2 kiemelt hírünk érkezett, kérjük, olvassa el figyelmesen. [ bezárás ]

KTH 2. hallgatói hírlevél a 2016/17/2 félévzárásról

2017. június 21. szerda

Kedves Hallgató!

 

Véget ért a vizsgaidőszak, a nyári szünet megkezdése előtt hírlevelünkben szeretnénk a figyelmét felhívni néhány aktuális időszakra, teendőre és változásra, továbbá tájékoztatást adunk a nyári ügyintézéssel kapcsolatos tudnivalókról is.

Lényeges változás, hogy a 0 kredites nyelvi kurzusokat szabályozó új Rektori-Kancellári Utasítás jelenik meg rövidesen. A szabályzat elérhető lesz a BME GTK Idegen Nyelvi Központ honlapján (www.inyk.bme.hu). A nyelvoktatással, valamint a nyelvi tantárgyak felvételével kapcsolatban több változást fog tartalmazni. A tantárgyfelvételt érintő legfontosabb változásokat közzétettük hírlevelünk 3.3.2. bekezdésében.  

Tartalomjegyzék:

1. Bejelentkezés a 2017/18/1 félévre

2. A 2016/17/2 félévi bejegyzések ellenőrzése

3. Tantárgy- és kurzusfelvétel

3.1. A kedvezményes tantárgy- és kurzusfelvétel

3.2. Az előzetes tantárgy- és kurzusfelvétel

3.3. Nyelvi tantárgyak felvétele

3.4. Ha sikertelen a tantárgy- és kurzusfelvétel

3.5. Tantárgy ismételt felvétele

4. Tanulmányi eredmények megállapítása, átsorolások, elbocsátások

4.1. Átsorolások

4.2. Elbocsátások

5. Nyári ügyintézés a KTH-ban és egyéb tudnivalók

5.1. KTH nyári ügyfélfogadási ideje

5.2. Hallgatói jogviszony igazolás és tanulmányi teljesítményekről szóló igazolás kérése

5.3. Diákigazolványt helyettesítő igazolás igénylése vidéki helyszínű szakmai gyakorlathoz


 

1. Bejelentkezés a 2017/18/1 félévre:

időszaka: 2017. június 20. 06:00 – 2017. szeptember 3. 23:59

  •  a Neptun hallgatói web Ügyintézés/Beiratkozás/Bejelentkezés felületén az adott félév kiválasztását követően a + (Lehetőségek) opción belül a Beiratkozást kiválasztva, majd a Nyilatkozat - félév státuszáról feliratú ablakban az aktív vagy passzív lehetőség megjelölése után a Nyilatkozom gombra kattintva. A Neptun rendszerüzenetet küld a bejelentkezés sikerességéről.

  • Minden képzésen, ahol jogviszonnyal rendelkezik, el kell végezni a bejelentkezést. A képzések között vál(asz)tani a Neptun ablak bal felső sarkában található Képzés menüpontra kattintva megjelenő Képzésválasztás ablakban tud.

  • Aktív félévre lejárt határidejű tartozás nélkül jelentkezhet be.

  • Passzív félévre egybefüggően két félévben jelentkezhet be, a hallgatói jogviszony egybefüggő szüneteltetésének két félévnél hosszabb időtartamát a hallgató kérelmére, különösen indokolt esetben a Kari Tanulmányi Bizottság engedélyezheti. A kérelem a 036B Kérelem a passzív félévek megengedett számának emelésére Neptun kérvényen nyújtható be 2017. június 26-tól szeptember 3-ig.

  • A BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzata alapján a passzív félévek összesített száma korlátozott az alábbiak szerint: alapképzésen 4, mesterképzésen 4, osztatlan képzésen 6 passzív féléve lehet összesen. Felhívjuk figyelmét, hogy a BME megszünteti a hallgatói jogviszonyát, ha a passzív féléveinek összesített száma elérte a szabályzat szerint engedélyezettet és a 2017/18/1 féléve ismét passzív félévnek minősülne, valamint nem rendelkezik engedéllyel a passzív félévek számának emelésére. 
     
  • Hallgatói jogviszonya abban az esetben is megszűnik, ha a félévre bejelentkezést egymást követően harmadik alkalommal is elmulasztja, vagyis nem jelenti be sem tanulmányai folytatását, sem annak szüneteltetését.

[tartalomjegyzék]

2. 2016/17/2 félévi bejegyzések ellenőrzése:


A Tanszékek 2017. június 21-én 23:59-ig jegyezhetik be az eredményeket a Neptunba.
A bejegyzéseket a Neptun hallgatói web Tanulmányok/Leckekönyv felületén követheti nyomon. Ha eltérést talál, június 21-ig közvetlenül a Tanszéken jelezheti, június 21-ét követően pedig a 006 Jegyeltérés bejelentése Neptun kérvényen.

[tartalomjegyzék]

3.     Tantárgy- és kurzusfelvétel:

  • A tantárgyfelvételhez a Neptun hallgatói web Tárgyak/Tárgyfelvétel felületén a Csak a meghirdetett tárgyak jelölőnégyzet bepipálását követően a féléveknél a 2017/18/1 félévet kiválasztva, a tárgytípusnál a mintatanterv tárgyait bejelölve, majd a mintatantervek közül a megfelelőt kiválasztva listázhatóak a meghirdetett tantárgyak. A + (Lehetőségek) közül a Tárgy adatok opciót kiválasztva megjelennek a meghirdetett kurzusok. A felvenni kívánt kurzusok kiválasztása után a Mentés gombra kattintva felvételre kerül a tantárgy a megjelölt kurzusokkal.

  • A tantárgyleadáshoz a Tárgyak/Felvett tárgyak felületen a 2017/18/1 félévre felvett tantárgyak listázását követően a leadni kívánt tantárgynál a + (Lehetőségek) opción belül a Tárgyleadást választjuk.

  • A tantárgyfelvételhez előzetesen be kell jelentkezni aktív félévre, nem lehet lejárt határidejű tartozása és a tantárgy felvételi követelményét, esetlegesen a kurzushoz beállított követelményt is teljesíteni szükséges. A kurzushoz beállított jelentkezési követelményt az alábbiak szerint nézheti meg: a Tárgyak/Tárgyfelvétel felületen kiválasztott tantárgy sorára állva a + (Lehetőségek) közül a Tárgy adatok opciót kiválasztva megjeleníthetőek a meghirdetett kurzusok, majd adott kurzusra kattintva a Kurzus adatok ablak Alapadatok fülén az Előkövetelmény mezőben látszik a jelentkezési követelmény.
     
  • A kurzusok Megjegyzés mezőjét is javasolt ellenőrizni, mivel a tanszékek a kurzus Megjegyzés mezőjében is közölhetnek a tantárgyfelvételt érintő információkat (pl. adott gyakorlati kurzust milyen kurzuskódú laborkurzussal együttesen kell felvenni, a létszám nem emelhető a terem kapacitása miatt, stb.).

  • Vizsgakurzusra jelentkezés előtt szíveskedjék ellenőrizni az aláírás érvényességét. Vizsgajeggyel záruló tantárgy aláírása általában a megszerzés félévében és az azt követő hat félévben érvényes, de a tantárgykövetelmény rendelkezhet ettől eltérően. Ha a tantárgykövetelmény nem tartalmaz eltérő rendelkezést, akkor a 2017/18/1 félévben a 2014/15/1 félévben, vagy azután megszerzett aláírások lesznek érvényesek.

  • Amennyiben a hallgató több szakon (képzésen) is folytat tanulmányokat, az adott szak mintatantervéhez tartozó kurzusokat a másik szak (képzés) irányából kizárólag az anyakar és a másik érintett kar Kari Tanulmányi Bizottságának együttes engedélye alapján veheti fel. Az ilyen irányú kérelem a 999 A felsorolt kérvényfajtákba nem foglalható kérések Neptun kérvényen nyújtható be.  

[tartalomjegyzék]

3.1. A kedvezményes tantárgy- és kurzusfelvétel:

időszaka: 2017. június 22. 12:00 – 2017. június 22. 17:00


A 2017/18/1 félévi tantárgy- és kurzusjelentkezéseknél az Építőmérnöki, Építészmérnöki, valamint a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karok Tanulmányi Bizottságai részesítik előnyben a hallgatókat az alábbi feltételek teljesülése esetén:

az Építőmérnöki Karon

az Építészmérnöki Karon

a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karon

azokat a BSc-s és MSc-s hallgatókat részesíti a KTB kedvezményben, akiknek a 2016/17/2 félévet követően a halmozott súlyozott tanulmányi átlaga (kumulált átlaga) legalább 3,50.

azokat a BSc-s és osztatlan képzéses hallgatókat részesíti a KTB kedvezményben, akiknek a 2016/17/2 félévet követően a halmozott súlyozott tanulmányi átlaga (kumulált átlaga) legalább 3,70.

azokat a hallgatókat részesíti a KTB kedvezményben, akiknek a 2016/17/2 félévi kreditindexe (ösztöndíjindexe) legalább 3,90, vagy a TDK eredmény, a szakkollégiumban vagy a Formula Racing Team-ben végzett tevékenység alapján a Kari Tanulmányi Bizottság által meghatározott hallgatói csoportba tartoznak.

