2 kiemelt hírünk érkezett, kérjük, olvassa el figyelmesen. [ bezárás ]

Neptun üzemszünet - verziófrissítés (2017.12.18. hétfő)

2017. december 15. péntek

2017. december 18-án (hétfőn) verziófrissítésre kerül sor a NEPTUN rendszerben, így előreláthatólag 6:00 és 10:00 között nem lesz elérhető a NEPTUN.

A frissítés kötelező törvénykövetést, hibajavításokat, funkciófejlesztéseket tartalmaz.

A verziófrissítés miatt a NEPTUN rendszer üzemideje december 18-án (hétfőn) terv szerint így alakul:

 

00:00 - 04:00 rendes üzem

04:00 - 06:00 üzemszünet (mentés)

06:00 - 10:00 üzemszünet (frissítés telepítés)

10:00 - 24:00 rendes üzem


Megértésüket és türelmüket ezúton is köszönjük.


KTH Neptun Üzemeltetés

2017. december 15.

KTH hallgatói hírlevél 2017/18/1 félévzárásról – vizsgajelentkezési-, pótlási- és vizsgaidőszak

2017. december 3. vasárnap

Kedves Hallgató!

2017. december 4-én 18 órakor indul a vizsgajelentkezés,

  • módosult a Térítési és Juttatási Szabályzat,
  • a késedelmes feladatleadásért és az összegző teljesítményértékelések második alkalommal történő pótlásáért fizetendő különeljárási díjak összege csökkent,
  • a késedelmes feladatleadásért és a díjköteles pótlásért fizetendő különeljárási díjak a pótlási időszakot követően kerülnek kiírásra a vizsgaidőszakra eső határidővel,
  • 2017. december 27-én 10:30-tól 2018. január 2-án 06:00-ig nem lesz lehetősége pénzügyi műveleteket végezni (pl. kiírt tételt befizetni) a Neptunban,

és még számtalan, a vizsgajelentkezési-, pótlási- és vizsgaidőszakokkal kapcsolatos fontos információ és tájékoztatás, valamint változás (VÁLTOZÁS!), amiket jelen hírlevelünkből megismerhet.

Bár a szorgalmi időszak vége felé és a vizsgaidőszak, valamint az ünnepek közeledtével egyre több a teendő és feladat, kérjük, szíveskedjen néhány percet szánni a hírlevél elolvasására. Amennyiben kérdése merül fel, forduljon bizalommal hozzánk elérhetőségeinken (elsősorban e-mailen: info@kth.bme.hu, vagy a KTH nyitvatartási idejében (http://www.kth.bme.hu/) személyesen, vagy a 463-4242 telefonszámon).


1. Időszakok

2. A pótlási időszakról (előírások, hallgatói teendők, változások)

2.1. Késedelmes feladatleadás

2.2. Szorgalmi időszakban végzett összegző teljesítményértékelések (zárthelyi dolgozatok) javítása, pótlása

3. A vizsgajelentkezésről

3.1. Vizsgára/szigorlatra jelentkezés/lejelentkezés lépései

3.2. Jelentkezés/lejelentkezés előző nap 12 óráig, kivéve egyedi jelentkezési időszakhoz kötött vizsgaalkalmak

3.3. Tartozás esetén nem jelentkezhet vizsgára

3.4. Vizsgázni érvényes aláírással lehet

3.5. Megajánlott jegy esetén is szükséges a vizsgajelentkezés

4. A vizsgaidőszakról

4.1. Javító- és ismétlő javító vizsgák

4.2. Vizsga előtt kötelező a személyazonosság igazolása

4.3. Vizsgáról távollét igazolása 8 napon belül a Tanszéken

4.4. Elbocsátás 6. elégtelen vizsgajegy megszerzése esetén

5. Aktuális Neptun kérvények

6. Egyéb információk

6.1. Gyűjtőszámlára utalás év végi rendje

6.2. Diákigazolványt helyettesítő igazolások igénylése

6.3. Szabályzatmódosítások

6.4. KTH év végi nyitva tartása

 


1. Időszakok:

időszak megnevezése

időszak kezdete

időszak vége

vizsgajelentkezési időszak

2017. december 4. 18:00

2018. január 22. 23:59

pótlási időszak

2017. december 11.

2017. december 15.

vizsgaidőszak

2017. december 18.

2018. január 22.


2. A pótlási időszakról (előírások, hallgatói teendők, változások):

A félévközi érdemjegy, a vizsgával záruló tantárgyak esetében pedig az aláírás megszerzése érdekében szükséges tanulmányi teljesítményértékelések javítására vagy pótlására a szorgalmi időszakot követően a pótlási időszakban kerülhet sor.


[vissza]

2.1. Késedelmes feladatleadás:

Amennyiben a tantárgykövetelmény lehetővé teszi, az otthon készített feladat, terv, hallgatói mű stb. a tantárgykövetelményben előírt határidő után késedelmesen beadható a pótlási időszak végéig. Az eredeti és az új leadási határidő között legalább egy hetet kell biztosítani. A késedelmes feladatleadásért (VÁLTOZÁS!) 2500 Ft összegű különeljárási díj fizetendő. A különeljárási díjat a tanszék adatszolgáltatása alapján a Dékáni Hivatal írja ki. A kirovandó különeljárási díjról már előre tájékozódhat, mivel a tanszékek feladatként rögzítik, ami a Neptun hallgatói web Tárgyak/Feladatok felületén látható az aktuális félévnél. A feladat valamennyi tantárgynál Késés miatt kiírandó különeljárási díjak száma néven látható. Különeljárási díj kirovására viszont csak akkor kerül sor, ha a tanszék a feladathoz eredményt rögzít, vagyis az eredmény oszlop kitöltötté válik. Amilyen szám az eredmény oszlopban rögzítésre kerül, annyiszor 2500 Ft különeljárási díj lesz fizetendő. A befizetési határidő a kirovást követő 15 nap. Amennyiben a tanszék által rögzített eredménnyel nem ért egyet, reklamációjával a különeljárási díj Neptunban való kiírását megelőzően a tanszékhez fordulhat. A Neptunban történő díjkiírást követően a kiírt tétel ellen a kiírást követő 15 napon belül a 007 Felszólalás fizetési kötelezettség kirovása ellen elektronikus kérvényen lesz lehetősége felszólalni. A kérvény a Pénzügyek/Befizetés felületen adható be az aktív státuszú tétel sorára állva és a + (Lehetőségek) közül a Kérvény leadása opciót kiválasztva.

