2 kiemelt hírünk érkezett, kérjük, olvassa el figyelmesen. [ bezárás ]

Neptun üzemszünet 2018. szeptember 22-én (szombaton).

2018. szeptember 19. szerda

2018. szeptember 22-én (szombaton) adatbázis karbantartásra kerül sor a NEPTUN rendszerben, így előreláthatólag 6:00 és 14:00 között nem lesz elérhető a NEPTUN, és az azt használó szolgáltatások.

A NEPTUN rendszer üzemideje szeptember 22-én (szombaton) terv szerint így alakul:

00:00 - 04:00 rendes üzem

04:00 - 06:00 üzemszünet (mentés)

06:00 - 14:00 üzemszünet (adatbázis karbantartás)

14:00 - 24:00 rendes üzem

Megértésüket és türelmüket ezúton is köszönjük.

KTH Neptun Üzemeltetés

2018. szeptember 19.

KTH Hallgatói Hírlevél a 2018/19 őszi félév kezdésről

2018. augusztus 24. péntek

Kedves Hallgató!

 A sok napsütés és a magas hőmérséklet még a nyár jelenlétét jelzi, a nyárhoz kapcsolódó pihenést, kikapcsolódást és emlékeket idézi mindannyiunkban, napokon belül – augusztus 27-ével – viszont új regisztrációs időszak, vagyis új félév, ezáltal új tanév kezdődik.

Szeretettel köszöntjük felvett hallgatóinkat, és jószívvel üdvözöljük már jogviszonyban lévő hallgatóinkat is, Mindenkinek jó tanulást, szorgalmat és kitartást, valamint a Legjobbakat kívánva a félévre.

Annak érdekében, hogy a félévkezdést megkönnyítsük, hírlevelünkben összefoglaltuk az aktuális határidőket, időszakokat, teendőket és tudnivalókat, valamint a hírlevél elején néhány szabályzatmódosításra, változásra is felhívjuk a figyelmet.

Kérdés esetén továbbra is bizalommal fordulhat hozzánk a KTH információs e-mail címén (info@kth.bme.hu), valamint személyesen (a KTH honlapján (http://www.kth.bme.hu/) közzétett) ügyfélfogadási időben, illetve a (1) 463-42-42 telefonszámon is.


1. A legfontosabb változásokról röviden:

1.1 BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzat módosítása:

1.1.1. Adatkezeléssel kapcsolatos rendelkezések módosítása:

1.1.2. Tanulmányi teljesítményértékelések rögzítése a Neptunban:

1.1.3. Elismert kreditek figyelembevételének kérdése elbocsátásnál/átsorolásnál:

1.1.4. Célzott jelentkezés a laboratóriumi kurzusokra (mint lehetőség):

1.2 Új Rektori-Kancellári közös utasítás a Testnevelés kurzusainak meghirdetéséről:

1.3 Elbírált kérvény döntésének megtekintése új felületen:

2. A legfontosabb időszakok és határidők:

3. A legfontosabb tudnivalók bejelentkezésről és tantárgyfelvételről (amiről még nem írtunk)

3.1 a félévi bejelentkezésről és státuszról (aktív/passzív):

3.1.1 A 2018/19/1 félév hivatalból passziválásra kerül, …

3.1.2 A 2018/19/1 félév utólagos aktiválása …

3.1.3 Az aktív félévre tett bejelentkezés visszavonása …

3.2 a tantárgy- és kurzusfelvételről:

3.2.1 Végleges tantárgy- és kurzusfelvétel:

3.2.2.  Utólagos tantárgy- és kurzusfelvétel:

4. Költségtérítéses/önköltséges képzésben részt vevő hallgatóknak szóló információk:

4.1.Költségtérítés/önköltség 1. részlet (alapdíj) kiírása, befizetése, esetleges kedvezmények:

4.1.1 Az 1. részlet kiírása és fizetési határideje:

4.1.2 Az 1. részlet és a felvett kreditek alapján fizetendő önköltség összege:

4.1.3 Az 1. részlet fizetési határidejének módosítása, részletfizetés lehetősége:

4.2 Költségtérítés/önköltség 2. részlet (felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítés/önköltség) kiírása, befizetése, esetleges kedvezmények:

4.2.1 A 2. részlet kiírása és fizetési határideje:

4.2.2 A 2. részlet csökkentésének kérelmezése, fizetési határidejének módosítása, részletfizetés lehetősége:

4.3 Képzési szerződés aláírása és leadása a KTH-ban:

5. Kedvezményes tanulmányi rend:

6. Hallgatói jogviszony igazolás átvétele, diákigazolvány érvényesítése: 

 


1. A legfontosabb változásokról röviden:

1.1. BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzat módosítása:

2018. augusztus 1-jétől hatályos a BME módosított Tanulmányi és Vizsgaszabályzata (a továbbiakban: BME TVSZ). A szabályzat elérhető a KTH honlapján, <<itt>> 

[vissza]

1.1.1. Adatkezeléssel kapcsolatos rendelkezések módosítása:

A BME TVSZ módosítását egyrészt az adatkezeléssel kapcsolatos rendelkezések pontosítása, az újonnan hatályba lépő jogszabályi rendelkezésekkel kapcsolatos összehangolása indokolta, ugyanis az Európai Unió általános adatvédelmi rendelete, az ún. GDPR, valamint az ehhez kapcsolódó hazai jogszabály (az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény) szigorú szabályokat hoztak az adatok kezelésével és az adatbiztonsággal kapcsolatban.

  • A tanulmányi teljesítményértékelés eredménye, ide értve a félévközi, vizsga- és szigorlati érdemjegyet, nem nyilvános személyes adat, így személyesen vagy más olyan módon (a Neptun tanulmányi rendszerben célzottan) közölhetők a hallgatóval, hogy azt harmadik fél ne ismerhesse meg (lásd részletesen: 124. § (10); 127. § (1), (2), (3), (5) és (12) bekezdések;).

  • Az értelmező rendelkezések (lásd részletesen 231. §) közé felvételre kerültek az adatkezelő, az adatkezelés, a harmadik fél és a személyes adat fogalmak.

[vissza]


1.1.2. Tanulmányi teljesítményértékelések rögzítése a Neptunban:


A Tanszékek a tanulmányi teljesítményértékeléseket és azok ismétlésére, javítására vagy pótlására szolgáló lehetőségeket a Neptun erre szolgáló felületén rögzítik – amennyiben ez nem jár a Tanszék számára aránytalanul nagy erőforrás-felhasználással – a szorgalmi időszak második hetének végéig az időpont, típus, értékelési mód megadásával. A tanulmányi teljesítményértékelések, valamint az ismétlésre, javításra, pótlásra szolgáló lehetőségek a Neptun hallgatói web Tárgyak/Feladatok felületén lesznek láthatóak a félév kiválasztását követő listázással. A fentiekből adódóan a teljesítményértékelésekre jelentkezés módja is változni fog, amiről várhatóan a következő hírlevélben fogunk tájékoztatást adni. 

