kapcsolatos tevékenységekre.

(3)          A KTH

                        a) neve:

-       Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem,

         Központi Tanulmányi Hivatal (BME KTH)

-       Budapest University of Technology and Economics,

         Central Study Office (BME CSO)

-       Technische und Wirtschaftswissenschaftliche Universität Budapest,

         Zentrales Studienamt (BME ZSA)

                        b) székhelye: H-1111 Budapest, Műegyetem rkp. 7-9.

                        c) levelezési címe: Budapest, 1521 Pf. 91.

 

2.§

A KTH feladatai

(1)          A KTH

a)              a hagyományos egyetemi, főiskolai képzésen és kiegészítő alapképzésben, az alapképzésben (BSc/BA), a mesterképzésben (MSc/MA) és az osztatlan képzésben (a továbbiakban graduális képzésben) résztvevő hallgatók tanulmányi adminisztrációját intézi,

b)             szakmailag támogatja a Szenátus és a Gazdasági Tanács hatáskörébe tartozó, valamint a rektor hatásköréhez tartozó, oktatást érintő feladatokkal kapcsolatos egyetemi szintű döntéseket, segíti a döntések adminisztratív végrehajtását, megszervezését, egyetemi szintű koordinálását, a végrehajtás eredményének összefoglalását, értékelését,

c)             tanácsaival, ajánlásaival segíti a karok és más szervezeti egységek oktatási feladatainak összehangolását,

d)             intézi a tudományos diákköri tevékenység egyetemi szintű ügyeit,

e)             koordinálja a hallgatói és oktatói mobilitással összefüggő döntés-előkészítési, oktatásszervezési, ügyviteli feladatokat,

f)               gondozza a hatáskörébe utalt szabályzatokat, ellátja az Oktatási Bizottság, a Tudományos Bizottság, a Tudományos Tanács titkársági feladatait,

g)             végzi az egyetemi tudományos minősítésekkel -- doktori/PhD, mester/DLA és habilitációs ügyekkel -- kapcsolatos egyetemi szintű adminisztratív tevékenységet, ellátja az Egyetemi Habilitációs Bizottság és Doktori Tanács titkársági feladatait,

h)             intézi az Egyetem nemzetközi kapcsolataival összefüggő központi szervezési, feladatokat,

i)               üzemelteti a fenti tevékenységeket kiszolgáló információs rendszereket, és koordinálja az azzal összefüggő egyetemi szintű feladatokat.

j)               végzi mindazon feladatokat, melyet egyetemi jogi, vagy más eszköz, valamint a rektor számára meghatároz.

 

(2)          A KTH — a karokkal folytatott külön együttműködés keretében — részt vehet a szakirányú továbbképzés és a doktori képzés adminisztrációjában is.

 

(3)          A KTH feladata a graduális képzésre jelentkezettek felvételi és átvételi eljárása során:

a)             a jelentkezők adatainak rögzítése a vonatkozó jogszabályok alapján,

b)             közreműködés a felvételi vizsgák megszervezésében, az eredmények rögzítése és közzététele,

c)             pontszámítás, listák készítése az Egyetem illetékes szervezeteinek,

d)             a jelentkezők értesítése a felvételi döntésről,

e)             a fellebbezések kezelése, döntés előkészítés az Egyetemi Felvételi Bizottság számára.

 

(4)          A KTH feladata a graduális képzésben résztvevők hallgatói jogviszonya létesítésekor, illetve idején:

a)             a felvett hallgatók tájékoztatásának, beiratkozásának, tantárgyfelvételének koordinálása,

b)             a diákigazolványok dokumentált kiadása a hallgatók számára, gondoskodás az érvényesítésükről, pótlásukról,

c)             a leckekönyvek dokumentált kiadása és begyűjtése,

d)             törzskönyv és névmutató készítése, a személyi anyagok kialakítása,

e)             hallgatói jogviszony igazolások kiadása,

f)              a hallgatók tantárgyfelvételének rögzítése, a leckekönyvek lezárása,

g)             a hallgatók tanulmányi eredményeinek megállapítása, törzskönyvezés,

h)             a hallgatók előmenetelének ellenőrzése a szabályzatok alapján,

i)               az (egyéni) hallgatói tanulmányi és vizsgaügyekben a kérelmek fogadása, adatszolgáltatás a döntéshozóknak, a döntések utáni adminisztráció,

