2 kiemelt hírünk érkezett, kérjük, olvassa el figyelmesen. [ bezárás ]

Köszöntjük felvett hallgatóinkat!

2018. július 25. szerda

A hallgatói adminisztrációval foglalkozó Központi Tanulmányi Hivatal (KTH) köszönti a 2018/2019-es tanév őszi félévére felvett hallgatóinkat!




Megtörtént a felvettek adatainak konvertálása a Neptun (tanulmányi) rendszerbe. A használathoz szükséges Neptun kódot emailben küldtük ki a felvételi eljárásban megadott címre. Az írásos felvételi határozatot, mely ugyancsak tartalmazza a Neptun kódot, postán küldtük ki


A beiratkozásig tartó időszak teendőit külön foglaltuk össze, itt található a Neptun "induló" jelszava is.


A BME 2018/2019-es Tanulmányi Tájékoztatójába össze­gyűjtöttük a BME-ről, a képzésről, a beiratkozásról szóló információ­kat.

  • Az Egyetem me­nüpont alatt általános, hosszabb távra szóló információkat adunk közre. Eb­ben a részben helyez­tük el a BME „Mába érő tegnapok” című reprezentatív kiadványát, amelyet Németh József professzor úr szíves engedélyével teszünk közzé.

  • Tanulmányok kezdetén menüpontban az első félévet megelőző beiratkozáshoz, a Neptun tanulmányi és pénzügyi rendszer használa­tához, a tanév időbeosztásához kap­csolódó általános információk vannak.

  • Tanulmányokhoz résznél találja a kapcsolódó szabályzatok felsorolását, jelenleg hatályos szövegüket, illetve a nyelvok­tatásról, a testnevelésről, a sportolási lehetőségekről készült tájékoz­tatókat.

  • Karonként külön összeállítás készült a képzésről, az órarendről, a tantárgyfelvételről.

  • Hallgatói élet címszó alatt érhető el a "Csatlakozó" kiadvány, mely tartalmazza többek között a szociális ösztöndíjra, a hallgatói szolgáltatásokra, a gólyatáborokra vonatkozó információkat. 

A Tájékoztató a képre kattintva érhető el:


Tanulmányi tájékoztató 2018/2019

KTH hallgatói hírlevél 2017/18/2 félévzárásról 2.

2018. június 26. kedd

Mielőtt a nyári szünidő kezdetét veszi, hírlevelünkben a félévzárást és a következő félév kezdését érintő néhány fontos időszakra és teendőre szeretnénk a figyelmét felhívni, valamint összefoglaltuk a 2017/18/2 félév tanulmányi eredményeinek megállapítását követő elbocsátásokkal és átsorolásokkal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat. Továbbá közlünk a nyári ügyintézést érintő információkat is.

A június utolsó napjaiban legfontosabb három hallgatói teendő és a hozzá kapcsolódó időszakok, határidők:

teendő, feladat

időszak vagy határidő

1. a 2017/18/2 félévre bejegyzett eredmények ellenőrzése, hiány esetén a tantárgyat oktató Tanszékkel történő egyeztetés

2018.06.27. 23:59 (a Tanszékek ezen időpontig tudnak jegyet beírni)

2.       bejelentkezés a 2018/19/1 félévre

2018.06.25. 06:00 – (2018.09.02. 23:59)

3.       előzetes tantárgy- és kurzusfelvétel a 2018/19/1 félévre

Mindenkinek:

2018.06.28. 18:00 – (2018.08.24. 12:00)

Kedvezményezetteknek:

  • tanulmányi eredmény/szakmai tevékenység alapján:

2018.06.28. 12:00-tól 15:50-ig

  • OMHV kitöltés alapján:

2018.06.28. 16:00-tól 17:50-ig


A teendőkkel kapcsolatos további tudnivalókról a hírlevél következő soraiban adunk tájékoztatást.


1. 2017/18/2 félévi bejegyzések ellenőrzése:

2. Bejelentkezés a 2018/19/1 félévre:

2.1. Időszaka, Neptun felülete, feltételei:

2.2. Amennyiben nem jelentkezik be:

2.3 Bejelentkezés visszavonása indokolás nélkül:

3. Előzetes tantárgy- és kurzusfelvétel a 2018/19/1 félévre:

3.1 A tantárgyfelvétellel kapcsolatos általános tudnivalók:

3.2 Előzetes és kedvezményes tantárgyfelvétel:

3.2.1 Az előzetes tantárgy- és kurzusfelvétel időszaka minden hallgató számára

3.2.2 A kedvezményes tantárgyfelvételi időszak:

4. Tanulmányi eredmények megállapítása, átsorolások, elbocsátások:

4.1. Átsorolások:

4.1.1. Átsorolás önköltséges képzésre tanulmányi eredmény alapján:

4.1.2. Átsorolás önköltséges képzésre támogatási idő lejárta alapján:

4.1.3. Átsorolás önköltséges/költségtérítéses képzésre hallgatói kérelem alapján:

4.1.4. Átsorolás önköltséges képzésről állami ösztöndíjas képzésre kérelem alapján:

4.2 Elbocsátások: 

4.2.1 Tanulmányi okból:

4.2.2 Saját kérésre:

5. Nyári ügyintézés a KTH-ban és egyéb tudnivalók:

5.1. Ügyfélfogadás nyáron:

5.2 Hallgatói jogviszony igazolás és teljesített tantárgyakról szóló igazolás kérése:

5.3 Diákigazolványt helyettesítő igazolás igénylése vidéki helyszínű szakmai gyakorlathoz: 

5.4 BME TVSZ változás augusztus 1-jétől:




1.    2017/18/2 félévi bejegyzések ellenőrzése:


A Tanszékek 2018. június 27-én éjfélig jegyezhetik be az eredményeket a Neptunba. A bejegyzéseket a Neptun hallgatói web Tanulmányok/Leckekönyv felületén ellenőrizheti. Amennyiben eltérést talál, június 27-ig közvetlenül a Tanszéken (oktatónál vagy a tanszéki adminisztrátornál) jelezheti, június 27-ét követően a 006 Jegyeltérés bejelentése Neptun kérvényen. A kérvény folyamatosan elérhető.

Amennyiben valamelyik tantárgyból megajánlott jegyet kapott és az még nem került bejegyzésre, szíveskedjék az oktatóval egyeztetni, hogyan kerül beírásra az elfogadott jegy (Önnek kell feljelentkeznie egy adott vizsgaalkalomra vagy a Tanszék jelentkezteti fel).


[vissza]


2.    Bejelentkezés a 2018/19/1 félévre:


2.1. Időszaka, Neptun felülete, feltételei:

  • időszaka: 2018. június 25. 06:00 – 2018. szeptember 2. 23:59

  • a Neptun hallgatói web Ügyintézés/Beiratkozás/Bejelentkezés felületén az adott félév kiválasztását követően a + (Lehetőségek) opción belül a Bejelentkezést kiválasztva, majd a Nyilatkozat - félév státuszáról feliratú ablakban az aktív vagy passzív lehetőség megjelölése után a Nyilatkozom gombra kattintva. A Neptun egy üzenőablakban visszajelez a bejelentkezés sikerességéről.

  • Minden képzésen, ahol jogviszonnyal rendelkezik, el kell végezni a bejelentkezést. A képzések között vál(asz)tani a Neptun ablak bal felső sarkában található Képzés menüpontra kattintva megjelenő Képzésválasztás ablakban tud.

  • Aktív félévre lejárt határidejű tartozás nélkül jelentkezhet be.

  • Passzív félévre egybefüggően két félévben jelentkezhet be. Amennyiben egybefüggő két passzív félévet követően ismét passzív félévi státuszról szeretne nyilatkozni a Neptunban, a rendszer nem teszi lehetővé a bejelentkezést, és a következő hibaüzenetet jelzi vissza: „A bejelentkezés feltétele nem teljesült! A hallgatói jogviszony egybefüggő szüneteltetésének ideje nem lehet hosszabb, mint két félév. …”

    A hallgatói jogviszony egybefüggő szüneteltetésének két félévnél hosszabb időtartamát a hallgató kérelmére, különösen indokolt esetben a Kari Tanulmányi Bizottság engedélyezheti.