[vissza]

1.1.3. Elismert kreditek figyelembevételének kérdése elbocsátásnál/átsorolásnál:

A módosított szabályzat külön bekezdésben rendelkezik arról, hogy

  • a tanulmányi okból történő elbocsátásoknál az elismert (akkreditált) kreditek nem minősülnek a hallgató által megszerzett kreditnek (lásd részletesen: 64. § (3)), vagyis pl. nem számítanak bele az utolsó három aktív félévben megszerzendő 20 kreditbe, kivéve az EGT tagállamban külföldi részképzésben teljesített, majd elfogadtatott kreditek.

  • a tanulmányi eredmény alapú átsorolásnál az elismert (akkreditált) kreditek a hallgató által teljesített kreditnek minősülnek, feltéve, hogy azok elismerésére az átsorolás szempontjából vizsgált időszakban került sor (lásd részletesen: 74. § (2)).

[vissza]


1.1.4. Célzott jelentkezés a laboratóriumi kurzusokra (mint lehetőség):


A regisztrációs időszakot megelőzően a Tanszék a laboratóriumi gyakorlatok beosztását olyan módon teszi közzé, hogy a Neptunban a hallgató a tényleges kurzusra tudjon jelentkezni. Ha a kurzusjelentkezés nem célzottan történik, akkor a regisztrációs időszakot követően a Tanszék a hallgatót előzetes értesítés mellett a megfelelő kurzusra átjelentkezteti, ami nem okozhat a hallgató számára kurzusütközést (lásd részletesen: 101. § (10) és (11)).

[vissza]


1.2.
Új Rektori-Kancellári közös utasítás a Testnevelés kurzusainak meghirdetéséről:


Megjelent és 2018. július 1-jétől hatályos a Testnevelés kurzusainak meghirdetéséről szóló 7/2018. (VI. 29.) számú Rektori-Kancellári közös utasítás .


Az utasítás rendelkezése szerint a költség hozzájárulásos sportágak esetében a hallgató által fizetendő térítési díj 6000 Ft/félév összegre nőtt.

[vissza]

1.3. Elbírált kérvény döntésének megtekintése új felületen:


Amennyiben a döntéshozó az Ön által leadott Neptun kérvényt elbírálta és a kérvény döntése rögzítésre került, a Neptun hallgatói web Ügyintézés/Kérvények felület Leadott kérvények fülén a Döntés mezőben egy zöld színű pipa lesz látható, a részletes döntés szöveg pedig a kérvény során állva a + (Lehetőségek) opción belül a Döntés indokot kiválasztva megjelenő Döntés fejlécű ablakban megtekinthető. A kérvény lezárását követően rendszerüzenetben is értesítést kap a döntésről.

[vissza]

   2. A legfontosabb időszakok és határidők:

időszak, esemény, feladat neve

időtartam, határidő

bejelentkezési időszak

2018.06.25. 06:00 – 2018.09.02. 23:59

előzetes tantárgy- és kurzusfelvételi időszak

2018.06.28. 18:00 – 2018.08.24. 12:00

regisztrációs időszak

2018.08.27. – 2018.08.31.

végleges tantárgy- és kurzusfelvételi időszak

2018.08.27. 18:00 – 2018.09.02. 23:59

az első tanítási nap (páratlan oktatási hét)

2018.09.03.

a 2017/18/2 félév újraátlagolása és lezárása

2018.09.01. és 2018.09.07. között

költségtérítés/önköltség 1. részlet fizetési határideje

2018.09.03. (azoknak, akik már az előző félévben is Diákhitel 2–ből fizették az önköltséget, a fizetési határidő 2018.11.15.)

szorgalmi időszak

2018.09.03. – 2018.12.07.

a bejelentkezés esetleges visszavonásának határideje

2018.10.14.

felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítés/önköltség kiírása

várhatóan 2018.10.15-ig

felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítés/önköltség fizetési határideje

várhatóan 2018.11.15.

szigorlatok felvételének/leadásának időszaka a végleges tantárgyfelvételi időszakot követően

2018.09.03. 06:00 – 2018.11.25. 23:59

vizsgajelentkezési időszak

2018.12.04. 18:00 – 2019.01.22. 23:59

pótlási időszak

2018.12.10. – 2018.12.14.

vizsgaidőszak

2018.12.17. – 2019.01.22.


[vissza]

3.       A legfontosabb tudnivalók bejelentkezésről és tantárgyfelvételről (amiről még nem írtunk) …


A 2017/18/2 félévzárásról szóló 2. hallgatói hírlevélben már részletesen írtunk a félévre bejelentkezés, a bejelentkezés elmulasztás, a bejelentkezés indoklás nélküli visszavonása
(http://www.kth.bme.hu/hivatal/hirdetmenyek/aktualis/1841/#Bejelentk) és a tantárgy- és kurzusfelvétel, a sikertelen tantárgyjelentkezés, valamint az ismételt tantárgyfelvétel általános tudnivalóiról (http://www.kth.bme.hu/hivatal/hirdetmenyek/aktualis/1841/#elozetes_taegyfel). Amennyiben még nem tette, kérjük, szíveskedjék elolvasni előző hírlevelünket is. Jelen hírlevélben az ott leírt tájékoztatást szeretnénk az aktuális teendőkkel és információkkal kiegészíteni.

[vissza]

3.1. a félévi bejelentkezésről és státuszról (aktív/passzív):

3.1.1.       A 2018/19/1 félév hivatalból passziválásra kerül, …

  • ha 2018. szeptember 2-án éjfélig nem jelentkezik be. A BME TVSZ alapján a bejelentkezés elmulasztása esetén a félévet passzív félévként kell nyilvántartani, az első oktatási héten a KTH jelentkezteti be passzív félévre.

  • amennyiben bejelentkezett aktív félévre és a tantárgya(ka)t is felvette, de a bejelentkezést követően lejárt határidejű fizetési kötelezettségét 2018. augusztus 30-án 23:59-ig nem egyenlíti ki, ill. augusztus 30-ig nem nyújt be a fizetés halasztására vonatkozó kérelmet, amit a Kari Tanulmányi Bizottság elfogad(ott). Ebben az esetben is a KTH módosítja passzívra a státuszát.
    Felhívjuk a figyelmét, hogy halasztás csak az önköltség/költségtérítés típusú kiírásra kérhető, a BME Térítési és Juttatási Szabályzat (a továbbiakban: BME TJSZ) 30. § (3) bekezdése alapján a különeljárási és a szolgáltatási díjak megfizetése alól nem adható halasztás.
    Annak érdekében, hogy a tartozás miatti passziválást elkerülje, a KTH a bejelentkezési időszakban többször automatikus rendszerüzenetben értesíti a lejárt/lejáró fizetési határidejű tartozásról és a tartozás nem rendezése esetén státuszának passzívra módosításáról. A tartozás ellenőrzésére a Neptun hallgatói web Pénzügyek/Befizetés felületén van lehetőség a Félévek mezőben a Minden félév, a Státusz mezőben az Aktív opciót választva, majd a Listázás gombra kattintva.
  • ha az önköltséges finanszírozású képzésre átsorolt hallgató a regisztrációs időszak végéig nem írja alá a képzési szerződést és nem adja le azt a KTH-ban, továbbá ezáltal nem nyilatkozik tanulmányai önköltséges formában történő folytatásáról.