[vissza]

2.2. Szorgalmi időszakban végzett összegző teljesítményértékelések (zárthelyi dolgozatok) javítása, pótlása:

A tanszék által javításra, ill. pótlásra meghatározott első alkalom igénybevételére a kurzust felvett minden hallgató díjmentesen jogosult, ha a tantárgykövetelményben, illetve BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzatban előírt jelenléti követelményeket teljesítette.

Amennyiben a tantárgykövetelmény lehetőséget biztosít, a hallgató a szorgalmi időszakban végzett összegző teljesítményértékelést második alkalommal is pótolhatja, ill. javíthatja. Az összegző teljesítményértékelések második pótlási és javítási lehetőségével akkor élhet a hallgató, ha a teljesítményértékelésen vagy annak első alkalommal meghirdetett pótlási vagy javítási lehetőségén részt vett.

A tanszék abban az esetben köteles a második pótlási, illetve javítási lehetőséget biztosítani, ha a korábbi összegző teljesítményértékelések során a hallgatók legalább egyharmada nem szerzett „Aláírva” aláírás bejegyzést vagy elégtelentől különböző félévközi érdemjegyet.

A tanszék a második pótlási/javítási lehetőséget a Neptunban ún. „Díjköteles pótlás” típusú vizsgaalkalomként írja ki, amire a vizsgákkal azonos módon a Vizsgák/Vizsgajelentkezés felületen jelentkezhet.

A második pótlás díjköteles, vagyis második pótlás esetén (VÁLTOZÁS!) 4500 Ft összegű különeljárási díjat kell fizetnie. (VÁLTOZÁS!) A fizetendő különeljárási díj a KTH által kerül kiírásra 15 napos fizetési határidővel.

Mivel a fizetési határidő a vizsgaidőszakra fog esni és tartozás esetén nem tud vizsgára jelentkezni, ill. a vizsgarendjét sem tudja módosítani, ezért amennyiben díjköteles pótláson vesz részt, javasoljuk, előre gondoskodjék a pótlásért fizetendő különeljárási díj gyűjtőszámlára utalásáról. Kérjük, hogy a gyűjtőszámlára utalás során legyen figyelemmel arra, hogy az év végén az utalás rendje módosul és a 2017. december 21-ig (munkaidőben) elutalt összegeket tudják érkeztetni az idei évben a gyűjtőszámlájára, továbbá 2017. december 27-én 10:30-tól 2018. január 2-án 06:00-ig nem fog tudni pénzügyi műveletet végezni a Neptunban, így pl. kiírt tételét sem tudja teljesíteni. A gyűjtőszámlára utalás év végi rendjéről bővebb tájékoztatást a 6. Egyéb információk c. bekezdésben olvashat.

Javasoljuk továbbá, hogy amennyiben a pótláson mégsem vesz részt, szíveskedjék a pótlási alkalomról a Neptunban lejelentkezni. Ha nem jelentkezik le, kiírásra kerül a különeljárási díj, ami csak a 007 Felszólalás fizetési kötelezettség kirovása ellen elektronikus kérvény benyújtása által és a tanszékkel történt egyeztetést követően lesz törölhető.

[vissza]


 

3. A vizsgajelentkezésről:

3.1. Vizsgára/szigorlatra jelentkezés/lejelentkezés lépései:

A Neptun hallgatói web Vizsgák/Vizsgajelentkezés felülete szolgál a vizsgára/szigorlatra való jelentkezésre. A 2017/18/1 félév és a tantárgy kiválasztását követően a Vizsgák listázása gombra kattintva jelennek meg a meghirdetett vizsgaalkalmak. A megfelelő vizsgaalkalom kiválasztása után a sor végén található + (Lehetőségek) közül a Jelentkezés opciót választva tehető meg a jelentkezés. Ugyanezen a felületen lehetséges a korábban felvett vizsga leadása, amennyiben a + (Lehetőségeknél) a Leadás opciót választjuk.

Az adott tantárgyból korábbi és a jelenlegi félévben elért valamennyi eredménye egyben megtekinthető, ha a vizsga sorában a tantárgy előtti + ikonra kattint.

[vissza]

3.2. Jelentkezés/lejelentkezés előző nap 12 óráig, kivéve egyedi jelentkezési időszakhoz kötött vizsgaalkalmak:

Vizsgaalkalomra jelentkezni, a jelentkezést visszavonni a vizsgát megelőző nap 12:00 órájáig kizárólag a Neptunon keresztül lehet.

Szigorlat szóbeli részvizsgájához, továbbá a Tanszék által a szorgalmi vagy pótlási időszakra esetlegesen előrehozott vizsgaalkalomhoz a Tanszék egyedi vizsgajelentkezési időszakot állíthat be, mely legkorábban a vizsga/szigorlat kezdete előtt hetvenkét órával érhet véget. Ha a Tanszék egy vizsgaalkalomhoz (pl. szigorlat, előrehozott vizsga) egyedi vizsgajelentkezési időszakot állít be, akkor az időszak a Neptun hallgatói web Vizsgák/Vizsgajelentkezés felületén az adott tantárgy vizsgaalkalmának sorára állva a + (Lehetőségek) felületen a Vizsga adatok opciót kiválasztva megjelenő Vizsga adatok ablak Alapadatok fülén az Egyedi vizsgajelentkezési időszak kezdete és vége mezőkben tekinthető meg.

[vissza]

3.3. Tartozás esetén nem jelentkezhet vizsgára:

Lejárt határidejű tartozás esetén nem jelentkezhet vizsgára. Esetleges tartozását a Neptun hallgatói web Pénzügyek/Befizetés és Visszafizetés felületein ellenőrizheti a Minden félév és az Aktív státuszú szűrések beállítását követő listázással.

