BME Központi Tanulmányi Hivatal

Cím: 1111 Budapest, Műegyetem rkp. 7-9., R épület földszint   ·   : 1521 Budapest Pf. 91.   ·   :   ·   Kapcsolat
flag-hu
2017. szeptember 25. hétfő   ·   2017/2018/1 félév 5. hete   ·   Hivatal félfogadási idő a mai napon: 10:00–15:30, 12:00–15:30

Gyakran ismétlődő kérdések (Ügyintézési tudnivalók)


KTH Ügyintézés

Hogyan kérhető

Diákigazolvány

Pénzügyek

Ha itt nem találta, akkor érdemes ezt is megnézni: Neptun GYIK

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mikor kell SZEMÉLYESEN bejönni a KTH-ba?

[vissza]

Csak személyesen intézhető ügyek:

  • Diákigazolvány

    • érvényesítés;

    • az "ideiglenes igazolvány" helyetti "igazolás" átvétele;

    • végleges igazolvány átvétele és érvényesítése

Személyes adattal kapcsolatos bejelentés

  • Igazolás "hozott" űrlapra
  • eredeti nyelvvizsga bizonyítvány bemutatás

  • okmánnyal igazolt adatváltozás (pl. névváltozás)

  • Valaminek az átvétele:

    • igazolás;

    • leckekönyv (ha megszűnt a hallgatói jogviszony)

  • Neptun jelszócsere

Kérjük, ha olyan kérdése van, amely egyéni, személyes jellegű (pl. beadott egy kérvényt, amire hosszú ideje nem kapott választ) írjon e-mail címünkre.

Mit kell tudni a leckekönyvek kezeléséről? 

[vissza]

A hallgatók valamennyi eredményéről a tanszéken egy papír alapú nyilvántartást kell vezetni, és megőrizni. Az aláírások és (fél)évközi jegyek dokumentálására a kurzusnévsor, a vizsgaeredmények dokumentálására a vizsgalap, vagy más, annak megfelelő adattartalmú papír alapú bizonylat szolgál. E dokumentum alapján a tanszék köteles a korábban is érvényes határidővel beírni az eredményt a Neptunba. A határidő aláírásnál és félévközi jegynél a szorgalmi időszakot követő első hét utolsó munkanapja, illetve pótlás esetén a késve beadott feladat, illetve a pót zárthelyi értékelését követő második nap. Vizsgánál a határidő a megszerzést, illetve a kihirdetést követő második munkanap vége, de ez nem eshet a vizsgaidőszak utolsó napja utánra.

A hallgatók a Központi Tanulmányi Hivatalban -- amennyiben ezt igénylik, -- kikérhetnek egy ún. igazoló lapot, amely megfelel a leckekönyv adott féléves oldalainak. A saját biztonságuk érdekében erre az oktatókkal rávezettethetik az eredményeiket. Szóbeli vizsgán az eredményt a vizsgalapra és az igazolólapra (ha a hallgatónál van) azonnal ráírja az oktató, és szignálja. Félévközi jegynél, aláírásnál, írásbeli vizsgánál pedig a tanszékvezető köteles gondoskodni arról, hogy az igazoló lap leadását követő második munkanap végéig beírják, vagy megjelölhet hetente egy napot, amikor a 12 óráig leadott igazolólapokra a jegyet a következő munkanap 8 óráig beírják. A tanszék a következő félév regisztrációs hete után nem köteles a jegybeírásra. Az igazolólapot a hallgató megőrzi, nem adja le a félév végén a hivatalban. Az igazolólap, mivel nincs hitelesítve leckekönyv-kivonatként nem használható fel. A hallgatók a tanulmányi eredmények megállapítása után félévente egy leckekönyv-kivonatot igényelhetnek térítési díj nélkül.

Ha a tanszék késlekedik az eredmények Neptunba vitelével, vagy hibás eredményt írt be (pl. többször is beírta az elégtelent, nem megfelelő dátumsorrendben írta be az eredményeket, nem helyes osztályzatot írt be stb.), akkor ezt a hallgatók még időben, a vizsgaidőszakban a tanszéken jelezzék. A vizsgaidőszakot követő héten a KTH munkatársai a Neptunba írt eredmények alapján elvégzik az átlagolást, ekkor a megszerzett kreditek száma és a tanulmányi átlagok megjelennek.

