1 kiemelt hírünk érkezett, kérjük, olvassa el figyelmesen. [ bezárás ]

KTH hallgatói hírlevél 2016/17/2 félévzárásról 1. – vizsgajelentkezési-, pótlási- és vizsgaidőszak

2017. május 5. péntek

Kedves Hallgató!

Hírlevelünkben a vizsgajelentkezési-, pótlási- és vizsgaidőszakkal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókról adunk tájékoztatást, aminek keretében

  • közöljük az időszakok pontos időtartamát;
  • összefoglaljuk azokat az eljárásbeli változásokat, amiket a hallgatók által fizetendő egyéb díjakról szóló 4/2017. (1. 16.) számú Kancellári Utasítás hatálybalépése vezetett be;
  • megemlítjük a teljesség igénye nélkül az időszakokat érintő szabályzati előírásokat;
  • felsoroljuk az aktuális Neptun kérvényeket, ill. ehhez kapcsolódóan szólunk az egyes kérvényeket érintő változásokról;
  • továbbá hírt adunk egyéb félévzárással kapcsolatos információkról is.

A változásokra (VÁLTOZÁS!) a hírlevél soraiban külön is felhívjuk a figyelmet.

Egyik lényeges változás, hogy az összegző teljesítményértékelés második alkalommal történő pótlására, javítására (pót-pót zh) csak akkor tud jelentkezni, ha a Neptun hallgatói web Pénzügyek/Befizetés felületén a második pótlásért fizetendő 5500 Ft összegű különeljárási díjat saját magának előre kiírja és befizeti.További  változás, hogy a második pótláshoz ún. Díjköteles pótlás típusú vizsgára kell feljelentkeznie. A tétel kiírás – befizetés – vizsgajelentkezés folyamatáról részletes leírást talál a 2. A pótlási időszakról (előírások, hallgatói teendők, változások): c. bekezdésben, valamint a lépéseket egy másfél perces videón is megtekintheti a KTH honlapjánJavasoljuk, legyen figyelemmel gyűjtőszámlája egyenlegére is annak érdekében, hogy a szükséges fedezet mindig rendelkezésére álljon.

Tartalomjegyzék

1. Az időszakok

2. A pótlási időszakról (előírások, hallgatói teendők, változások)

Késedelmes feladatleadás

Szorgalmi időszakban végzett összegző teljesítményértékelések (zárthelyi dolgozatok) javítása, pótlása

Tétel kiírás lépései - a második pótlásért fizetendő különeljárási díj kiírása példáján

3. A vizsgajelentkezésről

Vizsgára/szigorlatra jelentkezés/lejelentkezés lépései

Tartozás esetén nem jelentkezhet vizsgára

Vizsgázni érvényes aláírással lehet

Megajánlott jegy esetén is szükséges a vizsgajelentkezés

4. A vizsgaidőszakról

Javító- és ismétlő javító vizsgák

Vizsga előtt kötelező a személyazonosság igazolása

Vizsgáról távollét igazolása 8 napon belül a Tanszéken

Halasztott vizsga

Elbocsátás 6. elégtelen vizsgajegy megszerzése esetén

5. Aktuális Neptun kérvények, változások egyes kérvények beadásában

 

1. Az időszakok:

időszak megnevezése

időszak kezdete

időszak vége

vizsgajelentkezési időszak

2017. május 8. 18:00

2017. június 19. 23:59

pótlási időszak

2017. május 15.

2017. május 19.

vizsgaidőszak

2017. május 22.

2017. június 19.

[vissza] 

2. A pótlási időszakról (előírások, hallgatói teendők, változások):

A félévközi érdemjegy, a vizsgával záruló tantárgyak esetében pedig az aláírás megszerzése érdekében szükséges tanulmányi teljesítményértékelések javítására vagy pótlására a szorgalmi időszakot követően a pótlási időszakban kerülhet sor.

 

Késedelmes feladatleadás:

Amennyiben a tantárgykövetelmény lehetővé teszi, az otthon készített feladat, terv, hallgatói mű, stb. a tantárgykövetelményben előírt határidő után késedelmesen beadható a pótlási időszak végéig. Az eredeti és az új leadási határidő között legalább egy hetet kell biztosítani. A késedelmes feladatleadásért különeljárási díjat kell fizetni. A hallgatók által fizetendő egyéb díjakról szóló 4/2017. (1. 16.) számú Kancellári Utasítás előírásai szerint a fizetendő különeljárási díj összege (VÁLTOZÁS!) 3200 Ft. A különeljárási díjat a tanszék adatszolgáltatása alapján a Dékáni Hivatal írja ki (VÁLTOZÁS!) a késedelmes teljesítést követő 8 napon belül. A kirovandó különeljárási díjról már előre tájékozódhat, mivel a tanszékek feladatként rögzítik, ami a Neptun hallgatói web Tárgyak/Feladatok felületén látható az aktuális félévnél. A feladat valamennyi tantárgynál Késés miatt kiírandó különeljárási díjak száma néven látható. Különeljárási díj kirovására viszont csak akkor kerül sor, ha a tanszék a feladathoz eredményt rögzít, vagyis az eredmény oszlop kitöltötté válik. Amilyen szám az eredmény oszlopban rögzítésre kerül, annyiszor 3200 Ft különeljárási díj lesz fizetendő. (VÁLTOZÁS!) A befizetési határidő a kirovást követő 15 nap. Amennyiben a tanszék által rögzített eredménnyel nem ért egyet, reklamációjával a különeljárási díj Neptunban való kiírását megelőzően a tanszékhez fordulhat. A Neptunban történő díjkiírást követően a kiírt tétel ellen a kiírást követő 15 napon belül a 007 Felszólalás fizetési kötelezettség kirovása ellen elektronikus kérvényen lesz lehetősége felszólalni. (VÁLTOZÁS!) A kérvény 2017. május 8-tól az Ügyintézés/Kérvények/Kitölthető kérvények felület helyett a Pénzügyek/Befizetés felületen adható be. A kérvény beadásával kapcsolatos további tájékoztatást olvashat a 5. Aktuális Neptun kérvények, változások egyes kérvények beadásában: c. bekezdésben.  

[vissza] 

Szorgalmi időszakban végzett összegző teljesítményértékelések (zárthelyi dolgozatok) javítása, pótlása:

A tanszék által javításra, ill. pótlásra meghatározott első alkalom igénybevételére a kurzust felvett minden hallgató díjmentesen jogosult, ha a tantárgykövetelményben, illetve BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzatban előírt jelenléti követelményeket teljesítette.

Amennyiben a tantárgykövetelmény lehetőséget biztosít, a hallgató a szorgalmi időszakban végzett összegző teljesítményértékelést második alkalommal is pótolhatja, ill. javíthatja. Az összegző teljesítményértékelések második pótlási és javítási lehetőségével akkor élhet a hallgató, ha a teljesítményértékelésen vagy annak első alkalommal meghirdetett pótlási vagy javítási lehetőségén részt vett.

A második pótlás ún. díjköteles pótlás, vagyis különeljárási díj megfizetéséhez kötött, a pótlás teljesítésére a vizsgaidőszak első hetének harmadik napjáig (2017. május 24-ig) van mód.

A tanszék abban az esetben köteles a második pótlási, illetve javítási lehetőséget biztosítani, ha a korábbi összegző teljesítményértékelések során a hallgatók legalább egyharmada nem szerzett „Aláírva” aláírás bejegyzést vagy elégtelentől különböző félévközi érdemjegyet.

