1 kiemelt hírünk érkezett, kérjük, olvassa el figyelmesen. [ bezárás ]

KTH hallgató hírlevél a 2017/2018/1. félév kezdésről

2017. augusztus 25. péntek

Kedves Hallgató!

Augusztus 28-ával újabb regisztrációs hét és ezzel újabb félév kezdődik. A regisztrációs hét előtti időszak alkalmas arra, hogy áttekintse a félév eleji teendőket és határidőket, valamint tájékozódjon a félévkezdéskor aktuális Neptun kérvényekről és az esetleges változásokról is. Hírlevelünkkel ebben szeretnénk a segítségére lenni.
 
A félévzárásról szóló 2. hallgatói hírlevélben már részletesen írtunk a bejelentkezésről és a tantárgyfelvétellel kapcsolatos tudnivalókról, valamint a nyelvi tantárgyfelvételt érintő változásokat is összefoglaltuk. Mivel az említett hírlevél továbbra is elérhető honlapunkon (http://www.kth.bme.hu/hivatal/hirdetmenyek/aktualis/1772/), ezért ezekben a témákban az ott közzétett információkat és tudnivalókat csak röviden megemlítjük, és a még le nem írt, de fontosnak vélt további tudnivalókat közöljük.
 

Amennyiben a hírlevél elolvasása után kérdése merül fel, bizalommal fordulhat hozzánk elérhetőségeinken: e-mailben info@kth.bme.hu; telefonon: +36-1-463-4242 vagy személyesen ügyfélfogadási időben a KTH-ban. Az adott napi ügyfélfogadási időről honlapunkon (jobb oldali rész) tájékozódhat előzetesen.





1. Legfontosabb időszakok és határidők:

időszak, esemény, feladat neve időtartam, határidő
bejelentkezési időszak 2017.06.20. 06:00 – 2017.09.03. 23:59
előzetes tantárgy- és kurzusfelvételi időszak 2017.06.22. 18:00 – 2017.08.25. 12:00
regisztrációs időszak 2017.08.28. – 2017.09.01.
a 2016/17/2 félév újraátlagolása és lezárása 2017.08.28. – 2017.09.01.
végleges tantárgy- és kurzusfelvételi időszak  2017.08.28. 18:00 – 2017.09.03. 23:59
az első tanítási nap 2017.09.04
költségtérítés/önköltség 1. részlet fizetési határideje 2017.09.04. (azoknak, akik már az előző félévben
is Diákhitel 2–ből fizették az önköltséget, a fizetési határidő 2017.11.15.)
szorgalmi időszak 2017.09.04. – 2017.12.08.
a bejelentkezés esetleges visszavonásának határideje 2017.10.14.
felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítés/önköltség kiírása várhatóan 2017. október második felében
felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítés/önköltség fizetési határideje várhatóan: 2017.11.25.
szigorlatok felvételének időszaka  2017.06.22. 18:00 – 2017.11.26. 23:59
vizsgajelentkezési időszak 2017.12.04. 18:00 – 2018.01.22. 23:59
pótlási időszak 2017.12.11. – 2017.12.15.
vizsgaidőszak  2017.12.18. – 2018.01.22.

[vissza]

2. Regisztrációs időszak, bejelentkezés: 

2.1. Amiről a KTH 2. hallgatói hírlevél a 2016/17/2 félévzárásról c. hírlevélben már írtunk:

A 2017/18/1 félévre bejelentkezés …

  • a Neptun hallgatói web Ügyintézés/Beiratkozás/Bejelentkezés felületén végezhető el;
  • minden képzésen, ahol jogviszonnyal rendelkezik, kötelező;
  • aktív félévre csak lejárt határidejű tartozás nélkül;
  • passzív félévre egybefüggően két félévben lehet, további passzív félévet csak a Kari Tanulmányi Bizottság engedélyezhet a 036B Kérelem a passzív félévek megengedett számának emelésére Neptun kérvény alapján. 
  • során legyen figyelemmel arra, hogy a passzív félévek összesített száma korlátozott (alapképzésen 4, mesterképzésen 4, osztatlan képzésen 6 passzív féléve lehet összesen). Felhívjuk figyelmét, hogy a BME megszünteti a hallgatói jogviszonyát, ha a passzív féléveinek összesített száma elérte a szabályzat szerint engedélyezettet és a 2017/18/1 féléve ismét passzív félévnek minősülne, valamint nem rendelkezik engedéllyel a passzív félévek számának emelésére. 
  • azért sem mulasztható el, mert ha a félévre bejelentkezést egymást követően három alkalommal elmulasztja, a BME megszünteti a hallgatói jogviszonyát. 

2.2. Amiről még nem írtunk, de a bejelentkezést és a félévi státuszt érintő lényeges tudnivaló:

2.2.1. A 2017/18/1 félév hivatalból passziválásra kerül …

  • ha 2017. szeptember 3-án 23:59-ig nem jelentkezik be. A BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzat (BME TVSZ) alapján a félévet passzív félévként kell nyilvántartani, az első oktatási héten a KTH jelentkezteti be passzív félévre.
  • amennyiben bejelentkezett aktív félévre és a tantárgya(ka)t is felvette, de a bejelentkezést követően lejárt határidejű fizetési kötelezettségét 2017. augusztus 31-én 23:59-ig nem egyenlíti ki, ill. augusztus 31-ig nem nyújt be a fizetés halasztására vonatkozó kérelmet, amit a Kari Tanulmányi Bizottság elfogad(ott). Ebben az esetben is a KTH módosítja passzívra a státuszát.
  • ha az önköltséges finanszírozású képzésre átsorolt hallgató a regisztrációs időszak végéig nem írja alá a képzési szerződést és nem adja le azt a KTH-ban, továbbá ezáltal nem nyilatkozik tanulmányai önköltséges formában történő folytatásáról.

2.2.2. A 2017/18/1 félév utólagos aktiválása …

  • 2017. szeptember 17-ig kérelmezhető a 102/1 Kérvény félév utólagos aktíválására vagy a 102/2 Kérvény félév utólagos aktiválására DIÁKHITEL szerződés alapján Neptun kérvényeken, ha az aktív félévre történő bejelentkezés minden feltételének eleget tesz. 
  • Mindkét kérvény ún. díjköteles kérvény, leadásuk 5500 Ft összegű különeljárási díj megfizetéséhez kötött, ami a leadáskor automatikusan kiírásra kerül és a kérvény leadását követő 1 órán belül kell megfizetni. 