A hallgatók a második oktatási hét végéig térítésmentesen (ezt követően díj fizetése ellenében) kifogással élhetnek a KTH-ban a Neptunba beírt bejegyzésekkel szemben. Erre elektronikusan, a Neptun rendszerben leadott kérvényen van lehetőség. A felszólalásoknál szükség lehet az oktatóval aláíratott igazolólapra. Az ösztöndíjak szempontjából jogvesztő határidő a második ösztöndíj-kifizetést követő 14. nap.

Milyen menü pontok vannak az ügyfélhívón?         

[vissza]

A KTH-ban az aulában kettő, a folyosón egy ügyfélhívó található. Az érintőképernyős készülékek menü rendszere több szintű, a magyar nyelv kiválasztása után az alábbi menük pontok vannak:

  • Diákigazolvány érvényesítés 
  • Diákigazolvány ügyintézés 
  • Okelvél ügyek végzetteknek (pl. oklevél átvétel)
  • Adatváltozás bejelentés (pl. név változás, nyelvvizsga bizonyítvány bemutatás)
  • Diákhitel
  • Külföldi részképzés (kiutazással, pályázattal kapcsolatos ügyintézés)
  • Egyéb

Jelenleg sorszám nélkül, az aulában lévő munkahelyen vehető át

  • a hallgatói jogviszony igazolás az aktuális félévről;
  • igazolás a sikeres záróvizsgáról;
  • igazolás "hozott" nyomtatványra az aktuális félévről;
  • megrendelt igazolás (pl. különleges, diákigazolvány helyetti stb.);
  • megrendelt irat (pl. leckekönyv másolat stb.)

 

Hogyan jelenthetem be az adataim megváltozását?         

[vissza]


Adatváltozás bejelentésére a Neptun használható. Abban az esetben, ha olyan adat változik, amelyről anyakönyvi kivonatat is készül (pl. név változás), akkor az eredeti okmányt be kell mutatni a KTH-ban.

Bankszámla szám változtatásnál kérjük ügyeljen arra, hogy a "régi" számlája ne szűnjön meg azonnal az új létrehozásakor, mivel a Neptun pénzügyi műveleteinél (pl. ösztöndíj kifizetés) gondot okozhat a "nem létező" számlaszám. (A "régi" számlaszám a Neptunból nem törölhető, ha már történt rá kifizetés)

Milyen adatokat tartalmaz a hallgatói jogviszony igazolás?         

[vissza]

A jogviszony igazolás az alábbiakat tartalmazza:

  • a személyes adatokat:tanév, (aktuális) félév (első-utolsó hónap),

    • név, születési név,

    • születési hely, idő,

    • anyja neve,

    • állampolgárság,

    • lakhely,

    • hallgatói azonosító,

  • tanév, (aktuális) félév (első-utolsó hónap),

  • státusz (aktív vagy passzív),

  • a jogviszony létrejötte,

  • a jogviszony megszűnésének becsült időpontja,

  • a BME-n mely képzéseken folytat tanulmányokat

Milyen határidővel kérhető tárgybefogadás?

[vissza]

Tárgybefogadással kapcsolatos határidők (a Tanulmányi Ügyrend 100. pontja alapján)

A tantárgybefogadási kérelem (KKB) döntést NEM igényel beadási határidő
aa. a BME-n más szakon, vagy azonos szakon korábban azonos kódon teljesítette reg.hét utolsó napja
ab. a BME-n más szakon, vagy azonos szakon korábban nem azonos kódon teljesítette, de szerepel a tárgyekvivalencia táblázatban reg. hét utolsó napja
ac. nem a BME-n teljesítette, de szerepel a tárgyekvivalencia táblázatban reg.hét utolsó napja
A tantárgybefogadási kérelem (KKB) dontést igényel
ba. a helyettesítő, vagy szabadon választható tárgyat az adott képzésre történő beiratkozását megelőzően teljesítette a beiratkozás napja előtti 14. nap
bb. a helyettesítő tárgyat a jelenlegi képzésének ideje alatt, párhuzamos képzésben, vagy vendéghallgatóként, de NEM részképzésben már teljesítette és ráépülő tárgyat kíván felvenni az adott félévben a ráépülő tárgy tervezett felvételének félévét megelőző 14. nap
bc a helyettesítő tárgyat a jelenlegi képzésének ideje alatt, párhuzamos képzésben, vagy vendéghallgatóként, de NEM részképzésben már teljesítette és NEM kíván ráépülő tárgyat felvenni az adott félévben a reg. hetet követő hét utolsó munkanapja
bd a helyettesítő tárgyként befogadtatni kívánt tárgyat még nem teljesítette, az adott félévben máshol, de nem részképzésben kívánja teljesíteni és az ösztöndíjindexébe szeretné beszámíttatni, azaz a tárgy előzetes befogadtatását kéri a tárgy tervezett felvételének félévét megelőző szorgalmi időszak utolsó napja
be részképzési kérelem részeként előzetes tantárgy befogadtatást kér a részképzési kérelem benyújtásakor
bf az engedélyezett részképzésben teljesített tárgy befogadtatását kéri a részképzés befejezés, ill. a tárgy eredményének megérkezése után 1 héten belül