[vissza]

3.1.2.       A 2018/19/1 félév utólagos aktiválása …

  • 2018. szeptember 16. 23:59-ig kérhető a díjköteles 102/1 Kérvény félév utólagos aktíválására vagy 102/2 Kérvény félév utólagos aktiválására DIÁKHITEL szerződés alapján Neptun kérvényeken, ha az aktív félévre történő bejelentkezés minden feltételének eleget tesz;

  • a fizetendő különeljárási díj mértéke 5500 Ft. A kérvényt – a többi díjköteles kérvénnyel azonosan – csak akkor tudja leadni, ha a szükséges fedezet (5500 Ft) rendelkezésre áll a gyűjtőszámláján.

[vissza]

3.1.3.       Az aktív félévre tett bejelentkezés visszavonása …

  • 2018. október 14-ig külön indokolás nélkül a 031/A Bejelentkezés visszavonása Neptun kérvény beadásával lehetséges. A bejelentkezés visszavonása esetén a félév passzív félévnek minősül.

  • 2018. október 15-től 2019. január 22-ig csak rendkívüli, a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 45. § (2) bekezdésében foglalt esetekben (szülés, baleset, betegség, vagy más, önhibán kívüli váratlan ok) a 031 Utólagos passzív félév kérése Neptun kérvényen. A váratlan ok igazolására szolgáló dokumentumot csatolni szükséges a kérelemhez, ill. a dokumentum eredeti példányát – amennyiben azt a Kari Tanulmányi Bizottság kéri – be kell mutatni. A kérelemben döntést hozó Kari Tanulmányi Bizottság döntésében rendelkezik a hallgató által esetlegesen befizetett költségtérítés, illetve önköltség, valamint a hallgató részére kifizetett ösztöndíjak és egyéb juttatások visszafizetésének mértékéről és módjáról is. 

[vissza]

3.2. a tantárgy- és kurzusfelvételről:

3.2.1.       Végleges tantárgy- és kurzusfelvétel:

  • Az előzetes tantárgy- és kurzusfelvételi időszak 2018. augusztus 24-én délben lezárul. Rövid szünetet követően augusztus 27-én 18 órától lesz ismét lehetőség a tantárgyfelvételre. Órarendjét véglegesíteni szeptember 2-án 23:59-ig tudja.
    Ha már az előzetes tantárgyfelvételi időszakban felvette a tantárgyait, akkor ebben az időszakban csak a tantárgyfelvétel ellenőrzése szükséges.
  • A potenciális záróvizsgázóknak javasolt ellenőrizniük, hogy a félévre felvett tantárgyak teljesítése esetén rendelkezni fognak-e a félév végén a képzésen előírt kreditszámmal, valamennyi tantárgy- és vizsgakövetelmény teljesítésre kerül-e, ill. amennyiben szakmai gyakorlatot kell teljesíteni a képzésen, a teljesítés igazolásához szükséges aláírás bejegyzéséhez felvették-e a Szakmai gyakorlat tantárgyat.
  • A kurzusok indítását érintő szabályzati rendelkezések:  A tantárgy kurzusát el kell indítani,
    • ha a) az előzetes tantárgyfelvételi időszak végén az arra jelentkezők száma a meghirdetésekor előírt minimumot eléri vagy meghaladja

    • vagy b) a kurzus kötelező tantárgynak a mintatanterv szerinti félévében meghirdetett olyan kurzusa, melynek felvétele és teljesítése a tantárgy teljesítése érdekében kötelező és arra legalább egy hallgató jelentkezett. Ha egy kurzuson a jelentkezők száma nem éri el a tanszék által meghirdetett minimumot, vagy a kurzus nem kötelezően teljesítendő tantárgy kurzusa, akkor a tanszék dönthet úgy, hogy a kurzus nem indul, vagy a kurzus indulásáról későbbre halaszthatja a döntést. Amennyiben a kurzus a tanszék döntése alapján nem indul el, a tanszéki adminisztrátor törli a hallgatókat a kurzusról, és a tantárgyról, majd a hallgatókat Neptun üzenetben valamint e-mailben értesíti a törlésről. Amennyiben a kurzus indításáról a tanszék a regisztrációs héten később hoz döntést, a hallgatókat a döntés elhalasztásáról értesíti. A halasztott döntés legkésőbbi időpontja a regisztrációs időszak utolsó előtti munkanap 14:00 óra. A tanszék a kurzusról lejelentkezést korlátozhatja, amennyiben a hallgatókat erről előzetesen tájékoztatja.

  • Amennyiben a kurzus várólistáján vannak jelentkezők, úgy
    • a) a mintatanterv szerint az adott félévben kötelezően meghirdetendő tantárgy esetében a kurzuslétszám(ok) emelésével vagy új kurzus(ok) indításával minden olyan hallgató számára lehetővé kell tenni a tantárgy kurzusainak felvételét, akik esetében ezt a mintatanterv előírja,

    • b) kötelezően választható, illetve szabadon választható tantárgyak esetében a Tanszék szabadon dönt a kurzuslétszámok emeléséről, illetve új kurzusok indításáról.

[vissza]

3.2.2.  Utólagos tantárgy- és kurzusfelvétel:

  • a 018 Utólagos tantárgyfelvételi / tantárgytörlési kérelem (NEM SAJÁT HIBÁBÓL !) Neptun kérvényen kérelmezhető 2018. szeptember 3-án reggel 6 órától szeptember 10-én 23:59-ig, ha a kérvény beadásának indoka valamilyen adminisztratív/tanszéki hiba (pl. az elfogadott tantárgyai még nem kerültek átvezetésre/akkreditálásra, vagy az előkövetelményként meghatározott tantárgyból a 2017/18/2 félévi eredménye nem került bejegyzésre a Neptunba, stb.). A kérelem díjmentes.

  • a 019 Utólagos tantárgyfelvételi / tantárgytörlési kérelem (SAJÁT HIBÁBÓL) Neptun kérvényen kérelmezhető 2018. szeptember 3-án reggel 6 órától szeptember 10-én 23:59-ig, ha pl. elmulasztotta a tantárgyfelvételt, ill. -leadást, vagy korábbi tartozás miatt a regisztrációs hét végéig nem tudta felvenni a tantárgyait és passzív félévre jelentkezett/jelentkeztették be, de a 102/1 vagy 102/2 sz. Neptun kérvényen kérelmezte a félév aktiválását, stb. A kérelem díjköteles, az utólagos felvételért vagy leadásért kurzusonként 5500 Ft különeljárási díj fizetendő,  amiből egy kurzus díja (5500 Ft) a kérvény leadásakor automatikusan kiírásra kerül, majd a KTH a felvett/leadott tantárgy kurzusainak számától függően további 5500 Ft összegű különeljárási díja(ka)t fog kiírni a feldolgozás során.  A kérvényt csak akkor tudja leadni, ha a szükséges fedezet (egy kurzus díjaként 5500 Ft) rendelkezésre áll a gyűjtőszámláján.

  • Nem kell Neptun kérvényt beadnia
    ,
    • ha a regisztrációs időszak után kurzuscserét szeretne. Kérését írásban a tantárgyat oktató Tanszéken szíveskedjék benyújtani.