 


A KTH
a június 22-én délelőtt elvégzett átlagolást követően Neptun üzenetben értesíti a kedvezményben részesített hallgatókat. A féléves és kumulált eredmények az átlagolást követően ellenőrizhetőek a hallgatói Neptun web Tanulmányok/Tanulmányi átlagok felületén.

[tartalomjegyzék]

3.2. Az előzetes tantárgy- és kurzusfelvétel:

időszaka: 2017. június 22. 18:00 – 2017. augusztus 25. 12:00


Az előzetes tantárgyfelvételi időszakot követően a regisztrációs hét első napján – 2017. augusztus 28-án – 18 órától lesz ismét lehetősége tantárgyat felvenni. 

[tartalomjegyzék]

3.3. Nyelvi tantárgyak felvétele:

3.3.1.        Tárgyfelvételhez rendelkezésre álló ingyenes nyelvi egységek:


A 2017/18/1 félévben ingyenesen felvehető nyelvi egységek megtekinthetőek a Neptun hallgatói web Saját adatok/Személyes adatok felületén az Ex17 – Ex21 mezőkben. A közzététellel kapcsolatos tájékoztató olvasható a KTH honlapján (http://www.kth.bme.hu/hivatal/hirdetmenyek/aktualis/1769/).

A közzétett adatokkal szemben a 051 Felszólalás a közzétett ingyenes nyelvi egységek adataival szemben Neptun kérvényen élhet felszólalással 2017. július 7-ig.

3.3.2.        Nyelvi tantárgyak felvételével kapcsolatos változások:


A 0 kredites nyelvi kurzusokat szabályozó rektori-kancellári utasítás frissítése folytán sok változás várható.

Ezek közül a tárgyfelvételt illetően a legfontosabbak:

 

  • CSOPORTMÉRETEK: Az eddigi kis és nagycsoportok helyett egységesen min. 10 max. 18 fős kurzusok indulnak.

  • ÚJ TÍPUSÚ KURZUSOK: A megszokott 2x2 órás kurzusok mellett 0 kredites 1x2 órás szintentartó, nyelvi készségfejlesztő és nyelvtani rendszerező kurzusok is indulnak.

  • TÁMOGATÁS: A nyelvi támogatási egységeket ezentúl nem a csoportnagyság, hanem az óraszám szabja meg: 2x2 órás kurzusért 2, 1x2 órás kurzusért 1 támogatási egységet számítanak fel.

  • TÁRGYFELVÉTEL: A 0 kredites nyelvi tárgyak felvétele és leadása a TVSZ vonatkozó szabályai szerint történik.

Kérjük, a bővebb tájékoztatásért keresse fel az Idegen Nyelvi Központ honlapját (www.inyk.bme.hu).

[tartalomjegyzék]

3.4. Ha sikertelen a tantárgy- és kurzusfelvétel:


A tantárgy végleges követelményének teljesülése ellenére sikertelen tantárgyfelvételt a 017 Kivizsgálási kérelem sikertelen tantárgy-felvétel miatt Neptun kérvényen jelezheti a kedvezményes tantárgyfelvételi időszak kezdetétől a regisztrációs hét végéig.


Kurzuslétszám bővítésével kapcsolatban a tantárgyat oktató Tanszéken kérhet segítséget.


A Neptun működési hibája
miatt sikertelen tantárgyfelvételt a neptun@bme.hu címre küldött levélben tudja jelezni. Kérjük, leveléhez szíveskedjék képernyőképet is csatolni.

[tartalomjegyzék]

3.5. Tantárgy ismételt felvétele:

3.5.1. Korábban felvett, de nem teljesített tantárgy ismételt felvétele:


A 2012. szeptember 1-jétől hallgatói jogviszonyt létesített hallgatók valamely tantárgy korábban nem teljesített kurzusának ismételt felvételéért felvett kurzusonként különeljárási díjat kötelesek fizetni. A különeljárási díj mértéke 4500 Ft/kurzus.


Nem díjköteles
az alábbi tantárgyak és kurzusok ismételt felvétele:

  • szakmai gyakorlat;
  • szigorlat;
  • laborfelmentett kurzus (amennyiben a hallgató valamennyi követelményt teljesített az előző tantárgyfelvétel során).


3.5.2.
Korábban felvett és teljesített tantárgy javító célú ismételt felvétele:


A tantárgy javító célú ismételt felvétele a 008 Kérelem ismételt tárgyfelvételre/javító célú újrateljesítésre korábban már teljesített tárgyból Neptun kérvényen kérelmezhető a legtöbb Karon a regisztrációs hét végéig. A kérvény pontos beadási határideje a Neptun hallgatói web Ügyintézés/Kérvények/Kitölthető kérvények felületén látható az érvényesség vége oszlopban. A kérvény díjköteles, beadása 4500 Ft összegű különeljárási díj megfizetéséhez kötött. A kérvényről a Kari Tanulmányi Bizottság dönt, aki a tantárgyhoz tartozó kurzusok függvényében további különeljárási díj megfizetését határozhatja meg. A befizetett díj nem téríthető vissza.

A kérvény elfogadása esetén a 2017/18/1 félévre tényleges tantárgyfelvétel nem történik, a KTH az engedélyről határozatot állít ki, amit a hallgatónak a tantárgyat oktató Tanszéken le kell adnia. A félév végén a Tanszék az eredményt a határozaton rögzíti és megküldi a KTH-nak. Javítás esetén az eredmény a tantárgy eredeti teljesítésének félévére kerül bejegyzésre.

A javító célú ismételt tantárgyfelvétel során az érintett tantárgyból korábban megszerzett kredit nem vehető el, továbbá a korábbi és az új eredmény közül a hallgató számára kedvezőbbet kell figyelembe venni.

Ugyanazon tantárgy esetében legfeljebb egy alkalommal élhet a hallgató a javító célú ismételt tantárgyfelvétel lehetőségével. Javító céllal tantárgyat felvenni a teljes tanulmányi idő alatt legfeljebb az oklevél megszerzéséhez szükséges kreditmennyiség – felfelé kerekített – tíz százalékáig lehet.

[tartalomjegyzék]

4.Tanulmányi eredmények megállapítása, átsorolások, elbocsátások:


A KTH a június 22-én elvégzett átlagolás segítségével megállapítja a féléves és kumulált tanulmányi eredményeket, és előre láthatólag a június 26-i héten a Neptun tanulmányi rendszerben küldött üzenetben, majd az értesítési, ennek hiányában állandó lakcímre küldött határozatban értesíti az átsorolásban és a tanulmányi okból történő elbocsátásban érintett hallgatókat. Fellebbezni a határozatban leírtak szerint lesz lehetőség. A fellebbezéssel és a jogorvoslati eljárással kapcsolatos tudnivalókat a nyár folyamán a KTH honlap Hirdetmények felületén tesszük közzé.

[tartalomjegyzék] 

4.1. Átsorolások:

4.1.1. Átsorolás tanulmányi eredmény alapján:


A KTH honlap Szabályzatok felületén elérhető a tanulmányi teljesítményhez tartozó átsorolási szabályok rendjéről szóló tájékoztató, ami a 2012. szeptember 1-jétől jogviszonyt létesített hallgatók tekintetében tartalmazza az átsorolási szabályokat a felvétel tanéve szerinti bontásban. A tájékoztató részletesen ismerteti a jogszabályi előírásokat és azok változásait, továbbá példákkal is magyarázza az előírásokat.

4.1.2. Átsorolás támogatási idő lejárta alapján:


A Felsőoktatási Információs Rendszerben (a továbbiakban: FIR-ben), valamint a Neptunban nyilvántartott adatok alapján kerül megállapításra a hallgatók által felhasznált állami ösztöndíjas/államilag támogatott félévek száma. A KTH az átsorolást a jogszabályi előírások alapján hivatalból végzi el. A támogatási idő lejárta miatt azok a hallgatók kerülnek átsorolásra önköltséges/költségtérítéses képzésre, akiknek a 2016/17/2 félév végén lejár a 12 féléves egyéni, vagy az adott képzéshez rendelkezésre álló (képzési idő+2 félév) támogatási ideje.