(TÖBB VÁLTOZÁS!) A tanszékek a második pótlási/javítási lehetőséget a Neptunban „Díjköteles pótlás” típusú vizsgaalkalomként írják ki, amire a vizsgákkal azonos módon a Vizsgák/Vizsgajelentkezés felületen kell jelentkezni. Az előre megfizetendő különeljárási díjat a hallgató saját magának írja ki a Neptunban. A különeljárási díj összege a hallgatók által fizetendő egyéb díjakról szóló 4/2017. (1. 16.) számú Kancellári Utasítás 1. § (1) a) pontja előírása szerint 5500 Ft. A különeljárási díjat a pótlásra jelentkezésig kell megfizetni. Amennyiben a díjfizetés nem történik meg előzetesen, a hallgató nem kezdheti meg a pótlást, ill. a javítást, továbbá azok nem értékelhetőek.

[vissza] 

Tétel kiírás lépései - a második pótlásért fizetendő különeljárási díj kiírása példáján:

A hallgató saját magának a hallgatói Neptun web Pénzügyek/Befizetés felületen a Műveletek közül a Tétel kiírás gombra kattintva tud díjat kiírni. A megjelenő Kiírt tétel létrehozása nevű ablakban a legördülő listából először a fizetési jogcímet kell kiválasztaniami a második pótlás esetében Szolgáltatás jogcím. A jogcím kiválasztását követően jelennek meg a további mezők, amiket a második pótlás érdekében történő tételkiíráshoz az alábbiak szerint töltünk ki: a Félévek: mezőben a 2016/17/2 félévet, a Szolgáltatás típusa: mezőben a Teljesítményértékelés második pótlása, javítása opciót, a Tárgyak: mezőben pedig azt a tantárgyat kell a legördülő mezőből kiválasztani, amiből igénybe szeretné venni a második pótlási alkalmat. Ha minden mező megfelelően beállításra került, akkor a Tétel létrehozása gombra kattintva történik meg a tétel kiírása. A kiírás sikerességéről Siker nevű ablakban kapunk visszajelzést.

A kiírt tétel a Pénzügyek/Befizetés felületen a Befizetés fülön a Befizetendő kiírt tételek között jelenik meg. A tétel neve a Szolgáltatás típusa: mezőben kiválasztott díjtípus (pl. Teljesítményértékelés második pótlása, javítása) lesz. A tétel megjelenítéséhez javasolt ugyanezen a felületen a Szűréseknél a Félévek: mezőben a 2016/17/2 félévet vagy a Minden félév opciót, a Státusz: mezőben az Aktív opciót bejelölni, majd a Listázás gombra kattintani.

A tétel befizetése a már ismert módon történik, vagyis a tétel sorára állva a sor végi jelölőnégyzettel a befizetendő tételt kijelölve a Befizet gombra kattintunk, majd a rendszer által küldött kérdést (Biztosan befizeti?) az Igen gombra kattintva nyugtázzuk. Az Igen gombra kattintást követően megjelenő 2.) Befizetés típusa - Kiírt tétel befizetés felületen ellenőrizzük a Gyűjtőszámlás fizetés kiválasztását, majd ismét a Befizet gombra kattintunk. A sikeres befizetést a Siker feliratú ablak jelzi, valamint a tétel státusza Aktívról Teljesítettre változik.

A hallgató a saját maga által kiírt és még teljesítetlen (=Aktív státuszú) tételeket tudja törölni. A törléshez a tétel sorára állva a sorvégi jelölőnégyzettel a tételt kijelölve a Törlés gombra kell kattintani. A rendszer rákérdez, hogy biztosan töröljük-e a tételt, majd az Igen gomb megnyomását követően Siker feliratú ablakban jelzi vissza a törlés megtörténtét. A tétel a törlést követően Törölt státusszal jeleníthető meg a Pénzügyek/Befizetés felületen.

A Tanszék által kiírt Díjköteles pótlás típusú vizsgaalkalomra a Neptun hallgatói web Vizsgák/Vizsgajelentkezés felületén jelentkezhet, ha a vizsga sora végén a +(Lehetőségek) opción belül a Jelentkezés opcióra kattint. A sikeres jelentkezésről a jelentkezést követő felugró ablakban kap visszajelzést. A sikeres jelentkezésnek feltétele az előzőleg befizetett különeljárási díj.

Ahogyan a bevezető sorokban jeleztük, a folyamat áttekintését a Neptun Üzemeltetés által készített videó is segíti, ami letölthető <<innen>> 

 [vissza]

 

3. A vizsgajelentkezésről:

Vizsgára/szigorlatra jelentkezés/lejelentkezés lépései:

Neptun hallgatói web Vizsgák/Vizsgajelentkezés felülete szolgál a vizsgára/szigorlatra való jelentkezésre. A 2016/17/2 félév és a tantárgy kiválasztását követően a Vizsgák listázása gombra kattintva jelennek meg a meghirdetett vizsgaalkalmak. A megfelelő vizsgaalkalom kiválasztása után a sor végén található + (Lehetőségek) közül a Jelentkezés opciót választva tehető meg a jelentkezés. Ugyanezen a felületen lehetséges a korábban felvett vizsga leadása, amennyiben a + (Lehetőségeknél) a Leadás opciót választjuk.

Az adott tantárgyból korábbi és a jelenlegi félévben elért valamennyi eredménye egyben megtekinthető, ha a vizsga sorában a tantárgy előtti + ikonra kattint.

Jelentkezés/lejelentkezés előző nap 12 óráig, kivéve egyedi jelentkezési időszakhoz kötött vizsgaalkalmak:

Vizsgaalkalomra jelentkezni, a jelentkezést visszavonni a vizsgát megelőző nap 12:00 órájáig kizárólag a Neptunon keresztül lehet.

Szigorlat szóbeli részvizsgájához, továbbá a Tanszék által a szorgalmi vagy pótlási időszakra esetlegesen előrehozott vizsgaalkalomhoz a Tanszék egyedi vizsgajelentkezési időszakot állíthat be, mely legkorábban a vizsga/szigorlat kezdete előtt hetvenkét órával érhet véget. Ha a Tanszék egy vizsgaalkalomhoz (pl. szigorlat, előrehozott vizsga) egyedi vizsgajelentkezési időszakot állít be, akkor az időszak a Neptun hallgatói web Vizsgák/Vizsgajelentkezés felületénaz adott tantárgy vizsgaalkalmának sorára állva a + (Lehetőségek) felületen a Vizsga adatok  opciót kiválasztva megjelenőVizsga adatok ablak Alapadatok fülén az Egyedi vizsgajelentkezési időszak kezdete és vége mezőkben tekinthető meg.

[vissza] 

Tartozás esetén nem jelentkezhet vizsgára:

Lejárt határidejű tartozás esetén nem jelentkezhet vizsgára. Esetleges tartozását a Neptun hallgatói web Pénzügyek/Befizetés és Visszafizetés felületein ellenőrizheti a Minden félév és az Aktív státuszú szűrések beállítását követő listázással.

[vissza] 

Vizsgázni érvényes aláírással lehet:

A vizsgával záruló tantárgyaknál a vizsgára bocsáthatóság feltétele az „Aláírva” aláírás bejegyzés megszerzése a szorgalmi vagy legkésőbb a pótlási időszak végéig. Szigorlatot az a hallgató tehet, aki a mintatantervben előírt előzetes feltételeket teljesítette és a szigorlathoz rendelt tantárgyak kreditjét megszerezte.

Vizsgajeggyel záruló tantárgy aláírásáltalában a megszerzés félévében és az azt követő hat félévben érvényes. A 2016/17/2 félévben a 2013/14/2 félévben, vagy azután megszerzett aláírások érvényesekA BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzat 114. § (5) bekezdése lehetővé teszi, hogy a tantárgykövetelmény az érvényesség tekintetében a fentiektől eltérően rendelkezzen. A korábban megszerzett aláírás csak a Kari Tanulmányi Bizottság külön engedélye esetén vehető figyelembe a vizsgajelentkezésnél.