Kapcsolódó Neptun kérvény:

Kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

díjköteles (ha igen, különeljárási díj összege Ft-ban)

036B Kérelem a passzív félévek megengedett számának emelésére

2018.06.26. 06:00

2018.09.02. 23:59

nem

 

  • A BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzata alapján a passzív félévek összesített száma korlátozott az alábbiak szerint: alapképzésen 4, mesterképzésen 4, osztatlan képzésen 6 passzív féléve lehet összesen. Felhívjuk figyelmét, hogy a BME megszünteti a hallgatói jogviszonyát, ha a passzív féléveinek összesített száma elérte a szabályzat szerint engedélyezettet és a 2018/19/1 féléve ismét passzív félévnek minősülne, valamint nem rendelkezik engedéllyel a passzív félévek számának emelésére.

[vissza]

2.2. Amennyiben nem jelentkezik be:

  • az első oktatási héten a KTH jelentkezteti be passzív félévre, ugyanis a BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzat (BME TVSZ) alapján ebben az esetben a félévet passzív félévként kell nyilvántartani.

  • Ha a félévre bejelentkezést egymást követően harmadik alkalommal mulasztja el, vagyis nem jelenti be sem tanulmányai folytatását, sem annak szüneteltetését, hallgatói jogviszonya a regisztrációs időszak utolsó napjával megszüntetésre kerül.

  • Hallgatói jogviszonya a bejelentkezési kötelezettségének elmulasztása miatt abban az esetben is megszüntetésre kerül, ha a hallgató a hallgatói jogviszony szüneteltetésének két féléves időtartamát követően sem regisztrálja magát.

[vissza]



2.3. 
 Bejelentkezés visszavonása indokolás nélkül:

A 2018/19/1 félévben 2018. október 14-ig lesz lehetősége az aktív félévre bejelentkezését külön indokolás nélkül visszavonni úgy, hogy ne keletkezzen az adott félévre a magyar állami (rész)ösztöndíjjal támogatott képzés feltételeinek vállalásából következő vagy önköltséges képzésben részvétel esetén a képzési szerződésben foglalt kötelezettség.

Kapcsolódó Neptun kérvény:

Kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

díjköteles (ha igen, különeljárási díj összege Ft-ban)

031/A Bejelentkezés visszavonása

2018.09.03. 06:00

2018.10.14. 23:59

nem

[vissza]




3.     
Előzetes tantárgy- és kurzusfelvétel a 2018/19/1 félévre:


3.1.
A tantárgyfelvétellel kapcsolatos általános tudnivalók:

  • A tantárgyfelvételhez a Neptun hallgatói web Tárgyak/Tárgyfelvétel felületén a Csak a meghirdetett tárgyak jelölőnégyzet bepipálását követően a féléveknél a 2018/19/1 félévet kiválasztva, a tárgytípusnál a mintatanterv tárgyait bejelölve, majd a mintatantervek közül a megfelelőt kiválasztva listázhatóak a meghirdetett tantárgyak. A + (Lehetőségek) közül a Tárgy adatok opciót kiválasztva megjelennek a meghirdetett kurzusok. A felvenni kívánt kurzusok kiválasztása után a Mentés gombra kattintva felvételre kerül a tantárgy a megjelölt kurzusokkal.

    A tantárgyleadáshoz a Tárgyak/Felvett tárgyak felületen a 2018/19/1 félévre felvett tantárgyak listázását követően a leadni kívánt tantárgynál a + (Lehetőségek) opción belül a Tárgyleadást választjuk.

  • A tantárgyfelvételhez előzetesen be kell jelentkezni aktív félévre, nem lehet lejárt határidejű tartozása és a tantárgy felvételi követelményét, esetlegesen a kurzushoz beállított követelményt is teljesíteni szükséges. A kurzushoz beállított jelentkezési követelményt az alábbiak szerint nézheti meg: a Tárgyak/Tárgyfelvétel felületen kiválasztott tantárgy sorára állva a + (Lehetőségek) közül a Tárgy adatok opciót kiválasztva megjeleníthetők a meghirdetett kurzusok, majd adott kurzusra kattintva a Kurzus adatok ablak Alapadatok fülén az Előkövetelmény mezőben látszik a jelentkezési követelmény (pl. a tantárgyat oktató Tanszék ebben a mezőben állítja be feltételként, hogy adott kurzust csak adott specializáció hallgatói vehetnek fel). 

  • A kurzusok Megjegyzés mezőjét is javasolt ellenőrizni, mivel a tanszékek a kurzus Megjegyzés mezőjében is közölhetnek a tantárgyfelvételt érintő információkat (pl. adott gyakorlati kurzust milyen kurzuskódú laborkurzussal együttesen kell felvenni, a létszám nem emelhető a terem kapacitása miatt, stb.).

  • Vizsgakurzusra jelentkezés előtt szíveskedjék ellenőrizni az aláírás érvényességét. Vizsgajeggyel záruló tantárgy aláírása általában a megszerzés félévében és az azt követő hat félévben érvényes, de a tantárgykövetelmény rendelkezhet ettől eltérően. Ha a tantárgykövetelmény nem tartalmaz eltérő rendelkezést, akkor a 2018/19/1 félévben a 2015/16/1 félévben, vagy azután megszerzett aláírások lesznek érvényesek.

  • Amennyiben a hallgató több szakon (képzésen) is folytat tanulmányokat, az adott szak mintatantervéhez tartozó kurzusokat a másik szak (képzés) irányából kizárólag az anyakar és a másik érintett kar Kari Tanulmányi Bizottságának együttes engedélye alapján veheti fel. Az ilyen irányú kérelem a 999 A felsorolt kérvényfajtákba nem foglalható kérések Neptun kérvényen nyújtható be.

  • Sikertelen tantárgyfelvétel esetén


    • a tantárgyat oktató Tanszéktől szíveskedjék segítséget kérni, ha kurzuslétszám bővítése szükséges.

    • problémáját Neptun kérvényen jelezheti, ha a tantárgy végleges követelményének teljesítése ellenére a rendszer nem teszi lehetővé a tantárgyfelvételt.


Kapcsolódó Neptun kérvény:

Kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

díjköteles (ha igen, különeljárási díj összege Ft-ban)

017 Kivizsgálási kérelem sikertelen tantárgy-felvétel miatt

2018.06.28. 12:00

2018.09.02. 23:59

nem

    • a neptun@bme.hu címre küldött levélben tudja jelezni, ha a Neptun működési hibája okozza a tantárgyfelvétel sikertelenségét. Ebben az esetben szíveskedjék leveléhez pl. a hibaüzenetet tartalmazó képernyőképet is csatolni.

  • A 2012. szeptember 1-jétől hallgatói jogviszonyt létesített hallgatóknak a korábbi félévekben felvett, de nem teljesített tantárgyak ismételt felvétele esetén 4500 Ft különeljárási díjat kell fizetniük kurzusonként. A különeljárási díj 2018. október 15-ig kerül kiírásra 15 napos fizetési határidővel. Nem díjkötelesek azok a kurzusok, amelyek nem igényelnek oktatási erőforrást, így a szakmai gyakorlat, a szigorlat, és TVSZ 34. § (8) bekezdés c) pont szerinti vizsgakurzus (a laboratóriumi gyakorlat típusú kurzussal rendelkező, félévközi érdemjeggyel záruló tantárgy vizsgakurzusa).

  • A korábban legalább elégséges (2) eredménnyel teljesített tantárgy javító célú ismételt felvétele is kérelembeadáshoz, valamint különeljárási díj megfizetéséhez kötött.


Kapcsolódó Neptun kérvény:

Kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

díjköteles (ha igen, különeljárási díj összege Ft-ban)

008 Kérelem ismételt tárgyfelvételre/javító célú újrateljesítésre korábban már teljesített tárgyból

2018.06.28. 06:00

2018.09.02. 23:59

igen

(4500 Ft)


A különeljárási díj a kérvény leadásakor aznapi befizetési határidővel kerül kiírásra, és a kérvény mindaddig Befizetésre vár státuszú marad, amíg a különeljárási díj befizetése nem történik meg. Az ügyintéző a befizetés megtörténtéig nem is látja a kérvényt. A kiírt tétel befizetését követően kerül a kérvény az ügyintézőhöz, és lesz a státusza Ügyintézés alatt. A kérvényt a Kari Tanulmányi Bizottság bírálja el. A kérvény elfogadása esetén a 2018/19/1 félévre tényleges tantárgyfelvétel nem történik, a KTH az engedélyről határozatot állít ki, amit a hallgatónak a tantárgyat oktató Tanszéken le kell adnia. A félév végén a Tanszék az eredményt a határozaton rögzíti és megküldi a KTH-nak. Javítás esetén az eredmény a tantárgy eredeti teljesítésének félévére kerül bejegyzésre. A javító célú ismételt tantárgyfelvétel során az érintett tantárgyból korábban megszerzett kredit nem vehető el, továbbá a korábbi és az új eredmény közül a hallgató számára kedvezőbbet kell figyelembe venni. Amennyiben nem teljesíti, vagy rosszabb eredménnyel teljesíti a tantárgyat, korábbi eredménye marad érvényben. Ugyanazon tantárgy esetében legfeljebb egy alkalommal élhet a hallgató a javító célú ismételt tantárgyfelvétel lehetőségével. Javító céllal tantárgyat felvenni a teljes tanulmányi idő alatt legfeljebb az oklevél megszerzéséhez szükséges kreditmennyiség – felfelé kerekített – tíz százalékáig lehet.