A támogatási időt a másik felsőoktatási intézményben felhasznált félévek is csökkenthetik, ezért a https://ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok/fir.html oldalon javasolt utánanézni az egyes felsőoktatási intézményekben nyilvántartott felhasznált féléveknek.

Felhívjuk a figyelmet, hogy az adott képzéshez rendelkezésre álló támogatási időbe bele kell számítani az előző azonos képzésen elhasznált támogatási időt is.

4.1.3. Átsorolás önköltséges/költségtérítéses képzésre hallgatói kérelem alapján:


2017. július 28-ig a 012/B Átsorolási kérelem költségtérítéses/önköltséges pénzügyi státuszba Neptun kérvényen kérelmezhető
, ha a 2017/18/1 félévtől önköltséges/költségtérítéses költségviselési formában szeretné tanulmányait folytatni (például azért, mert a mesterképzésen szeretne több állami támogatású félévet igénybe venni). A kérvény elfogadása esetén a besorolás legalább egy tanév időtartamra szól és a visszasorolásra csak a tanulmányi eredmény alapján történő átsorolásnál előírtak szerint lesz lehetőség.

[tartalomjegyzék]

4.2. Elbocsátások


A BME
a 2016/17/2 félév vizsgaidőszakának lezárását követően tanulmányi okból az alábbi indokok alapján szüntetheti meg hallgatói jogviszonyát egyoldalú nyilatkozattal:

  • Amennyiben a képzési és kimeneti követelményekben meghatározott képzési idő kétszerese lejár és nem szerez végbizonyítványt (abszolutóriumot). Ha a hallgató más felsőoktatási intézményből történő átvétellel, vagy intézményen belüli képzésváltás után került a képzésre, akkor a Kari Tanulmányi Bizottság által az átvételi döntésben meghatározott határidőig kell a végbizonyítványt megszereznie.

A végbizonyítvány megszerzésére rendelkezésre álló határidő a Neptun hallgatói web Tanulmányok/Képzés adatok felületén is megtekinthető a Várható befejezés mezőben.

  • Amennyiben azonos képzésen, azonos tantárgyból 2012. szeptember 1-jét követően tett sikertelen vizsgáinak/szigorlatainak, javító- és ismétlő javító vizsgáinak/szigorlatainak összesített száma eléri a hatot. Sikertelen vizsgának azt a vizsgát kell tekinteni, amit a hallgató megkísérel teljesíteni, de elégtelen (1) jegyet kap.

A 6 elégtelen miatti elbocsátás jogszabályi előírás, ezért az elbocsátás alól méltányossági alapon sem lehet felmentést kapni.

  • Amennyiben 2015. október 1-je után létesített hallgatói jogviszonyt mesterképzésben és a halmozott súlyozott tanulmányi átlaga a beiratkozást követő második aktív félév végén nem éri el a 2,50 értéket.  
     
  • Amennyiben 2015. október 1-je után létesített hallgatói jogviszonyt és az utolsó három aktív félévében nem szerzett legalább 20 kreditet, feltéve, hogy nem vett részt külföldi részképzésben, amelyben folytatott tanulmányai a BME-n beszámíthatóak,

    vagy az adott képzésre újra felvételt nyert és a beiratkozástól számított első három aktív félévében nem szerzett legalább 10 kreditet, feltéve, hogy nem vett részt külföldi részképzésben, amelyben folytatott tanulmányai a BME-n beszámíthatóak.

[tartalomjegyzék]

5.     Nyári ügyintézés a KTH-ban és egyéb tudnivalók:

5.1. KTH nyári ügyfélfogadási ideje:

A KTH nyáron is nyitva tart. Június végétől kedd, szerda és csütörtöki napokon délelőtt lesz ügyfélfogadás. Az adott napi ügyfélfogadási időről honlapunkon (http://www.kth.bme.hu/) tájékozódhat. Nyáron is bizalommal fordulhat hozzánk ügyfélfogadási időben személyesen vagy információs e-mail címünkre (info@kth.bme.hu) küldött levélben. A legfontosabb információkat honlapunkon is közzé tesszük. Kérjük, rendszeresen tájékozódjék honlapunkon is.

[tartalomjegyzék]

5.2. Hallgatói jogviszony igazolás és tanulmányi teljesítményekről szóló igazolás kérése:


Hallgatói jogviszony igazolás
személyesen ügyfélfogadási időben az R. ép. aulájában található iratkiadóban kérhető, a nyári időszakban (augusztus 25-ig) is lehetőség van a hallgatói jogviszony igazolás postázását kérni a Neptun tanulmányi rendszerben megadott értesítési, annak hiányában állandó lakcímére. A hallgatói jogviszony igazolás postázása a 027 Különleges hallgatói jogviszony igazolás kérése Neptun kérvényben kérhető. Az igazolásért 500 Ft szolgáltatási díj fizetendő gyűjtőszámláról.

Tanulmányi teljesítményekről szóló igazolás ügyfélfogadási időben az ügyfélhívón "Igazolás kérése a tanulmányi eredményekről" sorszámot választva kérhető díjmentesen, amennyiben a 2016/17/2 félévben aktív vagy passzív volt a státusza és 2009. szeptember 1-jétől kezdte meg tanulmányait.

Ha jogviszony kezdete vagy státusza alapján nem ebbe a hallgatói csoportba tartozik, a GY.I.K.-ben (http://www.kth.bme.hu/hivatal/hirdetmenyek/gyik/#lkvmasolat) leírtak szerint igényelhet leckekönyvmásolatot, vagy a tanulmányi eredményekről igazolást.

[tartalomjegyzék]

5.3. Diákigazolványt helyettesítő igazolás igénylése vidéki helyszínű szakmai gyakorlathoz:


Amennyiben nyári szakmai gyakorlatát nem budapesti helyszínen tölti, felhívjuk a figyelmét a 066sz Vidéki helyszínű oktatás, szakmai gyakorlat miatti igazolás kérése Neptun kérvényen igényelhető igazolásra, amely birtokában a diákigazolvánnyal azonos kedvezményt vehet igénybe a lakhelye és a szakmai gyakorlat helyszíne között.


Kellemes pihenést és szép nyarat kívánnak a KTH munkatársai!

Ui.: Várhatóan augusztus közepén újabb hírlevéllel jelentkezünk a félévkezdéssel kapcsolatos tudnivalókról.

[tartalomjegyzék]

 

KTH hallgatói hírlevél 2016/17/2 félévzárásról 1. – vizsgajelentkezési-, pótlási- és vizsgaidőszak

2017. május 5. péntek

Kedves Hallgató!

Hírlevelünkben a vizsgajelentkezési-, pótlási- és vizsgaidőszakkal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókról adunk tájékoztatást, aminek keretében

  • közöljük az időszakok pontos időtartamát;
  • összefoglaljuk azokat az eljárásbeli változásokat, amiket a hallgatók által fizetendő egyéb díjakról szóló 4/2017. (1. 16.) számú Kancellári Utasítás hatálybalépése vezetett be;
  • megemlítjük a teljesség igénye nélkül az időszakokat érintő szabályzati előírásokat;
  • felsoroljuk az aktuális Neptun kérvényeket, ill. ehhez kapcsolódóan szólunk az egyes kérvényeket érintő változásokról;
  • továbbá hírt adunk egyéb félévzárással kapcsolatos információkról is.

A változásokra (VÁLTOZÁS!) a hírlevél soraiban külön is felhívjuk a figyelmet.

Egyik lényeges változás, hogy az összegző teljesítményértékelés második alkalommal történő pótlására, javítására (pót-pót zh) csak akkor tud jelentkezni, ha a Neptun hallgatói web Pénzügyek/Befizetés felületén a második pótlásért fizetendő 5500 Ft összegű különeljárási díjat saját magának előre kiírja és befizeti.További  változás, hogy a második pótláshoz ún. Díjköteles pótlás típusú vizsgára kell feljelentkeznie. A tétel kiírás – befizetés – vizsgajelentkezés folyamatáról részletes leírást talál a 2. A pótlási időszakról (előírások, hallgatói teendők, változások): c. bekezdésben, valamint a lépéseket egy másfél perces videón is megtekintheti a KTH honlapjánJavasoljuk, legyen figyelemmel gyűjtőszámlája egyenlegére is annak érdekében, hogy a szükséges fedezet mindig rendelkezésére álljon.