Aláírás megtagadása esetén az esetlegesen felvett vizsgáról Önnek kell lejelentkeznie, mert a lejelentkezés elmulasztása esetén az igazolatlan távolmaradásért (VÁLTOZÁS!) 5500 Ft összegű különeljárási díjat kell fizetnie.

[vissza] 

Megajánlott jegy esetén is szükséges a vizsgajelentkezés:

Amennyiben vizsgával záruló tantárgyból megajánlott jegyet kap, szíveskedjék a tantárgyat oktató tanszékkel vagy az oktatóval egyeztetni, hogyan kerül bejegyzésre az eredménye. Az eredmény beírásához Önnek kell feljelentkeznie egy előre meghatározott vizsgaalkalomra vagy a tanszéki adminisztrátor jelentkezteti fel és írja be az eredményét. Vizsgajelentkezés hiányában a tanszék nem fogja tudni beírni az eredményt a Neptunba.

[vissza] 

4. A vizsgaidőszakról:

Javító- és ismétlő javító vizsgák:

Adott félévben egy tantárgyból tehető vizsgák száma nincs korlátozva. A 2016. szeptember 1-jétől ugyanabból a tantárgyból tett harmadik és további vizsga (szigorlat) azonban díjköteles. A különeljárási díj mértéke 4500 Ft. Figyelem! Ha Ön az őszi félévben egy tantárgyból kétszer sikertelenül vizsgázott, akkor már az első tavaszi vizsgája is díjköteles!

A 2016/17/2 félévben a harmadik, ill. további vizsgáért (szigorlatért) fizetendő különeljárási díjakat a KTH fogja kiírni a vizsgaidőszak első három hetében legalább hetente történő ellenőrzést követően, majd a vizsgaidőszak hátralevő részében naponta ellenőrizve a vizsgák számát. A tétel befizetésére 3 nap fog rendelkezésre állni.

A Tanszék egyes vizsga- és szigorlati alkalmakat eleve javító, ill. ismétlő javító vizsgaalkalomként jelölhet meg, amelyre történő jelentkezés során előnyben részesíthetők az adott vizsgaidőszakban korábban sikertelen vizsgát/szigorlatot tett vagy a sikeres vizsgájukat/szigorlatukat javítani szándékozó hallgatók.

Megfelelően indokolt kérés esetén a javítóvizsga, ill. az ismételt javítóvizsga más oktató vagy bizottság előtt tehető le. A kérelmet a tantárgyat oktató tanszék vezetőjéhez, ha a tanszékvezető is érintett a vizsgáztatásban, akkor a dékánhoz lehet benyújtani legkésőbb a vizsga kezdete előtt 3 munkanappal.

A hallgató kérése alapján az adott vizsgaidőszakban ismétlő javítóvizsgának minősülő vizsgát (3. vizsgát) legalább kéttagú bizottság előtt kell letenni.

[vissza] 

Vizsga előtt kötelező a személyazonosság igazolása:

A vizsga előtt az oktató köteles ellenőrizni a hallgató személyazonosságát, ami bármely, személyazonosság igazolására alkalmas arcképes okmánnyal (személyazonosító igazolvány, vezetői engedély, útlevél) vagy diákigazolvánnyal igazolható.

[vissza] 

Vizsgáról távollét igazolása 8 napon belül a Tanszéken:

A tanulmányi rendszerben felvett vizsgán/szigorlaton köteles megjelenni. Amennyiben nem jelenik meg, tudása nem értékelhető és a tanszék „Nem jelent meg” bejegyzést tesz a Neptunban. Ebben az esetben a Vizsgák/Felvett vizsgák felületen a Megjelent oszlopban egy piros színű X jelet fog látni. A felvett vizsgáról/szigorlatról való távollétet 8 napon belül kell személyesen, írásban, elektronikusan vagy meghatalmazott útján a tanszéknél igazolniaAmennyiben a tanszék a kérést elutasítja, a Kari Tanulmányi Bizottság dönthet az igazolás elfogadásáról. A tanszék elutasítása esetén kérését a KTB-hez a Neptun hallgatói web Ügyintézés/Kérvények/Kitölthető kérvények felületén elérhető 052 Vizsgáról távollét igazolása kérvényen nyújthatja be.

Amennyiben a vizsgáról távolmaradás igazolatlannak minősül(VÁLTOZÁS!) 5500 Ft különeljárási díjat kell fizetnie. A különeljárási díjat utólagos ellenőrzés alapján a KTH írja ki. 

[vissza] 

Halasztott vizsga:

A hallgató a 013 Kérelem vizsgaidőszakon túli vizsgára Neptun kérvényen benyújtott kérelmére, különösen indokolt esetben, a Kari Tanulmányi Bizottság döntése alapján a vizsgaidőszakot követően – legkésőbb a következő félév kezdetéig – tehet ún. halasztott vizsgát. A kérelemben megfogalmazott indoklást igazolással szükséges alátámasztani. A kérelem elfogadása esetén az engedélyről a KTH határozatot állít ki. A határozatot a tantárgyat oktató tanszéken be kell mutatni, a halasztott vizsga időpontját a tanszékkel egyeztetni kell. A halasztott vizsga időpontját a tanszék írja ki a Neptunban, a vizsgára a Neptun hallgatói weben jelentkezhet.

[vissza] 

Elbocsátás 6. elégtelen vizsgajegy megszerzése esetén:

A BME egyoldalú elbocsátó nyilatkozattal megszünteti a hallgatói jogviszonyát, ha azonos tantárgyból 2012. szeptember 1-jét követően tett sikertelen (=elégtelen eredményű) vizsgáinak (szigorlatainak), javító- és ismétlő javító vizsgáinak (szigorlatainak) összesített száma eléri a hatot (vagyis a Neptunban 6 db elégtelen jegy került beírásra vizsgás tantárgyból vagy szigorlatból). Az elbocsátás törvényi előírás, ezért az elbocsátás alól méltányossági alapon sem lehet felmentést kapni. Felhívjuk figyelmét, hogy a 6. elégtelent követően esetlegesen megszerzett érvényes osztályzat sem jelent felmentést az elbocsájtás alól, jogorvoslati alapot sem teremt.

[vissza] 

 

5. Aktuális Neptun kérvények, változások egyes kérvények beadásában:

kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

egyéb tudnivaló

011 Átvételi kérelem

2017.04.10. 06:00

2017.08.31. 23:59 A megjelölt időpont a szabályzat szerinti legkésőbbi időpont, javasolt a kérelmet június végéig benyújtani, hogy a következő félév időben előkészíthető legyen.

Amennyiben a megpályázott képzésre átvételnél feltétel alkalmassági vizsgán való részvétel, a kérvényt a vizsga napját megelőző 10. napig be kell adni.

012/B Átsorolási kérelem költségtérítéses/önköltséges pénzügyi státuszba

2017.05.22. 06:00

2017.07.28. 23:59

 

013 Kérelem vizsgaidőszakon túli vizsgára

2017.06.16. 06:00

2017.06.21. 23:59

 

015/2 Képzési idő hosszabbítási kérelem (2x idő)

2017.05.22. 06:00

2017.06.19. 23:59

A kérvény azoknak a hallgatóknak szól, akiknek a tanulmányaik befejezésére rendelkezésre álló idő (a képzési idő kétszerese, ill. képzésváltás/átvétel esetén a Kari Tanulmányi Bizottság által meghatározott határidő) a jelenlegi félév végén lejár, de nem sikerül abszolutóriumot szerezniük és a TVSZ 64.§ (1) a) pontja alapján elbocsátásra kerülnének. A kérvény benyújtásával a félév végi elbocsátást megelőzően kérelmezhetik a képzési idő meghosszabbítását.

