3 kiemelt hírünk érkezett, kérjük, olvassa el figyelmesen. [ bezárás ]

Neptun üzemszünet - verziófrissítés (2018.12.11. kedd)

2018. december 7. péntek

2018. december 11-én (kedden) verziófrissítésre kerül sor a NEPTUN rendszerben, így előreláthatólag 6:00 és 12:00 között nem lesz elérhető a NEPTUN.

A frissítés kötelező törvénykövetést, hibajavításokat, funkciófejlesztéseket tartalmaz.

A verziófrissítés miatt a NEPTUN rendszer üzemideje december 11-én (kedden) terv szerint így alakul:

00:00 - 04:00 rendes üzem

04:00 - 06:00 üzemszünet (mentés)

06:00 - 12:00 üzemszünet (frissítés telepítés)

12:00 - 24:00 rendes üzem

Megértésüket és türelmüket ezúton is köszönjük.

KTH Neptun Üzemeltetés

2018. december 7.

KTH hallgatói hírlevél 2018/19/1 félévzárásról – vizsgajelentkezés, pótlási- és vizsgaidőszak

2018. december 3. hétfő

Kedves Hallgató!

  • 2018. december 4-én 18 órától lehet vizsgára jelentkezni,
  • a pótlási időszak 2018. december 10-től 14-ig tart,
  • 2018. december 15. (szombat) a december 31-i (hétfői) pihenőnap helyett munkanap, amikor is tartható ismétlés, javítás vagy pótlás, de akár vizsga is,
  • a vizsgaidőszak 2018. december 17-én kezdődik és vizsgázni 2019. január 22-ig lesz lehetséges,
  • (rövidesen) elérhetők a képzési idő hosszabbítási, tantárgy/aláírás átvezetési, tantárgyekvivalencia, átvételi, valamint a költségtérítéses/önköltséges költségviselési formára átsoroláshoz benyújtandó Neptun kérvények, 
  • az év végén nem fog tudni pénzügyi műveleteket végezni (pl. kiírt tételt befizetni) a Neptunban. A pontos dátumokról a későbbiekben adunk tájékoztatást.

A fentiekben a Mindenki számára fontos időpontokat, időszakokat és tudnivalókat emeltük ki, a hírlevél további részében a vizsgajelentkezést, a pótlási- és vizsgaidőszakokat meghatározó további teendőkről, valamint a félév- és az évvégét érintő egyéb tudnivalókról olvashat részletesen.

Amennyiben a hírlevél tartalmával vagy az időszakokat érintően kérdése merül fel, forduljon hozzánk bizalommal elérhetőségeinken (elsősorban e-mailben: info@kth.bme.hu, vagy a KTH nyitvatartási idejében (http://www.kth.bme.hu/) személyesen, vagy a 463-4242 telefonszámon).

 


1. A pótlási időszakról

1.1. Késedelmes feladatleadás

1.2. Szorgalmi időszakban végzett összegző teljesítményértékelések (zárthelyi dolgozatok) javítása, ismétlése, pótlása

2. A vizsgajelentkezésről

2.1. Vizsgára/szigorlatra jelentkezés/lejelentkezés lépései

2.2. Jelentkezés/lejelentkezés előző nap 12 óráig, kivéve egyedi jelentkezési időszakhoz kötött vizsgaalkalmak

2.3. Tartozás esetén nem jelentkezhet vizsgára

2.4. Vizsgázni érvényes aláírással lehet

2.5. Megajánlott jegy esetén is szükséges a vizsgajelentkezés

3. A vizsgaidőszakról

3.1. Javító- és ismétlő javító vizsgák

3.2. Vizsga előtt kötelező a személyazonosság igazolása

3.3. Vizsgáról távollét igazolása 8 napon belül a Tanszéken

3.4. Elbocsátás 6. elégtelen vizsgajegy megszerzése, valamint hatszori tantárgyfelvételt követő nem teljesítés esetén

4. Aktuális Neptun kérvények

5. Egyéb információk

5.1. Jegybeírások nyomon követése

5.2.  Diákigazolványt helyettesítő igazolások igénylése

5.3. KTH év végi nyitva tartása

5.4. 2018/19/2 félévi tantárgyfelvétel


1. A pótlási időszakról:

időszaka: 2018. december 10. – 14.

A félévközi érdemjegy, a vizsgával záruló tantárgyak esetében pedig az aláírás megszerzése érdekében szükséges tanulmányi teljesítményértékelések javítására, ismétlésére, vagy pótlására a szorgalmi időszakot követően a pótlási időszakban kerülhet sor.

[vissza]

1.1. Késedelmes feladatleadás:

Amennyiben a tantárgykövetelmény lehetővé teszi, az otthon készített feladat, terv, hallgatói mű stb. a tantárgykövetelményben előírt határidő után késedelmesen beadható a pótlási időszak végéig. Az eredeti és az új leadási határidő között legalább egy hetet kell biztosítani. A késedelmes leadás ténye a feladat értékelésekor legfeljebb a feladat értékének (pontszámának) húsz százalékáig figyelembe vehető. A késedelmes feladatleadásért 2500 Ft összegű különeljárási díj fizetendő. A különeljárási díjat a Tanszék adatszolgáltatása alapján a Dékáni Hivatal írja ki. A kirovandó különeljárási díjról már előre tájékozódhat, mivel a Tanszékek feladatként rögzítik, ami a Neptun hallgatói web Tárgyak/Feladatok felületén látható az aktuális félévnél. A feladat valamennyi tantárgynál Késés miatt kiírandó különeljárási díjak száma (KLM) néven került rögzítésre. Különeljárási díj kirovására viszont csak akkor kerül sor, ha a tanszék a feladathoz eredményt rögzít, vagyis az eredmény oszlop kitöltötté válik. Amilyen szám az eredmény oszlopban rögzítésre kerül, annyiszor 2500 Ft különeljárási díj kerül majd kiírásra. A befizetési határidő a kirovást követő 15 nap. Amennyiben a Tanszék által rögzített eredménnyel nem ért egyet, reklamációjával a különeljárási díj Neptunban való kiírását megelőzően a Tanszékhez fordulhat. A Neptunban történő díjkiírást követően a kiírt tétel ellen a kiírást követő 15 napon belül a 007 Felszólalás fizetési kötelezettség kirovása ellen elektronikus kérvényen lesz lehetősége felszólalni. A kérvény a Pénzügyek/Befizetés felületen adható be az aktív státuszú tétel sorára állva és a + (Lehetőségek) közül a Kérvény leadása opciót választva.