Tartalomjegyzék

1. Az időszakok

2. A pótlási időszakról (előírások, hallgatói teendők, változások)

Késedelmes feladatleadás

Szorgalmi időszakban végzett összegző teljesítményértékelések (zárthelyi dolgozatok) javítása, pótlása

Tétel kiírás lépései - a második pótlásért fizetendő különeljárási díj kiírása példáján

3. A vizsgajelentkezésről

Vizsgára/szigorlatra jelentkezés/lejelentkezés lépései

Tartozás esetén nem jelentkezhet vizsgára

Vizsgázni érvényes aláírással lehet

Megajánlott jegy esetén is szükséges a vizsgajelentkezés

4. A vizsgaidőszakról

Javító- és ismétlő javító vizsgák

Vizsga előtt kötelező a személyazonosság igazolása

Vizsgáról távollét igazolása 8 napon belül a Tanszéken

Halasztott vizsga

Elbocsátás 6. elégtelen vizsgajegy megszerzése esetén

5. Aktuális Neptun kérvények, változások egyes kérvények beadásában

 

1. Az időszakok:

időszak megnevezése

időszak kezdete

időszak vége

vizsgajelentkezési időszak

2017. május 8. 18:00

2017. június 19. 23:59

pótlási időszak

2017. május 15.

2017. május 19.

vizsgaidőszak

2017. május 22.

2017. június 19.

[vissza] 

2. A pótlási időszakról (előírások, hallgatói teendők, változások):

A félévközi érdemjegy, a vizsgával záruló tantárgyak esetében pedig az aláírás megszerzése érdekében szükséges tanulmányi teljesítményértékelések javítására vagy pótlására a szorgalmi időszakot követően a pótlási időszakban kerülhet sor.

 

Késedelmes feladatleadás:

Amennyiben a tantárgykövetelmény lehetővé teszi, az otthon készített feladat, terv, hallgatói mű, stb. a tantárgykövetelményben előírt határidő után késedelmesen beadható a pótlási időszak végéig. Az eredeti és az új leadási határidő között legalább egy hetet kell biztosítani. A késedelmes feladatleadásért különeljárási díjat kell fizetni. A hallgatók által fizetendő egyéb díjakról szóló 4/2017. (1. 16.) számú Kancellári Utasítás előírásai szerint a fizetendő különeljárási díj összege (VÁLTOZÁS!) 3200 Ft. A különeljárási díjat a tanszék adatszolgáltatása alapján a Dékáni Hivatal írja ki (VÁLTOZÁS!) a késedelmes teljesítést követő 8 napon belül. A kirovandó különeljárási díjról már előre tájékozódhat, mivel a tanszékek feladatként rögzítik, ami a Neptun hallgatói web Tárgyak/Feladatok felületén látható az aktuális félévnél. A feladat valamennyi tantárgynál Késés miatt kiírandó különeljárási díjak száma néven látható. Különeljárási díj kirovására viszont csak akkor kerül sor, ha a tanszék a feladathoz eredményt rögzít, vagyis az eredmény oszlop kitöltötté válik. Amilyen szám az eredmény oszlopban rögzítésre kerül, annyiszor 3200 Ft különeljárási díj lesz fizetendő. (VÁLTOZÁS!) A befizetési határidő a kirovást követő 15 nap. Amennyiben a tanszék által rögzített eredménnyel nem ért egyet, reklamációjával a különeljárási díj Neptunban való kiírását megelőzően a tanszékhez fordulhat. A Neptunban történő díjkiírást követően a kiírt tétel ellen a kiírást követő 15 napon belül a 007 Felszólalás fizetési kötelezettség kirovása ellen elektronikus kérvényen lesz lehetősége felszólalni. (VÁLTOZÁS!) A kérvény 2017. május 8-tól az Ügyintézés/Kérvények/Kitölthető kérvények felület helyett a Pénzügyek/Befizetés felületen adható be. A kérvény beadásával kapcsolatos további tájékoztatást olvashat a 5. Aktuális Neptun kérvények, változások egyes kérvények beadásában: c. bekezdésben.  

[vissza] 

Szorgalmi időszakban végzett összegző teljesítményértékelések (zárthelyi dolgozatok) javítása, pótlása:

A tanszék által javításra, ill. pótlásra meghatározott első alkalom igénybevételére a kurzust felvett minden hallgató díjmentesen jogosult, ha a tantárgykövetelményben, illetve BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzatban előírt jelenléti követelményeket teljesítette.

Amennyiben a tantárgykövetelmény lehetőséget biztosít, a hallgató a szorgalmi időszakban végzett összegző teljesítményértékelést második alkalommal is pótolhatja, ill. javíthatja. Az összegző teljesítményértékelések második pótlási és javítási lehetőségével akkor élhet a hallgató, ha a teljesítményértékelésen vagy annak első alkalommal meghirdetett pótlási vagy javítási lehetőségén részt vett.

A második pótlás ún. díjköteles pótlás, vagyis különeljárási díj megfizetéséhez kötött, a pótlás teljesítésére a vizsgaidőszak első hetének harmadik napjáig (2017. május 24-ig) van mód.

A tanszék abban az esetben köteles a második pótlási, illetve javítási lehetőséget biztosítani, ha a korábbi összegző teljesítményértékelések során a hallgatók legalább egyharmada nem szerzett „Aláírva” aláírás bejegyzést vagy elégtelentől különböző félévközi érdemjegyet.

(TÖBB VÁLTOZÁS!) A tanszékek a második pótlási/javítási lehetőséget a Neptunban „Díjköteles pótlás” típusú vizsgaalkalomként írják ki, amire a vizsgákkal azonos módon a Vizsgák/Vizsgajelentkezés felületen kell jelentkezni. Az előre megfizetendő különeljárási díjat a hallgató saját magának írja ki a Neptunban. A különeljárási díj összege a hallgatók által fizetendő egyéb díjakról szóló 4/2017. (1. 16.) számú Kancellári Utasítás 1. § (1) a) pontja előírása szerint 5500 Ft. A különeljárási díjat a pótlásra jelentkezésig kell megfizetni. Amennyiben a díjfizetés nem történik meg előzetesen, a hallgató nem kezdheti meg a pótlást, ill. a javítást, továbbá azok nem értékelhetőek.

[vissza] 

Tétel kiírás lépései - a második pótlásért fizetendő különeljárási díj kiírása példáján:

A hallgató saját magának a hallgatói Neptun web Pénzügyek/Befizetés felületen a Műveletek közül a Tétel kiírás gombra kattintva tud díjat kiírni. A megjelenő Kiírt tétel létrehozása nevű ablakban a legördülő listából először a fizetési jogcímet kell kiválasztaniami a második pótlás esetében Szolgáltatás jogcím. A jogcím kiválasztását követően jelennek meg a további mezők, amiket a második pótlás érdekében történő tételkiíráshoz az alábbiak szerint töltünk ki: a Félévek: mezőben a 2016/17/2 félévet, a Szolgáltatás típusa: mezőben a Teljesítményértékelés második pótlása, javítása opciót, a Tárgyak: mezőben pedig azt a tantárgyat kell a legördülő mezőből kiválasztani, amiből igénybe szeretné venni a második pótlási alkalmat. Ha minden mező megfelelően beállításra került, akkor a Tétel létrehozása gombra kattintva történik meg a tétel kiírása. A kiírás sikerességéről Siker nevű ablakban kapunk visszajelzést.

A kiírt tétel a Pénzügyek/Befizetés felületen a Befizetés fülön a Befizetendő kiírt tételek között jelenik meg. A tétel neve a Szolgáltatás típusa: mezőben kiválasztott díjtípus (pl. Teljesítményértékelés második pótlása, javítása) lesz. A tétel megjelenítéséhez javasolt ugyanezen a felületen a Szűréseknél a Félévek: mezőben a 2016/17/2 félévet vagy a Minden félév opciót, a Státusz: mezőben az Aktív opciót bejelölni, majd a Listázás gombra kattintani.

A tétel befizetése a már ismert módon történik, vagyis a tétel sorára állva a sor végi jelölőnégyzettel a befizetendő tételt kijelölve a Befizet gombra kattintunk, majd a rendszer által küldött kérdést (Biztosan befizeti?) az Igen gombra kattintva nyugtázzuk. Az Igen gombra kattintást követően megjelenő 2.) Befizetés típusa - Kiírt tétel befizetés felületen ellenőrizzük a Gyűjtőszámlás fizetés kiválasztását, majd ismét a Befizet gombra kattintunk. A sikeres befizetést a Siker feliratú ablak jelzi, valamint a tétel státusza Aktívról Teljesítettre változik.