024/A Tárgyekvivalencia vizsgálat, ha erre épülő tárgyat kíván felvenni

2017.05.08. 06:00

2017.08.18. 23:59

A kérvényhez elektronikus mellékletként kötelező csatolni a KTH honlap (www.kth.bme.hu) E-ügyintézés/Intézmény, szak változtatás (átvétel), tantárgy befogadás felületéről letöltött Excel sablon alapján elkészített tantárgy befogadási táblázatot Excel fájlként. Nem a BME-n teljesített tantárgy esetén mellékelni szükséges a tantárgy teljesítését igazoló hiteles dokumentumot, valamint a teljesített tantárgy programját, vagy web-es elérhetőségét. A Gazdaság- és Társadalomtudományi Karos hallgatóknak a tárgyekvivalencia kérvényhez további mellékletet szükséges csatolniuk, amiről a kérvényben találnak részletes tájékoztatást. 

024/B Tárgyekvivalencia vizsgálat, ha nem kíván erre épülő tárgyat felvenni

2017.05.08. 06:00

2017.09.01. 23:59

025 Kérelem tantárgyak átvezetésére a BME-n teljesített azonos kódú tantárgyak esetén.

2017.05.08. 06:00

2017.09.01. 23:59

A 025 sz. kérvényben kérelmezhető a vizsgás tantárgyból megszerzett érvényes aláírás átvezetése is. Az aláírás átvezetése esetén az adott félévre a tantárgy vizsgakurzussal felvételre kerül.

031 Utólagos passzív félév kérése

2017.03.20. 06:00

2017.06.19. 23:59

A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 45. § (2) bekezdése alapján különösen indokolt esetben adható be, vagyis ha „a hallgató a hallgatói jogviszonyból eredő kötelezettségeinek szülés, továbbá baleset, betegség vagy más váratlan ok miatt, önhibáján kívül nem tud eleget tenni.” A kérvény indoklását igazolással kell alátámasztani.

052 Vizsgáról távollét igazolása

2017.05.22. 06:00

2017.06.27. 23:59

A kérvényt csak abban az esetben kell benyújtania, ha a vizsgáról távolmaradását a Tanszéken már igazolta, és a Tanszék az igazolást elutasította. Amennyiben pl. betegség miatt nem tudott megjelenni a vizsgán, a betegségről szóló igazolást kötelező a kérvényhez mellékletként csatolni.

 

A pénzügyi kérvényekről – a 007 és 070 sz. Neptun kérvények beadása változik

A kiírt tételek elleni felszólalásra szolgáló 007 Felszólalás fizetési kötelezettség kirovása ellen és kollégiumi díj elleni felszólalásra alkalmazott 070-KOLL  Felszólalás kollégiumi fizetési kötelezettség kirovása ellen Neptun kérvények 2017. május 8-tól ún. pénzügyi kérvényként működnek és az Ügyintézés/Kérvények/Kitölthető kérvények felület helyett a Pénzügyek/Befizetés felületen lesznek elérhetőek. A pénzügyi kérvények segítségével közvetlenül egy adott kiíráshoz kapcsolódóan, a kiírás adataira vonatkozóan lesz lehetősége kérvényt leadni. A kérvény a hallgatói Neptun web Pénzügyek/Befizetés felületén a befizetendő kiírt tétel sorára állva a + (Lehetőségek) közül a Kérvény leadása opciót választva jelenik meg. A kérvény megnyitását követően a kitöltés a már ismert módon történik, a kérvény a Kérvény leadása gombra kattintva adható le.  A sikeres leadásról egy ablakban megjelenő Neptun üzenetben kap visszajelzést, majd a Neptun visszalép a Pénzügyek/Befizetések felületre. A leadott kérvény a többi kérvénnyel azonos módon az Ügyintézés/Kérvények/Leadott kérvények felületen lesz látható. A pénzügyi kérvények csak aktív státuszú (=még be nem fizetett) tételekhez kapcsolódóan nyújthatóak be.

[vissza] 

A 2017/18/1 félévre bejelentkezéssel és előzetes tantárgyfelvétellel kapcsolatban a következő hírlevélben adunk tájékoztatást.

Felmerülő kérdéseivel bizalommal fordulhat hozzánk elektronikus levélcímünkön: info@kth.bme.hu

Eredményes vizsgaidőszakot kívánva üdvözlik a KTH munkatársai!

BME Központi Tanulmányi Hivatal

Cím: 1111 Budapest, Műegyetem rkp. 7-9., R épület földszint   ·   : 1521 Budapest Pf. 91.   ·   :   ·   Kapcsolat
flag-hu
2017. május 28. vasárnap   ·   2016/2017/2 félév 17. hete   ·   Ma nincs félfogadás

Gyakran ismétlődő kérdések (Ügyintézési tudnivalók)


KTH Ügyintézés

Hogyan kérhető

Diákigazolvány

Pénzügyek

Ha itt nem találta, akkor érdemes ezt is megnézni: Neptun GYIK

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mikor kell SZEMÉLYESEN bejönni a KTH-ba?

[vissza]

Csak személyesen intézhető ügyek:

  • Diákigazolvány

    • érvényesítés;

    • az "ideiglenes igazolvány" helyetti "igazolás" átvétele;

    • végleges igazolvány átvétele és érvényesítése

Személyes adattal kapcsolatos bejelentés

  • Igazolás "hozott" űrlapra
  • eredeti nyelvvizsga bizonyítvány bemutatás

  • okmánnyal igazolt adatváltozás (pl. névváltozás)

  • Valaminek az átvétele:

    • igazolás;

    • leckekönyv (ha megszűnt a hallgatói jogviszony)

  • Neptun jelszócsere

Kérjük, ha olyan kérdése van, amely egyéni, személyes jellegű (pl. beadott egy kérvényt, amire hosszú ideje nem kapott választ) írjon e-mail címünkre.

Mit kell tudni a leckekönyvek kezeléséről? 

[vissza]

A hallgatók valamennyi eredményéről a tanszéken egy papír alapú nyilvántartást kell vezetni, és megőrizni. Az aláírások és (fél)évközi jegyek dokumentálására a kurzusnévsor, a vizsgaeredmények dokumentálására a vizsgalap, vagy más, annak megfelelő adattartalmú papír alapú bizonylat szolgál. E dokumentum alapján a tanszék köteles a korábban is érvényes határidővel beírni az eredményt a Neptunba. A határidő aláírásnál és félévközi jegynél a szorgalmi időszakot követő első hét utolsó munkanapja, illetve pótlás esetén a késve beadott feladat, illetve a pót zárthelyi értékelését követő második nap. Vizsgánál a határidő a megszerzést, illetve a kihirdetést követő második munkanap vége, de ez nem eshet a vizsgaidőszak utolsó napja utánra.

A hallgatók a Központi Tanulmányi Hivatalban -- amennyiben ezt igénylik, -- kikérhetnek egy ún. igazoló lapot, amely megfelel a leckekönyv adott féléves oldalainak. A saját biztonságuk érdekében erre az oktatókkal rávezettethetik az eredményeiket. Szóbeli vizsgán az eredményt a vizsgalapra és az igazolólapra (ha a hallgatónál van) azonnal ráírja az oktató, és szignálja. Félévközi jegynél, aláírásnál, írásbeli vizsgánál pedig a tanszékvezető köteles gondoskodni arról, hogy az igazoló lap leadását követő második munkanap végéig beírják, vagy megjelölhet hetente egy napot, amikor a 12 óráig leadott igazolólapokra a jegyet a következő munkanap 8 óráig beírják. A tanszék a következő félév regisztrációs hete után nem köteles a jegybeírásra. Az igazolólapot a hallgató megőrzi, nem adja le a félév végén a hivatalban. Az igazolólap, mivel nincs hitelesítve leckekönyv-kivonatként nem használható fel. A hallgatók a tanulmányi eredmények megállapítása után félévente egy leckekönyv-kivonatot igényelhetnek térítési díj nélkül.