j)               másodlagos utalványozói feladatok a hallgatói kifizetések során,

k)             a hallgatók fizetési kötelezettségének megállapítása, kirovása és ellenőrzése a vonatkozó szabályzatok alapján,

l)               az Egyetemmel szemben tartozó hallgatókkal, volt hallgatókkal szembeni eljárás,

m)           közreműködés az adóigazolások elkészítésében és azok dokumentált kiadása a hallgatók számára,

n)             részvétel a BME jogszabályok szerinti adatszolgáltatási kötelezettségének teljesítésében.

 

(5)          A KTH feladata az Egyetem által kiadott okiratokkal kapcsolatban:

a)             oklevél mintalapok készítése, őrzése, nyilvántartása (törzskönyvezése),

b)             az oklevelek, díszes oklevelek elkészítése, a kiosztás dokumentálása,

c)             oklevélmellékletek elkészítése, a kiosztás dokumentálása,

d)             oklevélmásolatok, -másodlatok, igazolások kiállítása,

e)             oklevelek és leckekönyvek fordíttatása,

f)               a jubileumi oklevelek kiadásának intézése,

g)             tanácsadás oklevél ügyekben az Egyetem szervezeteinek,

h)             állásfoglalás oklevelek hitelessége tekintetében.

 

(6)          A KTH a vonatkozó szabályzatban leírtaknak megfelelően részt vesz az Egyetem tanulmányi ügyintézéssel foglalkozó munkatársainak oktatásában és a tanulmányi adminisztrációs feladatok végrehajtásának ellenőrzésében.

 

(7)          A KTH oktatásigazgatási feladatai:

a)             az Oktatási Dékánhelyettesekből álló testület munkájának koordinálása,

b)             a képzések létesítési, indítási dokumentációi kari kidolgozásának segítése,

c)             az oktatásra vonatkozó egyetemi szabályozások (Képzési Kódex, TVSZ, Felvételi és Átvételi Szabályzat) és rektori utasítások kidolgozása, jóváhagyásuk előtti egyeztetése, a szabályzatok alkalmazásának koordinálása. A tanulmányi ügyrendre vonatkozó rektori utasítások kidolgozása, jóváhagyásuk előtti egyeztetése, ezek alkalmazásának koordinálása. Részvétel a Térítések Juttatások Szabályzat térítésekre vonatkozó részének kidolgozásában.

d)             a Szenátus Oktatási Bizottsága titkársági teendőinek ellátása, a képzési programhoz kapcsolódó szenátusi anyagok véleményezése,

e)             a BME oktatását érintő jogszabályok kidolgozásának figyelemmel kísérése, a tervezetek véleményezése,

f)               kapcsolattartás külső szervezetekkel: OKM, Oktatási Hivatal, MRK Műszaki Tudományok Bizottsága, NBB Képzési Albizottsága, más hazai felsőoktatási intézmények oktatásszervezéssel foglalkozó egységei, nemzetközi szervezetek, külföldi felsőoktatási intézmények oktatásszervezéssel foglalkozó egységei

g)             a hazai és nemzetközi felsőoktatás szervezésére vonatkozó kutatások, tendenciák, figyelemmel kísérése,

h)             a karok oktatási feladatai összehangolásának segítése tanácsadással, ajánlásokkal.

i)               a képzések létesítési, indítási dokumentációinak benyújtása az illetékes hivatalhoz,

j)               a képzések nyilvántartása, az ezzel kapcsolatos adatszolgáltatás,

k)             a karok magyar és idegen nyelvű oktatását érintő marketing és PR tevékenységének segítése.

 

(8)          A KTH feladata a tudományos tevékenység adminisztrációjában

a)             végzi az egyetemi tudományos minősítésekkel -- doktori/PhD, mester/DLA, habilitációs ügyek -- kapcsolatos adminisztratív tevékenységet,

b)             intézi a tudományos diákköri tevékenység egyetemi szintű adminisztratív ügyeit,

c)             végzi a tudományos diákkörökkel, demonstrátorokkal kapcsolatos egyetemi szabályozáshoz tartozó, valamint a Doktori és Habilitációs Szabályzattal összefüggő ügyviteli feladatokat,

d)             ellátja az Egyetemi Habilitációs Bizottság és Doktori Tanács, a Tudományos Bizottság, a Tudományos Tanács titkársági feladatait,

e)             együttműködik az egyetem szervezeti egységeivel, valamint az MTA, a MAB, az ODT, az OKM illetékes szervezeti egységeivel.