2.2.3. Az aktív félévre tett bejelentkezés a hallgató által visszavonható …

  • 2017. október 14-ig külön indokolás nélkül a 031/A Bejelentkezés visszavonása Neptun kérvény beadásával. A bejelentkezés visszavonása esetén a félév passzív félévnek minősül. 
  • 2017. október 15-től 2018. január 26-ig csak rendkívüli, a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 45. § (2) bekezdésében foglalt esetekben (szülés, baleset, betegség, vagy más, önhibán kívüli váratlan ok) a 031 Utólagos passzív félév kérése Neptun kérvényen. A váratlan ok igazolására szolgáló dokumentumot csatolni szükséges a kérelemhez, ill. a dokumentum eredeti példányát – amennyiben azt a Kari Tanulmányi Bizottság kéri – be kell mutatni. A kérelemben döntést hozó Kari Tanulmányi Bizottság döntésében rendelkezik a hallgató által esetlegesen befizetett költségtérítés, illetve önköltség, valamint a hallgató részére kifizetett ösztöndíjak és egyéb juttatások visszafizetésének mértékéről és módjáról is.  


3. Tantárgy- és kurzusfelvétel:

3.1. Amiről a KTH 2. hallgatói hírlevél a 2016/17/2 félévzárásról c. hírlevélben már írtunk:

A tantárgyfelvétel …
  • a Neptun hallgatói web Tárgyak/Tárgyfelvétel felületén végezhető el. 
  • feltétele, hogy előzetesen aktív félévre jelentkezzen be, ne legyen lejárt határidejű tartozása, és teljesítse a tantárgy felvételének követelményét, és ha van, a kurzusfelvételi követelményt. 
  • előtt a kurzus Megjegyzés mezőjét is javasolt ellenőrizni a tantárgyfelvételt esetlegesen érintő információk megismeréséhez.
  • vizsgakurzussal érvényes aláírás birtokában lehetséges. Ha a tantárgykövetelmény nem tartalmaz eltérő rendelkezést, akkor a 2017/18/1 félévben a 2014/15/1 félévben, vagy azután megszerzett aláírások lesznek érvényesek.
  • előzetes időszaka 2017. augusztus 25-én 12 óráig tart
  • sikertelensége, amennyiben a felvenni kívánt tantárgy előkövetelménye teljesül, a 017 Kivizsgálási kérelem sikertelen tantárgy-felvétel miatt Neptun kérvényen jelezhető 2017. szeptember 3-án 23:59-ig.

A korábban felvett, de nem teljesített tantárgyak ismételt felvételéért a 2012. szeptember 1-jétől jogviszonyt létesítő hallgatók felvett kurzusonként 4500 Ft összegű különeljárási díjat kötelesek fizetni. Kivétel ez alól a szakmai gyakorlat, a szigorlat és a laborfelmentett kurzus (amennyiben a hallgató valamennyi követelményt teljesített az előző tantárgyfelvétel során).
Korábban felvett és teljesített tantárgy ismételt felvétele a 008 Kérelem ismételt tárgyfelvételre/javító célú újrateljesítésre korábban már teljesített tárgyból Neptun kérvény elfogadása esetén lehetséges. A kérvény beadása 4500 Ft különeljárási díj megfizetéséhez kötött. 

3.2. Amiről még nem írtunk, de a tantárgyfelvételt érintő lényeges tudnivaló:

3.2.1. A tantárgy- és kurzusfelvétel véglegesítése …

  • 2017. augusztus 28-án 18 órától 2017. szeptember 3-án 23:59-ig lesz lehetséges. Ha már az előzetes tantárgyfelvételi időszakban felvette a tantárgyait, akkor ebben az időszakban csak ellenőriznie kell a tantárgyfelvételeit.
  • a kurzusok indításától is függ. A kurzusok indítását érintő szabályzati rendelkezések:  A tantárgy kurzusát el kell indítani, ha
    •  az előzetes tantárgyfelvételi időszak végén az arra jelentkezők száma a meghirdetésekor előírt minimumot eléri vagy meghaladja vagy
    • a kurzus kötelező tantárgynak a mintatanterv szerinti félévében meghirdetett olyan kurzusa, melynek felvétele és teljesítése a tantárgy teljesítése érdekében kötelező és arra legalább egy hallgató jelentkezett. Ha egy kurzuson a jelentkezők száma nem éri el a tanszék által meghirdetett minimumot, vagy a kurzus nem kötelezően teljesítendő tantárgy kurzusa, akkor a tanszék dönthet úgy, hogy a kurzus nem indul, vagy a kurzus indulásáról későbbre halaszthatja a döntést. Amennyiben a kurzus a tanszék döntése alapján nem indul el, a tanszéki adminisztrátor törli a hallgatókat a kurzusról, és a tantárgyról, majd a hallgatókat Neptun üzenetben valamint e-mailben értesíti a törlésről. Amennyiben a kurzus indításáról a tanszék a regisztrációs héten később hoz döntést, a hallgatókat a döntés elhalasztásáról értesíti. A halasztott döntés legkésőbbi időpontja a regisztrációs időszak utolsó előtti munkanap 14:00 óra. A tanszék a kurzusról lejelentkezést korlátozhatja, amennyiben a hallgatókat erről előzetesen tájékoztatja.


  • Amennyiben a kurzus várólistáján vannak jelentkezők, úgy
    • a mintatanterv szerint az adott félévben kötelezően meghirdetendő tantárgy esetében a kurzuslétszám(ok) emelésével vagy új kurzus(ok) indításával minden olyan hallgató számára lehetővé kell tenni a tantárgy kurzusainak felvételét, akik esetében ezt a mintatanterv előírja,
    • kötelezően választható, illetve szabadon választható tantárgyak esetében a Tanszék szabadon dönt a kurzuslétszámok emeléséről, illetve új kurzusok indításáról.