[vissza]

3.4. Vizsgázni érvényes aláírással lehet:

A vizsgával záruló tantárgyaknál a vizsgára bocsáthatóság feltétele az „Aláírva” aláírás bejegyzés megszerzése a szorgalmi vagy legkésőbb a pótlási időszak végéig. Szigorlatot az a hallgató tehet, aki a mintatantervben előírt előzetes feltételeket teljesítette és a szigorlathoz rendelt tantárgyak kreditjét megszerezte.

Vizsgajeggyel záruló tantárgy aláírása általában a megszerzés félévében és az azt követő hat félévben érvényes. A 2017/18/1 félévben a 2014/15/1 félévben, vagy azután megszerzett aláírások érvényesek. A BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzat 114. § (5) bekezdése lehetővé teszi, hogy a tantárgykövetelmény az érvényesség tekintetében a fentiektől eltérően rendelkezzen. A korábban megszerzett aláírás csak a Kari Tanulmányi Bizottság külön engedélye esetén vehető figyelembe a vizsgajelentkezésnél.

Aláírás megtagadása esetén az esetlegesen felvett vizsgáról Önnek kell lejelentkeznie, mert a lejelentkezés elmulasztása esetén az igazolatlan távolmaradásért 5500 Ft összegű különeljárási díjat kell fizetnie.

[vissza]

3.5. Megajánlott jegy esetén is szükséges a vizsgajelentkezés:

Amennyiben vizsgával záruló tantárgyból megajánlott jegyet kap, szíveskedjék a tantárgyat oktató tanszékkel vagy az oktatóval egyeztetni, hogyan kerül bejegyzésre az eredménye. Az eredmény beírásához Önnek kell feljelentkeznie egy előre meghatározott vizsgaalkalomra vagy a tanszéki adminisztrátor jelentkezteti fel és írja be az eredményét. Vizsgajelentkezés hiányában a tanszék nem fogja tudni beírni az eredményt a Neptunba.

[vissza]


4. A vizsgaidőszakról:

4.1. Javító- és ismétlő javító vizsgák:

Adott félévben egy tantárgyból tehető vizsgák száma nincs korlátozva. Az ugyanabból a tantárgyból 2016. szeptember 1-jétől tett harmadik és további vizsga (szigorlat) díjköteles. A különeljárási díj mértéke 4500 Ft.

A harmadik, ill. a további vizsgáért (szigorlatért) fizetendő különeljárási díjakat a KTH fogja kiírni (VÁLTOZÁS!) a vizsga eredmény beírását követő munkanapon 3 napos befizetési határidővel.

A Tanszék egyes vizsga- és szigorlati alkalmakat eleve javító, ill. ismétlő javító vizsgaalkalomként jelölhet meg, amelyre történő jelentkezés során előnyben részesíthetők az adott vizsgaidőszakban korábban sikertelen vizsgát/szigorlatot tett vagy a sikeres vizsgájukat/szigorlatukat javítani szándékozó hallgatók.

Megfelelően indokolt kérés esetén a javítóvizsga, ill. az ismételt javítóvizsga más oktató vagy bizottság előtt tehető le. A kérelmet a tantárgyat oktató tanszék vezetőjéhez, ha a tanszékvezető is érintett a vizsgáztatásban, akkor a dékánhoz lehet benyújtani legkésőbb a vizsga kezdete előtt 3 munkanappal.

A hallgató kérése alapján az adott vizsgaidőszakban ismétlő javítóvizsgának minősülő vizsgát (3. vizsgát) legalább kéttagú bizottság előtt kell letenni.

[vissza]

4.2. Vizsga előtt kötelező a személyazonosság igazolása:

A vizsga előtt az oktató köteles ellenőrizni a hallgató személyazonosságát, ami bármely, személyazonosság igazolására alkalmas arcképes okmánnyal (személyazonosító igazolvány, vezetői engedély, útlevél) vagy diákigazolvánnyal igazolható.

[vissza]

4.3. Vizsgáról távollét igazolása 8 napon belül a Tanszéken:

A tanulmányi rendszerben felvett vizsgán/szigorlaton köteles megjelenni. Amennyiben nem jelenik meg, tudása nem értékelhető és a tanszék „Nem jelent meg” bejegyzést tesz a Neptunban. Ebben az esetben a Vizsgák/Felvett vizsgák felületen a Megjelent oszlopban egy piros színű X jelet fog látni. A felvett vizsgáról/szigorlatról való távollétet 8 napon belül kell személyesen, írásban, elektronikusan vagy meghatalmazott útján a tanszéknél igazolnia. Amennyiben a tanszék a kérést elutasítja, a Kari Tanulmányi Bizottság dönthet az igazolás elfogadásáról. A tanszék elutasítása esetén kérését a KTB-hez a Neptun hallgatói web Ügyintézés/Kérvények/Kitölthető kérvények felületén elérhető 052 Vizsgáról távollét igazolása kérvényen nyújthatja be.

Amennyiben a vizsgáról távolmaradás igazolatlannak minősül, 5500 Ft különeljárási díjat kell fizetnie. A különeljárási díjat a KTH fogja kiírni 15 napos befizetési határidővel.

[vissza]

4.4. Elbocsátás 6. elégtelen vizsgajegy megszerzése esetén:

A BME egyoldalú elbocsátó nyilatkozattal megszünteti a hallgatói jogviszonyát, ha azonos tantárgyból 2012. szeptember 1-jét követően tett sikertelen (=elégtelen eredményű) vizsgáinak (szigorlatainak), javító- és ismétlő javító vizsgáinak (szigorlatainak) összesített száma eléri a hatot (vagyis a Neptunban 6 db elégtelen jegy került beírásra vizsgás tantárgyból vagy szigorlatból). Az elbocsátás törvényi előírás, ezért az elbocsátás alól méltányossági alapon sem lehet felmentést kapni. Felhívjuk figyelmét, hogy a 6. elégtelent követően újabb vizsgán esetlegesen megszerzett érvényes osztályzat sem jelent felmentést az elbocsájtás alól, jogorvoslati alapot sem teremt.