Az egyes kérvényekhez csatolandó dokumentumok NEM BME-s tárgy teljesítés esetén:

  • leckekönyv fénymásolat,

  • vagy leckekönyv-kivonat,

  • vagy kreditigazolás

  • tantárgyprogram,

  • valamennyi b, típusú kérelem beadásakor az elfogadtatni kívánt tárgy felelősének véleménye

Milyen adatok találhatók a Neptunban az "extra mezők"-ben? 

[vissza]

A Neptunban megnézhetők a Tanulmányok >> Tanulmányi átlagok menüben a megfelelő félév előtti ’+’ kinyitásával azok az "Extra mezők", amik a félév átlagolásakor számítódnak és töltődnek. (Az átlagolás általában a félév lezárása után történik, egy-egy jegy beírása után nem, mivel nem automatikus. Az Ex1 … Ex4 és Ex6, Ex7 mezők az átlagolásnál kerülnek feltöltésre, a többi időszakonként egyéb lekérdezések és számítások eredményeképpen.) 

  • Ex1: ut_félév_telj_kredit: (ez az ösztöndíj indexbe beszámító teljesített kreditek száma, ami az alapja az ösztöndíjindexnek, teljesítményindexnek, korrigált kreditindexnek, …)
  • Ex2: út_2 félév telj_kredit: (mint az előző, de az utolsó két aktív félévét összesíti, ezzel számol pl. az összesített korrigált kreditindex, ezek is csak az ösztöndíjindexbe beszámító kreditek)
  • Ex3: EPK zárószig_átlag: (csak az EPK Karon, a zárószigorlatok átlaga, amit a diploma minősítéshez használunk)
  • Ex4: Szig_átlag: (azoknál a hallgatóknál fontos, ahol a diploma minősítés tartalmazza a szigorlati eredményeik átlagát)
  • Ex5: Első tárgyfelv_kredit (2012.9.1. óta): (a 110%-os különeljárási díjhoz használjuk, a köt/kötvál. kreditek becslése alapján töltjük, és ha a hallgató nyilatkozik, hogy ténylegesen mennyi, akkor az alapján, a KTB ellenőrzését követően felülírjuk)
  • Ex6: max 1-es vizsga db (2012.9.1. óta egy tárgyból): a 6 elégtelen miatti elbocsátáshoz információ a hallgatóknak – hogy mennyi az adott félévig a legtöbb egyesük egy adott tárgyból)
  • Ex7: nyelvi köv.teljesítve: (0 - ha nincs meg a kimeneti követelmények szerinti nyelvvizsga, vagyis nem kaphat diplomát, hacsak nincs felmentése, 1 - ha kaphat)
  • Ex8: telj_index x 100: (a hallgató teljesítményindexének 100-szorosa, amelyik Karon számítjuk; azért a 100-szorosa, mert a KHK-k 4 tizedes értékre kérik megadni, de ezek a mezők még csak 2 tizedesre tárolják a beleírt értékeket)
  • Ex9: elismert kredit (2013.9.1.óta 1.tárgyfelv): (a 110%-os különeljárási díjhoz használt érték, csak a 2013 nyári TVSZ óta, és csak a 2012.9.1-től kezdett hallgatók esetében nem kell figyelembe venni az első tantárgyfelvételek között az elismert krediteket)
  • Ex10: utolsó két aktív félév halmozott súlyozott tanulmányi átlaga (az átsorolásnál a rendelet szerinti átlaggal kerül összehasonlításra)

A Saját adatok >> Személyes adatok extra mezői között az ingyenesen felvehető nyelvi egységekkel kapcsolatosak az alábbiak: 

  • Extra15: tartalmazza a 17/2009 R.U. szerinti hatályosságot, ki számít ezelőttinek, ki ez utáninak a nyelvi egységek számát illetően.
  • Extra17: Alapszinten még rendelkezésre álló ingyenes nyelvi egysége száma
  • Extra18: Mesterszinten még rendelkezésre álló ingyenes nyelvi egysége száma
  • Extra19: Doktori szinten még rendelkezésre álló ingyenes nyelvi egysége száma
  • Extra20: Osztatlan szinten még rendelkezésre álló ingyenes nyelvi egysége száma
  • Extra21: Összesen még rendelkezésre álló ingyenes nyelvi egysége száma
  • Extra22: a fenti adatok melyik félévi tantárgyfelvételhez állnak még rendelkezésre

Hol érhetők el a korábbi, a felvételi után kapott tanulmányi tájékoztatók?         