 

Ha a határidőre beadott feladatot, tervet, stb. megfelelőnek minősítették és a tantárgykövetelmény lehetővé teszi, a feladat, terv stb. a pótlási időszak végéig javított, ill. kiegészített formában ismételten benyújtható. Az ismételt feladatleadás ebben az esetben díjmentes.  

[vissza]

1.2. Szorgalmi időszakban végzett összegző teljesítményértékelések (zárthelyi dolgozatok) javítása, ismétlése, pótlása:

A szorgalmi időszakban végzett összegző teljesítményértékelések egyszeri, díjmentes javítására, ismétlésére vagy pótlására minden, a kurzust felvett hallgató jogosult, ha a tantárgykövetelményben, illetve a BME TVSZ-ben előírt jelenléti, részvételi követelményeket teljesítette.

Az összegző teljesítményértékelések első alkalommal történő ismétlése, javítása, pótlása az egyes teljesítményértékelésekhez külön-külön szervezett (egyedi) vagy az összes teljesítményértékeléshez összevontan meghirdetett ismétlési, javítási, pótlási alkalommal történhet. Az utóbbihoz a Kari Tanulmányi Bizottság hozzájárulása szükséges.

A tanszékek az egyedi és összevont ismétlési, javítási, pótlási lehetőségeket feladatként rögzítik a tanulmányi rendszerben, ami a hallgatói Neptun web Tárgyak/Feladatok felületén jelenik meg azon szintén feladatként rögzített teljesítményértékelés alatt, aminek az ismétlésére, javítására, pótlására kiírásra került. A teljesítményértékelés feladat sora előtt ebben az esetben + jel látható, amit kinyitva jeleníthető meg a javítási, ismétlési, pótlási lehetőséget rögzítő feladat.

A feladat nevére kattintva előugró ablakban tekinthetők meg a feladat részletesebb adatai, így a feladat neve (pl. az 1. szummatív (összegző) értékelés ismétlése, javítása), a feladat típusa (pl. összegző értékelés), a feladat kezdete és vége, ami a javítási, ismétlési, pótlási alkalom időpontját jeleníti meg, ill. az elvégzett feladat értékelését követően az elért eredmény. A feladathoz tartozó leírás mezőben közli a tanszék a feladattal (teljesítményértékeléssel) kapcsolatos lényeges információkat, pl. annak témaköreit.  

A feladatra (javítási, ismétlési, pótlási alkalomra) jelentkezés az oktató által közölt módon történik.

A szorgalmi időszakban végzett összegző teljesítményértékelést szabályzatban meghatározott különeljárási díj megfizetése mellett a hallgató második alkalommal ismételheti, illetve javíthatja, amennyiben a tantárgykövetelmény erre kifejezett lehetőséget biztosít. Az összegző teljesítményértékelések második ismétlési vagy javítási lehetőségével akkor élhet a hallgató, ha a teljesítményértékelésen vagy annak első alkalommal meghirdetett pótlási, ismétlési vagy javítási lehetőségén részt vett.

A Tanszék abban az esetben köteles a második ismétlési, illetve javítási lehetőséget biztosítani, ha a korábbi összegző teljesítményértékelések során a hallgatók legalább egyharmada nem szerzett „Aláírva” aláírás bejegyzést vagy elégtelentől különböző félévközi érdemjegyet.

A Tanszék a második ismétlési/javítási lehetőséget a Neptunban ún. „Díjköteles pótlás” típusú vizsgaalkalomként írja ki, amire a vizsgákkal azonos módon a Vizsgák/Vizsgajelentkezés felületen jelentkezhet.

A második ismétlési/javítási lehetőség díjköteles. Amennyiben a hallgató él vele, 4500 Ft összegű különeljárási díjat kell fizetnie. A fizetendő különeljárási díj a KTH által várhatóan a pótlási időszakot követően kerül kiírásra 15 napos fizetési határidővel.

Mivel a fizetési határidő a vizsgaidőszakra fog esni és tartozás esetén nem tud vizsgára jelentkezni, ill. a vizsgarendjét sem tudja módosítani, ezért amennyiben díjköteles pótlás típusú vizsgán vesz részt, javasoljuk, előre gondoskodjék a fizetendő különeljárási díj gyűjtőszámlára utalásáról.

Javasoljuk továbbá, hogy amennyiben a második ismétlési, ill. javítási lehetőségen mégsem vesz részt, szíveskedjék a pótlási alkalomról a Neptunban lejelentkezni. Ha nem jelentkezik le, kiírásra kerül a különeljárási díj, ami csak a 007 Felszólalás fizetési kötelezettség kirovása ellen elektronikus kérvény benyújtása által és a tanszékkel történt egyeztetést követően lesz törölhető.

[vissza]

2. A vizsgajelentkezésről:

időszaka: 2018. december 4. 18 órától – 2019. január 22. éjfélig

2.1. Vizsgára/szigorlatra jelentkezés/lejelentkezés lépései:

A Neptun hallgatói web Vizsgák/Vizsgajelentkezés felülete szolgál a vizsgára/szigorlatra való jelentkezésre. A 2018/19/1 félév és a tantárgy kiválasztását követően a Vizsgák listázása gombra kattintva jelennek meg a meghirdetett vizsgaalkalmak. A megfelelő vizsgaalkalom kiválasztása után a sor végén található + (Lehetőségek) közül a Jelentkezés opciót választva tehető meg a jelentkezés. Ugyanezen a felületen lehetséges a korábban felvett vizsga leadása, amennyiben a + (Lehetőségeknél) a Leadás opciót választjuk.