 

(9)          A KTH feladata a nemzetközi tevékenység adminisztrációjában

a)             Jogi és gazdasági szempontból előkészíti, illetve rendszeresen felülvizsgálja az összegyetemi szempontból stratégiai fontosságú, nemzetközi együttműködéseket, szerződéseket,

b)             a stratégiai döntések végrehajtására szervezi a külföldi egyetemekkel kötendő megállapodásokat és munkatervek kidolgozását,

c)             nyilvántartja az átfogó szervezeti egységek által gondozott együttműködési megállapodásokat, szerződéseket, szakmai segítséget nyújt az átfogó szervezeti egységek közvetlen kapcsolatainak előkészítéséhez és ápolásához,

d)             eleget tesz az Egyetem nemzetközi tevékenységekből adódó tájékoztatási, adatszolgáltatási kötelezettségeinek,

e)             a külföldi kapcsolatokkal összefüggő minden fontosabb hírről -- a KTH honlapján - a "Nemzetközi Hírlevél"-ben rendszeresen tájékoztatja az egyetem közvéleményét,

f)               intézi a rektor képviseletében kiutazók külföldi útjait, illetve a rektor vendégeinek fogadásait,

g)             ellátja az Egyetemnek, mint intézménynek a nemzetközi szervezetekbe történő belépésével és tagságával ráháruló központi feladatokat,

h)             együttműködik a nemzetközi területen tevékenykedő egyetemi szervezeti egységekkel, kapcsolatot tart különösen a dékáni hivatalokkal, a hallgatói külügyi testülettel, a magyar és külföldi külképviseletekkel, a Külügyminisztériummal, az Oktatási és Kulturális Minisztériummal, a társegyetemekkel,

i)               koordinálja a részképzésben résztvevő külföldi és magyar hallgatókkal, a hallgatói és az oktatói mobilitással összefüggő döntés-előkészítési, ügyviteli feladatokat, valamint az érdekeltek tájékoztatását.

 

(10)      A KTH feladata a tanulmányi, a tudományos és a nemzetközi tevékenység adminisztrációját kiszolgáló egyetemi szoftverek (Neptun.net tanulmányi és pénzügyi rendszer, Gólya felvételi rendszer) és a KTH honlapjának üzemeltetésével kapcsolatban:

a)             javaslattétel a rendszerekkel kapcsolatos egyetemi eszközbeszerzésre,

b)             kapcsolattartás a programok fejlesztőivel és a felhasználókkal,

c)             új verziók átvétele, a változások regisztrálása, felhasználói teszt,

d)             a rendszerparaméterek és a BME felhasználók jogosultságainak beállítása,

e)             rendszeres mentés, archiválás, az üzemeltetés adminisztrációja,

f)               tájékoztatók készítése, a kezelés oktatása,

g)             közreműködés a hallgatói be- és kifizetések intézésében, az igazolások elkészítésében,

h)             a hallgatói átutalások fogadása, a gyűjtőszámla egyenleg egyeztetése a bankkal.

i)               A KTH honlapjának, valamint a központi egyetemi honlap oktatással, nemzetközi kapcsolatokkal, tudományos kutatással, felvételivel foglalkozó részeinek gondozása,

 

(11)      A KTH által folytatott tevékenységek TEÁOR számai:

                        8541 felső szintű, nem felsőfokú oktatás,

8542 felsőfokú oktatás,

6203 számítógép-üzemeltetés,

6311 adatfeldolgozás, web-hoszting szolgáltatás,

5811 könyvkiadás,

5814 folyóirat, időszaki kiadvány kiadása,

6201 számítógépes programozás,

6312 világháló- portál szolgáltatás,

9101 könyvtári, levéltári tevékenység,

5812 címtárak, levelezőjegyzékek kiadása,

1813 nyomdai előkészítő tevékenység,

1814 könyvkötés, kapcsolódó szolgáltatás,

6202 információ-technológiai szaktanácsadás,

6209 egyéb információ-technológiai szolgáltatás,

7320 piac-, közvélemény-kutatás,

7021 PR, kommunikáció,

7022 üzletviteli, egyéb vezetési tanácsadás,

8560 oktatást kiegészítő tevékenység,

7430 fordítás, tolmácsolás,

8211 összetett adminisztratív szolgáltatás,

8219 fénymásolás, egyéb irodai szolgáltatás,

 