[vissza]

2017/2018 tanév

2016/2017 tanév

2015/2016 tanév
2014/2015 tanév
2013/2014 tanév

2012/2013 tanév

Végzés után (igazolás a záróvizsgáról, oklevél átvétel, díszes oklevél stb.)         

[vissza]

Igazolás a záróvizsgáról

  • Ha a Neptunban a Tanulmányok >> Képzés adatok >> Státusz = "Diplomát szerzett" (vagy: "Záróvizsgát tett, nyelvvizsga hiányzik"), akkor  a KTH-ban fogadási időben az aulában lévő munkahelyen azonnal átvehető az igazolás

A jogviszony vége a Neptunban a Tanulmányok >> Képzés adatok >> Befejezés időpontja-nál látható

 

Oklevél átvétel

  • Ha a Neptunban a Tanulmányok >> Képzés adatok >> Státusz = "Diplomát szerzett" lesz, akkor ezt követően kb. 30 nap az oklevél elkészítése.
  • Az elkészült oklevél átvehető
    • a KTH-ban fogadási időben "oklevél ügyek végzetteknek" sorszámmal  (személyesen, vagy meghatalmazással, kérjük, mielőtt jönne. előzetesen érdeklődjön az oklevel@kth.bme.hu címen),
    • a dékáni hivatalok által szervezett ünnepségen (itt általában lehetőség van a KTH-ban korábban átvett oklevél "ünnepélyes" átvételére is, ez ügyben a dékáni hivatalok tudnak segíteni),
    • az oklevél postai úton küldésére (biztonsági okok miatt) nincs lehetőségünk.

Az előírt nyelvvizsga a sikeres záróvizsga után lett meg

  • Az eredeti nyelvvizsga bizonyítványt kell bemutatni fogadási időben a KTH-ban. Ez megtehető személyesen, illetve más is hozhatja, meghatalmazás nélkül.
  • Igazolást az oklevélről ezt követően lehet átvenni.
  • Az oklevél elkészítése kb. 30 nap.


Díszes oklevél:
 Az Egyetem vezetése úgy döntött, hogy díszes oklevelet ad mindazoknak a végzett hallgatóinak, akik a BME bármely karán, szakán oklevelet szereztek, és azt előzetesen megrendelik. Az oklevél díszítésénél cél volt, hogy olyan motívum jelenjen meg, amely fellelhető az Egyetem valamelyik épületén. 

A díszes oklevél megrendelésével kapcsolatosan a következő információkat adjuk közre:

  • mérete: B2-es állóformátumú, azaz cca. 30×40 cm;
  • anyaga: kissé rusztikus merített papír; valamennyi egyedi eljárással készül;
  • az oklevél azonos méretű díszes mappában kerül átadásra;
  • az ára 15.000 Ft, amelyet egy összegben, a megrendeléskor  kell befizetni a KTH-ban (számla kérhető);
  • Az elkészíttetés ideje: kb. 4 hét; átvétel: személyesen vagy meghatalmazott útján, telefonértesítés után, a megrendelés helyén.

Érdeklődés, megrendelés: az oklevel@kth.bme.hu email címen.


Elveszett oklevél pótlása, igazolás a régebben kiadott oklevélről, érdeklődés oklevéllel kapcsolatban:

Hallgatói jogviszony igazolás, különleges igazolás         

[vissza]

A "szokásos" adattartalmú jogviszony igazolás (az aktuális félévről) fogadási időben (díjmentesen) azonnal átvehető sorszám nélkül az aulában.

(A szorgalmi  időszakon kívül, vagy indokolt esetben, ha az alábbiak szerint kéri, és jelzi a kérvényen, akkor a Neptunban megadott magyarországi címére postán küldjük a "szokásos"  igazolást is.)

A szokásostól eltérő adattartalmú igazolás a Neptunban küldött (027-es számú) elektronikus űrlapon rendelhető meg.

Az űrlapon a következő adatokat kell megadni:

  • Név, Neptun kód,

  • kar, képzés,

  • milyen adat (ok) legyen(ek) az igazoláson,

  • milyen nyelvű (angol, német) legyen az igazolás,

  • példányszám, ha egynél több kell.