    •  ha a kurzus várólistáján maradt, vagy ha a tantárgy párhuzamos előkövetelményét nem teljesítette. Ezekben az esetekben az első oktatási hét első munkanapján a Tanszék tanulmányi adminisztrátora törli a tantárgy- és kurzusjelentkezést. Kérjük, szíveskedjék ellenőrizni, hogy a felvett tantárgyról is törlésre kerül-e. Amennyiben a tantárgyról nem törlik, szíveskedjék azt a tanszéki adminisztráción jelezni.

    • ha szigorlatot szeretne felvenni vagy leadni, mivel azt 2018. november 25-én 23:59-ig saját maga megteheti.

    • ha van felvett tantárgya és a státusza pl. hivatalból történő passziválás miatt 2018. szeptember 16-át követően is passzív marad, és nem kérte a félév utólagos aktiválását. Ebben az esetben a KTH központilag törli a tantárgyfelvételeit (kivéve az elismert tantárgyakat).

[vissza]

   4. Költségtérítéses/önköltséges képzésben részt vevő hallgatóknak szóló információk:

4.1. Költségtérítés/önköltség 1. részlet (alapdíj) kiírása, befizetése, esetleges kedvezmények:

4.1.1.       Az 1. részlet kiírása és fizetési határideje:

  • A költségtérítéses/önköltséges képzésben részt vevő, valamint a 2018/19/1 félévtől költségtérítéses/önköltséges képzésre átsorolt hallgatóknak 2018. augusztus 7-én kiírásra került a költségtérítés/önköltség 1. részlete 2018. szeptember 3-i fizetési határidővel.

  • Azoknak a hallgatóknak, akik már az előző félévben is Diákhitel 2-ből fizették az önköltséget, 2018. november 15-i fizetési határidővel írta ki a KTH az alapdíjat.

  • Azoknak a hallgatóknak, akiknek valamilyen okból (pl. mert két azonos képzéskódú képzésük van és még nem nyilatkoztak, melyik képzésen folytatják tanulmányaikat) még nem került kiírásra az 1. részlet, vagy a regisztrációs időszak után az első oktatási héten vagy a felvett kreditek alapján fizetendő önköltséggel együtt csak októberben kerül kiírásra az önköltség 1. részlete.

[vissza]

4.1.2.       Az 1. részlet és a felvett kreditek alapján fizetendő önköltség összege:


A fizetendő költségtérítés/önköltség összege a KTH honlap GY.I.K. (gyakran ismétlődő kérdések) felület Pénzügyek/Mennyi költségtérítést kell fizetnem? menüpontján belül a 2018/2019 tanév alatti Költségtérítés-önköltség táblázat (http://www.kth.bme.hu/document/2062/original/Koltsegterites_adattabla_2018_19_tanev.pdf) alapján kerül meghatározásra. A táblázatban a képzés és a beiratkozás éve alapján nézhető meg a fizetendő költség(ek) összege.

[vissza]

4.1.3.       Az 1. részlet fizetési határidejének módosítása, részletfizetés lehetősége:

 

A költségtérítés/önköltség 1. részletéből csökkentés, kedvezmény nem adható, fizetési határidő módosítása vagy részletfizetés viszont kérelmezhető.

Kapcsolódó Neptun kérvények:

Kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

díjköteles (ha igen, különeljárási díj összege Ft-ban)

101/1 Kérelem költségtérítés/önköltség befizetési határidejének módosítására.

2018.08.22. 06:00

2018.11.14. 23:59

nem

101/2 Kérelem DIÁKHITELBŐL fedezendő tétel befizetési határidejének a módosítására

2018.08.22. 06:00

2018.12.31. 23:59

nem


Felhívjuk figyelmét, hogy fizetési határidő módosítást, valamint részletfizetést csak még nem lejárt fizetési kötelezettség esetén lehet igénybe venni.

[vissza]

4.2. Költségtérítés/önköltség 2. részlet (felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítés/önköltség) kiírása, befizetése, esetleges kedvezmények:

4.2.1.       A 2. részlet kiírása és fizetési határideje:

A felvett kreditek alapján fizetendő önköltség, vagyis a 2. részlet várhatóan 2018. október 15-ig kerül kiírásra 2018. november 15-i fizetési határidővel.

4.2.2.       A 2. részlet csökkentésének kérelmezése, fizetési határidejének módosítása, részletfizetés lehetősége:

                       Kapcsolódó Neptun kérvények:

Kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

díjköteles (ha igen, szolgáltatási díj összege Ft-ban)

010/A Költségtérítés/önköltség csökkentés kérelem személyes okokból

2018.08.27. 06:00

2018.09.16. 23:59

nem


Felhívjuk figyelmét, hogy költségtérítés-/önköltségcsökkentést csak a 010/A sz. Neptun kérvényen kérelmezhet 2018. szeptember 16-ig. A díjköteles 010/B Határidőn túli költségtérítés/önköltség csökkentés kérelem személyes okokból Neptun kérvény megszűnt.  

  • A 010/A Neptun kérvény elfogadása esetén a Kari Tanulmányi Bizottság döntése szerinti kedvezményben részesül a hallgató. Kedvezményt kiemelkedő tanulmányi eredmény, vagy a szociális helyzete alapján kaphat. Az önköltség (költségtérítés) csökkentés iránti kérelmek egységes kezeléséről és az adható kedvezményekről általában külön Kari szabályzat rendelkezik, ami elérhető a Karok honlapján. A tanulmányi eredmény a Neptun alapján ellenőrizhető, a szociális helyzetet igazolni szükséges. Az igazolásokkal kapcsolatban a Kari Hallgatói Képviseletek tudnak tájékoztatást adni.

  • A költségtérítéses és az önköltséges finanszírozású hallgatók vizsgakurzus felvételekor automatikusan kedvezményben részesülnek, az adott tantárgy kreditalapon kalkulált önköltségi díjának 25%-át kell a tantárgyra megfizetniük. Kérvényt nem kell beadni, a kedvezmény alanyi jogon jár.
  • Kedvezmény esetén a fizetendő költségtérítés/önköltség már a kedvezménnyel csökkentett összeggel kerül kiírásra.

  • A felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítés/önköltség tekintetében 2018. november 14-ig kérhető fizetési határidő módosítás vagy részletfizetés a 101/1 sz. Neptun kérvényen.

[vissza]

4.3. Képzési szerződés aláírása és leadása a KTH-ban:

A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény rendelkezése alapján az önköltség (költségtérítés) fizetése mellett folytatott képzés tekintetében hallgatói képzési szerződést kell kötni. A 2018/19/1 félévtől önköltséges képzésre felvett vagy önköltséges képzésre átsorolt hallgatók a képzési szerződést saját maguk nyomtatják ki 2 példányban a hallgatói Neptun web Információ/Általános nyomtatványok felületén a Képzési szerződés önköltséges hallgatók részére nyomtatványt kiválasztva és a sorvégi + (Lehetőségek) közül a Nyomtatásra kattintva. A rendszer pdf-ben generálja le a képzési szerződést, ami megnyitást követően nyomtatható. A kinyomtatott képzési szerződést elolvasást és aláírást követően a felvetteknek a beiratkozáson, az átsorolt hallgatóknak legkésőbb a regisztrációs időszak végéig ügyfélfogadási időben a KTH (R. ép. aulában található) információs pultjánál vagy a sorszámkiadó automatán Egyéb menüpontot választva a KTH-ban kell leadniuk. Amennyiben a képzési szerződés leadását elmulasztja, akkor az aktív félévre bejelentkezését érvénytelenítik, vagyis státuszát passzívra módosítják (lásd még 3.1.1. bekezdés).