[vissza]


3.2.
 Előzetes és kedvezményes tantárgyfelvétel:

3.2.1.       Az előzetes tantárgy- és kurzusfelvétel időszaka minden hallgató számára


2018. június 28-án 18 órától 2018. augusztus 24-én 12 óráig tart.


3.2.2.      
A kedvezményes tantárgyfelvételi időszak:


két részidőszakból áll
az alábbiak szerint:

1.      2018. június 28-án 12:00 és 15:50 között

az Építőmérnöki, Építészmérnöki, Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karok Tanulmányi Bizottságai által a tanulmányi eredmény alapján vagy a tanulmányi eredmény és/vagy szakmai tevékenység alapján kedvezményben részesített hallgatók vehetik fel azokat a tantárgyakat, amiket más Karok hallgatói nem vehetnek fel.

A kedvezményben részesítéshez Karonként az alábbi feltételek teljesítése szükséges:

az Építőmérnöki Karon

az Építészmérnöki Karon

a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karon

azokat a BSc-s és MSc-s hallgatókat részesíti a KTB kedvezményben, akiknek a 2017/18/2 félévet követően a halmozott súlyozott tanulmányi átlaga (kumulált átlaga) legalább 3,50.

azokat a BSc-s és osztatlan képzéses hallgatókat részesíti a KTB kedvezményben, akiknek a 2017/18/2 félévet követően a halmozott súlyozott tanulmányi átlaga (kumulált átlaga) legalább 3,70.

azokat a hallgatókat részesíti a KTB kedvezményben, akiknek a 2017/18/2 félévi kreditindexe (ösztöndíjindexe) legalább 3,90, vagy a TDK eredmény, a szakkollégiumban vagy a Formula Racing Team-ben végzett tevékenység alapján a Kari Tanulmányi Bizottság által meghatározott hallgatói csoportba tartoznak.



2.     
2018. június 28-án 16:00 és 17:50 között


az a hallgató vehet fel tantárgyat,

  • akinek 2017/18/2 félévi  tanulmányi státusza aktív, és a félévben minden, az OMHV szabályzat szerint kitölthető kérdőívét kitöltötte,

  • akinek 2017/18/2 félévi tanulmányi státusza aktív, és nem volt előző félévi OMHV kérdőíve,

  • akinek 2017/18/2 félévi tanulmányi státusza passzív.

A kitöltendő OMHV kérdőívek a Neptun hallgatói web Ügyintézés/Kérdőívek felületén érhetőek el. Az OHV kérdőívek kitöltöttsége az Információ/Lekérdezések/Információk felületen ellenőrizhető a Lekérdezések közül az OHV_kérdőíveim_száma lekérdezést kiválasztva, majd a Listázás gombra kattintva. A lekérdezés futtatásával megkapja eredményül, mennyi kitöltött, még kitölthető, ill. vizsgaidőszak után tölthető és nem tölthető kérdőíve van.

Amennyiben a hallgató minden tölthető kérdőívet kitölt, de marad nem tölthető kérdőíve (mert pl. a tantárgyat nem teljesítette), akkor is jogosult lesz a kedvezményes tantárgyfelvételre.

Az Építőmérnöki Kar hallgatóinak a meghosszabbított vizsgaidőszak miatt minden vizsgás tantárgyból (abból is, amiből csak aláírást szereztek), ki kell tölteniük az OMHV kérdőívet, hogy részt tudjanak venni a kedvezményes tantárgyfelvételben.   

A kedvezményes tantárgyfelvételre jogosult hallgatókat a KTH 2018. június 28-án délelőtt Neptun üzenetben értesíti.

[vissza]



4. Tanulmányi eredmények megállapítása, átsorolások, elbocsátások:

A KTH munkatársai június 28-án elvégzik a 2017/18/2 félév átlagolását, aminek segítségével megállapítják a féléves és kumulált tanulmányi eredményeket, és előre láthatólag a július 2-i héten a Neptun tanulmányi rendszerben küldött üzenetben, majd az értesítési, ennek hiányában állandó lakcímre küldött határozatban értesítik az átsorolásban és a tanulmányi okból történő elbocsátásban érintett hallgatókat. Fellebbezni a határozatban leírtak szerint lesz lehetőség. A fellebbezéssel és a jogorvoslati eljárással kapcsolatos tudnivalókat a nyár folyamán a KTH honlap Hirdetmények felületén tesszük közzé.

 

4.1.        Átsorolások:


4.1.1.     Átsorolás önköltséges képzésre tanulmányi eredmény alapján:


A KTH honlap Szabályzatok felületén elérhető a tanulmányi teljesítményhez tartozó átsorolási szabályok rendjéről szóló tájékoztató,  ami a 2012. szeptember 1-jétől jogviszonyt létesített hallgatók tekintetében tartalmazza az átsorolási szabályokat a felvétel tanéve szerinti bontásban. A tájékoztató részletesen ismerteti a jogszabályi előírásokat és azok változásait, továbbá példákkal is magyarázza az előírásokat.

[vissza]

4.1.2.     Átsorolás önköltséges képzésre támogatási idő lejárta alapján:

A Felsőoktatási Információs Rendszerben (a továbbiakban: FIR-ben), valamint a Neptunban nyilvántartott adatok alapján kerül megállapításra a hallgatók által felhasznált állami ösztöndíjas/államilag támogatott félévek száma. A KTH az átsorolást a jogszabályi előírások alapján hivatalból végzi el. A támogatási idő lejárta miatt azok a hallgatók kerülnek átsorolásra önköltséges/költségtérítéses képzésre, akiknek a 2017/18/2 félév végén lejár a 12 féléves egyéni, vagy az adott képzéshez rendelkezésre álló (képzési idő+2 félév) támogatási ideje.

A támogatási időt a másik felsőoktatási intézményben felhasznált félévek is csökkenthetik, ezért a https://ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok/fir.html oldalon javasolt utánanézni az egyes felsőoktatási intézményekben nyilvántartott felhasznált féléveknek.

Felhívjuk a figyelmet, hogy az adott képzéshez rendelkezésre álló támogatási időbe bele kell számítani az előző azonos képzésen elhasznált támogatási időt is.

[vissza]

4.1.3.     Átsorolás önköltséges/költségtérítéses képzésre hallgatói kérelem alapján:


Ha a 2018/19/1 félévtől önköltséges/költségtérítéses költségviselési formában szeretné tanulmányait folytatni
(például azért, mert a mesterképzésen szeretne több állami támogatású félévet igénybe venni), kérését 2018. július 31-ig nyújthatja be a 012/B Átsorolási kérelem költségtérítéses/önköltséges pénzügyi státuszba Neptun kérvényen. A besorolás legalább egy tanév időtartamra szól és a visszasorolásra csak a tanulmányi eredmény alapján történő átsorolásnál előírtak szerint lesz lehetőség.

4.1.4. Átsorolás önköltséges képzésről állami ösztöndíjas képzésre kérelem alapján:


A BME az állami ösztöndíjas megüresedett helyekre – az önköltséges hallgatók ilyen irányú kérelme esetén – a legjobb teljesítményt elérő, azonos szakon tanuló önköltséges hallgatókat a tanulmányi teljesítményük alapján rangsorolva átsorolja. Az átsorolásban (visszasorolásban) érintett hallgatókat a KTH Neptun üzenetben és postai úton küldött határozatban értesíti. A visszasorolás kérelem alapján történik. A kérelem nem Neptun kérvényként, hanem a hallgatói Neptun web Ügyintézés/Átsorolási kérelem felületén adható le várhatóan július első napjaitól július 31-ig. Az említett felületen egy ún. Átsorolás kérése gombra kell majd kattintani.