Ez a szolgáltatás díjköteles:

  • magyar nyelvű igazolás 500 Ft;

  • idegen nyelvű igazolás 1000 Ft, további példányonként 100 Ft.

Az igazolás elkészítésének feltétele a szolgáltatási díj befizetése.

Az űrlap beérkezését követően a KTH munkatársa a Neptunban kiírja a szolgáltatási díjat. Ennek befizetését követően az elkészült igazolás a KTH-ban az aulában lévő munkahelyen vehető át, általában két munkanap múlva. Ha a kérvénybe beírta, akkor a szolgáltatási díj befizetés után történik a postázás.

Leckekönyv másolat, igazolás a tanulmányi eredményekről         

[vissza]

A tanulmányi eredményeiről (nem hitelesített) másolat a Neptunban a Tanulmányok/Leckekönyv menüpont "Leckekönyv nyomtatási előkép" gombjával, "Leckekönyv HWEB" néven érhető el, nyomtatható ki.

Amennyiben a leckekönyvéről, a tanulmányi eredményeiről másolatra, igazolásra van szüksége és nincs lejárt tartozása, a tanulmányi státuszától függően az alábbiak szerint kérheti:

  • aktív/passzív státusz
    • a hallgatói jogviszonya 2009 előtt kezdődött: a "fekete" leckekönyv másolat megrendelését a Neptunban küldött 028/A elektronikus űrlapon kérheti (az utolsó félévről díjmentesen, a korábbiakról 500 Ft);
    • a hallgatói jogviszonya 2009-ben vagy azután kezdődőtt: fogadási időben az ügyfélhívón "Igazolás kérése a tanulmányi eredményekről" sorszámmal kérheti;
  • elbocsátott státusz: az írásos határozatban leírtak szerint vehető át a hitelesített törzslap kivonat;
  • abszolvált/záróvizsgát tett státusz: a hitelesítettt törzslap kivonat a Neptunban leadott 028/B kérvényen kérhető;
  • diplomát szerzett státusz
    • oklevélmelléklet magyar és angol nyelven: kötelezően kiadandó, általában fogadási időben a KTH-ban oklevél ügyek sorszámmal vehető át;
    • hitelesített törzslap-kivonat: a Neptunban leadott 028/B kérvényen kérhető;

A Neptunban elektronikusan kért dokumentumok elkészültük (a kérvény lezárása) után a KTH-ban az aulában lévő munkahelyen vehetők át.

Leckekönyv fordítás         

[vissza]

2017. augusztus 1-től amennyiben a leckekönyvéről, a tanulmányi eredményeiről angol nyelvű igazolásra van szüksége és nincs lejárt tartozása, akkor aktív/passzív státusz esetén fogadási időben az ügyfélhívón "Igazolás kérése a tanulmányi eredményekről" sorszámmal kérheti és azonnal átveheti.

Német nyelvre a leckeköny fordítást átmenetileg nem tudjuk vállalni.

Amennyiben a leckekönyvéről, vagy annak valamelyik részéről angol, vagy német nyelvű fordításra van szüksége, a megrendelést  Neptunban küldött elektronikus űrlapon teheti meg.

A leckekönyv fordítás díjköteles szolgáltatás. A szolgáltatás díját a fordítás elkészítése előtt a KTH a Neptunban terhelésként rögzíti, amelyet Önnek a kiírt tételek között kell teljesítenie.

A szolgáltatási díjat a 17/2007. (XII.12.) sz. Rektori Utasítás szabályozza, díja 1 200 Ft a leckekönyvbe bejegyzett félévenként, de legfeljebb 12 000 Ft. Akinek már nincs "hagyományos" leckekönyve, a Neptunból kinyomtatott, a féléves adatokat tartalmazó angol nyelvű kivonatot kap, ennek díja 1000 Ft.

Kérjük, hogy az űrlapon az alábbi adatokat adja meg:

  • Név:
  • Neptun kód:
  • Nyelv: angol vagy német,
  • Kar, képzés, (képzés kód), amelyikről a fordítást kéri:
  • csak az utolsó 2 félév fordítása,
  • vagy az összes félév fordítása,
  • vagy a felsorolt félévek fordítása,
  • példányszám (az egypéldányos ár (1+0,1*n)-szerese fizetendő)

A fordítás (a szorgalmi-  és a vizsgaidőszakban) kb. egy hét alatt készül el és a KTH-ban az aulában lévő munkahelyen vehető át.