3.2.2. Az utólagos tantárgyfelvétel/tantárgyleadás …

  • a 018 Utólagos tantárgyfelvételi / tantárgytörlési kérelem (NEM SAJÁT HIBÁBÓL !) Neptun kérvényen kérelmezhető 2017. szeptember 11-én 23:59-ig, ha a kérvény beadásának indoka valamilyen adminisztratív/tanszéki hiba (pl. az elfogadott tantárgyai még nem kerültek átvezetésre/akkreditálásra, vagy a 2016/17/2 félévi eredménye nem került bejegyzésre a Neptunba, stb.). A kérelem díjmentes.
  • a 019 Utólagos tantárgyfelvételi / tantárgytörlési kérelem (SAJÁT HIBÁBÓL) Neptun kérvényen kérelmezhető 2017. szeptember 11-én 23:59-ig, ha pl. elmulasztotta a tantárgyfelvételt, ill. -leadást, vagy korábbi tartozás miatt a regisztrációs hét végéig nem tudta felvenni a tantárgyait és passzív félévre jelentkezett/jelentkeztették be, de a 102/1 vagy 102/2 sz. Neptun kérvényen kérelmezte a félév aktiválását, stb. A kérelem díjköteles, az utólagos felvételért vagy leadásért kurzusonként 5500 Ft különeljárási díj fizetendő, amiből egy kurzus díja (5500 Ft) a kérvény leadásakor automatikusan kiírásra kerül, majd a KTH a felvett/leadott tantárgy kurzusainak számától függően további 5500 Ft összegű különeljárási díja(ka)t fog kiírni a feldolgozás során.  

A regisztrációs időszakot követően ….

  • amennyiben csak kurzuscserét szeretne, akkor kérését írásban a tantárgyat oktató Tanszéken kell benyújtania. A kurzuscseréhez a tantárgyfelelős és a kurzusoktatók együttes hozzájárulása szükséges.
  • Az első oktatási hét első munkanapján az oktatási szervezeti egység tanulmányi adminisztrátora törli
    • az elindított kurzusok várólistáján levő hallgatók kurzus és tantárgyjelentkezéseit és
    • a párhuzamos előkövetelménnyel rendelkező tantárgyra és kurzusára, illetve kurzusaira tett azon hallgatói jelentkezéseket, ahol a párhuzamos előkövetelmény nem teljesül.
  • amennyiben 2017/18/1 félévi státusza 2017. szeptember 17. után is passzív marad és nem kérelmezte a félév utólagos aktiválását, esetlegesen felvett tantárgyait a KTH letörli.
  • is jelentkezhet szigorlatra, és a felvett szigorlatot leadhatja külön kérelem nélkül 2017. november 26-án 23:59-ig. 


4. Költségtérítéses/önköltséges hallgatóknak szóló információk:

4.1. Költségtérítés/önköltség 1. részlet (alapdíj) kiírása, befizetése, esetleges kedvezmények:

4.1.1. Az 1. részlet kiírása és fizetési határideje:


2017. augusztus 4-én kiírásra került a költségtérítés/önköltség 1. részlete 2017. szeptember 4-i fizetési határidővel. 
Azoknak a hallgatóknak, akik már az előző félévben is Diákhitel 2-ből fizették az önköltséget, 2017. november 15-i fizetési határidővel írta ki a KTH az önköltség 1. részletét. 
Azoknak a hallgatóknak, akiknek valamilyen okból (pl. mert két azonos képzéskódú képzésük van és még nem nyilatkoztak, melyik képzésen folytatják tanulmányaikat) még nem került kiírásra az 1. részlet, vagy a regisztrációs időszak után az első oktatási héten vagy a felvett kreditek alapján fizetendő önköltséggel együtt csak októberben kerül kiírásra az önköltség 1. részlete.

4.1.2. Az 1. részlet és a felvett kreditek alapján fizetendő önköltség összege:

A fizetendő költségtérítés/önköltség összege a KTH honlap GY.I.K. (gyakran ismétlődő kérdések) felület Pénzügyek/Mennyi költségtérítést kell fizetnem? menüpontján belül a 2017/2018 tanév alatti Költségtérítés-önköltség táblázat alapján kerül meghatározásra. A táblázatban a képzés és a beiratkozás éve alapján nézhető meg a fizetendő költség(ek) összege.  

4.1.3. Az 1. részlet fizetési határidejének módosítása, részletfizetés lehetősége:

A költségtérítés/önköltség 1. részletéből csökkentés, kedvezmény nem adható, fizetési határidő módosítása vagy részletfizetés viszont kérelmezhető a 101/1 Kérelem költségtérítés/önköltség befizetési határidejének módosítására és a 101/2 Kérelem DIÁKHITELBŐL fedezendő tétel befizetési határidejének a módosítására Neptun kérvényeken. 


4.2. Költségtérítés/önköltség 2. részlet (felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítés/önköltség) kiírása, befizetése, esetleges kedvezmények: 

4.2.1. A 2. részlet kiírása és fizetési határideje: 


A felvett kreditek alapján fizetendő önköltség 2. részlet várhatóan 2017. október második felében kerül kiírásra, 2017. november 25-i fizetési határidővel. 

4.2.2. A 2. részlet csökkentésének kérelmezése, fizetési határidejének módosítása, részletfizetés lehetősége: 


A felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítés/önköltség csökkentése 2017. szeptember 3-án 23:59-ig díjmentesen kérelmezhető a 010/A Költségtérítés/önköltség csökkentés kérelem személyes okokból és a 003/A Költségtérítés csökkentés kérelem (aláírás esetén) Neptun kérvényeken. 

A 010/A Költségtérítés/önköltség csökkentés kérelem személyes okokból Neptun kérvény elfogadása esetén a Kari Tanulmányi Bizottság döntése szerinti kedvezményben részesül a hallgató. Kedvezményt általában kiemelkedő tanulmányi eredmény, közösségi vagy szakmai tevékenység vagy szociális helyzete alapján kaphat. Az önköltség (költségtérítés) csökkentés iránti kérelmek egységes kezeléséről és az adható kedvezményekről Kari szabályzat rendelkezik, ami elérhető a Karok honlapján. A tanulmányi eredmény a Neptun alapján ellenőrizhető, a közösségi és szakmai tevékenységet, valamint a szociális helyzetet igazolni szükséges. Az igazolásokkal kapcsolatban a Kari Hallgatói Képviseletek tudnak tájékoztatást adni. 
A 003/A Költségtérítés csökkentés kérelem (aláírás esetén) Neptun kérvényt csak a költségtérítéses pénzügyi státuszú hallgatóknak kell benyújtania, amennyiben vizsgás tantárgyra fizetendő költségtérítésből érvényes aláírásuk alapján költségtérítés kedvezményben szeretnének részesülni. Ha a tantárgyból érvényes aláírással rendelkezik, az adott tantárgyra meghatározott költségtérítés 1/3-át kell megfizetnie költségtérítésként. 
Az önköltséges pénzügyi státuszú hallgatóknak vizsgakurzus felvétele esetén nem kell beadniuk a 003/A sz. kérvényt, mivel az önköltséges hallgatóknak a BME Térítési és Juttatási Szabályzatának 26/A. § (5) bekezdése alapján alanyi jogon jár a kedvezmény, a felvett kreditek alapján fizetendő önköltség már a csökkentett összeggel kerül kiírásra. „Önköltséges hallgató vizsgakurzus felvételekor az adott tantárgy kreditalapon kalkulált önköltségi díjának
a) a felét fizeti, amennyiben féléves önköltségi díja kreditektől nem függő részt nem tartalmaz,
b) a negyedét fizeti, amennyiben féléves önköltségi díja kreditektől nem függő részt is tartalmaz.” 