A hallgató a saját maga által kiírt és még teljesítetlen (=Aktív státuszú) tételeket tudja törölni. A törléshez a tétel sorára állva a sorvégi jelölőnégyzettel a tételt kijelölve a Törlés gombra kell kattintani. A rendszer rákérdez, hogy biztosan töröljük-e a tételt, majd az Igen gomb megnyomását követően Siker feliratú ablakban jelzi vissza a törlés megtörténtét. A tétel a törlést követően Törölt státusszal jeleníthető meg a Pénzügyek/Befizetés felületen.

A Tanszék által kiírt Díjköteles pótlás típusú vizsgaalkalomra a Neptun hallgatói web Vizsgák/Vizsgajelentkezés felületén jelentkezhet, ha a vizsga sora végén a +(Lehetőségek) opción belül a Jelentkezés opcióra kattint. A sikeres jelentkezésről a jelentkezést követő felugró ablakban kap visszajelzést. A sikeres jelentkezésnek feltétele az előzőleg befizetett különeljárási díj.

Ahogyan a bevezető sorokban jeleztük, a folyamat áttekintését a Neptun Üzemeltetés által készített videó is segíti, ami letölthető <<innen>> 

 [vissza]

 

3. A vizsgajelentkezésről:

Vizsgára/szigorlatra jelentkezés/lejelentkezés lépései:

Neptun hallgatói web Vizsgák/Vizsgajelentkezés felülete szolgál a vizsgára/szigorlatra való jelentkezésre. A 2016/17/2 félév és a tantárgy kiválasztását követően a Vizsgák listázása gombra kattintva jelennek meg a meghirdetett vizsgaalkalmak. A megfelelő vizsgaalkalom kiválasztása után a sor végén található + (Lehetőségek) közül a Jelentkezés opciót választva tehető meg a jelentkezés. Ugyanezen a felületen lehetséges a korábban felvett vizsga leadása, amennyiben a + (Lehetőségeknél) a Leadás opciót választjuk.

Az adott tantárgyból korábbi és a jelenlegi félévben elért valamennyi eredménye egyben megtekinthető, ha a vizsga sorában a tantárgy előtti + ikonra kattint.

Jelentkezés/lejelentkezés előző nap 12 óráig, kivéve egyedi jelentkezési időszakhoz kötött vizsgaalkalmak:

Vizsgaalkalomra jelentkezni, a jelentkezést visszavonni a vizsgát megelőző nap 12:00 órájáig kizárólag a Neptunon keresztül lehet.

Szigorlat szóbeli részvizsgájához, továbbá a Tanszék által a szorgalmi vagy pótlási időszakra esetlegesen előrehozott vizsgaalkalomhoz a Tanszék egyedi vizsgajelentkezési időszakot állíthat be, mely legkorábban a vizsga/szigorlat kezdete előtt hetvenkét órával érhet véget. Ha a Tanszék egy vizsgaalkalomhoz (pl. szigorlat, előrehozott vizsga) egyedi vizsgajelentkezési időszakot állít be, akkor az időszak a Neptun hallgatói web Vizsgák/Vizsgajelentkezés felületénaz adott tantárgy vizsgaalkalmának sorára állva a + (Lehetőségek) felületen a Vizsga adatok  opciót kiválasztva megjelenőVizsga adatok ablak Alapadatok fülén az Egyedi vizsgajelentkezési időszak kezdete és vége mezőkben tekinthető meg.

[vissza] 

Tartozás esetén nem jelentkezhet vizsgára:

Lejárt határidejű tartozás esetén nem jelentkezhet vizsgára. Esetleges tartozását a Neptun hallgatói web Pénzügyek/Befizetés és Visszafizetés felületein ellenőrizheti a Minden félév és az Aktív státuszú szűrések beállítását követő listázással.

[vissza] 

Vizsgázni érvényes aláírással lehet:

A vizsgával záruló tantárgyaknál a vizsgára bocsáthatóság feltétele az „Aláírva” aláírás bejegyzés megszerzése a szorgalmi vagy legkésőbb a pótlási időszak végéig. Szigorlatot az a hallgató tehet, aki a mintatantervben előírt előzetes feltételeket teljesítette és a szigorlathoz rendelt tantárgyak kreditjét megszerezte.

Vizsgajeggyel záruló tantárgy aláírásáltalában a megszerzés félévében és az azt követő hat félévben érvényes. A 2016/17/2 félévben a 2013/14/2 félévben, vagy azután megszerzett aláírások érvényesekA BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzat 114. § (5) bekezdése lehetővé teszi, hogy a tantárgykövetelmény az érvényesség tekintetében a fentiektől eltérően rendelkezzen. A korábban megszerzett aláírás csak a Kari Tanulmányi Bizottság külön engedélye esetén vehető figyelembe a vizsgajelentkezésnél.

Aláírás megtagadása esetén az esetlegesen felvett vizsgáról Önnek kell lejelentkeznie, mert a lejelentkezés elmulasztása esetén az igazolatlan távolmaradásért (VÁLTOZÁS!) 5500 Ft összegű különeljárási díjat kell fizetnie.

[vissza] 

Megajánlott jegy esetén is szükséges a vizsgajelentkezés:

Amennyiben vizsgával záruló tantárgyból megajánlott jegyet kap, szíveskedjék a tantárgyat oktató tanszékkel vagy az oktatóval egyeztetni, hogyan kerül bejegyzésre az eredménye. Az eredmény beírásához Önnek kell feljelentkeznie egy előre meghatározott vizsgaalkalomra vagy a tanszéki adminisztrátor jelentkezteti fel és írja be az eredményét. Vizsgajelentkezés hiányában a tanszék nem fogja tudni beírni az eredményt a Neptunba.

[vissza] 

4. A vizsgaidőszakról:

Javító- és ismétlő javító vizsgák:

Adott félévben egy tantárgyból tehető vizsgák száma nincs korlátozva. A 2016. szeptember 1-jétől ugyanabból a tantárgyból tett harmadik és további vizsga (szigorlat) azonban díjköteles. A különeljárási díj mértéke 4500 Ft. Figyelem! Ha Ön az őszi félévben egy tantárgyból kétszer sikertelenül vizsgázott, akkor már az első tavaszi vizsgája is díjköteles!

A 2016/17/2 félévben a harmadik, ill. további vizsgáért (szigorlatért) fizetendő különeljárási díjakat a KTH fogja kiírni a vizsgaidőszak első három hetében legalább hetente történő ellenőrzést követően, majd a vizsgaidőszak hátralevő részében naponta ellenőrizve a vizsgák számát. A tétel befizetésére 3 nap fog rendelkezésre állni.

A Tanszék egyes vizsga- és szigorlati alkalmakat eleve javító, ill. ismétlő javító vizsgaalkalomként jelölhet meg, amelyre történő jelentkezés során előnyben részesíthetők az adott vizsgaidőszakban korábban sikertelen vizsgát/szigorlatot tett vagy a sikeres vizsgájukat/szigorlatukat javítani szándékozó hallgatók.

Megfelelően indokolt kérés esetén a javítóvizsga, ill. az ismételt javítóvizsga más oktató vagy bizottság előtt tehető le. A kérelmet a tantárgyat oktató tanszék vezetőjéhez, ha a tanszékvezető is érintett a vizsgáztatásban, akkor a dékánhoz lehet benyújtani legkésőbb a vizsga kezdete előtt 3 munkanappal.

A hallgató kérése alapján az adott vizsgaidőszakban ismétlő javítóvizsgának minősülő vizsgát (3. vizsgát) legalább kéttagú bizottság előtt kell letenni.

[vissza] 

Vizsga előtt kötelező a személyazonosság igazolása:

A vizsga előtt az oktató köteles ellenőrizni a hallgató személyazonosságát, ami bármely, személyazonosság igazolására alkalmas arcképes okmánnyal (személyazonosító igazolvány, vezetői engedély, útlevél) vagy diákigazolvánnyal igazolható.

[vissza] 

Vizsgáról távollét igazolása 8 napon belül a Tanszéken:

A tanulmányi rendszerben felvett vizsgán/szigorlaton köteles megjelenni. Amennyiben nem jelenik meg, tudása nem értékelhető és a tanszék „Nem jelent meg” bejegyzést tesz a Neptunban. Ebben az esetben a Vizsgák/Felvett vizsgák felületen a Megjelent oszlopban egy piros színű X jelet fog látni. A felvett vizsgáról/szigorlatról való távollétet 8 napon belül kell személyesen, írásban, elektronikusan vagy meghatalmazott útján a tanszéknél igazolniaAmennyiben a tanszék a kérést elutasítja, a Kari Tanulmányi Bizottság dönthet az igazolás elfogadásáról. A tanszék elutasítása esetén kérését a KTB-hez a Neptun hallgatói web Ügyintézés/Kérvények/Kitölthető kérvények felületén elérhető 052 Vizsgáról távollét igazolása kérvényen nyújthatja be.