[vissza]


5. Aktuális Neptun kérvények:

kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

egyéb tudnivaló

011 Átvételi kérelem

2017.12.04. 06:00

2018.01.30. 23:59 A megjelölt időpont a szabályzat szerinti legkésőbbi időpont, javasolt a kérelmet 2018. január közepéig benyújtani, hogy a következő félév időben előkészíthető legyen.

Amennyiben a megpályázott képzésre átvételnél feltétel alkalmassági vizsgán való részvétel, a kérvényt a vizsga napját megelőző 10. napig be kell adni.

012/B Átsorolási kérelem költségtérítéses/önköltséges pénzügyi státuszba

2017.12.06. 06:00

2018.01.22. 23:59

 

015/2 Képzési idő hosszabbítási kérelem (2x idő)

2018.01.02. 06:00

2018.01.22. 23:59

A kérvény azoknak a hallgatóknak szól, akiknek a tanulmányaik befejezésére rendelkezésre álló idő (a képzési idő kétszerese, ill. 2016 szeptembere előtti képzésváltás/átvétel esetén a Kari Tanulmányi Bizottság által meghatározott határidő) a jelenlegi félév végén lejár, de nem sikerül abszolutóriumot szerezniük és a TVSZ 64.§ (1) a) pontja alapján elbocsátásra kerülnének. A kérvény benyújtásával a félév végi elbocsátást megelőzően kérelmezhetik a képzési idő meghosszabbítását.

024/A Tárgyekvivalencia vizsgálat, ha erre épülő tárgyat kíván felvenni

2017.12.05. 06:00

2018.01.21. 23:59

A kérvényhez elektronikus mellékletként kötelező csatolni a KTH honlap (www.kth.bme.hu) E-ügyintézés/Intézmény, szak változtatás (átvétel), tantárgy befogadás felületéről letöltött Excel sablon alapján elkészített tantárgy befogadási táblázatot Excel fájlként. Nem a BME-n teljesített tantárgy esetén mellékelni szükséges a tantárgy teljesítését igazoló hiteles dokumentumot, valamint a teljesített tantárgy programját, vagy web-es elérhetőségét. A Gazdaság- és Társadalomtudományi Karos hallgatóknak a tárgyekvivalencia kérvényhez további mellékletet szükséges csatolniuk, amiről a kérvényben találnak részletes tájékoztatást. 

024/B Tárgyekvivalencia vizsgálat, ha nem kíván erre épülő tárgyat felvenni

2017.12.05. 06:00

2018.02.02. 23:59

025 Kérelem tantárgyak átvezetésére a BME-n teljesített azonos kódú tantárgyak esetén.

2017.12.05. 06:00

2018.02.02. 23:59

A 025 sz. kérvényben kérelmezhető a vizsgás tantárgyból megszerzett érvényes aláírás átvezetése is. Az aláírás átvezetése esetén az adott félévre a tantárgy vizsgakurzussal felvételre kerül.

031 Utólagos passzív félév kérése

2017.10.16. 06:00

2018.01.26. 23:59

A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 45. § (2) bekezdése alapján különösen indokolt esetben adható be, vagyis ha „a hallgató a hallgatói jogviszonyból eredő kötelezettségeinek szülés, továbbá baleset, betegség vagy más váratlan ok miatt, önhibáján kívül nem tud eleget tenni.” A kérvény indoklását igazolással kell alátámasztani.

052 Vizsgáról távollét igazolása

2017.12.18. 06:00

2018.01.30. 23:59

A kérvényt csak abban az esetben kell benyújtania, ha a vizsgáról távolmaradását a Tanszéken már igazolta, és a Tanszék az igazolást elutasította. Amennyiben pl. betegség miatt nem tudott megjelenni a vizsgán, a betegségről szóló igazolást kötelező a kérvényhez mellékletként csatolni.

[vissza] 



6. Egyéb információk:

6.1. Gyűjtőszámlára utalás év végi rendje:

A BME gyűjtőszámlára utalt összege(ke)t 2017. év végéig december 22-ig naponta (reggel 9 óráig) lesz lehetőségünk érkeztetni a gyűjtőszámlára. Az ünnepek alatti egyetemi munkarend miatt szünetel a gyűjtőszámla kezelés. December 22-ét követően legközelebb 2017. december 27-én reggel végezzük az elutalt összegek gyűjtőszámlára érkeztetését.

Pénzügytechnikai okokból 2017. december 27. délelőtt 10:30 órától 2018. január 2. reggel 06:00 óráig a Neptun Hallgatói Web alkalmazásban le lesznek tiltva a pénzügyi műveletek. Ezen időszakban nem lehet kiírt tételt teljesíteni a Neptunban!

Ebből következően 2017. december 27-én 08:00 és 10:30 között, majd pedig csak 2018. január 2. reggel 06:00 órától lesz lehetősége a hallgatóknak, hogy a BME gyűjtőszámlájára utalt összegekből teljesítsék kiírt tételeiket a Neptunban.

[vissza]

6.2. Diákigazolványt helyettesítő igazolások igénylése:

A 066 és 067 számú Neptun kérvényeken 2017. december 20-ig igényelt diákigazolványt helyettesítő igazolások kiállítására van lehetőség az idei évben. Amennyiben a már korábban kiállított igazolásának érvényessége 2017. december 20. és 2018. január 2. között jár le, szíveskedjék az új igazolás kiállítására vonatkozó kérését a fenti határidőig a Neptun Ügyintézés/Kérvények/Kitölthető kérvények felületen leadni. Az elkészült igazolások december 21-én és 22-én ügyfélfogadási időben még átvehetőek lesznek az R. ép. aulájában található iratkiadóban (információnál).

[vissza]

6.3. Szabályzatmódosítások:

Módosult a Térítési és Juttatási Szabályzat (a továbbiakban: TJSZ). Az új szabályzat 2017. november 28-tól hatályos és a Hallgatói Szolgáltatási Igazgatóság (https://hszi.bme.hu/) honlapján (lesz) elérhető. Az új TJSZ 4. számú mellékletét képezi a hallgatók által fizetendő egyéb díjak szabályozása. Az egyéb díjakat összefoglaló táblázat rövidesen elérhető lesz a KTH honlap Szabályzatok (http://www.kth.bme.hu/hivatal/szabalyzatok/) felületén.