A regisztrációs hetet követően a 2017. szeptember 17-én 23:59-ig a 010/B Határidőn túli költségtérítés/önköltség csökkentés kérelem személyes okokból és a 003/B Határidőn túli költségtérítés csökkentés kérelem meglévő tantárgy aláírás esetén Neptun kérvényeken kérhető kedvezmény a felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítésből/önköltségből a 010/A és a 003/A kérvényekkel azonos módon. A 010/B és a 003/B kérvények viszont már díjköteles kérvények, vagyis leadásuk esetén 1200 Ft szolgáltatási díjat kell fizetnie. 

A felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítés/önköltség tekintetében is kérhető fizetési határidő módosítás vagy részletfizetés a 101/1 és a 101/2 sz. Neptun kérvényeken legkésőbb 2017. november 30-án 23:59-ig

4.3. Képzési szerződés aláírása és leadása a KTH-ban:


A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény rendelkezése alapján az önköltség (költségtérítés) fizetése mellett folytatott képzés tekintetében hallgatói képzési szerződést kell kötni. A 2017/18/1 félévtől önköltséges képzésre felvett vagy önköltséges képzésre átsorolt hallgatók a képzési szerződést saját maguk nyomtatják ki 2 példányban a hallgatói Neptun web Információ/Általános nyomtatványok felületén a Képzési szerződés önköltséges hallgatók részére nyomtatványt kiválasztva és a sorvégi + (Lehetőségek) közül a Nyomtatásra kattintva. A rendszer pdf-ben generálja le a képzési szerződést, ami megnyitást követően nyomtatható. A kinyomtatott képzési szerződést elolvasást és aláírást követően a felvetteknek a beiratkozáson, az átsorolt hallgatóknak legkésőbb a regisztrációs hét végéig ügyfélfogadási időben a KTH (R. ép. aulában található) információs pultjánál kell leadniuk. Amennyiben a képzési szerződés leadását elmulasztja, akkor az aktív félévre bejelentkezését érvénytelenítik, vagyis státuszát passzívra módosítják (lásd még 2.2.1. bekezdés).


5. Kedvezményes tanulmányi rend kérelmezése:

A kedvezményes tanulmányi rend a 022 Kedvezményes tanulmányi rend iránti kérelem Neptun kérvényen 
a regisztrációs hét végéig (2017. szeptember 3-ig) adható be az alábbi indokok esetében: 
  • kiemelkedő tanulmányi eredmény, illetve tehetséggondozási programban való részvétel, 
  • párhuzamos képzésben – ide értve a nemzetközi csereprogramokat, mobilitási programokat és más ösztöndíjas képzéseket is – való részvétel, 
  • folyamatosan jó tanulmányi eredmény mellett végzett kiemelkedő szakmai tevékenység, illetve közösségi tevékenység vagy közfeladat ellátása, 
  • országos szintű, aktív élsportolói tevékenység,

a félév során bármikor beadható az alábbi indokok esetében:
  • szülés, illetve gyermekgondozás, továbbá szülési szabadság, 
  • szociális, illetve egészségügyi helyzet megváltozása.

A kérelemhez mellékelni szükséges egy Excel fájlt, amiben a hallgató megadja a kedvezménnyel érintett tantárgyak nevét, tárgykódját és a kedvezmény típusát. További mellékletként csatolandó a kérelemben megadott indokot alátámasztó dokumentum. A benyújtandó igazolásokat részletesen a BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzat 131. § (3) bekezdése tartalmazza. 
A kérelemről a Kari Tanulmányi Bizottság (KTB) dönt. A KTB engedélyét a KTH határozatban rögzíti. A határozat ügyfélfogadási időben vehető át a KTH R. épület aulájában található iratkiadójában. 
A hallgató a kedvezményes tanulmányi rendről kapott engedélyről és az abban foglaltakról köteles az érintett tantárgyak és kurzusok oktatóit tizenöt napon belül tájékoztatni, valamint a követelmények egyéni teljesítési módját és ütemezését előzetesen egyeztetni. A tájékoztatás és egyeztetés elmulasztása esetén a kedvezmény nem érvényesíthető. Az egyeztetés módjában Karonként eltérés lehet.


6. Félév eleji egyéb KTH-s ügyintézés:


6.1. Hallgatói jogviszony igazolás átvétele:

Hallgatói jogviszony igazolást a 2017/18/1 félévről előreláthatólag 2017. szeptember 5-től kérhet megnövelt ügyfélfogadási időben az R. épület aulájában az információs pultnál található munkahelyeken, amennyiben a bejelentkezési kötelezettségének eleget tett. 

6.2. Magyar és angol nyelvű igazolás a tanulmányi eredményekről:

Az R. ép. aulájában és a KTH folyosóján található terminálokon az Igazolás kérése a tanulmányi eredményekről menüpontot választva kapott sorszámmal igazolás kérhető az előző féléves tanulmányi eredményekről magyar és angol nyelveken a KTH-ban. Az igazolás (leckekönyvkivonat) kiadása abban az esetben lehetséges, ha a hallgatónak nincs lejárt határidejű tartozása. Az ügyintéző a kért dokumentumo(ka)t azonnal elkészíti. A dokumentumok 3 példányszám alatt ingyenesen kikérhetőek, 3 példányszám feletti kérés esetén 500 Ft szolgáltatási díj fizetendő. A fentiek alapján a 029 Leckekönyv fordítás kérése Neptun kérvény kikerült a beadható kérvények közül. A tanulmányi eredmények német nyelven igazolása megszűnt.