Amennyiben a vizsgáról távolmaradás igazolatlannak minősül(VÁLTOZÁS!) 5500 Ft különeljárási díjat kell fizetnie. A különeljárási díjat utólagos ellenőrzés alapján a KTH írja ki. 

[vissza] 

Halasztott vizsga:

A hallgató a 013 Kérelem vizsgaidőszakon túli vizsgára Neptun kérvényen benyújtott kérelmére, különösen indokolt esetben, a Kari Tanulmányi Bizottság döntése alapján a vizsgaidőszakot követően – legkésőbb a következő félév kezdetéig – tehet ún. halasztott vizsgát. A kérelemben megfogalmazott indoklást igazolással szükséges alátámasztani. A kérelem elfogadása esetén az engedélyről a KTH határozatot állít ki. A határozatot a tantárgyat oktató tanszéken be kell mutatni, a halasztott vizsga időpontját a tanszékkel egyeztetni kell. A halasztott vizsga időpontját a tanszék írja ki a Neptunban, a vizsgára a Neptun hallgatói weben jelentkezhet.

[vissza] 

Elbocsátás 6. elégtelen vizsgajegy megszerzése esetén:

A BME egyoldalú elbocsátó nyilatkozattal megszünteti a hallgatói jogviszonyát, ha azonos tantárgyból 2012. szeptember 1-jét követően tett sikertelen (=elégtelen eredményű) vizsgáinak (szigorlatainak), javító- és ismétlő javító vizsgáinak (szigorlatainak) összesített száma eléri a hatot (vagyis a Neptunban 6 db elégtelen jegy került beírásra vizsgás tantárgyból vagy szigorlatból). Az elbocsátás törvényi előírás, ezért az elbocsátás alól méltányossági alapon sem lehet felmentést kapni. Felhívjuk figyelmét, hogy a 6. elégtelent követően esetlegesen megszerzett érvényes osztályzat sem jelent felmentést az elbocsájtás alól, jogorvoslati alapot sem teremt.

[vissza] 

 

5. Aktuális Neptun kérvények, változások egyes kérvények beadásában:

kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

egyéb tudnivaló

011 Átvételi kérelem

2017.04.10. 06:00

2017.08.31. 23:59 A megjelölt időpont a szabályzat szerinti legkésőbbi időpont, javasolt a kérelmet június végéig benyújtani, hogy a következő félév időben előkészíthető legyen.

Amennyiben a megpályázott képzésre átvételnél feltétel alkalmassági vizsgán való részvétel, a kérvényt a vizsga napját megelőző 10. napig be kell adni.

012/B Átsorolási kérelem költségtérítéses/önköltséges pénzügyi státuszba

2017.05.22. 06:00

2017.07.28. 23:59

 

013 Kérelem vizsgaidőszakon túli vizsgára

2017.06.16. 06:00

2017.06.21. 23:59

 

015/2 Képzési idő hosszabbítási kérelem (2x idő)

2017.05.22. 06:00

2017.06.19. 23:59

A kérvény azoknak a hallgatóknak szól, akiknek a tanulmányaik befejezésére rendelkezésre álló idő (a képzési idő kétszerese, ill. képzésváltás/átvétel esetén a Kari Tanulmányi Bizottság által meghatározott határidő) a jelenlegi félév végén lejár, de nem sikerül abszolutóriumot szerezniük és a TVSZ 64.§ (1) a) pontja alapján elbocsátásra kerülnének. A kérvény benyújtásával a félév végi elbocsátást megelőzően kérelmezhetik a képzési idő meghosszabbítását.

024/A Tárgyekvivalencia vizsgálat, ha erre épülő tárgyat kíván felvenni

2017.05.08. 06:00

2017.08.18. 23:59

A kérvényhez elektronikus mellékletként kötelező csatolni a KTH honlap (www.kth.bme.hu) E-ügyintézés/Intézmény, szak változtatás (átvétel), tantárgy befogadás felületéről letöltött Excel sablon alapján elkészített tantárgy befogadási táblázatot Excel fájlként. Nem a BME-n teljesített tantárgy esetén mellékelni szükséges a tantárgy teljesítését igazoló hiteles dokumentumot, valamint a teljesített tantárgy programját, vagy web-es elérhetőségét. A Gazdaság- és Társadalomtudományi Karos hallgatóknak a tárgyekvivalencia kérvényhez további mellékletet szükséges csatolniuk, amiről a kérvényben találnak részletes tájékoztatást. 

024/B Tárgyekvivalencia vizsgálat, ha nem kíván erre épülő tárgyat felvenni

2017.05.08. 06:00

2017.09.01. 23:59

025 Kérelem tantárgyak átvezetésére a BME-n teljesített azonos kódú tantárgyak esetén.

2017.05.08. 06:00

2017.09.01. 23:59

A 025 sz. kérvényben kérelmezhető a vizsgás tantárgyból megszerzett érvényes aláírás átvezetése is. Az aláírás átvezetése esetén az adott félévre a tantárgy vizsgakurzussal felvételre kerül.

031 Utólagos passzív félév kérése

2017.03.20. 06:00

2017.06.19. 23:59

A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 45. § (2) bekezdése alapján különösen indokolt esetben adható be, vagyis ha „a hallgató a hallgatói jogviszonyból eredő kötelezettségeinek szülés, továbbá baleset, betegség vagy más váratlan ok miatt, önhibáján kívül nem tud eleget tenni.” A kérvény indoklását igazolással kell alátámasztani.

052 Vizsgáról távollét igazolása

2017.05.22. 06:00

2017.06.27. 23:59

A kérvényt csak abban az esetben kell benyújtania, ha a vizsgáról távolmaradását a Tanszéken már igazolta, és a Tanszék az igazolást elutasította. Amennyiben pl. betegség miatt nem tudott megjelenni a vizsgán, a betegségről szóló igazolást kötelező a kérvényhez mellékletként csatolni.

 

A pénzügyi kérvényekről – a 007 és 070 sz. Neptun kérvények beadása változik

A kiírt tételek elleni felszólalásra szolgáló 007 Felszólalás fizetési kötelezettség kirovása ellen és kollégiumi díj elleni felszólalásra alkalmazott 070-KOLL  Felszólalás kollégiumi fizetési kötelezettség kirovása ellen Neptun kérvények 2017. május 8-tól ún. pénzügyi kérvényként működnek és az Ügyintézés/Kérvények/Kitölthető kérvények felület helyett a Pénzügyek/Befizetés felületen lesznek elérhetőek. A pénzügyi kérvények segítségével közvetlenül egy adott kiíráshoz kapcsolódóan, a kiírás adataira vonatkozóan lesz lehetősége kérvényt leadni. A kérvény a hallgatói Neptun web Pénzügyek/Befizetés felületén a befizetendő kiírt tétel sorára állva a + (Lehetőségek) közül a Kérvény leadása opciót választva jelenik meg. A kérvény megnyitását követően a kitöltés a már ismert módon történik, a kérvény a Kérvény leadása gombra kattintva adható le.  A sikeres leadásról egy ablakban megjelenő Neptun üzenetben kap visszajelzést, majd a Neptun visszalép a Pénzügyek/Befizetések felületre. A leadott kérvény a többi kérvénnyel azonos módon az Ügyintézés/Kérvények/Leadott kérvények felületen lesz látható. A pénzügyi kérvények csak aktív státuszú (=még be nem fizetett) tételekhez kapcsolódóan nyújthatóak be.

[vissza] 

A 2017/18/1 félévre bejelentkezéssel és előzetes tantárgyfelvétellel kapcsolatban a következő hírlevélben adunk tájékoztatást.

Felmerülő kérdéseivel bizalommal fordulhat hozzánk elektronikus levélcímünkön: info@kth.bme.hu

Eredményes vizsgaidőszakot kívánva üdvözlik a KTH munkatársai!

BME Központi Tanulmányi Hivatal

Cím: 1111 Budapest, Műegyetem rkp. 7-9., R épület földszint   ·   : 1521 Budapest Pf. 91.   ·   :   ·   Kapcsolat
flag-hu
2017. június 27. kedd   ·   2017 nyár 2. hete   ·   Hivatal félfogadási idő a mai napon: 08:30–12:00

Az oldal elavult, archív adatokat tartalmazhat!

KTH Hírlevél a várhatóan záróvizsgázóknak (2015. tavaszi félév)

Kedves Hallgató!