[vissza]

4.2.   Elbocsátások: 

4.2.1.       Tanulmányi okból:

A BME a 2017/18/2 félév tanulmányi eredményeinek megállapítását követően tanulmányi okból az alábbi indokok alapján szüntetheti meg hallgatói jogviszonyát egyoldalú nyilatkozattal:

  • Amennyiben a képzési és kimeneti követelményekben meghatározott képzési idő kétszerese lejár és nem szerez végbizonyítványt (abszolutóriumot). A végbizonyítvány megszerzésére rendelkezésre álló határidő a Neptun hallgatói web Tanulmányok/Képzés adatok felületén is megtekinthető a Várható befejezés mezőben.

  • Amennyiben azonos képzésen, azonos tantárgyból 2012. szeptember 1-jét követően tett sikertelen vizsgáinak/szigorlatainak, javító- és ismétlő javító vizsgáinak/szigorlatainak összesített száma eléri a hatot. Sikertelen vizsgának azt a vizsgát kell tekinteni, amit a hallgató megkísérel teljesíteni, de elégtelen (1) jegyet kap. A 6 elégtelen miatti elbocsátás jogszabályi előírás, ezért az elbocsátás alól méltányossági alapon sem lehet felmentést kapni.

  • Amennyiben ugyanazon tantárgy kreditpontját 2015. szeptember 1-jét követően hatszori tantárgyfelvétel után sem szerzi meg.

  • Amennyiben 2015. október 1-je után létesített hallgatói jogviszonyt alapképzésben vagy osztatlan képzésben, és halmozott súlyozott tanulmányi átlaga a beiratkozást követő negyedik aktív félév végén nem éri el a 2,25 értéket. (A halmozott súlyozott tanulmányi átlag a Neptun hallgatói web Tanulmányok/Tanulmányi átlagok felületén a 2017/18/2 félévnél a Kumulált súlyozott tanulmányi átlag mezőben bejegyzett érték.)

  • Amennyiben 2015. október 1-je után létesített hallgatói jogviszonyt mesterképzésben és a halmozott súlyozott tanulmányi átlaga a beiratkozást követő második aktív félév végén nem éri el a 2,50 értéket.  

  • Amennyiben 2015. október 1-je után létesített hallgatói jogviszonyt és az utolsó három aktív félévében nem szerzett legalább 20 kreditet, feltéve, hogy nem vett részt külföldi részképzésben, amelyben folytatott tanulmányai a BME-n beszámíthatók, vagy az adott képzésre újra felvételt nyert és a beiratkozástól számított első három aktív félévében nem szerzett legalább 10 kreditet, feltéve, hogy nem vett részt külföldi részképzésben, amelyben folytatott tanulmányai a BME-n beszámíthatók.

A tanulmányi okból elbocsátásra kerülő hallgatók jogviszonya, amennyiben a hallgatói jogviszony megszüntetéséről hozott döntés véglegessé válik, 2018. június 25-én fog megszűnni.

[vissza]

4.2.2.       Saját kérésre:

Amennyiben a hallgató saját maga szeretné a hallgatói jogviszonyát megszüntetni (pl. mert másik képzésre vagy másik intézménybe nyert felvételt, vagy átvették másik intézménybe, vagy átsorolták önköltséges képzésre és önköltséges képzésben nem kívánja a tanulmányait folytatni, stb.), kérését a 032 Elbocsájtás saját kérésre Neptun kérvényen nyújthatja be. A kérvény folyamatosan elérhető.

Az átvétel kivételével hallgatói jogviszonya a bejelentés napján, vagyis a kérvényleadás napján fog megszűnni. Átvétel esetén az átvevő felsőoktatási intézményben létrejött hallgatói jogviszony kezdetét megelőző nappal szüntetjük meg hallgatói jogviszonyát. Az átvevő intézmény egyebekben köteles értesíteni a BME-t az átvételéről, és az értesítésben megjelölni a hallgatói jogviszonyának kezdetét.

Hallgatói jogviszonya megszűnéséről a Neptunban bejegyzett értesítési címére, annak hiányában állandó lakcímére küldött határozatban értesítjük.

A BME-vel esetlegesen fennálló tartozását rendezni szükséges. Amennyiben tartozása van, annak ténye a határozatban rögzítésre kerül.

Az elbocsátó határozat kézhezvételét követően a teljesített tantárgyakat igazoló törzslap-kivonat a 028/B Törzslap-kivonat kérése végzett hallgatóknak Neptun kérvényen igényelhető. Egy példány ingyenes, a további példányokért 500 Ft szolgáltatási díj fizetendő. A törzslap-kivonat átvételének módjáról a kérvény lezárásakor küldött Neptun üzenetben értesül.

Amennyiben másik intézménybe felvétel miatt kéri a hallgatói jogviszonya megszüntetését, ahol tantárgy befogadási kérelemhez a teljesített tantárgyak programját/tematikáját is csatolni szükséges, a tantárgyi adatlapok hitelesítését a Dékáni Hivatalban kérheti. A tantárgyi adatlapok általában a tantárgyat oktató Tanszék honlapjáról vagy a Kari honlapról tölthetők le.

Amennyiben a BME másik képzésére vagy másik intézménybe felvétel miatt szeretné megszüntetni hallgatói jogviszonyát, és állami ösztöndíjasként osztott (BSc/BA vagy MSc/MA) képzésen legalább 2, osztatlan képzésen legalább 3 aktív félévet igénybe vett, valamint a felvétellel létrejött új képzésre beiratkozik, javasoljuk, különösen ügyeljen rá, hogy régi képzésén a hallgatói jogviszonya az új hallgatói jogviszony létesítése előtt szűnjön meg, mert az Oktatási Hivatal csak ebben az esetben tudja a régi és az új képzést összevonni, és így nem keletkezik visszafizetési kötelezettsége az oklevélszerzési határidő nem teljesítése miatt a régi képzésen.

[vissza]


5.      Nyári ügyintézés a KTH-ban és egyéb tudnivalók:

5.1. Ügyfélfogadás nyáron:

A KTH nyáron is nyitva tart, de az ügyfélfogadási idő a szorgalmi- és vizsgaidőszakban megszokottól eltérhet. Az adott napi ügyfélfogadási időről honlapunkon (http://www.kth.bme.hu/) tájékozódhat. A nyáron is bizalommal fordulhat hozzánk ügyfélfogadási időben személyesen vagy információs e-mail címünkre (info@kth.bme.hu) küldött levélben. A legfontosabb információkat honlapunkon is közzé tesszük.

5.2.   Hallgatói jogviszony igazolás és teljesített tantárgyakról szóló igazolás kérése:


Hallgatói jogviszony igazolás a 2017/18/2 félévről

  • személyesen a KTH R. ép. aulában található iratkiadójában kérhető ügyfélfogadási időben;

  • postai úton a 027 Különleges igazolás kérése Neptun kérvény benyújtásával. Postai kiküldés igénylése esetén kérjük, szíveskedjék a Neptunban rögzített értesítési/állandó lakcímét ellenőrizni. A postai kiküldés 500 Ft szolgáltatási díj megfizetéséhez kötött.


Tanulmányi teljesítményekről szóló igazolás
ügyfélfogadási időben az ügyfélhívón "Igazolás kérése a tanulmányi eredményekről" sorszámot választva kérhető. 3 példányig ingyenes és azonnal átvehető. Angol nyelvű példány igénylésére is lehetőség van 3 példányig szintén díjmentesen.

[vissza]

5.3.   Diákigazolványt helyettesítő igazolás igénylése vidéki helyszínű szakmai gyakorlathoz: 

Amennyiben nyári szakmai gyakorlatát nem budapesti helyszínen tölti, felhívjuk a figyelmét a 066sz Vidéki helyszínű oktatás, szakmai gyakorlat miatti igazolás kérése Neptun kérvényen igényelhető igazolásra, amely birtokában a diákigazolvánnyal azonos kedvezményt vehet igénybe a lakhelye és a szakmai gyakorlat helyszíne között.

[vissza]

5.4.   BME TVSZ változás augusztus 1-jétől:

2018. augusztus 1-jétől módosul a BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzata. A módosított szabályzat elérhető a KTH honlap Szabályzatok (http://www.kth.bme.hu/hivatal/szabalyzatok/) felületén. A változásokról a várhatóan augusztus második felében megjelenő hírlevélben adunk tájékoztatást.

[vissza]

A nyárra kellemes kikapcsolódást és jó pihenést kívánnak a KTH munkatársai!