Költségtérítés kedvezmény         

[vissza]

A regisztrációs héten kérhető költségtérítés kedvezmény, a Neptun rendszerben lévő űrlapon, három esetben:  A Térítési és Juttatási Szabályzat alapján

  • "az a költségtérítéses hallgató, aki egy tantárgyból annak ismételt felvételekor érvényes aláírással rendelkezik és ezt beiratkozáskor jelzi, ezen tantárgyra az adott képzésben meghatározott költségtérítés harmadát fizeti";

  • "a költségtérítés összegét, a költségtérítés alóli mentesség, kedvezmény eseteit, a kedvezmény mértékét és a mentességben, kedvezményben részesülők számát, valamint a költségtérítés befizetésének határidejét a dékán határozza meg."

  • A felsőoktatási intézmények TGYÁS, GYES, GYED, GYNT ellátásban részesülő hallgatóinak biztosított kedvezményekről a 2007. augusztus 1-től hatályos, 2007. szeptember 12-től módosult, a felsőoktatásban részt vevő hallgatók juttatásairól és az általuk fizetendő egyes térítésekről szóló 51/2007.(III.26.) Korm. rendelet 36. §. (1) bekezdése rendelkezik. Ennek megfelelően azok a hallgatók mentesíthetők, akiknek hallgatói jogviszonya 2006. december 31-e előtt költségtérítéses képzésben jött létre és 2007. augusztus 1-e előtt valamelyik félév első napján GYES-ben-, GYED-ben, stb. részesültek, és ennek alapján már ténylegesen mentesültek a költségtérítés megfizetése alól konkrét szakon, szakképzésen és az aktuális, jelenlegi félév (oktatási időszak) első napján is GYES-en, GYED-en, stb vannak ezen konkrét szakon, szakképzésen folytatott tanulmányaik mellett. Az előbbiekben megfogalmazott feltételek betartása mellett azok a hallgatók is szerepeltethetők az OKM felé küldendő adatszolgáltatásban, akiknek a hallgatói jogviszonya a felsőoktatásról szóló 2005. évi CXXXIX. Törvény 50. §. (2) bekezdésében meghatározott esetek (pl. szülés) miatt a fent meghatározott időszak alatt (2006. december 31. és 2007. augusztus 1. között bármikor) szünetelt és e miatt ténylegesen nem mentesültek a költségtérítés megfizetése alól, ám amennyiben nem szünetelt volna a hallgatói jogviszony a rendkívüli eseményre hivatkozással, úgy egyébként mentesültek volna. A jogosultságot megfelelően igazolni kell!  Az igazolás dátumának nagyobbnak kell lennie, mint az aktuális félév első napja. Az igazolás és kérelem leadásának legvégső határideje a regisztrációs és az azt követő hét első napja, félfogadási idő vége. A határidő lejárta után benyújtott kérelmek esetében a szolgáltatási díj mértéke a 17/2007.(12.12.) Rektori utasítás szerinti szolgáltatási díj fizetendő. Az Oktatási és Kulturális Minisztériumhoz elküldött adatszolgáltatási kötelezettségünk teljesítését követően a kedvezményt nem áll módunkban érvényesíteni.

Utólagos tárgyfelvétel, tárgytörlés         

[vissza]

Utólagos tantárgyfelvételre és leadásra vonatkozó kérelmet a második oktatási hét első napjáig lehet leadni.

A tanszéki/adminisztratív hibára hivatkozó kérelemről a kari Tanulmányi Bizottságok hoznak döntést. A döntés, illetve a hallgató elismert hibája miatt beadott kérvény alapján a KTH a tárgyfelvételt/tárgytörlést végrehajtja a Neptunban. A KTH külön értesítést a döntésről nem küld, a Neptunban tekinthető meg a döntés eredménye, legkésőbb a regisztrációs hetet követő harmadik hét végén. Tárgyfelvétel esetén a KTH ügyintézője az első szabad helyre veszi fel a tárgy kurzusát/kurzusait, ezért az űrlapon a felvenni kívánt kurzus(oka)t nem kell megjelölni, illetve a jelölést az ügyintéző nem veszi figyelembe, a kurzusmódosítást a tanszéken kell intézni.

Mit kell tudni a diákigazolványról?

[vissza]

Az oktatási igazolvány a Nemzeti Egységes Kártyarendszer (NEK) specifikációjának megfelelő igazolvány. Ennek egyik fajtája a diákigazolvány.
A 362/2011. (XII.30.) Korm. rendelet 38.§-a szerint az igazolványra jogosító jogviszony megszűnésekor az oktatási igazolványt be kell vonni.