A záróvizsga-időszak közeledte a hallgatók részéről is több adatellenőrzési feladat elvégzését és határidő nyomon követését teszi szükségessé. Azért, hogy feladatainak áttekintésében segítsük, hírlevelünkben összefoglaltuk a záróvizsga jelentkezéssel, adatellenőrzéssel és a hallgatói jogviszony megszűnésével kapcsolatos legfontosabb információkat és feladatokat.(Ezek részben eltérnek attól függöen, ha valaki már korábban megszerezte az abszolutóriumot. Az eltéréseket a szövegben jelezzük)


1.    A záróvizsga szándék bejelentése


Azon szándékát, hogy a 2014/15/2 félévben záróvizsgázni szeretne, a Neptun hallgatói web Ügyintézés/Záróvizsgák felületén kell jeleznie a Kar által meghirdetett záróvizsga-időszakra történő jelentkezéssel. A jelentkezés menetéről a következő sorokban adunk tájékoztatást, a záróvizsga-időszakra jelentkezésre rendelkezésre álló időintervallumot is az alábbiakban ismertetjük.


1.1.       
záróvizsga-időszakra jelentkezés lépései:


a)   
záróvizsga-időszak kiválasztása:


Az Ügyintézés/Záróvizsgák felületen minden olyan időszak megjelenik, amihez a Kar a képzését/szakját/specializációját (szakirányát) hozzárendelte. Az időszakok közül Önnek azt kell kiválasztania, amelyik az Ön által elvégzett képzés/specializáció (szakirány) megnevezését tartalmazza, vagy aminek nevében az a tanszék került megjelölésre, ahol Ön záróvizsgát tesz.

A záróvizsga-időszaknál látható az időszak nevén felül a Záróvizsga időszak kezdetének és végének dátuma, a Modul név oszlopban a képzés neve vagy a specializáció (szakirány) neve attól függően, hogy a Kar képzéshez vagy specializációhoz rendelte hozzá a záróvizsga-időszakot. Szintén itt látszik a Záróvizsga jelentkezési időszak kezdete és vége. A jelentkezési időszak kezdete és vége abban az időintervallumban látható, amikor még lehetőség van a záróvizsga-időszakra jelentkezni. Ha még nem indult el a jelentkezés, vagy ha már nincs lehetőség jelentkezni, ebben az oszlopban nem szerepel adat.

A 2014/15/2 félévben Karonként az alábbi jelentkezési időszakok kerültek meghirdetésre:

Kar megnevezése

Záróvizsga jelentkezési időszak kezdete

Záróvizsga jelentkezési időszak vége

Építőmérnöki Kar

2015.05.20. 12:00

2015.06.07. 23:59

Gépészmérnöki Kar

2015.05.13. 00:01

2015.05.29. 23:59

Építészmérnöki Kar

2015.05.18. 16:00

2015.06.07. 16:00

Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kar

2015.05.15. 08:00

2015.06.01. 23:59

Villamosmérnöki és Informatikai Kar

2015.05.12. 10:00

2015.05.24. 23:59

Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar

2015.05.18. 08:00

2015.05.31. 23:59

Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar

2015.04.30.08:00

2015.05.18. 23:59

Természettudományi Kar

2015.04.24. 00:01

2015.05.24. 23:59


b)   
jelentkezés a GPK-n, a VBK-n és a VIK-en kérvény leadásával:


Az időszak kiválasztását követően az időszak során állva a + (Lehetőségek) opción belül a Jelentkezés opciót kell kiválasztania. A Jelentkezésre kattintva megjelenik egy Záróvizsga jelentkezés fejlécű ablak, ahol a Mentés gombra kell kattintania először, hogy megjelenjen a Karnak vagy a Karnak és képzésnek megfelelő záróvizsga jelentkezés kérvény, amit kitöltés után a Kérvény leadása gombra kattintva adhat le. A kérvényleadással megtörténik a záróvizsga-időszakra jelentkezés. Amennyiben sikeresen jelentkezett, egy üzenőablakban „A jelentkezés sikeresen megtörtént.” tartalmú visszaigazolást kap a Neptuntól. Sikeres jelentkezés esetén az időszak, amire jelentkezett, félkövérrel szedve jelenik meg és a jelentkezett oszlopban egy zöld színű pipa látható. A jelentkezés során leadott kérvény megjelenik az Ügyintézés/Kérvények/Leadott kérvények felületen is Ügyintézés alatt státusszal.


c)   
jelentkezés az ÉMK-n, az ÉPK-n, a KJK-n, a GTK-n és a TTK-n (kérvény nélkül):


Ezeken a Karokon a jelentkezésnél nem kell kérvényt kitölteni. A jelentkezéshez az időszak kiválasztását követően a + (Lehetőségek) opción belül a Jelentkezés opcióra kell kattintani, majd a Záróvizsga jelentkezés fejlécű ablak Mentés gombjára. Amennyiben sikeresen jelentkezett, egy üzenőablakban „A jelentkezés sikeresen megtörtént.” tartalmú visszaigazolást kap a Neptuntól. Sikeres jelentkezés esetén az időszak, amire jelentkezett, félkövérrel szedve jelenik meg és a jelentkezett oszlopban egy zöld színű pipa látható.  


1.2.       
lejelentkezés a záróvizsga-időszakról:


A Kar dönt arról, hogy engedélyezi-e a záróvizsga-időszakról a hallgató általi lejelentkezést. Amennyiben engedélyezi, az időszakon állva + (Lehetőségek) opción belül a Lejelentkezés opcióra kattintva jelentkezhet le a záróvizsga-időszakról. A lejelentkezés a záróvizsga jelentkezési időszak alatt tehető meg, amíg a tanszék nem osztotta be záróvizsgára.


Ha a Kar nem engedélyezi a hallgató lejelentkezését a záróvizsga-időszakról, vagy a záróvizsga jelentkezési időszakot követően szeretné visszavonni jelentkezését, kérését a záróvizsgát szervező tanszéken vagy a KTH-ban kell jeleznie és a tanszéki adminisztrátor vagy a KTH-s ügyintéző jelentkezteti le az időszakról, ill. a záróvizsgáról.


1.3.       
záróvizsga-időszakkal kapcsolatos egyéb információk:


Az Ügyintézés/Záróvizsgák felületen a jelentkezett időszak + (Lehetőségek) opcióján belül a Jelentkezés módosítása/Bővebb opciót kiválasztva megjelenő Záróvizsga jelentkezés ablakban a Záróvizsgaidőszak információ megnevezésű sáv előtti lefelé mutató dupla nyílra klikkelve az információs sáv megnyitásra kerül és láthatóvá válnak azok az információk, amiket a Kar a záróvizsga-időszak és a záróvizsga jelentkezési időszak meghirdetésénél megadott. A Záróvizsga időszakkal kapcsolatos információk mezőben látható például a Kar által a záróvizsgával kapcsolatban közölt tájékoztató, vagy a záróvizsga tantárgyak listája, stb.


1.4.       
a tanszéken külön is jelentkezni kell:


A szakdolgozat/diplomaterv témát kiadó, ill. amennyiben eltér, a záróvizsgát szervező tanszék a Neptun hallgatói weben való jelentkezésen felül egyéb jelentkezési formát is előírhat. Kérjük, a jelentkezés egyéb formájáról a tanszéken tájékozódjék. A tanszék tud tájékoztatást adni arról is, milyen formában értesíti Önt a záróvizsga pontos időpontjáról és helyéről.  


2. Féléves adatok ellenőrzése (ha korábban megszerezte az abszolutóriumot, akkor ez a rész Önre nem vonatkozik)


A 2014/15/2 félév teljesítését követően kérjük, szíveskedjék ellenőrizni, bekerültek-e eredményei (aláírás, évközi jegy, vizsgajegy) a Neptunba. Amennyiben hiányosságot talál, szíveskedjék a tanszéket az eredmény bejegyzése miatt megkeresni. Ha van olyan tantárgy, amelyet biztosan nem fog teljesíteni, és a tantárgy nem feltétele az abszolutórium megszerzésének, akkor kérjük KTH-s ügyintézőjét e-mailben tájékoztatni.


3. Személyes adatok ellenőrzése


A személyes, előképzettség és nyelvvizsga adatok ellenőrzését a Neptun hallgatói weben a Saját adatok/Személyes adatok illetve a Képzettség/Előképzettség és Nyelv füleken szíveskedjék elvégezni. Amennyiben eltérést talál, akkor a „888 Adateltérés bejelentése, Személyes adat változtatási kérelem” elektronikus kérvényen jelezze. Ha a kimeneti követelményben meghatározott nyelvvizsgája a Neptunban nincs bejegyezve, akkor ügyfélfogadási időben a KTH-ban, az információs pultnál tudja eredeti nyelvvizsga-bizonyítványát bemutatni (Az információs pult az R. ép. aulájában található).