[vissza]

  5. Kedvezményes tanulmányi rend:

  • a 022 Kedvezményes tanulmányi rend iránti kérelem Neptun kérvényen kérelmezhető a beadási indoktól függően az alábbi határidőkkel:
    • a regisztrációs hét végéig (2018. szeptember 2. 23:59) adható be az alábbi indokok esetében:

      • kiemelkedő tanulmányi eredmény, illetve tehetséggondozási programban való részvétel,
      • párhuzamos képzésben – ide értve a nemzetközi csereprogramokat, mobilitási programokat és más ösztöndíjas képzéseket is – való részvétel,

      • folyamatosan jó tanulmányi eredmény mellett végzett kiemelkedő szakmai tevékenység, illetve közösségi tevékenység vagy közfeladat ellátása,

      • országos szintű, aktív élsportolói tevékenység,

    • a félév során bármikor beadható az alábbi indokok esetében:

      • szülés, illetve gyermekgondozás, továbbá szülési szabadság,

      • szociális, illetve egészségügyi helyzet megváltozása.

  • A kérelemhez kötelezően csatolandó egy Excel fájl, amiben a hallgató megadja a kedvezménnyel érintett tantárgyak nevét, tárgykódját és a kedvezmény típusát. További mellékletként csatolandó a kérelemben megadott indokot alátámasztó dokumentum. A benyújtandó igazolásokat részletesen a BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzat 131. § (3) bekezdése tartalmazza.

  • A kérelemről a Kari Tanulmányi Bizottság (KTB) dönt. A KTB engedélyét a KTH határozatban rögzíti. A határozat ügyfélfogadási időben vehető át a KTH R. épület aulájában található iratkiadójában.

  • A hallgató a kedvezményes tanulmányi rendről kapott engedélyről és az abban foglaltakról köteles az érintett tantárgyak és kurzusok oktatóit tizenöt napon belül tájékoztatni, valamint a követelmények egyéni teljesítési módját és ütemezését előzetesen egyeztetni. A tájékoztatás és egyeztetés elmulasztása esetén a kedvezmény nem érvényesíthető. Az egyeztetés módjában Karonként eltérés lehet, amiről előzetesen a Kari Hallgatói Képviseleteknél tájékozódhat.


[vissza]

6.       Hallgatói jogviszony igazolás átvétele, diákigazolvány érvényesítése:

  • Hallgatói jogviszony igazolást a 2018/19/1 félévről előreláthatólag 2018. szeptember 4-től kérhet megnövelt ügyfélfogadási időben az R. épület aulájában az információs pultnál található munkahelyeken, amennyiben a bejelentkezési kötelezettségének a regisztrációs hét végéig eleget tesz.  

  • A 2017/18/2 félévi diákigazolvány matricák 2018. október 31-ig érvényesek. A 2018/19/1 félévi érvényesítés kezdetéről honlapunkon (http://www.kth.bme.hu/) tájékoztatjuk. Azok számára, akik a 2017/18/2 félévben passzív féléven voltak, és a 2018/19/1 félévben aktív félévre jelentkeznek be, várhatóan 2018. szeptember 4-től lesz lehetséges a diákigazolvány érvényesítése.

  • Az újonnan megrendelt diákigazolványok átvételéről Neptun üzenetben és e-mailben értesítjük az érintett hallgatókat.

[vissza] 


Sikeres félévkezdést és félévet kívánunk!

Központi Tanulmányi Hivatal

 

BME Központi Tanulmányi Hivatal

Cím: 1111 Budapest, Műegyetem rkp. 7-9., R épület földszint   ·   : 1521 Budapest Pf. 91.   ·   :   ·   Kapcsolat
flag-hu
2018. szeptember 20. csütörtök   ·   2018/2019/1 félév 4. hete   ·   Hivatal félfogadási idő a mai napon: 12:00–15:30

Az oldal elavult, archív adatokat tartalmazhat!

KTH Hírlevél a várhatóan záróvizsgázóknak (2015/2016 tavaszi félév)

Kedves Hallgató!

A záróvizsga-időszak közeledte a hallgatók részéről is több adatellenőrzési feladat elvégzését és határidő nyomon követését teszi szükségessé. Azért, hogy feladatainak áttekintésében segítsük, hírlevelünkben összefoglaltuk a záróvizsga jelentkezéssel, adatellenőrzéssel és a hallgatói jogviszony megszűnésével kapcsolatos legfontosabb információkat és feladatokat. (Ezek részben eltérnek attól függöen, ha valaki már korábban megszerezte az abszolutóriumot. Az eltéréseket a szövegben jelezzük)


1.    A záróvizsga szándék bejelentése

Azon szándékát, hogy a 2015/16/2 félévben záróvizsgázni szeretne, a Neptun hallgatói web Ügyintézés/Záróvizsgák felületén kell jeleznie a Kar által meghirdetett záróvizsga-időszakra történő jelentkezéssel. A jelentkezés menetéről és a jelentkezés határidejéről a következő sorokban adunk tájékoztatást.


1.1.       
záróvizsga-időszakra jelentkezés lépései:


a)   
záróvizsga-időszak kiválasztása:


Az Ügyintézés/Záróvizsgák felületen minden olyan időszak megjelenik, amihez a Kar a képzését/szakját/specializációját (szakirányát) hozzárendelte. Az időszakok közül Önnek azt kell kiválasztania, amelyik az Ön által elvégzett képzés/specializáció (szakirány) megnevezését tartalmazza, vagy aminek nevében az a tanszék került megjelölésre, ahol Ön záróvizsgát tesz.

A záróvizsga-időszaknál látható az időszak nevén felül a Záróvizsga időszak kezdetének és végének dátuma, a Modul név oszlopban a képzés neve vagy a specializáció (szakirány) neve attól függően, hogy a Kar képzéshez vagy specializációhoz rendelte hozzá a záróvizsga-időszakot. Szintén itt látszik a Záróvizsga jelentkezési időszak kezdete és vége.