Az adott tantárgyból – amennyiben van – a korábbi és a jelenlegi félévben elért valamennyi eredménye egyben megtekinthető, ha a vizsga sorában a tantárgy előtti + jelre kattint.

A tanszékek a vizsgához tartozó Leírás mezőben közölhetnek a vizsgát érintő lényeges információ(ka)t, ilyenkor a Leírás oszlopban egy kék színű információs ikon látható.

[vissza]

2.2. Jelentkezés/lejelentkezés előző nap 12 óráig, kivéve egyedi jelentkezési időszakhoz kötött vizsgaalkalmak:

Vizsgaalkalomra jelentkezni, ill. a jelentkezést visszavonni a vizsgát megelőző nap 12 óráig kizárólag a Neptunon keresztül lehet.

Szigorlat szóbeli részvizsgájához, továbbá a Tanszék által a szorgalmi vagy pótlási időszakra esetlegesen előrehozott vizsgaalkalomhoz a Tanszék egyedi vizsgajelentkezési időszakot állíthat be, mely legkorábban a vizsga/szigorlat kezdete előtt hetvenkét órával érhet véget. Ha a Tanszék egy vizsgaalkalomhoz (pl. szigorlat, előrehozott vizsga) egyedi vizsgajelentkezési időszakot állít be, akkor az időszak a Neptun hallgatói web Vizsgák/Vizsgajelentkezés felületén az adott tantárgy vizsgaalkalmának sorára állva a + (Lehetőségek) felületen a Vizsga adatok opciót kiválasztva megjelenő Vizsga adatok ablak Alapadatok fülén az Egyedi vizsgajelentkezési időszak kezdete és vége mezőkben tekinthető meg.

[vissza]

2.3. Tartozás esetén nem jelentkezhet vizsgára:

Lejárt határidejű tartozás esetén nem jelentkezhet vizsgára. Esetleges tartozását a Neptun hallgatói web Pénzügyek/Befizetés és Visszafizetés felületein ellenőrizheti a Minden félév és az Aktív státuszú szűrések beállítását követő listázással.

[vissza]

2.4. Vizsgázni érvényes aláírással lehet:

A vizsgával záruló tantárgyaknál a vizsgára bocsáthatóság feltétele az „Aláírva” aláírás bejegyzés megszerzése a szorgalmi vagy legkésőbb a pótlási időszak végéig.

Szigorlatot az a hallgató tehet, aki a mintatantervben előírt előzetes feltételeket teljesítette és a szigorlathoz rendelt tantárgyak kreditjét megszerezte.

Vizsgajeggyel záruló tantárgy aláírása általában a megszerzés félévében és az azt követő hat félévben érvényes. A 2018/19/1 félévben a 2015/16/1 félévben, vagy azután megszerzett aláírások érvényesek. A BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzat 114. § (5) bekezdése lehetővé teszi, hogy a tantárgykövetelmény az érvényesség tekintetében a fentiektől eltérően rendelkezzen. A korábban megszerzett aláírás csak a Kari Tanulmányi Bizottság külön engedélye esetén vehető figyelembe a vizsgajelentkezésnél.

Aláírás megtagadása esetén az esetlegesen felvett vizsgáról Önnek kell lejelentkeznie, mert a lejelentkezés elmulasztása esetén az igazolatlan távolmaradásért 5500 Ft összegű különeljárási díjat kell fizetnie.

[vissza]

2.5. Megajánlott jegy esetén is szükséges a vizsgajelentkezés:

Amennyiben vizsgával záruló tantárgyból megajánlott jegyet kap, szíveskedjék a tantárgyat oktató tanszékkel vagy az oktatóval egyeztetni, hogyan kerül bejegyzésre az eredménye. Az eredmény beírásához Önnek kell feljelentkeznie egy előre meghatározott vizsgaalkalomra vagy a tanszéki adminisztrátor jelentkezteti fel és írja be az eredményét. Vizsgajelentkezés hiányában a tanszék nem fogja tudni beírni az eredményt a Neptunba.

[vissza]

3. A vizsgaidőszakról:

időszaka: 2018. december 17. – 2019. január 22.

3.1. Javító- és ismétlő javító vizsgák:

Adott félévben egy tantárgyból tehető vizsgák száma nincs korlátozva. Az ugyanabból a tantárgyból 2016. szeptember 1-jétől tett harmadik és minden további vizsga (szigorlat) díjköteles. A különeljárási díj mértéke 4500 Ft.

A harmadik, ill. a további vizsgáért (szigorlatért) fizetendő különeljárási díjakat a KTH fogja kiírni a vizsgaeredmény beírását követő munkanapon 3 napos befizetési határidővel.

A Tanszék egyes vizsga- és szigorlati alkalmakat eleve javító, ill. ismétlő javító vizsgaalkalomként jelölhet meg, amelyre történő jelentkezés során előnyben részesíthetők az adott vizsgaidőszakban korábban sikertelen vizsgát/szigorlatot tett vagy a sikeres vizsgájukat/szigorlatukat javítani szándékozó hallgatók.

Megfelelően indokolt kérés esetén a javítóvizsga, ill. az ismételt javítóvizsga más oktató vagy bizottság előtt tehető le. A kérelmet a tantárgyat oktató tanszék vezetőjéhez, ha a tanszékvezető is érintett a vizsgáztatásban, akkor a dékánhoz lehet benyújtani legkésőbb a vizsga kezdete előtt 3 munkanappal.

A hallgató kérése alapján az adott vizsgaidőszakban ismétlő javítóvizsgának minősülő vizsgát (3. vizsgát) legalább kéttagú bizottság előtt kell letenni. Írásbeli (rész)vizsga esetén a bizottság előtt tett vizsga alatt az írásbeli dolgozat legalább két vizsgáztató által, egymástól függetlenül végzett értékelését kell érteni. A (rész)vizsga eredményét a bizottság állapítja meg.