Hogyan igényelhető állandó diákigazolvány?

[vissza]

A 362/2011. (XII.30.) Korm. rendelet alapján a diákigazolvány (oktatási igazolvány) igénylés menete: 

  • fénykép és aláírás -> okmányiroda, vinni kell:
    • születési anyakönyvi kivonat, vagy
    • más személyi azonosító okmány (személyi igazolvány, jogosítvány, útlevél)
    • és lakcímkártya;
  • az okmányirodában adnak egy adatlapot;
  • a Neptunban az igénylés elindítása (Ügyintézés >> Diákigazolvány igénylés >> Új felvétel);
  • FONTOS:
    • az okmányirodában kapott adatlapon lévő "NEK azonosító"-t kötőjelek nélkül kell beírni;
    • a cím a Neptunban megadottakból választható, azonosnak kell lennie a lakcímkártyán lévővel;
  • (ha másik intézményben is hallgató, akkor az ott igényelt igazolványhoz esetleg kérik a BME "nyomdai kódját": F04961)
  • az új igazolványt a KTH-ba küldik, megérkezéséről Neptun üzenetet kap, az átvételre a KTH-ban fogadási időben van lehetőség.

 

Tájékoztatás a diákigazolvány ügyintézéssel kapcsolatban:

  • Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. Ügyfélszolgálat
  • 1122 Budapest, Maros u. 19-21.
  • info@diakigazolvany.hu
  • www.diakigazolvany.hu
  • Az igénylés nyomkövető <<itt>> érhető el, az oktatási azonosítót kell megadni, naponta frissítik
  •  +36-1-266-77-33
Hogyan igényelhető ideiglenes diákigazolvány?                                                      

[vissza]

Az ideiglenes diákigazolvány megszűnt, helyette egy igazolás kerül kiadásra:

  • a végleges igazolvány igényléseket folyamatosan (elektronikusan) továbbítjuk az Oktatási Hivatalnak; 
  • ennek beérkezése és visszaigazolása után (a korábbi ideiglenes diákigazolványok helyett) a hallgató kérésére egy igazolást kell kiadnunk,
  • ez a Neptunban a 066-os űrlapon igényelhető az állandó diákiagzolvány igénylés leadásával egyidejűleg;
  • ha a kérvény státusza "elfogadással lezárva", akkor az igazolás fogadási időben az iratkiadóban (az aulában lévő munkahelyen) sorszám nélkül vehető át. (Az Oktatási Hivatal tájékoztatása szerint ennek felmutatásával megvásárolhatók a kedvezményes bérletek.)
  • ha a kiadott igazolás 60 napos érvényességi ideje lejár, akkor új igazolást kell kiadnunk (további 60 napos érvényességgel), ami a Neptunban a 067-es kérvényen kérhető (célszerű a korábbi igazolás lejárta előtt néhány nappal indítani a kérést)
  • ha a kiadott igazolás elveszett, vagy más okból (pl.: vidéken tartózkodás a vizsgaidőszak után) szükséges, akkor szintén a 067-es kérvényen lehet kérni a pótlást;
  • FONTOS: az ideiglenes igazolvány helyébe lépő igazolást (a KTH kívül álló okok miatt) nem tudjuk azonnal, a végleges igazolvány igénylésekor kiadni.

Most vettek fel, mit kell tudnom a diákigazolvány igénylésről?                                                      

[vissza]

Az igénylés menete megegyezik az előző két kérdésnél leírtakkal. Amit még tudni kell:

  • az állandó igazolvány igénylése elindítható a Neptunban, de elektronikusan továbbítani csak a beiratkozás, a félév kezdete után van lehetőségünk;
  • a Neptunban a 066-os űrlapon a diákigazolvány kiállításáról az igazolás szintén igényelhető, de ezt nincs lehetőségünk kiállítani, amíg az állandó igazolvány igénylése nem került feldolgozásra;
  • ha rendelkezik az előző tanévre érvényesített diákigazolvánnyal, vagy az azt helyettesítő igazolással, akkor az március/október 31-ig használható;
  • az új állandó diákigazolványt a KTH-ba küldik, az átvételről Neptun üzenetet fog kapni.


Elveszett az érvényesítő matrica, a diákigazolvány, mit kell tennem?                                                      

[vissza]

Az elveszett matrica pótlása a KTH-ban kérhető. Az oktatási igazolványokról szóló kormányrendelet szerint: "...A jogosult a matrica elvesztése esetén 3500 forintot köteles megfizetni..." A tételt az ügyintéző írja ki a Neptunban.