4. Tartozásmentesség ellenőrzése


Esetleges tartozását a Neptun hallgatói web Pénzügyek/Befizetés és Visszafizetés felületén ellenőrizheti úgy, hogy a Félévek választóablakban a Minden félévet, a Státusz választóablakban az Aktív státuszt állítja be, majd megnyomja a Listázás gombot. Kérjük a kiírásokat, valamint a könyvtári, ill. a BME egyéb szervezeti egységeivel (pl. kollégium) szemben fennálló tartozásaikat figyelemmel kísérni, mert a TJSZ 31. §. (2) bekezdése értelmében „Nem bocsátható záróvizsgára, aki az Egyetemmel szemben fennálló fizetési kötelezettségének nem tett eleget”.


5. Azoknak, akik jelentkeztek a 2015. évi általános felsőoktatási felvételi eljárásban: az oklevél megszerzéséről szóló igazolás kiállítása, átvétele, feltöltése a felvételi jelentkezéshez


A felvételi eljárásról szóló szabályozás alapján a felvételi kérelem benyújtását követően megszerzett dokumentumok másolatának végső benyújtási határideje 2015. július 9., az ezt követően benyújtott dokumentummásolatokat nem lehet figyelembe venni. A szabályozás szerint, ha a jelentkező a 2014/15/2 félévben szerzi meg a felvételhez szükséges felsőfokú végzettséget, akkor legkésőbb a fenti határidőig be kell küldenie, ill. e-felvételi esetében elektronikus formában fel kell töltenie oklevele másolatát, vagy a felsőoktatási intézmény igazolását arról, hogy záróvizsgáját teljesítette, valamint rendelkezik az oklevél kiállításához szükséges nyelvvizsgával, vagyis az oklevél kiállítása folyamatban van. A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 51.§ (3) bekezdése alapján az oklevél-igazolás csak akkor fogadható el, amennyiben azt a jelentkező számára legfeljebb a 2015. július 9-ét megelőző harminc napban állították ki, a korábban oklevelet szerzettek kötelesek az oklevél másolatát benyújtani.


Az oklevél megszerzéséről szóló igazolást a többi dokumentumhoz hasonlóan a jelentkezőnek kell feltöltenie. Az igazolást ügyfélfogadási időben az R. ép. aulájában akkor veheti át, ha a Tanszék megküldte a záróvizsga anyagát a KTH-ba, azt feldolgoztuk, és a Neptun Tanulmányok/Képzés adatok felületén a Státusz Diplomát szerzett-re módosul, valamint az oklevél eredménye, száma és ideje kitöltésre került.
Az adott napi ügyfélfogadási időről a KTH honlapján (http://kth.bme.hu/) talál tájékoztatást.


Az igazolás átvételéhez kérjük, szíveskedjék magával hozni személyazonosításra alkalmas fényképes igazolványát. Az igazolás meghatalmazással is átvehető. A meghatalmazáshoz használható űrlap letölthető a KTH honlapján a Hirdetmények/E-ügyintézés felületről.

 


Az oklevél megszerzéséről szóló igazolás (kérésre) angol nyelven azonnal átvehető a magyarral együtt és német nyelven is igényelhető a Neptunban a 027 sz. Neptun kérvényen.


6. Záróvizsga-időszakok, hallgatói jogviszony megszűnésének dátuma


A 2014/15/2 félévi záróvizsga-időszakot a Karok az alábbiak szerint hirdették meg:

Kar megnevezése

Záróvizsga-időszak

Építőmérnöki Kar

2015. június 22 – 26.

Gépészmérnöki Kar

2015. június 15 – 29.

Építészmérnöki Kar

2015. június 15 – 26.

Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kar

2015. június 8 – 26.

Villamosmérnöki és Informatikai Kar

2015. június 1 – 22.

(az elkülönített záróvizsgák időszaka BSc képzésen: 2015. május 27. (vill/info), 2015. június 3. (eü mérnök/gazdinfo) (közös BSc záróvizsga – MSc felvételi vizsga))

 

Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar

2015. június 8 – 26.

Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar

2015. május 26. – 2015. június 30.

Természettudományi Kar

2015. május 18. – 2015. július 3.


Felhívjuk figyelmét, hogy a táblázatban megadott záróvizsga-időszakok nem minden esetben foglalják magukban az elkülönített záróvizsgákat, valamint a közös BSc záróvizsga és MSc felvételi időpontjait. Mindenképpen javasolt előzetesen a záróvizsgáztató Tanszéken tájékozódnia.


Az abszolutórium megszerzésével megszűnik a hallgatói jogviszony, a jogviszony megszűnésének dátuma a BME TVSZ 3. § (5) d) bekezdése alapján az adott képzési ciklust követő első záróvizsga-időszak utolsó napja. A 2014/2015-ös tanév időbeosztásáról szóló 21/2013. (XII.4.) sz. Rektori Utasítás alapján a záróvizsga-időszak utolsó napja a 2014/15/2 félévben 2015. július 3., ezért a hallgatói jogviszony 2015. július 3-án szűnik meg. (Ha korábban megszerezte az abszolutóriumot, akkor Önnek már megszűnt a hallgatói jogviszonya. Ennek pontos dátumát a Neptun hallgatói web Tanulmányok/Képzés adatok felületén tekintheti meg a befejezés időpontja mezőben.)


A záróvizsga letételének határideje a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény és a TVSZ alapján:

„… a záróvizsga a végbizonyítvány megszerzését követő záróvizsga időszakban a hallgatói jogviszony keretében, majd a hallgatói jogviszony megszűnését követően, két éven belül, bármelyik záróvizsga időszakban az érvényes képzési követelmények szerint letehető. A végbizonyítvány kiállításától számított második év eltelte után záróvizsga az érvényes mintatanterv szerint tehető. Ennek feltétele, hogy a záróvizsga szervezéséért felelős tanszék vezetője a szakdolgozat (diplomaterv, diplomamunka) témáját aktuálisnak elfogadja. A korszerűtlennek minősített téma esetén a hallgatónak új szakdolgozatot (diplomatervet, diplomamunkát) kell készíteni. A hallgatói jogviszony megszűnését követő ötödik év eltelte után záróvizsga nem tehető.”


7. Saját ügyintéző elérése


Amennyiben a záróvizsgával kapcsolatban további kérdése van és szeretné felvenni a kapcsolatot ügyintézőjével, nevét a Neptun hallgatói web Tanulmányok/Képzés adatok felületén találja meg. Az ügyintéző elérhetőségéről a KTH honlapján (www.kth.bme.hu) tájékozódhat a Magunkról/Munkatársak felületen.


8. Oklevél átvétele


Az oklevél kiadásának feltétele a sikeres záróvizsga, továbbá a képzési és kimeneti követelményben előírt nyelvvizsga letétele. Ha a záróvizsga időpontjában rendelkezik az előírt nyelvvizsgával, akkor az oklevél kibocsátásának határideje a sikeres záróvizsga napjától számított 30. nap. Az oklevél személyesen vagy meghatalmazott útján lesz átvehető a KTH-ban ügyfélfogadási időben „oklevél ügyek végzetteknek” sorszámmal (kérjük, előtte érdeklődjön az oklevel@kth.bme.hu címen), az oklevéllel együtt vehető át a leckekönyv és az oklevélmelléklet is. Amennyiben nem kíván élni a KTH-ban történő átvétellel, akkor a Dékáni Hivatal által szervezett diplomaátadó ünnepségen kapja kézhez oklevelét.


Amennyiben oklevelét az ünnepélyes diplomaátadó előtt a KTH-ban már átvette, és szeretne részt venni a Dékáni Hivatal által szervezett diplomaátadón, oklevelét a Dékáni Hivatalban kell leadnia. A leadás határidejéről ott tájékozódhat.


Ha a képzési és kimeneti követelményben előírt nyelvvizsgát a sikeres záróvizsgát követően teljesíti, az oklevél kiállításához a nyelvvizsga bizonyítványt ügyfélfogadási időben a KTH információs pultjánál az R. épület aulájában be kell mutatnia. Az oklevél kiállításához csak az eredeti nyelvvizsga bizonyítvány fogadható el, a nyelvvizsga hely által kiadott igazolás alapján az oklevél kiállítása nem kérvényezhető. Az oklevél kibocsátásának határideje a nyelvvizsga bizonyítvány bemutatását követő 30. nap.


Együttműködését megköszönve, sikeres záróvizsgát kíván:

 

Központi Tanulmányi Hivatal

 

 

« Vissza