[vissza]

3.2. Vizsga előtt kötelező a személyazonosság igazolása:

A vizsga előtt az oktató köteles ellenőrizni a hallgató személyazonosságát, ami bármely, személyazonosság igazolására alkalmas arcképes okmánnyal (személyazonosító igazolvány, vezetői engedély, útlevél) vagy diákigazolvánnyal igazolható.

[vissza]

3.3. Vizsgáról távollét igazolása 8 napon belül a Tanszéken:

A tanulmányi rendszerben felvett vizsgán/szigorlaton köteles megjelenni. Amennyiben nem jelenik meg, tudása nem értékelhető és a tanszék „Nem jelent meg” bejegyzést tesz a Neptunban. Ebben az esetben a Vizsgák/Felvett vizsgák felületen a Megjelent oszlopban egy piros színű X jelet fog látni. A felvett vizsgáról/szigorlatról való távollétet 8 napon belül kell személyesen, írásban, elektronikusan vagy meghatalmazott útján a tanszéknél igazolnia. Amennyiben a tanszék a kérést elutasítja, a Kari Tanulmányi Bizottság dönthet az igazolás elfogadásáról. A tanszék elutasítása esetén kérését a KTB-hez a Neptun hallgatói web Ügyintézés/Kérvények/Kitölthető kérvények felületén elérhető 052 Vizsgáról távollét igazolása kérvényen nyújthatja be.


A kérvény az alábbi időtartamban lesz elérhető:

kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

052 Vizsgáról távollét igazolása

2018.12.17. 06:00

2019.01.30. 23:59


Amennyiben a vizsgáról távolmaradás igazolatlannak minősül, 5500 Ft különeljárási díjat kell fizetnie. A különeljárási díjat a KTH fogja kiírni 15 napos befizetési határidővel.

[vissza]

3.4. Elbocsátás 6. elégtelen vizsgajegy megszerzése, valamint hatszori tantárgyfelvételt követő nem teljesítés esetén:

A BME egyoldalú elbocsátó nyilatkozattal megszünteti a hallgatói jogviszonyát, ha azonos tantárgyból 2012. szeptember 1-jét követően tett sikertelen (=elégtelen eredményű) vizsgáinak (szigorlatainak), javító- és ismétlő javító vizsgáinak (szigorlatainak) összesített száma eléri a hatot (vagyis a Neptunban 6 db elégtelen jegy került beírásra vizsgás tantárgyból vagy szigorlatból). Az elbocsátás törvényi előírás, ezért az elbocsátás alól méltányossági alapon sem lehet felmentést kapni. Felhívjuk figyelmét, hogy a 6. elégtelent követően újabb vizsgán esetlegesen megszerzett érvényes osztályzat sem jelent felmentést az elbocsájtás alól, jogorvoslati alapot sem teremt.

Szintén egyoldalú elbocsátást von maga után, ha a hallgató ugyanazon tantárgy kreditpontját 2015. szeptember 1 - jét követően hatszori tantárgyfelvétel után sem szerzi meg. Ez az előírás a kredites, évközi jegyre vagy vizsgára végződő tantárgyakra is vonatkozik.

[vissza]

4. Aktuális Neptun kérvények:

kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

egyéb tudnivaló

011 Átvételi kérelem

2018.12.01. 06:00

2019.01.30. 23:59

A megjelölt időpont a szabályzat szerinti legkésőbbi időpont, javasolt a kérelmet a vizsgaidőszak végéig benyújtani, hogy az elbírálásra, a döntés feldolgozására, és átvétel esetén a következő félév elején elvégzendő teendőkre elegendő idő álljon rendelkezésre.

Amennyiben a megpályázott képzésre átvételnél feltétel alkalmassági vizsgán való részvétel, a kérvényt a vizsga napját megelőző 10. napig be kell adni. A vizsga napjáról előzetesen a www.felvi.hu oldalon elérhető Felsőoktatási Felvételi Tájékoztató 7. számú, Vizsgaidőpontok, vizsgadíjak c. (https://www.felvi.hu/pub_bin/dload/FFT_2019K/tablazatok/FFT_2019K_7sz_tablazat.pdf) táblázatából tájékozódhat.

012/B Átsorolási kérelem költségtérítéses/ön-költséges pénzügyi státuszba

2018.12.05. 06:00

2019.01.22. 23:59

 

015/2 Képzési idő hosszabbítási kérelem (2x idő)

2018.12.17. 06:00

2019.01.22. 23:59

A kérvény azoknak a hallgatóknak szól, akiknek a tanulmányaik befejezésére rendelkezésre álló idő (a képzési idő kétszerese, ill. 2016 szeptembere előtti képzésváltás/átvétel esetén a Kari Tanulmányi Bizottság által meghatározott határidő) a jelenlegi félév végén lejár, de nem sikerül abszolutóriumot szerezniük és a TVSZ 64.§ (1) a) pontja alapján elbocsátásra kerülnének. A kérvény benyújtásával a félév végi elbocsátást megelőzően kérelmezhetik a képzési idő meghosszabbítását.

024/A Tárgyekvivalencia vizsgálat, ha erre épülő tárgyat kíván felvenni

2018. 12. 03. 06:00

2019.01.20. 23:59

A 024 sz. kérvényekben kérelmezhető a teljesített tantárgy eltérő tárgykódon elfogadása (elismerése). A kérvényhez elektronikus mellékletként kötelező csatolni a KTH honlap (www.kth.bme.hu) E-ügyintézés/Intézmény, szak változtatás (átvétel), tantárgy befogadás felületéről letöltött Excel sablon alapján elkészített tantárgy befogadási táblázatot Excel fájlként. Nem a BME-n teljesített tantárgy esetén mellékelni szükséges a tantárgy teljesítését igazoló hiteles dokumentumot, valamint a teljesített tantárgy programját, vagy web-es elérhetőségét. A Gazdaság- és Társadalomtudományi Karos hallgatóknak a tárgyekvivalencia kérvényhez további mellékletet szükséges csatolniuk, amiről a kérvényben találnak részletes tájékoztatást. 