 

 

 

 

 

 

BME Központi Tanulmányi Hivatal

Cím: 1111 Budapest, Műegyetem rkp. 7-9., R épület földszint   ·   : 1521 Budapest Pf. 91.   ·   :   ·   Kapcsolat
flag-hu
2018. augusztus 18. szombat   ·   2018 nyár 8. hete   ·   Ma nincs félfogadás

Gyakran ismétlődő kérdések (Ügyintézési tudnivalók)


KTH Ügyintézés

Hogyan kérhető

Diákigazolvány

Pénzügyek

Ha itt nem találta, akkor érdemes ezt is megnézni: Neptun GYIK

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mikor kell SZEMÉLYESEN bejönni a KTH-ba?

[vissza]

Csak személyesen intézhető ügyek:

  • Diákigazolvány

    • érvényesítés;

    • az "ideiglenes igazolvány" helyetti "igazolás" átvétele;

    • végleges igazolvány átvétele és érvényesítése

Személyes adattal kapcsolatos bejelentés

  • Igazolás "hozott" űrlapra
  • eredeti nyelvvizsga bizonyítvány bemutatás

  • okmánnyal igazolt adatváltozás (pl. névváltozás)

  • Valaminek az átvétele:

    • igazolás;

    • leckekönyv (ha megszűnt a hallgatói jogviszony)

  • Neptun jelszócsere

Kérjük, ha olyan kérdése van, amely egyéni, személyes jellegű (pl. beadott egy kérvényt, amire hosszú ideje nem kapott választ) írjon e-mail címünkre.

Mit kell tudni a leckekönyvek kezeléséről? 

[vissza]

A hallgatók valamennyi eredményéről a tanszéken egy papír alapú nyilvántartást kell vezetni, és megőrizni. Az aláírások és (fél)évközi jegyek dokumentálására a kurzusnévsor, a vizsgaeredmények dokumentálására a vizsgalap, vagy más, annak megfelelő adattartalmú papír alapú bizonylat szolgál. E dokumentum alapján a tanszék köteles a korábban is érvényes határidővel beírni az eredményt a Neptunba. A határidő aláírásnál és félévközi jegynél a szorgalmi időszakot követő első hét utolsó munkanapja, illetve pótlás esetén a késve beadott feladat, illetve a pót zárthelyi értékelését követő második nap. Vizsgánál a határidő a megszerzést, illetve a kihirdetést követő második munkanap vége, de ez nem eshet a vizsgaidőszak utolsó napja utánra.

A hallgatók a Központi Tanulmányi Hivatalban -- amennyiben ezt igénylik, -- kikérhetnek egy ún. igazoló lapot, amely megfelel a leckekönyv adott féléves oldalainak. A saját biztonságuk érdekében erre az oktatókkal rávezettethetik az eredményeiket. Szóbeli vizsgán az eredményt a vizsgalapra és az igazolólapra (ha a hallgatónál van) azonnal ráírja az oktató, és szignálja. Félévközi jegynél, aláírásnál, írásbeli vizsgánál pedig a tanszékvezető köteles gondoskodni arról, hogy az igazoló lap leadását követő második munkanap végéig beírják, vagy megjelölhet hetente egy napot, amikor a 12 óráig leadott igazolólapokra a jegyet a következő munkanap 8 óráig beírják. A tanszék a következő félév regisztrációs hete után nem köteles a jegybeírásra. Az igazolólapot a hallgató megőrzi, nem adja le a félév végén a hivatalban. Az igazolólap, mivel nincs hitelesítve leckekönyv-kivonatként nem használható fel. A hallgatók a tanulmányi eredmények megállapítása után félévente egy leckekönyv-kivonatot igényelhetnek térítési díj nélkül.

Ha a tanszék késlekedik az eredmények Neptunba vitelével, vagy hibás eredményt írt be (pl. többször is beírta az elégtelent, nem megfelelő dátumsorrendben írta be az eredményeket, nem helyes osztályzatot írt be stb.), akkor ezt a hallgatók még időben, a vizsgaidőszakban a tanszéken jelezzék. A vizsgaidőszakot követő héten a KTH munkatársai a Neptunba írt eredmények alapján elvégzik az átlagolást, ekkor a megszerzett kreditek száma és a tanulmányi átlagok megjelennek.

A hallgatók a második oktatási hét végéig térítésmentesen (ezt követően díj fizetése ellenében) kifogással élhetnek a KTH-ban a Neptunba beírt bejegyzésekkel szemben. Erre elektronikusan, a Neptun rendszerben leadott kérvényen van lehetőség. A felszólalásoknál szükség lehet az oktatóval aláíratott igazolólapra. Az ösztöndíjak szempontjából jogvesztő határidő a második ösztöndíj-kifizetést követő 14. nap.

Milyen menü pontok vannak az ügyfélhívón?         

[vissza]

A KTH-ban az aulában kettő, a folyosón egy ügyfélhívó található. Az érintőképernyős készülékek menü rendszere több szintű, a magyar nyelv kiválasztása után az alábbi menük pontok vannak:

  • Diákigazolvány érvényesítés 
  • Diákigazolvány ügyintézés 
  • Okelvél ügyek végzetteknek (pl. oklevél átvétel)
  • Adatváltozás bejelentés (pl. név változás, nyelvvizsga bizonyítvány bemutatás)
  • Diákhitel
  • Külföldi részképzés (kiutazással, pályázattal kapcsolatos ügyintézés)
  • Egyéb

Jelenleg sorszám nélkül, az aulában lévő munkahelyen vehető át

  • a hallgatói jogviszony igazolás az aktuális félévről;
  • igazolás a sikeres záróvizsgáról;
  • igazolás "hozott" nyomtatványra az aktuális félévről;
  • megrendelt igazolás (pl. különleges, diákigazolvány helyetti stb.);
  • megrendelt irat (pl. leckekönyv másolat stb.)

 

Hogyan jelenthetem be az adataim megváltozását?         

[vissza]


Adatváltozás bejelentésére a Neptun használható. Abban az esetben, ha olyan adat változik, amelyről anyakönyvi kivonatat is készül (pl. név változás), akkor az eredeti okmányt be kell mutatni a KTH-ban.

Bankszámla szám változtatásnál kérjük ügyeljen arra, hogy a "régi" számlája ne szűnjön meg azonnal az új létrehozásakor, mivel a Neptun pénzügyi műveleteinél (pl. ösztöndíj kifizetés) gondot okozhat a "nem létező" számlaszám. (A "régi" számlaszám a Neptunból nem törölhető, ha már történt rá kifizetés)

Milyen adatokat tartalmaz a hallgatói jogviszony igazolás?         

[vissza]

A jogviszony igazolás az alábbiakat tartalmazza:

  • a személyes adatokat:tanév, (aktuális) félév (első-utolsó hónap),

    • név, születési név,

    • születési hely, idő,

    • anyja neve,

    • állampolgárság,

    • lakhely,

    • hallgatói azonosító,

  • tanév, (aktuális) félév (első-utolsó hónap),

  • státusz (aktív vagy passzív),

  • a jogviszony létrejötte,

  • a jogviszony megszűnésének becsült időpontja,

  • a BME-n mely képzéseken folytat tanulmányokat

Milyen határidővel kérhető tárgybefogadás?

[vissza]

Tárgybefogadással kapcsolatos határidők (a Tanulmányi Ügyrend 100. pontja alapján)

A tantárgybefogadási kérelem (KKB) döntést NEM igényel beadási határidő
aa. a BME-n más szakon, vagy azonos szakon korábban azonos kódon teljesítette reg.hét utolsó napja
ab. a BME-n más szakon, vagy azonos szakon korábban nem azonos kódon teljesítette, de szerepel a tárgyekvivalencia táblázatban reg. hét utolsó napja
ac. nem a BME-n teljesítette, de szerepel a tárgyekvivalencia táblázatban reg.hét utolsó napja
A tantárgybefogadási kérelem (KKB) dontést igényel
ba. a helyettesítő, vagy szabadon választható tárgyat az adott képzésre történő beiratkozását megelőzően teljesítette a beiratkozás napja előtti 14. nap
bb. a helyettesítő tárgyat a jelenlegi képzésének ideje alatt, párhuzamos képzésben, vagy vendéghallgatóként, de NEM részképzésben már teljesítette és ráépülő tárgyat kíván felvenni az adott félévben a ráépülő tárgy tervezett felvételének félévét megelőző 14. nap
bc a helyettesítő tárgyat a jelenlegi képzésének ideje alatt, párhuzamos képzésben, vagy vendéghallgatóként, de NEM részképzésben már teljesítette és NEM kíván ráépülő tárgyat felvenni az adott félévben a reg. hetet követő hét utolsó munkanapja
bd a helyettesítő tárgyként befogadtatni kívánt tárgyat még nem teljesítette, az adott félévben máshol, de nem részképzésben kívánja teljesíteni és az ösztöndíjindexébe szeretné beszámíttatni, azaz a tárgy előzetes befogadtatását kéri a tárgy tervezett felvételének félévét megelőző szorgalmi időszak utolsó napja
be részképzési kérelem részeként előzetes tantárgy befogadtatást kér a részképzési kérelem benyújtásakor
bf az engedélyezett részképzésben teljesített tárgy befogadtatását kéri a részképzés befejezés, ill. a tárgy eredményének megérkezése után 1 héten belül


Az egyes kérvényekhez csatolandó dokumentumok NEM BME-s tárgy teljesítés esetén:

  • leckekönyv fénymásolat,

  • vagy leckekönyv-kivonat,

  • vagy kreditigazolás

  • tantárgyprogram,

  • valamennyi b, típusú kérelem beadásakor az elfogadtatni kívánt tárgy felelősének véleménye

Milyen adatok találhatók a Neptunban az "extra mezők"-ben? 