Ha a tanszék késlekedik az eredmények Neptunba vitelével, vagy hibás eredményt írt be (pl. többször is beírta az elégtelent, nem megfelelő dátumsorrendben írta be az eredményeket, nem helyes osztályzatot írt be stb.), akkor ezt a hallgatók még időben, a vizsgaidőszakban a tanszéken jelezzék. A vizsgaidőszakot követő héten a KTH munkatársai a Neptunba írt eredmények alapján elvégzik az átlagolást, ekkor a megszerzett kreditek száma és a tanulmányi átlagok megjelennek.

A hallgatók a második oktatási hét végéig térítésmentesen (ezt követően díj fizetése ellenében) kifogással élhetnek a KTH-ban a Neptunba beírt bejegyzésekkel szemben. Erre elektronikusan, a Neptun rendszerben leadott kérvényen van lehetőség. A felszólalásoknál szükség lehet az oktatóval aláíratott igazolólapra. Az ösztöndíjak szempontjából jogvesztő határidő a második ösztöndíj-kifizetést követő 14. nap.

Milyen menü pontok vannak az ügyfélhívón?         

[vissza]

A KTH-ban az aulában kettő, a folyosón egy ügyfélhívó található. Az érintőképernyős készülékek menü rendszere több szintű, a magyar nyelv kiválasztása után az alábbi menük pontok vannak:

  • Diákigazolvány érvényesítés 
  • Diákigazolvány ügyintézés 
  • Okelvél ügyek végzetteknek (pl. oklevél átvétel)
  • Adatváltozás bejelentés (pl. név változás, nyelvvizsga bizonyítvány bemutatás)
  • Diákhitel
  • Külföldi részképzés (kiutazással, pályázattal kapcsolatos ügyintézés)
  • Egyéb

Jelenleg sorszám nélkül, az aulában lévő munkahelyen vehető át

  • a hallgatói jogviszony igazolás az aktuális félévről;
  • igazolás a sikeres záróvizsgáról;
  • igazolás "hozott" nyomtatványra az aktuális félévről;
  • megrendelt igazolás (pl. különleges, diákigazolvány helyetti stb.);
  • megrendelt irat (pl. leckekönyv másolat stb.)

 

Hogyan jelenthetem be az adataim megváltozását?         

[vissza]


Adatváltozás bejelentésére a Neptun használható. Abban az esetben, ha olyan adat változik, amelyről anyakönyvi kivonatat is készül (pl. név változás), akkor az eredeti okmányt be kell mutatni a KTH-ban.

Bankszámla szám változtatásnál kérjük ügyeljen arra, hogy a "régi" számlája ne szűnjön meg azonnal az új létrehozásakor, mivel a Neptun pénzügyi műveleteinél (pl. ösztöndíj kifizetés) gondot okozhat a "nem létező" számlaszám. (A "régi" számlaszám a Neptunból nem törölhető, ha már történt rá kifizetés)

Milyen adatokat tartalmaz a hallgatói jogviszony igazolás?         

[vissza]

A jogviszony igazolás az alábbiakat tartalmazza:

  • a személyes adatokat:tanév, (aktuális) félév (első-utolsó hónap),

    • név, születési név,

    • születési hely, idő,

    • anyja neve,

    • állampolgárság,

    • lakhely,

    • hallgatói azonosító,

  • tanév, (aktuális) félév (első-utolsó hónap),

  • státusz (aktív vagy passzív),

  • a jogviszony létrejötte,

  • a jogviszony megszűnésének becsült időpontja,

  • a BME-n mely képzéseken folytat tanulmányokat

Milyen határidővel kérhető tárgybefogadás?

[vissza]

Tárgybefogadással kapcsolatos határidők (a Tanulmányi Ügyrend 100. pontja alapján)

A tantárgybefogadási kérelem (KKB) döntést NEM igényel beadási határidő
aa. a BME-n más szakon, vagy azonos szakon korábban azonos kódon teljesítette reg.hét utolsó napja
ab. a BME-n más szakon, vagy azonos szakon korábban nem azonos kódon teljesítette, de szerepel a tárgyekvivalencia táblázatban reg. hét utolsó napja
ac. nem a BME-n teljesítette, de szerepel a tárgyekvivalencia táblázatban reg.hét utolsó napja
A tantárgybefogadási kérelem (KKB) dontést igényel
ba. a helyettesítő, vagy szabadon választható tárgyat az adott képzésre történő beiratkozását megelőzően teljesítette a beiratkozás napja előtti 14. nap
bb. a helyettesítő tárgyat a jelenlegi képzésének ideje alatt, párhuzamos képzésben, vagy vendéghallgatóként, de NEM részképzésben már teljesítette és ráépülő tárgyat kíván felvenni az adott félévben a ráépülő tárgy tervezett felvételének félévét megelőző 14. nap
bc a helyettesítő tárgyat a jelenlegi képzésének ideje alatt, párhuzamos képzésben, vagy vendéghallgatóként, de NEM részképzésben már teljesítette és NEM kíván ráépülő tárgyat felvenni az adott félévben a reg. hetet követő hét utolsó munkanapja
bd a helyettesítő tárgyként befogadtatni kívánt tárgyat még nem teljesítette, az adott félévben máshol, de nem részképzésben kívánja teljesíteni és az ösztöndíjindexébe szeretné beszámíttatni, azaz a tárgy előzetes befogadtatását kéri a tárgy tervezett felvételének félévét megelőző szorgalmi időszak utolsó napja
be részképzési kérelem részeként előzetes tantárgy befogadtatást kér a részképzési kérelem benyújtásakor
bf az engedélyezett részképzésben teljesített tárgy befogadtatását kéri a részképzés befejezés, ill. a tárgy eredményének megérkezése után 1 héten belül


Az egyes kérvényekhez csatolandó dokumentumok NEM BME-s tárgy teljesítés esetén:

  • leckekönyv fénymásolat,

  • vagy leckekönyv-kivonat,

  • vagy kreditigazolás

  • tantárgyprogram,

  • valamennyi b, típusú kérelem beadásakor az elfogadtatni kívánt tárgy felelősének véleménye

Milyen adatok találhatók a Neptunban az "extra mezők"-ben? 

[vissza]

A Neptunban megnézhetők a Tanulmányok >> Tanulmányi átlagok menüben a megfelelő félév előtti ’+’ kinyitásával azok az "Extra mezők", amik a félév átlagolásakor számítódnak és töltődnek. (Az átlagolás általában a félév lezárása után történik, egy-egy jegy beírása után nem, mivel nem automatikus. Az Ex1 … Ex4 és Ex6, Ex7 mezők az átlagolásnál kerülnek feltöltésre, a többi időszakonként egyéb lekérdezések és számítások eredményeképpen.) 