024/B Tárgyekvivalencia vizsgálat, ha nem kíván erre épülő tárgyat felvenni

2018.12.03. 06:00

2019.02.01. 23:59

025/A Kérelem tantárgyak átvezetésére, ha erre épülő tárgyat kíván felvenni

2018. 12.05. 06:00

2019.01.20. 23:59

A 025 sz. kérvényekben kérelmezhető a teljesített tantárgy azonos tárgykódon történő elfogadása (átvezetése), valamint a vizsgás tantárgyból megszerzett érvényes aláírás átvezetése is. Az aláírás átvezetése esetén az adott félévre a tantárgy vizsgakurzussal felvételre kerül.

025/B Kérelem tantárgyak átvezetésére, ha nem kíván erre épülő tárgyat felvenni

2018.12.03. 06:00

2019.02.01. 23:59

031 Utólagos passzív félév kérése

2018.10.15. 16:30

2019. 01. 22. 23:59

A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 45. § (2) bekezdése alapján különösen indokolt esetben adható be, vagyis ha „a hallgató a hallgatói jogviszonyból eredő kötelezettségeinek szülés, továbbá baleset, betegség vagy más váratlan ok miatt, önhibáján kívül nem tud eleget tenni.” A kérvény indoklását igazolással kell alátámasztani.

5. Egyéb információk:

5.1. Jegybeírások nyomon követése:

A tanszékek 2018. január 24-én éjfélig jegyezhetik be a 2018/19/1 félévi eredményeket. Kérjük, szíveskedjék jegybeírásait nyomon követni, és amennyiben eltérést vagy hiányt tapasztal, az eredmény módosítása vagy bejegyzése érdekében a tantárgyat oktató tanszék adminisztrátorát megkeresni.


[vissza]

5.2. iákigazolványt helyettesítő igazolások igénylése:

A 066 és 067 számú Neptun kérvényeken 2018. december 19-ig igényelt diákigazolványt helyettesítő igazolások kiállítására van lehetőség az idei évben. Amennyiben a már korábban kiállított igazolásának érvényessége 2018. december 21. és 2019. január 2. között jár le, szíveskedjék az új igazolás kiállítására vonatkozó kérését a fenti határidőig a Neptun Ügyintézés/Kérvények/Kitölthető kérvények felületen leadni. Az elkészült igazolások december 21-én ügyfélfogadási időben még átvehetőek lesznek az R. ép. aulájában található iratkiadóban (információnál).

[vissza]

5.3. KTH év végi nyitva tartása:

A KTH ügyfélfogadási rendje 2018. december 21-ig a szokásos rend szerint alakul. Az adott napi ügyfélfogadási időről a honlapunkon tájékozódhat. A 2018. december 22. és 2019. január 1. közötti időszakban zárva tartunk. Az újévben január 2-án lesz először ügyfélfogadás.

[vissza]

5.4. 2018/19/2 félévi tantárgyfelvétel

Az előzetes tantárgyfelvétel a 2018/19/2 félévre várhatóan 2019. január 25-én kezdődik. Erről bővebb tájékoztatást a január második felében megjelenő hírlevelünkben olvashat majd.

[vissza]

 

A következő időszakra jó tanulást, valamint Áldott, Békés, Szeretetteljes Karácsonyt kívánnak a KTH munkatársai!

 

 

 

Diákigazolvány - igazolás

2018. november 13. kedd

A diákigazolvány helyett kiadott igazolás ("ideiglenes diákigazolvány") érvényessége 60 nap.

Kérjük, aki ilyent használ, ellenőrizze az érvényességet a lap jobb felső részén. Amennyiben néhány napon belül lejár, a 066-os Neptun kérvényen lehet újat igényelni.

BME Központi Tanulmányi Hivatal

Cím: 1111 Budapest, Műegyetem rkp. 7-9., R épület földszint   ·   : 1521 Budapest Pf. 91.   ·   :   ·   Kapcsolat
flag-hu
2018. december 10. hétfő   ·   2018/2019/1 félév 16. hete   ·   Hivatal félfogadási idő a mai napon: 10:00–15:30, 12:00–15:30

Az oldal elavult, archív adatokat tartalmazhat!

KTH Hírlevél a várhatóan záróvizsgázóknak (2015/2016 őszi félév)

Kedves Hallgató!

A záróvizsga-időszak közeledte a hallgatók részéről is több adatellenőrzési feladat elvégzését és határidő nyomon követését teszi szükségessé. Azért, hogy feladatainak áttekintésében segítsük, hírlevelünkben összefoglaltuk a záróvizsga jelentkezéssel, adatellenőrzéssel és a hallgatói jogviszony megszűnésével kapcsolatos legfontosabb információkat és feladatokat. (Ezek részben eltérnek attól függöen, ha valaki már korábban megszerezte az abszolutóriumot. Az eltéréseket a szövegben jelezzük)


1. A záróvizsga szándék bejelentése


Azon szándékát, hogy a 2015/16/1 félévben záróvizsgázni szeretne, a Neptun hallgatói web Ügyintézés/Záróvizsgák felületén kell jeleznie a Kar által meghirdetett záróvizsga-időszakra történő jelentkezéssel. A jelentkezés menetéről a következő sorokban adunk tájékoztatást, a záróvizsga-időszakra jelentkezésre rendelkezésre álló időintervallumot is az alábbiakban ismertetjük.

1.1.        záróvizsga-időszakra jelentkezés lépései:

a)    záróvizsga-időszak kiválasztása:


Az Ügyintézés/Záróvizsgák felületen minden olyan időszak megjelenik, amihez a Kar a képzését/szakját/specializációját (szakirányát) hozzárendelte. Az időszakok közül Önnek azt kell kiválasztania, amelyik az Ön által elvégzett képzés/specializáció (szakirány) megnevezését tartalmazza, vagy aminek nevében az a tanszék került megjelölésre, ahol Ön záróvizsgát tesz.