6.3. Diákigazolvány érvényesítése a 2017/18/1 félévben: 

A 2016/17/2 félévi diákigazolvány matricák 2017. október 31-ig érvényesek. A 2017/18/1 félévi érvényesítés kezdetéről honlapunkon tájékoztatjuk. Azok számára, akik a 2016/17/2 félévben passzív féléven voltak, és a 2017/18/1 félévben aktív félévre jelentkeznek be, várhatóan 2017. szeptember 5-től lesz lehetséges a diákigazolvány érvényesítése.

Az újonnan megrendelt diákigazolványok átvételének módjáról szintén tájékoztatni fogjuk honlapunkon. Kérjük, szíveskedjen tanulmányi híreinket rendszeresen követni.  

Jó tanulást és sikeres félévet, valamint hasznos tapasztalatokat kívánunk!
Központi Tanulmányi Hivatal
   

BME Központi Tanulmányi Hivatal

Cím: 1111 Budapest, Műegyetem rkp. 7-9., R épület földszint   ·   : 1521 Budapest Pf. 91.   ·   :   ·   Kapcsolat
flag-hu
2017. szeptember 22. péntek   ·   2017/2018/1 félév 4. hete   ·   Hivatal félfogadási idő a mai napon: 08:30–12:00

Az oldal elavult, archív adatokat tartalmazhat!

KTH hírlevél potenciálisan záróvizsgázó hallgatóknak – 2016/17/2 félév

Kedves Hallgató!

A záróvizsga-időszak közeledte a hallgatók részéről is több adatellenőrzési feladat elvégzését és határidő nyomon követését teszi szükségessé. Azért, hogy feladatainak áttekintésében segítsük, hírlevelünkben összefoglaltuk a záróvizsga jelentkezéssel, adatellenőrzéssel és a hallgatói jogviszony megszűnésével kapcsolatos legfontosabb információkat és feladatokat.



1. A záróvizsga szándék bejelentése

1.1. záróvizsga-időszakra jelentkezés lépései

1.2 lejelentkezés a záróvizsga-időszakról

1.3. záróvizsga-időszakkal kapcsolatos egyéb információk

1.4. a tanszéken külön is jelentkezni kell

2. Féléves adatok ellenőrzése

3. Személyes adatok ellenőrzése

4. Tartozásmentesség ellenőrzése

5. Diákigazolvány leadása

6. Akik jelentkeztek a 2017. évi általános felsőoktatási felvételi eljárásban

7. Záróvizsga-időszakok, hallgatói jogviszony megszűnésének dátuma

8. Záróvizsga időpontja, helyszíne, záróvizsgán jelenlét, ill. távolmaradás

9. Saját ügyintéző elérése

10. Oklevél, oklevélmelléklet átvétele, törzslap-kivonat igénylése végzett hallgatóként

11. Magyar állami ösztöndíjas finanszírozású hallgatók oklevélszerzési határideje



1. A záróvizsga szándék bejelentése


Azon szándékát, hogy a 2016/17/2 félévben záróvizsgázni szeretne, a Neptun hallgatói web Ügyintézés/Záróvizsgák felületén kell jeleznie a Kar által meghirdetett záróvizsga-időszakra történő jelentkezéssel.

[vissza] 

1.1. záróvizsga-időszakra jelentkezés lépései:

a)    záróvizsga-időszak kiválasztása:

Az Ügyintézés/Záróvizsgák felületen minden olyan időszak megjelenik, amihez a Kar a képzését/szakját/specializációját (szakirányát) hozzárendelte. Az időszakok közül Önnek azt kell kiválasztania, amelyik az Ön által elvégzett képzés/specializáció (szakirány) megnevezését tartalmazza, vagy aminek nevében az a tanszék került megjelölésre, ahol Ön záróvizsgát tesz.

A záróvizsga-időszaknál látható az időszak nevén felül a Záróvizsga időszak kezdetének és végének dátuma, a Modul név oszlopban a képzés neve vagy a specializáció neve attól függően, hogy a Kar képzéshez vagy specializációhoz rendelte hozzá a záróvizsga-időszakot. Szintén itt látszik a Záróvizsga jelentkezési időszak kezdete és vége.

A 2016/17/2 félévben Karonként az alábbi jelentkezési időszakok kerültek meghirdetésre:


Kar megnevezése

Záróvizsga jelentkezési időszak kezdete

Záróvizsga jelentkezési időszak vége

Építőmérnöki Kar

2017.05.08. 08:00

2017.05.28. 23:59

Gépészmérnöki Kar

2017.05.15. 00:01

2017.06.05. 23:59

Építészmérnöki Kar

2017.05.15. 08:00

2017.06.06. 23:59

Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kar

BSc-s hallgatók: 2017.05.04. 08:00

2017.05.31. 23:59

MSc-s hallgatók:

2017.05.04. 08:00

hagyományos egyetemi képzéses hallgatók: 2017.05.04. 08:00

MSc-s hallgatók: 2017.06.06. 23:59 hagyományos egyetemi képzéses hallgatók:

2017.06.08. 23:59

Villamosmérnöki és Informatikai Kar

2017.05.15. 08:00

2017.06.23. 23:59

Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar

2017.05.04. 06:00

2017.05.30. 08:00

Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar

2017.04.09. 14:00

2017.05.04. 23:59 (kivéve pénzügy MSc, vezetés és szervezés MSc és műszaki menedzser mesterszak MSc képzések, ahol a jelentkezési határidő mindenkinek: 2017.05.18. 23:59

Természettudományi Kar

2017.04.12. 00:01

2017.05.21. 23:59


b)   
jelentkezés a GPK-n és a VBK-n kérvény leadásával:

Az időszak kiválasztását követően az időszak során állva a + (Lehetőségek) opción belül a Jelentkezés opciót kell kiválasztania. A Jelentkezésre kattintva megjelenik egy Záróvizsga jelentkezés fejlécű ablak. Az ablak bal alsó sarkában található Mentés gombra kell kattintania először (annak ellenére, hogy a Felvett záróvizsga tárgyak és a hozzá tartozó vizsgáknál nem jelez találatot a rendszer), hogy megjelenjen a Karnak vagy a Karnak és képzésnek megfelelő záróvizsga jelentkezés kérvény, amit kitöltés után a Kérvény leadása gombra kattintva adhat le. A kérvényleadással megtörténik a záróvizsga-időszakra jelentkezés. Amennyiben sikeresen jelentkezett, egy üzenőablakban „A jelentkezés sikeresen megtörtént.” tartalmú visszaigazolást kap a Neptuntól. Sikeres jelentkezés esetén az időszak, amire jelentkezett, félkövérrel szedve jelenik meg és a jelentkezett oszlopban egy zöld színű pipa látható. A jelentkezés során leadott kérvény megjelenik az Ügyintézés/Kérvények/Leadott kérvények felületen is Ügyintézés alatt státusszal. A kérvény a záróvizsgára előkészítést követően kerül lezárásra.