2017. november 17-től hatályos a nyelvoktatás különös szabályairól és díjairól szóló 17/2009. (08.29.) Rektori Utasítás módosításáról kiadott 25/2017. (XI.17.) Rektori-Kancellári közös Utasítás. Az utasítás elérhető az Idegen Nyelvi Központ honlapján: http://inyk.bme.hu/wp-content/uploads/2016/08/25-2017-Rektori-Kancellári-Utasítás-Nyelvoktatás.pdf

A kiadott szabályozás alapján a KTH aktualizálta a nyelvi egységek egyenlegét, ami megtekinthető a Neptun hallgatói web Saját adatok/Személyes adatok felületén. További tájékoztatás olvasható honlapunkon (http://www.kth.bme.hu/hivatal/hirdetmenyek/aktualis/1801/).

A tantárgyfelvételt érintő legfontosabb változásokról készült összefoglaló elérhető az Idegen Nyelvi Központ honlapján: http://inyk.bme.hu/oktatas/hallgatoi-nyelvoktatas/targyfelvetel

[vissza]

6.4. KTH év végi nyitva tartása:

A KTH ügyfélfogadási rendje 2017. december 22-ig a szokásos rend szerint alakul. Az adott napi ügyfélfogadási időről a honlapunkon tájékozódhat. A 2017. december 23. és 2018. január 1. közötti időszakban zárva tartunk. Az újévben január 2-án 12 órától lesz először ügyfélfogadás.

[vissza]

Eredményes vizsgaidőszakot és Áldott, Békés, Boldog Karácsonyt kívánnak a KTH munkatársai!

 

BME Központi Tanulmányi Hivatal

Cím: 1111 Budapest, Műegyetem rkp. 7-9., R épület földszint   ·   : 1521 Budapest Pf. 91.   ·   :   ·   Kapcsolat
flag-hu
2017. december 17. vasárnap   ·   2017/2018/1 félév 16. hete   ·   Ma nincs félfogadás

Az oldal elavult, archív adatokat tartalmazhat!

KTH hallgatói hírlevél a 2015/16/1 félévkezdésről

Kedves Hallgató!

Új vagy már jogviszonyban lévő hallgatóként szeretettel köszöntjük, a 2015. augusztus 31-én kezdődő új tanévben hasznos szakmai tapasztalatokat és szép eredményeket kívánva Önnek. Mivel a félév elején sok feladatra, időszakra és határidőre kell figyelemmel lennie, ezért a legfontosabbakat összegyűjtöttük hírlevelünkben. Amennyiben a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV törvény változásával egyetemi szabályzataink is módosulni fognak, a változásokról külön hírlevélben, ill. a honlapunkon (http://kth.bme.hu/) adunk majd tájékoztatást.

1. Időszakok, határidők, aktuális kérvények:

  • időszakok, határidők:  

időszak, határidő megnevezése

időtartam, határidő

előzetes tantárgy- és kurzusfelvétel (a legtöbb hallgató számára)

2015.06.24. 18:00 – 2015.08.28. 12:00

0 kredites nyelvi tantárgyak leadásának határideje

2015.08.28. 12:00

költségtérítés/önköltség 1. részlet fizetési határidő

2015.08.30. 00:00

szorgalmi időszak

2015.08.31. – 2015.12.11.

regisztrációs hét

2015.08.31. – 2015.09.04.

2014/15/2 félév ismételt átlagolása, zárása

2015.08.31. – 2015.09.02.

bejelentkezési időszak

2015.06.15. 06:10 – 2015.09.06. 23:59

végleges tantárgy- és kurzusfelvétel

2015.08.31. 16:00 – 2015.09.06. 23:59

az első tanítási nap

2015.09.07.


Az aktuális időszakokról a félév során is tájékozódhat a Neptun hallgatói web Információ/Időszakok felületén a félév kiválasztását követően a Listázás gombra kattintva. A tanév időbeosztásáról Rektori Utasítás rendelkezik, ami elérhető a KTH honlapján a Hirdetmények/Tanévek időbeosztása felületen. A Rektori Utasítás Karonként tartalmazza a záróvizsga-időszakokat és a diplomaátadó ünnepségek időpontját is.

  • aktuális Neptun kérvények:

kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

díjköteles kérvény? (ha igen, a fizetendő szolgáltatási díj összege)

a)     bejelentkezést érintő kérvények:

036B Kérelem a passzív félévek megengedett számának emelésére

2015.06.24. 06:00

2015.09.06. 23:59

nem

102/1 Kérvény félév utólagos aktíválására

2015.09.07. 06:00

2015.09.14. 23:59

igen (1200 Ft)

102/2 Kérvény félév utólagos aktiválására DIÁKHITEL szerződés alapján

2015.09.07. 06:00

2015.09.14. 23:59

igen (1200 Ft)

b)    tantárgyfelvételt érintő kérvények:

017 Kivizsgálási kérelem sikertelen tantárgy-felvétel miatt

2015.06.24. 12:00

2015.09.06. 23:59

nem

008 Kérelem ismételt tárgyfelvételre korábban már teljesített tárgyból

2015.06.24. 06:00

Karonként eltérő, a hallgatói web Ügyintézés/Kérvények/Kitölthető kérvények felületén az érvényesség vége mezőben szereplő határidő (ha már nem látszik a kérvény, akkor augusztus 17-ig volt beadható)

nem

018 Utólagos tantárgyfelvételi / tantárgytörlési kérelem (NEM SAJÁT HIBÁBÓL !)

2015.09.07. 06:00

2015.09.14. 23:59

nem, (amennyiben a Kari Tanulmányi Bizottság saját hibából beadottnak minősíti, akkor 2400 Ft)

019 Utólagos tantárgyfelvételi / tantárgytörlési kérelem (SAJÁT HIBÁBÓL)

2015.09.07. 06:00

2015.09.14. 23:59

igen (1200 Ft)

c)     tanulmányokat érintő kérvények:

006 Jegyeltérés bejelentése

folyamatosan nyitva levő kérvény

a 2014/15/2 félévre bejegyzett eredmények tekintetében 2015.09.20. 23:59

nem

022 Kedvezményes tanulmányi rend iránti kérelem

 

TVSZ alapján 2015.09.06. 23:59, de a szociális és egészségügyi alapon kérhető kedvezmény miatt folyamatosan nyitva van a kérvény

nem

d)    költségtérítés- és önköltségfizetést érintő kérvények:

101/1 Kérelem költségtérítés/önköltség befizetési határidejének módosítására és 101/2 Kérelem DIÁKHITELBŐL fedezendő tétel befizetési határidejének a módosítására – 1. időszak

2015.08.15. 06:00

2015.09.03. 23:59, amennyiben a státuszállításnál figyelembe kívánja vetetni

nem

101/1 Kérelem költségtérítés/önköltség befizetési határidejének módosítására és 101/2 Kérelem DIÁKHITELBŐL fedezendő tétel befizetési határidejének a módosítására – 2. időszak

2015.09.14. 06:00

2015.12.20. 23:59, a státuszállítást követően

nem

003/A Költségtérítés/önköltség csökkentés kérelem (aláírás esetén)

2015.08.31. 06:00

2015.09.13. 23:59

nem

003/B Határidőn túli költségtérítés/önköltség csökkentés kérelem meglévő tantárgy aláírás esetén

2015.09.14. 00:01

2015.09.20. 23:59

igen (1200 Ft)

010/A Költségtérítés/önköltség csökkentés kérelem személyes okokból

2015.08.31. 06:00

2015.09.13. 23:59

nem

010/B Határidőn túli költségtérítés/önköltség csökkentés kérelem személyes okokból

2015.09.14. 00:01

2015.09.20. 23:59

igen (1200 Ft)


Amennyiben a költségtérítés-/önköltségcsökkentési kérvények beadási határideje eltér a hírlevélben közzétettől, arról az érintettek külön tájékoztatást kapnak.

Mivel a félév elején beadható kérvények közül több kérvény is ún. díjköteles kérvény, ezért összefoglaltuk az ilyen típusú kérvények leadásával kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat az alábbiakban:

  • A díjköteles kérvényeknél a Neptun Ügyintézés/Kérvények/Kitölthető kérvények felületen a kérvény sorában a + (Lehetőségek) előtti oszlopban egy pénzköteg ikon jelenik meg.  Ha az egeret az ikonra húzzuk, akkor egy sárga hátterű ablakban tájékoztató üzenet olvasható a kérvényleadás díjáról, valamint a folyamatról.
  • Amennyiben a kérvényt kitöltjük és a Kérvény leadása gombra kattintva leadjuk, automatikusan megtörténik a díjkiírás és a kérvény a Leadott kérvények felületre „kerül át” Befizetésre vár státusszal. A díjkiírásról üzenetet kap a hallgató.
  • A kiírt szolgáltatási díj a Pénzügyek/Befizetés felületen jelenik meg, és itt kell a befizetést kezdeményezni (a befizetés feltétele, hogy a gyűjtőszámlánkon legyen elegendő fedezet).
    • A kérvény csak akkor jelenik meg az ügyintézőnél, ha a kiírt díj befizetésre került, vagyis a kiírt tétel státusza „teljesített” a Neptunban. A díjfizetést követően a kérvény Ügyintézés alatti státuszú lesz.
    • A díjköteles kérvények leadási határideje egyúttal a befizetési határidő is, így a megfelelő fedezet biztosítása a gyűjtőszámlán napokkal korábban szükséges, illetve ellenőrizendő.


A BME gyűjtőszámláról és a gyűjtőszámlára utalás módjáról a KTH honlap GY.I.K. (gyakran ismétlődő kérdések) felületén a Pénzügyek alatt a Mit kell tudni a gyűjtőszámláról? c. tanulmányi hírben talál tájékoztatást.

2. Bejelentkezés, végleges- és utólagos tantárgyfelvétel:


Amit tudni érdemes …

  • a bejelentkezésről:

    A bejelentkezéssel és az előzetes tantárgyfelvétellel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat a KTH honlapján és a Neptun belépési felületén június 22-én közzétett hírlevelünkben már ismertettük. Ugyanitt szóltunk arról, mit kell tennie, ha sikertelen a tantárgyfelvétel, a megszerzett aláírások meddig érvényesek, a 0 kredites nyelvi tantárgyak felvételéről és leadásáról, valamint a javító célú ismételt tantárgyfelvételről is szó volt. A hírlevél továbbra is elérhető a megjelölt helyeken.

     Amennyiben szeptember 6-án éjfélig nem jelentkezik be a 2015/16/1 félévre, az első oktatási héten a KTH jelentkezteti be passzív félévre.

     Amennyiben a bejelentkezést egymást követő 3 alkalommal elmulasztja, a BME a Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai alapján egyoldalú elbocsátó jognyilatkozattal megszünteti a hallgatói jogviszonyát.

     Amennyiben bejelentkezett aktív félévre és a tantárgya(ka)t is felvette, de a bejelentkezést követően lejárt határidejű fizetési kötelezettségét 2015. szeptember 6-án éjfélig nem egyenlíti ki, a KTH a regisztrációs hetet követően passzívra módosítja a státuszát. Ha a tartozását a bejelentkezési időszakot követő egy héten belül – szeptember 14-igrendezi, a félév utólagos aktiválására szolgáló 102/1 és 102/2 sz. Neptun kérvényeken kérelmezheti a félév ismételt aktiválását. A kérvény díjköteles kérvény, így a leadásához 1200 Ft szolgáltatási díjat kell fizetnie. A 102/1 és 102/2 sz. kérvényeken kérelmezheti a 2015/16/1 félév aktiválását abban az esetben is, ha a korábban lejárt határidejű tartozás miatt a regisztrációs héten csak passzív félévre tudott bejelentkezni. Ebben az esetben az utólagos tantárgyfelvételt a 019 Utólagos tantárgyfelvételi/tantárgytörlési kérelem (SAJÁT HIBÁBÓL) kérvényen kérheti, ami szintén díjköteles kérvény, az utólagos tantárgyfelvételért tantárgyanként 1200 Ft szolgáltatási díjat kell fizetnie.