  • Ex1: ut_félév_telj_kredit: (ez az ösztöndíj indexbe beszámító teljesített kreditek száma, ami az alapja az ösztöndíjindexnek, teljesítményindexnek, korrigált kreditindexnek, …)
  • Ex2: út_2 félév telj_kredit: (mint az előző, de az utolsó két aktív félévét összesíti, ezzel számol pl. az összesített korrigált kreditindex, ezek is csak az ösztöndíjindexbe beszámító kreditek)
  • Ex3: EPK zárószig_átlag: (csak az EPK Karon, a zárószigorlatok átlaga, amit a diploma minősítéshez használunk)
  • Ex4: Szig_átlag: (azoknál a hallgatóknál fontos, ahol a diploma minősítés tartalmazza a szigorlati eredményeik átlagát)
  • Ex5: Első tárgyfelv_kredit (2012.9.1. óta): (a 110%-os különeljárási díjhoz használjuk, a köt/kötvál. kreditek becslése alapján töltjük, és ha a hallgató nyilatkozik, hogy ténylegesen mennyi, akkor az alapján, a KTB ellenőrzését követően felülírjuk)
  • Ex6: max 1-es vizsga db (2012.9.1. óta egy tárgyból): a 6 elégtelen miatti elbocsátáshoz információ a hallgatóknak – hogy mennyi az adott félévig a legtöbb egyesük egy adott tárgyból)
  • Ex7: nyelvi köv.teljesítve: (0 - ha nincs meg a kimeneti követelmények szerinti nyelvvizsga, vagyis nem kaphat diplomát, hacsak nincs felmentése, 1 - ha kaphat)
  • Ex8: telj_index x 100: (a hallgató teljesítményindexének 100-szorosa, amelyik Karon számítjuk; azért a 100-szorosa, mert a KHK-k 4 tizedes értékre kérik megadni, de ezek a mezők még csak 2 tizedesre tárolják a beleírt értékeket)
  • Ex9: elismert kredit (2013.9.1.óta 1.tárgyfelv): (a 110%-os különeljárási díjhoz használt érték, csak a 2013 nyári TVSZ óta, és csak a 2012.9.1-től kezdett hallgatók esetében nem kell figyelembe venni az első tantárgyfelvételek között az elismert krediteket)

A Saját adatok >> Személyes adatok extra mezői között az ingyenesen felvehető nyelvi egységekkel kapcsolatosak az alábbiak: 

  • Extra15: tartalmazza a 17/2009 R.U. szerinti hatályosságot, ki számít ezelőttinek, ki ez utáninak a nyelvi egységek számát illetően.
  • Extra17: Alapszinten még rendelkezésre álló ingyenes nyelvi egysége száma
  • Extra18: Mesterszinten még rendelkezésre álló ingyenes nyelvi egysége száma
  • Extra19: Doktori szinten még rendelkezésre álló ingyenes nyelvi egysége száma
  • Extra20: Osztatlan szinten még rendelkezésre álló ingyenes nyelvi egysége száma
  • Extra21: Összesen még rendelkezésre álló ingyenes nyelvi egysége száma
  • Extra22: a fenti adatok melyik félévi tantárgyfelvételhez állnak még rendelkezésre

Hol érhetők el a korábbi, a felvételi után kapott tanulmányi tájékoztatók?         

[vissza]

2016/2017 tanév

2015/2016 tanév
2014/2015 tanév
2013/2014 tanév

2012/2013 tanév

Végzés után (igazolás a záróvizsgáról, oklevél átvétel, díszes oklevél stb.)         

[vissza]

Igazolás a záróvizsgáról

  • Ha a Neptunban a Tanulmányok >> Képzés adatok >> Státusz = "Diplomát szerzett" (vagy: "Záróvizsgát tett, nyelvvizsga hiányzik"), akkor  a KTH-ban fogadási időben az aulában lévő munkahelyen azonnal átvehető az igazolás

A jogviszony vége a Neptunban a Tanulmányok >> Képzés adatok >> Befejezés időpontja-nál látható

 

Oklevél átvétel

  • Ha a Neptunban a Tanulmányok >> Képzés adatok >> Státusz = "Diplomát szerzett" lesz, akkor ezt követően kb. 30 nap az oklevél elkészítése.
  • Az elkészült oklevél átvehető
    • a KTH-ban fogadási időben "oklevél ügyek végzetteknek" sorszámmal  (személyesen, vagy meghatalmazással, kérjük, mielőtt jönne. előzetesen érdeklődjön az oklevel@kth.bme.hu címen),
    • a dékáni hivatalok által szervezett ünnepségen (itt általában lehetőség van a KTH-ban korábban átvett oklevél "ünnepélyes" átvételére is, ez ügyben a dékáni hivatalok tudnak segíteni),
    • az oklevél postai úton küldésére (biztonsági okok miatt) nincs lehetőségünk.

Az előírt nyelvvizsga a sikeres záróvizsga után lett meg

  • Az eredeti nyelvvizsga bizonyítványt kell bemutatni fogadási időben a KTH-ban. Ez megtehető személyesen, illetve más is hozhatja, meghatalmazás nélkül.
  • Igazolást az oklevélről ezt követően lehet átvenni.
  • Az oklevél elkészítése kb. 30 nap.


Díszes oklevél:
 Az Egyetem vezetése úgy döntött, hogy díszes oklevelet ad mindazoknak a végzett hallgatóinak, akik a BME bármely karán, szakán oklevelet szereztek, és azt előzetesen megrendelik. Az oklevél díszítésénél cél volt, hogy olyan motívum jelenjen meg, amely fellelhető az Egyetem valamelyik épületén. 

A díszes oklevél megrendelésével kapcsolatosan a következő információkat adjuk közre:

  • mérete: B2-es állóformátumú, azaz cca. 30×40 cm;
  • anyaga: kissé rusztikus merített papír; valamennyi egyedi eljárással készül;
  • az oklevél azonos méretű díszes mappában kerül átadásra;
  • az ára 15.000 Ft, amelyet egy összegben, a megrendeléskor  kell befizetni a KTH-ban (számla kérhető);
  • Az elkészíttetés ideje: kb. 4 hét; átvétel: személyesen vagy meghatalmazott útján, telefonértesítés után, a megrendelés helyén.

Érdeklődés, megrendelés: az oklevel@kth.bme.hu email címen.


Elveszett oklevél pótlása, igazolás a régebben kiadott oklevélről, érdeklődés oklevéllel kapcsolatban:

Hallgatói jogviszony igazolás, különleges igazolás         

[vissza]

A "szokásos" adattartalmú jogviszony igazolás (az aktuális félévről) fogadási időben (díjmentesen) azonnal átvehető sorszám nélkül az aulában.

(A szorgalmi  időszakon kívül, vagy indokolt esetben, ha az alábbiak szerint kéri, és jelzi a kérvényen, akkor a Neptunban megadott magyarországi címére postán küldjük a "szokásos"  igazolást is.)

A szokásostól eltérő adattartalmú igazolás a Neptunban küldött (027-es számú) elektronikus űrlapon rendelhető meg.

Az űrlapon a következő adatokat kell megadni:

  • Név, Neptun kód,

  • kar, képzés,

  • milyen adat (ok) legyen(ek) az igazoláson,

  • milyen nyelvű (angol, német) legyen az igazolás,

  • példányszám, ha egynél több kell.

Ez a szolgáltatás díjköteles:

  • magyar nyelvű igazolás 500 Ft;

  • idegen nyelvű igazolás 1000 Ft, további példányonként 100 Ft.

Az igazolás elkészítésének feltétele a szolgáltatási díj befizetése.

Az űrlap beérkezését követően a KTH munkatársa a Neptunban kiírja a szolgáltatási díjat. Ennek befizetését követően az elkészült igazolás a KTH-ban az aulában lévő munkahelyen vehető át, általában két munkanap múlva. Ha a kérvénybe beírta, akkor a szolgáltatási díj befizetés után történik a postázás.

Leckekönyv másolat, igazolás a tanulmányi eredményekről         

[vissza]

Amennyiben a leckekönyvéről, a tanulmányi eredményeiről másolatra, igazolásra van szüksége, a tanulmányi státuszától függően az alábbiak szerint kérheti:

  • aktív/passzív státusz
    • a hallgatói jogviszonya 2009 előtt kezdődött: a "fekete" leckekönyv másolat megrendelését a Neptunban küldött 028/A elektronikus űrlapon kérheti (az utolsó félévről díjmentesen, a korábbiakról 500 Ft);
    • a hallgatói jogviszonya 2009-ben vagy azután kezdődőtt: fogadási időben az ügyfélhívón "Igazolás kérése a tanulmányi eredményekről" sorszámmal kérheti;
  • elbocsátott státusz: az írásos határozatban leírtak szerint vehető át a hitelesített törzslap kivonat;
  • abszolvált/záróvizsgát tett státusz: a hitelesítettt törzslap kivonat a Neptunban leadott 028/B kérvényen kérhető;
  • diplomát szerzett státusz
    • oklevélmelléklet magyar és angol nyelven: kötelezően kiadandó, általában fogadási időben a KTH-ban oklevél ügyek sorszámmal vehető át;
    • hitelesített törzslap-kivonat: a Neptunban leadott 028/B kérvényen kérhető;

A Neptunban elektronikusan kért dokumentumok elkészültük (a kérvény lezárása) után a KTH-ban az aulában lévő munkahelyen vehetők át.