c)   
jelentkezés az ÉMK-n, az ÉPK-n, a KJK-n, a GTK-n, a TTK-n és a VIK-en (kérvény nélkül):

Ezeken a Karokon a jelentkezésnél nem kell kérvényt kitölteni. A jelentkezéshez az időszak kiválasztását követően a + (Lehetőségek) opción belül a Jelentkezés opcióra kell kattintani, majd a Záróvizsga jelentkezés fejlécű ablak bal alsó sarokban található Mentés gombjára (annak ellenére, hogy a Felvett záróvizsga tárgyak és a hozzá tartozó vizsgáknál nem jelez találatot a rendszer). Amennyiben sikeresen jelentkezett, egy üzenőablakban „A jelentkezés sikeresen megtörtént.” tartalmú visszaigazolást kap a Neptuntól. Sikeres jelentkezés esetén az időszak, amire jelentkezett, félkövérrel szedve jelenik meg és a jelentkezett oszlopban egy zöld színű pipa látható.

Egyes Karokon az időszak kiválasztását követően a + (Lehetőségek) opción belül a Jelentkezésre kattintva megjelenő Záróvizsga jelentkezés ablakban a Záróvizsga elemek, tételsorok, tétel címek fülön tájékoztató jelleggel láthatóak a záróvizsga elemek (záróvizsga tantárgyak/tárgycsoportok/tételek). A hallgatónak a záróvizsga elemek közül nem kell választani, a jelentkezés az ablak bal alsó sarkában található   Mentés   gombra kattintással történik meg.  

[vissza] 

1.2 lejelentkezés a záróvizsga-időszakról:


A Kar dönt arról, hogy engedélyezi-e a záróvizsga-időszakról lejelentkezést Neptunon keresztül.
Amennyiben engedélyezi, az időszakon állva + (Lehetőségek) opción belül a Lejelentkezés opcióra kattintva jelentkezhet le a záróvizsga-időszakról. A lejelentkezés a záróvizsga jelentkezési időszak alatt tehető meg, amíg a tanszék nem osztotta be záróvizsgára.

Ha a Kar nem engedélyezi a hallgató Neptunon történő lejelentkezését a záróvizsga-időszakról, vagy a záróvizsga jelentkezési időszakot követően szeretné visszavonni jelentkezését, a záróvizsga megkezdése előtt legkésőbb huszonnégy órával a záróvizsgát szervező tanszéknek küldött e-mailben vagy személyesen teheti meg. Ebben az esetben a tanszéki adminisztrátor jelentkezteti le az időszakról, ill. a záróvizsgáról. Kérjük, a záróvizsgáról való lejelentkezésről KTH-s ügyintézőjét is szíveskedjék értesíteni.

[vissza] 

1.3. záróvizsga-időszakkal kapcsolatos egyéb információk:


Az Ügyintézés/Záróvizsgák felületen a jelentkezett időszak + (Lehetőségek) opcióján belül a Bővebb opciót kiválasztva megjelenő Záróvizsga jelentkezés ablakban a Záróvizsgaidőszak információ megnevezésű sáv előtti lefelé mutató dupla nyílra klikkelve az információs sáv megnyitásra kerül és láthatóvá válnak azok az információk, amiket a Kar a záróvizsga-időszak és a záróvizsga jelentkezési időszak meghirdetésénél megadott. A Záróvizsga időszakkal kapcsolatos információk mezőben látható például a Kar által a záróvizsgával kapcsolatban közölt tájékoztató.

[vissza] 

1.4. a tanszéken külön is jelentkezni kell:


A szakdolgozat/diplomaterv témát kiadó, ill. amennyiben eltér, a záróvizsgát szervező tanszék a Neptun hallgatói weben való jelentkezésen felül egyéb jelentkezési formát is előírhat. Kérjük, a jelentkezés egyéb formájáról a tanszéken tájékozódjék.

[vissza] 

2. Féléves adatok ellenőrzése

A 2016/17/2 félév teljesítését követően kérjük, szíveskedjék ellenőrizni, bekerültek-e eredményei (aláírás, évközi jegy, vizsgajegy) a Neptunba. Amennyiben hiányosságot talál, szíveskedjék a tanszéket az eredmény bejegyzése miatt megkeresni. Ha van olyan tantárgy, amelyet biztosan nem fog teljesíteni, és a tantárgy nem feltétele az abszolutórium megszerzésének, akkor kérjük KTH-s ügyintézőjét e-mailben tájékoztatni.

A tantervben előírt valamennyi tanulmányi- és vizsgakövetelmény teljesítését követően kerül sor az abszolutórium megszerzésének vizsgálatára. Az ügyintézők jellemzően a záróvizsga időpontok szerinti sorrendben végzik az abszolutórium megállapítását és a státusz abszolváltra állítását. 

[vissza] 

3. Személyes adatok ellenőrzése


A személyes, előképzettség és nyelvvizsga adatok ellenőrzését a Neptun hallgatói weben a Saját adatok/Személyes adatok illetve a Képzettségek/Képzettségek és Nyelv füleken szíveskedjék elvégezni. Amennyiben eltérést talál, akkor a „888 Adateltérés bejelentése, Személyes adat változtatási kérelem” elektronikus kérvényen jelezze. Ha a kimeneti követelményben meghatározott nyelvvizsgája a Neptunban nincs bejegyezve, akkor ügyfélfogadási időben a KTH-ban, az információs pultnál tudja eredeti nyelvvizsga-bizonyítványát bemutatni (Az információs pult az R. ép. aulájában található).

[vissza] 

4. Tartozásmentesség ellenőrzése


Esetleges tartozását a Neptun hallgatói web Pénzügyek/Befizetés és Visszafizetés felületén ellenőrizheti úgy, hogy a Félévek választóablakban a Minden félévet, a Státusz választóablakban az Aktív státuszt állítja be, majd megnyomja a Listázás gombot. Kérjük a kiírásokat, valamint a könyvtári, ill. a BME egyéb szervezeti egységeivel (pl. kollégium) szemben fennálló tartozásaikat figyelemmel kísérni, mert a BME TVSZ 149. § (5) a) pontja és a TJSZ 31. §. (2) bekezdése értelmében „Nem bocsátható záróvizsgára, aki az Egyetemmel szemben fennálló fizetési kötelezettségének nem tett eleget”. Továbbá a BME TVSZ 149. § (5) b) pontja alapján akkor sem bocsátható a hallgató záróvizsgára, ha az Egyetem tulajdonát képező, általa használatra átvett eszközöket (pl. könyvtári könyvet) nem adta vissza.  