II. A KTH vezetése, szervezeti felépítése

3.§

A KTH vezetése

 (1)(12)  A KTH-t igazgató vezeti. A KTH önálló szervezeti egységekre nem tagozódik, a szervezetét alkotó csoportok mátrix-modellben működnek. Az egyes csoportok munkatársai együttműködnek a feladatok végrehajtásában.

 

(2)(13)  Az igazgató munkáját két igazgatóhelyettes segíti. A szakmai igazgatóhelyettes felügyeli a szakmai tevékenységet, az üzemeltetési igazgatóhelyettes a napi működéshez kapcsolódó feladatokat irányítja.

 

4. §

A KTH szervezeti felépítése

(1)          A KTH felépítése:

a)             Titkársági és Irattári Csoport

b)             Szakértői Csoport

c)             Előadói Csoport

d)             Informatikai Csoport

e)             Nemzetközi-tudományos Csoport

f)               Oktatásigazgatási Csoport.

 

(2)          Az Informatikai Csoportot csoportvezető irányítja.

 

(3)          A KTH igazgató felelőssége, feladat- és hatásköre:

a) az igazgató felelős a KTH jogszabályok és egyetemi szabályzatok szerinti működéséért,

b) irányítja az önállóan gazdálkodó szervezeti egység szakmai munkáját és gazdálkodását,

c) figyelemmel kíséri a felsőoktatásra vonatkozó jogszabályok, az egyetemi szabályzatok változását, meghatározza az ebből adódó feladatokat, indokolt esetben javaslatot tesz a rektornak a jogszabályok, szabályzatok változtatásának kezdeményezésére, gondoskodik a vonatkozó egyetemi rendelkezések végrehajtásáról,

d) a rektori hatáskörű alkalmazottak kivételével gyakorolja a kinevezési és bérgazdálkodói jogokat a KTH alkalmazottai esetében,

e) gondoskodik a belső szabályozások és a munkaköri leírások elkészítéséről,

f) elkészíti a KTH éves költségvetésének tervét és az előző évi források felhasználásáról szóló beszámolót, biztosítja a KTH kezelésében lévő tárgyi eszközök optimális kihasználását,

g) felelős a KTH kezelésében lévő vagyontárgyak védelméért és megőrzéséért,

h) a rektori hatáskörű alkalmazottakkal megosztva képviseli a KTH-t az egyetemi és kari szervezetekben, valamint Egyetemen kívüli fórumokon,

i)  elkészíti és a rektor elé terjeszti a KTH éves beszámolóját,

j) előkészíti és levezeti a KTH munkaértekezleteit.

 

(4)          A szakmai munkát irányító igazgatóhelyettes főbb feladatai:

a)             meghatározza az egyes adatkezelési feladatok végrehajtásának módját,

b)             felügyeli a Csoportok tevékenységét,

c)             gondoskodik az alkalmazottak megfelelő képzéséről,

d)             koordinál az üzemeltetést irányító igazgatóhelyettessel a munkaszervezés tekintetében,

e)             az igazgató megbízása alapján helyettesíti az igazgatót távolléte, illetve akadályoztatása esetén.

 

(5)          Az üzemeltetési igazgatóhelyettes főbb feladatai:

a)             irányítja az adatkezelést, az ügyfelek kiszolgálását, és az információfogadást és -szolgáltatást,

b)             gyakorolja a munkairányítói jogot az alkalmazottak tekintetében,

c)             az igazgató megbízása alapján helyettesíti az igazgatót távolléte, illetve akadályoztatása esetén.