Leckekönyv fordítás         

[vissza]

Amennyiben a leckekönyvéről, vagy annak valamelyik részéről angol, vagy német nyelvű fordításra van szüksége, a megrendelést  Neptunban küldött elektronikus űrlapon teheti meg.

A leckekönyv fordítás díjköteles szolgáltatás. A szolgáltatás díját a fordítás elkészítése előtt a KTH a Neptunban terhelésként rögzíti, amelyet Önnek a kiírt tételek között kell teljesítenie.

A szolgáltatási díjat a 17/2007. (XII.12.) sz. Rektori Utasítás szabályozza, díja 1 200 Ft a leckekönyvbe bejegyzett félévenként, de legfeljebb 12 000 Ft. Akinek már nincs "hagyományos" leckekönyve, a Neptunból kinyomtatott, a féléves adatokat tartalmazó angol nyelvű kivonatot kap, ennek díja 1000 Ft.

Kérjük, hogy az űrlapon az alábbi adatokat adja meg:

  • Név:
  • Neptun kód:
  • Nyelv: angol vagy német,
  • Kar, képzés, (képzés kód), amelyikről a fordítást kéri:
  • csak az utolsó 2 félév fordítása,
  • vagy az összes félév fordítása,
  • vagy a felsorolt félévek fordítása,
  • példányszám (az egypéldányos ár (1+0,1*n)-szerese fizetendő)

A fordítás (a szorgalmi-  és a vizsgaidőszakban) kb. egy hét alatt készül el és a KTH-ban az aulában lévő munkahelyen vehető át.

Költségtérítés kedvezmény         

[vissza]

A regisztrációs héten kérhető költségtérítés kedvezmény, a Neptun rendszerben lévő űrlapon, három esetben:  A Térítési és Juttatási Szabályzat alapján

  • "az a költségtérítéses hallgató, aki egy tantárgyból annak ismételt felvételekor érvényes aláírással rendelkezik és ezt beiratkozáskor jelzi, ezen tantárgyra az adott képzésben meghatározott költségtérítés harmadát fizeti";

  • "a költségtérítés összegét, a költségtérítés alóli mentesség, kedvezmény eseteit, a kedvezmény mértékét és a mentességben, kedvezményben részesülők számát, valamint a költségtérítés befizetésének határidejét a dékán határozza meg."

  • A felsőoktatási intézmények TGYÁS, GYES, GYED, GYNT ellátásban részesülő hallgatóinak biztosított kedvezményekről a 2007. augusztus 1-től hatályos, 2007. szeptember 12-től módosult, a felsőoktatásban részt vevő hallgatók juttatásairól és az általuk fizetendő egyes térítésekről szóló 51/2007.(III.26.) Korm. rendelet 36. §. (1) bekezdése rendelkezik. Ennek megfelelően azok a hallgatók mentesíthetők, akiknek hallgatói jogviszonya 2006. december 31-e előtt költségtérítéses képzésben jött létre és 2007. augusztus 1-e előtt valamelyik félév első napján GYES-ben-, GYED-ben, stb. részesültek, és ennek alapján már ténylegesen mentesültek a költségtérítés megfizetése alól konkrét szakon, szakképzésen és az aktuális, jelenlegi félév (oktatási időszak) első napján is GYES-en, GYED-en, stb vannak ezen konkrét szakon, szakképzésen folytatott tanulmányaik mellett. Az előbbiekben megfogalmazott feltételek betartása mellett azok a hallgatók is szerepeltethetők az OKM felé küldendő adatszolgáltatásban, akiknek a hallgatói jogviszonya a felsőoktatásról szóló 2005. évi CXXXIX. Törvény 50. §. (2) bekezdésében meghatározott esetek (pl. szülés) miatt a fent meghatározott időszak alatt (2006. december 31. és 2007. augusztus 1. között bármikor) szünetelt és e miatt ténylegesen nem mentesültek a költségtérítés megfizetése alól, ám amennyiben nem szünetelt volna a hallgatói jogviszony a rendkívüli eseményre hivatkozással, úgy egyébként mentesültek volna. A jogosultságot megfelelően igazolni kell!  Az igazolás dátumának nagyobbnak kell lennie, mint az aktuális félév első napja. Az igazolás és kérelem leadásának legvégső határideje a regisztrációs és az azt követő hét első napja, félfogadási idő vége. A határidő lejárta után benyújtott kérelmek esetében a szolgáltatási díj mértéke a 17/2007.(12.12.) Rektori utasítás szerinti szolgáltatási díj fizetendő. Az Oktatási és Kulturális Minisztériumhoz elküldött adatszolgáltatási kötelezettségünk teljesítését követően a kedvezményt nem áll módunkban érvényesíteni.

Utólagos tárgyfelvétel, tárgytörlés         

[vissza]

Utólagos tantárgyfelvételre és leadásra vonatkozó kérelmet a második oktatási hét első napjáig lehet leadni.

A tanszéki/adminisztratív hibára hivatkozó kérelemről a kari Tanulmányi Bizottságok hoznak döntést. A döntés, illetve a hallgató elismert hibája miatt beadott kérvény alapján a KTH a tárgyfelvételt/tárgytörlést végrehajtja a Neptunban. A KTH külön értesítést a döntésről nem küld, a Neptunban tekinthető meg a döntés eredménye, legkésőbb a regisztrációs hetet követő harmadik hét végén. Tárgyfelvétel esetén a KTH ügyintézője az első szabad helyre veszi fel a tárgy kurzusát/kurzusait, ezért az űrlapon a felvenni kívánt kurzus(oka)t nem kell megjelölni, illetve a jelölést az ügyintéző nem veszi figyelembe, a kurzusmódosítást a tanszéken kell intézni.

Mit kell tudni a diákigazolványról?

[vissza]

Az oktatási igazolvány a Nemzeti Egységes Kártyarendszer (NEK) specifikációjának megfelelő igazolvány. Ennek egyik fajtája a diákigazolvány.
A 362/2011. (XII.30.) Korm. rendelet 38.§-a szerint az igazolványra jogosító jogviszony megszűnésekor az oktatási igazolványt be kell vonni.

Hogyan igényelhető állandó diákigazolvány?

[vissza]

A 362/2011. (XII.30.) Korm. rendelet alapján a diákigazolvány (oktatási igazolvány) igénylés menete: 

  • fénykép és aláírás -> okmányiroda, vinni kell:
    • születési anyakönyvi kivonat, vagy
    • más személyi azonosító okmány (személyi igazolvány, jogosítvány, útlevél)
    • és lakcímkártya;
  • az okmányirodában adnak egy adatlapot;
  • a Neptunban az igénylés elindítása (Ügyintézés >> Diákigazolvány igénylés >> Új felvétel);
  • FONTOS:
    • az okmányirodában kapott adatlapon lévő "NEK azonosító"-t kötőjelek nélkül kell beírni;
    • a cím a Neptunban megadottakból választható, azonosnak kell lennie a lakcímkártyán lévővel;
  • (ha másik intézményben is hallgató, akkor az ott igényelt igazolványhoz esetleg kérik a BME "nyomdai kódját": F04961)
  • az új igazolványt a KTH-ba küldik, megérkezéséről Neptun üzenetet kap, az átvételre a KTH-ban fogadási időben van lehetőség.