[vissza]

A Neptunban megnézhetők a Tanulmányok >> Tanulmányi átlagok menüben a megfelelő félév előtti ’+’ kinyitásával azok az "Extra mezők", amik a félév átlagolásakor számítódnak és töltődnek. (Az átlagolás általában a félév lezárása után történik, egy-egy jegy beírása után nem, mivel nem automatikus. Az Ex1 … Ex4 és Ex6, Ex7 mezők az átlagolásnál kerülnek feltöltésre, a többi időszakonként egyéb lekérdezések és számítások eredményeképpen.) 

  • Ex1: ut_félév_telj_kredit: (ez az ösztöndíj indexbe beszámító teljesített kreditek száma, ami az alapja az ösztöndíjindexnek, teljesítményindexnek, korrigált kreditindexnek, …)
  • Ex2: út_2 félév telj_kredit: (mint az előző, de az utolsó két aktív félévét összesíti, ezzel számol pl. az összesített korrigált kreditindex, ezek is csak az ösztöndíjindexbe beszámító kreditek)
  • Ex3: EPK zárószig_átlag: (csak az EPK Karon, a zárószigorlatok átlaga, amit a diploma minősítéshez használunk)
  • Ex4: Szig_átlag: (azoknál a hallgatóknál fontos, ahol a diploma minősítés tartalmazza a szigorlati eredményeik átlagát)
  • Ex5: Első tárgyfelv_kredit (2012.9.1. óta): (a 110%-os különeljárási díjhoz használjuk, a köt/kötvál. kreditek becslése alapján töltjük, és ha a hallgató nyilatkozik, hogy ténylegesen mennyi, akkor az alapján, a KTB ellenőrzését követően felülírjuk)
  • Ex6: max 1-es vizsga db (2012.9.1. óta egy tárgyból): a 6 elégtelen miatti elbocsátáshoz információ a hallgatóknak – hogy mennyi az adott félévig a legtöbb egyesük egy adott tárgyból)
  • Ex7: nyelvi köv.teljesítve: (0 - ha nincs meg a kimeneti követelmények szerinti nyelvvizsga, vagyis nem kaphat diplomát, hacsak nincs felmentése, 1 - ha kaphat)
  • Ex8: telj_index x 100: (a hallgató teljesítményindexének 100-szorosa, amelyik Karon számítjuk; azért a 100-szorosa, mert a KHK-k 4 tizedes értékre kérik megadni, de ezek a mezők még csak 2 tizedesre tárolják a beleírt értékeket)
  • Ex9: elismert kredit (2013.9.1.óta 1.tárgyfelv): (a 110%-os különeljárási díjhoz használt érték, csak a 2013 nyári TVSZ óta, és csak a 2012.9.1-től kezdett hallgatók esetében nem kell figyelembe venni az első tantárgyfelvételek között az elismert krediteket)
  • Ex10: utolsó két aktív félév halmozott súlyozott tanulmányi átlaga (az átsorolásnál a rendelet szerinti átlaggal kerül összehasonlításra)

A Saját adatok >> Személyes adatok extra mezői között az ingyenesen felvehető nyelvi egységekkel kapcsolatosak az alábbiak: 

  • Extra15: tartalmazza a 17/2009 R.U. szerinti hatályosságot, ki számít ezelőttinek, ki ez utáninak a nyelvi egységek számát illetően.
  • Extra17: Alapszinten még rendelkezésre álló ingyenes nyelvi egysége száma
  • Extra18: Mesterszinten még rendelkezésre álló ingyenes nyelvi egysége száma
  • Extra19: Doktori szinten még rendelkezésre álló ingyenes nyelvi egysége száma
  • Extra20: Osztatlan szinten még rendelkezésre álló ingyenes nyelvi egysége száma
  • Extra21: Összesen még rendelkezésre álló ingyenes nyelvi egysége száma
  • Extra22: a fenti adatok melyik félévi tantárgyfelvételhez állnak még rendelkezésre

Hol érhetők el a korábbi, a felvételi után kapott tanulmányi tájékoztatók?         

[vissza]

2017/2018 tanév

2016/2017 tanév

2015/2016 tanév
2014/2015 tanév
2013/2014 tanév

2012/2013 tanév

Végzés után (igazolás a záróvizsgáról, oklevél átvétel, díszes oklevél stb.)         

[vissza]

Igazolás a záróvizsgáról

  • Ha a Neptunban a Tanulmányok >> Képzés adatok >> Státusz = "Diplomát szerzett" (vagy: "Záróvizsgát tett, nyelvvizsga hiányzik"), akkor  a KTH-ban fogadási időben az aulában lévő munkahelyen azonnal átvehető az igazolás

A jogviszony vége a Neptunban a Tanulmányok >> Képzés adatok >> Befejezés időpontja-nál látható

 

Oklevél átvétel

  • Ha a Neptunban a Tanulmányok >> Képzés adatok >> Státusz = "Diplomát szerzett" lesz, akkor ezt követően kb. 30 nap az oklevél elkészítése.
  • Az elkészült oklevél átvehető
    • a KTH-ban fogadási időben "oklevél ügyek végzetteknek" sorszámmal  (személyesen, vagy meghatalmazással, kérjük, mielőtt jönne. előzetesen érdeklődjön az oklevel@kth.bme.hu címen),
    • a dékáni hivatalok által szervezett ünnepségen (itt általában lehetőség van a KTH-ban korábban átvett oklevél "ünnepélyes" átvételére is, ez ügyben a dékáni hivatalok tudnak segíteni),
    • az oklevél postai úton küldésére (biztonsági okok miatt) nincs lehetőségünk.

Az előírt nyelvvizsga a sikeres záróvizsga után lett meg

  • Az eredeti nyelvvizsga bizonyítványt kell bemutatni fogadási időben a KTH-ban. Ez megtehető személyesen, illetve más is hozhatja, meghatalmazás nélkül.
  • Igazolást az oklevélről ezt követően lehet átvenni.
  • Az oklevél elkészítése kb. 30 nap.

 

Az Egyetem vezetése úgy döntött, hogy díszes oklevelet ad mindazoknak a végzett hallgatóinak, akik a BME bármely karán, szakán oklevelet szereztek, és azt előzetesen megrendelik. Az oklevél díszítésénél cél volt, hogy olyan motívum jelenjen meg, amely fellelhető az Egyetem valamelyik épületén. 


A díszes oklevél megrendelésével kapcsolatosan a következő információkat adjuk közre:

  • mérete: fekvő formátumú (315×420 mm);
  • anyaga: fehér vagy vajszínű kreatív papír;
  • az oklevél díszes hengerben kerül átadásra;
  • az ára 15.000 Ft, amelyet egy összegben, a megrendeléskor átutalással kell befizetni;
  • Az elkészíttetés ideje: kb. 4 hét, az elkészülésről e-mailben vagy telefonon kap értesítést ügyintézőnktől;
  • átvétel: személyesen vagy meghatalmazott útján, a KTH-ban fogadási időben „oklevél ügyek végzetteknek” sorszámmal.


Érdeklődni lehet:

személyesen (fogadási időben) a KTH Oklevél Csoportnál (R épület földszint 6-os szoba), telefonon vagy e-mailben (a számla kiállításáról illetve az átutalás menetéről is itt kaphat felvilágosítást):

 


Elveszett oklevél pótlása, igazolás a régebben kiadott oklevélről, érdeklődés oklevéllel kapcsolatban:




Hallgatói jogviszony igazolás, különleges igazolás         

[vissza]

A "szokásos" adattartalmú jogviszony igazolás (az aktuális félévről) fogadási időben (díjmentesen) azonnal átvehető sorszám nélkül az aulában.