     Amennyiben a 2015/16/1 félévi státusza szeptember 14-ét követően is passzív marad és nem kérte a félév utólagos aktiválását, akkor az esetlegesen felvett tantárgyai törlésre kerülnek. Ha a pénzügyi státusza költségtérítéses/önköltséges, akkor a 2015/16/1 félévre kiírt 1. részlet is központilag törlésre kerül.

  • a végleges- és utólagos tantárgyfelvételről/tantárgyleadásról:

                Az előzetes tantárgy- és kurzusfelvételi időszakot követően augusztus 31-én 16 órától lesz ismét lehetősége a tantárgyfelvételre.

                A Tanszékek a regisztrációs hét első napján 10 és 16 óra között döntenek a végleges kurzuskínálatról. Ha egy kurzuson a jelentkezők száma nem éri el a Tanszék által meghirdetett minimumot, akkor a Tanszék dönthet úgy, hogy a kurzus nem indul, vagy a kurzus indulásáról későbbre halaszthatja a döntést. Amennyiben a kurzus a Tanszék döntése alapján nem indul el, a tanszéki adminisztrátor törli a hallgatókat a kurzusról, és a tantárgyról, majd a hallgatókat Neptun üzenetben valamint e-mailben értesíti a törlésről. Amennyiben a kurzus indításáról a Tanszék később hoz döntést, a hallgatókat a döntés elhalasztásáról értesíti, viszont a kurzusról a lejelentkezést a tanszék a halasztott döntést követően letilthatja.

               Kurzus csere esetén a tantárgyat oktató tanszék segítségét kérheti.

               A tantárgyfelvételnél kérjük, legyen figyelemmel a TVSZ azon előírására, miszerint „az állami ösztöndíjas képzésben részt vevő hallgató egyéni tanulmányi rendjében – külön önköltség, illetve költségtérítés fizetése nélkül – az összes előírt kreditet tíz százalékkal meghaladó kreditértékű tantárgyat vehet fel. Az ezen felül felvett kreditekért – az akkreditált krediteken kívül – a hallgatónak térítési díjat kell fizetnie. A tanulmányait 2012. augusztus 15. előtt megkezdett, államilag finanszírozott, vagy államilag támogatott képzésben részt vevő hallgató a képzése befejezéséhez 2012. szeptember 1-jén még szükséges kreditértékű tantárgyat, ezen felül az összes előírt kredit tíz százalékával megegyező kreditértékű tantárgyat külön önköltség illetve költségtérítés fizetése nélkül felvehet, függetlenül a képzésen korábban felvett tantárgyai kreditértékének összegétől.”

                Ha tantárgyait saját vagy adminisztratív hibából a regisztrációs hét végéig nem tudja felvenni vagy leadni, akkor utólagos tantárgyfelvételi/tantárgytörlési kérelmet adhat be

a 018 Utólagos tantárgyfelvételi / tantárgytörlési kérelem (NEM SAJÁT HIBÁBÓL !) Neptun kérvényen, ha a kérvény beadásának indoka valamilyen adminisztratív/tanszéki hiba (pl. az elfogadott tantárgyai még nem kerültek átvezetésre/akkreditálásra, vagy a 2014/15/2 félévi eredménye nem került bejegyzésre a Neptunba, stb.);

a  019 Utólagos tantárgyfelvételi / tantárgytörlési kérelem (SAJÁT HIBÁBÓL) Neptun kérvényen, ha elmulasztotta a tantárgyfelvételt, ill. -leadást, korábbi tartozás miatt szeptember 6-ig nem tudta felvenni a tantárgyait és passzív félévre jelentkezett/jelentkeztették be, de a 102/1 vagy 102/2 sz. kérvényen kérelmezte a félév aktiválását, stb.

3. Költségtérítés/önköltség kiírás, befizetés, csökkentés, egyéb kedvezmények:

A költségtérítéses és önköltséges finanszírozású hallgatók a képzés költségét saját maguk viselik, vagyis költségtérítést/önköltséget fizetnek. A finanszírozási forma a Neptun weben a Tanulmányok/Képzés adatok felületen a Pénzügyi státusz mezőben tekinthető meg.

A Felsőoktatási Információs Rendszer (FIR) visszajelzése alapján a 2015/16/1 félévre támogatottként felvett hallgatók is csak költségtérítéses/önköltséges finanszírozott formában folytathatják tanulmányaikat, amennyiben már elhasználták az egyéni támogatási idejüket, vagyis a (jelenlegi) pénzügyi státusz a FIR jelzése esetén módosulhat.
 

A költségtérítéses/önköltséges finanszírozású hallgatók a KTH honlapján a GY.I.K. (gyakran ismétlődő kérdések)/Pénzügyek felületen a Mennyi költségtérítést/önköltséget kell fizetnem? tanulmányi hírben a 2015/2016 tanév alatt elérhető költségtérítés-önköltség táblázatból tájékozódhatnak a fizetendő költségtérítés/önköltség mértékéről, ami függ a hallgató képzésétől és a hallgatói jogviszony kezdetétől. A hallgatók többsége már megosztott költségtérítést/önköltséget fizet, ami azt jelenti, hogy a félévre fizetendő költségtérítés/önköltség egy alapdíjból (=költségtérítés/önköltség 1. részlet), és egy felvett kreditek után fizetendő költségtérítésből/önköltségből áll.


    költségtérítés/önköltség 1. részlet:

A 2015/16/1 félévi költségtérítés/önköltség 1. részlet 2015. augusztus 2-án került kiírásra augusztus 30-i fizetési határidővel.

A költségtérítés/önköltség 1. részlete azoknak a költségtérítéses/önköltséges hallgatóknak is kiírásra került, akik a 2015/16/1 félévre passzív státusszal jelentkeztek/jelentkeznek be, mivel a félévi státusz a regisztrációs hét végéig módosítható. Amennyiben a félévi státusz a regisztrációs hetet követően nem lesz aktív, akkor a kiírt költségtérítés/önköltség 1. részlet a KTH által központilag törlésre kerül, azt nem kell külön kérelmeznie.