 

Tájékoztatás a diákigazolvány ügyintézéssel kapcsolatban:

  • Eudcatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. Ügyfélszolgálat
  • 1122 Budapest, Maros u. 19-21.
  • info@diakigazolvany.hu
  • www.diakigazolvany.hu
  • Az igénylés nyomkövető <<itt>> érhető el, az oktatási azonosítót kell megadni, naponta frissítik
  •  +36-1-266-77-33
Hogyan igényelhető ideiglenes diákigazolvány?                                                      

[vissza]

Az ideiglenes diákigazolvány megszűnt, helyette egy igazolás kerül kiadásra:

  • a végleges igazolvány igényléseket folyamatosan (elektronikusan) továbbítjuk az Oktatási Hivatalnak; 
  • ennek beérkezése és visszaigazolása után (a korábbi ideiglenes diákigazolványok helyett) a hallgató kérésére egy igazolást kell kiadnunk,
  • ez a Neptunban a 066-os űrlapon igényelhető az állandó diákiagzolvány igénylés leadásával egyidejűleg;
  • ha a kérvény státusza "elfogadással lezárva", akkor az igazolás fogadási időben az iratkiadóban (az aulában lévő munkahelyen) sorszám nélkül vehető át. (Az Oktatási Hivatal tájékoztatása szerint ennek felmutatásával megvásárolhatók a kedvezményes bérletek.)
  • ha a kiadott igazolás 60 napos érvényességi ideje lejár, akkor új igazolást kell kiadnunk (további 60 napos érvényességgel), ami a Neptunban a 067-es kérvényen kérhető (célszerű a korábbi igazolás lejárta előtt néhány nappal indítani a kérést)
  • ha a kiadott igazolás elveszett, vagy más okból (pl.: vidéken tartózkodás a vizsgaidőszak után) szükséges, akkor szintén a 067-es kérvényen lehet kérni a pótlást;
  • FONTOS: az ideiglenes igazolvány helyébe lépő igazolást (a KTH kívül álló okok miatt) nem tudjuk azonnal, a végleges igazolvány igénylésekor kiadni.

Most vettek fel, mit kell tudnom a diákigazolvány igénylésről?                                                      

[vissza]

Az igénylés menete megegyezik az előző két kérdésnél leírtakkal. Amit még tudni kell:

  • az állandó igazolvány igénylése elindítható a Neptunban, de elektronikusan továbbítani csak a beiratkozás, a félév kezdete után van lehetőségünk;
  • a Neptunban a 066-os űrlapon a diákigazolvány kiállításáról az igazolás szintén igényelhető, de ezt nincs lehetőségünk kiállítani, amíg az állandó igazolvány igénylése nem került feldolgozásra;
  • ha rendelkezik az előző tanévre érvényesített diákigazolvánnyal, vagy az azt helyettesítő igazolással, akkor az március/október 31-ig használható;
  • az új állandó diákigazolványt a KTH-ba küldik, az átvételről Neptun üzenetet fog kapni.


Elveszett az érvényesítő matrica, a diákigazolvány, mit kell tennem?                                                      

[vissza]

Az elveszett matrica pótlása a KTH-ban kérhető. Az oktatási igazolványokról szóló kormányrendelet szerint: "...A jogosult a matrica elvesztése esetén 3500 forintot köteles megfizetni..." A tételt az ügyintéző írja ki a Neptunban.

Az elveszett igazolvány helyetti igénylés menete megegyezik az előző kérdéseknél leírtakkal. Amit még tudni kell:

  • ha a korábbi igénylés NEK adatlapján az adatok (név, lakcím) nem változtak, akkor az is használható, nem kell új;
  • az elkészült igazolvány érvényesítésénél, ha az elveszett igazolvány érvényesítve volt az adott félévre, akkor (a matrica elvesztése miatt) 3500 Ft-ot kell fizetni, melyet az ügyintéző ír ki a Neptunban. 

Mennyi költségtérítést, önköltséget kell fizetnem?


[vissza]

Mennyi volt korábban az összesített korrigált kreditindex szak-csoportonkénti határéréke?

[vissza]

2015/16/2 félév ****ÚJ***
2014/15/2 félév
 
2013/14/2 félév
: 2012.08.15 előtti (FTV) és utáni (NFTV) hallgatók
2012/13/2 félév

2011/12/2 félév
2010/11/2 félév
2009/10/2 félév

Mit kell tudni a gyűjtőszámláról?

[vissza]

A BME gyűjtőszámlára bármely banknál vezetett lakossági folyószámláról átutalható a szükséges fedezet.

Az átutalási megbízás kitöltésénél

  • A jogosult neve:                  Neptun gyűjtő számla
  • A jogosult számlaszáma10032000 - 01425279 - 01120008
    • Külföldről történő utalás esetén: HU97 1003 2000 0142 5279 0112 0008
  • Megjegyzés: a hallgató Neptun kódja (hat jegyü alfanumerikus kód) NK-neptunkód formában

    Például, ha a Neptun kód A1B2C3, akkor a megjegyzés rovatba ez kerül: NK-A1B2C3


FONTOS FIGYELMEZTETÉS!

  • Ha a megjegyzés rovatban nem, vagy nem a megadott formában szerepel a Neptun kód, akkor az összeg visszautalásra kerül a befizető számlájára. (A BME Gyűjtőszámlán biztosított fedezet terhére teljesített befizetéseknél a "BEFIZETŐ" csak MAGÁNSZEMÉLY lehet (Adóazonosítója 8 - cal kezdődik).
  • A "BEFIZETŐ" nem kell hogy azonos legyen azzal, aki a fedezetet a gyűjtőszámlára átutalta.
  • A helyesen utalt összeget a hallgató 2-3 munkanapon belül látja a Neptun.Net-ben, és rendelkezhet felette.

Diákhitel - nem igazolta a BME a hallgatói jogviszonyomat         

[vissza]

A BME és a Diákhitel Központ (DK) között a hallgatói jogviszonnyal kapcsolatos adatok egyeztetése a Neptun rendszer segítségével történik. A BME semmiféle adatot nem továbbít, nem ad át, kizárólag a DK által feltett kérdésre válaszol.

 

Tapasztalataink szerint a jogviszony adatok visszaigazolásával kapcsolatban a következő esetekben fordulhat elő probléma:

  • Hibásan megadott, vagy a DK által hibásan rögzített képzés adatok:

    • Képzés név, képzés kód, mely a Neptunban, a "Tanulmányok" >> "képzés adatok"-nál található

    • Megváltozott a képzése
      • befejezete a BSc-t és elkezdte az MSc-t

      • átvették másik képzésre

    • A képzéssel kapcsolatos adatai hibásak, hiányosak a Neptunban

  • Hibásan megadott, vagy a DK által hibásan rögzített személyes adatok:

    • Nem egyeznek a hivatalos okmányaiban szereplővel az adatai (név, születési név, anyuka név, születési dátum)

    • Változtak az adatai (pl. házasságkötés miatt a neve)

    • Hibás, vagy pontatlan a hallgatói azonosítója (a Neptunban a "Saját adatok" >> "Személyes adatok"-nál az "OM kód")

Megoldás:

  • Ha a Neptunban hiányos, vagy pontatlan az adat:

    • kérni kell az adatkezelőtől a javítást.

  • Ha a Neptunban rendben vannak az adatok:

    • kérni kell egy hallgatói jogviszony igazolást,

    • azt el kell juttatni a DK-nak és kérni kell az adatok javítását, pontosítását,

    • esetleg kérni kell a DK-t, hogy ismételten egyeztessen a BME-vel (ezt csak a DK kezdeményezheti, a hallgató, a BME nem.)