 

(6)          A Titkársági és Irattári Csoport elsődleges feladata a KTH működésével összefüggő kiszolgálói tevékenység. Kezeli és irattározza a KTH működésével kapcsolatos iratokat, beszerzi a szükséges nyomtatványokat, eszközöket, az előírásoknak megfelelő nyilvántartást vezet a bélyegzőkről, a szigorú számadású nyomtatványokról, a költségvetési keretekről, a KTH leltári eszközeiről, a dolgozók munkaügyi adatairól. Vezeti a hallgatók törzskönyveit, nyilvántartja az Egyetemen kiadott valamennyi oklevelet, elkészítteti az okleveleket, díszes okleveleket, oklevélmásolatokat, -másodlatokat, a korábbi hallgatókkal kapcsolatban igazolásokat állít ki, szükség esetén az okleveleket és a leckekönyveket fordíttatja, elkészítteti a jubileumi okleveleket, tanácsot ad és állást foglal oklevél ügyekben.

 

(7)          A Szakértői Csoport tagjai a KTH tevékenységi körébe tartozó egy, vagy több terület szakértői, akik képesek alapvetően a terület oktatására, az ezzel kapcsolatos ügyviteli teendők megszervezésére, az igazgatóhelyettes segítésére az előadók munkájának irányításában. A szakértők szükség esetén az előadók munkakörébe tartozó feladatokat is ellátnak.

 

(8)          Az Előadói Csoport fő feladata a tanulmányi adminisztráció rendszeresen ismétlődő feladatainak ellátása, ideértve az idegen nyelvű képzésben részt vevő hallgatókat is. Az előadók a végrehajtáshoz szükséges mélységben ismerik a KTH ügyviteli tevékenységét. Elsődleges feladatuk az ügyfelek kiszolgálása, az ő felelősségi körükben lévő hallgatók adatainak rögzítése, ellenőrzése, nyilvántartások vezetése. Munkájukat az igazgatóhelyettes és a szakértők szakmai irányításával végzik.

 

(9)          Az Informatikai Csoportjának elsődleges feladata a tanulmányi adminisztrációt és a tudományos és nemzetközi tevékenységet kiszolgáló egyetemi szoftverek, valamint a KTH szervereinek, honlapjának és ügyfélhívó rendszerének üzemeltetése.

 

(10)      A Nemzetközi-tudományos Csoport alapvető feladatait a jelen szabályzatban (2. § (8), (9) bekezdések) felsorolt nemzetközi-tudományos adminisztrációs tevékenységek adják.

 

(11)      Az Oktatásigazgatási Csoport fő feladatát a jelen szabályzatban felsorolt oktatásigazgatási és tudományos tevékenységet segítő feladatok (2. § (7) bekezdés) adják

 

III. A KTH-ban őrzött bélyegzők használata és kezelése

5. §

A KTH-ban őrzött bélyegzők használata

 

(1)          A KTH birtokában lévő bélyegzők lenyomata:

          a) a kimenő levelekhez, a leckekönyvi bejegyzésekhez és a magyar nyelvű igazolásokhoz használt sorszámozott bélyegzők:

          b) az idegen nyelvű igazolásokhoz használt sorszámozott bélyegzők:

          c) okmányokhoz használt bélyegző:

 

(2)          A bélyegzők darabszámát és használatának rendjét az Iratkezelési Szabályzat tartalmazza.

 

6. §

A KTH-ban őrzött bélyegzők kezelése

 (1)          A hallgatói adatkezeléshez használt sorszámozott bélyegzőket az előadók és a szakértők kezelik és őrzik.

(2)          Az okmányokhoz használt bélyegzőket Titkársági és Irattári Csoport iktatást és iratkezelést végző dolgozója (távollétében a helyettesítésével megbízott dolgozó) kezeli és őrzi.

(3)          A bélyegzőkről a megbízott dolgozó nyilvántartást vezet, és azokat évente egyszer leltározza. A bélyegző elvesztése esetén a jogszabályi előírások szerint kell eljárni.

 

4.§

Záró rendelkezések

 (1)          Az SzMSz-t a Szenátus 2009. április 27-i ülésén fogadta el, hatályba lép 2009. május 1-jén, egyidejűleg a 2007. július 1-jén hatályba lépett SzMSz hatályát veszti.

 

Budapest, 2009. április 27.

 

                                                                                                          Dr. Péceli Gábor

                                                                                                                  rektor