(A szorgalmi  időszakon kívül, vagy indokolt esetben, ha az alábbiak szerint kéri, és jelzi a kérvényen, akkor a Neptunban megadott magyarországi címére postán küldjük a "szokásos"  igazolást is.)

A szokásostól eltérő adattartalmú igazolás a Neptunban küldött (027-es számú) elektronikus űrlapon rendelhető meg.

Az űrlapon a következő adatokat kell megadni:

  • Név, Neptun kód,

  • kar, képzés,

  • milyen adat (ok) legyen(ek) az igazoláson,

  • milyen nyelvű (magyar vagy angol) legyen az igazolás (jelenleg csak ezeken a nyelveken tudunk igazolást kiadni),

  • példányszám, ha egynél több kell.

Ez a szolgáltatás díjköteles:

  • magyar nyelvű igazolás 500 Ft;

  • angol nyelvű igazolás 1000 Ft, további példányonként 100 Ft.

Az igazolás elkészítésének feltétele a szolgáltatási díj befizetése.

Az űrlap beérkezését követően a KTH munkatársa a Neptunban kiírja a szolgáltatási díjat. Ennek befizetését követően az elkészült igazolás a KTH-ban az aulában lévő munkahelyen vehető át, általában két munkanap múlva. Ha a kérvénybe beírta, akkor a szolgáltatási díj befizetés után történik a postázás.

Leckekönyv másolat, igazolás a tanulmányi eredményekről         

[vissza]

A tanulmányi eredményeiről (nem hitelesített) másolat a Neptunban a Tanulmányok/Leckekönyv menüpont "Leckekönyv nyomtatási előkép" gombjával, "Leckekönyv HWEB" néven érhető el, nyomtatható ki.

Amennyiben a leckekönyvéről, a tanulmányi eredményeiről másolatra, igazolásra van szüksége és nincs lejárt tartozása, a tanulmányi státuszától függően az alábbiak szerint kérheti:

  • aktív/passzív státusz
    • fogadási időben az ügyfélhívón "Igazolás kérése a tanulmányi eredményekről" sorszámmal kérheti;
  • elbocsátott státusz:
    • az írásos határozatban leírtak szerint vehető át a hitelesített törzslap kivonat;
  • abszolvált/záróvizsgát tett státusz:
    • a hitelesítettt törzslap kivonat a Neptunban leadott 028/B kérvényen kérhető magyar nyelven;
    • angol nyelven a Neptunban leadott 028/A kérvényen kérhető leckekönyv másolat
  • diplomát szerzett státusz
    • oklevélmelléklet magyar és angol nyelven: kötelezően kiadandó, általában fogadási időben a KTH-ban oklevél ügyek sorszámmal vehető át;
    • hitelesített törzslap-kivonat: a Neptunban leadott 028/B kérvényen kérhető;

A Neptunban elektronikusan kért dokumentumok elkészültük (a kérvény lezárása) után a KTH-ban az aulában lévő munkahelyen vehetők át.



Tantárgy tematika, tantárgyleírás         

[vissza]

Az elvégzett tantárgyakról tárgyleírás (tematik) az egyetemi belső munkamegosztás szerint a tantárgyakat oktató tanszékeken, illetve a dékáni hivatalokban kérhető. Ha elektronkiusan is elegendő, akkor általában a kari honlapokon, illetve a Tanulmányi Tájékoztatóban érhető el.

Leckekönyv fordítás         

[vissza]

2017. augusztus 1-től amennyiben a leckekönyvéről, a tanulmányi eredményeiről angol nyelvű igazolásra van szüksége és nincs lejárt tartozása, akkor aktív/passzív státusz esetén fogadási időben az ügyfélhívón "Igazolás kérése a tanulmányi eredményekről" sorszámmal kérheti és azonnal átveheti.

Német nyelvre a leckeköny fordítást átmenetileg nem tudjuk vállalni.


Költségtérítés kedvezmény         

[vissza]

A regisztrációs héten kérhető költségtérítés kedvezmény, a Neptun rendszerben lévő űrlapon, három esetben:  A Térítési és Juttatási Szabályzat alapján

  • "az a költségtérítéses hallgató, aki egy tantárgyból annak ismételt felvételekor érvényes aláírással rendelkezik és ezt beiratkozáskor jelzi, ezen tantárgyra az adott képzésben meghatározott költségtérítés harmadát fizeti";

  • "a költségtérítés összegét, a költségtérítés alóli mentesség, kedvezmény eseteit, a kedvezmény mértékét és a mentességben, kedvezményben részesülők számát, valamint a költségtérítés befizetésének határidejét a dékán határozza meg."

  • A felsőoktatási intézmények TGYÁS, GYES, GYED, GYNT ellátásban részesülő hallgatóinak biztosított kedvezményekről a 2007. augusztus 1-től hatályos, 2007. szeptember 12-től módosult, a felsőoktatásban részt vevő hallgatók juttatásairól és az általuk fizetendő egyes térítésekről szóló 51/2007.(III.26.) Korm. rendelet 36. §. (1) bekezdése rendelkezik. Ennek megfelelően azok a hallgatók mentesíthetők, akiknek hallgatói jogviszonya 2006. december 31-e előtt költségtérítéses képzésben jött létre és 2007. augusztus 1-e előtt valamelyik félév első napján GYES-ben-, GYED-ben, stb. részesültek, és ennek alapján már ténylegesen mentesültek a költségtérítés megfizetése alól konkrét szakon, szakképzésen és az aktuális, jelenlegi félév (oktatási időszak) első napján is GYES-en, GYED-en, stb vannak ezen konkrét szakon, szakképzésen folytatott tanulmányaik mellett. Az előbbiekben megfogalmazott feltételek betartása mellett azok a hallgatók is szerepeltethetők az OKM felé küldendő adatszolgáltatásban, akiknek a hallgatói jogviszonya a felsőoktatásról szóló 2005. évi CXXXIX. Törvény 50. §. (2) bekezdésében meghatározott esetek (pl. szülés) miatt a fent meghatározott időszak alatt (2006. december 31. és 2007. augusztus 1. között bármikor) szünetelt és e miatt ténylegesen nem mentesültek a költségtérítés megfizetése alól, ám amennyiben nem szünetelt volna a hallgatói jogviszony a rendkívüli eseményre hivatkozással, úgy egyébként mentesültek volna. A jogosultságot megfelelően igazolni kell!  Az igazolás dátumának nagyobbnak kell lennie, mint az aktuális félév első napja. Az igazolás és kérelem leadásának legvégső határideje a regisztrációs és az azt követő hét első napja, félfogadási idő vége. A határidő lejárta után benyújtott kérelmek esetében a szolgáltatási díj mértéke a 17/2007.(12.12.) Rektori utasítás szerinti szolgáltatási díj fizetendő. Az Oktatási és Kulturális Minisztériumhoz elküldött adatszolgáltatási kötelezettségünk teljesítését követően a kedvezményt nem áll módunkban érvényesíteni.

Utólagos tárgyfelvétel, tárgytörlés         

[vissza]

Utólagos tantárgyfelvételre és leadásra vonatkozó kérelmet a második oktatási hét első napjáig lehet leadni.

A tanszéki/adminisztratív hibára hivatkozó kérelemről a kari Tanulmányi Bizottságok hoznak döntést. A döntés, illetve a hallgató elismert hibája miatt beadott kérvény alapján a KTH a tárgyfelvételt/tárgytörlést végrehajtja a Neptunban. A KTH külön értesítést a döntésről nem küld, a Neptunban tekinthető meg a döntés eredménye, legkésőbb a regisztrációs hetet követő harmadik hét végén. Tárgyfelvétel esetén a KTH ügyintézője az első szabad helyre veszi fel a tárgy kurzusát/kurzusait, ezért az űrlapon a felvenni kívánt kurzus(oka)t nem kell megjelölni, illetve a jelölést az ügyintéző nem veszi figyelembe, a kurzusmódosítást a tanszéken kell intézni.

Mit kell tudni a diákigazolványról?

[vissza]

Az oktatási igazolvány a Nemzeti Egységes Kártyarendszer (NEK) specifikációjának megfelelő igazolvány. Ennek egyik fajtája a diákigazolvány.

Hogyan igényelhető állandó diákigazolvány?