A költségtérítés/önköltség 1. részletből kedvezmény nem adható. Kérelmezhető viszont a 101/1 Kérelem költségtérítés/önköltség befizetési határidejének módosítására Neptun kérvényen az 1. részlet fizetési határidejének módosítása, valamint részletfizetés kérelmezésére is ebben a kérvényben van lehetőség.

(Korábbi) Diákhiteleseknek fizetési határidő automatikus kitolása:

Azoknak a hallgatóknak, akik már az előző félévben is Diákhitel 2-ből fizették az önköltséget, a befizetési határidőt 2015. november 1-jére állítottuk be. Amennyiben a pénzügyi státusza önköltséges és a Diákhitel Központ a 2015/16/1 félévben először folyósít Önnek  kötött felhasználású diákhitelt (Diákhitel 2-t), akkor az önköltség 1. részlet fizetési határidejének módosítását  a  101/2 Kérelem DIÁKHITELBŐL fedezendő tétel befizetési határidejének a módosítására Neptun kérvényen tudja kérelmezni. Aki szabad felhasználású diákhitelből (Diákhitel 1-ből) fizeti a költségtérítés 1. részletet, annak is a 101/2. sz. kérvényt kell benyújtania a fizetési határidő módosítására. A leadott kérvényhez kötelező mellékletként csatolni a megkötött diákhitel szerződés személyi adatokat is tartalmazó első oldalának másolatát, a melléklet hiányában a kérelem elutasításra kerül.

A Diákhitellel kapcsolatos további tájékoztatásunkat kérjük, szíveskedjék elolvasni a KTH honlap GY.I.K. (gyakran ismétlődő kérdések)/Pénzügyek felületén a Diákhitel alatt letölthető szerződéskötés, tételek jóváírása a Neptunban (pdf) c. dokumentumban.


Számlát igénylő hallgatók is kérhetik a fizetési határidő kitolását:

Amennyiben fizetési kötelezettségét céges számla alapján kívánja kiegyenlíteni, szintén javasoljuk a 101/1 sz. kérvényen a fizetési határidő módosításának kérelmezését.

    költségtérítés/önköltség:

A felvett kreditek után fizetendő költségtérítést/önköltséget előreláthatólag október végéig írják ki és legkésőbb a vizsgajelentkezés kezdetéig kell megfizetni.

A költségtérítés-/önköltségcsökkentés kérelmezésére az alábbi időszakokban és kérvényeken lesz lehetősége:

1. időszak: 2015.08.31. 06:00 – 2015.09.13. 23:59

1. időszakban beadható kérvény neve

kérvény beadására jogosult hallgatók finanszírozási formája

csökkentés mértéke

díjköteles kérvény

003/A Költségtérítés/önköltség csökkentés kérelem (aláírás esetén)

költségtérítéses/önköltséges

amennyiben a költségtérítéses hallgató a tantárgyból érvényes aláírással rendelkezik, az adott tantárgyra meghatározott költségtérítés 1/3-át fizeti; amennyiben az önköltséges hallgatónak az 1. részletbe beszámításra kerül a felvett kreditek után fizetendő önköltség egy része és csak adott kreditmennyiség felett kell a felvett kreditek után önköltséget fizetnie, érvényes aláírása alapján adott tantárgyra az önköltség 1/3-át fizeti; amennyiben az önköltséges hallgatónak a felvett kreditek után fizetendő önköltséget az 1. részleten felül kell fizetnie, érvényes aláírása alapján adott tantárgyra az önköltség 1/10-ét fizeti;

nem

010/A Költségtérítés/önköltség csökkentés kérelem személyes okokból

költségtérítéses/

önköltséges

Kari Tanulmányi Bizottság döntése szerinti kedvezmény

nem

 

2. időszak: 2015.09.14. 00:01 – 2015.09.20. 23:59

2. időszakban beadható kérvény neve

kérvény beadására jogosult hallgatók finanszírozási formája

csökkentés mértéke

díjköteles kérvény (fizetendő szolgáltatási díj)

003/B Határidőn túli költségtérítés/önköltség csökkentés kérelem meglévő tantárgy aláírás esetén

költségtérítéses/önköltséges

a 003/A kérvénynél leírtak szerint

igen

(1200 Ft)

010/B Határidőn túli költségtérítés/önköltség csökkentés kérelem személyes okokból

költségtérítéses/

önköltséges

Kari Tanulmányi Bizottság döntése szerinti kedvezmény

igen

(1200 Ft)


A 010/A és 010/B kérvények indoklását igazolással szükséges alátámasztani. A csatolandó igazolásokkal kapcsolatban a Kari Hallgatói Képviseletek tudnak tájékoztatást adni.


4. Hallgatói jogviszony igazolás, diákigazolvány érvényesítés, egyebek:

  • A 2015/16/1 félévről hallgatói jogviszony igazolást előreláthatólag 2015. szeptember 8-tól kérhet ügyfélfogadási időben az R. épület aulájában az információs ablaknál, amennyiben a bejelentkezési kötelezettségének eleget tett. Aki nem jelentkezett be, csak a központi státuszállítást követően, várhatóan a második oktatási héten kaphat igazolást.

  • A 2014/15/2 félévi diákigazolvány matricák 2015. október 31-ig érvényesek. A 2015/16/1 félévi érvényesítés kezdetéről honlapunkon (www.kth.bme.hu) tájékoztatjuk.

  • A negyedik oktatási hét végéig a KTH ellenőrzi, kik azok a hallgatók, akik a 2014/15/2 félévben a megengedett egynél több tantárgyból éltek az ismétlő javítóvizsga/javítószigorlat lehetőségével. Ellenőrzést követően a harmadikként megszerzett eredmény minden tantárgyból törlésre kerül, ha az nem elégtelen (1) volt, ill. a hallgató nem rendelkezik engedéllyel.


További kérdés esetén elérhetőségünkön bizalommal fordulhat hozzánk, e-mail címünk: info@kth.bme.hu.


Eredményes félévet, tanulmányaihoz minden jót kívánva, üdvözlettel:


Központi Tanulmányi Hivatal

 

« Vissza