A 2015/16/2 félévben Karonként az alábbi jelentkezési időszakok kerültek meghirdetésre:

Kar megnevezése

Záróvizsga jelentkezési időszak kezdete

Záróvizsga jelentkezési időszak vége

Építőmérnöki Kar

2016.05.16. 08:00

2016.06.05. 23:59

Gépészmérnöki Kar

2016.05.23. 08:00

2016.06.05. 23:59

Építészmérnöki Kar

2016.05.23. 18:00

 

2016.06.12. 23:59

 

Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kar

BSc-s hallgatók: 2016.05.04. 08:00

2016.05.29. 23:59

MSc-s és hagyományos egyetemi képzéses hallgatók: 2016.05.04. 08:00

2016.06.06. 23:59

Villamosmérnöki és Informatikai Kar

2016.05.19. 08:00

2016.05.31. 23:59

Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar

2016.05.04. 06:00

2016.05.30. 23:59

Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar

2016.05.12.08:00

2016.05.27. 23:59

Természettudományi Kar

2016.04.20. 00:01

2016.05.29. 23:59


b)   
jelentkezés a GPK-n, a VBK-n és a VIK-en kérvény leadásával:


Az időszak kiválasztását követően az időszak során állva a + (Lehetőségek) opción belül a Jelentkezés opciót kell kiválasztania. A Jelentkezésre kattintva megjelenik egy Záróvizsga jelentkezés fejlécű ablak. Az ablak bal alsó sarkában található Mentés gombra kell kattintania először (annak ellenére, hogy a Felvett záróvizsga tárgyak és a hozzá tartozó vizsgáknál nem jelez találatot a rendszer), hogy megjelenjen a Karnak vagy a Karnak és képzésnek megfelelő záróvizsga jelentkezés kérvény, amit kitöltés után a Kérvény leadása gombra kattintva adhat le. A kérvényleadással megtörténik a záróvizsga-időszakra jelentkezés. Amennyiben sikeresen jelentkezett, egy üzenőablakban „A jelentkezés sikeresen megtörtént.” tartalmú visszaigazolást kap a Neptuntól. Sikeres jelentkezés esetén az időszak, amire jelentkezett, félkövérrel szedve jelenik meg és a jelentkezett oszlopban egy zöld színű pipa látható. A jelentkezés során leadott kérvény megjelenik az Ügyintézés/Kérvények/Leadott kérvények felületen is Ügyintézés alatt státusszal. A kérvény a záróvizsgára előkészítést követően kerül lezárásra.


c)   
jelentkezés az ÉMK-n, az ÉPK-n, a KJK-n, a GTK-n és a TTK-n (kérvény nélkül):


Ezeken a Karokon a jelentkezésnél nem kell kérvényt kitölteni. A jelentkezéshez az időszak kiválasztását követően a + (Lehetőségek) opción belül a Jelentkezés opcióra kell kattintani, majd a Záróvizsga jelentkezés fejlécű ablak bal alsó sarokban található Mentés gombjára (annak ellenére, hogy a Felvett záróvizsga tárgyak és a hozzá tartozó vizsgáknál nem jelez találatot a rendszer). Amennyiben sikeresen jelentkezett, egy üzenőablakban „A jelentkezés sikeresen megtörtént.” tartalmú visszaigazolást kap a Neptuntól. Sikeres jelentkezés esetén az időszak, amire jelentkezett, félkövérrel szedve jelenik meg és a jelentkezett oszlopban egy zöld színű pipa látható.

A TTK-s hallgatóknak az időszak kiválasztását követően a + (Lehetőségek) opción belül a Jelentkezésre kattintva megjelenő Záróvizsga jelentkezés ablakban a Záróvizsga elemek, tételsorok, tétel címek fülön tájékoztató jelleggel láthatóak a záróvizsga elemek (záróvizsga tantárgyak/tárgycsoportok/tételek). A hallgatónak a záróvizsga elemek közül nem kell választani, a jelentkezés az ablak bal alsó sarkában található   Mentés   gombra kattintással történik meg.
 
 

1.2.        lejelentkezés a záróvizsga-időszakról:

A Kar dönt arról, hogy engedélyezi-e a záróvizsga-időszakról lejelentkezést Neptunon keresztül. Amennyiben engedélyezi, az időszakon állva + (Lehetőségek) opción belül a Lejelentkezés opcióra kattintva jelentkezhet le a záróvizsga-időszakról. A lejelentkezés a záróvizsga jelentkezési időszak alatt tehető meg, amíg a tanszék nem osztotta be záróvizsgára.

Ha a Kar nem engedélyezi a hallgató Neptunon történő lejelentkezését a záróvizsga-időszakról, vagy a záróvizsga jelentkezési időszakot követően szeretné visszavonni jelentkezését, kérését e-mailben a záróvizsgát szervező tanszéknek és/vagy a KTH-s ügyintézőjének kell jeleznie és a tanszéki adminisztrátor vagy a KTH-s ügyintéző jelentkezteti le az időszakról, ill. a záróvizsgáról.

1.3.        záróvizsga-időszakkal kapcsolatos egyéb információk:


Az Ügyintézés/Záróvizsgák felületen a jelentkezett időszak + (Lehetőségek) opcióján belül a Bővebb opciót kiválasztva megjelenő Záróvizsga jelentkezés ablakban a Záróvizsgaidőszak információ megnevezésű sáv előtti lefelé mutató dupla nyílra klikkelve az információs sáv megnyitásra kerül és láthatóvá válnak azok az információk, amiket a Kar a záróvizsga-időszak és a záróvizsga jelentkezési időszak meghirdetésénél megadott. A Záróvizsga időszakkal kapcsolatos információk mezőben látható például a Kar által a záróvizsgával kapcsolatban közölt tájékoztató.

1.4.        a tanszéken külön is jelentkezni kell:


A szakdolgozat/diplomaterv témát kiadó, ill. amennyiben eltér, a záróvizsgát szervező tanszék a Neptun hallgatói weben való jelentkezésen felül egyéb jelentkezési formát is előírhat. Kérjük, a jelentkezés egyéb formájáról a tanszéken tájékozódjék. A tanszék tud tájékoztatást adni arról is, milyen formában értesíti Önt a záróvizsga pontos időpontjáról és helyéről.  

 

2. Féléves adatok ellenőrzése (ha korábban megszerezte az abszolutóriumot, akkor ez a rész Önre nem vonatkozik.)


A 2015/16/2 félév teljesítését követően kérjük, szíveskedjék ellenőrizni, bekerültek-e eredményei (aláírás, évközi jegy, vizsgajegy) a Neptunba. Amennyiben hiányosságot talál, szíveskedjék a tanszéket az eredmény bejegyzése miatt megkeresni. Ha van olyan tantárgy, amelyet biztosan nem fog teljesíteni, és a tantárgy nem feltétele az abszolutórium megszerzésének, akkor kérjük KTH-s ügyintézőjét e-mailben tájékoztatni.

A tantervben előírt valamennyi tanulmányi- és vizsgakövetelmény teljesítését követően kerül sor az abszolutórium megszerzésének vizsgálatára. Az ügyintézők jellemzően a záróvizsga időpontok szerinti sorrendben végzik az abszolutórium megállapítását és a státusz abszolváltra állítását. 

3. Személyes adatok ellenőrzése


A személyes, előképzettség és nyelvvizsga adatok ellenőrzését a Neptun hallgatói weben a Saját adatok/Személyes adatok illetve a Képzettség/Előképzettség és Nyelv füleken szíveskedjék elvégezni. Amennyiben eltérést talál, akkor a „888 Adateltérés bejelentése, Személyes adat változtatási kérelem” elektronikus kérvényen jelezze. Ha a kimeneti követelményben meghatározott nyelvvizsgája a Neptunban nincs bejegyezve, akkor ügyfélfogadási időben a KTH-ban, az információs pultnál tudja eredeti nyelvvizsga-bizonyítványát bemutatni (Az információs pult az R. ép. aulájában található).