[vissza] 

5. Diákigazolvány leadása:


Az oktatási igazolványokról szóló 362/2011. (XII. 30.) Korm. rendelet 38. § (1) a) pontja szerint a felsőoktatási intézmény köteles a diákigazolványt haladéktalanul bevonni, és ennek érdekében a hallgatót a korábban kiadott diákigazolványának beszolgáltatására felszólítani, amennyiben az igazolványra jogosító hallgatói jogviszony megszűnik.
Amennyiben a hallgatói jogviszony megszűnését követően a diákigazolvány érvényességi idején belül új jogviszonyt létesít a BME-vel (pl. BSc/BA képzésen végzett hallgató MSc/MA képzésre felvételt követően újra beiratkozik) – és a diákigazolványon feltüntetett adattartalom változatlanul megfelel a valóságnak – a diákigazolványt nem kell bevonni, az a továbbiakban is érvényes marad. 

[vissza] 

 

6. Azoknak, akik jelentkeztek a 2017. évi általános felsőoktatási felvételi eljárásban: az oklevél megszerzéséről szóló igazolás kiállítása, átvétele, feltöltése a felvételi jelentkezéshez


A felvételi eljárásról szóló szabályozás alapján a felvételi kérelem benyújtását követően megszerzett dokumentumok másolatának végső benyújtási határideje 2017. július 12., az ezt követően benyújtott dokumentummásolatokat nem lehet figyelembe venni.  Amennyiben július 12-ig az oklevél nem kerül kiállításra, akkor a szabályozás szerint a jelentkezőnek a felsőoktatási intézmény által használt kötelező formanyomtatványon kiállított oklevél-igazolását kell feltöltenie, miszerint a jelentkező záróvizsgáit teljesítette, rendelkezik az oklevél kiállításához szükséges nyelvvizsga-bizonyítvánnyal, vagyis az oklevél kiállítása folyamatban van. A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 51.§ (3) bekezdése alapján az oklevél-igazolás csak akkor fogadható el, amennyiben azt a jelentkező számára a záróvizsga napjától vagy a nyelvvizsgát igazoló okirat bemutatásától számított legfeljebb harminc napban állították ki, a korábban oklevelet szerzettek kötelesek az oklevél másolatát benyújtani.

   

Az oklevél megszerzéséről szóló igazolást a többi dokumentumhoz hasonlóan a jelentkezőnek kell feltöltenie. Az igazolást ügyfélfogadási időben az R. ép. aulájában akkor veheti át, ha a Tanszék megküldte a záróvizsga anyagát a KTH-ba, azt feldolgoztuk, és a Neptun Tanulmányok/Képzés adatok felületén a Státusz Diplomát szerzett-re módosul, valamint az oklevél eredménye, száma és ideje kitöltésre került.

Június végén, július elején bővebb ügyfélfogadási időben állunk rendelkezésre.  Az adott napi ügyfélfogadási időről a KTH honlapján (http://kth.bme.hu/) talál majd tájékoztatást.

Az igazolás átvételéhez kérjük, szíveskedjék magával hozni személyazonosításra alkalmas fényképes igazolványát. Az igazolás meghatalmazással is átvehető. A meghatalmazáshoz használható űrlap letölthető a KTH honlapján a Hirdetmények/E-ügyintézés felületről.

Az oklevél megszerzéséről szóló igazolás (kérésre) angol nyelven azonnal átvehető a magyarral együtt.

[vissza] 

7. Záróvizsga-időszakok, hallgatói jogviszony megszűnésének dátuma


A 2016/17/2 félévi záróvizsga-időszakot a Karok az alábbiak szerint hirdették meg:

Kar megnevezése

Záróvizsga-időszak

Építőmérnöki Kar

2017. június 19 – 30.

Gépészmérnöki Kar

 2017. június 20 – 27.

Építészmérnöki Kar

 2017. május 15. – 2017. június 23.

Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kar

 2017. május 20. – 2017. június 23.

Villamosmérnöki és Informatikai Kar

2017. június 1 – 23.

Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar

 2017. június 5 – 19.

Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar

2017. május 22. - 2017. június 30.

Természettudományi Kar

2017. május 22.- 2017. június 30.


Felhívjuk figyelmét, hogy a táblázatban megadott záróvizsga-időszakok nem minden esetben foglalják magukban az elkülönített záróvizsgákat, valamint a közös BSc záróvizsga és MSc felvételi időpontjait. Mindenképpen javasolt előzetesen a záróvizsgáztató Tanszéken tájékozódnia.

A végbizonyítvány (abszolutórium) megszerzésével megszűnik a hallgatói jogviszony, a jogviszony megszűnésének dátuma a BME TVSZ 67. § (1) bekezdése alapján az adott képzési ciklust követő első záróvizsga-időszak utolsó napja. A 2016/2017-es tanév időbeosztásáról szóló 6/2015. (XI.25.) sz. Rektori Utasítás alapján a záróvizsga-időszak utolsó napja a 2016/17/2 félévben 2017. június 30., ezért a hallgatói jogviszony 2017. június 30-án szűnik meg.

A záróvizsga letételének határideje a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 50. § (3) és a BME TVSZ 149. § (2) – (4) bekezdései alapján:

A hallgató a végbizonyítvány megszerzését követően bocsátható záróvizsgára. A záróvizsga a végbizonyítvány megszerzését követő záróvizsga-időszakban a hallgatói jogviszony keretében, majd a hallgatói jogviszony megszűnése után, két éven belül, bármelyik záróvizsga-időszakban, az érvényes képzési követelmények szerint letehető.

A végbizonyítvány kiállításától számított második év eltelte után záróvizsga akkor tehető, ha a szakfelelős – a záróvizsgát szervező oktatási szervezeti egység vezetője és a specializációfelelős (ha van) véleményének ismeretében – a szakdolgozat (diplomaterv, diplomamunka) témáját aktuálisnak elfogadja. A korszerűtlennek minősített téma esetén a záróvizsgára jelentkezőnek új szakdolgozatot (diplomatervet, diplomamunkát) kell készíteni.