Az elveszett igazolvány helyetti igénylés menete megegyezik az előző kérdéseknél leírtakkal. Amit még tudni kell:

  • ha a korábbi igénylés NEK adatlapján az adatok (név, lakcím) nem változtak, akkor az is használható, nem kell új;
  • az elkészült igazolvány érvényesítésénél, ha az elveszett igazolvány érvényesítve volt az adott félévre, akkor (a matrica elvesztése miatt) 3500 Ft-ot kell fizetni, melyet az ügyintéző ír ki a Neptunban. 

Mennyi költségtérítést, önköltséget kell fizetnem?


[vissza]

Mennyi volt korábban az összesített korrigált kreditindex szak-csoportonkénti határéréke?

[vissza]

2016/17/2 félév 2012.08.15 után jogviszonyt kezdett hallgatók 
2015/16/2 félév
 
2014/15/2 félév
 
2013/14/2 félév
: 2012.08.15 előtti (FTV) és utáni (NFTV) hallgatók
2012/13/2 félév

2011/12/2 félév
2010/11/2 félév
2009/10/2 félév

Mit kell tudni a gyűjtőszámláról?

[vissza]

A BME gyűjtőszámlára bármely banknál vezetett lakossági folyószámláról átutalható a szükséges fedezet.

Az átutalási megbízás kitöltésénél

  • A jogosult neve:                  Neptun gyűjtő számla
  • A jogosult számlaszáma10032000 - 01425279 - 01120008
    • Külföldről történő utalás esetén: HU97 1003 2000 0142 5279 0112 0008
  • Megjegyzés: a hallgató Neptun kódja (hat jegyü alfanumerikus kód) NK-neptunkód formában

    Például, ha a Neptun kód A1B2C3, akkor a megjegyzés rovatba ez kerül: NK-A1B2C3


FONTOS FIGYELMEZTETÉS!

  • Ha a megjegyzés rovatban nem, vagy nem a megadott formában szerepel a Neptun kód, akkor az összeg visszautalásra kerül a befizető számlájára. (A BME Gyűjtőszámlán biztosított fedezet terhére teljesített befizetéseknél a "BEFIZETŐ" csak MAGÁNSZEMÉLY lehet (Adóazonosítója 8 - cal kezdődik).
  • A "BEFIZETŐ" nem kell hogy azonos legyen azzal, aki a fedezetet a gyűjtőszámlára átutalta.
  • A helyesen utalt összeget a hallgató 2-3 munkanapon belül látja a Neptun.Net-ben, és rendelkezhet felette.

Diákhitel - nem igazolta a BME a hallgatói jogviszonyomat         

[vissza]

A BME és a Diákhitel Központ (DK) között a hallgatói jogviszonnyal kapcsolatos adatok egyeztetése a Neptun rendszer segítségével történik. A BME semmiféle adatot nem továbbít, nem ad át, kizárólag a DK által feltett kérdésre válaszol.

 

Tapasztalataink szerint a jogviszony adatok visszaigazolásával kapcsolatban a következő esetekben fordulhat elő probléma:

  • Hibásan megadott, vagy a DK által hibásan rögzített képzés adatok:

    • Képzés név, képzés kód, mely a Neptunban, a "Tanulmányok" >> "képzés adatok"-nál található

    • Megváltozott a képzése
      • befejezete a BSc-t és elkezdte az MSc-t

      • átvették másik képzésre

    • A képzéssel kapcsolatos adatai hibásak, hiányosak a Neptunban

  • Hibásan megadott, vagy a DK által hibásan rögzített személyes adatok:

    • Nem egyeznek a hivatalos okmányaiban szereplővel az adatai (név, születési név, anyuka név, születési dátum)

    • Változtak az adatai (pl. házasságkötés miatt a neve)

    • Hibás, vagy pontatlan a hallgatói azonosítója (a Neptunban a "Saját adatok" >> "Személyes adatok"-nál az "OM kód")

Megoldás:

  • Ha a Neptunban hiányos, vagy pontatlan az adat:

    • kérni kell az adatkezelőtől a javítást.

  • Ha a Neptunban rendben vannak az adatok:

    • kérni kell egy hallgatói jogviszony igazolást,

    • azt el kell juttatni a DK-nak és kérni kell az adatok javítását, pontosítását,

    • esetleg kérni kell a DK-t, hogy ismételten egyeztessen a BME-vel (ezt csak a DK kezdeményezheti, a hallgató, a BME nem.)