A záróvizsga-időszaknál látható az időszak nevén felül a Záróvizsga időszak kezdetének és végének dátuma, a Modul név
oszlopban a képzés neve vagy a specializáció (szakirány) neve attól függően, hogy a Kar képzéshez vagy specializációhoz rendelte hozzá a záróvizsga-időszakot. Szintén itt látszik a Záróvizsga jelentkezési időszak kezdete és vége. A jelentkezési időszak kezdete és vége abban az időintervallumban látható, amikor még lehetőség van a záróvizsga-időszakra jelentkezni. Ha még nem indult el a jelentkezés, vagy ha már nincs lehetőség jelentkezni, ebben az oszlopban nem szerepel adat.

A 2015/16/1 félévben Karonként az alábbi jelentkezési időszakok kerültek meghirdetésre:

Kar megnevezése

Záróvizsga jelentkezési időszak kezdete

Záróvizsga jelentkezési időszak vége

Építőmérnöki Kar

2015.12.14. 08:00

2016.01.03. 23:59

Gépészmérnöki Kar

2015.12.01. 00:01

2015.12.14. 23:59

Építészmérnöki Kar

BSc-s hallgatók: 2015.12.01. 08:00

2015.12.13. 23:59

osztatlan és MSc-s hallgatók: 2015.12.14. 08:00

2016.01.10. 23:59

Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kar

BSc-s hallgatók: 2015.11.25. 08:00

2015.12.13. 23:59

MSc-s hallgatók: 2015.11.25. 08:00

2016.01.10. 23:59

Villamosmérnöki és Informatikai Kar

2015.12.02. 07:00

2015.12.16. 23:59

Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar

2015.12.02. 06:00

2015.12.17. 08:00

Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar

2015.11.24.14:00

2015.12.13. 12:00

Természettudományi Kar

2015.11.09. 00:01

2015.12.20. 23:59


b)   
jelentkezés a GPK-n, a VBK-n és a VIK-en kérvény leadásával:


Az időszak kiválasztását követően az időszak során állva a + (Lehetőségek) opción belül a Jelentkezés opciót kell kiválasztania. A Jelentkezésre kattintva megjelenik egy Záróvizsga jelentkezés fejlécű ablak, ahol a Mentés gombra kell kattintania először, hogy megjelenjen a Karnak vagy a Karnak és képzésnek megfelelő záróvizsga jelentkezés kérvény, amit kitöltés után a Kérvény leadása gombra kattintva adhat le. A kérvényleadással megtörténik a záróvizsga-időszakra jelentkezés. Amennyiben sikeresen jelentkezett, egy üzenőablakban „A jelentkezés sikeresen megtörtént.” tartalmú visszaigazolást kap a Neptuntól. Sikeres jelentkezés esetén az időszak, amire jelentkezett, félkövérrel szedve jelenik meg és a jelentkezett oszlopban egy zöld színű pipa látható. A jelentkezés során leadott kérvény megjelenik az Ügyintézés/Kérvények/Leadott kérvények felületen is Ügyintézés alatt státusszal.

c)    jelentkezés az ÉMK-n, az ÉPK-n, a KJK-n, a GTK-n és a TTK-n (kérvény nélkül):


Ezeken a Karokon a jelentkezésnél nem kell kérvényt kitölteni. A jelentkezéshez az időszak kiválasztását követően a + (Lehetőségek) opción belül a Jelentkezés opcióra kell kattintani, majd a Záróvizsga jelentkezés fejlécű ablak Mentés gombjára. Amennyiben sikeresen jelentkezett, egy üzenőablakban „A jelentkezés sikeresen megtörtént.” tartalmú visszaigazolást kap a Neptuntól. Sikeres jelentkezés esetén az időszak, amire jelentkezett, félkövérrel szedve jelenik meg és a jelentkezett oszlopban egy zöld színű pipa látható.

A TTK-s hallgatóknak az időszak kiválasztását követően a + (Lehetőségek) opción belül a Jelentkezésre kattintva egy Záróvizsga elemek, tételsorok, tétel címek fejlécű ablak jelenik meg, amiben tájékoztató jelleggel láthatóak a záróvizsga elemek (záróvizsga tantárgyak/tárgycsoportok/tételek). A hallgatónak a záróvizsga elemek közül nem kell választani, a jelentkezés a Mentés gombra kattintással történik meg.   

1.2.        lejelentkezés a záróvizsga-időszakról:


A Kar dönt arról, hogy engedélyezi-e a záróvizsga-időszakról a hallgató általi lejelentkezést. Amennyiben engedélyezi, az időszakon állva + (Lehetőségek) opción belül a Lejelentkezés opcióra kattintva jelentkezhet le a záróvizsga-időszakról. A lejelentkezés a záróvizsga jelentkezési időszak alatt tehető meg, amíg a tanszék nem osztotta be záróvizsgára.

Ha a Kar nem engedélyezi a hallgató lejelentkezését a záróvizsga-időszakról, vagy a záróvizsga jelentkezési időszakot követően szeretné visszavonni jelentkezését, kérését a záróvizsgát szervező tanszéken vagy a KTH-ban kell jeleznie és a tanszéki adminisztrátor vagy a KTH-s ügyintéző jelentkezteti le az időszakról, ill. a záróvizsgáról.

1.3.        záróvizsga-időszakkal kapcsolatos egyéb információk:


Az Ügyintézés/Záróvizsgák felületen a jelentkezett időszak + (Lehetőségek) opcióján belül a Jelentkezés módosítása/Bővebb opciót kiválasztva megjelenő Záróvizsga jelentkezés ablakban a Záróvizsgaidőszak információ megnevezésű sáv előtti lefelé mutató dupla nyílra klikkelve az információs sáv megnyitásra kerül és láthatóvá válnak azok az információk, amiket a Kar a záróvizsga-időszak és a záróvizsga jelentkezési időszak meghirdetésénél megadott. A Záróvizsga időszakkal kapcsolatos információk mezőben látható például a Kar által a záróvizsgával kapcsolatban közölt tájékoztató.