A hallgatói jogviszony megszűnését követő ötödik év eltelte után záróvizsga nem tehető.”

 [vissza] 

8. Záróvizsga időpontja, helyszíne, záróvizsgán jelenlét, ill. távolmaradás

 

A záróvizsgát szervező tanszék osztja be a záróvizsga-alkalomra, majd értesíti a záróvizsga pontos időpontjáról és helyszínéről.

Amennyiben a záróvizsgán nem jelenik meg, teljesítménye nem értékelhető. A záróvizsgáról lejelentkezésre a 1.2 lejelentkezés a záróvizsga-időszakról: c. bekezdésben leírtak szerint van lehetősége.

Amennyiben a záróvizsgán nem tud megjelenni és arról előzetesen nem jelentkezik le, a BME TVSZ 151. § (4) bekezdése alapján a záróvizsgáról történő távolmaradást a záróvizsgát követő nyolc napon belül az azt szervező tanszéknél igazolnia kell. Az egyetemi szabályozás szerint igazolatlan távolmaradás esetén a záróvizsga megismétlésére rendelkezésre álló záróvizsga alkalmak száma eggyel csökken.  

[vissza] 

9. Saját ügyintéző elérése


Amennyiben a záróvizsgával kapcsolatban további kérdése van és szeretné felvenni a kapcsolatot ügyintézőjével, nevét a Neptun hallgatói web Tanulmányok/Képzés adatok felületén találja meg. Az ügyintéző elérhetőségéről a KTH honlapján (www.kth.bme.hu) tájékozódhat a Magunkról/Munkatársak felületen.

[vissza] 

10. Oklevél, oklevélmelléklet átvétele, törzslap-kivonat igénylése végzett hallgatóként


Az oklevél kiadásának feltétele a sikeres záróvizsga, továbbá a képzési és kimeneti követelményben előírt nyelvvizsga letétele. Ha a záróvizsga időpontjában rendelkezik az előírt nyelvvizsgával, akkor az oklevél kibocsátásának határideje a sikeres záróvizsga napjától számított 30. nap. Az oklevél személyesen vagy meghatalmazott útján lesz átvehető a KTH-ban ügyfélfogadási időben „oklevél ügyek végzetteknek” sorszámmal (kérjük, előtte érdeklődjön az oklevel@kth.bme.hu címen), az oklevéllel együtt vehető át az oklevélmelléklet is. Amennyiben nem kíván élni a KTH-ban történő átvétellel, akkor a Dékáni Hivatal által szervezett diplomaátadó ünnepségen kapja kézhez oklevelét.

Az adott évi diplomaátadó ünnepségek időpontjai megtekinthetőek a KTH honlapján a hirdetmények között (http://kth.bme.hu/hivatal/hirdetmenyek/). A diplomaátadó ünnepségre meghívót a Dékáni Hivataltól fog kapni.

Amennyiben oklevelét az ünnepélyes diplomaátadó előtt a KTH-ban már átvette, és szeretne részt venni a diplomaátadón, oklevelét a Dékáni Hivatalban kell leadnia. A leadás határidejéről ott tájékozódhat.

Ha a képzési és kimeneti követelményben előírt nyelvvizsgát a sikeres záróvizsgát követően teljesíti, az oklevél kiállításához a nyelvvizsga bizonyítványt ügyfélfogadási időben a KTH információs pultjánál az R. épület aulájában be kell mutatnia. Az oklevél kiállításához csak az eredeti nyelvvizsga bizonyítvány fogadható el, a nyelvvizsga hely által kiadott igazolás alapján az oklevél kiállítása nem kérvényezhető. Az oklevél kibocsátásának határideje a nyelvvizsga bizonyítvány bemutatását követő 30. nap.

Amennyiben az abszolutórium megszerzését/záróvizsga letételét/oklevél megszerzését követően törzslap-kivonatot szeretne igényelni, igénylését a Neptun hallgatói web Ügyintézés/Kérvények/Kitölthető kérvények felületén a 028/B Törzslap-kivonat kérése végzett hallgatóknak kérvény leadásával nyújthatja be. A törzslap-kivonat első példánya ingyenes, a további példány(ok)ért 500 Ft/példány szolgáltatási díj fizetendő. 

[vissza]  

11. Magyar állami ösztöndíjas finanszírozású hallgatók oklevélszerzési határideje


A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 48/A. § a) pontja alapján a magyar állami (rész)ösztöndíjas hallgató köteles a képzési és kimeneti követelményekben (a továbbiakban: KKK) meghatározott tanulmányi idő alatt, de legfeljebb a KKK-ban  meghatározott képzési idő másfélszeresén belül megszerezni az oklevelet. Amennyiben nem teljesíti ezt a feltételt, úgy az igénybe vett állami ösztöndíj 50%-ának megfelelő összeggel visszafizetési kötelezettsége keletkezik a Magyar Állam felé. A visszafizetési kötelezettségről az Oktatási Hivatal határozatban értesíti a hallgatót.

A fenti jogszabályi kötelezettség teljesítéséhez a kiállított oklevél szükséges, nem elegendő a végbizonyítvány (abszolutórium) megszerzése, vagy a záróvizsga sikeres letétele. Az oklevél megszerzésének dátuma az oklevél kiállítás dátumát jelenti. (Az oklevél kiállítás dátuma a Neptun hallgatói web Tanulmányok/Képzés adatok felületen az oklevél ideje mezőben tekinthető meg.) Az oklevélszerzés határideje a KKK szerinti képzési időtől és az esetleges passzív félévek számától függően adott év augusztus 31. vagy március 31. Amennyiben a KKK szerinti képzési idő másfélszerese szerinti utolsó félév őszi félévre esik (pl. szeptemberi kezdésű 7 féléves alapképzések), akkor a hallgató a következő év március 31-ig köteles megszerezni az oklevelet. Ha tavaszi félévre esik a képzési idő másfélszerese szerinti utolsó félév (pl. szeptemberi kezdésű 4 féléves mesterképzések), akkor a hallgatónak adott év augusztus 31-ig kell az oklevelet megszereznie. A passzív félévek nem számítanak bele a KKK szerinti képzési idő másfélszerese szerinti határidőbe, a passzív félévek kitolják az oklevélszerzési határidőt.(További információk:  www.oktatas.hu >> Felsőoktatás >> Állami ösztöndíj)

 [vissza] 

Együttműködését megköszönve, sikeres záróvizsgát kíván:

 

Központi Tanulmányi Hivatal

 

 

« Vissza