[vissza]

A 362/2011. (XII.30.) Korm. rendelet alapján a diákigazolvány (oktatási igazolvány) igénylés menete: 

  • fénykép és aláírás -> okmányiroda, vinni kell:
    • születési anyakönyvi kivonat, vagy
    • más személyi azonosító okmány (személyi igazolvány, jogosítvány, útlevél)
    • és lakcímkártya;
  • az okmányirodában adnak egy adatlapot;
  • a Neptunban az igénylés elindítása (Ügyintézés >> Diákigazolvány igénylés >> Új felvétel);
  • FONTOS:
    • az okmányirodában kapott adatlapon lévő "NEK azonosító"-t kötőjelek nélkül kell beírni;
    • a cím a Neptunban megadottakból választható, azonosnak kell lennie a lakcímkártyán lévővel;
  • (ha másik intézményben is hallgató, akkor az ott igényelt igazolványhoz esetleg kérik a BME "nyomdai kódját": F04961)
  • az új igazolványt a KTH-ba küldik, megérkezéséről Neptun üzenetet kap, az átvételre a KTH-ban fogadási időben van lehetőség.

 

Tájékoztatás a diákigazolvány ügyintézéssel kapcsolatban:

Hogyan igényelhető ideiglenes diákigazolvány?                                                      

[vissza]

Az ideiglenes diákigazolvány megszűnt, helyette egy igazolás kerül kiadásra:

  • a végleges igazolvány igényléseket folyamatosan (elektronikusan) továbbítjuk az Oktatási Hivatalnak; 
  • ennek beérkezése és visszaigazolása után (a korábbi ideiglenes diákigazolványok helyett) a hallgató kérésére egy igazolást kell kiadnunk,
  • ez a Neptunban a 066-os űrlapon igényelhető az állandó diákiagzolvány igénylés leadásával egyidejűleg;
  • ha a kérvény státusza "elfogadással lezárva", akkor az igazolás fogadási időben az iratkiadóban (az aulában lévő munkahelyen) sorszám nélkül vehető át. (Az Oktatási Hivatal tájékoztatása szerint ennek felmutatásával megvásárolhatók a kedvezményes bérletek.)
  • ha a kiadott igazolás 60 napos érvényességi ideje lejár, akkor új igazolást kell kiadnunk (további 60 napos érvényességgel), ami a Neptunban a 066-os kérvényen kérhető (célszerű a korábbi igazolás lejárta előtt néhány nappal indítani a kérést)
  • ha a kiadott igazolás elveszett, vagy más okból (pl.: vidéken tartózkodás a vizsgaidőszak után) szükséges, akkor szintén a 066-os kérvényen lehet kérni a pótlást;
  • FONTOS: az ideiglenes igazolvány helyébe lépő igazolást (a KTH kívül álló okok miatt) nem tudjuk azonnal, a végleges igazolvány igénylésekor kiadni.

Most vettek fel, mit kell tudnom a diákigazolvány igénylésről?                                                      

[vissza]

Az igénylés menete megegyezik az előző két kérdésnél leírtakkal. Amit még tudni kell:

  • az állandó igazolvány igénylése elindítható a Neptunban, de elektronikusan továbbítani csak a beiratkozás, a félév kezdete után van lehetőségünk;
  • a Neptunban a 066-os űrlapon a diákigazolvány kiállításáról az igazolás szintén igényelhető, de ezt nincs lehetőségünk kiállítani, amíg az állandó igazolvány igénylése nem került feldolgozásra;
  • ha rendelkezik az előző tanévre érvényesített diákigazolvánnyal, vagy az azt helyettesítő igazolással, akkor az március/október 31-ig használható;
  • az új állandó diákigazolványt a KTH-ba küldik, az átvételről Neptun üzenetet fog kapni.


Elveszett az érvényesítő matrica, a diákigazolvány, mit kell tennem?                                                      

[vissza]

Az elveszett matrica pótlása a KTH-ban kérhető. Az oktatási igazolványokról szóló kormányrendelet szerint: "...A jogosult a matrica elvesztése esetén 3500 forintot köteles megfizetni..." A tételt az ügyintéző írja ki a Neptunban.

Az elveszett igazolvány helyetti igénylés menete megegyezik az előző kérdéseknél leírtakkal. Amit még tudni kell:

  • ha a korábbi igénylés NEK adatlapján az adatok (név, lakcím) nem változtak, akkor az is használható, nem kell új;
  • az elkészült igazolvány érvényesítésénél, ha az elveszett igazolvány érvényesítve volt az adott félévre, akkor (a matrica elvesztése miatt) 3500 Ft-ot kell fizetni, melyet az ügyintéző ír ki a Neptunban. 

Mennyi költségtérítést, önköltséget kell fizetnem?


[vissza]

Mennyi volt korábban az összesített korrigált kreditindex szak-csoportonkénti határéréke?

[vissza]

2016/17/2 félév 2012.08.15 után jogviszonyt kezdett hallgatók 
2015/16/2 félév
 
2014/15/2 félév
 
2013/14/2 félév
: 2012.08.15 előtti (FTV) és utáni (NFTV) hallgatók
2012/13/2 félév

2011/12/2 félév
2010/11/2 félév
2009/10/2 félév

Mit kell tudni a gyűjtőszámláról?

[vissza]

A BME gyűjtőszámlára bármely banknál vezetett lakossági folyószámláról átutalható a szükséges fedezet.

Az átutalási megbízás kitöltésénél

  • A jogosult neve:                  Neptun gyűjtő számla
  • A jogosult számlaszáma10032000 - 01425279 - 01120008
    • Külföldről történő utalás esetén: HU97 1003 2000 0142 5279 0112 0008
  • Megjegyzés: a hallgató Neptun kódja (hat jegyü alfanumerikus kód) NK-neptunkód formában

    Például, ha a Neptun kód A1B2C3, akkor a megjegyzés rovatba ez kerül: NK-A1B2C3


FONTOS FIGYELMEZTETÉS!

  • Ha a megjegyzés rovatban nem, vagy nem a megadott formában szerepel a Neptun kód, akkor az összeg visszautalásra kerül a befizető számlájára. (A BME Gyűjtőszámlán biztosított fedezet terhére teljesített befizetéseknél a "BEFIZETŐ" csak MAGÁNSZEMÉLY lehet (Adóazonosítója 8 - cal kezdődik).
  • A "BEFIZETŐ" nem kell hogy azonos legyen azzal, aki a fedezetet a gyűjtőszámlára átutalta.
  • A helyesen utalt összeget a hallgató 2-3 munkanapon belül látja a Neptun.Net-ben, és rendelkezhet felette.

Diákhitel - nem igazolta a BME a hallgatói jogviszonyomat         

[vissza]

A BME és a Diákhitel Központ (DK) között a hallgatói jogviszonnyal kapcsolatos adatok egyeztetése a Neptun rendszer segítségével történik. A BME semmiféle adatot nem továbbít, nem ad át, kizárólag a DK által feltett kérdésre válaszol.

 

Tapasztalataink szerint a jogviszony adatok visszaigazolásával kapcsolatban a következő esetekben fordulhat elő probléma:

  • Hibásan megadott, vagy a DK által hibásan rögzített képzés adatok:

    • Képzés név, képzés kód, mely a Neptunban, a "Tanulmányok" >> "képzés adatok"-nál található

    • Megváltozott a képzése
      • befejezete a BSc-t és elkezdte az MSc-t

      • átvették másik képzésre

    • A képzéssel kapcsolatos adatai hibásak, hiányosak a Neptunban

  • Hibásan megadott, vagy a DK által hibásan rögzített személyes adatok:

    • Nem egyeznek a hivatalos okmányaiban szereplővel az adatai (név, születési név, anyuka név, születési dátum)

    • Változtak az adatai (pl. házasságkötés miatt a neve)

    • Hibás, vagy pontatlan a hallgatói azonosítója (a Neptunban a "Saját adatok" >> "Személyes adatok"-nál az "OM kód")

Megoldás:

  • Ha a Neptunban hiányos, vagy pontatlan az adat:

    • kérni kell az adatkezelőtől a javítást.

  • Ha a Neptunban rendben vannak az adatok:

    • kérni kell egy hallgatói jogviszony igazolást,

    • azt el kell juttatni a DK-nak és kérni kell az adatok javítását, pontosítását,

    • esetleg kérni kell a DK-t, hogy ismételten egyeztessen a BME-vel (ezt csak a DK kezdeményezheti, a hallgató, a BME nem.)