1.4.        a tanszéken külön is jelentkezni kell:


A szakdolgozat/diplomaterv témát kiadó, ill. amennyiben eltér, a záróvizsgát szervező tanszék a Neptun hallgatói weben való jelentkezésen felül egyéb jelentkezési formát is előírhat. Kérjük, a jelentkezés egyéb formájáról a tanszéken tájékozódjék. A tanszék tud tájékoztatást adni arról is, milyen formában értesíti Önt a záróvizsga pontos időpontjáról és helyéről.  


2. Féléves adatok ellenőrzése (ha korábban megszerezte az abszolutóriumot, akkor ez a rész Önre nem vonatkozik.)

A 2015/16/1 félév teljesítését követően kérjük, szíveskedjék ellenőrizni, bekerültek-e eredményei (aláírás, évközi jegy, vizsgajegy) a Neptunba. Amennyiben hiányosságot talál, szíveskedjék a tanszéket az eredmény bejegyzése miatt megkeresni. Ha van olyan tantárgy, amelyet biztosan nem fog teljesíteni, és a tantárgy nem feltétele az abszolutórium megszerzésének, akkor kérjük KTH-s ügyintézőjét e-mailben tájékoztatni.

3. Személyes adatok ellenőrzése


A személyes, előképzettség és nyelvvizsga adatok ellenőrzését a Neptun hallgatói weben a Saját adatok/Személyes adatok illetve a Képzettség/Előképzettség és Nyelv füleken szíveskedjék elvégezni. Amennyiben eltérést talál, akkor a „888 Adateltérés bejelentése, Személyes adat változtatási kérelem” elektronikus kérvényen jelezze. Ha a kimeneti követelményben meghatározott nyelvvizsgája a Neptunban nincs bejegyezve, akkor ügyfélfogadási időben a KTH-ban, az információs pultnál tudja eredeti nyelvvizsga-bizonyítványát bemutatni (Az információs pult az R. ép. aulájában található).

4. Tartozásmentesség ellenőrzése


Esetleges tartozását a Neptun hallgatói web Pénzügyek/Befizetés és Visszafizetés felületén ellenőrizheti úgy, hogy a Félévek választóablakban a Minden félévet, a Státusz választóablakban az Aktív státuszt állítja be, majd megnyomja a Listázás gombot. Kérjük a kiírásokat, valamint a könyvtári, ill. a BME egyéb szervezeti egységeivel (pl. kollégium) szemben fennálló tartozásaikat figyelemmel kísérni, mert a TJSZ 31. §. (2) bekezdése értelmében „Nem bocsátható záróvizsgára, aki az Egyetemmel szemben fennálló fizetési kötelezettségének nem tett eleget”.

5. Azoknak, akik jelentkeztek a 2016. évi keresztféléves felsőoktatási felvételi eljárásban: az oklevél megszerzéséről szóló igazolás kiállítása, átvétele, feltöltése a felvételi jelentkezéshez


A felvételi eljárásról szóló szabályozás alapján a felvételi kérelem benyújtását követően megszerzett dokumentumok másolatának végső benyújtási határideje 2016. január 6., az ezt követően benyújtott dokumentummásolatokat nem lehet figyelembe venni.  Amennyiben január 6-ig az oklevél nem kerül kiállításra, akkor a szabályozás szerint a jelentkezőnek a felsőoktatási intézmény által kötelező formanyomtatványon kiállított oklevél-igazolását kell feltöltenie, miszerint a jelentkező záróvizsgáit teljesítette, rendelkezik az oklevél kiállításához szükséges nyelvvizsga-bizonyítvánnyal, vagyis az oklevél kiállítása folyamatban van. A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 51.§ (3) bekezdése alapján az oklevél-igazolás csak akkor fogadható el, amennyiben azt a jelentkező számára legfeljebb a 2016. január 6-át megelőző harminc napban állították ki, a korábban oklevelet szerzettek kötelesek az oklevél másolatát benyújtani.

  

Az oklevél megszerzéséről szóló igazolást a többi dokumentumhoz hasonlóan a jelentkezőnek kell feltöltenie. Az igazolást ügyfélfogadási időben az R. ép. aulájában akkor veheti át, ha a Tanszék megküldte a záróvizsga anyagát a KTH-ba, azt feldolgoztuk, és a Neptun Tanulmányok/Képzés adatok felületén a Státusz Diplomát szerzett-re módosul, valamint az oklevél eredménye, száma és ideje kitöltésre került. Az adott napi (január elején a szokásosnál bővebb) ügyfélfogadási időről a KTH honlapján (http://kth.bme.hu/) talál tájékoztatást.


Az igazolás átvételéhez kérjük, szíveskedjék magával hozni személyazonosításra alkalmas fényképes igazolványát. Az igazolás meghatalmazással is átvehető. A meghatalmazáshoz használható űrlap letölthető a KTH honlapján a Hirdetmények/E-ügyintézés felületről.


Felhívjuk figyelmét, hogy az oklevél-igazolás tartalma megváltozott. A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 87/2015. (IV.9.) Korm. rendelet előírásai alapján az oklevélre való jogosultságról szóló igazolás az abszolutórium megszerzését, a sikeres záróvizsga letételét, valamint az oklevél kiállításához szükséges valamennyi feltétel teljesítését igazolja, továbbá tanúsítja, hogy az oklevél kiállítása és kiadása folyamatban van. Az igazolás jogszabály által előírt formaszövege nem tartalmazza az oklevél számmal megadott átlagát és az oklevél minősítését, valamint az oklevél számát. Mivel a felsőoktatási felvételi eljárásban a felvételi pontszámítás alapja több felsőoktatási intézményben az oklevél számmal megadott átlaga, ezért kérés esetén lehetőséget biztosítunk az oklevél átlagot és minősítést is tartalmazó igazolás átvételére. Ha a kiegészített speciális igazolás kiállítását kéri, azt az igazolás kérésekor szíveskedjék jelezni munkatársunknak.


Az oklevél megszerzéséről szóló igazolás (kérésre) angol nyelven azonnal átvehető a magyarral együtt és német nyelven is igényelhető a Neptunban a 027 sz. Neptun kérvényen.