Ha a jogviszony megszűnése óta elfelejtette Neptun belépési jelszavát, új jelszót is a KTH információs pultjánál igényelhet ügyfélfogadási időben. Új jelszót csak személyes megjelenés esetén személyazonosításra alkalmas fényképes okmány bemutatását követően tudunk adni. Az adott napi ügyfélfogadási időről honlapunkon (http://kth.bme.hu/) tájékozódhat. 


4. Tartozásmentesség ellenőrzése


Esetleges tartozását a Neptun hallgatói web Pénzügyek/Befizetés és Visszafizetés felületén ellenőrizheti úgy, hogy a Félévek választóablakban a Minden félévet, a Státusz választóablakban az Aktív státuszt állítja be, majd megnyomja a Listázás gombot. Kérjük a kiírásokat, valamint a könyvtári, ill. a BME egyéb szervezeti egységeivel (pl. kollégium) szemben fennálló tartozásaikat figyelemmel kísérni, mert a TJSZ 31. §. (2) bekezdése értelmében „Nem bocsátható záróvizsgára, aki az Egyetemmel szemben fennálló fizetési kötelezettségének nem tett eleget”.

5. Azoknak, akik jelentkeztek a 2016. évi általános felsőoktatási felvételi eljárásban: az oklevél megszerzéséről szóló igazolás kiállítása, átvétele, feltöltése a felvételi jelentkezéshez


A felvételi eljárásról szóló szabályozás alapján a felvételi kérelem benyújtását követően megszerzett dokumentumok másolatának végső benyújtási határideje 2016. július 12., az ezt követően benyújtott dokumentummásolatokat nem lehet figyelembe venni.  Amennyiben július 12-ig az oklevél nem kerül kiállításra, akkor a szabályozás szerint a jelentkezőnek a felsőoktatási intézmény által kötelező formanyomtatványon kiállított oklevél-igazolását kell feltöltenie, miszerint a jelentkező záróvizsgáit teljesítette, rendelkezik az oklevél kiállításához szükséges nyelvvizsga-bizonyítvánnyal, vagyis az oklevél kiállítása folyamatban van. A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 51.§ (3) bekezdése alapján az oklevél-igazolás csak akkor fogadható el, amennyiben azt a jelentkező számára legfeljebb a 2016. július 12-ét megelőző harminc napban állították ki, a korábban oklevelet szerzettek kötelesek az oklevél másolatát benyújtani.

   

Az oklevél megszerzéséről szóló igazolást a többi dokumentumhoz hasonlóan a jelentkezőnek kell feltöltenie. Az igazolást ügyfélfogadási időben az R. ép. aulájában akkor veheti át, ha a Tanszék megküldte a záróvizsga anyagát a KTH-ba, azt feldolgoztuk, és a Neptun Tanulmányok/Képzés adatok felületén a Státusz Diplomát szerzett-re módosul, valamint az oklevél eredménye, száma és ideje kitöltésre került. Június végén és július elején bővebb ügyfélfogadási időben állunk rendelkezésre.  Az adott napi ügyfélfogadási időről a KTH honlapján (http://kth.bme.hu/) talál tájékoztatást.

Az igazolás átvételéhez kérjük, szíveskedjék magával hozni személyazonosításra alkalmas fényképes igazolványát. Az igazolás meghatalmazással is átvehető. A meghatalmazáshoz használható űrlap letölthető a KTH honlapján a Hirdetmények/E-ügyintézés felületről.


Felhívjuk figyelmét, hogy az oklevél-igazolás tartalma megváltozott. A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 87/2015. (IV.9.) Korm. rendelet előírásai alapján az oklevélre való jogosultságról szóló igazolás az abszolutórium megszerzését, a sikeres záróvizsga letételét, valamint az oklevél kiállításához szükséges valamennyi feltétel teljesítését igazolja, továbbá tanúsítja, hogy az oklevél kiállítása és kiadása folyamatban van. Az igazolás jogszabály által előírt formaszövege nem tartalmazza az oklevél számmal megadott átlagát és az oklevél minősítését, valamint az oklevél számát. Mivel a felsőoktatási felvételi eljárásban a felvételi pontszámítás alapja több felsőoktatási intézményben az oklevél számmal megadott átlaga, ezért kérés esetén lehetőséget biztosítunk az oklevél átlagot és minősítést is tartalmazó igazolás átvételére. Ha a kiegészített adattartalmú, ún. speciális igazolás kiállítását is kéri, azt az igazolás kérésekor szíveskedjék jelezni munkatársunknak.

Az oklevél megszerzéséről szóló igazolás (kérésre) angol nyelven azonnal átvehető a magyarral együtt.

6. Záróvizsga-időszakok, hallgatói jogviszony megszűnésének dátuma

A 2015/16/2 félévi záróvizsga-időszakot a Karok az alábbiak szerint hirdették meg:

Kar megnevezése

Záróvizsga-időszak

Építőmérnöki Kar

2016. június 20. – 2016. július 1.

Gépészmérnöki Kar

2016. június 20 – 30.

Építészmérnöki Kar

2016. június 20. – 2016. július 1.

Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kar

2016. június 1 – 30.

Villamosmérnöki és Informatikai Kar

 

BSc képzés:
Közös BSc záróvizsga – MSc felvételi vizsga: 2016. május 31. (vill/info) és június 7. (eü/gain)
Szakdolgozat védések: 2016. június 1 – 24.

 

MSc képzés:
2016. június 1 – 24.

 

Hagyományos egyetemi (ötéves) képzés:
2016. június 1 – 24.

Az elkülönített záróvizsgákat 2016. május 24-27. közé szervezi a tanszék.

 

Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar

2016. június 6 – 24.

Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar

2016. május 30. – 2016. július 1.

Természettudományi Kar

 2016. május 30. – 2016. július 1.


Felhívjuk figyelmét, hogy a táblázatban megadott záróvizsga-időszakok nem minden esetben foglalják magukban az elkülönített záróvizsgákat, valamint a közös BSc záróvizsga és MSc felvételi időpontjait. Mindenképpen javasolt előzetesen a záróvizsgáztató Tanszéken tájékozódnia.

Az végbizonyítvány (abszolutórium) megszerzésével megszűnik a hallgatói jogviszony, a jogviszony megszűnésének dátuma a BME TVSZ 3. § (5) d) bekezdése alapján az adott képzési ciklust követő első záróvizsga-időszak utolsó napja. A 2015/2016-os tanév időbeosztásáról szóló 30/2014. (XII.1.) sz. Rektori Utasítás alapján a záróvizsga-időszak utolsó napja a 2015/16/2 félévben 2016.július 1., ezért a hallgatói jogviszony 2016. július 1-jén szűnik meg. (Ha korábban megszerezte az abszolutóriumot, akkor Önnek már megszűnt a hallgatói jogviszonya. Ennek pontos dátumát a Neptun hallgatói web Tanulmányok/Képzés adatok felületén tekintheti meg a befejezés időpontja mezőben.)


Az alapképzésen oklevelet szerző hallgató jogviszonya folytonos marad, amennyiben a soron következő félévre mesterképzésre felvételt nyer.