6. Záróvizsga-időszakok, hallgatói jogviszony megszűnésének dátuma


A 2015/16/1 félévi záróvizsga-időszakot a Karok az alábbiak szerint hirdették meg:

Kar megnevezése

Záróvizsga-időszak

Építőmérnöki Kar

2016. január 18 – 22.

Gépészmérnöki Kar

2016. január 4 – 8., 2016. január 4 – 29.

Építészmérnöki Kar

BSc-s hallgatók: 2016. január 4. – 2016. január 25.

osztatlan és MSc-s hallgatók: 2016. január 25. – 2016. február 5.

Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kar

 2016. január 4 – 29.

Villamosmérnöki és Informatikai Kar

2016. január 4 – 29.

(az elkülönített záróvizsgák időszaka: 2015. december 14 – 22.)

Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar

2016. január 4 – 26.,2016. január 11 – 29.

Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar

2015. december 21. – 2016. január 27.

Természettudományi Kar

2015. december 21. – 2016. január 29.


Felhívjuk figyelmét, hogy a táblázatban megadott záróvizsga-időszakok nem minden esetben foglalják magukban az elkülönített záróvizsgákat, valamint a közös BSc záróvizsga és MSc felvételi időpontjait. Mindenképpen javasolt előzetesen a záróvizsgáztató Tanszéken tájékozódnia.


Az abszolutórium megszerzésével megszűnik a hallgatói jogviszony. A jogviszony megszűnésének dátuma a BME TVSZ 3. § (5) d) bekezdése alapján az adott képzési ciklust követő első záróvizsga-időszak utolsó napja. A 2015/2016-os tanév időbeosztásáról szóló 30/2014. (XII.1.) sz. Rektori Utasítás alapján a záróvizsga-időszak utolsó napja a 2015/16/1 félévben 2016. február 5., ezért a hallgatói jogviszony 2016. február 5-én szűnik meg.  (Ha korábban megszerezte az abszolutóriumot, akkor Önnek már megszűnt a hallgatói jogviszonya. Ennek pontos dátumát a Neptun hallgatói web Tanulmányok/Képzés adatok felületén tekintheti meg a befejezés időpontja mezőben.)


Az alapképzésen oklevelet szerző hallgató jogviszonya folytonos marad, amennyiben a soron következő félévre mesterképzésre felvételt nyer.


A záróvizsga letételének határideje a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény és a TVSZ alapján:

A záróvizsgára bocsátás feltétele a végbizonyítvány megléte. A záróvizsgára bocsátás további feltételeit a mintatanterv tartalmazza. A 2012/13-as tanév első félévében vagy azt követően végbizonyítványt szerző hallgatók számára a záróvizsga a végbizonyítvány megszerzését követő záróvizsga időszakban a hallgatói jogviszony keretében, majd a hallgatói jogviszony megszűnését követően, két éven belül, bármelyik záróvizsga időszakban az érvényes képzési követelmények szerint letehető. A végbizonyítvány kiállításától számított második év eltelte után záróvizsga az érvényes mintatanterv szerint tehető. Ennek feltétele, hogy a záróvizsga szervezéséért felelős tanszék vezetője a szakdolgozat (diplomaterv, diplomamunka) témáját aktuálisnak elfogadja. A korszerűtlennek minősített téma esetén a hallgatónak új szakdolgozatot (diplomatervet, diplomamunkát) kell készíteni. A hallgatói jogviszony megszűnését követő ötödik év eltelte után záróvizsga nem tehető. Ez alól kivétel, ha a tanulmányok megkezdésére 2006. szeptember 1-jét megelőzően került sor és 2015. szeptember 1-ig a végbizonyítvány megszerzésétől több, mint öt év telt el. Ebben az esetben legkésőbb 2016. szeptember 1-ig tehető záróvizsga.”

7. Saját ügyintéző elérése


Amennyiben a záróvizsgával kapcsolatban további kérdése van és szeretné felvenni a kapcsolatot ügyintézőjével, nevét a Neptun hallgatói web Tanulmányok/Képzés adatok felületén találja meg. Az ügyintéző elérhetőségéről a KTH honlapján (www.kth.bme.hu) tájékozódhat a Magunkról/Munkatársak felületen.

8. Oklevél átvétele


Az oklevél kiadásának feltétele a sikeres záróvizsga, továbbá a képzési és kimeneti követelményben előírt nyelvvizsga letétele. Ha a záróvizsga időpontjában rendelkezik az előírt nyelvvizsgával, akkor az oklevél kibocsátásának határideje a sikeres záróvizsga napjától számított 30. nap. Az oklevél személyesen vagy meghatalmazott útján lesz átvehető a KTH-ban ügyfélfogadási időben „oklevél ügyek végzetteknek” sorszámmal (kérjük, előtte érdeklődjön az oklevel@kth.bme.hu címen), az oklevéllel együtt vehető át az oklevélmelléklet is. Amennyiben nem kíván élni a KTH-ban történő átvétellel, akkor a Dékáni Hivatal által szervezett diplomaátadó ünnepségen kapja kézhez oklevelét.


Amennyiben oklevelét az ünnepélyes diplomaátadó előtt a KTH-ban már átvette, és szeretne részt venni a Dékáni Hivatal által szervezett diplomaátadón, oklevelét a Dékáni Hivatalban kell leadnia. A leadás határidejéről ott tájékozódhat.


Ha a képzési és kimeneti követelményben előírt nyelvvizsgát a sikeres záróvizsgát követően teljesíti, az oklevél kiállításához a nyelvvizsga bizonyítványt ügyfélfogadási időben a KTH információs pultjánál az R. épület aulájában be kell mutatnia. Az oklevél kiállításához csak az eredeti nyelvvizsga bizonyítvány fogadható el, a nyelvvizsga hely által kiadott igazolás alapján az oklevél kiállítása nem kérvényezhető. Az oklevél kibocsátásának határideje a nyelvvizsga bizonyítvány bemutatását követő 30. nap.


Együttműködését megköszönve, sikeres záróvizsgát kíván:

Központi Tanulmányi Hivatal

« Vissza