A záróvizsga letételének határideje a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény és a TVSZ alapján:

„…
A záróvizsgára bocsátás feltétele a végbizonyítvány megléte. A záróvizsgára bocsátás további feltételeit a mintatanterv tartalmazza. A 2012/13-as tanév első félévében vagy azt követően végbizonyítványt szerző hallgatók számára a záróvizsga a végbizonyítvány megszerzését követő záróvizsga időszakban a hallgatói jogviszony keretében, majd a hallgatói jogviszony megszűnését követően, két éven belül, bármelyik záróvizsga időszakban az érvényes képzési követelmények szerint letehető. A végbizonyítvány kiállításától számított második év eltelte után záróvizsga az érvényes mintatanterv szerint tehető. Ennek feltétele, hogy a záróvizsga szervezéséért felelős tanszék vezetője a szakdolgozat (diplomaterv, diplomamunka) témáját aktuálisnak elfogadja. A korszerűtlennek minősített téma esetén a hallgatónak új szakdolgozatot (diplomatervet, diplomamunkát) kell készíteni. A hallgatói jogviszony megszűnését követő ötödik év eltelte után záróvizsga nem tehető. …


Ha korábban megszerezte az abszolutóriumot, akkor a
 záróvizsga letételének határideje a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény (a továbbiakban: Nftv.) alapján:

1. Azok a hallgatók, akik a felsőoktatásról szóló 1993. évi LXXX. törvény alapján, vagyis 2006. szeptember 1-jét megelőzően kezdték meg tanulmányaikat, az Nftv. 112. § (1) bekezdése alapján 2018. szeptember 1-jéig tehetnek záróvizsgát.

2. Azok a hallgatók, akik a felsőoktatásról szóló 2005. évi CXXXIX. törvény alapján, vagyis 2006. szeptember 1. és 2012. augusztus 31. között kezdték meg tanulmányaikat, az Nftv. 112. § (2) bekezdése alapján folyamatos képzésben változatlan szakmai követelmények, és vizsgarend keretében, változatlan oklevél kiadásával, bizonyítvány kiállításával fejezhetik be képzésüket. A záróvizsga letétele jelenleg nincs határidőhöz kötve. A záróvizsga letétele a végbizonyítvány kiállításától számított hetedik év eltelte után feltételhez köthető.

3. Azok a hallgatók, akik a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény alapján, vagyis 2012. szeptember 1-jét követően kezdték meg tanulmányaikat, az Nftv. 50. § (3) bekezdése alapján záróvizsgát a végbizonyítvány megszerzését követő vizsgaidőszakban a hallgatói jogviszony keretében, majd a hallgatói jogviszony megszűnése után, két éven belül, bármelyik vizsgaidőszakban, az érvényes képzési követelmények szerint tehetnek. A tanulmányi és vizsgaszabályzat a záróvizsga letételét a végbizonyítvány kiállításától számított második év eltelte után feltételhez kötheti. A hallgatói jogviszony megszűnését követő ötödik év eltelte után záróvizsga nem tehető.   



7. Saját ügyintéző elérése

Amennyiben a záróvizsgával kapcsolatban további kérdése van és szeretné felvenni a kapcsolatot ügyintézőjével, nevét a Neptun hallgatói web Tanulmányok/Képzés adatok felületén találja meg. Az ügyintéző elérhetőségéről a KTH honlapján (www.kth.bme.hu) tájékozódhat a Magunkról/Munkatársak felületen.

8. Oklevél átvétele

Az oklevél kiadásának feltétele a sikeres záróvizsga, továbbá a képzési és kimeneti követelményben előírt nyelvvizsga letétele. Ha a záróvizsga időpontjában rendelkezik az előírt nyelvvizsgával, akkor az oklevél kibocsátásának határideje a sikeres záróvizsga napjától számított 30. nap. Az oklevél személyesen vagy meghatalmazott útján lesz átvehető a KTH-ban ügyfélfogadási időben „oklevél ügyek végzetteknek” sorszámmal (kérjük, előtte érdeklődjön az oklevel@kth.bme.hu címen), az oklevéllel együtt vehető át az oklevélmelléklet is. Amennyiben nem kíván élni a KTH-ban történő átvétellel, akkor a Dékáni Hivatal által szervezett diplomaátadó ünnepségen kapja kézhez oklevelét.

Amennyiben oklevelét az ünnepélyes diplomaátadó előtt a KTH-ban már átvette, és szeretne részt venni a Dékáni Hivatal által szervezett diplomaátadón, oklevelét a Dékáni Hivatalban kell leadnia. A leadás határidejéről ott tájékozódhat.

Ha a képzési és kimeneti követelményben előírt nyelvvizsgát a sikeres záróvizsgát követően teljesíti, az oklevél kiállításához a nyelvvizsga bizonyítványt ügyfélfogadási időben a KTH információs pultjánál az R. épület aulájában be kell mutatnia. Az oklevél kiállításához csak az eredeti nyelvvizsga bizonyítvány fogadható el, a nyelvvizsga hely által kiadott igazolás alapján az oklevél kiállítása nem kérvényezhető. Az oklevél kibocsátásának határideje a nyelvvizsga bizonyítvány bemutatását követő 30. nap.

9. Magyar állami ösztöndíjas finanszírozású hallgatók oklevélszerzési határideje

A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 48/A. § a) pontja alapján a magyar állami (rész)ösztöndíjas hallgató köteles a képzési és kimeneti követelményekben (a továbbiakban: KKK) meghatározott tanulmányi idő alatt, de legfeljebb a KKK-ban  meghatározott képzési idő másfélszeresén belül megszerezni az oklevelet. Amennyiben nem teljesíti ezt a feltételt, úgy az igénybe vett állami ösztöndíj 50%-ának megfelelő összeggel visszafizetési kötelezettsége keletkezik a Magyar Állam felé. A visszafizetési kötelezettségről az Oktatási Hivatal határozatban értesíti a hallgatót.

A fenti jogszabályi kötelezettség teljesítéséhez a kiállított oklevél szükséges, nem elegendő a végbizonyítvány (abszolutórium) megszerzése, vagy a záróvizsga sikeres letétele. Az oklevél megszerzésének dátuma az oklevél kiállítás dátumát jelenti. (Az oklevél kiállítás dátuma a Neptun hallgatói web Tanulmányok/Képzés adatok felületen az oklevél ideje mezőben tekinthető meg.) Az oklevélszerzés határideje a KKK szerinti képzési időtől és az esetleges passzív félévek számától függően adott év augusztus 31. vagy március 31. Amennyiben a KKK szerinti képzési idő másfélszerese szerinti utolsó félév őszi félévre esik (pl. szeptemberi kezdésű 7 féléves alapképzések), akkor a hallgató a következő év március 31-ig köteles megszerezni az oklevelet. Ha tavaszi félévre esik a képzési idő másfélszerese szerinti utolsó félév (pl. szeptemberi kezdésű 4 féléves mesterképzések), akkor a hallgatónak adott év augusztus 31-ig kell az oklevelet megszereznie. A passzív félévek nem számítanak bele a KKK szerinti képzési idő másfélszerese szerinti határidőbe, a passzív félévek kitolják az oklevélszerzési határidőt.(További információk:  www.oktatas.hu >> Felsőoktatás >> Állami ösztöndíj)

 

 

Együttműködését megköszönve, sikeres záróvizsgát kíván:

 

Központi Tanulmányi Hivatal

 

 

« Vissza